Terminal 3 (Matkustaminen)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Kuinka monessa maassa olet vieraillut?

vain Suomessa
5
4%
1-5
33
24%
6-10
29
21%
11-15
22
16%
16-20
11
8%
21-30
20
15%
31-40
5
4%
41-50
4
3%
51-
6
4%
 
Ääniä yhteensä: 135

Avatar
Leena
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3601
Liittynyt: 18 Syys 2004, 22:38
Paikkakunta: Tampere

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Leena »

Mulla on ens viikonloppu vapaata. Pakkaan kassini ja lähden Espooseen Soppiksen ja kissojen luokse. Soppiksella on joku illanvietto työkavereitten kanssa. Mutta tottasoikoon siellä yksinkin pärjään yhen yön. Ja täytyyhän mun siellä oppia yksin liikuskeleen että sitten viisuissa olen jo kokenut konkari noitten reittien suhteen :)
Bra vibrationer!

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Minulla on ensi viikolla pääsiäisloma. Keskiviikkoiltapäivänä loppuu koulu ja matkustan mutsin luokse Jyväskylään, jossa olen yötä. Seuraavaksi yöksi menen iskän luokse Muurameen ja pitkäperjantaina lähden mutsin kanssa Nurmekseen sukulaisten luokse. Maanantaina tulen poijes takaisin kotiin Stadiin ja tiistaina ei ole koulua, joten ehkä menen töihin, jos saan silloin vuoron.  Huhtikuun lopussa olen sopinut iskäni kanssa meneväni Juvalle iskän mutsin eli isoäidin luokse. Tosi kivaa välillä käydä isoäidin luona, mutta ärsyttää vaan se, kun isoäiti on varmaan jo kolmen vuoden ajan joka ikinen kerta kun olen hänen luonaan käynyt sanonut minulle, että minäKIN voisin joskus tulla yhdessä poikaystävän kanssa käymään hänen luonaan Juvalla, kun setäni 2 vuotta nuorempi tyttö eli serkkunikin on jo monta kertaa tuonut poikaystäviään hänen luokseen. Pitäisi varmaan sanoa hänelle, että minä en koskaan tuo hänen luokseen poikaystävää, kun minä olen niin p*aska, etten kelpaa kenellekään komealle miehelle.
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Mitä, eikö sulla ole poikaystävää? :shock: V*ittu mikä nössö. :heh:
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Jvvv kirjoitti: V*ittu mikä nössö. :heh:
Niinpä, olen ihan p*askiainen, kun minulla ei ole poikaystävää. Olen todellinen mulkku ämmä elämäni loppuun asti. :mrgreen:
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Mulqqu. :niinpa:
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Ai mulkukuu? Se on mulkku.
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Puhuu mulqsta niinq ois itte päässy koittaan... :ylppis:
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja blackburn »

  :rofl:
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Pervoketju on toisaalla.  ;) :hiips:
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Menkääs nyt siitä offtopikkeileimasta, esim. vaikkapa  huoneeseen :femme:

Eidt. Katten ehti ensin.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja male »

19 päivän päästä Pariisiin. :tapu: :tapu: :aurinko: :jihuujippii:

Eilen tuli yllättäen matkakuume. Kun oikea kuume meni niin tilalle tuli matkakuume ja viisukuume. :cool:
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33147
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Pete »

Sisko tuli eilen Barcelonasta, ja huomenna se lähtee taas Kanadaan tällä kertaa kuukaudeksi. Samalla reissulla käyvät kaverinsa kanssa myös tekemässä 10 päivän kiertoajelun Yhdysvaltain puolella mm. Los Angelesissa. Toivottavasti kaikki menee hyvin. :pliis: Se niin tykkää tuosta matkustamisesta. :heh:

Tyttö tulee juuri parahiksi viisujen alla takaisin. :tapu:
Riskinä seniorilaumat

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Romanttinen Pariisi on maailman kaunein kaupunki. Nähtävää ja koettavaa riittää vaikka kuin. Viikko riitä mihinkään. Paikalliset vähän ylpeitä. Pariisin ympäristössä ihmiset jo ihan erilaisia.

