1. semifinaali 8.2.

ESC 2008 -arkisto.

Suosikkini ensimmäisessä semifinaalissa

Hanna Marsh - Broken Flower
29
21%
Kari Tapio - Valaise yö
30
22%
Movetron - Cupido
60
43%
Crumbland - Pleasure
20
14%
 
Ääniä yhteensä: 139

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

joo ei raatia, eihän ne ennenkää osannu. :roll: ehkä ongelma on siinä että artisteihin,biiseihin ja esityksiin ei panosteta tarpeeksi ammattitaidolla ja äänestäjäkunta on niin marginaali.

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3677
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja Subculture »

Lordilla oli peräti tv-mainoskampanja, jossa kehotettiin äänestämään Lordia.
Mielestäni tällainen aktiivisuus on ihan positiivista. Sehän osoittaa, että ollaan tosissaan mukana ja voitontahtoa löytyy.
Lisäksihän tämä on mainontaa myös itse euroviisuille. Kivaahan se on, jos taviksetkin saadaan innostumaan näistä kisoista.

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Kyllä vain. Tottakai itseään saa puffata niin paljon kuin haluaa. :peukku:

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Timoteus kirjoitti:Kaksi viimeisintä kertaa, jolloin Virossa käytettiin ulkomaalaisraatia, johtivat surkeisiin floppeihin (Ruffus ja Sandra Oxenryd). Puhelinäänestäjät olisivat silloin valinneet paremmin.
Mitenniin paremmin? Miten sen tietää miten ne puhelinäänestäjien suosikit olisi pärjänyt itse kisassa? Ei mitenkään. Ihan yhtä huonosti ne olisivat voinneet pärjätä.
vaikka Virossa pari kertaa sattumalta onnistuneen valinnan tekivätkin.
Sattumalta? Tuskin sattumalta.

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja AntSa »

AnnFredi kirjoitti:Katselin ekan semin äsken 7-vuotiaan poikani kanssa. Hänen mielestään Movetron oli paras. Kari Tapion laulu oli kuulemma myös hyvä, mutta siinä oli liikaa aata. :mitvit: :rofl:

Hanna Marshia poika vain tuijotti, Crumblandin esiintymisen aikana pikkuautoista alkoi kuulua kovaa moottorien jylinää. Että semmonen eka semi. :peukku:
Tuskin maltan venaa huomista duunipäivää kuullakseni mitä ryhmäni eskarilaiset pitivät viisuista.. :heh: Lapset ovat ainakin joka puolella Eurooppaa yhtä aitoja mielipiteineen. :uujee:

Mun mielestä aivan OIKEAT meni jatkoon tästä ekasta satsista ja koko proggis oli ihan onnistunut! Jaana ja Peltsi (Tervetuloa Eurovisio-piireihin! :tuuletus: ) olivat rennonletkeitä ja tilanteiden tasalla niin lähetyksessä kuin kenraaleissakin. Artisteista Hanna Marshista jäi lehdistötilaisuudesta hyvin ujo ja rauhallinen vaikutelma, Kari Tapio oli hauska ja rento, Movetron jäi suhteellisen vieraaksi ja Päivi vaikutti lavan ulkopuolella hivenen tylyltäkin. Crumblandin jeput antoivat puolestaan itsestään sympaattisen kuvan.

Mutta OIKEAT VIISUT jatkoon ehdottomasti! :peukku: Toteutus oli mielestäni sangen onnistunut muutenkin. Tästä jatketaan ensi perjantaina sitten uuden nelikon kanssa! <3 Kivaa oli bailata kuppilan väen kanssa tälläkin kertaa paikan päällä! :uujee: Perjantaina sitten uusiksi! :peukku:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30531
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Hurrican kirjoitti:Mitenniin paremmin? Miten sen tietää miten ne puhelinäänestäjien suosikit olisi pärjänyt itse kisassa? Ei mitenkään. Ihan yhtä huonosti ne olisivat voinneet pärjätä.
Come on. Jos näkemyksesi viedään siihen loogiseen lopputulemaansa, että kaikki äänestystuloksilla spekulointi on mahdotonta, Viisukuppila on syytä samantien lakkauttaa. Mitä keskusteltavaa täällä sitten on? Pelkät kirjoittajien henkilökohtaiset mieltymykset, joita niitäkään ei sovi kommentoida, koska mitään oikeaa tai väärää mieltymystä ei ole. Silläpä tästä vasta hauska paikka saataisiinkin. :eiei:

Jos taas et kritisoi spekulointia sinänsä, vaan vain sitä, ettei niihin kaadeta aina sekaan täyslaidallista epävarmuussanoja, olet erehtynyt keskustelufoorumien luonteesta. Kehotan lukemaan tieteellisiä julkaisuja. Niissä kirjoitustyyli on luultavasti sinulle sopiva.

