Kaivannon protesti

Euroviisut 2010 Oslossa
romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Kaivannon protesti

Viesti Kirjoittaja romualdo »

soittakaa ny hyvän tähden sille Sanna Kojolle tai Kojon Sannalle, hän voisi valottaa perusteellisesti kaikki tässä tullleeet kysymykset tai net jotka vielä jäävät vastausta vaille.....

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Kaivannon protesti

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Huilumies kirjoitti:Mutta harvoin heitä kukaan haukkuu ”elitisteiksi”.
En tarkoittanut käyttää sanaa haukkumismerkityksessä. Valitettavasti en vain keksinyt neutraalimpaakaan sanaa.
Huilumies kirjoitti:Pointti onkin siinä, että kanavia ei kuitenkaan ole rajattomasti. Jos vaikka suosikkigenreäsi soittavia kanavia ei ole kuin nuo kaksi, X ja Y? Tai että kolmannen kanavan Z taajuus on jossain kauempana, ei ehkä ohjelmoitunakaan, vaikeammin löydettävissä… Helpompaa on tällöin vaihtaa takaisin kanavalle X.
En tiedä, miten keskivertokuulija toimii. Oma pinttynyt ja, myönnettäköön, absurdihko tapani on kiertää kaikki kanavat esiohjelmoidun kanavalistan mukaisessa järjestyksessä läpi (onnistuu yhdellä napilla) ja jäädä ensimmäiselle, jolta tulee sopivaa musiikkia. Siksi kanavalle X paluu saattaa kestää.
Huilumies kirjoitti:
Timoteus kirjoitti: Soittolistan yksi tarkoitus on minimoida kohdeyleisön epämieluisien kuuntelukokemusten lukumäärä. Eliminoida niitä luonnollisesti ei voi.
Onko soittolistan tarkoitus siis nimenomaan tämä, eikä ”maksimoida kohdeyleisölle mieluisien kappaleiden määrä”?
Varmastikin molemmat ovat soittolistan tarkoituksia. Tavoitteet ovat tietysti osittain ristiriitaisia, joten lopputulos on kompromissi.
Huilumies kirjoitti:Ei ole minulle koskaan osunut kohdalle sellaista kyselytutkimusta, jossa genre-, laulaja- tai biisikohtaisesti tai mieluisia/epämieluisia biisejä koskevissa tilanteissa olisi tutkittu käyttäytymistäni. Onko kenellekään muulle? Kertoisitteko, mitä se tutkimus kysyi?
Ei ole minultakaan moista kysytty mutta toisaalta jos joutuisin asiaa selvittämään, en käyttäisi kyselytutkimusta. Parasta olisi päästä tarkkailemaan mahdollisimman autenttista radionkuuntelua ja vieläpä niin, ettei koehenkilö tiedä, että tarkkailtavana on nimenomaan hänen radionkuuntelunsa (eikä esim. työteho tai muu vastaava oheisaktiviteetti, jonka varjolla koe suoritetaan). Tai siis näin olettaisin. Asia ei juuri mitenkään liity mihinkään sellaiseen alaan, josta jotakin tietäisin.

En tiedä, missä ja miten tällaisia asioita on tutkittu. Ihmettelisin kuitenkin, ellei olisi tutkittu lainkaan. Siihen, miten ihmiset mediaa käyttävät, liittyy myös kaupallisia intressejä, joten tutkimuksen rahoittajista ei luulisi olevan pulaa.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5347
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kaivannon protesti

