Eurovision laulukilpailu 1987

Viisuvuosikerrat 1956–2023
Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Viisuäänestys 1987

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

MrMemory kirjoitti:PARAS:
Kuva
12p Italia: Umberto Tozzi & Raf - Gente di mare (ole hyvä gente! :D )
Pääsit just mun suosikkilistalle! :D
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Eurovision laulukilpailu 1987

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Jospa minäkin sitten. En kyllä tästä vuodesta erityisemmin pitänyt, viimeisiä täytepisteitä oli tosi vaikea jakaa.

1p Israel
-liian hömppä jo, saa kumminkin jäännöspisteet

2p Kreikka
-kun jollekin on nämäkin pisteet annettava

3p Kypros
-tavanomaista jytkytystä tämäkin, iloinen kumminkin

4p Tanska
- tämä on ihan nätti, pikkunäppärä

5p Alankomaat
-kaunishan tämä on

6p Belgia
- hieno viisu

7p Islanti
- minuun kun aina puree nämä kauniit ballaadit

8p Suomi
- suomalaisten parhaimmistoa

10p Irlanti
- eihän tämä mikään elämää suurempi ole, mutta taattua viisuainesta

12p Italia
- tämän vuoden helmi, rauhallinen, kaunis ja hyvin tehty kokonaisuus
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Eurovision laulukilpailu 1987

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Hazel kirjoitti:12p Italia
- tämän vuoden helmi, rauhallinen, kaunis ja hyvin tehty kokonaisuus
sport-smiley-001:
Mun BUDDYlistani alkaa täyttyä..... :)
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Robby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3074
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Eurovision laulukilpailu 1987

Viesti Kirjoittaja Robby »

12 p NORJA
10 p Suomi
8 p Belgia
7 p Italia
6 p Itävalta
5 p Kypros
4 p Tanska
3 p Turkki
2 p Irlanti
1 p Alankomaat

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Eurovision laulukilpailu 1987

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

12 Irlanti: Johnny Logan - Hold me now
10 Tanska: Anne Cathrine Herdorf & Bandjo - En lille melodi
8 Suomi: Vicky Rosti - Sata salamaa

7 Italia: Umberto Tozzi & Raf - Gente di mare
6 Norja: Kate - Mitt liv
5 Belgia: Liliane St Pierre - Soldiers of love
4 Israel: Datner & Kushnir (Lazy bums) - Shir habatlanim
3 Ruotsi: Lotta Engberg - Boogaloo
2 Kypros: Alexia - Aspro mavro
1 Alankomaat: Marcha - Rechtop in de wind
Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Hämmästelyä...

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

En tiedä miten genteon onnistunut manipuloimaan väkeä ja markkinoimaan Italian "tavanomaista" tusinatuotosta täällä Viisukuppilassa? Surkuhupaisaa suorastaan buddylista, johon kirjata nimet suosikkinimimerkeistään. :wink: Mitäänsanomaton italialainen perusralli, joka ei kosketa minua mitenkään.

Hey c´mon, ihan_aikuisten_oikeesti_täällähän kaikki ovat "aikuisia" ihmisiä ja ei täällä tarvitsisi ketään mielistellä. Äänestäkää omien mieltymysten mukaan, ei miellyttääksenne muita. Oh-hoi-jaa, suorastaan surullista katseltavaa.

Toiseksi Virve Rostin keräämä "Suomi-"lisä hämmästyttää ja kummastuttaa. Sata salamaaon lähes jokaisen kärkikolmikossa ja mikäli ei olisi "Suomen" edustaja, niin tuskin taistelisi kärkisijoituksista. Niin uskallan väittää!

Virve Rostion ammattitaitoinen, upea laulaja, mutta onko "Sata salamaa" tosiaan noin yksimielisesti hyvä laulu!? Aika kultaa muistot... :oops:
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Eurovision laulukilpailu 1987

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

No nyt olen niin eri mieltä Fabben kanssa, että :shock: Siis ei todellakaan ole Vickylla Suomilisää, eikä ole aika kullannut muistoja, vaan viime viikon katselussa taas kerran se vaan oli paras koko iltana. Siinä vaan oli kaikki kohdallaan. 8)
Hello Hi!

