Biisi + muisto

Muiden musiikkikilpailujen ja Musiikin arkisto.
Avatar
Nadi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2822
Liittynyt: 26 Marras 2003, 13:30
Paikkakunta: Järvenpää

Biisi + muisto

Viesti Kirjoittaja Nadi »

Onko teillä sellaisia biisejä, jotka herättää aina jonkun tietyn muiston? Mulla niitä on montakin, tässä jokunen:

* Ikivanha biisi Don`t you want me baby (en muista esittäjää, joku sen varmaan kohta tänne laittaa.... :wink: ) tuo mieleen lukioaikaisen Ruotsin risteilyn. Luokamme yksi mageimmista pojista haki mua tanssimaan ja katsoi kiinteästi silmiin koko biisin ajan tanssien kiihkosti. Huuuu :rainbow:

* Chicagon Hard to say I`m sorry muistuttaa mua aina pienestä välirikosta nykyisen mieheni kanssa seurusteluaikanamme :roll:

* Ghostbustersista muistan erään ystäväni, jonka kanssa vietimme hurjaa ravintolaelämää nuoruudessamme. Muu perheeni lähti hiihtolomalla Itävaltaan laskettelemaan ja tämä ystävä tuli meille koko viikoksi. Olimme joka ilta bailaamassa :bdaysmile: ja kuljimme raflassa periaatteessa yksin ja bongailimme omia kavereitamme, mutta kun tämä biisi soi (ja tuli muuten usein aina illan aikana), niin ryysimme tanssilattialle ja vaihdoimme illan siihen mennessä tapahtuneet jutut keskenämme Drunks: .

* Akselin ja Elinan häävalssista arvannette mitä tulee mieleen.... love-smiley-016:

* Mun kanteleeni kauniimmin taivaassa kerran soi ..... mieleen tulee rakas mummoni, jonka hautajaisissa lauloin tämän tyttäreni ja siskoni kanssa

* Abban Honey, honey muistuttaa mua eräästä kevätjuhlasta yläasteella, jossa lauloin tämän biisin. Taustakuorona oli koulun kolme vetävintä urosta, jotka oli pukeutuneet tytöiksi 3some:

* Norjan viisu Romeo tuo mieleeni viisumieheni :wink: cheeky-smiley-033:

* Lauran Addicted to you tuo mieleen öisen järkytyksen Tallinnan keväisessä yössä. Muistuttaa siitä, että aina ei asiat sujukaan, kuten on kuvitellut. Tosin saa kyllä silti aina hyvälle tuulelle :P .

Lisää sitten myöhemmin.

Onko teillä moisia mielleyhtymiä?? :shock:

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Biisi + muisto

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Nadi kirjoitti: * Ikivanha biisi Don`t you want me baby (en muista esittäjää, joku sen varmaan kohta tänne laittaa.... :wink: )

HUMAN LEAGUE
:D

Tottakai niitä riittää. Aina kun tietyn biisin kuulee, tulee muistot mieleen joko hyvässä, pahassa tai surullisessa muodossa.

*Tapani Kansan VEIKKO NIEMINEN. Elämäni ensimmäinen tivolireissu, kun tuo ralli kaikui tän istuessa jossain härvelissä. :D

* Maukka Perusjätkän SÄPINÄÄ kolahti tokaluokkalaiseen MuzaMazaan, muistan kun leikittiin punkkareita ja pistettiin hakaneuloja punaisiin Lassie-verkkareihin! 8)

*Gazebon LOVING YOUR EYES. Leirikoulumatka Ahvenanmaalle keväällä 84.

*Chicago-muisto minullakin: STAY TONIGHT.
Aiku mie olin ihastunut rinnakkaisluokan Terhi-nimiseen blondiin... :oops:
Tulee aina mieleen ne seiskaluokan koulun ympäri rundaamiset ja pälyilyt kun sen hetkinen ihastus tuli vastaan.

*Black Boxin RIDE ON TIME. Ensimmäinen kapakkailta... :wink:

*Kolmas Nainen TÄSTÄ ASTI AIKAA. Armeija-aikani soitetuin kappale. Itse taisin kuunnella mieluummin korvalapuilla erästä WHITE AND BLACK BLUES-keinuntaa... 8)

*Jari Sillanpään SIELLÄ MISSÄ NYT OOT . Tämän biisin tulen muistamaan loppuikäni viime kesänä poisnukkuneen äitini muistona.
Koskettaa vieläkin, ja pitää koskettaakin. On se niin kaunis. :cry:

Semmoista muisteloita. :D

Avatar
Nadi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2822
Liittynyt: 26 Marras 2003, 13:30
Paikkakunta: Järvenpää

Biisi + muisto

Viesti Kirjoittaja Nadi »

*Hurriganesin Get on nostatti huimia finskifiiliksiä pienessä Kos-saaren pubissa vuonna -89. Yllättäen ilmoille pärähtänyt biitti sai kaikki jammaamaan pystybaarissa :lol: !

