Laura

Muzika i ti - asiakeskustelua musiikista, joka ei ole Euroviisuja
Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Laura

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Minä inhoan sitä, että koko ajan haukutaan tietyiltä tahoilta. Mielestäni kritiikin voi antaa monin eri tavoin. Ihmettelen myös asiantuntijajäsenien nostamisen esiin: ymmärtääkseni heidänkin mielipiteensä ovat samassa arvossa kuin muidenkin.

Koska puinnin kohteena on Laura, on mielestäni soveliasta, että pohdimme esim. Lauran kampausta tai jotakin hänen kappalettaan. Tehdäänhän näin?
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
eepu4
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5018
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 16:26
Paikkakunta: Oulu

Laura

Viesti Kirjoittaja eepu4 »

Tyhjensin noita Laura kommenttejani,toivottavasti modet poistaa loput.
Tämänkin.Merkkasin turhat 8) hymiöllä.
Tähän Laura keskusteluun en palaa.
Keskustelkoon asiasta tietävät.
jos todella rakastat rakkautta sanot
rakastavasi rakkaudella
niin silloin rakkaus rakastaa
niin silloin rakkaus rakastaa rakastaa sinuakin

Avatar
Nadi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2822
Liittynyt: 26 Marras 2003, 13:30
Paikkakunta: Järvenpää

Laura

Viesti Kirjoittaja Nadi »

Hiddo, en olisi halunnut tähän keskusteluun enää palata, mutta sain privateitse tietää, että meikäläisestä oli täällä tehty oikein asiantuntija, niin oli pakko tulla kommentoimaan. Chris, oli mielestäni aika mautonta vetää minun ja Youkan nimet ns. asiantuntijoina kehiin. Minä ainakaan en ole taatusti kenenkään musiikin arvostelussani yhtään sen ylempänä tai alempana muita. Edes sillä perusteellaa, että itse osaan laulaa enemmän kuin kaksi nuottia peräkkäin puhtaasti :wink:! Osaan toki sanoa sen, että oliko esitys musiikillisesti kunnossa, mutta kuten on huomattu, niin varsikaan tässä keskustelussa sillä arvolla ei pitkälle pötkitä. Makuasioista sitten taas ei voi kiistellä, vaikka täällä sekin asia on tullut kumotuksi...... :roll:

Avatar
TerMari.
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2201
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 09:58
Paikkakunta: Jiipää

Laura

Viesti Kirjoittaja TerMari. »

lharju kirjoitti:
TerMari kirjoitti: Hikutti, njotta on teitillä hyvä maku :shock: !!!
Mutta TerMari, eikös tuo Vuoksi sun ole sitä kammottavaa vanhaa Laura Voutilaista? :lol: Minä kun muistan saaneeni teikäläiseltä oikein kunnon haukkuryöpyn vuoden 2003 pikkujouluista kun kerroin pitäväni Lauran 90-luvun tuotannosta...

Arvon lharju, tarkoitin sitä ihka ensimmäistä levyä, jossa oli
mm. "Kerran"- kipale.
Jos olen puhunut ensimmäisistä levyistä, olen ollut hyvin
huolimaton sanankäytöltäni-hyi minua :shock: -

Tosin mielipiteeni useastakin kipaleesta on muuttunut vuosien varrella, joten hyvällä syyllä minua voi kyllä takinkääntäjäksikin tituleerata :wink: .
-mutta ei nyt siis kuitenkaan tässä asiassa-


En ole itse todellakaan mikään Laura-asiantuntija, vaikka
kaikki muut kuin tuon ensimmäinen levyn omistankin & siksi
kysynkin, että olikos se niin, että tuo eka levy on ainukainen "Laurila-tallissa"syntynyt ?
:termari:

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Laura

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Eka juu ainoastaan oli Laurilan tallissa tehty. Fazer siin'kin oli julkaisijana, mutta tuottajana oli Laurilan Unirecords.

