Ruotsalainen musiikki

Muzika i ti - asiakeskustelua musiikista, joka ei ole Euroviisuja
Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14185
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Ruotsalainen musiikki

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Eikö täällä todellakaan ole yhtään yleisketjua ruåtsimusalle?  :eeek: Tietääkös kukaan tuollaista ruotsalaispimua, kuin September? Kappalettaan Satellites tehosoitetaan täällä musakanavilla. Jotenkin jää päähän. Toinen kovasti esillä oleva on Similoun hieman outo, mutta kovin tarttuva kipale.
Hello Hi!

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Ruotsalainen musiikki

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Kaipa se kuppilalaisten kuuntelema Ruotsi-musa on sitten jollain tavalla kytköksissä viisuihin, joten olemme tyytyneet turinoimaan lukuisissa MF-ketjuissa... Tokihan September on tuttu. Aika perusvääntöä vain mielestäni. Pitkäsoittokin löytyy (Suomessa jo ale-laareissa) ja minusta se on aika tasapaksu, vaikkakin ihan ruotsalaiseen malliin laadukkaasti tuotettu. Ja onhan siinä hetkensäkin.
Simolou on mulle ihan outo? Ruotsalainenko sekin?

Mulla on viime aikoina ollut tehosoitossa Caracolan pitkäsoitto (kiitos erään kuppilalaisen ;) ).
Onpas tarttuvia biisejä saatu kasatuksi yhdelle pitkäsoitolle kerrakseen! MF:äänhän on tyrkyllä näiltä(kin) yksi biisi, joka ei suinkaan ole levyn parhaasta päästä. Olisiko ensi keväänä näiden kolmen kauniin ja laulutaitoisen (?) tyttelin vuoro yrittää edustuspaikkaa?
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Ruotsalainen musiikki

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Mä olen erittäin kovasti Septemberin pitkäsoittoon tykästyny. Biisit eivät ole toistensa toistoja, vaan upeita menojytkeitä ja hidasta tunnelmointia löytyy..  :peukku:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Ruotsalainen musiikki

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Mullakin on tuo Septemberin kokopitkä.  :joojoo:

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14185
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Ruotsalainen musiikki

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Ai no sehän on sitten ihan laajaltikin tunnettu, tänne periferiaan tulee vasta nyt  lol Pitänee kaivella se pitkäsoitto jostain netin uumenista.

Se Similou on sellaista elektropoppia, All this love on  se sinkku ja video on aika jännä.

http://www.myspace.com/thesimilou (siinä soi ekaks jotain kamalaa, kilkatkaa äkkiä niitä muita  :eeek: )
Hello Hi!

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Ruotsalainen musiikki

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

tuo Satellites on ollut jo viime kesän hitti täälläpäin. Discoissa ainakin soinut silloin kovasti.
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Vs: Ruotsalainen musiikki

Viesti Kirjoittaja Naali »

Septemberit on mullakin. :peukku: Kovasti oon tykännyt, viime talvena tuli kuunneltua vähän liiankin paljon levyä läpi. :mrgreen:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Vs: Ruotsalainen musiikki

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Vois käydä katsomassa, josko toi Septemberin levy olisi Turun musiikkikirjastossa :raaps: Vois kokeilla  jotain sellaista ruotsalaista musiikkia jolla ei ole kosketusta MF:iin :p Tosin mun makuni on ryöpsähtänyt aika pahasti Lena Philipsson -linjalle, etten tiedä sulatanko muuta ruotsalaista musiikkia niin helposti  :heh:
Raipatirai

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14185
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Ruotsalainen musiikki

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

No hyvänen aika, tuleehan Ruotsista nyt vaikka kuinka paljon muutakin hyvää, kuin MF-musa  :eeek: Kamalasti juuri tuollaista tanssipoppia, mikäs se yksikin Commodoresia sämpällävä juttu just nyt on, Tell me why taitaa olla nimi.
http://www.sr.se/p3/topplistor/topplistan/
Kun katsoo tuota listaa, niin suurin osa on ruotsalaista tuotantoa. Toi ykkönen Boten Anna on aika hassu  lol Ja näköjään ihan kokonaan saa noi biisit kuunnellakin  :eeek: Sitä en ollut ennen huomannut.
Hello Hi!

