Jukka Kuoppamäki

ESC 2007 -arkisto.
Lukittu

Suosikkini Jukka Kuoppamäen kappaleista

Levitä siivet
36
44%
Pikajuna
45
56%
 
Ääniä yhteensä: 81

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Jukka Kuoppamäki

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

nyt onkin jännä jänskätä millanen on Jukan lavashow! Onko tuulikonetta ja lieskoja..ONKO?  :heh:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Jukka Kuoppamäki

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Entäs jos se pappi laulaakin suorassa lähetyksessä vahingossa väärin ja pyytää levittämään jotain ihan muuta...  :rofl:

Avatar
Clara
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3116
Liittynyt: 29 Elo 2004, 19:59

Vs: Jukka Kuoppamäki

Viesti Kirjoittaja Clara »

MuzaMaza kirjoitti: Entäs jos se pappi laulaakin suorassa lähetyksessä vahingossa väärin ja pyytää levittämään jotain ihan muuta...  :rofl:
No hyi  :repeilee: :repeilee: :repeilee:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Vs: Jukka Kuoppamäki

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

claracairo kirjoitti:
MuzaMaza kirjoitti: Entäs jos se pappi laulaakin suorassa lähetyksessä vahingossa väärin ja pyytää levittämään jotain ihan muuta...  :rofl:
No hyi  :repeilee: :repeilee: :repeilee:
Onko Sanan levittäminen mielestänne jotenkin naurettava hyi hyi -asia. :sorivaan: Omituisia olette.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Jukka Kuoppamäki

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Timoteus kirjoitti: Onko Sanan levittäminen mielestänne jotenkin naurettava hyi hyi -asia. :sorivaan: Omituisia olette.
Todellakin on.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14185
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Vs: Jukka Kuoppamäki

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Ja sitten se pikajuna puksuttaa sinne toiseen levitettyyn paikkaan...  :hiips:

Hyi mua  :puna: :puna: :hiips:
Hello Hi!

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Vs: Jukka Kuoppamäki

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

JuhaUK kirjoitti: Ja sitten se pikajuna puksuttaa sinne toiseen levitettyyn paikkaan...  :hiips:
Eihän junia ollut edes olemassa silloin, kun evankeliumit kirjoitettiin. :eiei:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
jamit
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1333
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:29
Paikkakunta: OULU

Vs: Jukka Kuoppamäki

Viesti Kirjoittaja jamit »

 Ei näistäkään kappaleista voi sanoa kun että NOUTÄNKS!!!!!!!!!!!11
Hello this is Serbia callink...............

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Jukka Kuoppamäki

Viesti Kirjoittaja sziget »

claracairo kirjoitti: Herranjestas mikä humppa tää Levitä siivet. Ja aivan uskomattoman tylsä vielä kaiken lisäksi. Ja millon Kuppis on alkanut laulaa nenäänsä.  :eiei: :eiei: :eiei:
Kuppis??? Hän on Kuoppamäki eikä mikään Kuppamäki! Naali oli oikeassa, kyllä nyt lyödään jo liian isolla halolla. Sinivalkoinen mies on kohta mustansininen.

Sitä paitsi: siipeilykappaleessa on oikein mukava melodia. Kyllä tarttuu.  :-* Pikajunassa yritetään väkisin pusata tarinaa, se tukehtuu siihen.  :(

Jämerämpi miesääni olisi tuonut lisää potkua. Kuoppis itse on sittenkin aika hentoinen piipittäjä. Ajatelkaas miten Pate Mustajärvi vetäisi nämä kappaleet!
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Jukka Kuoppamäki

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Qppamäki mikä Quppamäki.  :heh:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Vs: Jukka Kuoppamäki

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Ainoa potentiaali näissä biiseissä on niiden mahdollinen soveltuvuus pärvoviisuiksi... :heh:

Levitä reidet & Suklaajuna saivat jo kahden hengen raadin esikuuntelussa varsin meheviä sanoitusmuunnoksia! :peukkujaetusormi: :hihi:
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Leo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 08 Touko 2006, 20:46

Vs: Jukka Kuoppamäki

Viesti Kirjoittaja Leo »

Ai jaa. Minä ainakin heräsin ensimmäisen kerran näissä viisukarsinnoissa. Levitä siivet oli euroviisumainen ja tarttuva: mikä melodia ja sointukulut! Sanat toivoa täynnä ja tunnelmaa kohottavat. Suomen kansahan kuitenkin  rakastaa MOLLIA ja siksi se äänestää tietenkin Jukan Pikajunalla Turkuun. Hyvähän sekin on: melodiaa ja hienoja sointuja piisaa siinäkin. On vaan niin "turboahdettu täyteen" tekstiä. Ja mikä parasta: Jukka Kuoppamäki toivottavasti syö ääniä hirvittävältä hautajaislaululta. Kalastelevat ilmeisesti saman ikäryhmän ääniä.   

