O jardim - kuis kukkii?

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
barbarossa
Tiskijukka
Tiskijukka
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

barbarossa kirjoitti:
claracairo kirjoitti: Pelottaa tämä lainaaminen näin herkässä asiassa, mutta isot onnittelut!! Odottelen tässä, mitä oma orkideani aikoo ruveta tekemään   :draamaa:
Kiitos onnitteluista.  :tapu: Hissukseen tässä yhä seurataan, mutta kyllä se on kuulkaa nupun kasvattanut. Melko lyhyt tuo varsi tosin on, mutta kärsivällisesti katselen, mitä tapahtuu.
Se on kuulkaa kukkinut tuosta saakka se meitsin orkku! Muutosta otti hetkeksi nokkiinsa, mutta toipui pian. Nyt näyttäisi siltä, että uusia nuppuja ei enää ole tulossa.
Helmikuussa saatu cambria (herkempi orkkulajike) sitä vastoin lakkasi kukkimasta melko pian. On kasvattanut komeita lehtiä, mutta ei näy vielä kukkavanaa. :(
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
PikkuGwyneth
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2227
Liittynyt: 20 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Kuopio

Vs: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja PikkuGwyneth »

Mikkelsson kirjoitti: Omenapuita ja kirsikkapuita laitettiin rannasta kaadettujen pihlajien tilalle, syreenejä ja villiviiniä mökin ja saunan seunustoille. Kasvimaalla tulee neljää eri salaattia, herneitä, pinaattia, sipulia ja valkosipulia, tilliä ja persiljaa, pari eri penkkiä avomaankurkkuja ja kesäkurpitsaa. Yrttimaalla kasvaa rosmariinia, oreganoa, ruohosipulia, maustekirveliä (mitä hittoa sillä tehdään?) ja minttua.

Sitten on pensasmansikkaa, musta-, valko-, ja punaviinimarjoja ja vattupensaita. Perunaa kasvaa, ja saatiinpa rakennettua kasvihuonekin, jossa kypsyy tomaatteja, kurkkua, paprikaa ja chilejä, ja useampi penkki pihalla rehottaa raparperia.
:kuolaus:
Kuulostaa ihanalta! Mulla tuli kauhea nälkä... Älä kerro tarkempaa sijaintia, sillä voin koska tahansa ryykätä Kuopiosta teidän pihalle vihannesvarkaisiin!
Kymmenen sientä.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Vs: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Mulla on pitkästä aikaa ihan elävä viherkasvi, runsaan metrin korkuinen liuskalehtiaralia :violette:. Ja on mulla sitten myös kauan kitunut joulutähti, molemmat adoptoitu poismuuttaneelta naapurilta  :mrgreen:.

Mä oon ihan innoissani, oon lukenut netistä noiden hoidosta, ostanut ravinteet (juu tiedän, kohta alkaa lepokausi ja silloin ravinne muuttuu). Mä hoidan niitä suurella rakkaudella, toivottavasti pysyvät hengissä ja joulutähti parka vielä kohentuisikin.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

No ei pitäisi kasvien kuolla jos saavat osakseen edes murto-osan siitä rakkaudesta, jota Hesseli eläimille(een) antaa.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Vs: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Kiitos Jonsku  :hali:. Kyllä ne aika paljon saa rakkautta, kun mulla on kunnioittava suhde kaikkeen elolliseen mikä mun vastuulle on annettu  :).
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Meidän esikasvatus alkaa tuottaa tulosta. Ruokapöytä ja ikkunalaudat on täynnä munakennoja, ja hyvässä vauhdissa nousevat jo tomaatit, melonit, sitruunaruoho, purjo, erilaiset chilit ja munakoiso. -Vielä kaksi vuotta sitten mua ei olis vähempää voinut kiinnostaa puutarhanhoito ja nyt tää on ihan lempiharrastuksia.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Mulla on lisää viherkasveja :tuuletus: . Alakerran kerhotilasta on adoptoitu iso limoviikuna, se raukka kun ei siellä hämärässä oikein menestynyt. Jouluasetelmista jäi pari sypressinalkua ja nekin ovat jo kasvaneet :uujee:

Pitkästä aikaa ostin myös Pääsiäiseksi kukkia, keltaisen tulilatvan ja ruusubegonian :mrgreen: .
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
MrMemory
Kondiittori
Kondiittori
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Pitäis vaihtaa mullat kukille. Tai siis kuivahtaneille palmuille. Ei jaksais joka vuosi... :draamaa:
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