Jostakin syystä sinua tuntuu muuten häiritsevän vain minun kirjoitteluni. En ymmärrä, miksi. Muutkin spekuloivat täällä tuloksilla ja olet itsekin tehnyt niin esim. täällä (miten niin Moldovan valinta parantaa Suomen mahdollisuuksia, eikö biisi voikaan ihan yhtä hyvin voittaa kaikkien aikojen ennätyspistein?), täällä (sama väite Viron kohdalla??) ja täällä (kuinka Norjan ja Viron pisteistä Suomelle voidaan sanoa mitään, kun biisiäkään ei tiedetä?). Ilmeisesti et siis aja mitään spekuloinnin kokonaiskieltoa. Et toisaalta kahdessa näistä esimerkeistä käytä mitään epävarmuussanojakaan. Millä tapaa minä siis spekuloin väärin?
Hurrican kirjoitti:
vaikka Virossa pari kertaa sattumalta onnistuneen valinnan tekivätkin.
Sattumalta? Tuskin sattumalta.
Kyllä, nimenomaan sattumalta. Jos onnistuminen ei olisi sattumaa, se olisi säännönmukaista. Säännönmukaista se ei ollut, vuosien 2003 ja 2006 flopit riittävät sen toteamiseen paremmin kuin hyvin. Onnistuneetkaan valinnat eivät ole ulkomaalaiselle raadille mielestäni kovin erikoinen meriitti, kun kerran puhelinäänestäjät olisivat myös onnistuneet tekemään samat valinnat. Jos Viro olisi useammankin kerran menestynyt ulkomaalaisen raadin valinnalla, jota puhelinäänestäjät eivät olisi tehneet, voitaisiin alkaa puhua jotenkin ansioituneesta valintatavasta. Mutta ei, päinvastoin. Kun raadin ja puhelinäänestyksen näkemys erosi, Viro floppasi. "Hyvä" valintatapa.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Timoteus kirjoitti:Kehotan lukemaan tieteellisiä julkaisuja. Niissä kirjoitustyyli on luultavasti sinulle sopiva.

Jostakin syystä sinua tuntuu muuten häiritsevän vain minun kirjoitteluni.
Täytyy nähtävästi keskittää lukemiseni näihin tiedejulkaisuihin :roll:

En tiedä, ehkä sinun (uskallanko edes sinutella) kirjoittelusi on vain liian "minä tiedän, näin se menee, uskokaa kaikki minua". Ei se minua häiritse, ei.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30531
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Hurrican kirjoitti:En tiedä, ehkä sinun (uskallanko edes sinutella)
:shock: Noin pelottava en sentään oikeasti voine olla. (Jee käytin epävarmuusmuotoa jee. :violette:)
Hurrican kirjoitti:kirjoittelusi on vain liian "minä tiedän, näin se menee, uskokaa kaikki minua". Ei se minua häiritse, ei.
Tämä on jo ymmärrettävämpää. Ehkä tottakin. Ja saa se häiritä. Et ole ensimmäinen, jota se häiritsee.

Olisin tosin toivonut konkreettisempaa vastausta, koska konkreettisia asioita on mahdollista muuttaa. Jos tiedän jotakin vain kirjoituksistani syntyvästä vaikutelmasta, se on hyödytöntä ellen tiedä myös vaikutelman aiheuttavia syitä. Sellaisia syitä en ole itse onnistunut paikallistamaan.

Luultavimmin ei olekaan mitään yksittäistä tekijää, jonka muuttaminen olisi yksinkertaista. Asiantilan ollessa tämä ei liene muita mahdollisuuksia kuin sopeutua kirjoitustyyliini tai laittaa minut (oikealle tai päänsisäiselle) ignore-listalleen. En pahastu jälkimmäisestäkään vaihtoehdosta.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

:heh: Haluatko että kirjoitan sinulle, eikun teille, joku päivä konkreettisemmin? Nyt en ehdi, enkä jaksa.

