Terminal 3 (Matkustaminen)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Kuinka monessa maassa olet vieraillut?

vain Suomessa
5
4%
1-5
33
24%
6-10
29
21%
11-15
22
16%
16-20
11
8%
21-30
20
15%
31-40
5
4%
41-50
4
3%
51-
6
4%
 
Ääniä yhteensä: 135

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Leonardo kirjoitti:Monet suomalaiset eivät valitettavasti edes tajua, millainen todellinen metropoli meillä on ihan vieressä. Suosittelen lämpimästi! :joojoo:
Tämä on aivan totta. :joojoo: Venäjäkuva taitaa edelleen olla suomalaisilla aika vääristynyt. Tai sitten oikeanlainen, mutta ei ainakaan vastaa nykypäivän Pietaria. Sillä olisi niin paljon annettavaa jahka ihmiset viitsisivät lähteä tutustumaan! :joojoo:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Paluulippu vaihdettu päivälle 13.9.2009. Meni niin hankalaksi tuo viisuminen pidentäminen - olisi pitänyt poistua maasta tai maksaa muutama sata euroa - etten viitsinyt sitä tehdä. Siispä palaan ennen kuin 180 päivän viisumini menee umpeen.

Mutta ei hätä ole tämän näköinen - seuraava reissuni koittaa jo ihan viikon sisään Suomeen palattuani. Meitsi lähtee pariksi viikoksi Armeniaan! :uujee: Mietin että minne sitä lähtis ja tuo vaikutti erittäin mielenkiintoiselta ja turistiystävälliseltä. Eikä mitkään kovin kalliit liputkaan. Eli Suomi täältä tullaan ja Armenia täältä tullaan! :tuuletus:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Halima
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 558
Liittynyt: 29 Touko 2006, 17:16
Paikkakunta: Oulu

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Halima »

Aancon kirjoitti:Meitsi lähtee pariksi viikoksi Armeniaan! :uujee: Mietin että minne sitä lähtis ja tuo vaikutti erittäin mielenkiintoiselta ja turistiystävälliseltä. Eikä mitkään kovin kalliit liputkaan.
Mistä sä oot saanu halvat liput Armeniaan? Mä oon jonku aikaa haaveillut matkasta Georgiaan ja Armeniaan, mutta kun rahatilanne ei oo kovin hyvä niin ei oo oikeen tullut kyllä ees kateltua lentoja... Ymmärtääkö ne muuten englantia Armeniassa vai pitäiskö puhua venäjää?

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Halima kirjoitti:
Aancon kirjoitti:Meitsi lähtee pariksi viikoksi Armeniaan! :uujee: Mietin että minne sitä lähtis ja tuo vaikutti erittäin mielenkiintoiselta ja turistiystävälliseltä. Eikä mitkään kovin kalliit liputkaan.
Mistä sä oot saanu halvat liput Armeniaan? Mä oon jonku aikaa haaveillut matkasta Georgiaan ja Armeniaan, mutta kun rahatilanne ei oo kovin hyvä niin ei oo oikeen tullut kyllä ees kateltua lentoja... Ymmärtääkö ne muuten englantia Armeniassa vai pitäiskö puhua venäjää?
Air Balticilla 320-360€. Edes takas Riikan kautta. On avannu reitin uudestaan. Englantia puhutaan Yerevanissa kuulemma suht ok, mutta eiköhän se kielimuuri ole aikamoinen - mutta ei varmastikaan samaa luokkaa kuin täällä Kiinassa joten enköhän pärjää. ;)
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Halima
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 558
Liittynyt: 29 Touko 2006, 17:16
Paikkakunta: Oulu

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Halima »

Aancon kirjoitti:Air Balticilla 320-360€. Edes takas Riikan kautta. On avannu reitin uudestaan. Englantia puhutaan Yerevanissa kuulemma suht ok, mutta eiköhän se kielimuuri ole aikamoinen - mutta ei varmastikaan samaa luokkaa kuin täällä Kiinassa joten enköhän pärjää. ;)
No tuo ei enää oo kyllä mikään mahdoton hinta. Iteki olin alkukesästä Kiinassa, ja tulihan sielläkin pärjättyä eli ehkä tuollakin sitten. Ja mä kyllä osaan venäjää enemmän kuin kiinaa! :mrgreen:

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Itse asiassa nyt ku kattelen lentoja niin alle 300€ saa ku ostaa suoraan AirBalticin sivuilta. Huomenna aion ostaa liput. Supercool! :uujee: Ilmesty paikalle samaan aikaan ni voidaan laittaa hynttyyt yhteen! :joojoo: Mä olen neljä kurssia lukenut venäjää, mutta kyllä nyt osaan enemmän kiinaa kuin venäjää.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Halima
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 558
Liittynyt: 29 Touko 2006, 17:16
Paikkakunta: Oulu

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Halima »

Oi tekis kyllä mieli lähteä nyt ku innostuin noita lentoja kattelemaan. En ehkä silti voi tosta vaan lähteä ku pitää olla töissä ja opiskellaki jossain välissä. :roll: Ehkä myöhemmin syksyllä tai keväällä vois kuvitella pääsevänsä tuonne!