Ja aina muistetaan mainita Lauran esikoislevyn slobosäveltäjät (Mulahalilovic, Varesanovic jne), mutta pitää muistaa, että ainoa kappale tuolta levyltä, joka ei ollut slaavilaista alkuperää, oli nimenomaan Kerran, jonka ovat säveltänyt O Nieminen sekä M Mäkinen. Sanoituksesta vastasi tuttu Turkka Mali tuon Niemisen kanssa.

Edit: Otetaanpas sanat puoliksi takaisin. Sekä O Nieminen että M Mäkinen ovat salanimiä, joten todellisista tekijöistöä ei ole varmuutta. Ja noilla tekijätiedoilla ei ole tehty kuin 2-3 kappaletta, Kerran sekä pari Isto Hiltusen kappaletta (Laurilan tallissahan hänkin oli pari ekaa levyä).
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Laura

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Toi O. Nieminen oli sen Hannelen mies!! :roll:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Sämpy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1577
Liittynyt: 25 Touko 2004, 21:56
Paikkakunta: Sippola

Laura

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Jollei ny ihan mettään muistikuva mee, nii se M.Mäkinen puolestaan on Balkanilta kotoisin oleva Lauriloiden hittimaakari. Olikohan vielä sama kaveri, jonka myöhempi tekele diskattiin Makedonian viisuvalinnoissa , kun Janne Hurme oli jo levyttänyt ko.kappaleen, ja joka väitti todellisuudessa säveltäneensä Rock Me:n. Hatara muistikuva olisi vielä siitäkin, että osa noista ekan levyn biisistä olisi hänen ihan omalla nimellään tekemiä.
Vielä eilen moni piti tätä päivää tulevaisuutena, mutta huomenna se on jo historiaa

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Laura

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Nämä nimet löytyvät Nieminen / Mäkinen -duon ohella Lauran ensimmäisen levyn säveltäjistä:

H Varesanovic
E Mulahalilovic
A Covic
M Avdic
E Gradincic
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Laura

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Sämpy kirjoitti: myöhempi tekele diskattiin Makedonian viisuvalinnoissa , kun Janne Hurme oli jo levyttänyt ko.kappaleen,
Bosnian! Kauheen tarkkaa.... :lol:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Sämpy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1577
Liittynyt: 25 Touko 2004, 21:56
Paikkakunta: Sippola

Laura

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

gentedimare kirjoitti:
Bosnian! Kauheen tarkkaa.... :lol:
Ja miä ko olin jopa muistavinaa että XXL ois päässy sen sijaan edustajaks, mutta ei sitte. Kaks on kauheeta tautia, toinen on dementia ja sitä toista en muista. :roll:

Tosta nimilistasta ensi kattomalta olisin veikannu tuota Mulahalilovicia, mutta toisaalta tuo Varesanovic on ollu sovittajanakin ainakin Janne Hurmeen leveyllä, jota hää ois ollu mahollisesti Lauriloitten hommissa? Ja jotta ny oikeen sekavaks menis, niin täsä Lauran levyllä näyttää kaikkien kappaleiden sovittajana olevan sama Mäkinen, mutta Ylen levystössä Kerran-biisiä lukuunottamatta lukeekin Michael Goodman... Ota näistä ny sitte selvää. :-k
Vielä eilen moni piti tätä päivää tulevaisuutena, mutta huomenna se on jo historiaa

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3100
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Laura

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

Tais olla väärä vuosi! Bosniaa edusti 99 Putcini!

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

OT - niuhotusta (ei Operación Triúnfo vaan Off Topic)

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

Niin, kyseessä oli vuosi 1999. Ja lopulta Bosniaa edustivat karsinnassa toiseksi tulleet Dino ja Beatrice kappaleella Putnici. (ei putcini..., tomaattiseni)

Täällä melko lailla koko stoori http://www.eurobosnia.net/final99.html
Ja jutun sankarivasikkahan oli viisukuppilan miehiä...