Rooma on hyvä paikka historiasta kiinnostuneille. Kesällä hyvin kuuma, sillä kaupunki sijaitsee vuorten ympäröimässä laaksossa.
Ikuinen Rooma on myös pyhiinvaelluskohde, joten kannattaa välttää kaikkia uskonnollisia pyhiä, jolloin Italiaan tulee hurahtaneita ympäri pallon.
(Roomalais-katolisia on on maailmassa yli miljardi, joten pyhiinvaeltajia riittää.)
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Tekis niin hirveästi mieli lähteä jonnekin tuulettumaan. Lomaa on kesällä viikon verran ja elokuussakin ennen koulun alkua viikko, mutta eipä sitä rahaa silti ole. Työssä käyntikin tuntuu välillä "turhalta", kun lähes koko palkka menee vuokraan sun muihin pakollisiin maksuihin. Sitten kun kouluakin varten pitäis yrittää vähän saada säästöön.. :roll:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Wilbertti
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 226
Liittynyt: 07 Elo 2004, 18:53

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Wilbertti »

Jotenkin toi Scoochin Flying the flag kuvastaa aina noita mun matkustusfiiliksiä. Iloisia, odottavia ja vähän hulluja ovat fiilikseni matkalle lähdettäessä.  Olen sen nimennyt itselleni matkanaloitus biisiksi. Yksi matkustamisen hienoimpia fiiliksiä on jo pelkästään mennä Helsinki-Vantaalle.

Mä niin rakastan juosta kaikilla nähtävyyksillä. Jokainen vastaantuleva kirkko pitää käydä katsomassa. Roomassa niitä taisi kertyä muutamassa päivässä noin sata. Minä en yleensäkkään juurikaan biletä matkustellessani. Sen puolen mä voin hoitaa täällä kotonakin. Enkä ole kylläkään mikään kulinaristikaan. Se mistä ruoka löytyy halvimmalla on just se minun paikkani. Kahviloissa on kiva istuskella ja katsella paikallisten tai sitten turistien tepastelua. Ulkomailla aina rupeaa ahistamaan jos sattuu samaan paikkaan muiden suomalaisten kanssa. Toki eihän niitä pysty välttämään jos lentää etelään lomalennoilla.

Mulle yleensä kiteytyy jokainen matka matkallani kuulemaan johonkin uuteen biisiin. Sen kuullessani tulee aina matkamuistot mieleen. Tässäpä muutama esimerkki
Rooma: Dove - Moony
Pariisi: Britney Spears - Everytime
Glasgow: Manuel Ortega -  Say a word
Manchester: Dj Sammy - Boys of summer

Enää 57 aamua kun pääsee matkalle.  :p Lentokone ottaa suunnaksi Korsikan. Tästä tulikin mieleeni, että pitääpä pyytä matkalaukkuni takaisin lainasta.

Avatar
Clara
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3116
Liittynyt: 29 Elo 2004, 19:59

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Clara »

Ensimmäinen viisumatkani lähestyy huimaa vauhtia  :eeek:

Sen vuoksi kaivoin matkapakaasit esille komerosta. Marimekon kesäkassikin oli joutunut ihan eri paikkaan kuin muistelin sen viime syksynä laittaneeni  :draamaa:

Helsinki ja Kosti, täältä tullaan. Sit aikanaan  :joojoo:

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

claracairo kirjoitti: Marimekon kesäkassikin
Se ihan aikoo kesäkassin toiveikkaasti Hesaan tuoda :hihi:
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
HkiMiikku
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 649
Liittynyt: 04 Kesä 2005, 19:18
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja HkiMiikku »

claracairo kirjoitti:
Helsinki ja Kosti, täältä tullaan. Sit aikanaan  :joojoo:
Huomasin tuolta lippu-ketjusta että me kolme olemme vierekkäin.  :tapu: Ostin lipun ihan itsekseni ja onni kävi että pääsen teidän viereen. Nyt lähtee minun(kin) viisuneitsyys. :suomi: vihdoinkin. :heh:

Ja kiitos kaikille Rooma-kommenteista! Kovasti odotan edelleen matkaani.. :italia:

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

Minä lähden huomenna viikoksi Turkkiin,Alanyaan.Tuttu paikka ja himoshoppaajaan unelmapaikka.Vaatteita,cd-levyjä,lasia ja muuta pikkusälää..otan puolityhjän matkalaukun,että sopii mahdollisimman paljon tavaraa Turkista mukaan    :heh:  :hiips:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja male »

Mä oon ajatellut 22 päivän interrailia kesäksi. Katsotaan sitten toteutuuko. Vähän kyllä mieli maailmalle halajaisi...

Mutta ylihuomenna Pariisiin. :tapu:
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
salla
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 943
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 21:11

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja salla »

En halua kenenkään matkailoa pilata, mutta katsoitteko eilen ilmastonmuutos keskustelua? Olipa mielenkiintoista kuulla miten suuri saastuttaja ilmailuala on. Aloin pohtia kuinka paljon itse olisi valmis vähentämään lentämistä ja jopa alan vaihtamista....tuntuu pahalta toimia matkailualalla joka edistää ilmastomuutoksen nopeutumista.

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Minä lähden huomenna torstai-iltapäivällä mutsin luokse Jyväskylään. Tämä on JO neljäs kerta tämän kevään aikana kun käyn mutsin luona!  :eeek: Eräs naisluokkakaverini on käynyt tammikuun alusta lähtien eli koulun alkamisesta joka ikinen viikonloppu kotiseudullaan Imatralla.  :roll:
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
totalhki
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1610
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja totalhki »

salla kirjoitti: En halua kenenkään matkailoa pilata, mutta katsoitteko eilen ilmastonmuutos keskustelua? Olipa mielenkiintoista kuulla miten suuri saastuttaja ilmailuala on. Aloin pohtia kuinka paljon itse olisi valmis vähentämään lentämistä ja jopa alan vaihtamista....tuntuu pahalta toimia matkailualalla joka edistää ilmastomuutoksen nopeutumista.

Katsoin keskustelun, mielestäni siinä oli väärät ongelmat ja ratkaisut.

Lentämättä jättäminen ei vähennä päästöjä ollenkaan. Jos et lennä, niin joku toinen lentää joku toinen päivä. Kyseessä on uusiutumaton polttoaine jota käytetään niin kauan kuin sitä riittää. Hiilidioksidia siitä tulee ilmaan se mikä tulee. Vaikka joku lento jäisi joskus väliin, niin lopputulos on sama.

Oikea ongelma on polttonesteiden saatavuuden heikentyminen, siihen tarvitaan ratkaisuja.
Musiikki on makuasia.

Avatar
salla
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 943
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 21:11

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja salla »

Niin, mutta jos kukaan ei lentäisi niin tuskin ne koneet tyhjinäkään sukkuloisi :eiei:
Ymmärrän pointtisi total, keskustelu tv:ssä todellakin karkasi välillä epäolennaisiin asioihin.

Avatar
Maii*
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 767
Liittynyt: 10 Joulu 2006, 13:07
Paikkakunta: Kotka

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Maii* »

Katsoin myös Ilmastomuutos-keskustelua. Mielestäni siinä tuotiin esille hyvä pointti, eli kuinka paljon ilmatilassa kulkee muutakin kuin ihmisiä. Mitenköhän ne tomaatitkin tänne Suomeen talvella tulevat Espanjan auringosta, niinpä...

Avatar
PikkuGwyneth
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2227
Liittynyt: 20 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Kuopio

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja PikkuGwyneth »

Kuulemma yhtä henkilöä kohti kilometri autolla (yksin) ja kilometri lentokoneella saastuttaa suurin piirtein yhtä paljon (tällaista kuulin luennolla). Lentoliikenteen saastuttavuus tulee sitten siitä, kun matkat ovat niin pitkiä. Itse ratkaisen lentämisongelmani sillä, että elän muuten oikeastaan äärimmäisen säästeliäästi, esim. en osta ulkomaisia hedelmiä/vihanneksia/..., pidän kotini lämpötilaa 19 asteessa (öljylämmitys), liikun pyörällä jne. Mielestäni sillä ratkaisen paljon enemmän kuin sillä, että jätän käymättä Tansaniassa neljän vuoden välein. Mulla ei tosiaan ole lentämisestä huono omatunto. Toisin voisi olla, jos lentäisin useammin.
Kymmenen sientä.

