Wars for nothing (maanpuolustukselliset asiat)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Suomen maanpuolustus?

Olen käynyt tai aion käydä armeijan
19
34%
Olen sivari
9
16%
Olen vapautettu asepalveluksesta
17
30%
En ole asevelvollinen Suomessa
11
20%
 
Ääniä yhteensä: 56

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

tonywerner kirjoitti: [
Mun mielestä paras Bond-näyttelijä on Roger Moore :)
Roger Moore on vaaka kuten sinä ja minäkin.  :)
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

blackburn kirjoitti:
tonywerner kirjoitti:Mun mielestä paras Bond-näyttelijä on Roger Moore :)
Roger Moore on vaaka kuten sinä ja minäkin.  :)
Niin on  :joojoo:
Minun siskoni on syntynyt samana päivänä kuin Roger - eli 14.10.  :joojoo:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

HEI TSEKKAA TÄÄ ON IHAN MIELETÖN JUTTU!

No, tämän voisi kertoa lyhyestikin, mutta kerron sen tällä kertaa pitkästi: Viime keväänä minä vaömistuin ylioppilaaksi ja minulla oli juhlat. Itä-Suomessa asuva tätini sitten oli toukokuun alussa lonkkaleikkauksessa ja oli sen jälkeen hyvin liikuntarajoitteinen. Minä sitten juttelin hänen kanssaan pari viikkoa ennen juhlia, ja hän oli tosi pahoillaan siitä, ettei hän pääsekään juhliini, kerta hän oli juuri toipumassa leikkauksesta eikä oikein voinut matkustaa 270 kilometriä juhliin. Ja hän siis sanoi olevansa tosi harmissaan siitä, että hänen täytyy jäädä kotiin. Minä sitten sanoin hänelle, että "Niin no... mutta ettekös te voi mennä (hänen avomiehensä) Arton (samana vuonna kuin minä syntyneen) pojan valmistujaisjuhliin? Kun eikös se valmistu ammattiin nyt tänä keväänä? Varmaan ainakin siellä koululla on joku tilaisuus jos ei se halua järjestää kotona mitään juhlia." Tätini sitten sanoi minulle vähän sellaisella matalalla äänellä: "Eikun sillä on välivuosi".

Minä sitten aloin itsekseni kauheasti ihmetellä, siis ajatelkaa: 15-16-vuotias nuori menee suoraan peruskoulun jälkeen (ihan normaalisti) ammattikouluun, opiskelee siellä kaksi vuotta, ja just ennen viimeistä vuotta jättääkin koulun kesken. Tiesin, ettei hän ollut voinut mennä inttiinkään kesällä ennen viimeistä opiskeluvuotta, sillä hänen 18-vuotissyntymäpäivänsä olivat vasta heinäkuun lopussa. Sitten parin viikon jälkeen matkustin Itä-Suomeen sukulaisten luokse, ja siinä oltiin Mummin olohuoneessa, jossa olivat minun lisäkseni ainakin broidini ja tämä tätini. Minä olin kertonut jo aiemmin broidilleni siitä, että tädin avomiehen 18-vuotias poika oli jättänyt koulun kesken ja broidini ihan suoraan kysyi tädiltäni, että minkä takia. Tätini sitten taas sanoi sillai häpeilevällä äänellä "No sillä on diagnosoitu sellainen kuin adhd" (=ylivilkkaus- ja keskittymishäiriö). Ja sitten hän jatkoi kertomalla, että se poika haluaisi tosi mielellään mennä inttiin, mutta ei ehkä saa mennä. Eli minä sain siitä sellaisen kuvan, että psykologit ovat vähän epävarmoja siitä, että voiko hän mennä inttiin vai estää tämä adhd -sairaus sen. No nyt kuitenkin kun pääsiäisenä olin tätini luona käymässä, se hänen avomiehensä kertoi minulle, että hänen poikansa on tällä hetkellä intissä, eli aloittanut palveluksen tammikuussa Kainuun prikaatissa. Tämä avomies vieläpä kuulosti siltä, että hän oli hyvin ylpeä pojastaan, kun hän itsekin on suorittanut intin Kainuussa. Mutta hän vaan sitten sanoi, että toivoo tosi kovasti, että poika suorittaa intin loppuun kun on jo tähän mennessä yli puolet käytynä. Eli hän siis oli vielä epävarma siitä, saako poika intin päätökseen kunnialla.