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Eurovision laulukilpailu 1987

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

... ja Gente di mare -kappale muutti syvästi nuoren Barbarossan elämän vuonna 1987! Hauskaa, että on koskettanut muitakin. 8)
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Eurovision laulukilpailu 1987

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

... ja Ruotsin radion viisukavalkadissa sanottiin juuri, että Vicky olisi ansainnut paljon paremman sijoituksen! Ja muuten Fabbe, en nyt oikein usko että kukaan täällä minua tai genteä kamalasti mielistelee, päinvastoin varmaan... :roll: Eli tänä vuonna ihmiset ovat todellakin äänestäneet makunsa mukaan, luulisin (niinkuin muissakin vuosiketjuissa). Tuo BBB on sitten ihan eri juttu taktikointeineen...
Hello Hi!

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Eurovision laulukilpailu 1987

Viesti Kirjoittaja lharju »

Italian biisi ei v. 87 todellakaan ole mikään perusralli. Myönnän kyllä, että kun kuulin "Genten" ihan ensimmäistä kertaa (tästä on siis kulunut jo useita vuosia...) niin hieman petyin ja ajattelin, että tässäkö tämä olikin, mutta mitä enemmän sitä olen kuullut, niin olen vakuuttunut sen mahtavuudesta. Ja varsinkin jos verrataan muihin tämän vuoden biiseihin.

Sata salamaa... Niin, Sata salamaa on ihan oikeasti mahtava kappale, joka kyllä varmasti saisi todella korkeat pisteet myös, vaikka se olisikin muun maan esittämä (vaikka jopa Portugalin! :shock: ). Ja nimenomaan tämä koskee mahtavaa Sata salamaa sävellystä, sillä Eläköön elämä tuskin tulee saamaan minulta yhtä suurta pistemäärää. Kuten jo toisessa ketjussa kirjoitin, se biisi on kuitenkin niin "euroviisu", että sillä ei ole suinkaan kysyntää euroviisufanien ulkopuolella, toisin kuin esim. Hengaillaan joka taas on muuten hirveän suosittu, vaikka viisufanit eivät sitä jostain kumman syystä arvosta ollenkaan. Myös Sata salamaa olisi varmasti ollut hitti, vaikka ei euroviisu olisikaan - siitäkin huolimatta, että tässäkin sävellyksessä on tunnistettavissa euroviisumaisuutta...

Mutta sehän onkin ainakin minulle vaikea arvostella näitä Suomi-viisuja, kun ne nyt ovat kuitenkin ne kaikkein tutuimmat. Mutta jos tarkoitus on se, että arvostelee kappaleet oman mieltymyksensä mukaan, eikä yritä "arvostella" vuotta, niin totta kai Suomi-viisulla, josta pitää erittäin paljon ja jonka on kuullut monta kertaa, on tietynlainen etu. On melko varma, että Katri Helenan Katson sineen taivaan tulee samaan ainakin täältä 12 pistettä vuoden 1979 äänestyksessä, vaikka se ei ehkä "musiikillisessa" mielessä se ihan ihan ykkönen olisikaan. Mutta kun v. 79 viisuissa ei ole ainuttakaan muuta kappaletta, josta olisin niin mielettömästi pitänyt pienenä lapsena ja pidän mielettömästi edelleen ja itselleni se merkitsee todella merkittävää ikivihreää, vaikka ei euroviisu olisikaan...
Viimeksi muokannut lharju, 12 Loka 2004, 23:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Eurovision laulukilpailu 1987

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Justiinsa hiljan noita skaboja katseltiin ja Virve olisi todellakin ansainnut sijoituksen korkeammalle. Voipi sitä ihan ilman sinivalkoisia silmälasejakin olla sitämieltä että Suomen biisi puolustaa paikkaansa muiden joukossa.

