You got style - muoti

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Toi on kyllä ihan siisti laukku. :ihana: En vaan ehkä osais itse käyttää, kun siinä ei ole olkahihnaa tai kahvaa... :miettii:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6308
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja mariah »

Weewa kirjoitti:Toi on kyllä ihan siisti laukku. :ihana: En vaan ehkä osais itse käyttää, kun siinä ei ole olkahihnaa tai kahvaa... :miettii:
kyllä se aina kauniiseen käteen mahtuu ;) tosin tilaa tuskin paljon kamoille on mut toi onki enemmän semmonen näyttö laukku like hei mullaki on tälläne :uujee:

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Jep. :heh: Viimeks mulla oli muuten viisubileissä just sellanen hyvä pikkulaukku, johon mahtui sopivasti kännykkä ja lompakko ja vähän meikkejä. Vitsit kun en ollut aikaisemmin tajunnut tuota, ettei mitään isoa rotiskoa tartte kantaa mukanaan baareissa. Jaksaa sitä paitsi paremmin tanssiakin, kun ei ole mikään iso kassi kainalossa. :mrgreen: Ja minähän en lattialle kassiani pistä! :ylppis: :heh:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6308
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja mariah »

Weewa kirjoitti:Jep. :heh: Viimeks mulla oli muuten viisubileissä just sellanen hyvä pikkulaukku, johon mahtui sopivasti kännykkä ja lompakko ja vähän meikkejä. Vitsit kun en ollut aikaisemmin tajunnut tuota, ettei mitään isoa rotiskoa tartte kantaa mukanaan baareissa. Jaksaa sitä paitsi paremmin tanssiakin, kun ei ole mikään iso kassi kainalossa. :mrgreen: Ja minähän en lattialle kassiani pistä! :ylppis: :heh:
mulla on monesti iso rotiska mukana ja sitä saa penkoo sit et löytyy kaikki haluttava mitä tarvii ;) kuha se on tyylikäs iso rotiska :heh: mut kyl tollane pieni hieno laukku on hienolle naiselle paras baariin,kuha lompsa,meikit ja känny mahtuu vaikka änkemäl mukaan :mrgreen: muuta ei tarvi.

Avatar
JUHKIS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2764
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:06
Paikkakunta: Hki

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja JUHKIS »

Mielestäni tuo Marimekon laukkumallisto on muutenkin tosi magee ja mainonnaltaan tosi onnistunut. :uujee:
http://www.marinuudetlaukut.fi/#/mylife

Avatar
--evg
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1832
Liittynyt: 24 Marras 2008, 18:53
Paikkakunta: Tampere

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja --evg »

JUHKIS kirjoitti:Mielestäni tuo Marimekon laukkumallisto on muutenkin tosi magee ja mainonnaltaan tosi onnistunut. :uujee:
http://www.marinuudetlaukut.fi/#/mylife
Kyllä :) Tosin marimekon laukut ovat todella kalliita, Marimekon mallistossa on yksi laukku jota olen kuolannut jo pitkään mutta se on yksinkertaisesti liian kallis... Muutenki laukut on enemminki tekosyy mulle ostaa paljon kenkiä :ihana:
IB- International Bullshit

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Margot »

Huomasin tänään kaupungilla, miten muodikkaita kaikki (etenkin teinit) on ja miten out olen itse. Musta on tullut mummo. :shock: Muilla on legginssejä, vyötäröllä olevia leveitä vöitä, balleriinoja, keväisiä värejä ja kaikkee. Mä raahustan aina ja ikuisesti tummanpunaisissa, tummanliiloissa, rikkinäisissä leveälahkeisissa farkuissa ja kulahtaneissa teinikävelykengissä. Ei se kyllä mua ole koskaan haitannut, koska tykkään pitää oman juttuni.
What color is your life?