Avatar
Nata
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2682
Liittynyt: 24 Huhti 2004, 17:04

Biisi + muisto

Viesti Kirjoittaja Nata »

Aivan ihana viestiketju uteliaille ihmisille, pääsemme tirkistelemään toistemme elämää suurempia hetkiä! action-smiley-036:

Minä voisin aloittaa Mambasta. Pelasin ahkerasti roolipeliä koko teini-ikäni ja lempihahmoni oli atleettinen sankari, joka oli pakotettu rakastamaan noitaa, joka kuului toiseen kansaan, johon sankarini kansalla ei ollut lupaa koskea. Tero Vaarasta tuli minulle hahmoni ääni heti kun ensimmäisen kerran kuulin hänen parkuvan "älä jätä minua, älä jätä..."

Monet Dire Straitsin biisit ovat minun ja mieheni biisejä, johtuen ehkä siitä, että se on yksi niistä todella harvoista bändeistä joista me kumpikin pidämme. So Far Away kolahti meihin ensimmäisenä, se kun kuvasi täydellisesti tuntojamme ennen kuin muutimme yhteen :)

Baccaran Love You till I Die on kappale jota inhoan... Minä ja entinen paras ystäväni ihastuimme toisiimme ja kuuntelin silloin tuota kappaletta. Onneksi uskoin Baccaraa, kun se varoitti, että "you will make me cry" ja pistin jarrut päälle, meistä ei olisi tullut mitään! Ystäväni lakkasi kuitenkin tyystin puhumasta minulle :( Pitäisi varmaan metsästää jostakin Taikapeilin "nyt kun nähdään taas sä mikset voi mua katsoa tai edes sanoa moi..."
Svet je naš
i nova deca s nama stvaraju bolji svet.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Biisi + muisto

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Näitä olisi kiva lukea enempikin... :wink:

Avatar
Nastiikka
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 218
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 16:23
Paikkakunta: Vantaa

Biisi + muisto

Viesti Kirjoittaja Nastiikka »

Hmm.. Onhan nuita tuollaisia kappaleita. Eipä tuu mieleen. Harmi.

Jonna - Sateen jälkeen
*tulee mieleen sateinen ilta, ku ajettiin poikakaverin kanssa Mäntsälästä Järvenpäähän mummin autolla. Sit keskellä pimeetä iltaa pysäytin auton bussipysäkille ja sulhoni kävi pellolla pissalla \:D/

Phil Collins - Testify (mitenköhän sitten oikeesti kirjoitetaankaan)
*ihanan tunnelmallinen biisi, joka soi tunnelmallisissa hetkissä, mutta parhaiten muistan viime talven ihanan kynttiläillan, jolloin makoilimme sulhon kanssa sängyllä ja se puhui minulle kaikkea suloista love-smiley-016:

Siinä ainakin kaks...
I try to breathe
Memories overtaking me

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Koitmaiset suosikit...

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

Arto Sotavalta: Päivät Kuin Unta"Seasons in the Sun" teksti koskettaa ja muistuttaa isästäni, jonka menetin (liian) nuorena.

Taiska: Haltin HäätAla-asteen julkiset laulukokeet, jolloin opettajani ei ymmärtänyt "piilevää" musikaalisuuttani. Muut oppilaat lauloivat lastenlauluja, mutta meitsi diggaili iskelmiä.

Taiska: Moi Moi Vain Sukulaistytön kanssa soitimme tätä kasetilta ja suunnittelimme tanssikuviot. Minusta ainakin piti tulla Taiskan innoittamana "tanssiva" laulaja. :oops:

Virve Rosti: Koputa PuutaEnsimmäinen omistamani kotimainen puhkisoitettu lp-levy, jonka sain bingosta voittamillani rahoilla levysoittimen ja kahvinkeittimen lisäksi. Vickyn musiikki on seurannut minua kaikki nämä vuodet.

Marjorie: Korttitalo VaanNaapurin tytöltä sain synttärilahjaksi "the winner takes it all"-singlen ja hän oli miettinyt kaupassa, että ostaisiko Fabbelle Abbaa vai "10" nainen kuin unelma (Bo Derek)-leffan instr. tunnusmusan sinkkuna. Rakastuin Marjorien hiuksiin (pikkuletit!) sekä koskettavaan käännösversioon, jota laulan AINA täysillä mukana.

Timo Turunen: Minä Olen MuistanutÄitini lempilaulu ajalta juuri ennen, kun hän meni leikkaukseen, josta ei sitten enää toipunut.

