Sen biisin olisi pitänyt olla hitti/sinkku!

Muiden musiikkikilpailujen ja Musiikin arkisto.
Avatar
Mizu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1155
Liittynyt: 26 Helmi 2005, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Sen biisin olisi pitänyt olla hitti/sinkku!

Viesti Kirjoittaja Mizu »

Heips!

Aloitetaampa uusi ketju. Eli kaikilla on varmaan tullut eteen joskus hyvä biisi, mutta jostain syystä siitä ei ole tullut niin suurta hittiä mitä olisit ajatellut, tai tuo sinkku on flopannut täysin.

Toinen aihe samaan ketjuun on suosikkiartistien biisit, joista ei ole tehty ollenkaan sinkkua, vaikka ne olisi omasta mielestä parempia kuin fanitusta nauttivan artistin sinkkuvalinnat samaiselta albumilta.

Elikkäs nyt puhutaan hieman tuntemattomammista helmistä!!

Mulla itsellä tulee ihka ensimmäisenä suuri vääryys mielen palatessa vuoteen 1989 ja mielestäni Madonnan parhaimpaan albumiin Like A Prayer. Tuolla albumilla on paljon helmiä toki, mutta mitä tapahtui biisille Till Death Do Us Part! Mielestäni se on heti Like A Prayerin jälkeen toiseksi paras biisi koko levyltä ja kaikkien aikojen Madonnan top10 biisi. Odotin koko ajan milloin siitä tulee sinkku, mut niin kävi, et sitä ei nostettu sinkuksi, vaikka albumilta tulikin 5 tai 6(oliko Dear Jessie sinkku?) sinkkua.

Janet Jackson on mielestäni toinen artisti joka varsinkin Velvet Rope albumilta valitsi aivan väärät sinkut ja jätti itse hienon nimikkobiisin pois sinkkujulkaisujen joukosta!

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Sen biisin olisi pitänyt olla hitti/sinkku!

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

Mulle oli yllätys, että Naikkareiden Comebackilta löytyi vielä sellainen helmi kuin Jos. Aivan upea herkkä biisi, jossa tytöt virkistävän erilaisia (vaikka siis aina musta kyllä ihania!), se ois saanut olla hittisinkku, esim. kummallisen 12 apinaa sijaan, sitä kun en oo koskaan ponjannu.
Et langeb pilk,
kuu kaob ja kaugel kaigub kell.
Sind keegi öösse kannab valgel hobusel.

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Sen biisin olisi pitänyt olla hitti/sinkku!

Viesti Kirjoittaja lharju »

Einin Kerro mulle.
Siitä pitäisi tulla hitti, mutta aika heikolta on tähän asti näyttänyt :(
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Sen biisin olisi pitänyt olla hitti/sinkku!

Viesti Kirjoittaja lharju »

Eihän sitä singleä lähetettykään muualle kuin radioasemille, koska radiosoittohan nykyään päättää mikä on hitti ja mikä ei :roll: Sääli vaan, että tätä ne ovat aika paljon pihdanneet kun taas kaikenmaailman Anne Mattilat ja Yölinnut saavat heti hirveän määrän soittoaikaa, kun näiltä vain tulee uusi sinkku...
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Sen biisin olisi pitänyt olla hitti/sinkku!

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Mä odotin pitkään, että Nylon Beatin Valehtelijan nimikappale olisi julkaistu singlenä, olihan se sentään levyn paras kappale...
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Robby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3074
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Sen biisin olisi pitänyt olla hitti/sinkku!

Viesti Kirjoittaja Robby »

Anna_M kirjoitti:Mulle oli yllätys, että Naikkareiden Comebackilta löytyi vielä sellainen helmi kuin Jos. Aivan upea herkkä biisi, jossa tytöt virkistävän erilaisia (vaikka siis aina musta kyllä ihania!), se ois saanut olla hittisinkku, esim. kummallisen 12 apinaa sijaan, sitä kun en oo koskaan ponjannu.
Sinkkuhan se kyllä olikin (hyllystä löytyy), mutta ei ikävä kyllä hitti. Upea biisi ja tippa linssissä kun sitä kuuntelee... Toinen Naikkareiden tippalinssibiiseistä on kyllä "Sairaanfuckingkipeenraastavaa".

Avatar
Mizu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1155
Liittynyt: 26 Helmi 2005, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Sen biisin olisi pitänyt olla hitti/sinkku!