Onko vaikka sinulla GMW jotain näkymästä tästä asiasta, että voiko adhd -nuori ihan yhtä hyvin suorittaa intin samaan malliin kuin terve nuorikin, kerta olet ollut osa intin henkilökuntaa? Tunteeko kukaan teistä miehistä ketään adhd -miespotilasta, joka olisi suorittanut tai ollut suorittamatta intin?
Viimeksi muokannut blackburn, 12 Huhti 2007, 08:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Hazel »

blackburn kirjoitti: Tunteeko kukaan teistä miehistä ketään adhd -miespotilasta, joka olisi suorittanut tai ollut suorittamatta intin?
NO minä tunnen yhden ADHD-miehen, joka on ollut intissä, mutten sulle vastaa, kun en kerran ole mies :ylppis:
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Minulla olisi ylihuomenna eli keskiviikkona naisten vapaaehtoisen asepalveluksen valintatilaisuus Helsingin sotilasläänin esikunnassa jossain Laivanvarustajankadulla.

Hei Jvvv! Voitsä kertoa, että oliko moni lääkemiesporukastanne alan opiskelija, eli hoitsuopiskelija, lääkiksessä tai pohjakoulutukseltaan lähihoitsu tai hankkiutumassa hoitsukoulutukseen? Sanoivatko he sinulle, että he olivat tulleet lääkemieskoulutukseen siksi, koska siitä olisi heidän työuralleen hyötyä? Tiedätsä, että pääseekö kätilö helpommin työskentelemään synnytyssalissa, jos on käyny Puolustusvoimien lääkemieskurssin? Minä haluaisin valmistuttuani mieluiten työskennellä synnytyssalissa.
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

blackburn kirjoitti: Onko vaikka sinulla GMW jotain näkymästä tästä asiasta, että voiko adhd -nuori ihan yhtä hyvin suorittaa intin samaan malliin kuin terve nuorikin
Psyykkisen kehityksen häiriöiden skaala (myös ADHD-tapauksissa) on tietenkin kovin laaja: aivan lievistä aina vaikeisiin tapauksiin. Jos on diagnosoitu tarkkaavaisuushäiriö ja siihen on esim. päivittäin otettava lääkitys ja säännölliset kontrollit psykiatrilla (saati sitten muuta komorbiditeettiä eli muita psyykkisen kehityksen häiriöitä tai esim. tunnehäiriötä tai käytöshäiriötä) niin uskoisin että - tietenkin tilanteesta riippuen - joko lievissä tapauksissa E-luokka olisi sopiva tarkempaa tutkimusta varten tai sitten (varmasti usein tänä päivänä kun terveystarkastusta on tiukennettu) C-luokitus ovat tarpeen, varsinkin silloin jos haitta on huomattava ja kyseinen henkilö ei kykenisi omaksumaan sotilaskoulutusta esim. juuri tarkkaavaisuuden tai keskittymisen vaikeuksien takia. Yksiselitteistä vastausta ei varmasti ole vaan arvio vaatii pidemmän seurannan sekä erikoislääkärin lausunnon.  :joojoo:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Vs: Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Hazel »

blackburn kirjoitti: Tiedätsä, että pääseekö kätilö helpommin työskentelemään synnytyssalissa, jos on käyny Puolustusvoimien lääkemieskurssin? 
:miettii:. Eipä taida armeijassa paljon tuo kätilön pätevyys kohentua, vai synnytetäänkö siellä paljonkin? :stupido:

Ja toisekseen, jos joku on lääkemies, niin ei ole kovasti tulevaisuutta millään hoitoalalla, muuta kuin potilaana  :stupido:
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Vs: Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

blackburn kirjoitti: Hei Jvvv! Voitsä kertoa, että oliko moni lääkemiesporukastanne alan opiskelija, eli hoitsuopiskelija, lääkiksessä tai pohjakoulutukseltaan lähihoitsu tai hankkiutumassa hoitsukoulutukseen? Sanoivatko he sinulle, että he olivat tulleet lääkemieskoulutukseen siksi, koska siitä olisi heidän työuralleen hyötyä? Tiedätsä, että pääseekö kätilö helpommin työskentelemään synnytyssalissa, jos on käyny Puolustusvoimien lääkemieskurssin?
Yksi naislääkintämiehistä oli lähihoitsu peruskoulutukseltaan, olisko yksi mieslääkintämiehistäkin ollu. Käsittääkseni myös yhdellä toisella naislääkintämiehistä oli jonkinlaista hoitotaustaa (?). Naislääkintäalikersantti ainakin meni Seinäjoelle sairaanhoitajaksi opiskelemaan (?). Kaipa nämä mainitut ainakin laskivat plussaksi itselleen lämärikoulutuksen, en sitten tiedä kuinka paljon goodwilliä sillä todellisuudessa saa - toivottavasti saa. En ehkä uskoisi että kätilönhommaan kauheasti lisäpisteitä lämärikurssista saa, muttei siitä varmasti pisteitä vähennetäkään. :)
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Jvvv kirjoitti: hoitotaustaa
Varmaan aika monella on taustaa hoidoista.  :heh:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Onko sinulla GMW jotain näkemystä tästä asiasta?
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Voi v*ittu saat*ana mä en pääse huomiseen Naisten vapaahetoisen asepalveluksen valintatilaisuuteen!  :hak: :jupinaa: Mä oon ihan mulkku ämmä.  :(
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Jónsì kirjoitti:
Jvvv kirjoitti: hoitotaustaa
Varmaan aika monella on taustaa hoidoista.  :heh:
Tarkoitatko bläkkäri näkemystä tästä asiasta? Jos on saanut hoitoja eli on hoitotaustaa niin on varmasti helpompi myös antaa hoitoa  :mrgreen:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Hei kaikki miehet!

Jos intin suorittaminen olisi täysin vapaaehtoista, ja saisi lisäksi valita ollako siellä 6, 9 vai 12kk, niin menisittekö inttiin lainkaan?

Minä veikkaan, että ainakin Jvvv ja Give me wings sanovat, että olisivat käyneet intin joka tapauksessa.  :joojoo:
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Miksi te miehet ette enää halua puhua minulle?  :kurjuus:
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Olisin käynyt intin joka tapauksessa, niin uskon. Ja varmaan ihan samalla tavalla, kenties 9 kk.
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Minä näin metrossa hyvännäköisiä varusmiehiä, valitettavasti en kuitenkaan nähnyt heidän rintalihaxiaan. :aivanmaassa:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Blackburn: Onneksi minun ei tarvinnut mennä armeijaan. Maataan voi tukea ja kunnioittaa muilla tavoillakin.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Vs: Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

blackburn kirjoitti:
:hak: :jupinaa: Mä oon ihan mulkku ämmä.  :(
Moni on varmaan samaa mieltä.
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Minä olisin luultavasti mennyt armeijaan joka tapauksessa. Jossain vaiheessa mietin myös sivaria, en kylläkään mitenkään hirveän tosissani mutta sitten mulle tuli selväksi että haluan käydä velvollisuudentunteesta aseellisen palveluksen. Uskon että armeija kehitti mua paitsi henkisesti niin myös ammatillisesti ja sieltä sai hyvää poikkeustilojen ensihoitokokemusta. Koulutusta en tosin pitänyt mitenkään erityisen hyvänä, eteenkin peruskoulutuskausi oli turhan tiukkaa toimintaa. Alussa otettiin "luulot pois". Mutta oli myös ihan mukava käydä leirillä ja nähdä mistä siellä oikein on kyse kun harjoitellaan "sodankäyntiä". Hyödyllinen oli myös varusmieslääkärikurssi, mikä pidetään Lahden Hennalassa, siellä sai paljon hyödyllistä oppia mitä voi tarvittaessa hyödyntää. Myös suojelulääkintäasiat olivat hyödyllisiä oppia. Mukavin armeijakokemukseni oli tosin vuoden 2002 viisufinaanin katsominen suorana televisiosta  :mrgreen:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Kutsuntakirje muuten tuli. :niinpa: Viikon varoitusajalla pitää revetä lääkäriin. On se kyllä niin v*itun vaikeaa ottaa huomioon, että osalla saattaisi vaikka olla jotain sovittua, jota on paha muuttaa viikon varoitusajalla. Minulla olisi tanssitunti, jossa minun todellakin pitäisi olla. Mutta sitten tulee jotain tällaista.

