Jos meillä olisi ollut avoin kilpailu...

ESC 2007 -arkisto.
Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Jos meillä olisi ollut avoin kilpailu...

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Haluaisin tiedustella, miten olisit osallistunut, jos Suomi olisi valinnut karsintaehdokkaansa avoimen kilpailun kautta. Olisitko tehnyt demon? Olisitko painostanut muusikkotuttujasi?
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30519
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Vs: Jos meillä olisi ollut avoin kilpailu...

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Olisin taivastellut täällä suureen ääneen, että hullujako YLE:llä ollaan. Onneksi ei oltu (ainakaan tässä asiassa).
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Jos meillä olisi ollut avoin kilpailu...

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Ehdottomasti. Olisin kasannut uudelleen yhtyeemme SEMA (Sanna, Elina, Mikko, Antti), jonka huippuvuodet (vuosi) ajoittuvat tuonne 1984 tienoille (hyvä on, max kuukausi). Olen melko varma että hittibiisimme "Punaset pikkuhousut" (Text och musik SEMA) räjäyttäisi tajuntaa edelleenkin. Tiukka pianon, melodican ja kattiloiden tykitys yhdistettynä kimakkaan poikakuorosopraanoon (nyttemmin vastaavaan toki pystyisi vain palleja vasaroiden) sytyttäisi kyllä areenan kuin areenan. Tavallaan Nigtwish ennen Nightwishia.

Tähtäsimme jo tuolloin myös kansainvälisille markkinoille, eli "Punasista pikkuhousuista" löytyy myös englannin kielinen demo "Red underpants" (Musik SEMA, text äiti-mikkelsson) c-kasetilla. Jos mahdollista kielenmuutos tavallaan vain lisää kappaleen syvyyttä, koska ekaluokkalaisten englanti on todellinen Laulu kieli isolla ällällä. Videota ei vielä ole, koska silloin ei kenelläkään ollut videokameraa. Eikä videoita senpuoleen.

Mutta siis SEMA rules! Sääli että comebackia joutuu nyt odottelemaan ainakin vuoden, kun sitä sävellyskilpaa ei tullut. :niinpa:
Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2922
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Jos meillä olisi ollut avoin kilpailu...

Viesti Kirjoittaja wigwam »

Minä olisin toivonut osittain avointa sävellyskilpailua, esim. 12 artistia oltaisiin valittu yhteistyössä levy-yhtiöiden kanssa ja 12 kappaletta oltaisiin valittu avoimen sävellyskilpailun kautta. :roll:

Jokaisessa alkuerässä olisi 3 kutsuartistia ja kolme avoimen sävellyskilpailun kautta kilpailuun päässyttä artistia, jokainen esittäisi tietysti vain yhden kappaleen ja 3 parasta pääsisi finaaliin.

Avoimen sävellyskilpailun kautta olisi varmasti tullut tänä vuonna enemmän nimekkäitä artisteja kuin esim. vuonna 2005. :joojoo:

Ja olisin saattanut jopa itsekin osallistua avoimeen sävellyskilpailuun. :-* :heh:
www.sodadream.is
Dare to Dream

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30519
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Vs: Jos meillä olisi ollut avoin kilpailu...

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

wigwam kirjoitti: Avoimen sävellyskilpailun kautta olisi varmasti tullut tänä vuonna enemmän nimekkäitä artisteja kuin esim. vuonna 2005. :joojoo:
Olisi kyllä yrittänyt mutta olisiko päässyt läpi? Myös kunnon esittäjää vailla olevan hyvin tuotetun hutun määrä olisi moninkertaistunut. Jos esiraadin linja olisi ollut sama kuin vuosina 2002-05, olisi taas haettu sitä "kaikille kelpaavaa" keskivertoviisua, joka on harvalle artistillekaan juuri se omin juttu. Sitten niille olisi taas haettu esittäjiksi B-luokan vakiovieraita.