Viesti Kirjoittaja Mizu »

Kylien tuotannosta ihmetyttää tuo Your disco needs you, joka julkaistiin sinkkuna vain saksassa (voi olla et jossain muuallakin, mutta minä en tiedä missä), mutta briteissä ja täällä pohjolassa ei ainakaan. Tuo biisihän huutaa jo, et "hei! musta pitää tehdä sinkku ja musta tulee ISO HITTI!)

Toinen ihmetys oli tuo aikanaan Mariahin ja Whitneyn duetto When You Believe, joka ois musta ollut varma ykköshitti Usassa, mut siitä tehtiin sinkku
vain tänne Eurooppan, joka kyllä hyvin menestyikin. En tiedä mikä liene syynä, ei kai se, et diivat oli riidoissa kumman nimi laitetaan ensin esittäjäksi...

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Sen biisin olisi pitänyt olla hitti/sinkku!

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Robby kirjoitti:Toinen Naikkareiden tippalinssibiiseistä on kyllä "Sairaanfuckingkipeenraastavaa".
Eihän sitä nyt oikeastaan voi sanoa Naikkareiden kappaleeksi, mutta UPEA se on.

Entäs Naikkareiden Ainut, jonka sain?
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Jaalo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2068
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 15:29

Sen biisin olisi pitänyt olla hitti/sinkku!

Viesti Kirjoittaja Jaalo »

Jónsì kirjoitti:
Robby kirjoitti:Toinen Naikkareiden tippalinssibiiseistä on kyllä "Sairaanfuckingkipeenraastavaa".
Eihän sitä nyt oikeastaan voi sanoa Naikkareiden kappaleeksi, mutta UPEA se on.

Entäs Naikkareiden Ainut, jonka sain?
Sinkkuna julkaistu sekin, mutta ei todellakaan voita Jos-biisiä.

Robby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3074
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Sen biisin olisi pitänyt olla hitti/sinkku!

Viesti Kirjoittaja Robby »

Jónsì kirjoitti:
Robby kirjoitti:Toinen Naikkareiden tippalinssibiiseistä on kyllä "Sairaanfuckingkipeenraastavaa".
Eihän sitä nyt oikeastaan voi sanoa Naikkareiden kappaleeksi, mutta UPEA se on.

Entäs Naikkareiden Ainut, jonka sain?
Mitenkä niin ei voi? Koska siinä laulaa Erin? No on se nyt Nylon Beatin levyllä, joten Naikkarien kappale. ;)

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Sen biisin olisi pitänyt olla hitti/sinkku!

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Robby kirjoitti:Mitenkä niin ei voi? Koska siinä laulaa Erin? No on se nyt Nylon Beatin levyllä, joten Naikkarien kappale. ;)
Koska siinä laulaa vain Erin. Mutta toisaalta, eipä sillä niin väliä ole.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Sen biisin olisi pitänyt olla hitti/sinkku!

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Anna_M kirjoitti: se ois saanut olla hittisinkku, esim. kummallisen 12 apinaa sijaan, sitä kun en oo koskaan ponjannu.
Niin. Ja 12 apinaa tietty taas on Naikkareiden ainoa biisi, joka mulle on kolahtanut. :mrgreen:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Sen biisin olisi pitänyt olla hitti/sinkku!

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

Mut me ollaanki Miazoume, täydennämme toisiamme... lol
Et langeb pilk,
kuu kaob ja kaugel kaigub kell.
Sind keegi öösse kannab valgel hobusel.

Avatar
Tiana
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1575
Liittynyt: 10 Syys 2005, 18:35
Paikkakunta: Kangasala

Sen biisin olisi pitänyt olla hitti/sinkku!

Viesti Kirjoittaja Tiana »

Kyllähän näitä biisejä löytyis vaikka kuinka monta, joista olis saanut tulla hittejä. Mutta kun asuu Suomessa, on jo valmiiksi tietoinen siitä, että ne biisit mistä ite tykkää tai joille soisi menestystä ei todellakaan pärjää.

Ja osa syystä kuuluu levy-yhtiöille, jotka päättävät ottaa aina markkinoitavaksi myyviä juttuja ja toisinaan jättävät oikean ja hyvän musiikin vähemmälle huomiolle.
Eli se, mitä radiossa soitetaan on sitä musiikkia, jota levy-yhtiöt yhdessä radioasemien johtajien kanssa haluavat ihmisten kuuntelevan ja luulevat olevan sitä myyvää.. Monesti ihmiset löytävät parempia biisejä jos lähtevät kuuntelemaan artisteja, joita ei niin paljon myydä tai niitä kappaleita artistien levyiltä, joita ei ole pidetty niin myyvinä kuin niitä, jotka on sinkkuna julkaistu.