Ja Italian viisu kolisi myös jo aikanaan pikku-Mikkelssoniinkin, en minä näissä äänestyksissä tuppaa kenenkään peffoja pusuttelemaan. :)
Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Eurovision laulukilpailu 1987

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Olen erittäin samaa mieltä Mikkelsson! Sinänsä tylsää, ettei pääse käyttämään hienoa pusutteluhymiötä ikinä...
Kuva
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Hämmästelyä...

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Fabrizio kirjoitti:En tiedä miten genteon onnistunut manipuloimaan väkeä ja markkinoimaan Italian "tavanomaista" tusinatuotosta täällä Viisukuppilassa? Surkuhupaisaa suorastaan buddylista, johon kirjata nimet suosikkinimimerkeistään. :wink:
JUSTO JOO, Fabbe!!!! :evil:
Mä en todellakaan ole YHDELLEKÄÄN ihmiselle täällä sanonut mitään! Ja kukaan ei täällä mun takamustani nuoleskele! Kuppilalaiset osaavat äänestää oman makunsa mukaan.

Ja mulla ei ole mitään BUDDYlistaa!!! Paina se ukko kalloos! :lol:
Kunhan "kiitin" ja kumarsin noita kahta joilla näyttää olevan erittäin hyvä musamaku! :wink: Ei pidä ottaa kaikkea niin kirjaimellesesti!

Kuten sanoit, niin OLEMME AIKUISIA kaikki, (no ainakin melkeen) ja jokainen osaa tehdä itse päätöksensä! Hyväksy se, että Gente Di Mare on yleisesti hyvin pidetty kappale!

HAH, joopa joo, kuule itse asiassa täällä taidettas pikemminkin olla meikäläistä (ja meikäläisen raivokohtauksia) vastaan. Mutta tässä asiassa ei yksinkertaisesti voi olla eri mieltä! GDM on erittäin laadukas ralli!!!!! AMEN!
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Eurovision laulukilpailu 1987

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

lharju kirjoitti:Italian biisi ei v. 87 todellakaan ole mikään perusralli. Myönnän kyllä, että kun kuulin "Genten" ihan ensimmäistä kertaa (tästä on siis kulunut jo useita vuosia...) niin hieman petyin ja ajattelin, että tässäkö tämä olikin, mutta mitä enemmän sitä olen kuullut, niin olen vakuuttunut sen mahtavuudesta.
Ja aiku se vaikuttui biisin mahtavuudesta vielä ennestään, kun kuuli Diggiloossa sen Arja Saijonmaan ja Magnus Carlssonin esittämänä duettona. 8)
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Eurovision laulukilpailu 1987

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Eikös se ollut Mattias Holmgren? Tai sitten on Arja kerinnyt italioimaan kaikkien ex-Barbadoksien kanssa. :)

-Jossain mulla on videolla vielä joku vanhempikin Arjan versio ko. popista mutta en kuollakseni muista kuka oli silloim avecina.
Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Eurovision laulukilpailu 1987

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

Magnus oli Arjan parina ainakin jossakin näkemässäni Diggiloo-jaksossa. Ilmeisesti en katsonut ohjelmaa kokonaan, kun en muista duettoa ollenkaan (tai sitten se ei vain iskeytynyt tajuntaani. :roll:
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Eurovision laulukilpailu 1987

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Kyllä taisi Holmgren olla samassa ohjelmassa, mutta eri joukkueessa. Harmaine tukkineen.
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Eurovision laulukilpailu 1987

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

barbarossa kirjoitti:Kyllä taisi Holmgren olla samassa ohjelmassa, mutta eri joukkueessa. Harmaine tukkineen.
Kröh, kröh! Kyllä se oli Holmgren, jonka kanssa Saijonmaa sen Gentedimaren vetäisi. Carlsson oli jossain jaksossa (ei samassa) viime vuonna Josefin Sundströmin kanssa ja lauloi Sån't är livetin. Saattoi kyllä olla jo kaudella 2002, en ehdi nyt tarkistaa. Viime vuonna Magnus ei tainnut olla mukana, mut Holmgren oli.