Ei minua kyllä kirjotustyylisi häiritse, ainakaan paljon :mrgreen: No ehkä olen vain ensimmäinen joka huomauttaa siitä. Ja en todellakaan edes harkitse ignoorauslistaa sinun, enkä kenekään kohdalla.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30531
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Hurrican kirjoitti:No ehkä olen vain ensimmäinen joka huomauttaa siitä.
Vaan kun et ole.
Hurrican kirjoitti:Ja en todellakaan edes harkitse ignoorauslistaa sinun, enkä kenekään kohdalla.
Harmi.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Timoteus kirjoitti:
Hurrican kirjoitti:No ehkä olen vain ensimmäinen joka huomauttaa siitä.
Vaan kun et ole.
Pöh, oisin halunnut olla. Ehkä sattumalta en ole ensimmäinen? Vai lasketaanko se jollain kaavalla mones olen? Vai miten sen saa tietää :heh:


Harmi? Ei kai se harmi ole :mrgreen:

Avatar
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3332
Liittynyt: 06 Touko 2006, 00:00
Paikkakunta: Tampere

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja AnnFredi »

OT: Timoteus on todella pelottava kaikissa olomuodoissaan. :tosion:
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Joo, aivan kamala. :rofl:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30531
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

AnnFredi kirjoitti:OT: Timoteus on todella pelottava kaikissa olomuodoissaan. :tosion:
Erityisesti nestemäisenä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja Margot »

Timoteus on ihana. :ihana:

Pahoittelen tätä epäasiallista nuoleskeluviestiä. :eiei:
What color is your life?

Avatar
Leena
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3601
Liittynyt: 18 Syys 2004, 22:38
Paikkakunta: Tampere

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja Leena »

Timoteus on ihana. Mua vaan harmittaa kun ei olla pitkään aikaan tavattu livenä :parku:

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Olipa kiva pistäytyä Tohlopissa parin vuoden tauon jälkeen. Kylläpä meitä siellä hemmoteltiinkin! :draamaa:

Mielestäni 1. alkuerän kattaus oli ihan jees. Itse pidin eniten Kari Tapion iskelmästä. Ansaitusti jatkoon.

Movetronin jatkoon pääsy myös ihan ok, mutta olisin suonut suoran finaalipaikan ihan yhtä lailla Crumblandille kuin Hannallekin. Silti odotan vielä kahta viimeistä erää ennen kuin alan jakaa kenellekään Belgradin lippua. :heh:

TV-ohjelman postikortit olivat tosi hyvät. Hienoa, että sellaiset oli pitkästä aikaa mukana. :peukku:

Juontajat: MINÄ RAKASTAN SINUA JAANA PELKONEN! :ihana: ja Peltsi huipputyyppi ruudussa kuin sen ulkopuolellakin! :peukku:

Lava: Paras Suomen karsintojen viisulava ehkäpä koskaan? :draamaa:
Ei nyt ihan heti tule mieleen yhtä hienoa. :mitvit:

Yleisesti ihmettelen näitä alkueriä ja niiden järkevyyttä. Täällä on moni kyseenalaistanut niiden tarpeellisuuden ja niin teen minäkin. Ihan turhat. Oltais menty vaan suoraan finaaliin vuoden 2002 tapaan. Toki biisit voitaisiin esitellä ennakkoon kuten Virossa tehtiin tänäkin vuonna.

Muuten ei valittamista. Viihdyin Tohlopissa erinomaisesti. <3

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Paitsi Jaanan puolueellisuus, josta motkotin jo toisessakin ketjussa :niinpa:

Luulenpa, että Euroviisujen vanha tiimi oli jopa päättänyt pitää tämän semiformaatin ja studiot jne. oli varattu, eikä uusi tiimi sitten halunnut/voinut enää kokonaan siitä sovitusta peräytyä. Ehkäpä vasta ensi vuonna näemme uuden tiimin vision toteutettuna. Varmaankin YLEn säästötoimetkin iskivät jossain vaiheessa viisuihin, ja hyvältähän nuo lavasteet näyttivät, vaikka oli taidettu käyttää ihan jo ennenkin käytettyjä kulisseja :peukku:

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

JuhaUK kirjoitti:hyvältähän nuo lavasteet näyttivät, vaikka oli taidettu käyttää ihan jo ennenkin käytettyjä kulisseja :peukku:
Retro rules! Hyvin oli ennen käytetyt kulissit uusiokäytetty. Hienolta näytti! :peukku:

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16658
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

AnnFredi kirjoitti:OT: Timoteus on todella pelottava kaikissa olomuodoissaan. :tosion:
:rofl: :rofl: :rofl: Putosin.

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

JuhaUK kirjoitti: Varmaankin YLEn säästötoimetkin iskivät jossain vaiheessa viisuihin
Sehän vaikutti jo kotikisoihin. Lippujen hinnat oli niin korkeat sen takia, että YLE ei halunnut käyttää Helsingin Euroviisuihin omaa rahaa.

Ekassa semissa varsinkin ohjaaja nukahti pahasti:
esim Kari Tapion esityksen jälkeen kamera jää tapittamaan pitkäksi aikaa sitä kuinka sellonsoittajat kerää kamansa ja lähtevät lavalta, vaikka kuvan olisi pitänyt heti siirtyä jonnekin ihan muualle.

