Osmo Ikonen - Heaven or hell

Euroviisut 2010 Oslossa

Osmo Ikonen - Heaven or hell

*****
45
35%
****
36
28%
***
21
16%
**
18
14%
*
9
7%
 
Ääniä yhteensä: 129

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Osmo Ikonen

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Albatrossi kirjoitti:Toivottavasti ei mitään väkisin puristettua vaan Osmolle ominta musiikkia. :peukku:
Sitä minäkin toivon. :joojoo: Toivottavasti jotain mukavaa leppoisaa svengaavaa poppia. :peukku: Mä taidan odottaa Osmolta eniten. Älä Osmo petä meitä! :kups:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Osmo Ikonen

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Weewa kirjoitti:
Albatrossi kirjoitti:Toivottavasti ei mitään väkisin puristettua vaan Osmolle ominta musiikkia. :peukku:
Sitä minäkin toivon. :joojoo: Toivottavasti jotain mukavaa leppoisaa svengaavaa poppia. :peukku: Mä taidan odottaa Osmolta eniten. Älä Osmo petä meitä! :kups:
Minä toivon myös sellaista rennon leppoisaa poppia (kuulemma tulee olemaan soulia) :mrgreen: Weewan kommenttiin ei mitään lisättävää, Osmo ei saa pettää meitä <3
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Osmo Ikonen

Viesti Kirjoittaja AntSa »

OSMOhan kertoili tuossa Ylen nettihaastiksessa muistaakseni, että viisu tulee olemaan hänen tyylistään, soulahtavaa meininkiä tms.? :peukku:

"ONHAN SILLÄ HYVÄ ÄÄNI".. (Taina Kokkosen kuiskaus vierustoverille :heh: ) OSMOLLA on itseasiassa aivan mahtava ja uniikki ääni! :peukku:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Osmo Ikonen

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Eiköhän siitä aika näköinen tule, kun Osmo kertoili että itse on tehnyt kappaleensa :joojoo:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
umbros
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 628
Liittynyt: 11 Maalis 2008, 08:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Osmo Ikonen

Viesti Kirjoittaja umbros »

AntSa kirjoitti:OSMOhan kertoili tuossa Ylen nettihaastiksessa muistaakseni, että viisu tulee olemaan hänen tyylistään, soulahtavaa meininkiä tms.? :peukku:
Tämä tässä juuri jotenkin pelottaakin. :roll: Sellasta ihan kivan letkeetä ihan kivan soulahtavaa ihan kivan kuuloista ihan kivaa. Siinä kaikki. Sitten kun herra vielä itse on tuollainen aina hymyilevän oloinen pikkusöpö ihan kiva, niin koko paketti jotenkin karmaisee jo tässä vaiheessa. :eeek:

Annan nyt silti itselleni mahdollisuuden yllättyä positiivisesti tämän suhteen. En vaan voi sietää ajatusta, että Suomen edustaja olisi jälleen joku keskinkertaisuus tyyliin Geir Rönning ja Why...

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Osmo Ikonen

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

umbros kirjoitti:Tämä tässä juuri jotenkin pelottaakin. :roll: Sellasta ihan kivan letkeetä ihan kivan soulahtavaa ihan kivan kuuloista ihan kivaa. Siinä kaikki. Sitten kun herra vielä itse on tuollainen aina hymyilevän oloinen pikkusöpö ihan kiva, niin koko paketti jotenkin karmaisee jo tässä vaiheessa. :eeek:
:joojoo:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30521
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Osmo Ikonen

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

umbros kirjoitti:En vaan voi sietää ajatusta, että Suomen edustaja olisi jälleen joku keskinkertaisuus tyyliin Geir Rönning ja Why...
Ilmeisesti vertaus koskee vain kappaleiden miellettyä ja oletettua tasoa, koska eihän Osmossa tai hänen biiseissään mitään geir- tai whymaista ole. Hakisin sekä tyylillisesti että laadullisesti tarkempaa vertailukohtaa Tanskan 2000-luvun viisuedustajista, oikeastaan kaikista paitsi DQ:sta. Osmon perusbiisillä odottaisin myös tanskalaistyyppistä sijoitusta eli finaalin keskikastin paikkaa. Sitä tuskin kuitenkaan nähdään, koska suomalaiset eivät ole tanskalaisia ja valitsevat Osloon mieluummin jotakin paatoksellisempaa, synkempää tai juntimpaa.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Osmo Ikonen

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Timoteus kirjoitti: tai juntimpaa.
:shock: ai niin taskalaisethan onkin juutteja.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
umbros
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 628
Liittynyt: 11 Maalis 2008, 08:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Osmo Ikonen

Viesti Kirjoittaja umbros »

Timoteus kirjoitti:Ilmeisesti vertaus koskee vain kappaleiden miellettyä ja oletettua tasoa, koska eihän Osmossa tai hänen biiseissään mitään geir- tai whymaista ole.
Vertaus koski todellakin vain tuota. Musiikillisesti kyseisissä artisteissa ei ole juuri yhteneväisyyksiä.