Täällä ollaan kriittisellä päälllä tänään..

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16654
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sen biisin olisi pitänyt olla hitti/sinkku!

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Mizu kirjoitti:Odotin koko ajan milloin siitä tulee sinkku, mut niin kävi, et sitä ei nostettu sinkuksi, vaikka albumilta tulikin 5 tai 6(oliko Dear Jessie sinkku?) sinkkua.
Olihan se, Euroopassa, ja hyvä single olikin. Kuusi niitä tosiaan tuli, joista Oh Father ja Keep It Together ainoastaan Yhdysvalloissa.


Kun luin ketjun otsikon, mieleen tuli ensimmäisenä Stepsin Gold-kokoelman helmi Only in My Dreams. Bändin itsensä tekemä kappale yltää monessa suhteessa alkuaikojen hittien tasolle, mutta sen sijaan levyn toisena singlenä julkaistiin täysin väritön Words Are Not Enough, vaikka kolmanneksi suunniteltu mutta lopulta peruttu Baby Don't Dance olisi sekin ollut parempi.

Että silleen.

Robby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3074
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Sen biisin olisi pitänyt olla hitti/sinkku!

Viesti Kirjoittaja Robby »

Olen samaa mieltä "Only in my dreams" ja "Your disco needs you"-biiseistä! Myös Kylien ja Pet Shop Boysin "In denial" olisi pitänyt ilman muuta julkaista sinkkuna.

Madonnan "Sky fits heaven" ja "Skin" olivat myös ehdottomasti sinkkuainesta.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33167
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Sen biisin olisi pitänyt olla hitti/sinkku!

Viesti Kirjoittaja Pete »

Minä en ymmärrä, miksi DaBuzz ei ole menestynyt Suomessa, vaikka heillä on useita hittibiisejä. Parhain esimerkki on varmaankin Wonder where you are ja tietysti Wanna be with me.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16654
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Sen biisin olisi pitänyt olla hitti/sinkku!

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Robby kirjoitti:Olen samaa mieltä "Only in my dreams" ja "Your disco needs you"-biiseistä!
Niin, sanomatta jäi, että olen jälkimmäisestäkin harvinaisen samaa mieltä. Onhan kyseessä kuitenkin suorastaan ko. artistin paras tuotos.
Pete kirjoitti:Minä en ymmärrä, miksi Da Buzz ei ole menestynyt Suomessa, vaikka heillä on useita hittibiisejä. Parhain esimerkki on varmaankin Wonder where you are ja tietysti Wanna be with me.
Sinäpä sen sanoit. DB on Stepsin hajoamisen jälkeen ollut länsimainen suosikkibändini. Tosin biisilistani lienee seuraavanlainen:

1) Alive
2) Do You Want Me
3) Dangerous
4) Let Me Love You
5) Can You Feel the Same Way Too

"Wa0th Me?"-levy on kyllä valtavan tasalaatuinen (kuten oikeastaan kaikki muutkin), mutta siltä ei kuitenkaan yksikään kärkiviisikkooni yllä, vaikka This Night I'm in Love, Sorry Baby ja Key to My Heart aika lähellä ovatkin. Milloinkohan uusi julkaisu suostuisi ilmestymään? Johan tässä on odoteltu...

Että silleen.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33167
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Sen biisin olisi pitänyt olla hitti/sinkku!

Viesti Kirjoittaja Pete »

Tulipa mieleeni myös suomalainen tyttöduo Maybee, jonka olisi suonut saavan hitit sekä Mä tahdon kokea kaiken- että Teen mitä vaan -biisillä.

Erinomaiset suomalaiset menobiisit! :cool:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Marde
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 97
Liittynyt: 08 Joulu 2004, 21:16
Paikkakunta: Lahti

Sen biisin olisi pitänyt olla hitti/sinkku!

Viesti Kirjoittaja Marde »

Ikuisena Kikka-fanina olen harmitellut sitä, etten ole saanut omakseni mistään julkaisua, jossa olisi Kikan biisi "Pystyyn Ponnahtanut". Biisi soi aikanaan radiossa, mutta millekään levylle kaupan hyllylle se ei tainut koskaan päätyä :( ...

Lukittu