Vuokko Hovatta - Virginia

ESC 2008 -arkisto.

Vuokko Hovatta: Virginia

*****
51
39%
****
25
19%
***
22
17%
**
12
9%
*
22
17%
 
Ääniä yhteensä: 132

Ruut
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 19:12
Paikkakunta: Turku

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja Ruut »

Totta, mitä mainiointa musiikkia Vuokolle. Mutta itse en laulun opiskelijana tahtoisi samanlaista "puutetta" (niin kuin minä koen asian) ääneeni, kuin Vuokolla. Periaatteessa puute vahvuuden puute ei vältäämättä ole, mutta minä katson asian niin. Äänensä on niin kovin hento.. Herkästi voi tulkita myös äänellä, jossa on vahvuutta. Jälleen toistan itseäni. Itseasiassa huonon tulkitsijan tunnistaa siitä, ettei hän osaa laulaa herkästi ja hiljaa. Ja hyvän taas siitä, että saa tunteita herkästä vahvaan tulkinnoillaan. Tästä esimerkkinä esimerkiksi viime vuoden Molitva. Ehkä vähän huono vertailukohde tosin, koska Marijalla ja Vuokolla niin eri tyyppiset äänet ja sävyt niissä. Mutta vertailla voi aina.

Pyöriikö foorumilla musiikin ammattilaisia, jotka osaisivat sanoa nyt tästä asiasta jotain? Taidampa ensi torstaina kysäistä omalta opettajaltani mielipiteen Vuokon äänestä.

Ruut
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 19:12
Paikkakunta: Turku

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja Ruut »

Kun puhuin eräässä viestissäni tästä monipuolisesta äänenkäytöstä, tämän orkesterin soittajalta sitä esimerkiksi löytyy. http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... =169680499" onclick="window.open(this.href);return false;. Suosittelen kuunneltavaksi "Pohjan neito" -kappaletta loppuun asti, niin saa melko hyvän kuvan siitä, mitä mahdoin tarkoittaa. Tosin musiikkityyli on ihan eri mitä Vuokko laulaa.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Joo olen edelleen Ruut samaa mieltä, vaikka nyt on jälleen korostettava, että pidän Hovatasta ja uudesta levystä lukuunottamatta Virginian tekstiä. Kuuntelen myös mieluummin hyvää tulkintaa vähemmällä tekniikalla kuin teknistä taitoa tasapaksulla tulkinnalla.

Kiva esimerkki. Tässä muutama draaattista tulkintaa koskeva lisää: Anneli Sarin karsintaesitys 1974 Jäähyväiset. Täydellisen amatöörin korviini Sarilla, jonka äänenväri muistuttaa Hovattaa, matalissa äänissä pohjaa enemmän, sitä joka puuttuu Vuokon öinä ... tähän ...kumua ... kohdista, jossa tulkinta on kohdallaan mutta ääni jää, amatöörikorviin, jälkeen.

http://www.youtube.com/watch?v=0XBR8_1DvGs" onclick="window.open(this.href);return false;

Sitten mitä herkkää - voimaa tulkintaan tulee niin J. Aholan (joo joo fangirl moment) I Just Died In Your Arms Tonight coveri, jossa ensimmäisen säkeistön jälkeinen oooh mennään kaiketi sekä teknikan että tulkinnan rajalla rohkean herkästi siten että yhtään enemmän menisi överiksi. Lopussa draama lisääntyy ja samalla voima.

http://www.youtube.com/watch?v=coQBG8yH3Vk" onclick="window.open(this.href);return false;

Koska siis tämä on minulta avoimesti täydellistä amatöörispekulatiota, eikä haittaa yhtään että joku virnuilee, olisi tosiaan minustakin mukava kuulla musiikin ammattilaisten esimerkkejä - nämä ovat niin mielenkiintoisia juttuja, ja liittyvät taiteeseen yleisemminkin.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Vuokon 5. listaviikko merkitään albumilistan sijalla 6. :tuuletus:

Avatar
Maarushka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3115
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja Maarushka »

Ostin tänään Vuokon hurmaavan levyn <3

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja Pete »

Hyvä, että Vuokon levykin menestyy, vaikka itse en siitä mitään ymmärräkään. :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Vuokko Hovatta oli 45 minuuttia -ohjelmassa. :)
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Auh, puhelinlasku tuli perjantaina... en minä mielestäni ihan noin monta kertaa äänestänyt! Voikos operaattorilta kysellä, että ihanko totta nuo on sinne Vuokon numeroon menneet kaikki nuo viihdepalvelutekstarit?