Itselläni kävi sama mielessä, että voisiko Ikosella päästä finaaliin ja siellä tanskamaisiin keskikastin sijoituksiin. Hyvä pointti. Mutta tanskamainen ihan kiva ei ole kyllä minään vuonna oikein iskenyt meikäläiseen, mikä sotii myös tässä tapauksessa aika kovasti vastaan. Ihan kiva on kuitenkin vaan ihan kiva. Ja osaako suomalainen tehdä tanskamaista ihan kivaa eikä sitä sellaista suomalaista massaan unohtuvaa ihan kivaa?!

Signmarkissa oli viime vuonna sama vika: olihan se sellasta lepposta, mutta ah niin samantekevää.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Osmo Ikonen

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Osmo Ikonen (yhdessä Kimmo Laihon kanssa) on tehnyt Anna Abreun uudelle levylle yhden kappaleen :joojoo: Ja hyvän kappaleen onkin (Mr. Perfect) :uujee:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Osmo Ikonen

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Timoteus kirjoitti:
umbros kirjoitti:En vaan voi sietää ajatusta, että Suomen edustaja olisi jälleen joku keskinkertaisuus tyyliin Geir Rönning ja Why...
Ilmeisesti vertaus koskee vain kappaleiden miellettyä ja oletettua tasoa, koska eihän Osmossa tai hänen biiseissään mitään geir- tai whymaista ole. Hakisin sekä tyylillisesti että laadullisesti tarkempaa vertailukohtaa Tanskan 2000-luvun viisuedustajista, oikeastaan kaikista paitsi DQ:sta.
:shock: Minä ainakin pidän suuresta osasta Tanskan 2000-luvun edustusviisuista (varsinkin 2008 :kuolaus: )
Osmo nyt varmasti tekee tyylikkään ja letkeän biisin... Toivottavasti myös hieman menevän :surrur:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Huutaja
Maistelija
Maistelija
Viestit: 32
Liittynyt: 02 Loka 2009, 23:34

Re: Osmo Ikonen

Viesti Kirjoittaja Huutaja »

MrMemory kirjoitti:Kyllä tääkin ketju yhden vastarannankiisken tarvitsee! :heh:

En pidä. :nohyi:
......Komppaan sua ... :heh:

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Osmo Ikonen - Heaven or hell

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

Piti oikein tulla käymään hyppytunnilla kotona, että pääsee edes vähän kuuntelemaan (oli mulla oikeesti muutakin asiaa tänne :mrgreen: ). Ryntäsin heti ekana kuuntelemaan Osmon biisin. Hyvä, Osmo! :tapu:
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Osmo Ikonen - Heaven or hell

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Tää on just aika pitkälle semmonen kuin odotinkin... svengaavan letkeä... eli ei yhtään mun juttu :mrgreen:
Onhan Osmo hyvä laulaja ja esiintyjä, joten nähtynä voi olla parempi mutta nyt "vain" 2 tähteä **
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Miik
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4931
Liittynyt: 16 Huhti 2004, 10:46
Paikkakunta: Tampere

Re: Osmo Ikonen - Heaven or hell

Viesti Kirjoittaja Miik »

"Tää on kiva kundi!" (AntSan äänellä) :heh:

Mukava laulu oli, ei kahta sanaa. :joojoo: Ei vain taida olla se erottuvin niin Suomen karsinnassa kuin kv-tasolla. :miettii:
"anna abreu ehkä kuppilan uusi Arja Saijonma"
NimiIronia Pete "Suomi 2010 artistitoiveita"-ketjussa

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Osmo Ikonen - Heaven or hell

Viesti Kirjoittaja Violette »

Ei ehkä minun ominta musiikkiani, mutta ei huono. Osmo on niin söpö että saa laulaa vaikka mitä punkjazzia, mua ei haittais. :mrgreen:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Osmo Ikonen - Heaven or hell

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Ensireaktio: Kansainväliseltä kuulostaa! Yksi sana: Tyylikästä! :ihana:
Ei tällä nyt aivan taju lähtenyt, ehkä sitten live-kokemuksen jälkeen joku kultainen sielu voisi yrittää nostaa mun ruhon pystyyn. :heh: Parhaimmistoa kuitenkin. :peukku:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30521
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Osmo Ikonen - Heaven or hell

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

:peukku: Selvästi paras tästä kattauksesta ensimmäisellä kuuntelulla. Kyllä tällä Oslossa viidentoista kärkeen mentäisiin, kun vain päästäisiin Osloon asti.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8766
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Osmo Ikonen - Heaven or hell