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

Timoteus kirjoitti:
Huilumies kirjoitti:Mutta harvoin heitä kukaan haukkuu ”elitisteiksi”.
En tarkoittanut käyttää sanaa haukkumismerkityksessä. Valitettavasti en vain keksinyt neutraalimpaakaan sanaa.
Juu, tiedän, enkä tarkoittanut että sinä tässä… mutta arvelen että monet haukkuisivat yksiä sun toisia elitisteiksi ;) Kunhan purin turhautumistani siitä, että elitismi samaistetaan aina taideväkeen tai kulttuurifriikkeihin (jollainen itse lienen useinkin) muttei koskaan markkinointiväkeen, vaikka näilläkin on yhtä lailla agendansa, joka tähtää tavallisten pulliaisten käyttäytymisen muuttamiseen.
Timoteus kirjoitti: En tiedä, miten keskivertokuulija toimii. Oma pinttynyt ja, myönnettäköön, absurdihko tapani on kiertää kaikki kanavat esiohjelmoidun kanavalistan mukaisessa järjestyksessä läpi (onnistuu yhdellä napilla) ja jäädä ensimmäiselle, jolta tulee sopivaa musiikkia. Siksi kanavalle X paluu saattaa kestää.
Niin, tuo käyttäytyminenhän riippuu suuresti radion teknisistä mahdollisuuksista. On totta, että tuossa tapauksessa kierros kestänee jonkin aikaa. Mutta omassa autoradiossani olen ohjelmoinut joitakin kanavia, esim. juuri YLE Suomen ja Iskelmän muistipaikkoihin 1 ja 2, joten vekslailu niiden välillä on teknisesti helppoa, painaa vain nappeja 1 tai 2. Myös Radio Vega on ohjelmoitu 4:lle. Muilta kanavilta en odotakaan tulevan kovin suurella todennäköisyydellä mielekästä kevyttä musiikkia…

Koska mielekkäiden kanavien diversiteetti on valikoimassani näin suppea, toivoisin siis että edes kanavien sisällä noudatettaisiin mahdollisimman suurta diversiteettiä eikä liian suppeita soittolistoja. (Varsinaisestihan ongelma ei ole soittolistan olemassaolo sinänsä, vaan sen suppeus, ja lisäksi toimittajille mahdollisesti asetettu kielto poiketa hetkeksikään soittolistasta.)
Timoteus kirjoitti: Ei ole minultakaan moista kysytty mutta toisaalta jos joutuisin asiaa selvittämään, en käyttäisi kyselytutkimusta. Parasta olisi päästä tarkkailemaan mahdollisimman autenttista radionkuuntelua ja vieläpä niin, ettei koehenkilö tiedä, että tarkkailtavana on nimenomaan hänen radionkuuntelunsa (eikä esim. työteho tai muu vastaava oheisaktiviteetti, jonka varjolla koe suoritetaan). Tai siis näin olettaisin.
Aika ovela ajatus ;) Joo, on totta että olisi eduksi jos henkilö ei tiedä mitä hänessä tarkkaillaan.
Timoteus kirjoitti: En tiedä, missä ja miten tällaisia asioita on tutkittu. Ihmettelisin kuitenkin, ellei olisi tutkittu lainkaan. Siihen, miten ihmiset mediaa käyttävät, liittyy myös kaupallisia intressejä, joten tutkimuksen rahoittajista ei luulisi olevan pulaa.
Ei luulisi olevan pulaa, niin. Siksi on kummallista, ettei niitä ole osunut kohdalle. :megafoni: Onko jollekin muulle osunut?

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Kaivannon protesti

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Huilumies kirjoitti:
Timoteus kirjoitti: En tiedä, missä ja miten tällaisia asioita on tutkittu. Ihmettelisin kuitenkin, ellei olisi tutkittu lainkaan. Siihen, miten ihmiset mediaa käyttävät, liittyy myös kaupallisia intressejä, joten tutkimuksen rahoittajista ei luulisi olevan pulaa.
Ei luulisi olevan pulaa, niin. Siksi on kummallista, ettei niitä ole osunut kohdalle. :megafoni: Onko jollekin muulle osunut?
Minulla on sellainen käsitys että tuollaiset markkinointiin, kulutuskäyttäytymiseen ja markkinaosuuksiin liittyvät tutkimukset ovat tosiaan pääosin yritysten itsensä rahoittamia ja varsin salaista tietoa, juuri kaupallisten intressiensä vuoksi.

Ja koska ne ovat salaisia ja tilattuja ne eivät myöskään välttämättä tule laajemmin tarkastelluksi ja arvoiduksi, siis metodisesti jne - en kyllä tässä väitä että markkinatutkimus ei olisi erittäin pätevää, vaan lähinnä mietin sitä, että mitäköhän niissä mitataan: mitä ihmiset todella tekevät kuunnellessaan ja mitä todella haluavat kuunnella vai sitä miten joku voittosuhteeltaan kaupallisesti parhain vaihtoehto saadaan markkinoitua ja tyrkittyä asiakkaalle, tässä tapauksessa kuulijalle parhaalla mahdollisella tavalla.

