Suomen X Factor

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16647
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Suomen X Factor

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

kwak kirjoitti:"Mutta onneksi minulla on mies, aviomies, josta en luovu, ellei meille tule jostain syystä avioero"
:samaamielta: Ylivoimaisesti ohjelman paras osa.

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Suomen X Factor

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

ta1ja kirjoitti:
gentedimare kirjoitti:Mä olin Lindan kanssa vähän samalla linjoilla tästä 16-vuotiaasta pojasta. Pete vai? Jotenkin jäi etäiseksi....
:heh: ja mä tajusin tuosta, että tod. näk. minä ja Linda ei koeta asioita samalla tavalla. Minusta se vaikutti lupaavan tunteikkaalta ikäisekseen ja äänikin soi nätisti. Se poikaryhmä taas oli ihan hauska, mutta sellainen kepeä väliaikanumero lähinnä.
Ääni soi ihan kivasti, mutta tämä on kuitenkin Xfactor, mulle ei oikeen huokunut siitä pojasta, ainakaa vielä, yhtään mitään. Se vaan laulo :surrur:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3677
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen X Factor

Viesti Kirjoittaja Subculture »

Poikaryhmä ei kylläkään tuolla matskulla voi jatkaa, mutta ovat erittäin laulutaitoisia ja stemmalaulutaitoisina varmaan selviävät puhtain äänin muunlaisestakin matskusta.

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Suomen X Factor

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

escan kirjoitti:Kunhan jatkossa on enemmän koelauluja, niin tämä on minun kevääni suosikkiohjelma! :)
Tuskin ne nyt enää muissa jaksoissa tuomareita esittelevät tai kertaavat ohjelman ideaa minuuttitolkulla.
Olkaa luottavaisia :joojoo:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen X Factor

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Samoja fiiliksiä kuin monella ketjun kirjoittajalla, mutta loppujen lopuksi huomasin kuitenkin viihtyväni. :joojoo: Linda :ihana:
I am not that desperate and you are not that lucky.

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Suomen X Factor

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

Mä luulin,että tässä haettiin sitä jotain. Tunnissa näytettiin kourallinen vaan laulajia :roll: Tuomarit vaan jauhaa shaissee koko shown ajan.
LOBODA

Avatar
youkka
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 325
Liittynyt: 01 Helmi 2004, 21:38
Paikkakunta: Hollola

Re: Suomen X Factor

Viesti Kirjoittaja youkka »

Huoh!

X-factor tuotti minulle monestakin syystä murheellisen mielen. Olin jo päässyt yli marraskuisesta Helsinki-seikkailustani (josta lisää tuonnempana), kunnes taas tänään kestävyyttäni koeteltiin.

* Ensinnäkin ohjelma oli laahava ja hidas, minkä voisin jopa sietää, mutta kun...
* Renne vaikutti koppavalta narisevine nasaaliäänineen ja Linda verbaalisesti puolitehoiselta aksentteineen. Gugi oli sentää kiva setä, joskin vielä varsin vähäsanainen.
* Taaskaan ei kerrottu mitään lauantain salaisista massakarsinnoista, vaan ystävällisesti annettiin ymmärtää tuomareiden katsastaneen kaikki 2000 pyrkyriä :jupinaa:
* JA KAS KUN SIELTÄ OLI TAAS POIMITTU NIITÄ VIIHDEHELMIÄ TARJOTTIMELLE! Minä niin toivoin, että x-factor tekisi tässä poikkeuksen, ja esittelisi tuomaristolle vain esikarsintojen kerman :niinpa:

