Keskustelu karsintamenettelystä

Евровидение 2009 пройдет в Москве! Добро пожаловать! Euroviisut 2009 Moskovassa - Eurovision Song Contest 2009 in Moscow [rss]

Mitä mieltä karsintamenettelystä?

Alkukarsinnat turhia, mieluummin vain kunnon finaali
14
36%
Pitäisi olla oikeat alkukarsinnat, joissa voi jo tippuakin
17
44%
Ihan kiva systeemi tämä
2
5%
Voitaisiin kokeilla taas jotain ihan uutta tapaa
5
13%
YLE saisi tehdä sisäisen valinnan
1
3%
 
Ääniä yhteensä: 39

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16655
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

ashanti kirjoitti:Ja toki Snowclone osallistumaan karsintoihin! :peukku:
Kannatetaan :heh: Biisikin on jo valmiiksi valittuna :joojoo:

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16655
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ensi vuonna..

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

JukkaV kirjoitti:Juu, kukapa tahtoisi lähettää jonkin tusinapoppia edustavan kappaleen tyyliin Casanova tai Have some fun?
:hei:

Plaff
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 1
Liittynyt: 25 Touko 2008, 23:34

Re: Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja Plaff »

taskuraketti Anna Abreu mukaan, hää vois vaikka portugaliksi vetästä jonku biisin =D

ei huono vaihtoehto tuo konemusiikkikaan kyllä.

ei mulla muuta, jatkakaa =D

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensi vuonna..

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Minä haluan Reginan ensi vuonna kisoihin! Tai Stellan!

mtveser
Siemailija
Siemailija
Viestit: 168
Liittynyt: 10 Touko 2008, 20:07
Paikkakunta: Italia

Re: Ensi vuonna..

Viesti Kirjoittaja mtveser »

Lähetetään Matti ja Teppo Euroviisuihin! :mrgreen:

Avatar
tomato
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2312
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:17

Re: Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja tomato »

Argh!
Suomi etsii jo uutta euroviisua
- Haluamme mukaan uusia tekijöitä, metallimusiikkiakin, mutta myös vanhan valovoimaisen iskelmäkonkarin, kuten Kari Tapiokin oli. Artistien etsinnät ja keskustelut levy-yhtiöiden kanssa vuoden 2009- viisuista ovat jo täydessä käynnissä, kertoo kotimaisen karsinnan päätuottaja Matti Grönberg Ylestä.
Uusia kykyjä löytynee ottamalla mallia Espanjan karsinnasta!
Toki se ei sulje mahdollisuutta ottaa suoraan finaaliin niitä "konkareita" ja yhteistyötä levy-yhtiöiden kanssa.

janix
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 1
Liittynyt: 26 Touko 2008, 09:43

Re: Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja janix »

Kuva
Anna Abreu olisi tehty tuonne kuin nenä päähän, Anna on kansainvälinen ja ääni on loistava..
Ei mitään Kari Tapiota tai jotain suomi poppia tai kansantassia..

Avatar
rewind
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 579
Liittynyt: 26 Touko 2008, 09:35

Re: Ensi vuonna..

Viesti Kirjoittaja rewind »

Teena kirjoitti:Ensi vuonna Suomelta:
- Omaperäinen
- Erottuva
- Hyvä laulaja
- Hyvä kappale

Ei:
- Hevi/metallibändi
- Örisijöitä
- Rokkia
- Balladi
- Suomenkielinen kappale
Huilumies englanniksi? :uujee: :surrur:
El Robocop!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8154
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Ensi vuonna..

Viesti Kirjoittaja hra47 »

rewind kirjoitti:
Teena kirjoitti:Ensi vuonna Suomelta:
- Omaperäinen
- Erottuva
- Hyvä laulaja
- Hyvä kappale

Ei:
- Hevi/metallibändi
- Örisijöitä
- Rokkia
- Balladi
- Suomenkielinen kappale
Huilumies englanniksi? :uujee: :surrur:
Didgeridoo-ukko japaniksi... (suomi - pohjolan japani...)
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8154
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Ensi vuonna..

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Pilipali1 kirjoitti:
hra47 kirjoitti: En usko yhteisvalinnan autuaaksitekevään voimaan. Sitä on jo kokeiltu ainakin vuoden 2000 viisuihin. Tarjolla oli Nylon Beattiä ja Nightwishiä, mutta kompromissina lähetettiinkin ei-kenenkään-ykkössuosikki Åström jumboilemaan aivan kamalalla tekeleellä...
Sen jutunhan Yle ryssi itse totaalisesti vain siksi, että joku tarpeeksi korkea taho oli mitä ilmeisimmin ilmoittanut, että Nightwishiä ei lähetetä kisoihin missään tapauksessa.
Milloinkas Suomen virkamiespossut olisivat osanneet edistää suomalaisen viihteen asiaa positiivisilla päätöksillä... ei ollu vissiin oikean avainhenkilön serkku saanu kesätöitä yhtyeestä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
rewind
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 579
Liittynyt: 26 Touko 2008, 09:35

Re: Ensi vuonna..