Avoimessa sävellyskilpailussa en vastusta avoimuutta, vaan sanaa sävellys. Televisioidussa musiikkikilpailussa, jossa äänivalta on puhelinäänestäjillä, kyse on niin paljosta muustakin. Vanhan kaartin fanit saattavat tietenkin olla sitäkin mieltä, että kisan pitäisi olla pelkästään sävellyskilpailu mutta jos jatkossakin halutaan menestyä, on otettava huomioon realiteetit eikä snobbailla sillä, millaiseksi kisa tarkoitettiin vuonna kivi ja kirves.

Demokuuntelu on siis nykyviisuihin melko huonosti sopiva valintamenetelmä. Edellisestä perinteisen karsinnan kautta saadusta viisuvoittajasta on jo neljä vuotta aikaa ja silloinkin esittäjä oli tehnyt kappaleensa itse. Viimeiset neljä voittajaa valittiin maidensa edustajiksi artistilähtöisillä valintamenetelmillä, samoin suurin osa kakkosista ja kolmosista.

Jos avoin valinta halutaan palauttaa kokonaan tai osittain, demojen sijaan koe-esiintymiset olisivat oikea tapa. Joissakin maissa, ainakin Maltalla ja Valko-Venäjällä, finalistit valitaankin esiintymisten pohjalta. Maltalla tosin ensin ehdokkaat karsitaan tavallisesti noin viiteenkymmeneen demojen perusteella. Jonkin tämäntyyppisen karsinnan voisin Suomeen hyväksyä mutta missään nimessä ei mitään sika säkissä -demokuunteluvalintoja enää ikinä, kiitos. Nykyinen menetelmä on tosin mielestäni juuri hyvä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Jos meillä olisi ollut avoin kilpailu...

Viesti Kirjoittaja lharju »

Timoteus kirjoitti:Olisi kyllä yrittänyt mutta olisiko päässyt läpi? Myös kunnon esittäjää vailla olevan hyvin tuotetun hutun määrä olisi moninkertaistunut. Jos esiraadin linja olisi ollut sama kuin vuosina 2002-05, olisi taas haettu sitä "kaikille kelpaavaa" keskivertoviisua, joka on harvalle artistillekaan juuri se omin juttu. Sitten niille olisi taas haettu esittäjiksi B-luokan vakiovieraita.
Aivan! Mielestäni on jotenkin niin kuvaavaa, että Suomi voitti Euroviisut juuri sellaisena vuonna, jolloin karsinnoissamme ei ollut Ylen asiasotkijaraateja valitsemassa isosta demomäärästä "huippuviisut" televisioitavaan finaaliin.
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: Jos meillä olisi ollut avoin kilpailu...

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Itse olisin osallistunut suomenkielisellä etnoballadilla, joka on sukua Lejlalle, Lane mojelle ja The Voicelle - sekä Chopinin musiikille!
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Jos meillä olisi ollut avoin kilpailu...

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

olisitko Jukka itse myös laulanut tuon kappaleen?  :/
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: Jos meillä olisi ollut avoin kilpailu...

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Ilman muuta!
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Jos meillä olisi ollut avoin kilpailu...

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

eeeehkä tää nykynen systeemi on ihan hyvä kuitennii  :peukku:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: Jos meillä olisi ollut avoin kilpailu...

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Ei kai sua pelottaisi tuollainen hyvältä kuulostava, voitonmakuinen kappale Suomen karsinnassa?  :mrgreen:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Jos meillä olisi ollut avoin kilpailu...

Viesti Kirjoittaja Violette »

JeSSSe kirjoitti: eeeehkä tää nykynen systeemi on ihan hyvä kuitennii  :peukku:
Iiiiiiihana JeSe :hihi:

Ja itse kysymykseen vastatakseni: en olisi osallistunut. Mielestäni Euroviisut eivät ole oikea paikka amatöörien esiintymisharjoittelulle.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Jos meillä olisi ollut avoin kilpailu...