Ja palataanpa sitten siihen marraskuiseen lauantaiaamuun. Nousin junaan Herralassa seitsemän aikoihin, saavuin helsinkiin puoli ysin maissa ja kiiruhdin päättäväisesti Unioninkadulle jonottamaan. Pakkasta oli rapsakat kahdeksan astetta ja kosteat merihönkäykset päälle. Siinä sitten jonotin sen (ainakin lauantaina) varsin humalaisen Elvis-reliikin vieressä. Jonotin ja jonotin. Kello löi yhdeksän, mutta jono ei hievahtanutkaan. Paasonen saapui pariksi minuutiksi huudattamaan väkijoukkoa, kunnes pakeni taas lämpimään. Miltei tunnin jonotettuani (olinhan ennakkoilmoittautunut) rantauduin sisään ja levitin leirini seinän vierustalle. Paasonen huuteli megafoniin pahoitellen viivytystä: "Sori, että jouduitte vähän odottamaan, mutta tosi hyvää matskua me teistä saatiin!" Hymähdin. lämmittelin itseäni, venyttelin ja availin ääntä. Olin yksin tungoksessa.

Tutkailin kanssakilpailijoita, kertasin valitsemaani biisiä ja tarkkailin ensimmäisten koelauluhuoneesta palanneiden ilmeitä. Meidän vanhusten sarjan yleinen henki oli se, että kato kävi varsin rankalla kädellä. Eipä siellä paljon itketty, mutta moni oli ihmeissän. Kävin kauppahallissa tankkaamassa ja odotin taas.

Puoli kahden maissa ryhmäni kutsuttiin yläparvelle, josta yksi kerrallaan käväistiin paksujen ovien takana. Minunkin vuoroni koitti viimein. Astuin hämärään kabinettiin, näin neljä hahmoa, jotka erottuivat sen verran, että totesin heidät täysin tuntemattomiksi. Astelin maahan teipatun rastin päälle. Naisääni kysyi nimeäni ja syytä paikalle tuloon. Esittäydyin ja ja huomasin puhuvani Kippari Kalle -paidassani kuin mikäkin poliitikko. Aloitin lauluni Bridge over troubled water. Käynnistyin hieman hitaasti enkä oikein päässyt tunnelmaan. Päätin kuitenkin, että tästä se lähtee ja että viimeistään kertsissä räjähtää. Mutta sitten kahden päälauseen ja yhden sivulauseen jälkeen naisääni keskeytti minut ja toivotti hyvää kotimatkaa. Ei jatkoon.

Kokemus oli niin hämmentävä, että pois talsiessani vain naurahtelin. Enhän minä vielä edes aloittanut! Paluumatkalla löysin kännykästäni uuden pelin, joka siivitti minut hieman syvempään analyysiin. Jotta minut saatettiin pudottaa noinkin tylysti, tarvittiin varmaankin kategorioita.
1. Upeat laulajat (hyväksyn sen, etten yltänyt heidän joukkoonsa)
2. Suuret persoonat (Kippari Kalle -paitani ei siis aivan vakuuttanut)
3. Myötähäpeän tuottajat (En sentään joutunut tähän kategoriaan)

Minulla ei ollut viihdearvoa, x-factorini oli nolla. Eipä siinä mitään, mutta en voi olla surematta kaikkien asiaan vakavasti suhtautuneiden puolesta näitä aulikkeja, joiden jalkoihin viihteen nimissä jäimme.

Julmaa mutta todellista :aivanmaassa:

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Suomen X Factor

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Ootte te kyllä niin ihania, kun jaksatta jauhaa tosta tuomarien näyttämisestä. HEI HALOO, uus ohjelma Suomessa, tottakai tuomarit esitellään kunnolla ja kerrotaan idea tietämättömille. Vai luuletteko te, että 900 000:sta suomalaisesta kaikki on tietoisia siitä, mikä tämä ohjelma on. :heh:

Mulle ei ainakaan tullut yllätyksenä, että laulajia näytetiin Suomen historian ensimmäisessä jaksossa noin vähän. Muistatteko silloin 2003 kun Idols alkoi... Silloinhan ei ekassa jaksossa näytetty varmaan ensimmäistäkään laulusuoritusta :heh:

Keskittykää positiiviseen, eli siihen, että tämä ohjelma ei tule olemaan Heikin ihkutusohjelma, jossa teinit saa kirkua sille. Ekan jakson perusteella todellakin näyttäisi siltä, että Heikki on juontaja ja ainoastaan juontaja! :peukku:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomen X Factor

