Jani & Jetsetters

ESC 2007 -arkisto.
Lukittu

Suosikkini Janin & Jetsettersin kappaleista

Etupenkillä
49
45%
Musta sulhanen
60
55%
 
Ääniä yhteensä: 109

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Paikalla olleena voin vain todeta, että Musta sulhanen oli lavalla hyvä, ei siinä ole nokan koputtamista. Tästä tulee vaarallinen Turussa, kansa tulee äänestämään tätä kuin häkää.

Etupenkillä oli kamala, esitys ihan yhtä huono kuin itse kappalekin. Onneksi kansa kuuli oikein.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Jaa, pitäsköhän mun laittaa Turun finaalin sellainen räikeänvärinen hellepaita, jossa on palmuja ja hiekkaranta...

Asiaan: miksi se lähetyksen ensimmäinen kappale mokataan aina?
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7135
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Musta sulhanen esityksenä kuineen ja morsiammineen oli todella upea ja jännät saudit biisissä ja vaikka en mikään iskelmäpullan tykkääjä olekkaan ,niin tämä oli tosi hyvä  kuolon tarinoineen :puna:.... Ei kuiteskaan ihan viisuihin sopivaa musaa .
Viimeksi muokannut ESC_Hullu, 21 Tammi 2007, 02:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
eepu4
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5018
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 16:26
Paikkakunta: Oulu

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja eepu4 »

Etupenkillä biisin esitys oli vähän vinossa, mutta mitäs tuosta, ei ole eka biisi jossa näin, näissä suomen karsinnoissa. ;)
jos todella rakastat rakkautta sanot
rakastavasi rakkaudella
niin silloin rakkaus rakastaa
niin silloin rakkaus rakastaa rakastaa sinuakin

Avatar
daa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1483
Liittynyt: 11 Maalis 2005, 22:20
Paikkakunta: Kuopio/Jyväskylä

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja daa »

Todellakin toimi Musta sulhanen niin hyvin livenä kuu-taustoineen sun muineen että nousi itselläni tän erän suosikiksi. Niin uskomatonta kuin se onkin.
Mietin vaan...liekko Kuoppamäeltä luvassa jotain samankaltaista.. :miettii:
Riippuu ihan tulevien biisien tasosta tuleeko tästä miten vaarallinen Turussa. Edelleenkään en tätä edustajaksemme tahtoisi, vaikka hyvin vedetty olikin.
Life Looks Better in Spring

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja itikka »

Jee... partakoneen teriä Suomen kansalle, jotta saavat vedellä ranteensa auki... olisihan se ennenkuulumatonta, että viisuissa osattaisiin kuunnella iloisin mielin musiikkia... ei kansa yllättänyt, kun tälläistä mustaa "viihdettä" tämä kansa sitten halusi Etupenkin sijaan finaaliin...

:kurjuus:

juu, taitavat sanat Mustassa sulhasessa toki... ja AIKU ne aukenee Espanjan Juaneille ja Venäjän Vladimireille ihan tosta vaan
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7135
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Mikä siinä" Etupenkki" biisiisissä monia täällä  oikein mielytti  ? Aivan hirveetä tanssi-lava huttua ,että alkoi ihan hirvittää ja osittain jopa nolottaa  ( Varsinkin ne hawaiji paidat )

mangolassi

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja mangolassi »

Timoteus kirjoitti: Musta sulhanen onnistui oikein mainiosti lavallakin. :joojoo: Etupenkillä sen sijaan oli lavalla vielä järkyttävämpi kuin vain kuultuna. Onneksi kansa ymmärsi hyvän päälle.
Justiinsa näin, Timoteus! :peukku:
Ei tämäkään genre ole mun pala kakkua tai kuppi teetäkään, mut oikea biisi pääsi jatkoon. Esiintymisvarmuutta vielä kaipaisivat. Jani saanee puhelinäänestyksessä joka mummun toivevävypisteet. Teinipissisten makuun tää tuskin on, joten vanhempien ei tarvi kantaa murhetta perillistensä kännyköiden saldorajojen paukkumisesta. Sitä en osaa ennustaa, pääseekö toivevävykiintiöstä Hesaan asti. ;)