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Itse katselen nykynuorten tyyliä lähinnä kauhun sekaisin tuntein. Mustan värin ja yksinkertaisen klassisuuden nimiin vannovana yksilönä melkein oksennan nähdessäni niitä kasarivärejä, legginssejä ja rumia lättäpohjakenkiä. Onhan se nyt muotia, mutta ei kai nyt mitä tahansa tarvitse päällensä laittaa vaikka lehdet käskisivätkin. :shock: Tai sitten ne ihmiset pitää niitä vaatteita oikeasti hyvännäköisinä. :heh:
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Mun mielestä taas noi värit ovat ihania. Erityisen onnellinen olen niistä löysistä folk-henkisistä puseroista, mitkä ovat tulleet napapaitojen tilalle. Ihania, vilpoisia ja iäkkäämmällekin kropalle sopivia. Ballerinat ovat myös kivoja ja sopivat tietty erityisesti lyhyempien hameiden kanssa, klassinen muotivinkkihän on: Mitä lyhyempi helma, sitä matalampi korko :joojoo: .

En nyt tarkoita, että itse laittaisin enää minihametta, mutta noita puseroita olen jo ostanut kolme ja yhden samantyylisen mekon :ihana: . Ja ballerinoja rakastan suuresti.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Margot »

Balleriinat on munkin mielestä kivoja, mutten voi ostaa sellaisia, kun tällä ongelmajalalla niihin pitäisi laittaa ihan liian suuri summa rahaa.

Mä odotan innolla, tuleeko 2000-luvun alun intiaanimuoti oikeasti takaisin. :uujee: Jossain teinilehdessä oli aiheesta juttua. Mulla on jotenkin ikävä niitä kaikkia söpöjä hapsuja ja muita. Okei, olen virallisesti nuoruuteeni jämähtänyt mummo.
What color is your life?

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Intiaanimuoti on ihanaa :ihana: .
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Naali »

Margot kirjoitti:Balleriinat on munkin mielestä kivoja, mutten voi ostaa sellaisia, kun tällä ongelmajalalla niihin pitäisi laittaa ihan liian suuri summa rahaa.

Mä odotan innolla, tuleeko 2000-luvun alun intiaanimuoti oikeasti takaisin. :uujee: Jossain teinilehdessä oli aiheesta juttua. Mulla on jotenkin ikävä niitä kaikkia söpöjä hapsuja ja muita. Okei, olen virallisesti nuoruuteeni jämähtänyt mummo.
Hapsut on jo tullu takasin. Oot niin pihalla! :draamaa:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Jónsì kirjoitti:Mutta kuka haluaa tottua miesten legginseihin?

Toisaalta samaahan sanoin pillifarkuistakin ja nyt omistan yhdet. :hiips:
Nyt omistan leggingsit. :rofl:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^Sillä lailla, joku on sentään suunnannäyttäjä, onko nätit? Käytätkö niissä päällä housuja?

Avatar
Metsis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3253
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 14:26
Paikkakunta: Turku

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Metsis »

Noniin, nyt kaikki muotihullut päivittämään vaatekaappia! Syksyn kahdeksan muotitrendiä ovat:

1. Paljasta olkapäät! Erityisesti yksiolkaimiset pikkumekot ovat kuuminta hottia.
2. Pukeudu kuosiin! Mitä villimpi ja värikkäämpi, sitä parempi. Suosi erityisesti palloja.
3. Korosta vyöllä! Ja vyöhän kuuluu vyötärölle, ei ylälantiolle senkin 90-lukuun jumittuneet!
4. Lisää asennetta nahalla! Simppelit ja sileät nahkatakit ovat taas täällä.
5. Hanki muhkea karvatakki! Ja varo kettutyttöjä... :hiips:
6. Leikittele sukupuolella! Ole tänään tyttömäisin tyttö ja huomenna herrasmies.
7. Älä pelkää värejä! Erityisesti punainen on tämän syksyn väri. Jätä kuitenkin neonvärit rauhaan!
8. Kaiva olkatoppaukset esiin! 80-luku loppui juuri, mutta on täällä taas. Geometriset muodot hallitsevat syksyn huippumuotia

Jos haluaa valmistautua jo tulevaan kevääseen niin ennakkotietoa kevään trendeistä mm. täältä:
http://nymag.com/fashion/look/2009/spri ... theseason/
Katsos, onni on kuin päivänpaiste, mitä kirkkaampi paiste on, sen mustempi varjo vierelläsi. Pilvisellä säällä ei ole varjojakaan.
Hilja Valtonen - Neekerityttö peilaa

