IDOLS 2008

Muiden musiikkikilpailujen ja Musiikin arkisto.
Lukittu

Mitä mieltä Idols-voittajasta?

Jee Koop, oikein meni!
23
43%
Voitto olisi kuulunut Annalle...
6
11%
Olisin suonut voiton kummalle tahansa, yhtä hyviä!
4
8%
Pete oli paras.
13
25%
Ihan sama.
7
13%
 
Ääniä yhteensä: 53

Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja Colby »

En ensin lämmennyt tuolle C'est la vielle, mutta nyt se jo toimii. Tosin vähän häiritsee, että Annan laulusaundi kuulostaa Mariskalta ainakin a-osissa.
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Kivan kuuloinen :uujee: Puu on minun Idols-voittajani 2008 :peukku:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Anna Puustjärvi oli suosikkini loppupeleissä, mutta nyt siitä on muodostunut hieman ärsyttävä hahmo. Se on niinkuin jotenkin mennyt liian pitkälle vaihtoehtorunotyttöilyssään. Eikä selavii ainakaan vielä iske, mutta pitää kuunnella koko levy. Eipä silti - vaikka ne kahden muun Idols jätkän levyt on ok, eipä vois vähempää kiinnostaa.

Mutta varsinainen asiani oli, että eka arvostelu Annan levylle on ilmestynyt, Jukka Haarma yle:ltä on ihan langennut loveen. Haarma on ollut kiva blogissaan kun on nostanut mimmejä, miehisessä musiikkibisneksessä. Mutta vähän nyt haiskahtaa sellainen setämies äänessä, en nimittäin yhtään tajua:

(Jukka Haarma: Idols-tähti kehityksen kärjessä)
Enkä ole vielä edes kehunut levyn sanoituksia. Erityisen kaunis on esim. levyn aloittava Tuure Kilpeläisen 'Linnuton puu'. Levy loppuu Mariskan sanoittamaan lauluun 'Mestaripiirros'. 'Niille. jotka epäilevät Luojaa / sanon vastaukseksi vain, että jos ne edes kerran näkis sut / kaikki rupeis uskomaan'.

Anna Puun, Idols-tähden, laulamana tuo kuulostaa ei vain kauniilta, vaan viileän rohkealta levyn lopetukselta.
En kyllä hlökohtaisesti lainkaan tavoita tuon säkeen: 'Niille. jotka epäilevät Luojaa / sanon vastaukseksi vain, että jos ne edes kerran näkis sut / kaikki rupeis uskomaan' nerokkuutta ... :hiips:

- vaan ehkä se on Annan tulkinta, joka kohottaa sen aika kuullulta kuuostavan tekstin.

Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja Colby »

Pete Parkkosen levyä saa ainakin "meiltä" Sokos Wiklundilta nyt jo 10€ hintaan :heh: Pitäis varmaan olla sama hinta muissakin Sokoksissa. Muista liikkeistä en sitten tiedäkään. Ei oo huono levy missään nimessä! Siitä ehkä vaan odotettiin vähän suurempaa myyntimenestystä...

Niin ja Anna Puun levy on omien havaintojeni mukaan myynyt tosi hyvin verrattuna Kooppiin ja Peteen :joojoo:
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Colby kirjoitti:Niin ja Anna Puun levy on omien havaintojeni mukaan myynyt tosi hyvin verrattuna Kooppiin ja Peteen :joojoo:
Siinä on jotain äärettömän paternaalista setämies-sovinismia :heh: , että naispuolisille henkilöille Idols ei ole ongelma, eikä uskottavuutta rasita, että biisejä ei sävelletä itse. Päinvastoin, vanhemmat muusikkomiehet ottaa mielihyvin Anna Puun, Jenni Vartiasen, Anna Abreun, PMMP:n kaltaiset nuoret tytöt siipiensä suojaan ja antaa niille ne herkät biisit, joita eivät itse kehtaa esittää.

No, itseasiassa tossa ei musta ole mitään vikaa, on hyvä että tässä kohtaa ymmärretään, että esittämisen taide on oma taiteenlajinsa. Sama asia pitäisi kyllä ymmärtää jätkienkin kohdalla. Lähellekään kaikki biisintekijät eivät todellakaan ole omien tuotostensa parhaita tulkkeja kykyjen puutteessa ja toisaalta laulaminen on sekin niin vaativaa hommaa että itse biisintekoon ei ehdi perehtymään kun ääni pitää pitää knnossa :draamaa: :heh: .