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

Mä olen Viola-Talvikin kanssa samoilla linjoilla, en olisi missään nimessä itse osallistunut enkä kehoittanut ketään tuttavaanikaan osallistumaan, ellei kyseessä olisi ollut joku todella tajunnanräjäyttävä tapaus. Haluan Suomen edustajan olevan maan ehdotonta eliittiä ja parasta mitä tietää saattaa, ei mitään amatöörien puuhastelua. Sellaiselle on aikansa ja paikkansa toisaalla.
Et langeb pilk,
kuu kaob ja kaugel kaigub kell.
Sind keegi öösse kannab valgel hobusel.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Jos meillä olisi ollut avoin kilpailu...

Viesti Kirjoittaja Violette »

Viola-Talvikki :rofl: Mistä sä tuon keksit? :tapu:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Jos meillä olisi ollut avoin kilpailu...

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

Suomalaista iskelmähistoriaa, you see... Mutta sopi tähän tilanteeseen jotenkin, kun on Violaa ja talvea ja kaikkea kivaa. :heh:
Et langeb pilk,
kuu kaob ja kaugel kaigub kell.
Sind keegi öösse kannab valgel hobusel.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Jos meillä olisi ollut avoin kilpailu...

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

JeSSSe kirjoitti: eeeehkä tää nykynen systeemi on ihan hyvä kuitennii  :peukku:
Saatan olla samaa mieltä.  :heh:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Jos meillä olisi ollut avoin kilpailu...

Viesti Kirjoittaja Violette »

Anna_M kirjoitti: Suomalaista iskelmähistoriaa, you see... Mutta sopi tähän tilanteeseen jotenkin, kun on Violaa ja talvea ja kaikkea kivaa. :heh:
Jaahas, tää kun ei juuri mitään Suomi-iskelmästä saati sen historiasta tiedä... Ajattelin vain, josko olisin sinullekin joskus kertonut, että olen Miss Talvikki vm. 1990!

(ja jos joku ei nyt tajunnut, niin olin Talvikki-nimisessä päiväkodissa lapsena, ja siellä kerran järjestettiin leikkimieliset missikisat jotka MINÄ voitin! Sain kaikilta tuomareilta täydet pisteet!)
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Jos meillä olisi ollut avoin kilpailu...

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

Violette kirjoitti:
Anna_M kirjoitti: Suomalaista iskelmähistoriaa, you see... Mutta sopi tähän tilanteeseen jotenkin, kun on Violaa ja talvea ja kaikkea kivaa. :heh:
Jaahas, tää kun ei juuri mitään Suomi-iskelmästä saati sen historiasta tiedä... Ajattelin vain, josko olisin sinullekin joskus kertonut, että olen Miss Talvikki vm. 1990!

(ja jos joku ei nyt tajunnut, niin olin Talvikki-nimisessä päiväkodissa lapsena, ja siellä kerran järjestettiin leikkimieliset missikisat jotka MINÄ voitin! Sain kaikilta tuomareilta täydet pisteet!)
:rofl: :rofl: :rofl: Tän siis vissiin jotenkin aistii susta!  Luin ehkä rivien välistä :rofl: :rofl: Miss Talvikki ´90 on tosi cool.  Mä oon vaan Vuoden lapsimalli ´78  :tapu:
Et langeb pilk,
kuu kaob ja kaugel kaigub kell.
Sind keegi öösse kannab valgel hobusel.

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Vs: Jos meillä olisi ollut avoin kilpailu...

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

Anna_M kirjoitti: Haluan Suomen edustajan olevan maan ehdotonta eliittiä ja parasta mitä tietää saattaa, ei mitään amatöörien puuhastelua. Sellaiselle on aikansa ja paikkansa toisaalla.
No, ei tunnu olevan, kun katsoo tämänkin vuoden kutsuartistilistaa. Ihan uppo-outoja nimiä on taas kokeilemassa siipiään. Luonnonlahjakkuuksia voi toki olla pystymetsässäkin (Sandra Kim, Gigliola Cinquetti), mutta kokemusta kaipaisin minäkin enemmän.