:niinpa: Ikkunalaudalla kissoille kasvanut ohra oli sitten -yllättäen- houkutellut paikalle kissat. Turpaanihan kerjäsin, kun en ollut jaksanut vielä kiinnittää lautaa kunnolla, mutta nimbäs koko hökötys oli ottanut ja romahtanut ja hyvässä vaiheessa olleet lemon grassitkin, jotka siis samalla laudalla päivää paistattelivat, löytyivät uimasta koirien juomakiposta.

Mutta Plantagenin ja Viherlandian kesäpihat oli auenneet kun lähdin uusia siemeniä metsästämään. :joojoo: Pakko oli hankkia jo muutama kunnon kokoinen chili ja paprikoita odottelemaan tänne sisälle, jahka jaksan alkaa nikkaroida uutta kasvihuonetta mökillä kuntoon. Pari kuormaa multaa tulee ensi viikolla ja sitten vaan luumupuita ja päärynäpuita haalimaan kirsikoiden ja omenoiden seuraksi.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Hazel »

:rofl: Anteeksi kun nauran, on vaan niin tutun kuuloista touhua.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Nauraa saa ja pitää -olen jo aikaa sitten luopunut siitä ihanasta ajatuksesta että koti olisi 24/7 kuin sisustuslehdestä repäisty, tai etteikö papparaisten oudot, milloin maalaus- tai milloin viherpeukaloprojektit, saisi aina vähänväliä "taustatukea" esim. kissoilta. Joko elät eläinten kanssa, tai sitten et. Meillä ei ole mitään niin arvokasta/hienoa/korvaamatonta, etteikö milloin tahansa karva(isemman)jengin puuhat olisi lopulta niin paljon tärkeämpää. Eikä näistä selviä kuin nauramalla. Hajoaa jos on hajotakseen. Ja jos minä olen niin dorka että a) en ruuvaa ikkunalautojani kiinni tai b) -aiemmin tässä- jätän valtavan itulaation sopivasti kissojen kustavaksi, niin minähän se idiootti olen. Ei elukat.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja romualdo »

hiljattain olen vasta tomaatin kylväny, ja kuivatettavista kukista ikiviuhkot ja olkikukkaa kolme eri väriä, tänään tuon ne tänne tupaan saamaan enemmän valoa... Only the light ... käärmekaktukseni on kehittyny kovin siitä yhestä pätkästä... seuraavaksi kait laitan koristekurpitsat itämään....?

Avatar
heini81
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1067
Liittynyt: 27 Loka 2006, 15:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja heini81 »

Täällä jäi sattuneesta syystä tänä keväänä taimikasvatus väliin. Ostan sitten valmiita taimia kasvihuoneeseen. Hyötykasviyhdistyksestä tilailin kasvimaalle siemeniä ja erilaisten kukkien siemeniä (mm. kehäkukka, unikko auringonkukka, ruiskaunokki...) Ainakin edellisinä vuosina kukkineet ihan komeasti. Voi, kun pian saisi jo orvokkeja kaupasta. Pääsisi edes vähän multaamaan sormia. :)
"Life's like a box of chocolates, you never know what you're gonna get."

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Niih, hyötykasviyhistyksen Alku ja Juuri-puoti Mechelininkadulla on kyl ihana paikka, kävinkin siellä kerran, oli palsamia haavoille vieressä sijainneen Metsä-delicatessin törkeän brittimyyjän jälkeen... monenlaisia siemeniä ostin silloinkin... Ketkä teistä ovat harrastaneet ns. kuivakukkien kasvatusta`? Mulla on kokemusta -90 luvun alusta saakka, valikoimiin kuuluu/on kuulunut pitkälti toistakymmentä lajiketta, koristeheinistä koristekurpitsoihin ja karstaohdakkeista hopeakurhoihin... kaikki vaativat esikasvatuksen jotta ehtivät antaa kunnon sadon, näinkin pohjoisesa, kasvihuoneessa kasvata niitä ja siirtelen avomaalle muovitettuihin penkkeihin siinä touko-kesäkuun vaihteessa... onhan niistä paljon käsitöitä mutta se on palkitsevaa, näkee aikanaan kättensä ja Luonnon ihmeiden jäljet... <3 :rakkaus:

Avatar
MrMemory
Kondiittori
Kondiittori
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Parin kolmen vuoden jahkailun jälkeen sain vihdoin kukkien mullat vaihdettua. Nyt kynnen aluset on ihan mustat. :draamaa:

Pitäis vielä auringonkukan esikasvatetut taimet tunkaista pihalle. :aurinko:
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja romualdo »

tuosa olen kylvänyt vielä ikikukkaa ja ampiaisyrttiä, esikasvatukseen, koulia pitäis olkikukkia, jos vaan viitsisi, ei vaan oikein innosta, sen verran kevätmasennus on lamaannuttanut. Haluttais vaan kulkea luonnossa, kerätä karpaloita ja korvasieniä... tomaatit vaihdoin isompiin kasvualustoihin eli litran maitopurkkeihin, ei tohdi viedä niitä vielä kasvihuoneeseen, kun nämä kylmät ilmat vaan jatkuvat ja jatkuvat...

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Ihanan lämpimiä viikkoja takana, ja kaikki istutukset loistavasti aluillaan. :tapu:

Loistavaa oli myös meille hankittu Snap-n-Grow kasvihuone, jonka multasormi markkinoi mukaan "helppona ja kestävänä" ratkaisuna. Kestävyydestä en tiedä, mutta helppoudesta kyllä. Mainoksen mukaan kokoaminen kestää n. 2 tuntia, mutta vaikken ihan mikään remonttireiska väitäkään olevani, niin kyllä jos mullakin vierähti sellainen parisen vuorokautta kyseisen h*lvetin esikartanon pykäämisessä pystyyn, niin väittäisin jonkun olevan mainoksessa pikkuisen pilalla. Paukuta siellä nyt sitten alumiinitappeja pystyyn 586 millimetrin etäisyydelle toisistaan. Ja auta armias jos millin heittää, niin koko hökötyksen voi heittää seinään. No, pystyssä on ja pysyy, mutta kyllä kului niin p*rkeleitä, tupakkaa kuin puhelinlankojakin maahantuojalle rähjätessä.

-Mutta nyt puutarha tosiaan kukoistaa; kasvihuoneessatomaatit, chilit, paprikat, munakoisot ja kurkut, ulkona juurekset, raparperit, sipulit, salaatit, yrtit, parsat.. Marjapensaitten, kirsikoitten ja omenien lisäksi rakenneltiin muutaman puun luumutarha, erilaisia ruusuja, auringonkukkia, lobelioita, samettikukkia, tuoksupieluksia, perennapenkkejä.. Investoin oikein puutarhakirjaankin, koska joskushan tän hulluntuurin on loputtava; tähän saakka kaikki on pistetty vaan tunteella tulemaan. :joojoo:

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Re: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja ashanti »

MIkkelssonhan on ihan Arno Kasvi! Wow! Mulla vasta suunnitteluvaiheessa koko pihahärdelli ja yksivuotiset kukkaset ovat vielä kaupassa... Vasta muutettiin uuteen ja olen hyvin hämmentynyt kaikista pihapensaista ja kukista. Eilen aloitin perennapenkkien siistimistä. Pihassamme kasvaa mm.kieloa runsaasti mutta joku roti olisi sillekin saatava ja nyt se on levinnyt paikkoihin minne ei tarvitsisi. Isot linjat muutenkin pitäisi ensin siistiä; olisi puunkaatoa ja pensaiden tuhoamista tai vähintään harvennusta. Kaikenkaikkiaan pihamme on kelpo kotipiha ja eniten mua ilostuttaa mäntykangas puolukoineen ja mustikoineen. :ihana:
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
heini81
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1067
Liittynyt: 27 Loka 2006, 15:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja heini81 »

Kävin juuri ostamassa puutarhalta paljon kasveja kasvihuoneeseen. Huone tosin viettää välivuotta ja myrkytämme kaikki rikkaruohot sieltä, mutta käytän kasvusäkkejä. Kotiin kannoin 7 erilaista tomaattia, avomaa- ja kasvihuonekurkkuja, kurpitsoja, paprikoita, kurry-yrtin ja sitruunatimjamin, sekä pari kukkaa. Kyllä nyt kelpaa! :joojoo:
"Life's like a box of chocolates, you never know what you're gonna get."