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Noniin, lentoliput Armeniaan ostettu! :uujee:

18.9 lento Riikaan aikaisin aamulla ja myöhään illalla lento Yerevaniin, eli koko päivä aikaa tutustua ensin Riikaan. Takaisin 7.10 varhainen aamulento Riikaan ja myöhäinen lento Helsinkiin, eli taas on päivä Riikassa.

En malta odottaa! :tuuletus:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Treno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2165
Liittynyt: 26 Huhti 2004, 17:20

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Treno »

Aancon kirjoitti:Noniin, lentoliput Armeniaan ostettu! :uujee:
Kuulostaa hyvältä :joojoo:
Armenia on itseänikin kovin houkuttanut siitä lähtien kun kävin Georgiassa. Jos ja kun AirBalticin lentoaikataulut Jerevaniin ovat samankaltaiset kuin Tbilisiin, suosittelen päivän toipumislomaa kotiinpaluun jälkeen :)
Luin jostain, että Armenian viisumi maksaisi jopa 100 dollaria. Tiedä sitten pitääkö paikkansa, mutta outoa on mikäli mielivät turisteja maahansa saada :raaps:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Aancon kirjoitti:Noniin, lentoliput Armeniaan ostettu! :uujee:
Sinä se jaksat reissata :uujee: :kups:
Onnea matkaan vaan :hali: ... Huuda heti NORPPA!, kun pääset Armeniaan :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Dimsku.
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1064
Liittynyt: 31 Joulu 2007, 19:30
Paikkakunta: Espoo

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Dimsku. »

Serduchka kirjoitti:
Aancon kirjoitti:Noniin, lentoliput Armeniaan ostettu! :uujee:
Sinä se jaksat reissata :uujee: :kups:
Onnea matkaan vaan :hali: ... Huuda heti NORPPA!, kun pääset Armeniaan :heh:
ja tanssi vielä se kuuluisa norppa-tanssi :heh:
FISH FINGERS ARE SO FREAKING HOT, just like Leonardo DiCaprio
- Anna

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Dimsku. kirjoitti:
Serduchka kirjoitti: Sinä se jaksat reissata :uujee: :kups:
Onnea matkaan vaan :hali: ... Huuda heti NORPPA!, kun pääset Armeniaan :heh:
ja tanssi vielä se kuuluisa norppa-tanssi :heh:
Aivan :uujee: :rofl:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Leena
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3601
Liittynyt: 18 Syys 2004, 22:38
Paikkakunta: Tampere

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Leena »

Mulla on hillitön kaipuu Tallinnaan :joojoo: En ole koskaan syksyllä ollut siellä.Kaikkina muina vuodenaikoina kylläkin. Syyskuun lomaviikollani korjaan tän puutteen ihan varmasti.Pikk-ja Venekadut odottavat :ruokaa: :drinksu:

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19798
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Iltalehden matkakoneen (http://www.iltalehti.fi/matkailu/matkakone/) mukaan unelmakohteeni olisi Santorini Kreikassa ja paikka, johon ei ainakaan kannata matkustaa on Arinsal Andorrassa.

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

TÖRKEEN halvalla sai lennot Riikaan ja takas. Menopaluu veroineen 8e/hlö ryanairilla :eeek: pakkohan tuo oli hyväks käyttää...
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mä olen noita lentojen hintoja kauhistellut jo pitkään, kun olen kuunnellut kavereiden juttuja. Melko sairasta, että pääsisin paljon halvemmalla ulkomaille kuin katsomaan 100 kilometrin päässä asuvia vanhempiani. :niinpa: Julkisen liikenteen hinnat. :niinpa:
What color is your life?

