Baunilha e chocolate (jäätelöpulinaa)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Violette »

Naali kirjoitti: P.S. En tykkää pahasta suklaasta.
Ihanan pönö kommentti. :rofl:

En muuten tykkää minäkään. :joojoo: Siksi mulle kelpaakin nykyään vain belgialainen hieno suklaa. :puna: Amsterdamista ostin sellaisia täytettyjä "kissankieliä", olivat taivaallisia. Jos söisin suklaata yhtä paljon kuin ennen niin varmaan olisin ostanut noita matkalaukullisen mukaan.

P.S. Fazerin suklaa maistuu nykyään pahalle.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Ate
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3480
Liittynyt: 15 Marras 2004, 20:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Ate »

Mun suosikki noista Nordic Gourmet -suklaista on mustikkapiirakka :kuolaus: Kakkosena tulee puolukkajäädyke, kolmosena lakka-pannacotta ja neljäntenä vadelma-suklaamousse. Kaikki kuitenkin syötäviä :mrgreen:
"Kyllä Suomen luonto on sitten kaunis. Varsinkin, kun se palaa."
-Miik-

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Pete »

Violette kirjoitti:Amsterdamista ostin sellaisia täytettyjä "kissankieliä", olivat taivaallisia.
Ostin tänään S-marketista Kathy-merkkistä belgialaista kissankielisuklaata. :joojoo: Hyvää oli, mutta ei mielestäni ihan Fazerin tasolle yltänyt.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Violette »

Kathy kuulostaa halpismerkiltä. :eiei:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Pete »

Juu, se oli kyllä aika halpaa ollakseen belgialaista. :heh:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Violette »

Olen tullut siihen tulokseen että halpissuklaa ei ole koskaan hyvää. :tosion: Ennen olin tosin niin paha suklaanarkomaani, että jopa halpa kelpasi. :puna: Nykyisin olen kauhean valikoiva, lienen porvaroitumassa tai jotain :draamaa:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Pete kirjoitti:Ostin tänään S-marketista Kathy-merkkistä belgialaista kissankielisuklaata. :joojoo: Hyvää oli, mutta ei mielestäni ihan Fazerin tasolle yltänyt.
Kathyn kissankielet ovat mullekin tuttuja. Oon ostanut niitä lähinnä vain söpön pakkauksen takia. :mrgreen:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Pete »

Tänään ostin sellaisen pienen Lindt Coeur Fin -suklaasydämen. Hyvää oli! :peukku: Hinta oli järkyttävä: 1,05 €.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Pete »

KarlFazerin mustikkapiirakka- ja Maraboun vadelmajogurttisuklaa maistettu. Varsinkin jälkimmäinen maistui kovasti.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Tuo Maraboun vadelmajugurttisuklaa ei mun mielestä ole hintansa väärti, sillä Fazerin pikkupatukka maistuu aika tismalleen samalta ja maksaa puolet siitä, mitä tuo ylihinnoiteltu Marabou. Onhan se hyvää, mutta ei mielestäni kuitenkaan noin hyvää.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Pete »

Jónsì kirjoitti:Tuo Maraboun vadelmajugurttisuklaa ei mun mielestä ole hintansa väärti
Taloudellinen tilanteeni on nyt niin hyvä, etten edes katsonut hintaa. :shock:

Tänään maistoin Twix Darkia. Ihan hyvää oli, vaikka maku oli jotenkin hivenen outo.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Pete kirjoitti:Tänään maistoin Twix Darkia. Ihan hyvää oli, vaikka maku oli jotenkin hivenen outo.
Tässäkin on sama juttu. :heh: Twix Dark tai White eivät kumpikaan ole ostamisen arvoisia, vaan alkuperäinen Twix (tai Raider) on paras vaihtoehto. :joojoo: Original > White > Dark, vaikka ei mikään niistä pahaa ole.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Naali »

Oon Jonsin kanssa samaa mieltä. Useimmiten kaikki uudet maut ovat alkuperäisiä huonompia. Ihan hauskahan niitä on maistella, mutta yleensä parhaalta olisi kuitenkin maistunut se ikivanha perussuklaa. Näin esimerkiksi Daimeissa ja Twixeissä, eikä Fazerin levyistäkään uudet ole yhtä hyviä kuin keltainen, sininen tai punainen. Makuasioita toki. :heh:

Tänään söin vaniljajäätelöä eräidenkin bileiden ylijäämächilipähkinöillä. Oli hyvää.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Joo, alkuperäiset ovat kyllä lähes aina parempia. :joojoo:

Pandan jouluiset Enkeli-vaahtonougatsuklaapatukat ovat hykerryttävän hyviä. :ihana:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Maarushka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3115
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Maarushka »

Pete kirjoitti: Pandan jouluiset Enkeli-vaahtonougatsuklaapatukat ovat hykerryttävän hyviä. :ihana:
Oi, ne on aivan mun lempipatukoita! :vonkaus: Joulun jälkeen pitää taas hamstrata, kun kaupat myy edullisesti joulun suklaita. Mmm...
I don't want more choice, I just want nicer things!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Pete »

MTV3:n Koti & Makuja -sivusto esittelee uutuuskonvehteja.

Tällaista Fazer Talvi -konvehtirasiaa en ole vielä missään nähnytkään.

Kuva
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^Minäpä näin eilen Sokoksen S-marketissa tuon! Kaunis pakkaus ja hurmaavia konvehteja (kivaa kun takakannessa esitellään, millaisia makupaloja sisällä on, ei suinkaan laimenna ostoshaluja :heh: ). Hinta oli muistaakseni niin suolaisenmakea, että järkyttyneenä laitoin suklaarasian varovasti takaisin hyllyyn vähän niin kuin arvokkaan taidelasiesineen. :kups:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Violette »

Ostimme tänään Stockan Herkusta aitoa italialaista jäätelöä, makuna pannacotta. Onpa taivaallisen hyvää! :kuolaus: Italialainen jätski on vaan niiiiin hyvää.

Eilen taas ostin K-marketista belgialaista kissankielisuklaata. Pakkauksessa oli valkoista suklaata ja maitosuklaata sisältäviä kissankieliä. Pakkaus oli pienehkö, 100 g, ja maksoi muistaakseni aika paljon niin pieneksi rasiaksi. Mutta hyvää oli! :ihana:

Näköjään sekä suklaa- että jäätelömakuni on muuttunut lähes täysin gourmet-henkiseksi. Kun herkuttelen, herkuttelen kunnolla. Laatutuotteissa ON ihan eri maku. Kun ei kerran usein saa syödä, niin silloin harvoin kun saa, syö mieluiten jotain tosi hyvää. <3

Pidättekö te muut italialaisista jäätelöistä?
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Naali »

Italialainen jäätelö on parasta! Paljon parempaa kuin esimerkiksi Ben & Jerry's. En useinkaan harrasta italialaista jätskiä Suomessa, koska tykkään myös suomalaisesta jäätelöstä kotona kulhosta nautittuna. Italiassa on sitten tullut vedettyä useampikin annos päivässä. :puna: Italialaisissa jäätelöissä on sitä paitsi kaikkia ihania makuja, kuten kookos, tiramisu ja stracciatella. :kuolaus: Tykkään kermajäätelöiden lisäksi myös ihan hirveästi niistä sorbettityylisistä jäätelöaltaan tuotteista. Sitruuna on ehdoton lempparini. :joojoo: Harvoin tulee Suomessa syötyä, koska haluaisin jäätelöt mieluiten tuuttiin, enkä koskaan jaksa pelkän jäätelön vuoksi taivaltaa mihinkään sopivaan paikkaan. Kerran ostin muistaakseni Stockalta hirveässä himossa samaan tötteröön sekä lakritsia että sitruunaa. Eivät sopineet yhtään yhteen, mutta nautinnollinen kokemus oli silti. :heh:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Violette »

Naalin vastaus oli hyvin oikeansuuntainen! :uujee: Kookosjäätelö. :kuolaus:

Parhaat jäätelömaut:

1. Kookos (merkillä ei väliä, mutta esim. Helsingin jäätelötehtaan jäde on hyvää)
2. Pistaasi
3. Aprikoosi.

Helsingin jäätelötehtaalla on muuten parhaat irtojätskit, mutta se onkin italialaista alkuperää oleva yritys :surrur: No, tää liittyy nyt tietenkin enemmän kesään kuin meneillään olevaan vuodenaikaan, mutta onhan Helsingin Forumissa kuitenkin kyseisen lafkan koju ympäri vuoden. Muistaakseni kaikki jäätelömaut siellä ovat erinomaisia, jopa mansikka, joka on muuten mielestäni turhin jäätelömaku ikinä, melkein yhtä turha kuin tavallinen vanilja. Mutta Helsingin jäätelötehtaan mansikka on aivan erinomaista.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Naali »