Kattenin lista:

(Tähän ei ole Gente päässyt manipuloimaan, ei edes yrittänyt). Musta se vaan menee näin.

12 p Italia
10 p Suomi
8 p Saksa
7 p UK
6 p Alankomaat
5 p Norja
4 p Belgia
3 p Kypros
2 p Irlanti
1 p Sveitsi

Edit: Vuoden oksetuspalkinnot oli unohtua. Ne menee jaettuna viiteen maahan: Israel, Ruotsi, Luxemburg, Turkki ja Jugoslavia
Viimeksi muokannut Katten-Gustaf, 13 Loka 2004, 17:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Eurovision laulukilpailu 1987

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Tuli muuten mieleen, että uskaltaisiko kukaan muuten tunnustaa manipuloineensa tai edes yrittäneensä manipuloida kenenkään äänestystä? (siis muuten kuin näissä ketjuissa hehkuttamalla suosikkejaan/inhokkejaan). Minulle kun ei ole tullut yksärillä, tekstarilla, sähköpostilla tai kirjekyyhkyitse ensimmäistäkään toivetta äänestää tavalla tai toisella, enkä varmasti ole sellaisia itse lähettänyt! Eli iskeekö meihin joku kollektiivinen paranoia jostain salaliitoista, vai tapahtuuko siellä kulisseissa jotakin? :shock: Tää nyt sopis paremmin tonne BBB:hen, mutta olkoon nyt tässä.
Hello Hi!

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Eurovision laulukilpailu 1987

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

JuhaUK kirjoitti:Minulle kun ei ole tullut yksärillä, tekstarilla, sähköpostilla tai kirjekyyhkyitse ensimmäistäkään toivetta äänestää tavalla tai toisella, enkä varmasti ole sellaisia itse lähettänyt!
Samma här!
Ja kuitenkin täällä koko ajan kailotetaan suureen ääneen, että privaviestit lentelee puolin ja toisin! :?:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Eurovision laulukilpailu 1987

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Katten-Gustaf kirjoitti: Kröh, kröh! Kyllä se oli Holmgren, jonka kanssa Saijonmaa sen Gentedimaren vetäisi. Carlsson oli jossain jaksossa (ei samassa) viime vuonna Josefin Sundströmin kanssa ja lauloi Sån't är livetin.
Okei, okei, uskotaan sitten, kun toinenkin jo vakuuttelee. Tää on just tätä. Aina kun on ihan varmasti mielestään oikeassa, niin meneekin pieleen. :lol:

Ja mitä tulee manipulointiin, niin eipä ole minuakaan kukaan pyynnöillä/uhkauksilla/vetoomuksilla lähestynyt. Olin vaan tulkinnut sen niin, etten kuulu gängiin.. :( :wink:
Ja olenkin kyllä kernaasti gängittä päättämässä ihan itte, mitä äänestään. Eli pitäkää viestinne! Aikuisten oikeesti. :x

Meneepä taas rönsyksi, joko kohta moderoidaan. Mutta minkäs sille voi kun turisututtaa. :?
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
totalhki
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1610
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Eurovision laulukilpailu 1987

Viesti Kirjoittaja totalhki »

Ei ole tullut minullekaan privana mitään äänestyspyyntöjä. Ja mitä omaan toimintaani tulee, niin olen manipuloinut aina vaan avoimesti ko. viestiketjuissa. :wink:
Musiikki on makuasia.