Soittolistoihin muuten liittynee paitsi levy-yhtiön markkinointikytkyjen ja siitä seuraavan rahan lisäksi sekin edullisuus, että toimittajalle ei tarvitse maksaa levyjen valinnasta tai siihen liittyvästä sisällöntuotannosta. Onhan aivan eri asia toimittaa ohjelma alusta loppuun itse kuin pulista jotain soittolistojen lomaan.

Kaikki edelläoleva oli ihan mutua sitten. Kunhan pohdin. EDIT: Jaa mutta sen sentään tiedän, että Radio Rockilla ja Radio Aallolla ainakin on jatkuvaa kuuntelijaprofilointia kyselyillä, johon voi liittyä kuka vaan. Luulisin että muillakin.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Kaivannon protesti

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Huilumiehellekin kommenteista iso halaus ......

Avatar
manic
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1057
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 17:32
Paikkakunta: helsinki

Re: Kaivannon protesti

Viesti Kirjoittaja manic »

Radio Suomi tuskin onnettomine ja turhine soittolistoineen ratkaisee voittajaa. Kaivanto elää jossain menneessä, anteeksi vaan. Voittaja ratkeaa sillä perusteella miten hyvän kontaktin artisti ottaa katsojien olohuoneisiin. Ja se on ihan hyvä, koska myös loppukilpailussa sama pätee.

Avatar
jv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1211
Liittynyt: 21 Marras 2005, 15:36
Paikkakunta: Helsinki, Suomi

Re: Kaivannon protesti

Viesti Kirjoittaja jv »

Eipå tämä epätasainen soitto järjestävässä radio- ja TV-yhtiössä ole ainutlaatuisesti suomalainen ilmiö. Viime vuonna oltiin Norjassa kovin tuohtuneita, kun NRK aluksi soitti Butterflies'ia paljon (radion lisäksi myös esim. jonkun merkittävän urheilulajin, jota en nyt muista, MM-kisalähetysten alussa) eikä Fairytail'ia juuri ollenkaan. Lopulta tämä kuvio luultavasti myötävaikutti jälkimmäisen biisin äänivyöryyn, koska se hälvensi etukäteiskuvaa siitä, että sen voitto olisi ihan itsestäään selvä juttu.

Avatar
Dino78
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 549
Liittynyt: 04 Helmi 2007, 14:15

Re: Kaivannon protesti

Viesti Kirjoittaja Dino78 »

mielestäni on Yleltä mautonta ja epäreilua suosia kilpailun järjestäjänä joitain tiettyjä biisejä.
ois vaikka jossain urheilukisois , "no joo, toi suomen juoksija saa tässä 100m kisassa lähteä 90m kohdalla"... :rofl:

tai voi kun oisivat tehneet sitten saman "suosimisen" v.2000 , ni ei ehkä ois ikinä se joku Nina Å lähteny Globeniin. :jupinaa:
On niiiin könni. (TomppaJr:n legendaarinen humalaviesti eräänä la-yönä)

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Uusi tiedote

Viesti Kirjoittaja kaivanto »


Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Re: Kaivannon protesti

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

Pientä kuohuntaa yhden levy-yhtiön suosimisesta myös Norjassa:
http://www.rb.no/lokal_kultur/grand_pri ... 793296.ece

Pannaas tähän vielä toinen:
http://www.seher.no/832254/nrk-beskylde ... vorisering

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Re: Kaivannon protesti

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Eikö tässä ketjussa nimenomaan keskustella Kaivannon protestista, eikä euroviisuista. Näin olen ainakin itse ymmärtänyt lyhyen lukemisen jälkeen. :shock:

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5347
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kaivannon protesti

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

Teki ylläpito Timopin viestille mitä tahansa, muistutettakoon, että linjan on sitten oltava sama kaikkien artistien, säveltäjien tai sanoittajien suhteen. Viisutyrkyn sanoittaja on teoksensa myötä julkisuuden henkilö siinä missä kuka tahansa artistikin ja joutuu sietämään samanlaista kritiikkiä kuin hekin. Oli hän vanha kuppilalainen tai ei.

