Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Евровидение 2009 пройдет в Москве! Добро пожаловать! Euroviisut 2009 Moskovassa - Eurovision Song Contest 2009 in Moscow [rss]

Alexander Rybak - Fairytale

*****
95
48%
****
36
18%
***
31
16%
**
14
7%
*
24
12%
 
Ääniä yhteensä: 200

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Taisimme saada Norjasta uuden kestomenestysmaan. Olin äimänkäkenä kevättalven MGP:n rautaisesta tasosta. Omassa Norja-puntarissani tämä koko skaban voittaja oli Norjan karsinnoissa jossain sijoilla 5-7. :heh:

Avatar
jv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1211
Liittynyt: 21 Marras 2005, 15:36
Paikkakunta: Helsinki, Suomi

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja jv »

"vi har vunnet, seier'n er vår, seier'n er vår!!!"

Viime yönä samaan pieneen naapurin lahjoittamaan Norjan lippuun pyyhittiin pari ilonkyyneltä sekä päälle pärskytettyä samppanjaa.

"vi har vunnet, seier'n er vår, seier'n er vår!!!"

Avatar
Tulilintu
Maistelija
Maistelija
Viestit: 33
Liittynyt: 17 Touko 2009, 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja Tulilintu »

Norja ei kyllä lukeutunut minun suosikeihin. Jotenkin liian imelää minun makuuni. Tosin pikkusisko oli ihan myyty :heh: Aikoo kuulemma ostaa Alexanderin levyn kun se tulee.

Ruut
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 19:12
Paikkakunta: Turku

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja Ruut »

valtamerilaiva kirjoitti:
ta1ja kirjoitti:Minusta itseasiassa tosi ammattimaista, että toistaa samat ilmeet kerta kerran jälkeen uskottavasti, siten että ne vaikuttaa spontaaneilta ja ainutlaatuisilta. Loistoesiintyjä.

Aivan totta! Hän on kyllä esiintymisen luononlahjakkuus. Tuollaista on vaikea oppia, niin että se näyttää sponttaanilta.
Usein esiintyjillä tuo ilmeiden samankaltaisuus liittyy siihen, että kappaletta on laulettu ja sisäistetty paljon, useita toistokertoja. Usein samat tunnetilat tulevat laulua kerratessa, ja nämä tunnetilat näkyvät kasvoilla.

Spontaanisuus on esiintyjälle lahja. Ilman sitä on vaikea pysyä järjissään tehdessään aktiivisemmin esiintyjän työtä. Spontaaniutta ja luonnollisuutta ei kaikissa ole, ja sen näkee heti kenessä sitä on ja kenessä ei. Finaalissakin selvästi oli esiintyjiä jotka kuvittelevat osaavansa jo kaiken (kukaan ei koskaan osaa tietenkään), itse käsittäisin tuon ylimielisyyden eräänlaisena epäammattitaitona. Alexander osaa kuitenkin olla uskomattoman luonnollinen virnistyksineen, ja erottuu sieltä joukosta.

Muistan kun kuulin ensimmäisen kerran tämän viisun ja jäin ihmettelemään ettei tuo mies voi soittaa oikeasti viulua. Niin rennosti soi folkkisävelet etten ollut uskoa. Googlaillessani totesin, että kyllä soitti itse ja voi ihanaa. Semissä ja finaalissa ei jäänyt tuskin kenellekään epäselväksi että tosiaan soittaa itse, niin vauhdikkaasti kulki jousi kielillä että muutama jousen jouhistakin lähti irti. :surrur: Niin käy joskus!

Ps. Voisi vinkata Kaustisen festareiden järjestäjille tästä upeasta tulokkaasta! :rakkaus:

Ruut
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 19:12
Paikkakunta: Turku

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja Ruut »

Ai niin, onko täällä norjan kielitaitoisia? Sanoiko Alexander tosiaan siinä loppuvaiheessa jotain että kutsuu kaikki paikalla olevat Norjalaiset juhlimaan kanssaan huomenna kello yksitoista?

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja Roope »

Lentokentälle pyysi norjalaisia vastaan :joojoo:

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Ihanan ekstaattista! :surrur: Norway, twelve points! Haluaisin nyt päteä että TIESIN koko ajan! :rofl: Näin ei tietenkään ollut, koska erehdyin välissä nostamaan Urban Symphonyn puntarini ekaksi, mulle kuitenkin Norjan viisu on se freesimpi ja hyväntuulinen viisu! Finaaliesitys meni nappiin! :peukku: Pisteidenanto meni lähinnä riehuessa.. :heh: Alun Waldo-jännitykset unohtuivat seuratessa kuinka huimasti Fairytale pisteitä saakaan! Äänestin Norjaa kolmesti ( :mrgreen: ), koska tiesin että Suomesta ei ainakaan täysiä pisteitä heru.. Olikin ihana nähdä että tuolla jossain riittää populaa jotka kokevat kappaleen samoin kuin itse.. :ihana: Oslo 2010: Jee! :tuuletus:
I am not that desperate and you are not that lucky.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16655
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Margot kirjoitti:Annoin tälle meidän raadissa yhden pisteen eli oli 10. mun listalla. Ja se on paljon näin hyvätasoisessa finaalissa!
Kuten myös :samaamielta: Puntarin perusteella ei olisi pitänyt, mutta hellyin esityksen nähtyäni, koska se oli parempi kuin torstaina.