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viisuäänestys 1987

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Täytyy sitten tämäkin tehdä. Arvostella vuosi, joka on vaikein arvostella. Se kaikista rakkain vuosi, koska meille oli tullut videot ja tämä oli ensimmäinen viisukerta, jonka nauhoitin. Ja tuntuu siltä, että seuraavat vuodet vietin tv:n ääressä kelaten Gente di marea ees ja taas. :roll:

Luulin, että osaan tästä vuosikerrasta kaikki käsiliikkeetkin, mutta uusintakatselu paljasti, että muisti alkaa pettää. :shock: Huolestuttavaa vai terveellistä, en tiedä. :lol: Vaan asiaan:

1 p. Sveitsi: Carol Rich - Moitié moitié
Kyllä vaan. :P

2p. Alankomaat: Marcha - Rechtop in de wind
Vaikuttava asu ja jotain miellyttävää, vaikkeivät tämän maan viisut yleensä minua juuri lämmitä.

3p. Luxemburg: Plastic Bertrand - Amour amour
Camp-pisteet, ehdottomasti. Se sätkintä! Ja vielä kun sain tietää tästä punk-menneisyydestä, tämän riemastuttavuus silmissäni nousi ennestään. :lol:

4p. Jugoslavia: Novi Fosili - Ja sem za ples
Tämäkin tuli arvosteltua niiden 87-silmälasien läpi. Oli aikanaan suosikkeja ja tuntuu kestäneen ajan hammasta kuitenkin kohtuullisesti.

5p. Islanti: Halla Margrét - Hægt og hljótt
Äh, muistin, että oli hienompi kuin olikaan, mutta on tässä hetkensä. Ja soi vieläkin toisinaan päässä.

6p. Belgia: Liliane St Pierre - Soldiers of love
Liliane oli niin cool. Se koreografia ja kaikki. Hyvä meno.

7p. Suomi: Vicky Rosti - Sata salamaa
Olihan tämä loistava. Jotenkin tuntuu silti hankalalta arvostella kotimaa täällä samassa sarjassa muiden kanssa - ei oikein tohdi antaa enempää pojoja. :?

8p. Kypros: Alexia - Aspro mavro
Tähän en osaa suhtautua neutraalisti, koska kuului aikanaan suursuosikkeihini. Ja lämmittää mieltä yhä. :P

10p. Irlanti: Johnny Logan - Hold me now
Ei minua mitkään lipomiset haitanneet. Koskettava mikä koskettava. :cry:

12p. Italia: Umberto Tozzi & Raf - Gente di mare
Tämän asemaa ei kyllä horjuta mikkään. 8)



Muut:

Norja: Kate - Mitt liv
Se tukka, ou mai gaad. Mutta ei huono biisi, hätyytteli noita häntäpään pisteitä kyllä.
Israel: Datner & Kushnir (Lazy bums) - Shir habatlanim
Onhan tämä nerokas ja viihdyttävä, mutten vaan osaa arvostella tällaisessa musiikkikategoriassa.
Itävalta: Gary Lux - Nur noch Gefühl
Huilumies! :shock:
Ruotsi: Lotta Engberg - Boogaloo
No tämä olisi kyllä ansainnut pisteille, mutta ehkä liika Ruotsissa vietetty aika sai nyt vierastamaan tätä iloisuutta. :twisted:
Portugali: Nevada - Neste barco a vela
Espanja: Patricia Kraus - No estas solo
Kuten uusintakatselulla totesimme, kyllähän tämä n. sadannella kuuntelukerralla avautuu. Kunhan malttaa kuunnella eikä tuijottaa sitä poskipunaa.
Turkki: Seyyal Taner & Locomotif - Sarkim sevgi üstüne
Tästä riitti hupia koko kesäksi 87. Komedia itsessään.
Kreikka: Bang - Stop
Iso-Britannia: Rikki - Only the light
Parempi kuin muistin! Vain kertsi on aika kamala.
Ranska: Christine Minier - Les mots d'amour n'ont pas de dimanche
Saksa: Wind - Lass die Sonne in dein Herz
Tanska: Anne Cathrine Herdorf & Bandjo - En lille melodi
Karmea.
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
Clara
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3116
Liittynyt: 29 Elo 2004, 19:59

Eurovision laulukilpailu 1987

Viesti Kirjoittaja Clara »

MuzaMazalla oli koulussa mankka mukana,merkki oli UNICEF....ja kuuntelimme pienessä porukassa tämän vuoden edustuskappaleita.Ilmeisesti joku muukin joutui kuuntelemaan palautteesta päätellen.PISTÄKKEE HE####ISSÄ SE TOOSA KIINNI!!!!