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

youkka kirjoitti:Huoh!
Höh, no voi harmi :hali: , mutta onhan se aivan selvää että tuollaine karsinta on aikalailla hedelmäpeliä, paitsi että luulisin, että siellä osa on näitä jo aiemmin löydettyjä jotka sitten "osallistuvat" niihin alkukarsintoihin. Olettaisin että näin on, suhteet yms.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16647
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Suomen X Factor

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

youkka kirjoitti:Ja palataanpa sitten siihen marraskuiseen lauantaiaamuun.
Kuulostaa täsmälleen samalta toimintamallilta kuin Idolsissa. Tarkistitko muuten varmasti, ettei allekirjoittamassasi sopimuksessa kielletä kertomasta valintaprosessista? Itse ainakin muistelen jotain tällaista Idols-paperissa aikanaan nähneeni... :miettii:

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Suomen X Factor

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

gentedimare kirjoitti:Ootte te kyllä niin ihania, kun jaksatta jauhaa tosta tuomarien näyttämisestä. HEI HALOO, uus ohjelma Suomessa, tottakai tuomarit esitellään kunnolla ja kerrotaan idea tietämättömille. Vai luuletteko te, että 900 000:sta suomalaisesta kaikki on tietoisia siitä, mikä tämä ohjelma on. :heh:

Mulle ei ainakaan tullut yllätyksenä, että laulajia näytetiin Suomen historian ensimmäisessä jaksossa noin vähän. Muistatteko silloin 2003 kun Idols alkoi... Silloinhan ei ekassa jaksossa näytetty varmaan ensimmäistäkään laulusuoritusta :heh:
Täsmälleen samaa mieltä :hali: Minusta ohjelma oli kokonaisuudessaan varsin viihdyttävä ja informatiivinen ja ensi viikolla päästään sitten kunnolla itse asiaan :peukku:
gentedimare kirjoitti:
ta1ja kirjoitti::heh: ja mä tajusin tuosta, että tod. näk. minä ja Linda ei koeta asioita samalla tavalla. Minusta se vaikutti lupaavan tunteikkaalta ikäisekseen ja äänikin soi nätisti.
Ääni soi ihan kivasti, mutta tämä on kuitenkin Xfactor, mulle ei oikeen huokunut siitä pojasta, ainakaa vielä, yhtään mitään. Se vaan laulo :surrur:
Minullekin avautui Peten tunteikas eläytyminen ja ääni oli todella kiva. Pojassa on vakttorrii - eksvakttorrii :joojoo:
Mutta eiköhän sieltä tule vielä monen monta parempaakin... eniten odotan jotain vähän varttuneempaa taituria :uujee:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
youkka
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 325
Liittynyt: 01 Helmi 2004, 21:38
Paikkakunta: Hollola

Re: Suomen X Factor

Viesti Kirjoittaja youkka »

UFOPOLI kirjoitti:
youkka kirjoitti:Ja palataanpa sitten siihen marraskuiseen lauantaiaamuun.
Kuulostaa täsmälleen samalta toimintamallilta kuin Idolsissa. Tarkistitko muuten varmasti, ettei allekirjoittamassasi sopimuksessa kielletä kertomasta valintaprosessista? Itse ainakin muistelen jotain tällaista Idols-paperissa aikanaan nähneeni... :miettii:

:mitvit:

Kiitos huolenpidosta UFOPOLI. Kyllä minä johonkin listaan nimeni iskin kohmeisilla sormillani, mutta ei minulle mitään paperia käteen jäänyt, kai :mitvit: Omalla logiikallani ajattelisin, etten ole paljastanut enempää, mitä televisiosta näytettiin. Paitsi tietenkin tuon lauantain massakarsinnan. Pitäisiköhän kuitenkin tarkastaa vastuuni :miettii:

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomen X Factor

Viesti Kirjoittaja Violette »