Suomeen emigroituneiden iskelmämiesten juttujahan selviteltiin ajankohtaisohjelmissa asti, kun olivat lainailleet vähän muiltakin kuin itseltään... Muistaakseni Vaya con Diosille ja Madonnalle lähti vahingonkorvauksia, ensimmäiselle ihan oikeutetusti, mutta siitä La Isla Bonita -lainauksesta en nyt olisi ihan niin varma, tapahtuiko oikeus.

Mitä itse ketjun aiheeseen tulee ja jos lisämielipiteitä kaivataan: pidän Lauraa hyvänä laulajana ja hyvänä ammattilaisena. Yhtä väärään maahan syntynyt kuin minäkin. Lauran maku sen sijaan ei aina kyllä osu yksiin oman makuni kanssa... Pidä huolta oli musta ihan mainio, sen sijaan joulun tienoilla radiosta kuulemani Ave Maria ei. ATYstahan tiedätte mielipiteeni, euroviisuna Suomen huonoimpia, absoluuttisena musiikkina lajissaan ihan tanssittava ja kuunneltavana. Uskon vahvasti, että Laura nähdään vielä Suomen viisuedustajana, toivottavasti paremmalla biisillä!
E per un'istante ritorna la voglia di vivere...
≈ Hanki elämä mutsilles!

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Laura

Viesti Kirjoittaja AntSa »

TOIVOTTAVASTI LAURA-laulaja tosiaankin vielä OTTAA OSAA VIISUIHIN!!!! Oisko ens vuonna semmoset LAURAn karsinnat!?! Esim. 8 viisua, jotka kaikki tuo IHASTUTTAVA, maassamme ainutlaatuinen taiteilija ESITTÄISI..?! party-smiley-020:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Laura

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

AntSa: EEEEEEEEEIIIIIIII!

Tarvitsemme moniuloitteisen karsinnan, ei yhden naisen showta.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Laura

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

AntSa kirjoitti:Esim. 8 viisua, jotka kaikki tuo IHASTUTTAVA, maassamme ainutlaatuinen taiteilija ESITTÄISI..?!
Elä sie vaan siellä DREAMLANDISSA!!!! Kuva

NO WAY! NO WAY!!!! :roll:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Chris
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1030
Liittynyt: 24 Maalis 2004, 00:09
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Laura

Viesti Kirjoittaja Chris »

Nadi kirjoitti:Hiddo, en olisi halunnut tähän keskusteluun enää palata, mutta sain privateitse tietää, että meikäläisestä oli täällä tehty oikein asiantuntija, niin oli pakko tulla kommentoimaan. Chris, oli mielestäni aika mautonta vetää minun ja Youkan nimet ns. asiantuntijoina kehiin. Minä ainakaan en ole taatusti kenenkään musiikin arvostelussani yhtään sen ylempänä tai alempana muita. Edes sillä perusteellaa, että itse osaan laulaa enemmän kuin kaksi nuottia peräkkäin puhtaasti :wink:! Osaan toki sanoa sen, että oliko esitys musiikillisesti kunnossa, mutta kuten on huomattu, niin varsikaan tässä keskustelussa sillä arvolla ei pitkälle pötkitä. Makuasioista sitten taas ei voi kiistellä, vaikka täällä sekin asia on tullut kumotuksi...... :roll:
No niin...täytyy meikäläisen vielä kerran sorkkia kepillä tätä herhiläispesää - lupaan että tämä on tällä erää viimeinen kerta...! Mä olen viettänyt pitkän viikonlopun lomalla ILMAN Kuppilaamme; eräänlaista hermolomaa kaiken kalabaliikin jälkeen (tarkoitan lähinnä Jyväskylän semiä...ja sen tuottamaa suurta pettymystä...!). Osasin kyllä odottaa että Laura-kirjoitukseni aiheuttaa myrskyn vesilasissa, joten katson asiakseni vielä hieman kommentoida jupakkaa...!