Mutta sitten pisteisiin.

12p Suomi
10p Kreikka
8p Irlanti
7p Kypros
6p Hollanti
5p Italia
4p Ranska
3p Tanska
2p Norja
1p Belgia

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Eurovision laulukilpailu 1987

Viesti Kirjoittaja Soppis »

12p Suomi: Vicky Rosti - Sata salamaa
10p Itävalta: Gary Lux - Nur noch Gefühl
8p Irlanti: Johnny Logan - Hold me now
7p Kypros: Alexia - Aspro mavro
6p Belgia: Liliane St Pierre - Soldiers of love
5p Italia: Umberto Tozzi & Raf - Gente di mare
4p Iso-Britannia: Rikki - Only the light
3p Sveitsi: Carol Rich - Moitié moitié
2p Kreikka: Bang - Stop
1p Ruotsi: Lotta Engberg - Boogaloo

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Eurovision laulukilpailu 1987

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

Joo, tämä on kaikkein vaikein vuosi arvosteltavaksi. Euroviisujen Pyhä Lehmä. Eli sen vuoden satoa, jolloin jäin lopullisesti koukkuun kun taloon tuli videolaite. Ja ihanan Erkki Toivasen levolliset kommentit palaavat päähän yhä vieläkin tuon tuosta. Laulut ovat mielessäni vuosien mittaan ansioituneet aivan ulkomusiikillisin seikoin, se on pakko sanoa heti kättelyssä.

Lopullinen listani on ehkä, luulen:

1 p. Espanja: Patricia Kraus - No estas solo (että mites se taas menikään? Ja miten ne poskipunat oikein oli sprayattu?)

2 p. Luxemburg: Plastic Bertrand - Amour amour (lapsena en voinut sietää tätä, mutta nyt sinimeikkinen kumiukkeli herättää hellyyttä. Ihan klassikkokamaa.)

3 p. Itävalta: Gary Lux - Nur noch Gefühl (ja vaatteistaan päätellen tunteittensa vanki...)

4 p. Islanti: Halla Margrét - Hægt og hljótt (alunperin pianisti kiinnitti huomioni tähän lauluun...)

5 p. Israel: Datner & Kushnir (Lazy bums) - Shir habatlanim

6 p. Belgia: Liliane St Pierre - Soldiers of love (Belgian Sue Ellen ei aikoinaan tehnyt mitään vaikutusta, kammoksuin vain vasemmalla puolellaan jolkottavaa soittajaa, mutta nythän tämä on aivan upea, suoranainen pamfletti!)

7 p. Irlanti: Johnny Logan - Hold me now (miten tätä kuudesluokkalaisena kuunneltiinkaan! Ja pohdittiin rakkauden ihmeellisyyksiä. Hieno esitys!)

8 p. Kypros: Alexia - Aspro mavro (terhakka esitys Kyprokselta, jonka koukussa taidan olla lopun ikääni. Vai onks tää jonkun mielestä muka korni? IHANA)

10 p. Suomi: Vicky Rosti - Sata salamaa (kuinka ylpeä viisuesityksestä voikaan olla? Onneks en nähnyt tätä livenä, oisin takuulla poksahtanut. Kun vieläkin se alkupläjäys saa tukan ihastuksesta pystyyn (muttei kikkuraks kuten Vickyllä))

12 p. Italia: Umberto Tozzi & Raf - Gente di mare (Tosi tyylikäs, mittaili laulua sitten millä mittarilla vaan)