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Onkohan mulla joku eri versio kuin teillä, sillä tää mun kuuntelema Heaven or hell tarjosi vain vähän hyvää ja oli sen verran tylsä, että toivoi jo kappaleen loppuvan :raaps: ? Ei tämä minussa herättänyt minkäänlaisia intohimoja, vaikka kuten sanoin: sisälsi sentään vähän hyvää, joten yhteen tähteen ei ihan jäänyt. **
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Robby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3074
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Osmo Ikonen - Heaven or hell

Viesti Kirjoittaja Robby »

Tämähän vetää tylsyydellään vertoja monille viime vuosien Tanskan viisuille :roll: Ei auta vaikka laulaja itse olisi ihan sympaattinen ja hyvän äänen omaava....

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16653
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Osmo Ikonen - Heaven or hell

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Oikein mukava, vaikkakin jotenkin klaustrofobinen (en osaa selittää, mitä tarkoitan tällä tässä yhteydessä :hihi:). Liittynee siihen, että paikoin melodian olettaisi olevan "laajempi" ja sovituksen täyteläisempi :miettii:

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Osmo Ikonen - Heaven or hell

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Robby kirjoitti:Tämähän vetää tylsyydellään vertoja monille viime vuosien Tanskan viisuille :roll:
:heh: Mulle tuli sama mielleyhtymä, mutta positiivisessa mielessä. Tykkäsin tästä tosi paljon.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Metsis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3253
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 14:26
Paikkakunta: Turku

Re: Osmo Ikonen - Heaven or hell

Viesti Kirjoittaja Metsis »

Aivan loistava niin OsmoLove-lasit päässä kuin ilmankin! Vielä mahtipontisempi sais olla, brassit kuulua paremmin ja Osmo revitellä enemmän. Rakastan. :ihana:
Katsos, onni on kuin päivänpaiste, mitä kirkkaampi paiste on, sen mustempi varjo vierelläsi. Pilvisellä säällä ei ole varjojakaan.
Hilja Valtonen - Neekerityttö peilaa

Robby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3074
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Osmo Ikonen - Heaven or hell

Viesti Kirjoittaja Robby »

Hazel kirjoitti:
Robby kirjoitti:Tämähän vetää tylsyydellään vertoja monille viime vuosien Tanskan viisuille :roll:
:heh: Mulle tuli sama mielleyhtymä, mutta positiivisessa mielessä. Tykkäsin tästä tosi paljon.
Monihan noista tanskoistakin on tykännyt :heh:

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5195
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Osmo Ikonen - Heaven or hell

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Ensireaktioni: tämäkin yllätti positiivisesti! :uujee: Taas näitä ihan kivoja veisuja, joita kuuntelee ihan mielellään. Mutta ei näitä ihan kivoja äänestää viitsisi. *** tähteä Osmollekin! :peukku:
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Elena87
Siemailija
Siemailija
Viestit: 142
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 21:51

Re: Osmo Ikonen - Heaven or hell

Viesti Kirjoittaja Elena87 »

Aivan loistava! :ihana: Ilmankos mulle tuli suosikkini Anna Abreun biisit mieleen, kun Osmo on tehnytkin hänelle kappaleen uudelle levylle. Tää kuulostaa nykyaikaiselta ja se on todella iso plussa! Lisäksi Osmon ääni on todella miellyttävä kuunnella ja kuulostaa sikahyvältä. :rakkaus:

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Osmo Ikonen - Heaven or hell

Viesti Kirjoittaja Margot »

Keskityin koko ajan vain Osmon wannabe-amerikkalaiseen aksenttiin. Harhauduin enkä voi muistaa itse kappaletta.
What color is your life?

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Osmo Ikonen - Heaven or hell

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

Aitoa otetta, hyvä meininki :peukku: En tietenkään muista melodiasta mitään, mutta sehän olisikin vanhanaikaista :heh:

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Osmo Ikonen - Heaven or hell

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Toisen kuuntelukierroksen jälkeen tässä taitaa se mun ykkössuosikki sitten kumminkin olla. Tää on vaan niin hyvä.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
viisutar
Siemailija
Siemailija
Viestit: 183
Liittynyt: 04 Touko 2008, 09:26
Paikkakunta: Sastamala

Re: Osmo Ikonen - Heaven or hell

Viesti Kirjoittaja viisutar »

Ykkössuosikkini tällä hetkellä näin ensimmäisenä kuuntelupäivänä. Mutta kantaako lauluääni, kertosäe, laulajan karisma, esitys Oslon isolla lavalla miljoonille katsojille? Pikkiriikkisen jäin epäilemään...

Lukittu