Mr Kite kirjoitti:
Ei minuakaan häiritse ollenkaan, että Azerien biisi on ruotsalaisten tekemä.
PS. Välillä minua jonkin verran häiritsee Suomessa oleva pienempi tai suurempi joko avoin tai jonkinlainen kaappivihamielisyys Ruotsia/ruotsalaisia kohtaan.
Olen samaa mieltä niin ikään kaappivihamielisyydestä. Tai alemmuudentunteeksi minä sitä kutsu.
Minua niin ikään ei häiritse se, että kappale on ruotsalaisten tekemä vaan se, että se
ulkomaalaisten tekemä. Minusta se, että mikä tahansa maa saa esittää viisunaan muunmaailaisten tekemää musiikkia sotii Euroviisujen perusajatusta vastaan. Paljon pahemmin kuin se, että viisunsa saa esittää muulla kuin oman maansa kielellä.
Yhdyn myös muiden kommentteihin kappaleen huonosta aurasta ja pahantuulisuudesta. Kolkkoudeksi olen sitä itse kutsunut. Jäätävä, puistattava tunnelma. Melodiasta tulee mieleen pakkoliikkeet.
Timoteus:
Jos EBU:lla olisi hiukkaakaan selkärankaa, Azerbaidžan ei viime vuoden tempauksensa vuoksi olisi tänä vuonna kisassa edes mukana.
Itselleni on jäänyt epäselväksi, mikä on tuo aiemmin mainittu Azerbaidzan-kohu. Armeniaako äänestäneet saivat jotain huutia Azerbaidzanissa viime vuonna?
Aancon:
eihän Azerbaijan ole edes Euroopassa
Ei olekaan maantieteellisesti, kun sijaitsee Kaukasus-vuoriston väärällä puolen.
Yleensä maantieteellisessä määrittelyssä on se kumma seikka, että miksi maiden pitäisi kuulua nimenomaan Eurooppaan. Miksei Aasia kelpaa tai Afrikka, tai Lähi-Itä? Espanjakin voisi halutessaan väittää olevansa afrikkalainen valtio, koska Kanarian saaret lasketaan kuuluvaksi Afrikkaan ja lisäksi Espanjalla on oma plänttinsä ihan Afrikan mantereellakin, mutta eipä ole Espanjaa afrikkalaisuus kiinnostanut...
Eurooppaa ja eurooppalaisuutta nostetaan ihan liikaa jalustalle. Venäjällä onneksi moni on sitä mieltä, että mihinkään Eurooppaan kuuluta! Ylpeitä ollaan omasta identiteetistään.
Ja loppukaneetti: Romaniassa Azerbaidzanin viisu soi paljon radiossa.