Ja niin vain kävi, että monta vuotta suursuosikkinani ollut Kreikan Bang! ei mahtunut edes listalle. Kun se ei nyt herätä edes oikein huvittuneisuutta. Ehkä olen ihaillut sen loppuun...?
Et langeb pilk,
kuu kaob ja kaugel kaigub kell.
Sind keegi öösse kannab valgel hobusel.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

'87

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Tähän vuosikertaan tutustuin vasta pari viikkoa sitten oikein kunnolla (silloin 17½ vuotta sitten kelluin vielä äitini kohdussa), joten en ole ehkä vielä muodostanut eheää kokonaiskuvaa. Hieman "uutuudenviehätystä" ja ensivaikutelmia saattaa olla mukana :roll: Tässä kuitenkin tämänpäiväinen top kymppini, eli "näin Aintsu olisi jakanut pisteet jos olisi ollut jonkun ulkopuolisen maan raati" :wink:

(pohjalta huipulle)


1 NORJA/ Kate Gulbrandsen: "Mitt liv"
*pikkusievää ja herttaista, ei kuitenkaan sen pahemmin iskenyt. Kaunista

2 TURKKI/ S Tanner & Locomotif: "Sarkim sevgi ustune"
*Turkin kappaleissa on aina jotain huvittavaa, eikä tämäkään tehnyt poikkeusta! Mutta myös jotenkin tykkäsin :oops:

3 SVEITSI/ Carol Rich (kuinkakohan rikas? Hehheh...): "Moitie moitie"
*tässä vuosikerrassa on mukana TOSI monta pirtsakkaa kappaletta, ja tämä oli yksi niistä. Jäi heti mieleen, kerrankin Sveitsiltä jotain erilaista balladien sijaan.

4 JUGOSLAVIA/ Novi Fosili (fossiili?!?): "Ja sam za ples"
*alkoi hieman hymyilyttämään kun kuulin tämän :lol: Lisää osastoon "pirteät ja hauskat laulut".

5 KYPROS/ Alexia: "Aspro mavro"
*taas iloisuutta muille jakaa. Oliko vuonna '86 kenties tapahtunut jotain NIIN mukavaa, että se innoitti monia lauluntekijöitä? :shock: Mutta ei se mitään, mä tykkään kyllä!

6 ISRAEL/ Datner & Kusnir: "Shir habatlanim"
*kuulin tämän ekan kerran silloin Radio Suomen viisuillassa Kari Salmelaisen versioimana, ja ihan yhtä hullu meininki on alkuperäisessäkin :twisted: Isääni lainaten: "Lupaa ettet ENÄÄ IKINÄ soita tuota mun kuullen!!!" :lol:

7 SAKSA/ Wind: "Lass die Sonne in dein Herz"
*äidin mukaan tässä on reggae-vaikutteita :P Mutta olen aina Siegelin tuotannosta pitänyt, eikä tätäkään VOI inhota! Ihanan aurinkoista menoa tosiaan nature-smiley-015:


(kärkikolmikko lähestyy!)



8 IRLANTI/ Johnny Logan: "Hold me now"
*tämähän on kai jo klassikko. Myönnän pitäväni kovasti, enkä mitään huulienlipomista ole huomannut! Jotenkin koskettaa, vaikka veljeni ei kuulemma ymmärrä "mitä annettavaa miesartisteilla ja hitailla kappaleilla on". Mä voisin vastata: Paljon!

10 ITALIA/ Umberto Tozzi & Raf: "Gente di mare"
*joo, edelliset kommentit sopisivat tähänkin. Tunnelmallista, rauhallista ollen samalla kuitenkin mahtipontinen. Oi Italia, tule takaisin!


(jännitys tiivistyy...)













(ette varmaan arvaa?!?)



