Kevätkisa!

Vuoden 2003 ja sitä vanhempien viisujen sanoituskilpailut
Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Kevätkisa!

Viesti Kirjoittaja male »

Olen suomentanut jonkun 90- tai 2000-luvun viisun ja teidän tehtävänne on veikata mikä se on! Se ei ole läheskään suora käännös ja oma taitamattomuuteni tuo myös lisää virheitä joten vähän haastetta!

Lentää, tyttönen tuo
Ja lailla enkelin, siivet levittää
Lentää, tyttö ja luo
katseellan sillan väliin ihmisten
oh. Lentää, tyttönen tuo


Ja lisätään toinen samalta vuodelta ja selvästi helpompi:

Yksin mä oon, vailla sydäntäsi
Kadoneena pimeyteen
Tiedä mä en
Miten pärjään
Vailla rakkauttasi
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Kevätkisa!

Viesti Kirjoittaja male »

Mielestäni tuo ylemmän suomennoksen laulu oli aliarvostettu. Ratkaiskaa ja sanokaa oletteko samaa mieltä.
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
Nadi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2822
Liittynyt: 26 Marras 2003, 13:30
Paikkakunta: Järvenpää

Kevätkisa!

Viesti Kirjoittaja Nadi »

Nää on varmaan ihan helppoja ja ihan nolottaa sit kun kuulee mitä ne on.... :oops: Katsokaas kun kielen päällä pyörii, mutta kun ei kolahda....!!!! :(

*rajua pohdintaa*

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3100
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Kevätkisa!

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

Ylempi on kyllä aika vapaasti suomennettu/tavumäärä erilainen kuin alkuperäisessä että toihan voi olla aivan mikä vain! siis jos se nyt on se mitä luulen, eli 01 Islanti toinen olikin sitten Irlanti samalta vuodelta!

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Kevätkisa!

Viesti Kirjoittaja male »

TOMItu kirjoitti:Ylempi on kyllä aika vapaasti suomennettu/tavumäärä erilainen kuin alkuperäisessä että toihan voi olla aivan mikä vain! siis jos se nyt on se mitä luulen, eli 01 Islanti toinen olikin sitten Irlanti samalta vuodelta!
AND WE HAVE A WINNER!

Joo ne on aika nopeasti käänetty, mutta oikeassa olet molemmissa!
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Lukittu