Ihan sama meininki näytti olevan kuin Idolsissakin :joojoo: Viihdeohjelmahan tuo on eikä mikään reilu kilpailu.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
grey_gardens
Maistelija
Maistelija
Viestit: 43
Liittynyt: 11 Joulu 2009, 02:11

Re: Suomen X Factor

Viesti Kirjoittaja grey_gardens »

Tässä teille Xfactoria: http://www.hymy.fi/tasta-puhutaan/ohhoh ... katso-kuva

NSFW NSFW !! :tapu:

Avatar
TerMari.
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2201
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 09:58
Paikkakunta: Jiipää

Re: Suomen X Factor

Viesti Kirjoittaja TerMari. »

grey_gardens kirjoitti:Tässä teille Xfactoria: http://www.hymy.fi/tasta-puhutaan/ohhoh ... katso-kuva

NSFW NSFW !! :tapu:
No HUI!

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Suomen X Factor

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Oikein viihdyttävä ohjelma! :tapu: Vielä en kyllä oikein suokkaria näistä löytänyt. Muita kuin ihanan LINDAN. :ihana:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

escan
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 454
Liittynyt: 30 Touko 2009, 19:16

Re: Suomen X Factor

Viesti Kirjoittaja escan »

Kaikki tuomarit vaikuttavat mukavilta eikä heissä ole yhtäkään inhokkia. AntSan kanssa vähän samoilla linjoilla suosikista :D

Avatar
TerMari.
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2201
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 09:58
Paikkakunta: Jiipää

Re: Suomen X Factor

Viesti Kirjoittaja TerMari. »

Perjantaina EXTRA!!

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Suomen X Factor

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Perjantaina VIISUBILEET :tuuletus:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Tiana
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1575
Liittynyt: 10 Syys 2005, 18:35
Paikkakunta: Kangasala

Re: Suomen X Factor

Viesti Kirjoittaja Tiana »

Mä jotenkin odotin hitusen enemmän tältä ohjelmalta, mutta ainakin toistaiseksi aika valjuksi jäi..

escan
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 454
Liittynyt: 30 Touko 2009, 19:16

Re: Suomen X Factor

Viesti Kirjoittaja escan »

X Factorin toinen jakso: Koelaulut käyntiin täydellä teholla!

Ensimmäisessä jaksossa raapaistiin uuden laulukisan pintaa. Nyt päästään asian ytimeen eli koelauluihin ympäri Suomen. – Hyvännäköistä jengiä, siellä näkyy mielenkiintoisia kasvoja tosi paljon, Renne arvioi Tampereen koelaulajia.

Koelauluhuoneeseen marssiikin toinen toistaan upeampia ilmestyksiä, ja tuomariston miesten silmät meinaavat suorastaan pudota päästä. Lindan linja pysyy sen sijaan tiukkana. Hän pudottaa pommeja illan tähtikokelaille hyvin suorasanaisesti:

– Laulu ei ole sun juttu, mä en oikein suosittele edes laulutunteja!

– Se on sun lauluääni, mikä on ongelmana.

– Laulu sopii enemmänkin sukukekkereihin eikä ison yleisön eteen.

Linda löytää koelaulajien joukosta myös yllättäjän, joka saa hänen leukansa loksahtamaan.

amaria[25]
Maistelija
Maistelija
Viestit: 27
Liittynyt: 12 Maalis 2008, 19:30
Paikkakunta: Onnen Kukkulat

Re: Suomen X Factor

Viesti Kirjoittaja amaria[25] »

Pakko nyt tästäkin avautua kun alkuun pääsin :mrgreen:

Ohjelmaa on ensinnäkin mainostettu ihan liikaa, joka on ylittänyt ärsytyskynnykseni ihan äärimmilleen. Viimeinen naula arkkuun oli itse ohjelma, idolsapinointiformaatti, hyvä tuomari paha tuomari extra jne. Eniten ärsyttää tällä hetkellä tietysti tuomarit ja tuomarointi, mikä on luonnollista kun paljon muuta ei ole vielä nähtykään.