Avatar
nkorppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Marras 2006, 18:25
Paikkakunta: Derby, Iso-Britannia

Vs: Jukka Kuoppamäki

Viesti Kirjoittaja nkorppi »

Leo kirjoitti: Ai jaa. Minä ainakin heräsin ensimmäisen kerran näissä viisukarsinnoissa. Levitä siivet oli euroviisumainen ja tarttuva: mikä melodia ja sointukulut! Sanat toivoa täynnä ja tunnelmaa kohottavat. 
Samaa mieltä. Ihana melodia tuo 'vapaana liitää', ja kitaran sävelkulku säkeiden välissä.

Paras melodia ei kuitenkaan automaattisesti tee voittajabiisiä. Jotkut noista humppasoittimista on ehdottomasti poistettava, jotta tästä saisi arvokkaamman kokonaisuuden. Vaikka onkin vanha Suomi-iskelmöitsijä, niin silti voisi olla jotain modernia kappaleessa, niin kuin Olsen Brothersilla.

Avatar
Horvath
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5354
Liittynyt: 05 Kesä 2004, 20:48
Paikkakunta: Tampere

Vs: Jukka Kuoppamäki

Viesti Kirjoittaja Horvath »

Liisukka kirjoitti: Kestämättömiä kappaleita kumpikin. :eiei: Siis tuo Kuoppamäen äänikin saa multa jo niskavillat pystyyn. Erikseen en näitä kappaleita edes yritä arvioida. Pikajuna näistä ehkä se vähemmän huono. :peukkualas: Toivottavasti ne "mummoäänet" eivät todellakaan mene Kuoppikselle!
Levitä siivet*-
Pikajuna*
Allekirjoitan tämän täysin. En ole koko Kuoppamäestä kuullut herranvuosiin ja todellakin ihmettelen, mistä hänet on kaivettu tähän kilpailuun ja MIKSI!?
Bir yarım akıllı, bir yarım deli
Dört yanım akıllı, bir yanım deli
Herkes akıllı, bir ben deli
Bir ben deli, bir ben deli

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Vs: Jukka Kuoppamäki

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Mä olen joskus melkein tykännyt Kuoppamäen joistakin kappaleista,
mutta nyt hän kyllä ratsastaa menneellä maineellaan.
Levitä Siivet olis siedettävä, jos siinä olis toinen esittäjä.
Pikajuna on tylsä. Ei jaksa odottaa kappaleen loppumista.
Kuoppamäki ei näköjään tahdo Turkuun.
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
Colby
Barista
Barista
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Jukka Kuoppamäki

Viesti Kirjoittaja Colby »

Mä melkein jopa yllätyin positiiviesti tosta Pikajunasta. Ei niin kamala kuin odotin, mutta huono silti :p Mutta siis, Pikajuna on selkeästi Levitä siivet -kappaletta parempi, joten se jatkoon, kiitos!
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Latwis
Maistelija
Maistelija
Viestit: 36
Liittynyt: 08 Marras 2006, 16:10

Vs: Jukka Kuoppamäki

Viesti Kirjoittaja Latwis »

Miksi mulle tulee tosta "Levitä siivet" ihan Froikkareiden "Lintumies" biisi. Tosin onhan sekin käännös biisi Tom Russelin "Blue Wing":stä. Mutta silti tuntuu että enemmän kuin vähän sitä on kopioitu  :miettii:

Avatar
Sämpy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1575
Liittynyt: 25 Touko 2004, 21:56
Paikkakunta: Sippola

Vs: Jukka Kuoppamäki

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Nyhten vasta kerkisi nou tämänviikkoset kuunnella niin jotta voisi kommentodakin...

