Nina Lassander - Cider Hill

Euroviisut 2010 Oslossa
Lukittu

Nina Lassander - Cider Hill

*****
33
30%
****
27
25%
***
30
28%
**
16
15%
*
3
3%
 
Ääniä yhteensä: 109

Avatar
jv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1211
Liittynyt: 21 Marras 2005, 15:36
Paikkakunta: Helsinki, Suomi

Re: Nina Lassander - Cider Hill

Viesti Kirjoittaja jv »

^Kun istuin salissa lauanataina, olin melko lailla samaa mieltä voittajasta kuin puhelinäänestäjät, mutta kun katsoin kisan rauhassa telkkarista sunnuntaina, oli ihan yhtä selvää, että suosikkini superfinaalista olisi ollut juuri Cider Hill. Tämä on niin herkkä, kaunis ja tyylikäs kappale. Itse asiassa arvelen, että tämä olisi pärjännyt Oslossa, ei kun Baerumissa, paremmin kuin tylsäksi kritisoijat osaavat aavistaakaan.

Avatar
Metsis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3253
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 14:26
Paikkakunta: Turku

Re: Nina Lassander - Cider Hill

Viesti Kirjoittaja Metsis »

Kyllä tän superfinaalipaikka melko yllättävää oli, vaikka täytyy kyllä myöntää, että biisikertauksen aikana oikein hämmästyin, miten laadukkaan, miellyttävän ja kansainvälisen kuulloinen tämä paketti oli! Mua vaan kauheesti nauratti, että kun biisin taustassa on vähän cembaloa niin heti raahataan lavalle "cembalo" ja tehään esitys empire-tyyliin. Mun mielestä vähempikin viittaus cembaloon ois riittänyt, esim. Ninan staili finaalissa oli aivan huikaiseva yhdistelmä empireä ja nykyaikaa! :kups:
Katsos, onni on kuin päivänpaiste, mitä kirkkaampi paiste on, sen mustempi varjo vierelläsi. Pilvisellä säällä ei ole varjojakaan.
Hilja Valtonen - Neekerityttö peilaa

TOTUUDENPUHUJA

Re: Nina Lassander - Cider Hill

Viesti Kirjoittaja TOTUUDENPUHUJA »

Rousku kirjoitti:
TOTUUDENPUHUJA kirjoitti:Tää unettava usvabiisi ei olisi ikinä mennyt läpi. Miksi se ylipäänsä oli hyväksytty kisaan....
Jotta saimme äänestää sen superfinaaliin!

Jos kansa äänestää biisin kisan kakkossijalle, sillä on tietenkin täysi oikeus osallistua. Vaihda kansa, jos olemme niin väärässä? Tai olisihan kisaan voinut osallistua vain voittaja...
Huilumies kirjoitti:En kerta kaikkiaan ymmärrä tämän menestymistä. Luulin, että esiintyminen heti Heli Kajon huippuvetävän teoksen jälkeen tämä olisi katsojillekin vaikuttanut suurena Lässähdyksenä. Eihän biisistä todellakaan muista mitään melodiaa edes...
Melodiahan tässä juuri on parasta. Myönnän ettei se ole tarttuvin tai vetävin mahdollinen, kuten eivät yleensäkään tuollaiset laajakaariset ole, mutta se tuottaa esteettistä mielihyvää. Nina myös lauloi paremmin kuin Heli.


Kansa ei aina tiedäkään, mikä on ESCissä parasta, ja siten Suomelle parasta. Cider Hill ei menisi unettavuudellaan läpi semistä: yhtä laadukkaita biisejä, mutta tarttuvia, on muilla tarjota. Cider Hill -biisi ja Eläkeläisten biisi eivät kummatkaan ole nykyhetken ESC-kamaa, vaikk kansa niitä fanittaisikin. Siksi ne pitäisi eliminoida ennen kuin niitä voi edes äänestää.. kärkeen pilaamaan Suomen mainetta.

Avatar
Stormi
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 19
Liittynyt: 25 Touko 2008, 13:02

Re: Nina Lassander - Cider Hill

Viesti Kirjoittaja Stormi »

TOTUUDENPUHUJA kirjoitti: Kansa ei aina tiedäkään, mikä on ESCissä parasta, ja siten Suomelle parasta. Cider Hill ei menisi unettavuudellaan läpi semistä: yhtä laadukkaita biisejä, mutta tarttuvia, on muilla tarjota. Cider Hill -biisi ja Eläkeläisten biisi eivät kummatkaan ole nykyhetken ESC-kamaa, vaikk kansa niitä fanittaisikin. Siksi ne pitäisi eliminoida ennen kuin niitä voi edes äänestää.. kärkeen pilaamaan Suomen mainetta.
Väitätkö sitten, että Kuunkuiskaajat oli se paras vaihtoehto? Romanialaistyylinen humppa kappale? Eihän Euroopassa ees ymmärretä kappaleen sanoja... Liekö näistä mitään tekstitystäkään? Kyllä Cider Hill olisi ollut ainakin Kuunkuiskaajia ja Eläkeläisiä parempi vaihtoehto jo englanninkielisyydenkin takia :heh: Lisäksi kappale on kaunis ja nimikin hyvä (käännettynä Siiderimäki?). Cider Hill :peukku:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Nina Lassander - Cider Hill

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Minun kohdallani tämä kappale kärsi suunnattomasti kesäteatterimaisesta, homssuisesta ylöspanosta. Oli vaikea kuvitella kokonaisuutta isolle viisulavalle ilman hilpeyttä.