Joo, pitäisi syödä enemmän niitten jätskiä. :joojoo: Onko pistaasijäätelö semmosta vihreetä ja mantelihtavan makuista? En hirveesti tykkää siitä. Mulla taitaa olla joku mantelivamma. Aprikoosia en ole tainnut koskaan maistaakaan! Pitäisi ehdottomasti. Tehdäänkö Hevikut jätskikojulle joskus? :uujee:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Violette »

Pistaasijäde on siis vihreää ja maistuu pähkinälle, koska pistaasi on pähkinä :heh: , joskin makunsa on vähän erikoinen. Sitä joko rakastaa tai vihaa, lapsena vihasin.

Ehdottomasti Hevikut jätskikojulle! :uujee:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Treno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2165
Liittynyt: 26 Huhti 2004, 17:20

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Treno »

Italialainen jäätelö on aivan yliarvostettua. Viime vuonna Belgradin jälkimainingeissa söin Makedoniassa sikäläistä viikunajäätelöä, mikä on ollut ehkä parasta, mitä tähän mennessä olen maistanut. Sen jälkeen kesällä onnistuin Firenzessä vasta noin viidennestä jäätelöputiikista samaan vastaavaa tuotetta, mutta pettymys oli melkoinen, sillä makua ei ollut juuri lainkaan. Yhtä lattean mautonta oli maltalainen viikunajäätelö viime kesänä. Italiassa aionkin vastedes pitäytyä sorbeteissa, jotka tähän saakka ovat olleet aivan erinomaisia ja sopivat hyvin kesähelteille.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Pete »

Juurovissön kirjoitti:Äänestin tietty Raspberry-cheesecake-Kismettiä! :kuolaus:
Tuo maku sitten voitti. Tänään maistoin enkä voi sanoa pitäneeni. :eiei: Jouduin antamaan yli puolet äidille, kun en itse halunnut syödä loppuun. :( Äänestämäni kola olisi varmasti ollut parempi maku! :draamaa:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Treno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2165
Liittynyt: 26 Huhti 2004, 17:20

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Treno »

Ostin joulunpyhiksi näinä laadun aikoina sekä krunikkalaisen Chjokon käsintehtyjä "praliineja" sekä Kämpistä Valrhonan konvehteja. Ois vaan pitänyt luottaa omaan vaistoon ja jättää nuo ensinmaininut järkyttävän ylihinnoitellut :niinpa: töhnätäytteiset tryffelipalleroiset väliin ja keskittyä jälkimmäiseen likimain puolta halvempaan, mutta niiiiin paljon parempaan ranskalaiseen laatusuklaaseen :kuolaus:

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Vuoden suklaakiintiö on nyt ehdottomasti täynnä. :puna: Vaikka suklaa ei edes kuulu suurimpiin suosikkeihini, silti sitä on tullut syötyä rasiakaupalla... Seuraavan kerran ostan suklaata vasta pääsiäisenä! :draamaa:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Pete »

Maistoin sitä Pandan suklaamönjää enkä kyllä osta toista kertaa. :roll:

Aino luumuhyve -jäätelö oli hyvää. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Pete »

Harmittaa, kun jostakin syystä en ole saanut Ärrän jokavuotista mainosta, jossa mainostetaan mm. kesän uutuusjäätelöitä. Olen sitä ihan odottamalla odottanut, kun se on minulle henkilökohtaisesti perinteinen merkki kesän lähestymisestä. Luin sen sitten loppujen lopuksi perähikiällä sijaitsevassa mummolassani, jonne se kyllä oli jaettu. :roll:

Yhtä uutuustuuttia olen jo ehtinyt maistaa, mutta en muista siitä muuta kuin että siinä oli sitruunaa, enkä pitänyt siitä. :heh: Yritin etsiä sitä netistäkin, mutta en löytänyt. :eiei:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Maistoin tänään Magnum Temptation -uutuutta, jossa oli marjakastiketta, karpalorämmäleitä, suklaapaloja ja vaniljajäätelöä. Ihan veikeä, mutta suuhun jäi pitkäksi aikaa hyvin ällö ja imelä jälkimaku ylimakeasta marjamössöstä. En osta toiste.
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Margot »

^ Magnum Temptation. :hihi:
What color is your life?

Vastaa Viestiin