Nää nyt oli valitettavasti justiinsa semmosia, mitä miä Kuoppikselta pelkäsinkin tulevan :( Pikajuna miusta noista oli vähemmän huono, mutta ei sekään kyllä finaalikamaa enää useampaan vuosikymmeneen. (Mika vimma sillä muuten on noihin junabiiseihin? Junaan olisin noussut jo, Kiskot vievät etelään, Pikajuna pohjoiseen...)
Vielä eilen moni piti tätä päivää tulevaisuutena, mutta huomenna se on jo historiaa

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Vs: Jukka Kuoppamäki

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Timoteus kirjoitti:
JuhaUK kirjoitti: Ja sitten se pikajuna puksuttaa sinne toiseen levitettyyn paikkaan...  :hiips:
Eihän junia ollut edes olemassa silloin, kun evankeliumit kirjoitettiin. :eiei:
Jaa, ei vai?  :roll: Urbaani minäni heräsi taas ja hämmästelee, että koskas ne rautatiet ja junaradat on sitten keksitty?  :miettii: (Vitsi, vitsi. Kyllä mä sen tiedän.) Kunhan nyt päätin ruveta saivartelemaan taas...  :repeilee: Näin työpäivän päätteeksi sekin käy rentoutuksesta mulle.
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Albatrossi

Vs: Jukka Kuoppamäki

Viesti Kirjoittaja Albatrossi »

Mitäs näistä sanoisi, olikohan vähän liikaa yritystä. Jukan ääni kuulosti huonommalta kuin ennen. Eka biisi englanniksi ja vahvemmalla miesäänellä, niin olisi jo paljon parempi.

Ei iskenyt pikajunakaan, allejäämisen vaaraa ei ole.

Kuoppamäki oli pettymys, minä kun toivoin slaavilaishenkistä balladia.

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Jukka Kuoppamäki

Viesti Kirjoittaja lharju »

Ilmeisesti Kuoppamäki on halunnut varmistaa ettei voita euroviisukarsintoja. Juuri sellaisia albumiraitoja, ei mitään mahdollisuuksia minkäänlaisiksi ikivihreiksi. Pikajuna jyskytti paremmin...
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Jukka Kuoppamäki

Viesti Kirjoittaja minnie »

Kerran kuultuna (eka tsipale toisella korvalla samaan aikaan puhelimeen puhuessani ja toka veisu eiku viisu oli alkanu jo kun tulin hermosauhuilta...Humane pisti jäntskättämään): Pikajuna Turkkuseen kiitos.

Nään sielunisilmin kun Jukka seisoo tönöttää siinä look-a-like made in Ikea-lavalla kitara niin ylhäällä kun olla ja voi flanellipaita päällä ja farkut jalassa, ja se flanellipaidan helma huolella tungettu sinne housujen sisälle. Isosolkinen nahkavyö of course.  :joojoo: Intensiivinen katse suunnattuna lähikuvaa ottavaan kameraan ja koko veisuun eiku viisun ajan.

Jukka Kuoppamäki -tuota mulle pettymys tästä ennakko-odotuksesta ja anna mun ilahtuu edes näkemästäni. *rukoilee* :pliis: Jumangekka! sai mut vielä rukoilemaan, sus siunakkoon. :shock:
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Jukka Kuoppamäki

Viesti Kirjoittaja lharju »

MuzaMaza kirjoitti: Entäs jos se pappi laulaakin suorassa lähetyksessä vahingossa väärin ja pyytää levittämään jotain ihan muuta...  :rofl:
:offtopic:
Eikös eräs suomalainen euroviisusäveltäjä, joka tekee kovasti myös hengellistä musiikkia, ole pari kertaa laulanut suht arvokkaissa tilaisuuksissa vahingossa kultareunapil....
:offtopic:
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9495
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Jukka Kuoppamäki

Viesti Kirjoittaja kwak »

Siis ei hyvää päivää! Tällaista Suomen karsinnassa vuonna 2007! :tajutkaa:

Jos Jukka ei näillä biiseillä tee maritataavitsaisia, niin johan on  :humppa: sentään!
Keep your head high above the water

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Vs: Jukka Kuoppamäki

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Leo kirjoitti: Ai jaa. Minä ainakin heräsin ensimmäisen kerran näissä viisukarsinnoissa. Levitä siivet oli euroviisumainen ja tarttuva: mikä melodia ja sointukulut!
Sanopa muuta. En olisi osannut odottaa, mutta kyllähän tässä on selvästi paitsi kakkoserän, myös toistaiseksi koko vuoden paras biisi. Ei toki siltikään käy kieltäminen, että esittäjä ja sovitus ovat teoksen suurimmat ongelmat. Tästä englanninkielinen dancemix naissolistein ja tanssiryhmin! :peukku:

Ja kyllä Pikajunakin on parempi kuin mikään lopuista kakkoserän tarjotuksista.