Ihan aluksi mä haluan sanoa, että mä olen valitettavasti ihminen joka sanoo ja kirjoittaakin juuri sen mitä heti ensiksi ajattelee - liiallinen harkinta sekä itsesensuuri EIVÄT ole parhaimpia avujani...! Siinä sä olet kyllä oikeassa Nadi, mä olen välillä aika mauton ja älytönkin kommenteissani...mutta mä olen sellainen ihminen joka tajuaa oman rajallisuutensa tietyissä asioissa ja joka on tottunut luottamaan nk. asiantuntijoiden apuun...! Sä ja Youkka olette niitä ainoita mun varmasti tietämiäni artisteja täällä Kuppilan jäsenten joukossa - siksi nimesin teidät "asiantuntijoina"...en tarkoittanut tällä vähätellä muidenkaan jäsenten musiikillista tietämystä. Ajattelin vaan että laulajina teillä on tietty "näppituntuma" siihen mikä on esim. oikea äänenmuodostus ja mikä on nk. hyvän laulajan määritelmä...mä itse olen sen verran maallikko näissä asioissa että mä ajattelin saada viisaampien palautetta - heitin tavallaan teille haasteen...ja kyllähän siitä tulosta tulikin...! :roll:

Mulla ei myöskään ollut todellakaan tarkoitus mitenkään rajoittaa tai "sensuroida" keskustelua - tämä on vapaa foorumi vapaassa demokraattisessa maassa...kaikkien "kukkien" on saatava kukkia (tietysti on noudatettava Kuppilan omia sääntöjä...), halusin vaan saada aikaan keskustelua siitä kuinka järkevää on heittää ilmaan tyhjiä perustelemattomia kommentteja, jotka kaiken lisäksi voivat aiheuttaa mielipahaa joidenkin mielissä...!

Mun täytyy esimerkin vuoksi kertoa yksi juttu...aikaisemmin mä "harrastin" aika tavalla samaa haukkuessani Christian Forssia joka käänteessä...! Sitten mä oivalsin jotain hyvin oleellista...ilkeät kommenttini aiheuttivat mielipahaa ja kiukkua eräissä muissa - esimerkiksi Fabrizio pahoitti selvästi mielensä (toivottavasti en nyt nolaa sua mitenkään Fabbe... :-k ). Enhän mä tieten tahtoen halua loukata ketään, varsinkaan niin mukavaa ja sympaattista ihmistä kuin Fabbea...joten mä tein täyskäännöksen...ilmoitin että mä en kirjoita ainuttakaan kritisoivaa viestiä, ennen kuin mä olen kuullut ja nähnyt Christianin esityksen semissä...siitä mä sitten pidin kiinni...! Mun mielestä ennakkoluuloton ja avoin suhtautuminen asioihin ja ihmisiin tuottaa paljon paremman lopputuloksen kuin yletön haukkuminen ja vouhotus...! Ripaus avarakatseisuutta ei ole koskaan pahitteeksi...! :)

Mä sitten huomasin tavallaan pitävänikin Christian Forssista - kiitos sulle siitä Fabbe :wink: ...ja musta hänen pääsynsä finaaliin oli lopulta ihan oikeutettu...mutta se keskustelu kuuluu ihan toiseen ketjuun...! Mä tiedän että tässä koko Laura-jutussa on kyse eräänlaisesta huvittavasta "seuraleikistä" - kilpailette keskenänne kuka keksii näppärämmän tavan haukkua Lauraa ja mikäpä siinä...teillä on siihen kaikki oikeudet...meikäläinen ei tosin ainakaan pahemmin enää aio osallistua leikkiin...no, ehkä silloin tällöin vilkaisen ketjua sopivassa mielentilassa - sen verran masokisti mä kuitenkin olen...! :roll:

Kaikkea hyvää kaikille osapuolille ja PEACE...! Loppujen lopuksi asiathan ne riitelevät - eivät ihmiset...!