Viesti Kirjoittaja rewind »

Niin tai näin, Nightwishille oli parempi, etteivät päässeet kisoihin ja sen ovat sittemmin kyllä tajunneet itsekin.
El Robocop!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8154
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Ensi vuonna..

Viesti Kirjoittaja hra47 »

rewind kirjoitti:Niin tai näin, Nightwishille oli parempi, etteivät päässeet kisoihin ja sen ovat sittemmin kyllä tajunneet itsekin.
Tätä mä juuri tarkoitinkin "positiivisilla päätöksillä"... Nightwishin torppaamisella pois viisuista oli ehkä positiivisia seurauksia, mutta ne olivat vain sivutuotteena syntynyt onnenkantamoinen.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Ensi vuonna..

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Ehkä ystävämme Nightwish voisi hankkiutua Euroviisuihin, kun sillähän on ruotsalainen laulaja, joka itsekin euroviisufanina kannustaisi bndikavereitaan osallistumaan Suomen karsintoihin. Minä olen olen ihman miljoonastibiljoonastitsiljoonasti varma, että Nightwish sijoittuisi kolmen parhaan joukkoon.

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Ensi vuonna..

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Lähetään ensi vuonna joku erinomainen, mutta kaltoin kohdeltu (ent) viisuartisti, kuten Viktor Klimenko.
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Ensi vuonna..

Viesti Kirjoittaja rosetta »

blackburn kirjoitti:Ehkä ystävämme Nightwish voisi hankkiutua Euroviisuihin, kun sillähän on ruotsalainen laulaja, joka itsekin euroviisufanina kannustaisi bndikavereitaan osallistumaan Suomen karsintoihin. Minä olen olen ihman miljoonastibiljoonastitsiljoonasti varma, että Nightwish sijoittuisi kolmen parhaan joukkoon.
Niin ihana ajatus kuin tuo onkin, yhtyeellä tuskin on minkäänlaista kiinnostusta tai syytä osallistua. ;)

Mutta toivottavasti ei nyt lähdetä sille linjalle, että "ei ainakaan rockia/heviä". :niinpa: Jos ko. tyylilajeja ei enää viisuissa nähdä, niin euroviisut ovat minun osaltani kuolleet...

Avatar
rewind
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 579
Liittynyt: 26 Touko 2008, 09:35

Re: Ensi vuonna..

Viesti Kirjoittaja rewind »

hra47 kirjoitti:Teräsbetoni uudelleen ja entistäkin paremmalla biisillä. Näytetään Euruupalle kuinka väärässä he olivat torjuessaan meidän betonin. Se, tai sit lähetetään Lordi uudelleen (vaikka väkisin jos eivät itse halua).
Tai jos vaikka lähetettäisiin se Jasmine humppineen joka vuosi niin kauan, kunnes muukin Eurooppa tajuaa, miksi kansan syvät rivit (niin ketkä??) sitä äänestivät... :rofl:
El Robocop!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8154
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Ensi vuonna..

Viesti Kirjoittaja hra47 »

blackburn kirjoitti:Ehkä ystävämme Nightwish voisi hankkiutua Euroviisuihin, kun sillähän on ruotsalainen laulaja, joka itsekin euroviisufanina kannustaisi bndikavereitaan osallistumaan Suomen karsintoihin. Minä olen olen ihman miljoonastibiljoonastitsiljoonasti varma, että Nightwish sijoittuisi kolmen parhaan joukkoon.
Se ruotsalaissolisti saanee houkuteltua yhtyeen edustamaan Ruotsia, joka nyt Charlotte-fiaskonsa jälkeen etsii uutta suuntaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Ensi vuonna..

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Ensi vuonna on uudet kujeet: Suomen karsinnassa voisi olla 24 biisiä ja karsintoja voisi olla 3 eli 8 biisiä/karsinta.