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Weewa kirjoitti:Onnea Serduschka ja Darhen. :tapu: Kai sitä pitää koittaa ens vuonna päästä mukaan Osloon.
Kiitoksia vaan! :heh: Kamalan suosittu tämä Fairytale kuppilassa... :rofl:
I am not that desperate and you are not that lucky.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

UFOPOLI kirjoitti:
Margot kirjoitti:Annoin tälle meidän raadissa yhden pisteen eli oli 10. mun listalla. Ja se on paljon näin hyvätasoisessa finaalissa!
Kuten myös :samaamielta: Puntarin perusteella ei olisi pitänyt, mutta hellyin esityksen nähtyäni, koska se oli parempi kuin torstaina.
Samat mietteet. Puntarissani Norjan viisu ollut paljon alempana, mutta hellyin finaaliesityksen onnistuessa nostamaan 10:nneksi! Muu Eurooppa heltyi sitten sitäkin enemmän. :heh:

Hallatar82
Naukkailija
Naukkailija
Viestit: 54
Liittynyt: 07 Touko 2009, 14:18

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja Hallatar82 »

Hitsi, edelleen ketuttaa kun B & H meni häviämään tälle virnistelijä-viulunvinguttajalle :syvalta:

Niin ja niille muillekin edellä olleelle.. :heh:
Viimeksi muokannut Hallatar82, 17 Touko 2009, 12:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastustan nimimerkkien lakkauttamista.. Miksen saa olla kausifani..? Tämä 3-4. nikkini!

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Onnea voittajille ja Norjalle.
Onhan tää mukaansatempaava ja vaikuttaa spontaanilta.

Alex itse pitää voittonsa salaisuutena sitä että hänellä oli tarina kerrottavana.
http://www.eurovision.tv/page/news?id=2652
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
JRS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1145
Liittynyt: 13 Touko 2004, 00:36
Paikkakunta: Finland
Viesti:

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja JRS »

Ennakkosuosikki voitti..olipa jannittavaa :roll: :niinpa:
Onnea Norjalle voitosta :norja:
Itse en vielakaan diggaa yhtaan koko biisista.. :nohyi: :jupinaa:

Avatar
Christie65
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 58
Liittynyt: 19 Touko 2008, 13:50

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja Christie65 »

Hiukan oli yllätyksetön voittaja tänä vuonna :eiei: Olen tosi onnellinen Norjan puolesta, mutta tämä kappale ei kyllä ikinä ole avautunut mulle. En todellakaan ymmärrä mitä kaikki näkee tässä. Mutta onnea silti Norja :tapu:
Haba Haba, Boom Boom, Da Da Dam, Ding Dong

xoda
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 206
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 12:49

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja xoda »

En sitten kyllästynyt kappaleeseen, tänään kuunnellut kolme kertaa ja lisäksi tuota foolin`-kappaletta. Musikaalinen tyyppi, hienosti soittaa viulua ja karismaa löytyy, ehkä näyttelijätausta auttaa.

Saa nähdä, päädynkö ostamaan hänen levynsä. Ei jostain syystä ole mun makuun liian imelä, poikabändeistä tms. en ole teininäkään tykännyt.

uusimilla
Vessajonossa
Vessajonossa
Viestit: 64
Liittynyt: 04 Touko 2009, 21:47

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja uusimilla »

NO nyt on sitten paikannettu se tyttö, josta Alexander Rybak laulussaan kertoo. Tarina on siis tosi, Alexanderin ensirakkaus.....söpöä <3 :puna:

http://www.expressen.se/noje/melodifest ... norges-lat
Mikään ei ole niin puhdasta ja viatonta kuin ensirakkaus!