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja skidi »

jee euroviisut kirjoitti:Iltalehden matkakoneen (http://www.iltalehti.fi/matkailu/matkakone/) mukaan unelmakohteeni olisi Santorini Kreikassa - -
Se on viimeisin matkakohde, jossa olen käynyt, ja siitäkin on ihan luvattoman pitkä aika. :niinpa: On muuten ihan kiva saari, vaikkakin aika pieni. Tosin minä en ole ollenkaan koon suhteen nirso, sillä tykkään liikkua paljon kävellen. Olisin sielläkin halunnut tutkia enemmän paikkoja jalkaisin, mutta seuralaiseni ei ollut aivan yhtä innostunut.

edit. Ai niin, tuo matkakone passittaisi minut Intiaan, ja Yhdysvalloista pitäsi pysyä kaukana.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Violette »

Santorini on ihana paikka ja todella kaunis, mutta mua häiritsi se turistirysä-meininki. Kyllä huomaa, että saarella ei asu juuri kukaan vakituisesti, vaan koko paikka perustuu turismille. Hinnat sen mukaiset ja sisäänheittäjiä on vaivaksi asti.

Mutta olivathan tulivuori ja kaldera ehdottomasti näkemisen arvoisia. :ihana:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Dimsku.
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1064
Liittynyt: 31 Joulu 2007, 19:30
Paikkakunta: Espoo

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Dimsku. »

JeSSSe kirjoitti:TÖRKEEN halvalla sai lennot Riikaan ja takas. Menopaluu veroineen 8e/hlö ryanairilla :eeek: pakkohan tuo oli hyväks käyttää...
Mun siskon poikaystävän kaverit lens Riikaan. Tuo hinta on kai alhanen vaan sen takia kun se on vaan ns. siirtolento. tms.

Mukavasti matkoja on taas tiedossa: Lokakuun lopulla eka kerta ulkomaille yksin, ellei eurovisiongirl lähde mukaan. Eli Tukholmaan Alexanderin konserttiin :ihana: , Lontooseen palkintomatka ennen huhtikuuta, loka-marraskuussa Belgradiin, syyslomalla ehkä jonnekin etelään, hiihtolomassa Espanjaan, toukokuussa Osloon....
FISH FINGERS ARE SO FREAKING HOT, just like Leonardo DiCaprio
- Anna

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

mikä on "siirtolento"?
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Dimsku.
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1064
Liittynyt: 31 Joulu 2007, 19:30
Paikkakunta: Espoo

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Dimsku. »

JeSSSe kirjoitti:mikä on "siirtolento"?
Oon nyt ymmärtäny varmaan jonkun jutun väärin. Kerran juteltiin tosta Riikaan 8 eurolla ja sitten mun isä alko puhuu jostain siirtolennosta. Nyt kuitenkin kun aloin taas kyselemään, niin sanoi että oli sanonut väärin :raaps: Mutta, nyt kuitenkin isäni sanoi, että hinnat on sen takia kuulemma alhaset, koska noita lentoja ei kai kovin usein ole. Ja lentoajat vaihtuvat.
FISH FINGERS ARE SO FREAKING HOT, just like Leonardo DiCaprio
- Anna

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Niin siis tuohan maksaa vaan 4e/per suunta veroineen per henkilö. Ryanairillahan on välillä noita älyttömän halpoja tarjouksia, joihin sisältyy verot...kai ne omansa kuitenkin takasin jotenkin saa..
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33171
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Täytyy muistaa, etteivät kaikki matkusta kyseisellä lennolla tuolla samalla hinnalla.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

toisinsanoen mulla kävi säkä? :tuuletus:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

itseasiassa niin kyllä kävi!! Nyt samat lennot, joista 8e maksoin, maksais 84e!
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Meitsi lähtee huomenna Prahaan! :tapu: Joten hyvästi kuppila! Kerron sit oliko millaista. Jännää, en ole aikoihin matkustellut. :uujee:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Oikein hyvää matkaa Weewalle! Muista maistella tsekkiläisiä oluita kun niitä niin kovasti kehutaan.
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Hyvää matkaa Weewa :hei: Tule elävänä takaisin :hali: :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Weewa kirjoitti:Meitsi lähtee huomenna Prahaan! :tapu: Joten hyvästi kuppila! Kerron sit oliko millaista. Jännää, en ole aikoihin matkustellut. :uujee:
Käy ainaskin Svejkin baarissa, sieltä saa hyvää olutta. Praha on kiva kaupunki. Hyvää matkaa.
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19798
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Weewa kirjoitti:Meitsi lähtee huomenna Prahaan! :tapu: Joten hyvästi kuppila! Kerron sit oliko millaista. Jännää, en ole aikoihin matkustellut. :uujee:
Yritä bongata sieltä Tereza Kerndlová. :heh:

Vastaa Viestiin