Voi olla, että käsitys sopivasta euroviisusta levy-yhtiöissä ja YLEssä on hieman avartunut, mutta se on vain Lordin ansiota, ei kenenkään muun. Ammattilaiset ansaitsisivat paremmat järjestelyt ja avoimen kilpailun. Mafiameininki haisee pahalta. Kivahan se olisi ollut tänä vuonna, jos kilpailu olisi ollut avoin... Olisi päässyt maamme musiikkielämäkin osallistumaan euroviisuhuumaan. Ja mitä tulee Suomen euroviisukarsintoihin 1990-2006 niin päin helvettiä on järjestetty ja vääriä valintoja tehty. Kiiitttos itseni ja yhteistyökumppanieni (joista osa maan ehdotonta eliittiä) puolesta. Ja hyvää yötä.
E per un'istante ritorna la voglia di vivere...
≈ Hanki elämä mutsilles!

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Jos meillä olisi ollut avoin kilpailu...

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Mikkelsson kirjoitti: Olen melko varma että hittibiisimme "Punaset pikkuhousut" (Text och musik SEMA) räjäyttäisi tajuntaa edelleenkin.
Polina Smolova  :shock:

Kuva
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
atwa
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 763
Liittynyt: 29 Joulu 2005, 09:26
Paikkakunta: Kotka-city

Vs: Jos meillä olisi ollut avoin kilpailu...

Viesti Kirjoittaja atwa »

Anna_M kirjoitti: Haluan Suomen edustajan olevan maan ehdotonta eliittiä ja parasta mitä tietää saattaa, ei mitään amatöörien puuhastelua. Sellaiselle on aikansa ja paikkansa toisaalla.
Missäköhän se eliitti on? Eipä ole näkynyt... Se, että ESIMERKIKSI Humanella on ollut yksi hitti, ei mielestäni tee bändistä eliittiä, eikä ole todellakaan Suomen musiikkiskenen parasta antia. Tämän vuoden karsinnoissa "eliitiksi" voisi lukea vain Jukka Kuoppamäen, Lauran, Thunderstonen sekä EHKÄ Hannan - jälkimmäinen heistä on ainoa, jonka voisin kuvitella Suomen edustajana tänä vuonna. Nämäkin vain siksi, että taitavat olla pisimpään musiikki-uralla sinnitelleet.
Se, että levy-yhtiöt valitsevat joukoistaan karsintoihin osallistuvia on ihan hanurista, koska todellinen talentti ei välttämättä pääse esiin alkuunkaan. I mean, come on... Eikö näiden janiandthejetsettersien (never heard), jukkakuoppamäkien (kuultu,muttei mielellään), jannwildejen (kuka?) kaltaisten "suuruuksien" paikat voisi rehellisesti sanottuna olla paremmassakin käytössä?
Puolet esiintyjistä ja biiseistä levy-yhtiöiltä, puolet "oikeasta maailmasta" olisi hyvä käytäntö. Mistä sitä tietää vaikka naapurin Penan kirjoituspöydän laatikosta löytyisi seuraava Hard Rock Hallelujah?! Kaikki mahdollinen OIKEA lahjakkuus käyttöön, sanon minä.
Tämä on mun mielipide.
Femme, dans sa vie, dans ses rêves aussi
Femme, dans ses yeux, ses cris, ses aveux
Femme, femme aimée et femme qui aime
Femme, élégance, et femme qui danse

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Jos meillä olisi ollut avoin kilpailu...

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Anna_M kirjoitti: Haluan Suomen edustajan olevan maan ehdotonta eliittiä ja parasta mitä tietää saattaa, ei mitään amatöörien puuhastelua. Sellaiselle on aikansa ja paikkansa toisaalla.
Oi Anna Kiitos  :peukku:  Tuossahan se tuli lyhyesti ja ytimekkäästi se jokin, mikä minua on vuosikaudet jurppinu suomikarsinnoissa... siis joidenkin tyrkkyjen, ei toki kaikkien kohdalla.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Jos meillä olisi ollut avoin kilpailu...