Avatar
Pilipali1
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 99
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 06:00

Re: Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja Pilipali1 »

JukkaV kirjoitti:Ei, vaan oikeasti, pahimmassa tapauksessa maatamme edustaa kappale, joka aiheuttaa myötähäpeää. Ja kaikki vain siksi, että A:n fanikunta on niin laaja. Toki on hyvä, että kaikilla on kannattajansa, mutta tuloksen vääristyminen olisi surullista.
Juu. Muistanette vuoden 2004 sähellyksen, kun alueraadeilla ei ollut tarpeeksi munaa jättää Jari Sillanpäätä pois finaalista, jonka jälkeen seuraukset oli arvattavissa. Mutta minkäs teet, kun Mika Toivanen ei osaa väsätä kuin korkeintaan nippa nappa siedettäviä tekeleitä. Takes 2 to tango ei kuulunut näihin.
Ja tätä on jatkunut vuositolkulla ja joka toinen vuosi tolkutta.

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Anna_M kirjoitti: jonkin verran voitais kyllä skarpata monessakin kohdassa.
Esimerkiksi siinä, että artisti olisi sellainen, joka haluaa menestyä myös kotimaansa ulkopuolella :roll:
Tästähän on ollut puhetta jo vuosia.
Silti karsintaan tunkee artisteja, joita ei kiinnosta muu kuin kotimaan levymyynnin lisääminen.
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
Metsis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3253
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 14:26
Paikkakunta: Turku

Re: Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja Metsis »

janix kirjoitti:Anna Abreu olisi tehty tuonne kuin nenä päähän, Anna on kansainvälinen ja ääni on loistava..
Mutta kun se livelaulutaito olis melko tärkeä. :roll:

Avatar
tomato
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2312
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:17

Re: Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja tomato »

Cyrano kirjoitti:
Anna_M kirjoitti: jonkin verran voitais kyllä skarpata monessakin kohdassa.
Esimerkiksi siinä, että artisti olisi sellainen, joka haluaa menestyä myös kotimaansa ulkopuolella :roll:
Tästähän on ollut puhetta jo vuosia.
Silti karsintaan tunkee artisteja, joita ei kiinnosta muu kuin kotimaan levymyynnin lisääminen.
Sama kiinnostus näyttää olevan YLE:lla.
Oleellisinta olisi valita artisti jolla on kiinnostusta kansainväliseen menestykseen.

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Cyrano kirjoitti: Silti karsintaan tunkee artisteja, joita ei kiinnosta muu kuin kotimaan levymyynnin lisääminen.
Niimpä! Esimerkkinä tuli mieleen Jippu. Ymmärrän kyllä miksi jotkut hänen musiikistaan pitävät mutta itse en diggaa lainkaan. Musiikki on mielestäni vähintäänkin omituista, esittäjä itse vielä oudompi. Pointti kuitenkin on se, että hänen biiseissään tärkeintä ovat lyriikat ja jos niitä ei ymmärrä niin mitä jää jäljelle.
Olisi kyllä todella suotavaa, et joku Jyrkin kaltainen ohjelma tulis takaisin telkkariin. Näin kotimaiset musiikiintekijät saisivat tuotoksiaan esille ilman että tarttee viisuhin lähteä näyttäytymään. Mm. Vuokko Hovatta sanoi lähteneensä mukaan juuri tästä syystä.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Cyrano kirjoitti: Silti karsintaan tunkee artisteja, joita ei kiinnosta muu kuin kotimaan levymyynnin lisääminen.
Niin tuo on kyllä vähän monisyinen juttu. Minusta nimittäin vahva, omaperäinen paikallinen on se jolla on mahdollista menestyä myös kansainvälisesti - tästä on esimerkkinä Voda viimevuodelta, Israelin ja Turkin tämänvuotiset, myös Tb vaikka ihan lopussa vähän notkahti, (syistä jotka voivat olla sattumaakin, kuten rockien järjestys finaalisssa, illan katsojakunta jne). Nuo kaikki olivat varmasti hyvin "kotimaisia", mutta eivät "nurkkakuntaisia". siinä on ero.

Niin että kotimaan levynmyynnin kasvattaminen ja vahva kotimaisuus ei ole haitta - haitta on se, jos ei ole mitään kansainvälisesti aukeavaa osaa siinä (perushumppa tai esimerkiksi Viron tämänvuotinen jne).

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2646
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja Speed »

Mietin juuri kotimatkalla, että koskahan uskaltaa alkaa puhumaan ensi vuoden karsinnoista, kun vanhojenkaan pöly ei ole vielä laskeutunut. Mutta jos artisteja jo neuvotellaan niin kai nyt jo voi listata ehdotuksia.

Eli turhat semifinaalit pois, ellei artisteja/bändejä ole yli neljä per semi.

Him, Nightwish ja The Rasmus ovat aina niitä, joita ulkomaan foorumeilla ihmiset kaipaavat Suomen edustajiksi, mutta turhaan. Sen sijaan esimerkiksi Holopaiselta tai Chisulta voisi kysäistä olisko jotain hyvää sävellystä tarjolla ja etsiä sillä kunnon esittäjä.