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14185
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Ruotsalainen musiikki

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Ja mä saan taas näppylöitä, kun vertaa tuota Ruotsin Yleisradion nettitarjontaa YLEn vastaavaan, mitähän ne sitten maksaa niiden vastaavalle Gramexille?  :evil: :evil: Pari miljoonaa lupamaksun maksajaa enemmän, ja kaikki ohjelmat netissä ja Suomessa ei mitään  :niinpa:
Hello Hi!

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Vs: Re: Ruotsalainen musiikki

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

JuhaUK kirjoitti: ykkönen Boten Anna on aika hassu   
Olen miettinyt sen tilaamista puhelimeen soittoääneksi.  Energyn radioaseman
kuuntelijoiden suosikki useamman viikon ja onhan Boten Anna hauska, onhan...

Septemberiä kuulee nykyään harvemmin, mutta siihenkin on hyvä syy.
GREEN DAY muistaakseni laulaa... "WAKE ME UP WHEN SEPTEMBER ENDS"  
eikä kukaan halua nukkuvia radiokuuntelijoita.  :roll:
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Vs: Ruotsalainen musiikki

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

No nyt jos koskaan tuli todistettua että olen melodifestivalioitunut.  :joojoo: En löytänyt muuta hyvää kuin Shirley Clamp, ja hups... hää on melodifestivalenista tuttu  :cool:
Raipatirai

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Re: Ruotsalainen musiikki

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

JuhaUK kirjoitti: Toi ykkönen Boten Anna on aika hassu  lol
Video tulee VOICE-kanavalla aika monta kertaa ja onhan se tälläkin hetkellä Suomen sinkkulistan 9.
Sen verran ärsyttävä, että olen jopa alkanut pitää siitä... :heh:

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9495
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Ruotsalainen musiikki

Viesti Kirjoittaja kwak »

Septemberistä vielä sen verran, että huomattavasti tuota Satellites-biisiä parempi on Looking for love-hitti! :peukku: Talvella iski erittäin kovaa muhun toi biisi ja on ollutkin jo reilun puoli vuotta soittoäänenänikin.  :p Levyllinen Septemberiä löytyy tietysti myös, vaikka ei mikään järisyttävän hyvä albumi olekaan.

Mäkin mielelläni tutustuisin myös sellaiseen uuteen ruotsalaiseen musiikkiin, joka ei ole kytköksissä MF:ään. Viime aikoina on tullut osteltua reilulla kädellä nimenomaan noita Melodeilta tuttujen artistien levyjä lähinnä sen takia, että koska ne on jo ennestään tuttuja, niin tietää suunnilleen saavansa sitä mitä haluaa. Ehdottomasti paras noista hankkimistani ruotsalaisartistien levyistä on Shirley Clampin Den långsamma blomman! <3 Aivan loistava kokonaisuus, ei voi muuta sanoa!
Keep your head high above the water

Robby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3074
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Ruotsalainen musiikki

Viesti Kirjoittaja Robby »

Onkos täällä muita Cajsa-Stina Åkerströmin musiikkiin hurahtaneita?

Uusi levy "Kärleken finns överallt" on tänään lähtenyt CDON:sta meille päin...Tuskin maltan odottaa...ja Cajsa-Stina tekee matkaa hyvässä seurassa...itsensä Pernillan kanssa  :cool:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33080
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Ruotsalainen musiikki

Viesti Kirjoittaja Pete »

Hyvä, että Juhauk avasit tämän ketjun, kun itse jossain vaiheessa unohdin. :peukku:

Septemberin parhaat biisit ovat olleet tosiaan tajunnan räjäyttäviä. Satellites, September all over, La la la, We can do it, Star generation ja varsinkin Looking for love.
Muita hyviä ruotsalaisia ovat mm. Anders Johansson (Meant to fly), Öhrn (Nu och för alltid), Firefox AK (Love to run), Mauro Scocco (Kall stjärna).

Harmi vaan, kun ruotsalaisia artisteja ei monestikaan edes tunnista ruotsalaisiksi. :roll:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Ruotsalainen musiikki

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Pete kirjoitti: Anders Johansson (Meant to fly)
:kups:

Mulla on sen molemmat levyt, aivan loistavaa musiikkia. :ihana:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33080
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Ruotsalainen musiikki

Viesti Kirjoittaja Pete »

Jónsì kirjoitti: Mulla on sen molemmat levyt, aivan loistavaa musiikkia. :ihana:
Andersilta on tullut kolmaskin levy, ja silläkin on noin viisi mun korvia miellyttävää hittiä. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Ruotsalainen musiikki