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14185
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Kaivannon protesti

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Henkilökohtaisuuksiin menevät ja toisen käyttäjän nimittelyä sisältäneet viestit poistettu Kuppilan sääntöjen vastaisina.

admin
Hello Hi!

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Re: Kaivannon protesti

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

Kiitos JuhaUK. Euroviisuharrastuksen ydin on arvostelu: siis kilpailukappaleiden ja -esitysten. Matkan varrella on huomattu, että moni tekijä on sellainen mimosa, ettei kestä mitään arvostelua. Levyraatiajoiltanikin tuttu ilmiö. Silloin olisi paras pysyä täältä ja muiltakin palstoilta poissa ja keskittyä esim. oman itsetunnon rakentamiseen. Tämäkin minua nimitellyt tyyppi vaikutti sellaiselta "kollegalta", jolla oli tarve rekisteröityä tänne vain kostaakseen minulle jotain turhautumistaan, vaikka minulla ei voi olla sellaiseen osaa eikä arpaa. Ko. viesti ei ollut mitenkään verrattavissa normaaliin arvosteluun. Mun hengentuotoksiani saa edelleen haukkua tahi kehua niin paljon kuin sielu sietää on kollega tai ei, kunhan pysyy asiassa eikä sorru moisiin vihaviesteihin. Persoonaakin saa kyllä minun puolestani arvostella, mutta faktaperustein ja varautuen, että saatan vastata samalla mitalla.

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14185
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Kaivannon protesti

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Täältä on taas poistettu sääntöjen vastainen viesti. Haluamme vielä muistuttaa, että provosoiviin tai trollaaviin viesteihin ei pidä vastata, vaan niistä on ilmoitettava ylläpidolle painamalla huutomerkkikuvaketta siinä viestissä, jonka koetaan loukkaavan sääntöjä.

Pelisäännöt: http://www.viisukuppila.fi/phpBB3/esc-2 ... c2014.html


/admin
Hello Hi!

Antero15
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 8
Liittynyt: 19 Touko 2009, 23:10

Re: Kaivannon protesti

Viesti Kirjoittaja Antero15 »

RADIO SUOMEN SOITETUIMMAT 4.1.2010 - 10.1.2010

1. (03) THE SCAFFOLDS Sinua, sinua

2. (04) KATRI HELENA Hei laulaja

3. (01) LAURA VOUTILAINEN Varastetut aarteet

4. (06) CHARLES PLOGMAN Sydän täyttyy

5. (14) EDU KETTUNEN Stadin lokakuu

6. (08) MARION Jää mun luoksein

7. (18) ANNA PUU Melankolian riemut

8. (25) TOPI SORSAKOSKI Ne vievät sut multa

9. (27) MIKAEL KONTTINEN Elän ilman sua

10. (32) JANNE RAAPPANA Jenkkikassi

11. (re) DAVE LINDHOLM Keinu
12. (--) VEETI KALLIO Kerro mulle rakkaudesta

13. (37) ROBBIE WILLIAMS Morning sun
14. (--) KUUNKUISKAAJAT Työlki ellää

15. (re) KRISTIINA WHEELER Tiina menee naimisiin

16. (30) ARJA KORISEVA Minä taistelen

17 (--) ISMO ALANKO TEHOLLA Onnellisuus

18. (20) OLLI LEPPÄNEN Myrskyn silmä
19. (--) HELI KAJO Annankadun kulmassa

20. (--) MUSKA Kulissit

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kaivannon protesti

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Tuli vaan mieleen viime viikonlopun IP-lehti, jossa Pentti Hietanen kertoo ettei ole kuullutkaan mistään viisuboikotista.
"Minä tämän kappaleen kuitenkin esitän"...