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

Rousku kirjoitti:Auh, puhelinlasku tuli perjantaina... en minä mielestäni ihan noin monta kertaa äänestänyt! Voikos operaattorilta kysellä, että ihanko totta nuo on sinne Vuokon numeroon menneet kaikki nuo viihdepalvelutekstarit?
Mulla ihan sama juttu :heh: Ei niitä soittokertoja siinä kiihkossa ehdi laskea :draamaa:

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Vuokon levy on aivan käsittämättömän loistava. Vasta nyt sain senkin kuunneltua, mutta olen myyty. :kups:

Avatar
MrMemory
Kondiittori
Kondiittori
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Oliks Vuokkis hyvä teltassa? Lauloko Virginian? :uujee:
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13257
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja AntSa »

VUOKON levy on niin LOISTO!!! :ihana: Ja jotenkin toi musa sopii todella hyvin syksyn tunnelmallisiiin koti-iltoihin. :ihana: Yhtään täyteraitaa ei ole mielestäni mukana. <3
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja Naali »

Mää en oo jotenkin vieläkään oikein oppinut varauksetta tykkäämään tosta levystä, vaikka oon kovasti yrittänyt. Jotenkin se pohjaa liikaa niihin sanotuksiin, ja vaikka säveltäjätkin ovat tehneet kelpo työn, en vaan saa kunnolla otetta. Kuulen kyllä, että kappaleet ovat kauniita, samoin laulu ja sovitukset, mutta se ei vain tavoita mua ihan täysin. :eiei: Tykkään kyllä, mutta en rakasta.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja skidi »

Todellakin ihana :rakkaus: Tunnustin rakkauteni jo jossain toisessa ketjussa aiemmin, mutta antaa mennä uudestaan: skidi <3 Vuokko Hovatta

edit. Ei se mitään Naali, mä en syrji. Kaikki ei vaan tajuu.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Minä rakastan myös tätä levyä :rakkaus: . Vaikka se on mulla soinut todella usein, mitään kyllästymistä ei ole havaittavissa, päin vastoin. Lumottu veli on edelleen suosikkini.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Naali kirjoitti:Mää en oo jotenkin vieläkään oikein oppinut varauksetta tykkäämään tosta levystä, vaikka oon kovasti yrittänyt. Jotenkin se pohjaa liikaa niihin sanotuksiin, ja vaikka säveltäjätkin ovat tehneet kelpo työn, en vaan saa kunnolla otetta. Kuulen kyllä, että kappaleet ovat kauniita, samoin laulu ja sovitukset, mutta se ei vain tavoita mua ihan täysin. :eiei: Tykkään kyllä, mutta en rakasta.
Itsellä mennyt heiluriliikettä. Virginiaa lukuunottamatta olen pitänyt kovastikin ...ja sitten kyllästynyt. Vuokko ei vaan tavoita itsellä jotain mitä pidän tärkeänä ja olen sitä kaikin mahdollisin tyhmin tavoin yrittänyt selittää itselle että miksi näin on, mutta kai kyseessä on vaan ihan henkimaailman jutut, kaikki ei voi kolista vaikka kuinka periaatteessa tahtois. Haluaisin niin hurmaantua Vuokosta kun se on niin hieno.

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja Roope »


Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Jee Roope, kun bongasit :ihana:

En ehdi nyt kuunnella tuota läpi, mutta Vuokko-diggarit, huomio: tuossa konsertissa tuli viimeisenä (tai tokavikana, laho ei muista enää) biisinä uusi/ehkä Lempieläimiltä tiputettu kappale Älä revi mua tjsp. En saanut kelattua tuota Areena-tallennetta, tai ei vaan kärsivällisyys/aika riittänyt nyt, mutta jos joku kuuntelee loppuun asti, niin kertokaa, oliko biisi mukana - ja mitä tykkäsitte?
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja Roope »

Joo encorena tais tulla, ihan ok oli :joojoo:

Virginiaa ei laulanut :tajutkaa:

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Roope kirjoitti: Virginiaa ei laulanut :tajutkaa:
Siellä keikalla kyllä tuli Virginia :raaps:
Editoitu pois sitten, tai jotain? ??? Sama keikka kyllä varmasti kyseessä.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Mukava levy tuo Lempieläimiä, huikean upeita sävellyksiä täynnänsä :ihana:

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13257
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Juurovissön kirjoitti:Mukava levy tuo Lempieläimiä, huikean upeita sävellyksiä täynnänsä :ihana:
Kyllä! :ihana: Eikä kulu ollenkaan käytössä, vaan se kasvaa ja kasvaa - se ei oo mitään ohkasta - se on mageen kuulosta! :ihana:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Kyllä! :hali: Kuuntelin tätä levyä hyvin paljon marras-joulukuussa, pysähdyin kuuntelemaan myös sanoja, jotka loihtivat hienoja kielikuvia mm. suden juoksusta talvisen Laatokan yli, eikä se ollut mikään paha susi, vaan hyvä. :ihana:

Avatar
+ Viisut +
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5051
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 09:46

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja + Viisut + »

Tylsä biisi, yks tähti. zzz
Who's the one that has the right?
Treat us wrong and tell us what is right?
Bringing crowd against the squad

Lukittu