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Pete kirjoitti:
Jónsì kirjoitti: Mulla on sen molemmat levyt, aivan loistavaa musiikkia. :ihana:
Andersilta on tullut kolmaskin levy, ja silläkin on noin viisi mun korvia miellyttävää hittiä. :joojoo:
!!!! Pakko saada!
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Robby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3074
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Ruotsalainen musiikki

Viesti Kirjoittaja Robby »

Tänään saapui Pernilla ja Cajsa-Stina yhtä matkaa luukusta sisään. Cajsa-Stina on oikein mukavaa musiikkia. Samoilla linjoilla kuin Cajsa-Stinan edelliset levyt. Pernilla sen sijaan on vähän huttua. Arghhh...oikein kirpaisee sanoa se ääneen. Kaikkien näiden vuosien jälkeen olisi kyllä odottanut kipakampaa comeback-levyä. "Don't say goodbye" on kuin toiselta planeetalta näihin muihin ralleihin verrattuna. Ihan ok biisejä kaikki silti, mutta kovin heppoista  :eiei:

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Ruotsalainen musiikki

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Mä tein juuri kartoituksen, jonka tuloksena hyllystäni löytyy 123 ruotsalaista pitkäsoitto-CD:tä. Yllättävän vähän  :shock:
Oletin, että niitä olisi ollut enemmän, mutta saksalaisiakin oli enemmän (noh, siellä on mm. kaikki Modern Talkingit, Blue systemit ja Bad Boys Bluet).
Mainittakoot kuitenkin, että Melodifestivalen-kokoelmat (originaalit ja itsetehdyt) eivät ole mukana laskuissa, koska viisuista on ihan oma taulukkonsa.
Abban kaikki CD:t olkoot tukijalkana, mutta muita "pakkosaadakaikki"-artisteja ovat ainakin Da Buzz, E-Type ja Roxette  :puna:
Vanhemmilta bändeiltä olisi mukava saada kokoelmien lisäksi myös muuta tuotantoa CD:llä. Kuten (Free)Style, Secret service ja Army of lovers - mutta ainoastaan viimeksi mainitulta taitaa olla CD-julkaisuina studioalbumeja?
Kuka muistaa 1980-luvulta Shanghain? Ihanat "Ballerina" ja "Radio girl" - eurodiscoa ruotsalaiseen tapaan tai Paul Reinin "Lady O"...
Kuinka monelle on tuttu Alexander Bardin Army of loversien ja BWO:n väliprojekti Vacuum? Niiltäkin mulla pari pitkäsoittoa.
Fredrik Kempen molemmat levyt ovat kyllä helmiä levyhyllyssäni! Tuleekohan siltä uutta alpuumia?
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Robby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3074
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Ruotsalainen musiikki

Viesti Kirjoittaja Robby »

tonywerner kirjoitti: Vanhemmilta bändeiltä olisi mukava saada kokoelmien lisäksi myös muuta tuotantoa CD:llä. Kuten (Free)Style, Secret service ja Army of lovers - mutta ainoastaan viimeksi mainitulta taitaa olla CD-julkaisuina studioalbumeja?
Kuka muistaa 1980-luvulta Shanghain? Ihanat "Ballerina" ja "Radio girl" - eurodiscoa ruotsalaiseen tapaan tai Paul Reinin "Lady O"...
Kuinka monelle on tuttu Alexander Bardin Army of loversien ja BWO:n väliprojekti Vacuum? Niiltäkin mulla pari pitkäsoittoa.
Fredrik Kempen molemmat levyt ovat kyllä helmiä levyhyllyssäni! Tuleekohan siltä uutta alpuumia?
Kyllä Stylen Heaven no7, Daylight Robbery ja Question of time on julkaistu aikoinaan cd:llä. Tuota viimeistä olen metsästänyt kissojen ja koirien kanssa, mutta tuloksetta. Sillä oli monta hienoa biisiä.

Tottakai Shanghai muistetaan! :) "Flight 69" ja muutama muu oli huippuja :D

Samoin Paul Rein! "Lady O" ja "Stop" on vieläkin hyviä :) Paulilla (siis oikeasti Pauli Reinikainen) on näppinsä nykyään pelissä isojen artistienkin levyillä säveltäjänä ja tuottajana.

Muita vanhoja hyviä olivat Sound of Music, Lili&Susie, Ankie Bagger, Troll, Tone Norum...niin ja tietty Lena Ph, Pernilla ja Carola, mutta hehän nyt ovat kaikkea muuta kuin unohdettuja!