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Re: Kaivannon protesti

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

Enpä tiennytkään tuollaisesta haastattelusta mitään. Haastatteluhetkellä Pena ei tiennytkään, sittemmin olemme puhuneet puhelimessa. Toisaalta kysymyskin oli myös turha tai sitten ei, riippuu lukutaidosta:
http://www.kaivanto.fi/promo05012010.html

Vastaisin tuohon sitaattiin vanhalla viidakon sananlaskulla: "ilman tekijöitä laulajilla ei olisi mitään laulettavaa".

Avatar
TS
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 472
Liittynyt: 16 Joulu 2007, 14:00
Paikkakunta: Turku

Re: Kaivannon protesti

Viesti Kirjoittaja TS »

Minä olen sitä mieltä, että YLE ei kilpailun järjestäjänä saisi suosia tiettyjä kappaleita ihan reiluuden nimissä.
Mutta se, että tästä ollaan tehty niin suuri numero, että siitä uutisoidaan iltapäivälehdissä otsikolla VIISUSKANDAALI on mielestäni epäammattimaista. Teidän kappaleenne ei suinkaan ollut ainoa jota ei ollut kyseisen radiokanavan soittolistalla.

Ja kuten nimimerkki manic aiemmin asian ilmaisi, voitto/jatkopaikka tuskin ratkeaa radiosoiton määrällä. Jos teidän kappaleenne olisi ollut näiden soitettujen kappaleiden joukossa tuskin olisitte olleet järkyttyneitä muiden kilpailijoiden "syrjinnästä".

Paras kappale voittakoon.

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Re: Kaivannon protesti

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

TS kirjoitti:Minä olen sitä mieltä, että YLE ei kilpailun järjestäjänä saisi suosia tiettyjä kappaleita ihan reiluuden nimissä.
Mahtavaa. Olet ymmärtänyt ihan oikein. Kilpailuja ei kerta kaikkiaan saa järjestää tällä tavalla.
TS kirjoitti:Mutta se, että tästä ollaan tehty niin suuri numero, että siitä uutisoidaan iltapäivälehdissä otsikolla VIISUSKANDAALI on mielestäni epäammattimaista.
En tiedä miten tehdään pienempiä numeroita. Otin ensin yhteyttä YLE Viihteeseen ja YLE Radio Suomeen. Kun mitään vastausta ei kuulunut lähetin yhden sähköpostitiedotteen. Kuten varmaan ymmärrät, lehdet tekevät otsikkonsa itse ja uutisointi pyörii voittopuolisesti ongelmien ja negatiivisuuden kautta.

En lainkaan ymmärrä mitä tarkoitat tässä kohtaa epäammattimaisuudella, jos viittaat sillä minuun. Iltalehden viihdetoimittaja Juha-Veli Jokisen olenkin täällä jo hazardimaisesti mediakritisoinut alimpaan helvettiin, joten minulle ei ollut yllätys, että Iltalehti ei tarttunut tähän aiheeseen.
TS kirjoitti:Teidän kappaleenne ei suinkaan ollut ainoa jota ei ollut kyseisen radiokanavan soittolistalla.
Monille tuntuu olevan ylivoimaisen vaikeata ymmärtää, että jos en olisi itse mukana kilpailussa:
1. Olisin silti aivan yhtä käärmeissäni Radio Suomen toiminnasta, mutta
2. Minun mielipiteilläni ei olisi mitään mediaseksikkyyttä
TS kirjoitti:Jos teidän kappaleenne olisi ollut näiden soitettujen kappaleiden joukossa tuskin olisitte olleet järkyttyneitä muiden kilpailijoiden "syrjinnästä".
Siis vielä rautalangasta: olisin, olisin ja olisin. Olen ollut myös aiempina vuosina, mutta en nyt vielä julkaise kokonaisuudessaan sitä samaa Hietamäen syntilistaa, jonka olen toimittanut Säveltäjät ja Sanoittajat ELVIS ry:lle.
TS kirjoitti:Ja kuten nimimerkki manic aiemmin asian ilmaisi, voitto/jatkopaikka tuskin ratkeaa radiosoiton määrällä.
Varmaankaan ei voitto, mutta jatkopaikkoihin tällä saattaa olla merkitystä. En nyt tässä vielä mainitse mistä kappaleista pidän, mistä en, mitkä mielestäni toimivat kilpailussa kertakuulemalla ja mitkä eivät.