Inka: Anna AikaaVaikeina hetkinä ja kun halusin murjottaa, niin pistin repeat-toiminnolla soimaan tämän (merkiksi muille ystävilleni, että halusin omaa rauhaa tai että olin loukkaantunut jostakin.)

Lopuksi tärkein EUROOPPA KOLME: Sen Kaiken Jälkeenja koko tuotanto. Tulee mieleen hulvaton 90-luku mieleen ja pistin kaverini hakemaan nimmarit bändiltä, kun itse koin olevani liian vanha nuorisotalolle. Kun kuulin tämän laulun ensimmäisen kerran, niin olin töissä kaupassa ja sen aikaiset ystävyyssuhteet olen elvyttänyt takaisin. Ehkä ilmassa oli romantiikkaakin, mutta olin ehkä liian sokea... Bändillä on useampi laulu, joista tulee "lämpimiä" muistoja. Erityisesti mielessä kesäloma, jonka vietin tenniskentällä ja kalareissuilla... Se oli elämäni parasta aikaa.
Viimeksi muokannut Fabrizio, 24 Marras 2004, 17:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Biisi + muisto

Viesti Kirjoittaja Soppis »

"Hei just ton mä halusinkin tietää" -biisi+muisto: Eka kerta & Bon Jovin Bed of roses :wink:

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Biisi + muisto

Viesti Kirjoittaja Naali »

Täytyy kyllä sanoa Soppikselle, että taisit olla oikeassa tuon biisin laadun määrittelyssä. :lol:

Saman tien voinkin kertoa oman Bon Jovi -muistoni. Ala-asteen diskossa (hyvin alkaa :) ) yritin piirittää erästä poikaa, joka ei koskaan suostunut tanssimaan kenenkään kanssa. Sopivasti sattui soimaan Always Bon Jovilta (voi ei tätä noloutta :oops: ), joka oli pojan lempibändi. Toivoin, että hän olisi siksi lähtenyt kanssani pyörimään (kirjaimellisesti). No eipä lähtenyt. Mieleen jäi silti pysyvästi.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Biisi + muisto

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Mutta se onkin ainoa biisi+muisto, joka on jäänyt mieleen lähtemättömästi :lol:

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Biisi + muisto

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Jaahans, mä olen miettinyt monta päivää miten mä muotoilen tän viestin enkä edelleenkään ole varma, että tää on se oikea muoto koska tää näyttää varmasti lähinnä omituiselta ja... tuo kieltämättä tosi sekavia fiiliksiä mieleen, niin hyvässä kuin pahassa.

Kaikki kolme: Celine Dionin My Heart Will Go On, Jan Johansenin & Jill Johnsonin Kommer Tid Kommer vår ja Pernillan ja Janin Let Your Spirit Fly tuovat mieleen erään edesmenneen ystäväni niin hyvässä kuin pahassa...

Fabben mainitsemat Taiskan biisit taas tuovat mieleen kouluajat internaatissa ja kaikki älyttömät huvit laulaa samaisen internaatin uimahallin saunassa suomi-iskelmiä...

Eppujen Kahdeksas ihme-levy tuo mieleen lähinnä samaisen koulun teinibileet ym. hauskaa...

Mamban, Bogart Co.:n ja Modern Talkingin biisit ja musa tuovat mieleen kouludiskot jne... jne...

Lista ois loputon, mut tässä nyt tärkeimmät...
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Stello
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 484
Liittynyt: 07 Maalis 2004, 20:14
Paikkakunta: Bray, Co.Wicklow, Ireland
Viesti:

Biisi + muisto

Viesti Kirjoittaja Stello »

Gloworm: Carry Me Home - muistan yhden rauhallisen hiljaisen hetken kotona (varmaan n. kymmenen vuotta sitten), kun kaikki oli valmista ja istuin sohvalla.. illemmalla oli tulossa vieraita. Kuuntelin kys. biisiä, ja jotenkin tiesin, että just siitä hetkestä jäisi ikimuisto, vaikkei siihen varsinaisesti liittynyt mitään erikoista. Mutta tosiaan, nykyisin kys. biisistä tulee aina mieleen se hetki. Mielettömän paljon yksityiskohtia muistissa, valo, tilanne, ympärillä olleita tavaroita, yms..