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

uuh aah läääh, tossa laulajassa on jotain magnuscarlssonmaisuutta  :surrur: KELPAA!  :mrgreen:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

Miksi ei tullut Mustaa sulhasta vaan musta morsian laulamaan siihen viereen???Olisko ollut liian homoeroottista??  :heh:  :hiips:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Mutta jospa se morsian oli sen suhteen se "tyttö"...  :heh:

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Minua miellytti Musta sulhanen!
Love shine a light

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

i wanna be a toy kirjoitti: Miksi ei tullut Mustaa sulhasta vaan musta morsian laulamaan siihen viereen???Olisko ollut liian homoeroottista??  :heh:  :hiips:
Mitäpä musta sulhanen olisi enää paikalla tehnyt, kun morsio oli kappaleen mukaan jo viety. Morsiovainaan haamuhan siellä lavalla liihotti ja hänen äänensä kuului vienona ja epävireisenä jostakin tuonpuoleisesta.

Miltä mustan sulhasen muuten pitäisi yleensä näyttää? Viikatemieheltä puku päälläkö?
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Tiana
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1575
Liittynyt: 10 Syys 2005, 18:35
Paikkakunta: Kangasala

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja Tiana »

Biiseistä viis, mutta Janissa oli karismaa,
vaikka isommallekin lavalle.

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

Timoteus kirjoitti:
i wanna be a toy kirjoitti: Miksi ei tullut Mustaa sulhasta vaan musta morsian laulamaan siihen viereen???Olisko ollut liian homoeroottista??  :heh:  :hiips:
Mitäpä musta sulhanen olisi enää paikalla tehnyt, kun morsio oli kappaleen mukaan jo viety. Morsiovainaan haamuhan siellä lavalla liihotti ja hänen äänensä kuului vienona ja epävireisenä jostakin tuonpuoleisesta.

Miltä mustan sulhasen muuten pitäisi yleensä näyttää? Viikatemieheltä puku päälläkö?
En ymmärrä,miksi siinä ei olisi voinut olla se sulhanen kun kerran morsion piti tulla siihen vinkumaan.Kai se sulhanen olisi voinut olla tyyliin Lordin munkkipukuinen taustalaulaja ja näyttää kun se olisi vienyt morsion valssiin viimeiseen.No silloin siinä ei olisi ollut homoerotiikkaa.Yksi lysti,ei tätä muu eurooppa ymmärrä jos edustavat suomea tänä vuonna,laulanevat kuitenkin suomeksi..  :hiips:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja Violette »

Aivan iiiiiiihana Jani ja Jetsetterit! Musta tuli ihan fani, levy täytyy kyllä hankkia sitten kun se viisupainos ilmestyy. <3 Ja voi luoja kun se solisti on söpö. :ihana: Tykkäsin ainakin livenä paikan päällä enemmän Etupenkistä, ne hawaiji-paidathan oli vain ihQja (etenkin solistin euroviisumaisen pinkkisävyinen paita), mutta olihan Musta sulhanenkin hyvin esitetty. Itse en olisi halunnut Mustaa sulhasta jatkoon, mutta ymmärrettävästi se iskee suomalaiseen makuun paljon paremmin, kuin joku pirteä ralli. Jos nyt sattuisi käymään niin, että tämä voittaisi Suomen karsinnat, niin kappale kyllä pitää ehdottomasti kääntää englanniksi, sillä kappaleen ideasta katoaa merkittävä osa, jos ei tajua sanoitusta ja sitä mustaa morsianta lavalla. Toivottavasti Jani siis osaa englantia hyvin, jos tämä voittaa. Tosin tuskinpa voittaa. ;) Yleensähän siis kannatan omakielisyyttä, mutta tällaisessa kappaleessa sanoituksen ymmärtäminen on oikeasti tosi tärkeää, ainakin minusta. Ja pääasiahan on, että edes karsinnassa kuullaan maan omaa kieltä ja omakielinen versio on ylipäätään edes olemassa.