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Colby kirjoitti:Pete Parkkosen levyä saa ainakin "meiltä" Sokos Wiklundilta nyt jo 10€ hintaan :heh: Pitäis varmaan olla sama hinta muissakin Sokoksissa. Muista liikkeistä en sitten tiedäkään.
Prismoissa on ainakin myös eli olisko sitten SOK:n liikkeillä tuo hinta :miettii:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Anna Puu on sitten ainakin tässä vaiheessa osottautunut tämä Idolsin menestyksekkäimmäksi - jos populariteettia mitataan levymyynnillä ja arvostusta kritiikeillä.

Olen miettinyt, vailla parempaa tietoa, että ilmeisesti naisartisteille tällaiset kisat ovat ok ponnahduslauta. Jätkille ilmeisesti ei niin hyvin. Ihan kuin vanhat roolimallit pelaisivat edelleen vankasti. Naisille ei ole haitaksi, vaikka eivät itse sävellä biisejään ja rakenna uraansa "aidosti" kellarista käsin - tai vaihtoehtoisesesti pitäydy ihan lavaiskelmässä (joo Antti Tuisku on poikkeus, mutta sehän on muutenki popparina poikkeuksellinen suomalaisessa kentässä). Vähän niinkuin että se on mukavaakin että tulee näitä nuoria tyttöjä, joille voi säveltää. Jäbiltä vaaditaan enemmän. Tämä liittyy vähän siihen, että minusta on mielenkiintoista, että aikoinaan Jonnaa pidettiin vakavastiotettavampna kuin Maija Vilkkumaata ja samoin PMMP on saanut kriitikkohehkutusta enemmän kuin MV - joka on vähän uhannut kuviota tekemällä musiikkinsa itse.

Mutta onnea Anna Puulle ... mä tiesin tän jo silloin kisan aikaan :mrgreen: :hihi: :heh: Ja Puun levyhän on edelleen oikeasti hyvä.

EDIT: näköjään toistan itseäni, no sellasta se on, ei niitä ajtuksia niin montaa ihmisellä ole :heh:
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

amaria[25]
Maistelija
Maistelija
Viestit: 27
Liittynyt: 12 Maalis 2008, 19:30
Paikkakunta: Onnen Kukkulat

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja amaria[25] »

ta1ja kirjoitti:Olen miettinyt, vailla parempaa tietoa, että ilmeisesti naisartisteille tällaiset kisat ovat ok ponnahduslauta. Jätkille ilmeisesti ei niin hyvin. Ihan kuin vanhat roolimallit pelaisivat edelleen vankasti. Naisille ei ole haitaksi, vaikka eivät itse sävellä biisejään ja rakenna uraansa "aidosti" kellarista käsin - tai vaihtoehtoisesesti pitäydy ihan lavaiskelmässä (joo Antti Tuisku on poikkeus, mutta sehän on muutenki popparina poikkeuksellinen suomalaisessa kentässä). Vähän niinkuin että se on mukavaakin että tulee näitä nuoria tyttöjä, joille voi säveltää. Jäbiltä vaaditaan enemmän. Tämä liittyy vähän siihen, että minusta on mielenkiintoista, että aikoinaan Jonnaa pidettiin vakavastiotettavampna kuin Maija Vilkkumaata ja samoin PMMP on saanut kriitikkohehkutusta enemmän kuin MV - joka on vähän uhannut kuviota tekemällä musiikkinsa itse.
Oon muuten monesti ihmetellyt samaa. Koopin uralle idolsista ei ehkä ole niin paljon haittaa kuitenkaan kuin esim. Petelle, joka oli kovinkin uskottava rock-kukko idolsissa, mutta ei oikein enää sen jälkeen.

2007 Idolsin rock/hevikaverusten urat taitaa olla tällä hetkellä aikamoisessa vastatuulessa, eikä vähiten idolstaustan vuoksi. Uskottavuusvaatimuksissa usein unohdetaan ehkä tahallaankin, että myös "oikeissa" bändeissä käytetään ulkopuolista apua biisien tekoon ja vielä yleisempää on, ettei esim. laulaja osallistu muuhun kuin laulumelodioiden tekemiseen, jos siihenkään.
aina suuna ja päänä

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3677
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: IDOLS 2008

Viesti Kirjoittaja Subculture »

Alkaa tuntua, että voitto Idolssissa onkin kirous.
Anna Puu pokasi Emma-patsaita iso liuta, Koop ei tainnut olla kuin yhdessä kategoriassa ehdolla.
Anna Abreulla jo kolmas menestysalbumi, hevi-Ari hävisi jonkin bändin riveihin ja unohtui.
Ilkka potkittiin levy-yhtiöstä, Katrin biisit sentään soi radiossa.
Hanna oli ainakin hetken suosittu, mutta viisujen jälkeen (toivottavasti ei sen takia) menestys on hiipunut. Antti Tuisku on vakiinnuttanut menestyksensä tukevalle pohjalle.

Lukittu