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Kuva

No voi hellanduudelis sentään! :rakkaus: Iik, liikkistä! Kauheen söpöö! <3
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Ihanaa :kups: Nyt se on tapahtunut :rakkaus: <3 :ihana: Kiitos kaikille, jotka onnittelivat minuakin :heh:

:rakkaus: :rakkaus: :rakkaus: :rakkaus: :rakkaus: :rakkaus:

Olen niin onnellinen :ihana: :peukku: :kuolaus: :tanssi: :rakas: :viulu:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Ihan kelpo voittaja tää nyt sitten lopulta on. Harmi ettei saanut pistelaskentaan oikein dramatiikkaa ja jännitettävää. Mut jee vihdoin viisut voitti pitkästä aikaa maa, joka on ennenkin voittanut. :ihana:
Raipatirai

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Alexander ansaitsi voiton :joojoo: , 10’mmenes puntarissani....elikkä ei ihan suosikkini....mutta olen iloinen Norjan puolesta että voitto tuli :tapu: :uujee:

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8928
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

No jihuu ja onnea teille Norja-faneille. Itse en nyt ole juhlimistuulella. :niinpa:
Qaj.

Avatar
tomato
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2312
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:17

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja tomato »

Ansaittu voitto! :) Suurin osa faneistakin oli tämän puolella heti alusta alkaen. Finaalin lähestyessä alkoi kuulumaan joitain kirpeitä kommentteja kuinka ilme ja eleet olivat samat joka kohdassa ja se alkoi joitain kyllästyttään. Tuo on minusta juuri sitä ammattimaisuutta jota kaipaisin suomenkin artisteille: kaikki jokaista yksityiskohtaa myöden on tarkkaan mietitty ja se mikä on hyväksi havaittu niin mitä sitä turhaan muuttamaan.

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja Roope »

Alexander kertoo Gylleneskorillekin olevansa tarkkaan harkittu tuote :viulu:

http://www.gylleneskor.se/artikel/inter ... en-produkt

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja Naali »

Ihana Norja. Ihana Alexander. :ihana: Esitys oli just sopivan rosoinen ja aito, vaikka olikin hyvin mietitty loppuun asti. Ihana länsimaa voitti. :heh:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja rosetta »

uusimilla kirjoitti:NO nyt on sitten paikannettu se tyttö, josta Alexander Rybak laulussaan kertoo.
Vanha juttu, Norjan lehdistöhän skandaalinhakuisena paikansi tämän jo Norjan finaalin jälkeen (en kyllä tiedä miten)... :roll:
Viimeksi muokannut rosetta, 17 Touko 2009, 17:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Jonnuli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1841
Liittynyt: 14 Helmi 2007, 14:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja Jonnuli »

Onnea Norjaan :tapu: Ja tietysti Serduchkalle ja Darhenille :heh: Oslo 2010! :uujee:
Yllättäviä viisubongauksia:
"Kirkkobändi soitti luojani munia" -akuankka13

Hallatar82
Naukkailija
Naukkailija
Viestit: 54
Liittynyt: 07 Touko 2009, 14:18

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja Hallatar82 »

akuankka13 kirjoitti:No jihuu ja onnea teille Norja-faneille. Itse en nyt ole juhlimistuulella. :niinpa:
Samma här.. Ja toi rakkausjuttukin äklöttää :nohyi: Anteeks..
Vastustan nimimerkkien lakkauttamista.. Miksen saa olla kausifani..? Tämä 3-4. nikkini!

Hallatar82
Naukkailija
Naukkailija
Viestit: 54
Liittynyt: 07 Touko 2009, 14:18

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja Hallatar82 »

Naali kirjoitti:länsimaa voitti. :heh:
Tää oli ainoa hyvä puoli tässä voitossa. Ja Oslo tarjoaa toivottavasti hyvät kemut ens vuonna. Riippuu sit, kuka Suomesta saadaan sinne edustamaan. Toivottavasti avoin kisa tuottaa helmiä..
Vastustan nimimerkkien lakkauttamista.. Miksen saa olla kausifani..? Tämä 3-4. nikkini!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33170
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja Pete »

Norja sai siis kaikista maista pisteitä. Tämä ei ilmeisesti ollut ensimmäinen kerta, kun voittaja sai kaikilta? :mitvit: Eilen luulin, että tämä oli historiallista, mutta tänään luulen, ettei ollutkaan. :sekava:

Toivottavasti Alexander ei mene ihan sekaisin tulevasta mylläkästä. :pliis:

Odotan mielenkiinnolla, monentenako päivänä Alexanderin levy julkaistaan Suomessa. Toivottavasti hänellä on muitakin hyviä biisejä levyllään. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
duu
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 488
Liittynyt: 16 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Turku

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja duu »

Pete kirjoitti:Norja sai siis kaikista maista pisteitä. Tämä ei ilmeisesti ollut ensimmäinen kerta, kun voittaja sai kaikilta? :mitvit: Eilen luulin, että tämä oli historiallista, mutta tänään luulen, ettei ollutkaan. :sekava:
Vuonna 1997 sai viimeksi kaikilta mailta. Kannattaa lukea tuo http://www.esctoday.com/news/read/14075 Siellä kiinnostavaa tilastoa...

Lukittu