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Kurpitsoja ja vesimeloneja on tulossa meilläkin, ensin mainitut kylläkin ajaat enemmän koristekasvin asemaa, kun mitään hyvää kurpitsaruokaa en ole vielä onnistunut bongaamaan. Pumpkin piekin oli hyvää vasta kun pumpkinin osuus oli 1/3 tl. ;)

Samoin jonkun tollaisen kurry-hässäkän otin kokeeksi Viherlandiasta. Ainakin tuoksu on kiva.

Avatar
heini81
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1067
Liittynyt: 27 Loka 2006, 15:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja heini81 »

Kesäkurpitsasta ainakin tulee ihan hyvää sosekeittoa, kun laittaa muita vihanneksia joukkoon (esim. porkkanaa ja sipulia) ja tietenkin kermaa. Jotain säilöntäjuttuja kai niistä keltaisista kurpitsoista voisi tehdä, en kyllä ole itse kokeillut. Yrtit tuoksuivat kyllä huumaavan hyviltä, saas nähdä miten toimivat kokkaillessa.
"Life's like a box of chocolates, you never know what you're gonna get."

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Joo.. Ja jos kesäkurpitsan marinoi kunnolla, niin menee se grillistäkin. Toisaalta jos kumisaappaan pohjankin marinoi kunnolla, niin menee kai se sekin.. :roll:

Mutta onhan siinä jo niin hienot kukat, että siksikin kannattaa kasvattaa.

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

V*tun "kesä". Kiitos kylmän ja kostean oli sitten harmaahome iskenyt meidän kasvihuoneeseen. Se sitten kurkuista ja tomaateista, puhumattakaan puol vuotta kotona idätetyistä chileistä ja muista.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja romualdo »

no voi,otan osaa, ehkä kasvihuaneen tuuletus pilvisinäkin päivinä ei olisi pelastanut satoa... tervetuloa Mikkelson jos kuivakukat kiinnostaa, satoa on alkanut jo tulla, parhaimmillaan se on tuossa elokuun loppupuoliskolla.... ja muutkin jotka on täällä päin matkoilla...

Avatar
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3332
Liittynyt: 06 Touko 2006, 00:00
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja AnnFredi »

Jee kevät! :surrur: Siemenet ovat kylvetyt ja nyt keittiössämme on The Viljelmä: tomaattia, paprikaa, minikesäkurpitsaa, minimunakoisoa, lehtiselleriä, sitruunamelissaa, huonekasveista piispankukkaa ja mustasilmäsusannaa sekä ulkokasveista mm. keijunmekkoa ja koristetupakkaa. :ihana:
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja romualdo »

jee,Ann-Fredihän on kuin FST:n taannoinen puutarhamamma... omat paprikat (chili,makea) ja tomaatit ovat vielä auttamattoman pieniä,vasta tulollaan... kasvihuonekurkku vasta kylvetty... hyviä neuvoja löytyy mm. Marttojen puutarhanurkkauksesta sekä suomi24.fi puutarha-osiosta ... mitähän Mikkelssonin taimitarhauksille mahtaa kuulua ?

Avatar
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3332
Liittynyt: 06 Touko 2006, 00:00
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja AnnFredi »

romualdo kirjoitti:jee,Ann-Fredihän on kuin FST:n taannoinen puutarhamamma...
:hihi: Pitäähän sitä kaikenlaista kokeilla...
Jos olisi omaa pihaa pelkän parvekkeen sijasta, viljelysvimmani varmaan karkaisi käsistä. :rofl:
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Mulla on myös nousemassa chiliä, paprikaa, meiramia, tomaattia, lipstikkaa, persiljaa, basilikaa... :heh: Saa nähdä tuleeko noista yhtään mitään. Chilistä olis tarkoitus ainakin tehdä uusi satsi paholaisen hilloa, oli se sen verran hyvää. :kuolaus:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

^ Millaista on paholaisen hillo? Kuulostaa mielenkiintoiselta.

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Se on sellaista tulista maustehilloa, johon tulee chiliä ja paprikaa. Sopii vaikka minkä ruuan kanssa yhteen, esim. makaronilaatikon. :peukku: :kuolaus:

Tuossa yksi ohje:
http://www.dansukker.com/Default.aspx?I ... roupID=519
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Vastaa Viestiin