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Violette kirjoitti: Jaahas, tää kun ei juuri mitään Suomi-iskelmästä saati sen historiasta tiedä... Ajattelin vain, josko olisin sinullekin joskus kertonut, että olen Miss Talvikki vm. 1990!

(ja jos joku ei nyt tajunnut, niin olin Talvikki-nimisessä päiväkodissa lapsena, ja siellä kerran järjestettiin leikkimieliset missikisat jotka MINÄ voitin! Sain kaikilta tuomareilta täydet pisteet!)
Mun toinen nimi on Talvikki  :shock:  :heh:

Ja niin tosiaan, euroviisut ei ole mikään uusien bändien harjoittelumesta  :niinpa: (Vaikka kyllähän se näyttää sitä tänäkin vuonna olevan, mutta jos olisi avoin kilpailu niin varmaan vielä enemmän).
Nythän on niin, että I wanna dance with me.

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2922
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Jos meillä olisi ollut avoin kilpailu...

Viesti Kirjoittaja wigwam »

No mieluummin jotain amatöörejä hyvillä kappaleita kuin jotain Hanna Pakarisia surkeilla kappaleilla... :roll:

Ja kyllähän avoimien sävellyskilpailujen kautta on tullut ihan ammattitaitoisia laulajia kuten esim. Kentala. ;)
www.sodadream.is
Dare to Dream

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Jos meillä olisi ollut avoin kilpailu...

Viesti Kirjoittaja Wadde »

wigwam kirjoitti: Ja kyllähän avoimien sävellyskilpailujen kautta on tullut ihan ammattitaitoisia laulajia kuten esim. Kentala. ;)
Niin no tosiaan! DECK OF CARDS  :rakkaus: :rakkaus: :rakkaus: :ihana: :ihana: :rakas: :rakas: :rakas: :stara: :stara: :stara: :tapu: :tapu: :tapu:

Ja An Actress  :miettii:

Taidankin perua sanani  :mrgreen:

Toisaalta ei ne Suomen voittajat kuitenkaan mitään loistavia olleet  :hiips:
Nythän on niin, että I wanna dance with me.

Avatar
atwa
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 763
Liittynyt: 29 Joulu 2005, 09:26
Paikkakunta: Kotka-city

Vs: Jos meillä olisi ollut avoin kilpailu...

Viesti Kirjoittaja atwa »

Onpa mustavalkoista...Harmaan sävyjä lisää,kiitos. Kilpailun ei tarvitse olla joko avoin tai suljettu. Näiden kahden välimuoto olisikin paras vaihtoehto: levyttäviä artisteja ja "amatöörejä" (sitaatit siksi, että alkukarsinnasta tuskin pääsisi läpi kukaan totaaliamatööri). Saataisi vaihtelua koko hommaan - uusia tuulia, as they say.
Wigwam  :samaamielta:
Femme, dans sa vie, dans ses rêves aussi
Femme, dans ses yeux, ses cris, ses aveux
Femme, femme aimée et femme qui aime
Femme, élégance, et femme qui danse

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Jos meillä olisi ollut avoin kilpailu...

Viesti Kirjoittaja Kollega »

atwa kirjoitti:
Anna_M kirjoitti: Haluan Suomen edustajan olevan maan ehdotonta eliittiä ja parasta mitä tietää saattaa, ei mitään amatöörien puuhastelua. Sellaiselle on aikansa ja paikkansa toisaalla.
Missäköhän se eliitti on? Eipä ole näkynyt...
Kaipa sitä itse kukin määrittelee tuon omilla kriteereillään. Itse koen tämän "ei mitään amatöörien puuhastelua" nimenomaan sellaisena, että artistin, oli hän sitten ihan uutuustapaus tai kokenut konkari, niin sitä lavakokemuksen eroa ei huomaa siinä hänen viisuesityksensä aikana. Esimerkiksi tää viimeisin MF-kisa oli oikein malliesimerkki, kun siellä se Addis erottu amatööriuudessaan selkeästi joukosta.  Norjan karsintaa katsoessani en nyt muista yhtäkään tyrkkyä, josta olisin ajatellut, että kyseessä on selvästi vähäistä lavakokemusta omaava artisti...