OT: Voisko joku selittää mulle, miksi jotkut taivuttavat morsian-sanan genetiivissä "morsiammen"? Onks se niinQ joku sama juttu kuin sydän - sydämmen vaiko jotain murretta? ??? Kunhan lingvistinalkuna pohdin vain, mistä tuo vääntymä on tullut. Olemme itse asiassa miettineet samaa ilmiötä myös suomen kielen luennoilla, opettajakaan ei osannut selittää mistä moinen voisi johtua. :heh:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja Naali »

En ehkä ymmärtänyt tuota kysymystä morsiammen-taivutuksesta. ??? Eikös se tule vain siitä, että niin sanotaan puheessa? Minä ainakin sanon, kuten sanon myös sydämmen.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja minnie »

Juu huomasin kanssa että ihqu on tuo Jani. :rakkaus: En oo ennen koko poppoota ees nähny missään sillai kunnolla, mutku nyt telkussa.

Radiosta kuultuna pari kertaa Musta Sulhanen oli parempi ja laitoin sen myös tuonne veikkaukseen. Nyt live-esitykset nähtynä, tykkäsin ennemmän Etupenkistä. Svengaava ralli ja kiva, iloinen esitys. Havaiji-paidat ei tökkiny yhtään. Jani ja kumppanitkin vaikuttivat siltä tai ainakin Jani, että oisivat halunneet nimenomaan Etupenkillä- kappaleen viisufinaalikarsintaan, mutta toisin kävi. Harmi. :(

Mustasulhanen oli nyt, esityksen nähtyäni, kovin pateettinen.
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja Violette »

Naali kirjoitti: En ehkä ymmärtänyt tuota kysymystä morsiammen-taivutuksesta. ??? Eikös se tule vain siitä, että niin sanotaan puheessa? Minä ainakin sanon, kuten sanon myös sydämmen.
Eli ilmeisesti kyseessä on joku murrejuttu, koska minä en ainakaan sano "morsiammen" enkä ole kuullut ikinä kenenkään muunkaan sanovan. Sen sijaan kyllä sanon "sydämmen".
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3332
Liittynyt: 06 Touko 2006, 00:00
Paikkakunta: Tampere

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja AnnFredi »

En pitänyt Mustasta sulhasesta etukäteenkään, ja eilinen esitys oli ihan kamala. Turussa lavalle voisi hinata valkoisen arkun, niin tulisi esitykseen jotain väriäkin. Jösses sentään tämän kansan musiikkimakua... :hiips:
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

JuhaUK kirjoitti: Suomen Arvingarna, ei epäilystäkään  :heh:
Et ole ensimmäinen, jolta tämän kommentin kuulen.

Mutta Arvingarnaan en kyllä menisi vertaamaan, sen verran toisentyyppistä Arvingarnan dansband-musa kuitenkin on, eikä kyllä rautalankasaundia vähimmässäkään määrin.

Mutta siihen nähden, että pojat ovat ekaa kertaaa tv-esiintymisessä, niin aika hyvä kokonaispaketti. Lavalla mua kyllä miellytti enemmän Etupenkillä kuin Musta sulhanen draamoineen. Mutta oikeastaan ihan sama, kumpi meni jatkoon. Molemmista pidän.
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8765
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Esiintymiset olivat taattua tanssiravintola-tyyliä, mutta eivät minusta isolle areenalle sovi. Lavalla tosin Musta sulhanen nousi Etupenkillä-rallatusta paremmaksi, mutten edelleenkään voi sanoa, että näistä niin olisin pitänyt.