Yritän tässä nyt arpoa vastauksia terveydentilakyselylomakkeeseen.  :heh: Voinko ympyröidä päänsärky- ja huimauskohtaukset, jos ne ovat toisen sairauden oireita? Voinko ympyröidä sopeutumisvaikeudet koulussa, jos koululla on ollut vaikeuksia sopeutua minuun? Entä vapautuksen liikunnasta, jos olen itse vapauttanut itseni? :sekava:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Lääkärissä pitää käydä ennen kutsuntoja (eli viimeistään vaikka päivää ennen) joten kyllä sitä aikaa on enemmän kuin viikko, eikös kutsuntasi ole syksyllä? Harvoinpa viikon sisälle saa edes tarkitusajan, armeijatarkastushan ei ole mikään kiireellinen asia ajanvarauksen suhteen.

Niihin ympyröitäviin kannattaa laittaa mitä mieltä asiasta itse on, sehän on "oma ilmoitus oireista". Muista täyttää myös takasivun yläosassa oleva kysymys omasta arviosta siitä pystyykö suorittamaan palveluksen normaalisti.  :cool:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

GiveMeWings kirjoitti: Harvoinpa viikon sisälle saa edes tarkitusajan, armeijatarkastushan ei ole mikään kiireellinen asia ajanvarauksen suhteen.
Kutsuntakirjeen mukana tuli varattu aika ensi tiistaille.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Sielläpäs on tehokasta toimintaa. Turussa ei ainakaan tule, vaan pitää itse huolehtia ajan varaamisesta. Kyllähän sen valmiiksi varatun ajan voi perua jos ei sovi niin siirtää edemmäksi  :cool:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Vs: Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Cyrano kirjoitti:
blackburn kirjoitti:
:hak: :jupinaa: Mä oon ihan mulkku ämmä.  :(
Moni on varmaan samaa mieltä.
Itse olet ihan p*askiainen!!!!!!!! S**T*N*!!!!!!!!

Miksi te viisukuppilalaiset ette pidä minusta, vaikka olen vaaka vai just sen takia? :aivanmaassa: :lohduton:


Hei Jvvv ja GMW! Kävitteko optikon näöntarkastuksessa intissä ollessanne?  :p
Viimeksi muokannut blackburn, 23 Huhti 2007, 11:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Palvelukseenastumisterveystarkastuksessa tarkastettiin myös näkö, jossa ei ollut juuri moitteen sijaa.

Kuskasin kyllä VKS:n Ladalla monia kertoja alokkaita Kankaanpäähän optikolle noutamaan silmälaseja. :joojoo:
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Montaks kilsaa Niinisalosta on Kankaanpäähän?
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Re: Vs: Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Violette »

blackburn kirjoitti:Miksi te viisukuppilalaiset ette pidä minusta, vaikka olen vaaka vai just sen takia? :aivanmaassa: :lohduton:
Kyllä täällä varmasti moni pitää sinusta. :hali: Kuten Toywerner sanoi, kaikki ei voi tykätä kaikista.

Äläkä tosta Cyranosta välitä, se nyt on aina vähän tollanen.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Vs: Re: Vs: Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Violette kirjoitti: [
Äläkä tosta Cyranosta välitä, se nyt on aina vähän tollanen.
Cyrano on ihan p*aska.
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Mä ainakin kävin itse varusmiehenä ihan samat tarkastukset läpi kuin kaikki muutkin, eli näkö myös katsottiin. Tulosta en tosin muista  :heh:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Vs: Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

blackburn kirjoitti: Montaks kilsaa Niinisalosta on Kankaanpäähän?
Niinisalohan on osa Kankaanpäätä, mutta Niinisalon kylästä on Kankaanpään keskustaan kymmenisen kilometriä, ehkä hieman vajaakin. :)
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Vastaa Viestiin