(Tottakai sen lavaesityksen ohella toivon sen kipaleen itsessäänkin edustavan suomimusiikkia parhaimmillaan !)

Ei se, että on keikkakokemusta ole tae, että on edukseen viisuestraadilla. Haluan suomen edustajaksi artistin, joka ottaa sen lavan haltuunsa ja tulkitsee sen kipaleensa sen eduksi - minun mielestä se ei ole yhtä kuin suuremman luokan tähtiartisti, vaan ihan yhtä hyvin siihen voi soveltua pienemmän luokan laulajakin.

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2922
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Jos meillä olisi ollut avoin kilpailu...

Viesti Kirjoittaja wigwam »

atwa kirjoitti: Kilpailun ei tarvitse olla joko avoin tai suljettu. Näiden kahden välimuoto olisikin paras vaihtoehto: levyttäviä artisteja ja "amatöörejä" (sitaatit siksi, että alkukarsinnasta tuskin pääsisi läpi kukaan totaaliamatööri). Saataisi vaihtelua koko hommaan - uusia tuulia, as they say.

Juu, olen samaa mieltä kanssasi, ja mielestäni hyvä systeemi olisi tämä:

12 artistia valitaan yhteistyössä levy-yhtiöiden kanssa kuten nyt, mutta tällä kertaa jokainen kutsuartisti esittää vain yhden kappaleen, ja tämän lisäksi järjestettäisiin myös avoin sävellyskilpailu josta valittaisiin 12 kappaletta mukaan karsintoihin.

Sitten järjestettäisiin 4. semifinaalia joissa jokaisessa olisi 3 kutsuartistia ja kolme avoimen sävellyskilpailun kautta kilpailuun päässyttä artistia (yhteensä 6) joista kolme parasta pääsisi finaaliin. Finaalissa olisi siis 12 artistia.
www.sodadream.is
Dare to Dream

Avatar
atwa
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 763
Liittynyt: 29 Joulu 2005, 09:26
Paikkakunta: Kotka-city

Vs: Jos meillä olisi ollut avoin kilpailu...

Viesti Kirjoittaja atwa »

:clap: :clap: :clap: :clap:  KIITOSSSS, wigwam!  :D Aivan niin ja juuri noin. Fiksu mies ;)
Femme, dans sa vie, dans ses rêves aussi
Femme, dans ses yeux, ses cris, ses aveux
Femme, femme aimée et femme qui aime
Femme, élégance, et femme qui danse

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Vs: Jos meillä olisi ollut avoin kilpailu...

Viesti Kirjoittaja Wilson »

wigwam kirjoitti:
12 artistia valitaan yhteistyössä levy-yhtiöiden kanssa kuten nyt, mutta tällä kertaa jokainen kutsuartisti esittää vain yhden kappaleen, ja tämän lisäksi järjestettäisiin myös avoin sävellyskilpailu josta valittaisiin 12 kappaletta mukaan karsintoihin.

Sitten järjestettäisiin 4. semifinaalia joissa jokaisessa olisi 3 kutsuartistia ja kolme avoimen sävellyskilpailun kautta kilpailuun päässyttä artistia (yhteensä 6) joista kolme parasta pääsisi finaaliin. Finaalissa olisi siis 12 artistia.

Kyllä wigwam… :tapu:…tuo on loistava ajatus… :peukku:... sellainen karsintamenetelmä olisi hyvä ja oikeudenmukainen.

Lukittu