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Tällaista kuuluu suuresta maailmasta. Miehillekin on nyt tarjolla sukkahousuja:
http://www.dailymail.co.uk/femail/artic ... l?ITO=1490

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Muuten hyvä, mut miks poliisilla pitää olla hame? :clap:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Kysymys kuppilan muotiguruille ja -kenguruille: Millaiset teidän mielestänne ovat optimaaliset henkselinkäyttötilaisuudet? Onko noloa jos henkselit on näkyvissä? Onko väliä, millainen paita henkseleiden kanssa on? Entä millainen paita on paras? Millaiset housut on parhaat, voiko henkseleitä käyttää esim. kaikenlaisten farkkujen kanssa?
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
Metsis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3253
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 14:26
Paikkakunta: Turku

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Metsis »

Henkselit on kuuminta håttia. :kups: Mun mielestä niitä vois pitää aina - oikeestaan pitäis olla pakolliset niin että lökäpöksyilijöiden persvako jäis näkemättä. :heh:

Mä haluaisin pitää henkseleitä hameidenkin kanssa, mutta siinä on sellainen tietty ongelma, että kun sitten ne henkselit vaan kiskoo sitä hametta ylöspäin. :heh: Eli siis housujen täytyy istua hyvin ilman henkseleitä, se ei saa näyttää siltä että henkselit kiskoo housuja ylöspäin niin että sukupuolielimet runnoutuu. Henkseleiden pitää olla just sopivan kireellä, mielummin kyllä sit vaikka liian löysällä, henksujen tipahteleminen on aika. :kuolaus:

Mä oon niin klassisen maun ystävä, että mun mielestä henkseleiden kanssa sopii parhaiten kauluspaita (tai sit heinälatotyyliin ei mitään :heh: ), mutta ihan perus trikoopaidatkin menettelee. Sekin jo tietty vähän rajoittaa, että paidan pitää näyttää hyvältä housuihin tungettuna, eli päällyspaidan päälle on vähän kornia vetää henkseleitä. :heh:

Mulla on mustat henkselit, ruskeet henkselit ja muumi-henkselit. :ihana:

Kuva
Katsos, onni on kuin päivänpaiste, mitä kirkkaampi paiste on, sen mustempi varjo vierelläsi. Pilvisellä säällä ei ole varjojakaan.
Hilja Valtonen - Neekerityttö peilaa

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Noh - musta tuo ylläoleva nostalgiapläjäys on about ainoa mahdollinen henkselien käyttötapa, toinen on niiden roikottaminen. Mutta yleisestiottaen erityisesti jos ne henkselit vähänkään aavistavatkaan hassunhaukoilta niin ne on aika :nohyi:

Mutta - tällä hetkellä muoti on yleisestiottaen niin :eeek: , että en voi enää seurata sitä ankä varmaan tajuakaan. Pillit roikotushousut :shock: isot kirkasväriset muovisangat :nohyi: suoralippaiset lippikset :nohyi: - pitäis kieltää ympristösyistä lailla. Kasariprintit kanssa, siis kaikki ne suhteiltaan onnettomat karseet graafiset kuviot, pallot, nuolet jne hailakalla mintunvihreellä tai pinkillä pohjalla :nohyi: . Ylipäänsä ne kovat kuolleet värit pinkki, sähkönsinen, mintunvihree :jupinaa: .Ja mä väitän, että tässä ei ole edes iästä kysmys :hihi: - nyt vaan kertakaikkiaan on kömpelö nolous muotia ja musta se on vain ja ainoastaan kömpelöä ja noloa :heh: .
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Jaa että Henskelit muotia?

Tuliskohan farkkuhaalarit muotiin?
http://www.dailymotion.com/video/x11l7m ... eile_music
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Henkselit. :kuolaus:

Omistan mustat, valkoiset ja oranssit henkselit. Mustat ovat default valinta kun käytän vaaleaa paitaa, valkoiset tumman paidan kanssa ja oranssit tiettyjen paitojen kanssa, käytännössä vain yhden lyhythihaisen kauluspaidan kanssa. Kauluspaitojen kanssa henkselit näyttävät parhailta, mutta varsinkin mustia tulee käytettyä ihan valkoisen t-paidankin kanssa.