:newbie:

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Laura

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Chris kirjoitti:Mä tiedän että tässä koko Laura-jutussa on kyse eräänlaisesta huvittavasta "seuraleikistä" - kilpailette keskenänne kuka keksii näppärämmän tavan haukkua Lauraa ja mikäpä siinä...teillä on siihen kaikki oikeudet...
Aina sitä itselleen lupaa, ettei enää sano mitään, mutta TUO NYT EI PIDÄ PAIKKAANSA SITTEN OLLENKAAN!!!

Me emme tykkää Laurasta! PISTE!
Te tykkäätte Laurasta! PISTE!

HALLELUJA ja AMEN!!!! Kuva

I am not a sinner, nor a saint!!! :lol:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Laura

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

Chris kirjoitti:(toivottavasti en nyt nolaa sua mitenkään Fabbe... :-k )
Ole huoleti Chris, et nolaa mitenkään. 8)

Samalla Viisukuppilan myötä olen huomannut "perustellun" kritiikin vastaanottokyvyn lisääntyneen kohdallani ja en enää niin välitä kaikista teksteistä & sanomisista. Monesti on hyvä vain olla hiljaa (ja unohtaa). Pitkävihainen ei kannata olla ja täytyy hyväksyä erilaisia mielipiteitä.

Olisihan se pelottavaa, jos jokainen pitäisi Laurasta tai vaikkapa Christianista. :shock:
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
TipiBi
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 401
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 13:14
Paikkakunta: Lapponia

Laura

Viesti Kirjoittaja TipiBi »

Kamalan paljon asiaa yhdestä horop... anteeksi, akasta.
Joskus olisi tosiaan kiva kuulla sen Laura Voutilaisen laulavan. Tarkoitan mitä sanon: laulavan.
Ei siis huutavan monotonisesti ja sävyttömästi kitarisansa pihalle, vaan laulavan. Sitten voisi sanoa, onko sillä sävelkorvaa vai ei. Se huuto ei ainakaan ole puhdasta, vaikka volyymi kivasti peittää huojuvan vibraaton.
~o0Ö0o~o0Ö0o~o0Ö0o~o0Ö0o~o0Ö0o~o0Ö0o~o0Ö0o~o0Ö0o~o0Ö0o~
One-two-three - eikä muuta.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Laura

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

[quote="TipiBi"]Kamalan paljon asiaa yhdestä horop... anteeksi, akasta.[quote]

Kamalan kohteliasta, että ehdit muuttaa Lauran kutsumanimen kiltimpään muotoon. laughing-smiley-014:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Laura

Viesti Kirjoittaja lharju »

TerMari kirjoitti:En ole itse todellakaan mikään Laura-asiantuntija, vaikka
kaikki muut kuin tuon ensimmäinen levyn omistankin & siksi
kysynkin, että olikos se niin, että tuo eka levy on ainukainen "Laurila-tallissa"syntynyt ?
Just niin! Lauran eka levy tuli vuonna 1994, mutta silloin Laurilan UNIRECORDS ei ollut vielä oma levy-yhtiönsä, vaan toimi Fazerin sisällä. Oliko se sitten ihan 95, jolloin Unirecords erottautui omaksi tallikseen, mutta Laura ei niiden oikeustoimien jälkeen sinne enää joutunut, vaan jatkoi Fazerilla. Fazer sitten muuttui 98 Warneriksi, eli periaatteessa Laura on ollut samassa levy-yhtiössä aina vuoteen 2003 asti. Nythän hän siirtyy omakustannelinjalle, joka on yleensä ollut todella suuri riski monille artisteille. Tosin, joillekinhan se onnistuu jos vaan on hyvä jakelija, kun Frederikinkin Reetu Records on porskuttanut jo yli 20 vuotta!