Avatar
totalhki
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1610
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja totalhki »

Vaikka lentotomaatit jäisi syömättä, niin ei yhtään öljylähdettä jää pumppaamatta kuiviin. Joku toinen käyttää ne säästyneet öljytipat joku toinen päivä. Tarvitsemme uusia tapoja tuottaa liikennevälineiden energia. Ennen sitä tilanne on tämä.
Musiikki on makuasia.

Avatar
PikkuGwyneth
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2227
Liittynyt: 20 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Kuopio

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja PikkuGwyneth »

totalhki kirjoitti: Vaikka lentotomaatit jäisi syömättä, niin ei yhtään öljylähdettä jää pumppaamatta kuiviin. Joku toinen käyttää ne säästyneet öljytipat joku toinen päivä. Tarvitsemme uusia tapoja tuottaa liikennevälineiden energia. Ennen sitä tilanne on tämä.
Joo, se ei jäänyt multa ymmärtämättä. Mun mielestä vaan lentotomaatit ei tällä hetkellä oo niitä tärkeimpiä käyttökohteita niille öljytipoille.

EDIT. Niin, ja pyrin työskentelemään myös uusien liikennepolttoainemuotojen kehityksen puolesta.
Viimeksi muokannut PikkuGwyneth, 20 Huhti 2007, 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kymmenen sientä.

Ruut
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 19:12
Paikkakunta: Turku

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Ruut »

Enpä ole koskaan ilmastonmuutosta ajatellut tuolta kannalta. Hurjaa,miten lentäminenkin saastuttaa. Olen tässä miettinyt,että miten yksittäinen ihminen voi ilmastonmuutokseen vaikuttaa, suurimmat narut kun ovat päättäjillä ja heidän päätöksissään. Itse kun en vielä vaaleissakaan pystynyt äänestämällä vaikuttamaan alaikäisyyteni vuoksi.
Tottahantoki voin minäkin vaikuttaa, en esimerkiksi ajatellut käydä autokoulua kuin vasta joksus tulevaisuudessa,ensinnäkin minua ei kiinnosta ja toisekseen yleisiä kulkuneuvoja käyttämällä auttaa asiaa jotenkin. Omassa taloudessa roskien lajittelu on tärkeää,jostain luin,että normaalijätteen seassa oleva biojäte tekee maatuessaan jotain vaarallista kaasua mielettömän paljon enemmän mitä sitä syntyisi jos kaikki osaisivat lajitella edes bio-ja sekajätteen keskenään.
Taas eksyin sivuraiteille.

Haluan maailmalle. Voi jestas että haluan! Muutamia aikoja kaukana Suomesta vietettyään huomaa kyllä miten rakas kotimaa ja kieli ovat. Unkari kiehtoo jotenkin kummallisesti,kaksi kertaa siellä virailtuani jäin jotenkin kiinni-maan ihmisiin, kulttuuriin ja musiikkiin. Olen suunnitellut lähteväni vuodeksi opiskelemaan musiikkia sinne,eräänlainen musiikkivaihto siis. Eurooppa on myös jotenkin kiehtova. Amerikka vaikutti myös kolmen viikon ajan erikoiselta,sinne kun pääsisi takaisin ja oppisi vähän kieltä paremmin. Oma englantini kun on jotain aivan kamalaa siansaksaa.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Keväinen Tarto kutsuu perjantaina... Vappukin menee siellä virolaiseen tapaan ja kotiin päästä vasta keskiviikkona 2. päivä... suoraan keskelle kiihkeintä euroviisuhulinaa!  :D

Oi mikä kahden viikon rykäisy onkaan tulossa...  :draamaa:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Vastaa Viestiin