Artisteja, joita haluaisin mukaan...

- Tarja Turunen
- Darude feat. ??
- Antti Tuisku
- Anna Abreu
- Sunrise Avenue
- Jenni Vartiainen
- Johanna Kurkela
- Mariko

Iskelmä konkarin mukana oloa vastaan mulle ei ole muuta kuin, että yleensä ne biisit ovat tehty täysin Suomen markkinoille ja suomalaiseen makuun, eikä niillä ole asiaa kansainväliseen kilpailuun.

MUTTA miten ois jos iskelmäkonkari ja joku nuori suomalainen bändi tai artisti yhdistäisi voimansa??? :mitvit: Rakastan Esimerkiksi Paula Koivuniemen tulkintoja kappaleista "Anna mulle piiskaa" ja "Rakastuin mä luuseriin".

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2646
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: Ensi vuonna..

Viesti Kirjoittaja Speed »

(Lisään myös tänne tämän viestin jonka kirjoitin Suomi 2009 -ketjuun)

Mietin juuri kotimatkalla, että koskahan uskaltaa alkaa puhumaan ensi vuoden karsinnoista, kun vanhojenkaan pöly ei ole vielä laskeutunut. Mutta jos artisteja jo neuvotellaan niin kai nyt jo voi listata ehdotuksia.

Eli turhat semifinaalit pois, ellei artisteja/bändejä ole yli neljä per semi.

Him, Nightwish ja The Rasmus ovat aina niitä, joita ulkomaan foorumeilla ihmiset kaipaavat Suomen edustajiksi, mutta turhaan. Sen sijaan esimerkiksi Holopaiselta tai Chisulta voisi kysäistä olisko jotain hyvää sävellystä tarjolla ja etsiä sillä kunnon esittäjä.

Artisteja, joita haluaisin mukaan...

- Tarja Turunen
- Darude feat. ??
- Antti Tuisku
- Anna Abreu
- Sunrise Avenue
- Jenni Vartiainen
- Johanna Kurkela
- Mariko

Iskelmä konkarin mukana oloa vastaan mulle ei ole muuta kuin, että yleensä ne biisit ovat tehty täysin Suomen markkinoille ja suomalaiseen makuun, eikä niillä ole asiaa kansainväliseen kilpailuun.

MUTTA miten ois jos iskelmäkonkari ja joku nuori suomalainen bändi tai artisti yhdistäisi voimansa??? :mitvit: Rakastan Esimerkiksi Paula Koivuniemen tulkintoja kappaleista "Anna mulle piiskaa" ja "Rakastuin mä luuseriin".

Avatar
umbros
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 628
Liittynyt: 11 Maalis 2008, 08:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja umbros »

Omat ehdotukseni:

- Tarja Turunen
- Lauri Tähkä & Elonkerjuu
- Waldo`s People

Noin äkkiseltään...

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja skidi »

Plaff kirjoitti:taskuraketti Anna Abreu mukaan, hää vois vaikka portugaliksi vetästä jonku biisin
Tai sitten jos vaikka kokeilisi suomeksi :mrgreen:
Anna olisi kyllä jotakin, mitä Suomi ei ole vielä kokeillut. Ja onhan se suloinenkin.

skidi <3 Anna
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Ensi vuonna..

Viesti Kirjoittaja skidi »

blackburn kirjoitti:Ehkä ystävämme Nightwish voisi hankkiutua Euroviisuihin, kun sillähän on ruotsalainen laulaja, joka itsekin euroviisufanina kannustaisi bndikavereitaan osallistumaan Suomen karsintoihin. Minä olen olen ihman miljoonastibiljoonastitsiljoonasti varma, että Nightwish sijoittuisi kolmen parhaan joukkoon.
Tunnettuudellaan joo. Saisi ääniä sellaisiltakin tahoilta, joita ei euroviisut itsessään kiinnosta hevon haileen vertaa. Olisiko se oikeastaan kivaa? :miettii:

Olisi, jos Suomi vain menestyisi :mrgreen:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Xander
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 16
Liittynyt: 26 Touko 2008, 16:35

Re: Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja Xander »

Minusta Anna Abreun lähettäminen viisuihin olisi oikea veto. Suloinen tyttö täynnä elämäniloa. Totta on, ettei Annalla ole vielä kovinkaan paljon lavaesiintymiskokemusta, mutta taatusti hän vetäisi shownsa kunnialla läpi. Ja ehdottomasti kannatan portugalin kieltä. Anna olisi omimmillaan eteläeurooppalaistyyppisessä kipaleessa ja se taatusti välittyisi myös katsojille asti. Anna voisi sulattaa Euroopan sydämen. Anna :ihana:

Lukittu