Lauran albumit:
Kuva
Laura Voutilainen (1994, Fazer)
Eli tämä levyn tuotannosta vastaa Hannele Laurila. Laulut ovat kaikki jostain Jugoslavian alueilta kotoisin ja jotain hämärää kautta Laurilalle päätyneet kun laulujen alkuperäisiäkään nimiä ei ole viitsitty paljastaa. TerMarin musiikkimaku poikkeaa siinä mielessä kansan mausta, että tämähän on Lauran myydyin albumi yli 100 000 myydyn äänitteen voimin!
Hittejä tietenkin "Kerran", "Muuttanut oot maailmain", "Lupaa siihen en saa".

Kuva
Kaksi karttaa (1996, Fazer)
Reipaampaa iskelmää kuin edellisessä ja tämähän tuotannosta vastasi Kassu Halonen. Löytyy mm. jo em. "Teethän sen", "Prinsessa", "Kesäsade". Tämäkin myi yli 50 000 äänitettä.

Kuva
Etelän yössä (1998, Fazer / Warner)
Onkohan tämä sitten Lauran kuitenkin kaikkein paras levy? Löytyy nuorekasta iskelmää ja sitten vakavampiakin sävyjä kuten just Kroatian viisu "Ennen sua" ja "Vuoksi sun" tai "Niin kuin meren hiekkaa". Vähän edellisiä reipaampi levy ja aivan loistava tuottaja: Veikko Samuli! Mies suoraan kasari-Jonnan sekä Dannyn & Armin takaa :D

KuvaKuva
Puolet sun auringosta (2001, Warner RE: 2002, Warner)
Tässä vaiheessa siis Laura muutti imagonsa kokonaan. Hiukset lähtivät päästä ja "Voutilainen" tippui esiintymisnimestä. Tämähän on jo ihan puhdas pop-levy ja voin sanoa, että pidän kuitenkin aika monista lauluista tällä levyllä, esim. "En mielestäin sua saa", "Tee niin", "Neonvalot", "Sano että tunnet kuumeen", mutta mukana on myös aivan kamaliakin lauluja, esim. "Punainen vesa" tai sitten tällaiset vähän tekotaiteellisuudet kuin "Ei edes kuolema" tai "Kuutamoon", joista oikein huokuu se, että nyt on väkisin haluttu tehdä iskelmä, joka kuitenkin kuulostaa mahdollisimman vähän iskelmältä. "Addicted to you":n voiton myötä levystä julkaistiin europainos, jossa on tuon viisun lisäksi myös parin laulun remixit.

Kuva
Päiväkirja (2003, Warner)
Tällä levyllä Laura jätti ihmisten mielestä kaiken, mikä liittyi siihen vanhaan Laura Voutilaiseen. Mun mielestä tää on aivan kamala levy, jossa ei ole ainoatakaan tarpeeksi tarttuvaa biisiä, mitä kuuntelisi mielelläni. Sori. Paha olo tuli. Ja mitä tulevilta levyiltä olen nyt pari biisiä kuullut, niin ei tule kyllä seuraavan levyn taso tästä yhtään paranemaan. No, onneksi niiden tilalla voi kuunnella hyvää musiikkia 90-luvulta 8)


Eikä tietenkään pidä unohtaa Lauran joululevyä:
Kuva
Lumikuningatar (1997, Fazer) joka siis ilmestyi toisen ja kolmannen levyn välissä.
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
TipiBi
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 401
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 13:14
Paikkakunta: Lapponia

Laura

Viesti Kirjoittaja TipiBi »

levyn tuotannosta vastaa Hannele Laurila. Laulut ovat kaikki jostain Jugoslavian alueilta kotoisin ja jotain hämärää kautta Laurilalle päätyneet kun laulujen alkuperäisiäkään nimiä ei ole viitsitty paljastaa
Laurilan tallin muutkin hevoset ovat hirnuneet samaa anonyymiä "jugoslaavituotantoa", jopa samojen säveltäjien tekeleiksi nimettyä tavaraa.
Yksi näistä "jugoslaavisävellyksistä" oli se La Isla Bonita -käännös, joka jouduttiin vetämään markkinoilta pois, kun Madonnan levy-yhtiö nosti oikeusjutun. Mikäs sen nimi suomeksi olikaan? Säveltäjäksi oli muistaakseni merkitty mystinen Alexandr Milic, jota ei suomesta käsin onnistuttu tavoittamaan... :roll:

Unohdit muuten Looran ykköslevyltä nostaa esiin sen hänen suurimman hittinsä, "Kyynelvirtsaa". :lol:
~o0Ö0o~o0Ö0o~o0Ö0o~o0Ö0o~o0Ö0o~o0Ö0o~o0Ö0o~o0Ö0o~o0Ö0o~
One-two-three - eikä muuta.

Tommi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2962
Liittynyt: 12 Marras 2003, 21:21
Paikkakunta: Helsinki

Laura

Viesti Kirjoittaja Tommi »

No kyllä menee jo överiksi jos Lauraa haukutaan horoperseeksi, koska ettehän te voi tietää Lauran tavoista ja muutenkaan ketään ei kutsuta tuollaisella nimellä. :shock:
I'm not a slut from Holland and I'm not fucking old bitch from Sweden.

Avatar
TipiBi
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 401
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 13:14
Paikkakunta: Lapponia

Laura

Viesti Kirjoittaja TipiBi »

En minä ainakaan ole haukkunut IIIHANAA Lauraa HOROPERSEEKSI, tuon täydensit ihan itse.
Minun oli tarkoitus kirjoittaa horoporo. :lol:
~o0Ö0o~o0Ö0o~o0Ö0o~o0Ö0o~o0Ö0o~o0Ö0o~o0Ö0o~o0Ö0o~o0Ö0o~
One-two-three - eikä muuta.

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3100
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Laura

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

Ihanaa kun muistetaan kauniit käytöstavat!

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Laura

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

TipiBi kirjoitti:Mikäs sen nimi suomeksi olikaan? Säveltäjäksi oli muistaakseni merkitty mystinen Alexandr Milic, jota ei suomesta käsin onnistuttu tavoittamaan... :roll:
"Anteeksi" oli tuon La Isla Bonita -henkisen kappaleen nimi. Löytyy tosiaan tuolta Johanna Siekkisen debyyttialbumilta, joka sitten kai vedettiin myynnistä tuon kohun myötä.
Kuva
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Laura

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Musta toi "Anteeksi" ei ole plagiaattia nähnytkään! Sen sijaan se eka kappale kesäyö on törkeesti varastettu VCD:lta!!
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Laura

Viesti Kirjoittaja lharju »

Kuva

Vuoden 1994 viisukarsinnoistahan löytyi se Tarja Lunnaksen ihana hömppäkappale Kuka tykkää suukoista joka paljastui myöhemmin plagiaatiksi jostain karibialaisesta iskelmästä ja single vedettiin kaupoista pois. Onneksi muutamat nopeat, jotka olivat ehtineet jo etukäteen varata singlen saivat sen omakseen. (Huom! Tällä kertaa minä en kuulu heihin)

Kuva

Tuli vaan mieleen kun puhuitte plagiaateista ja kaupoista pois vedetyistä levyistä...
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Laura

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Eipä tuo Anteeksi nyt minustakaan mikään kamala plagiaatti ole. Alkusoitto on kovin samanhenkinen ja -kuuloinen ja säkeistön 7 ensimmäistä säveltä menevät samalla sävelkululla. Siinä kaikki.

Muistan kun asiaa sitten ruodittiin Hyvät Pahat ja Rumat -ohjelmassa ees sun taas. Pahimpaan prässiin joutui sitten studioon raahattu Johanna, vaikka saman pöydän ääressä oli pari muutakin henkilöä, joilla kenties olisi ollut enemmän "selitettävää" asiassa...
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Laura

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

lharju kirjoitti:...mutta mukana on myös aivan kamaliakin lauluja, esim. "Punainen vesa"...
Vesa ajaa punaisella Vespalla, jee jee Punainen Vesa :)
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Vastaa Viestiin