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Jukka Kuoppamäki

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

Todennäköisesti kuopalle tapahtuu taavitsaiset ja siitähän me kaikki olemme pelkästään iloisia  :jihuujippii:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Kandes
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 18
Liittynyt: 23 Tammi 2007, 08:02

Vs: Jukka Kuoppamäki

Viesti Kirjoittaja Kandes »

Onpas täällä joitakin aika fossiileita, jos Kuoppamäki tuntuu karsinnan parhaalta.?

Tosiasiassa jos puhutaan Euroviisuista ,
niin muut ovat mielestäni päihittäneet Kuoppiksen n 100 - 0.

Aivan turha lähteä näin huonoilla ja vanhahtavilla iskelmäkipaleilla koko skabaan.

Avatar
Halla
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3564
Liittynyt: 21 Elo 2005, 22:10
Paikkakunta: Turku

Vs: Jukka Kuoppamäki

Viesti Kirjoittaja Halla »

Nyt kun mä olen tointunut ensijärkytyksestä, niin ehkä tuo Pikajuna saattaa kenties olla ihan siedettävä. Onhan se sellainen nopea ralli ja niinq zilleen... Jos sanat olisivat edes hitusen vähemmän huonot, niin mä voisin jossain tilanteessa ehkä kenties melkein pikkuisen tykätä siitä. :hiips:

Jos tuo Pikajuna jostain kumman syystä kiitää Helsinkiin asti, niin toivoa sopii, ettei sitä käännetä englanniksi. Joskus on vaan parempi, kun sanoja ei ymmärretä. :stupido:
Se on paljon parempi.... ettei ala ittellensä mitään rimoja duunailemaan minnekään tai kurottaa minnekään... -Remu-

Avatar
Pixie
Maistelija
Maistelija
Viestit: 47
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 11:24

Vs: Jukka Kuoppamäki

Viesti Kirjoittaja Pixie »

Miusta tuossa siipien levityksen tekstissä haisee läpi sanoittajan pappistausta. Muuten tuli hienoinen Olsen Brothers -flashback, mikä ei sinänsä ole yhtään huono juttu. Vähän köykäinen kappale kuitenkin, puhumattakaan Kuoppamäen live-habituksesta. Pikajuna näistä kahdesta miunkin suosikki.

Avatar
kummituseläin
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 208
Liittynyt: 01 Maalis 2006, 01:30

Vs: Jukka Kuoppamäki

Viesti Kirjoittaja kummituseläin »

Levitä siivet aukeis heti ja tuntuu joka kerta paremmalta. Hienoa. Kaunista. Lämmintä.
Pixie kirjoitti: Muuten tuli hienoinen Olsen Brothers -flashback, mikä ei sinänsä ole yhtään huono juttu.
Minulle muuten tuli kans, nimenomaan tuosta Levitä siivet -biisistä. Ku mietin, että voisko tällä olla mitään saumoja välttää jumbosija finaalissa niin tajusin, että eihän tällä ja Fly on the Wings of Lovella (joka muuten minusta oli aivan kaamea tekele) ole juuri muuta eroa kuin että Levitä siivet on ziljoonamoljoona kertaa parempi. On täsä pari sellasta arvaamattomuustekijää (perinteinen viisu ilman krumeluureja ja ikämiehen charmi), joilla ehkä vois onnistua keskikastiin luovimaan tänä vuonna.

Pikajunan kyytiin en heti päässyt, mutta sitten innostuin kuuntelemaan näitä parjattuja sanoja ja huomasin pitäväni niistä ja itse tarinasta. Nyt tykkään tästäkin.

Mikä jäi tuossa pikajunassa mietityttämään on, että pääseekö päähenkilö lopussa vapaaksi perinteiseen tapaan, vai onko tämä aina keskiyöllä ohikulkeva ja yöhön katoava juna, joka kerran pysähtyy sinua varten, vuoden trendin mukaisesti sekin kuoleman metafora?

Lukittu