12 SUOMI/ Vicky Rosti: "Sata salamaa"
*melkein LIIAN hyvä Suomen viisuksi :wink: Olisi todellakin saanut menestyä paremmin! Naisenergiaa parhaimmillaan. applause:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Wilbertti
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 226
Liittynyt: 07 Elo 2004, 18:53

Eurovision laulukilpailu 1987

Viesti Kirjoittaja Wilbertti »

Aloitetaanpa sillä uutisella, että Gente di mare on minusta ällöttävä viisu....taidanpa olla ainut mielipiteineni :oops: ja sitten asiaan

1p Israel
2p Uk
3p Belgia
4p Turkki
5p Saksa
6p Norja
7p Ranska
8p Kypros
10p Irlanti
12p Suomi, tämä on ehkä yksi kaikkien aikojen euroviisu :D

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Eurovision laulukilpailu 1987

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

Wilbertti, täältä ilmoittautuu toinen, jonka TOP 10-listauksessa ei komeile Gente di mare. :oops: Joten et ihan ole ainoa mielipiteinesi, mutta melkein... :shock:
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
ak
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 732
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:37
Paikkakunta: Helsinki

Viisuäänestys 1987

Viesti Kirjoittaja ak »

1 Norja: Kate - Mitt liv 1 piste :silly:
2 Israel: Datner & Kushnir (Lazy bums) - Shir habatlanim 10 pistettä :wink:
3 Itävalta: Gary Lux - Nur noch Gefühl 2 pistettä :angel:
4 Islanti: Halla Margrét - Hægt og hljótt
5 Belgia: Liliane St Pierre - Soldiers of love
6 Ruotsi: Lotta Engberg - Boogaloo Katti-Kustaavi ei pidä tästä mutta...
3 pistettä boxing: "Tällä kappaleella voisi mainostaa vaikkapa erilaisia
hedelmämehuja" Erkki Toivanen selostaja
7 Italia: Umberto Tozzi & Raf - Gente di mare
8 Portugali: Nevada - Neste barco a vela 7 pistettä \:D/
9 Espanja: Patricia Kraus - No estas solo
10 Turkki: Seyyal Taner & Locomotif - Sarkim sevgi üstüne
11 Kreikka: Bang - Stop 6 pistettä :---w:
12 Alankomaat: Marcha - Rechtop in de wind
13 Luxemburg: Plastic Bertrand - Amour amour 12 pistettä 8)
14 Iso-Britannia: Rikki - Only the light
15 Ranska: Christine Minier - Les mots d'amour n'ont pas de dimanche
16 Saksa: Wind - Lass die Sonne in dein Herz
17 Kypros: Alexia - Aspro mavro 8 pistettä :scatter:
18 Suomi: Vicky Rosti - Sata salamaa
19 Tanska: Anne Cathrine Herdorf & Bandjo - En lille melodi
20 Irlanti: Johnny Logan - Hold me now
21 Jugoslavia: Novi Fosili - Ja sem za ples 5 pistettä :roll:
22 Sveitsi: Carol Rich - Moitié moitié 4 pistettä :P

Ai että on mukavaa kun on jälleen päässyt oman tietokoneen ääreen. Tietokone oli pitkään huollossa, nyt kelpaa kirjoitella.

1987 viisuja on katsottu niin paljon että kasetti on lähes loppuun kulunut.
87-vuoden viisujen väliaikanumero oli ihan mukava ja leppoisa, siinä huilumies soitti kaunista musaa ja euroopan yhteisön tähdet lentelivät paikasta toiseen. Juontaja Viktor Lazlon korvakorut olivat mieleenpainuvat.

Multa täydet 12 pistettä saa Plastic Bertrand ihanalla jumppa tuokiolla ja 1 pisteen saa Mitt liv. Niin... ja kuka muistaa kun keväällä toivoin Kari Salmelaisen laulamaa suomennosta Humppaa humppaa hullu kansa = Shir habatlanim Israel Radio Suomen viisuillassa.

ak
musiikkia thalian alttarilla

Vastaa Viestiin