Tärkeintä on se, että osallistuessaan mihin tahansa kilpailuun esittäjät ja tekijät odottavat tasapuolisempaa kohtelua. Tällainen suosiminen tuntuu myös kaikkien osallisten lompakoissa.

Avatar
jv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1211
Liittynyt: 21 Marras 2005, 15:36
Paikkakunta: Helsinki, Suomi

Re: Kaivannon protesti

Viesti Kirjoittaja jv »

sivukommentti "osataan sitä muuallakin, esim. Norjassa", osa 2:

Norjan NRK:n nettisivuston Melodi Grand Prix-sivuilla on tällaisia yhteen artistiin keskittyviä artikkeleita joistakin, muttei kaikista, kilpailijoista. Tuntuu, ettei sielläkään edes teeskennellä tasapuolisuutta.

http://nrk.no/programmer/tv/melodi_grand_prix/1.6952761

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Re: Kaivannon protesti

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

En ole vielä saanut Hesarin tämänpäiväistä juttua luettavakseni, mutta kuulin pätkän ja sen mukaan Radio Suomi on lopettanut kilpailukappaleiden soittamisen finaaliin asti. Musiikkipäällikkö K. Otsakummun aka J. Hietamäen perustelut toiminnalleen ja muut selittelyt ovat yhtä ontuvia ja valheellisia kuin aina ennenkin.

Anteeksipyyntöjä odottelen edelleen yhdeltä jos toiselta.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Kaivannon protesti

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

kaivanto kirjoitti:J. Hietamäen perustelut toiminnalleen ja muut selittelyt ovat yhtä ontuvia ja valheellisia kuin aina ennenkin.
En muista miten ne meni, mutta olen samaa mieltä ne kuulosti täysin naurettavilta ja osin jopa uhkailevilta - tehdään mitä tahdotaan tai kukaan ei soita viisuja eikä ketään kiinnosta.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Conductor
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1340
Liittynyt: 22 Loka 2007, 23:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kaivannon protesti

Viesti Kirjoittaja Conductor »

Tämän päivän Hesarin teksti menee J. Hietamäen osalta näin :
Euroviisujen esikuuntelut on ajettu Radio Suomessa kahdesti ja niissä on esitetty kaikki kilpailukappaleet. Voimasoitossa taas on 15 kilpailijasta ollut seitsemän eli kaikki suomenkieliset kappaleet. Ne istuvat Radio Suomen profiiliin ja tarkoitus on nostattaa hypeä kilpailua kohtaan. Nyt finaalin lähestyessä kilpailukappaleiden soitto on jäädytetty. Jos Yleisradio jättäisi kokonaan soittamatta kappaleita, niitä ei sitten saisi soittaa missään muuallakaan. Emme kai me halua antaa kaupallisille kilpailuetua. Olisiko se sitten parempi, Hietamäki kysyy?
Säveltäjät ja sanoittajat Elvis ry:n hallituksen puheenjohtaja Janne Louhivuori on lähettänyt puolestaan kannanottonsa YLE:n euroviisujen radiosoittojen puolueellisuudesta ohjelmajohtaja Olli-Pekka Heinoselle.
Kyse on on YLE:n sisäisestä hygieniasta. Vaikka sääntöjen mukaan EBU-yhtiöt voivatkin esittää euroviisukappaleita ennen kilpailua, on moraalisesti erittäin arveluttavaa suosia joitakin toisten kustannuksella.

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Kaivannon horinaa

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

Meillä Ylen aikaisessa kutsuttiin Musiikkitoimitusta eli Hietamäkeä elikkäs Käkkärää leikkisästi nimellä Moskova. Vähän niin kuin natsikortin heiluttelua, ju nou! Noi Hietamäen muminat on valhetta, valhetta, valhetta vain. Jotain tarttis tehdä, että YLE alkaisi noudattaa toimilupaansa ja lakeja.