Fredrikistäkin olen samaa mieltä. Hienoja levyjä. Toivottavasti niitä tulee lisää.
Viimeksi muokannut Robby, 24 Elo 2006, 15:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Ruotsalainen musiikki

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Jee  :tapu:
Joku muukin muistaa Shanghain. Mulla on vinyylimaxisingle "Ballerinasta". Huikeat tukat ja meikit pojilla siinä kannessa!
Eikös Paul Rein ole ollut mukana tekemässä jotain MF-biisejäkin viime vuosina? Vuoden 1988 karsinnassahan hänet nähtiin vielä tutussa kasari-imagossaan Ruotsin karsinnoissa solistina.

Trollin "Jimmy Dean" :rakas:

Ankie Baggerin "Where were you last night" :rakas:

Lilin ja Susien "Robert and Marie" :rakas:
Viimeksi muokannut tonywerner, 24 Elo 2006, 19:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9495
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Ruotsalainen musiikki

Viesti Kirjoittaja kwak »

tonywerner kirjoitti: Kuinka monelle on tuttu Alexander Bardin Army of loversien ja BWO:n väliprojekti Vacuum? Niiltäkin mulla pari pitkäsoittoa.
Muusta tuotannosta en tiedä, mutta Vacuumin I breathe (tms) on ihan järkyttävä biisi! :nohyi: Vaihdoin aina kanavaa, kun sen aikoinaan Jyrkissä tai jossain muussa yhteydessä joutui kuulemaan...  :niinpa:
Keep your head high above the water

Robby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3074
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Ruotsalainen musiikki

Viesti Kirjoittaja Robby »

tonywerner kirjoitti: Jee  :tapu:

Trollin "Jimmy Dean" :rakas:

Ankie Baggerin "Where were you last night" :rakas:

Lilin ja Susien "Robert and Marie" :rakas:
Joo! Hienoja kaikki kolme. Mutta vähintäänkin yhtä hyviä:

Trollin "Midsummer night"

Ankien "People say it's in the air" ja yks biisi joka on Ankien kakkoslevyltä...mutta en muista sitä nyt millään....Sinkun kannessa Ankiesta mustavalkoinen vamppikuva....Tuli muistaakseni toisen levyn  kolmantena sinkkuna "If you're alone tonight" ja "Fire&Rain" sinkkujen jälkeen..

Lili&Susien "Candy love", "Okey, okey!", "Can't let you go", "Evelyn"....

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Ruotsalainen musiikki

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Onhan noita hienoja. Listasin vain klassikot...  ;)

Tarkoitatko Ankien "Every day every hour"-sinkkua? Mä en ole nähnyt koskaan sen kantta kylläkään...

"People say it's in the air":hän oli englanninkielinen cover Herrey'sin "Varje liten, droppe regnistä", kuten nyt kaikki tietävät, mutta tulipahan sanottua... :hiips:
Viimeksi muokannut tonywerner, 24 Elo 2006, 20:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Vs: Ruotsalainen musiikki

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

Joo, se on muuten se "Every day every hour" 

vaikka meinasin ehdottaa "I was made for loving you" -sinkkua.
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
Horvath
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5354
Liittynyt: 05 Kesä 2004, 20:48
Paikkakunta: Tampere

Vs: Ruotsalainen musiikki

Viesti Kirjoittaja Horvath »

tonywerner kirjoitti: Kuinka monelle on tuttu Alexander Bardin Army of loversien ja BWO:n väliprojekti Vacuum? Niiltäkin mulla pari pitkäsoittoa.
Miten multa on mennyt ohi tuo kokonaan!? Ja BWO:n hokasin vasta nytten.  :puna: Ei näin sais käydä vanhalle, aidolle AOL-fanille!  :shock:
Bir yarım akıllı, bir yarım deli
Dört yanım akıllı, bir yanım deli
Herkes akıllı, bir ben deli
Bir ben deli, bir ben deli

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Ruotsalainen musiikki

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Taitaa olla aika iso kuva:

Kuva

Täältä lisää tästä projektista nimeltä Vacuum
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Ruotsalainen musiikki

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

mä tykkään siitä I breathe:sta kovasti. Se onkin ainoa biisi ko poppoolta minkä olen kuullut. Onkos tuo naikkonen sama kuin mikä on BWO:ssa? Ei tuossa kuvassa oo niin paljon samannäköinen mitä I breathe-videossa..
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Vastaa Viestiin