Avatar
TS
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 472
Liittynyt: 16 Joulu 2007, 14:00
Paikkakunta: Turku

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja TS »

AnnFredi kirjoitti:Katselin ekan semin äsken 7-vuotiaan poikani kanssa. Kari Tapion laulu oli kuulemma myös hyvä, mutta siinä oli liikaa aata. :mitvit: :rofl:
Ymmärrän hyvin poikaasi. :joojoo:
Myös sua jossain ootetaan
Ja taivaan kanssas jaan

Valaise yö
Tie näytä hänen luokseen
En kadottaa
Saa suurta unelmaa

Kun hetki lyö
Niin toteutatko toiveen
Kulkijaa
Sä voitko rakastaa

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Tykkäsin kovasti jatkoonmenijöistä. Oon yhä ekstaasissa. :surrur:
Raipatirai

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11535
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja romualdo »

oikein oivalliset karsinnat, alku lupaa hyvää... vaikkakin ois ollut parempi kun jokaisella olisi ollut 2 kappaletta... mitään "täytenumeroita" tuskin tulee kuten v. -06 ... (Ville Pusa, etc..) hyvä taso, hyvä me... yleisöstä pisti heti silmään Pasi ja Liisukka ... :shock: :joojoo:

Avatar
Liisukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2503
Liittynyt: 03 Touko 2004, 11:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja Liisukka »

romualdo kirjoitti:yleisöstä pisti heti silmään Pasi ja Liisukka ... :shock: :joojoo:
:puna: Onneksi sentään ilmeeni Crumblandin biisin jälkeen ei tallentunut tv-kameroille. :rofl:
"Onko se lintu? Onko se lentokone? Ei, se on Rezarta-halpa! " TomppaJr Live -ketjussa Albanian 2. semin aikana

Avatar
Satua
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 225
Liittynyt: 12 Joulu 2006, 02:03

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja Satua »

Me täällä Saksassa katsottiin kavereiden kanssa tuo semi melkein reaaliajassa (kiitos tv-kaistan) ja järkytyttiin kyllä pahemman kerran, kun tulokset tulivat. Voi Suomen kansaa... Se on kyllä totta, että koko semi oli suhteellisen laimea, vaikka kovasti olisin toivonut Crumblandin olevan kovempi, mutta että Kari Tapio ja tuollaisella marginaalilla! En vaan tajua. Se biisi meni täysin ohi, vaikka itseasiassa yritin keskittyä siihen. Itse tykkäsin, että Movetron oli tässä joukossa paras, vaikka olenkin Gentimaren kanssa samaa mieltä siitä, että Lepistö ei esiintynyt edukseen. Ja mä olen kuitenkin nähnyt Päivin usemapaan otteeseen vetämässä rokkibiisejä erilaisissa kokoonpanoissa, joten kyllä se nainen osaa esiintyä.

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3677
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja Subculture »

Nyt jo Iltalehdenkin yleisöpalstalla "joku" tilittää tästä Iskelmäradion Kari Tapio -äänestys kehoituksesta.

PS. Mitenkähän sitten tulisi suhtautua siihen, että nimenomaan viimeviikon lopulla ilmestyneen Rumban mukana tuli ilmainen Crumbland- promosinkku.

Avatar
am
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 220
Liittynyt: 15 Loka 2004, 09:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja am »

:megafoni: Ekan alkukarsinnan katsojamäärä 627 000, kertoo Finnpanel: http://www.finnpanel.fi/tulokset/tv/vko ... /yle2.html

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Oho!! :tuuletus:

Aivan loistavaa! Tää pahinta pelkäsi ja veikkasi, ettei eka alkukarsinta yltäisi edes kymmenen katsotuimman joukkoon. Onneksi olin täysin väärässä! :tapu:

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8766
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Muzis, älä nuolaise ennen kuin tipahtaa. Nyt täytyy pelätä, että viime viikon heikohkot esitykset karkoittavat katsojia tällä viikolla ja jollei niin käy, niin tottahan toki tämä vielä heikompi semi saa "joukkopaon" aikaan ensi viikolla. Pelon aika ei siis ole ohi. :draamaa:

No, eiköhän nekin palaa finaalin ajaksi sitten tv2:n ääreen. :joojoo:
Timoteus kirjoitti:
Hurrican kirjoitti:Ja en todellakaan edes harkitse ignoorauslistaa sinun... ...kohdalla.
Harmi.
Vaikeaa tämä olisikin, sillä Timoteus on mode. :tosion:
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Lukittu