Tää on kyllä toisaalta sikäli hauskaa argumentointia, että mun suhteenihan YLE Viihteeseen alkoi mennä vinkuraan siinä kohtaa kun Erkki Pohjanheimo ensin kieltäytyi akkreditoimasta toimittajana mua ja kollegaani Alpo Kettusta Zagrebin viisuihin 1990 ja sitten kisaviikolla käytti runsaasti aikaa ja energiaa, jotta olisi saanut meidän akkreditointimme peruttua. Hänen mielestään olimme vuotta aiemmin syyllistyneet suorastaan petokseen, koska olimme mukana vain levy-yhtiön hangaround-akkreditoinnilla, mutta kuitenkin raportoimme euroviisuista noin 30 paikallisradioon ympäri Suomea...

Silloin TV1 Viihdetoimituksen mielestä koko euroviisubrändi kuului vain heille.

Vakavasti ottaen: Eläkeläiset kiittää netti-Iltalehdessä, että euroviisujen ansiosta he vihdoin kelpasivat Hietamäelle. Tämä jo todistaa pointtini vakavasta diskriminoinnista ja korruptiosta oikeaksi. Samoin kuin päätös lopettaa kisabiisien soitto ennen finaalia. Nyt taatusti kaikki kilpakumppanit ja levy-yhtiöt rakastavat minua, Penasta ja Sonysta puhumattakaan :tapu:

Tässä ei todellakaan ollut kyse minusta, vaan periaatteesta. Olisin ruikuttanut tästä joka tapauksessa, mutta jos kipaleeni ei olisi ollut mukana, sillä ei olisi ollut mitään vaikutusta. Pahoittelen keskustelussa esittämiäni ylilyöntejä, mutta ne ovat kaikki olleet vastauksia yhtä pahoihin henkilöön käyviin loukkauksiin. Kyllä, olen kaivanut verta nenästäni, olenhan Kaivanto.

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Re: Kaivannon protesti

Viesti Kirjoittaja kaivanto »


romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Kaivannon protesti

Viesti Kirjoittaja romualdo »

mikä ketun soittokielto finaaliin mennessä...? viime lauantaina maakuntaradion Terveiset ja toiveet - ohjelmassa tuli ainakin Eläkeläisten kappale...

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Uusi tiedote

Viesti Kirjoittaja kaivanto »


Avatar
Sebastian
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 56
Liittynyt: 30 Kesä 2004, 17:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kaivannon protesti

Viesti Kirjoittaja Sebastian »

Kiitos Petri tänäkin vuonna osallisuudestasi parhaimpaan viisuehdokkaaseen!

On vaan valitettavan harmi että suomalaiset eivät ymmärrä hyvän päälle.

Eternamente Maria oli silloin loistava - samoin tämä.

Olet täysin oikeassa protestisi suhteen.

Tsemppiä sinulle - ymmärrät euroviisujen "ytimen", se on harvinaista "meissä junteissa".

Mukavaa kevään odotusta!

-Sebastian-

Avatar
Leo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 08 Touko 2006, 20:46

Re: Kaivannon protesti

Viesti Kirjoittaja Leo »

Muutaman ajatuksen heittäisin tähän keskusteluun.
1. Kun kerran Yle euroviisut järjestää ja artistit kisaan kutsuu (yhdessä levy-yhtiöiden kanssa), niin Yle varmistakoon sen, että jokainen kappale pääsee Radio Suomen soittolistalle. Ei voi olla niin, että joku soittolistalle pääsee ja toinen ei. Ennakkosoittohan vaikuttaa kappaleen ja artistin tunnetuksi tekemiseen ennen euroviisuja. Tasapuolisuutta pitää olla.
2. Kaikki kilpailukappaleet saavat radiosoiton euroviisujen esikuuntelussa. Eihän sieltäkään ketään pudoteta pois, genre-tms. syistä.
3. Koska kerran kaikki kappaleet soitetaan Radio Suomen euroviisujen esikuuntelussa, ne ovat jo silloin ylittäneet soittokynnyksen. Siksi ei saa olla tekosyitä jättää joitakin kappaleita soittamatta ohjelmistossa muuna aikana.
4. Pentti Hietanenhan on RS:n soittolistalla, siksi pitää euroviisunkin saada radiosoittoa.
Ugh, olen puhunut.

Lukittu