Ja ne kesäpaidat? YÖK! :yrjo:
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Viulu_ukko
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1134
Liittynyt: 23 Loka 2005, 17:25
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja Viulu_ukko »

Mä en jotenkin ollut aikaisemmin tajunnutkaan miten hyvältä se Jani näyttää. Arvatkaa kuolasinko? No, kuolasin  :heh:

Mun mielestä "Etupenkillä" biisi on ihan alta arvostelun, mutta jotain ulkonäköpisteitä siitäkin voisin antaa  ;)

Musta sulhanen vetoaa mun mollimieleen  :peukku:
pieni kaunis kerjäläinen

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja Naali »

Violette kirjoitti: Eli ilmeisesti kyseessä on joku murrejuttu, koska minä en ainakaan sano "morsiammen" enkä ole kuullut ikinä kenenkään muunkaan sanovan. Sen sijaan kyllä sanon "sydämmen".
Joo, murre se varmaan on. Tosin mulle ei oo ikinä tullut mieleenkään, että joku sanois "morsiamen". ;) Voin sanoa sulle ton morsiammen ihan autenttisesti joskus, kun nähdään. :joojoo:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Yllätyin todella posotiivisesti kun kuulin nää 2 biisiä!  :tapu:  No, ei tämmöstä viisuihin, mutta kyllä tätä kelpaa kuunnella... Musta Sulhanen oli ehkä parempi  vai oliko?  :eeek:

No, päätös on tehty enkä oo kauheen pettynny, oli ehkä positiivisin yllättäjä näistä kolmesta  :heh:

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

OIKEA BIISI JATKOON  :humppa:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Wilbertti
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 226
Liittynyt: 07 Elo 2004, 18:53

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja Wilbertti »

Etupenkillä oli mielestäni parempi ja energisempi biisi ja tykkäsin esityksestäkin enemmän kuin mustassa sulhasessa. Eli en tykkää enää jetsettereistä.

Nyt kun ryhdytään arvailemaan euroviisufinaalimme tuloksia, niin uskon Jani & Jetsettersin olevan korkealla lopputuloksissa. Tässä oli sitä samaa kuin Yölinnussa ja Simo Silmussa, joten Jetsettersit saattavat tehdä hyvinkin Metsäkedot.

Avatar
Aamu
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 437
Liittynyt: 04 Tammi 2007, 15:40

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja Aamu »

Tykkäsin enemmän etupenkillä biisistä, mutta oli ne hawai-paidat aika rumat  :heh: että ei mua tämäkään haittaa.

Mulla on jotenkin sellainen tunne, että nämä ovat ehkä ainoat biisit ekasta semistä joissa on ainesta suomalaisiksi hiteiksi kotimaassa (iskelmäradiossa). Vaikka enemmän pidänkin Hannan ja Thunderstonen biiseistä, niin ne eivät ole omassa sarjassaan kuitenkaan mitenkään kummoisia. Uskonkin, että Jetsettersit puolestaan ovat ihan hyviä siinä omassa jutussaan, ja varmaan uppoavat kohdeyleisöönsä paremmin kuin Hannan ja Thunderstonen biisit heidän kohdeyleisöönsä.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja Violette »

Naali kirjoitti:
Violette kirjoitti: Eli ilmeisesti kyseessä on joku murrejuttu, koska minä en ainakaan sano "morsiammen" enkä ole kuullut ikinä kenenkään muunkaan sanovan. Sen sijaan kyllä sanon "sydämmen".
Joo, murre se varmaan on. Tosin mulle ei oo ikinä tullut mieleenkään, että joku sanois "morsiamen". ;) Voin sanoa sulle ton morsiammen ihan autenttisesti joskus, kun nähdään. :joojoo:
Ei mullekaan ole tullut koskaan mieleen, että sen voisi sanoa "morsiammen", mutta mä olenkin tosiaan asunut täällä pääkaupunkiseudulla koko ikäni ja murteet ovat enimmäkseen jääneet kuulematta. Jee, sano vaan!  :mrgreen:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Aamu
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 437
Liittynyt: 04 Tammi 2007, 15:40

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja Aamu »

Jetsettersien haastattelu iltalehden sivuilta.

Lukittu