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Biisi + muisto

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Tähänkin ketjuun haluaisin kovasti uusia muistoja kirjautuvan... :peukku:

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Biisi + muisto

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

Oi, nämä tällaiset muistelot on ihania... Ja samalla paljastavat muistelijan iän! Kumma juttu, miten 80-luvulla musiikki olikin niin voimakasta ja tunteisiin vetoavaa... :roll:

Careless whispers on ja tulee aina olemaan mun nuoruusbiisini. Sitä hoilattiin, tanssittiin ja tulkittiin kaikissa mahdollisissa teinibileissä, vaikken mitään siitä ymmärtänyt (enkun opinnot alkoivat sitten vasta myöhemmin). Se ja Caravan kiteyttävät niin hyvin teini-iän rakkaudet ja sen epävarmuuden ja kummallisuuden, että vieläkin kun niitä kuulee niin aika aivan pysähtyy.

Katri Helenan tuotantoa hoilattiin lukion jälkeen tyttöporukassa kun vietettiin villejä hippailtoja, auton takapenkillä kaikuivat etenkin Virta vie ja Kesän lapsi

Tapsukka Kansan Käymme yhdessä ain tuo mulle aina mieleen kuinka mummo opetti sen mulle mökkitiellä kun lähdimme ennen saunaa tekemään saunavastoja ja ilta-aurinko paistoi mäntymetsän takaa...

Mummolassa Porissa heräsin iskelmämusiikin ihanuuteen muutenkin, siellä opin savikiekkolevyiltä Kuningaskobran ja Tiikerihain suuruuden. Ja erityisesti harvoin kuullut Tuula-Anneli Rantasen Poco-poco-pocola, On rakkaus bumerang (kuin bum-bum-bum-bumerang), Lauantai-illan tyttö ja Kaunis pesijätär (siis klop ja klop ja pyykkiä riittää vaan...!) vievät mut hetkessä niihin lapsuushetkiin kun elämän koko ihanuus kirkastui mulle!

Ja euroviisubiiseistähän muistoja on tuhansia...

Oleellisimpana tietenkin Eres tu, joka sai mut tanssimaan hidasta poskitanssia Con Hombresissa, vaikka myöhemmin sain kuulla ettei siellä ollut edes tanssilattiaa... :puna: Jaa, minust oli...
Et langeb pilk,
kuu kaob ja kaugel kaigub kell.
Sind keegi öösse kannab valgel hobusel.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Biisi + muisto

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Modern Talkingin "You're my heart, you're my soul" ja "Do you wanna" tuo mieleen ala-asteen luokkaretken, kun meidän luokan tytöt kuuntelivat niitä lähes koko matkan tauotta. No luokkaretken jälkeen minäkin menin ostamaan Modern Talkingin ekan albumin (mitä en tietenkään kehdannut kenellekään miespuoliselle ystävälleni kertoa).
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33171
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Biisi + muisto

Viesti Kirjoittaja Pete »

Mulla ei hirveästi ole noita biisimuistoja, mutta jokunen kuitenkin.

Safri Duon Rise saa mut aina muistelemaan yhtä veneretkeä Rehjan saarelle Kajaaniin.

Egotripin Matkustaja soi aina intissä lomille lähdettäessä.

"Näin pitkin järven selkää soi kuoro enkelten, maan lapsi älä pelkää, vaan kuule riemuiten..." muistuttaa mua aina yhdestä huilistitytöstä, joka esiintyi kaikissa koulun tapahtumissa ala-asteella.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Biisi + muisto

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Lasgon Something -biisistä tulee oikein hyviä muistoja. Ja yhdet rohtuneet huulet. :mrgreen:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Celeste
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 835
Liittynyt: 15 Syys 2005, 22:46

Biisi + muisto

Viesti Kirjoittaja Celeste »

Celine Dionin I'm alive tuo mieleeni kesän 2002, kun olin rakastunut silloisen maailmani ihanimpaan naiseen. Biisin sanat ja iloisuus kuvaavat niin täydellisesti, millaiset fiilikset minulla oli aina, kun tapasin Hänet. Myöhemmin hän särki sydämeni, ja nykyään ollaan kaverillisissa väleissä, ei sen enempää. Mutta vaikka en tämän naisen perään ole enää aikoihin haikaillut, I'm alive saa minut edelleen tosi hyvälle tuulelle, aina kun sen kuulen. :D

Avatar
Marde
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 97
Liittynyt: 08 Joulu 2004, 21:16
Paikkakunta: Lahti

Biisi + muisto

Viesti Kirjoittaja Marde »

Kuuntelin äsken Safri-duon hittisinkun "Played- A-Live" keväältä 2001. Muistan aina Inglesin matkani tuolta ajalta. Olin hippaamassa XL-clubilla ja tuon kyseisen biisin soidessa katto avautui, jolloin valtava ilmapallosade pääsi valloilleen. Siinä sitä sitten puhkottiin kenkien kannoilla palloja rumpujen paukkuessa samaan tahtiin. Siinä oli jotakin hienoa.. Nythän sitä kokee joka vuosi Suomen viisufinaalissa...

Lukittu