Kaljupää aamupojan roolina on esittää lapsia itkettävää pula-ajan Nikulaa. Viulisti Linda esittää musiikillista asiantuntijaa ja Gugi on kiva vanha setä. Miksi ei voi KOSKAAN näissä kisoissa olla oikeasti asiantunteva ja ennenkaikkea KANNUSTAVA ja ohjaava tuomaristo. Mun mielestä tämmönen tositv-ilkeily on jo niin nähty! :eiei:
aina suuna ja päänä

escan
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 454
Liittynyt: 30 Touko 2009, 19:16

Re: Suomen X Factor

Viesti Kirjoittaja escan »

No nyt kyllä kannattaa katsoa X Factoria uudestaan, koska minusta meillä on vihdoin ohjelma, jossa ON asiantunteva tuomaristo ainakin mitä tulee Gugiin ja Lindaan; Renne edustanee ohjelmassa enempi mattimeikäläistä, vaikka hänkin toki työskentelee musiikin parissa. Tuomaristo on minusta myös ensimmäistä kertaa oikeasti suurimmaksi osaksi asiallinen. Sanotaan tietysti suoraan, jos ei ole rahkeita, ja Renne yrittää kaiken lisäksi olla nokkela, mutta Idols -kausien ilkeilyä ei mielestäni ole ollut yhtään.

Avatar
Jaalo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2068
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 15:29

Re: Suomen X Factor

Viesti Kirjoittaja Jaalo »

Voi apua niitä kolmea maalaisjunttia :heh: Vaikka tosin ehkä se ensimmäinen niistä lauloikin ihan hyvin. Erityisen paljon tykkäsin siitä oranssipaitaisesta 16-vuotiaasta sekä siitä ujosta mustamekkoisesta tytösta, upeat äänet heillä :uujee:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33145
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen X Factor

Viesti Kirjoittaja Pete »

Mitä Linda on tehnyt naamalleen!? :eeek: Todella ärsyttävä se Renne. :jupinaa:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Maarushka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3115
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen X Factor

Viesti Kirjoittaja Maarushka »

Tämä ohjelma tuntuu jo väljähtäneeltä ennen kuin on edes päässyt kunnolla käyntiin. :roll:
I don't want more choice, I just want nicer things!

escan
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 454
Liittynyt: 30 Touko 2009, 19:16

Re: Suomen X Factor

Viesti Kirjoittaja escan »

Ihan kiva jakso.. Toivon kuitenkin, että paranisi vielä jatkossa :)

amaria[25]
Maistelija
Maistelija
Viestit: 27
Liittynyt: 12 Maalis 2008, 19:30
Paikkakunta: Onnen Kukkulat

Re: Suomen X Factor

Viesti Kirjoittaja amaria[25] »

Just boooriiiiingzzzzz zzz zzz
aina suuna ja päänä

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Re: Suomen X Factor

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

Minusta äitiys on entisestään kaunistanut Lindaa. :ihana:

Aamupoikia kuuntelen joka arkiaamu, joten Rennen tarinointi ei yllätä (ainakaan kielteisesti).
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
Sundance
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 523
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 15:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen X Factor

Viesti Kirjoittaja Sundance »

Tosi väsynyt ohjelma. Sisältää aika vähän itse koelauluja. Hehkutetaan ja mässäillään ensin monta minuuttia jonkun kokelaan tarinalla, oikein nostatetaan katsojan odotuksia ja sitten: ei jatkoon. Ja näitä oli tosi monia. Miksei keskitytä näyttämään superhyviä ja superhuonoja, miksi keskikasti saa näin paljon huomiota?

Linda ja Renne ovat jo ärsytykseni voittaneet puolelleni, Gugi on symppis. Harmi, että näille kahdelle muulle tuomarille annetaan enemmän ruutuaikaa.

Nivala X:n (vai mikä se nyt oli) ensimmäinen, mustahiuksinen laulaja oli kyllä oikeasti aika hyvä. Muut sitten eivät niinkään. : )
My beauty will save the world - Verka

Vastaa Viestiin