Usein yhdistän henkselit joko kravatin tai rusetin kanssa. :joojoo:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Mulla on yhdet mustat henkselit. Käytän niitä aika usein puvun kanssa, kun haluan näyttää hiukan pörssimeklarilta ja toisinaan vähemmän formaalien vaatteiden kanssa silloin, kun haluan jäljitellä 60/70-lukujen brittiläistä skinhead/mod/suedehead -tyyppistä pukeutumista.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33146
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Pete »

Katsoiko kukaan muu Kakkosella pyörinyttä useampiosaista dokumenttia muodikkaista brittinuorista, jotka vietiin Intiaan työskentelemään paikallisissa vaatetehtaissa? :mitvit: Useimmat heistä olivat ärsyttäviä, mutta muuten ohjelma oli hyvä, koska se sai itsenikin miettimään enemmän vaatteiden alkuperämaata ja sitä, millaisissa oloissa vaatteet tehdään.

Tänään yritin kaupassa katsoa vaatteiden alkuperämaata, ja se useimmista löytyikin, mutta kuinka nyt voin tietää, onko vaate valmistettu "orjatyövoimalla kaatopaikan vieressä". ??? Tietääkö joku jotakin sivustoa, jossa olisi tietoa yrityksistä joiden vaatteet tehdään eettisesti? Haluaisin lisäksi tietää suomalaisista vaateyrityksistä. Onko sellaisia enää edes olemassa? Ensisijaisesti haluaisin toki tukea paikallisia yrittäjiä. :joojoo:

Seuraatteko te vaatteiden valmistustietoja?
Riskinä seniorilaumat

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja skidi »

Pete kirjoitti:Seuraatteko te vaatteiden valmistustietoja?
En. Periaatteessa haluaisin olla tiedostava ja idealistinen ostaja mutta käytännössä olen laiska ja pihi. :puna:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
PikkuGwyneth
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2227
Liittynyt: 20 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Kuopio

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja PikkuGwyneth »

Ainakin tässä nettikaupassa on eettisesti tuotettuja vaatteita (ja ovat muutenkin mulle tosi sopivia malleiltaan). Sivuston blogista löytyy tietoa työntekijöiden arjesta! Käytännössä ostan vaatteeni tuolta tai sitten kirppareilta/suomalaisten suunnittelijoiden kierrätysmateriaaleista tekemiä. Muuten uusien eettisten vaatteiden löytäminen on kyllä vaikeaa.
Kymmenen sientä.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33146
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kiitos linkistä! :hali: Pitää tutustua kaupan tuotteisiin ihan ajan kanssa. :joojoo:

Olen nolostuttavan huono kirpputoreilla käyjä. :puna:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
PikkuGwyneth
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2227
Liittynyt: 20 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Kuopio

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja PikkuGwyneth »

Lisätäänpä vielä toinen nettikauppa. Siellä näyttäisi olevan myynnissä Margot-pusero! :uujee:
Kymmenen sientä.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41961
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Pete kirjoitti: Haluaisin lisäksi tietää suomalaisista vaateyrityksistä. Onko sellaisia enää edes olemassa? Ensisijaisesti haluaisin toki tukea paikallisia yrittäjiä.
Suomalaisia ompelijoita on. Sitten kun minusta tulee iso ja rikas, teetätän kaikki vaatteeni. (Jos tulee tätä isompi vielä niin on pakkokin teetättää.)

Ensisijaisesti olen huolestunut siitä, kuinka paljon tekstilin haaskausta ylettömät siisteysvaatimuksemme aiheuttavat. Kun pusero vähän nyppyyntyy tai paksut reidet kuluttavat muuten ihan hyvät farkut jalkojen välistä puhki, kelpaa vaate (paikattunakin) enää koti- ja mökkikäyttöön. Älytöntä tuhlausta, kun ajattelee, ettei esim. puuvillan viljely mitään ympäristöystävällisintä toimintaa ole.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

mä en pysty käyttämään mitään UFF/kirppari-/tms-vaatteita, mulle tulee niistä jotenkin niin likainen mielikuva. Kauheasti en katsele mistä vaatteeni ostan, ostan sieltä mistä suht edullisesti saan itseäni miellyttävät vaatteet.
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Vastaa Viestiin