Tuo kun biisikin vaatii hyvää kuuntelutahtoa ennen kuin tempaa mukaansa. Vaikka sitten onkin parempi kuin siirappisemmat sukulaisensa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
manic
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1057
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 17:32
Paikkakunta: helsinki

Re: Nina Lassander - Cider Hill

Viesti Kirjoittaja manic »

Metsis kirjoitti:Kyllä tän superfinaalipaikka melko yllättävää oli, vaikka täytyy kyllä myöntää, että biisikertauksen aikana oikein hämmästyin, miten laadukkaan, miellyttävän ja kansainvälisen kuulloinen tämä paketti oli! Mua vaan kauheesti nauratti, että kun biisin taustassa on vähän cembaloa niin heti raahataan lavalle "cembalo" ja tehään esitys empire-tyyliin. Mun mielestä vähempikin viittaus cembaloon ois riittänyt, esim. Ninan staili finaalissa oli aivan huikaiseva yhdistelmä empireä ja nykyaikaa! :kups:
Samaa mieltä. Olisin puvustanut esityksen ihan modernisti. Se olisi voinut tuoda sitä cembaloa eritavalla esiin. Hovimäki-tyyli oli jotenkin niin 90-luvun puoliväliä.... :draamaa:

Avatar
rewind
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 579
Liittynyt: 26 Touko 2008, 09:35

Re: Nina Lassander - Cider Hill

Viesti Kirjoittaja rewind »

Itse asiassa lähes kaikissa esityksissä puvustus oli todella kömpelöä :eiei: Monissa juurikin kuoron ja tanssijoiden puvut ja liikehdintä olivat kuin jostain 80-luvun alusta :nohyi: Kuka kumma noita koreografioitakin on ollut tekemässä?
El Robocop!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Nina Lassander - Cider Hill

Viesti Kirjoittaja Rousku »

TOTUUDENPUHUJA kirjoitti:Kansa ei aina tiedäkään, mikä on ESCissä parasta, ja siten Suomelle parasta.
Jos lähtökohtasi on tuo, niin sittenhän meidän ei kannata keskustellakaan. Sinulle on tärkeää taktikoida kansainväliseen kisaan biisi, joka siellä luultavasti menestyisi. Minusta on tärkeää lähettää biisi, josta itse pidämme, ovat menestysodotukset mitä hyvänsä.

On sitten se kolmaskin näkemys: Brittien mielestä kisassa on kyse siitä, kuka esittää parhaan vitsin. Eikö siis olisikin kannattanut äänestää Eläkeläisiä, tai Amadeusta jumpparyhmineen? Tai vähän lisää vielä teatraalisuutta Pentille niin se olisi ollut siinä.
Viimeksi muokannut Rousku, 02 Helmi 2010, 18:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

TOTUUDENPUHUJA

Re: Nina Lassander - Cider Hill

Viesti Kirjoittaja TOTUUDENPUHUJA »

Rousku kirjoitti:
TOTUUDENPUHUJA kirjoitti:Kansa ei aina tiedäkään, mikä on ESCissä parasta, ja siten Suomelle parasta.
Jos lähtökohtasi on tuo, niin sittenhän meidän ei kannata keskustellakaan. Sinulle on tärkeää taktikoida kansainväliseen kisaan biisi, joka siellä luultavasti menestyisi. Minusta on tärkeää lähettää biisi, josta itse pidämme, ovat menestysodotukset mitä hyvänsä.
Just näitä voimia vastaan olen yrittänyt taistella viime vuodet! Yritän omalta osaltani kitkeä tämän väärän mentaliteetin Suomen euroviisuvalinnasta.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Nina Lassander - Cider Hill

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

^ Millä perusteella se on väärä mentaliteetti? Minusta on arvovalintakysymys, onko euroviisuosallistumisessa tärkeintä yrittää menestyä mahdollisimman hyvin vai jokin aivan muu. Objektiivisesti oikeaa tai väärää mentaliteettia ei ole olemassa.

Toinen kysymys: Onko Rouskun mentaliteetti edes tavoitteesi kannalta väärä mentaliteetti? Haluamallasi tavalla taktikoiden Suomi on yrittänyt valita viisua montakin kertaa mutta kun ei ole tajuttu, mistä viisuissa on kyse, on saatu valittua turhakkeita, jotka eivät menestyneet ja joista ei pidetty edes kotimaassa. Pahin esimerkki tällaisesta taktikoinnista oli Edea. Ainoa voitto tuli siinä vaiheessa, kun "kaikkia miellyttävää" euroviisua etsinyt esiraati poistettiin, tekijöille annettiin vapaat kädet ja kisaan valittiin sellainen viisu, josta pidettiin itse, vaikka esittäjä ja kappaleen genre tyypillisestä euroviisumenestyjästä poikkesivatkin.

Jotta sinun mentaliteetillasi todella päästäisiin parhaaseen mahdolliseen viisutulokseen, pitäisi meillä olla lähes erehtymättömiä asiantuntijoita, jotka tietävät, millä viisuissa menestytään ja millä ei. Yleisradiolla ei tällaista asiantuntemusta ole eikä sitä täältä Viisukuppilastakaan löydy. Ja ei, edes sinä et tunnista hitti- ja floppiviisuja läheskään niin hyvin kuin luulet tunnistavasi. Sinun mentaliteetillasi ollaan koko ajan pari askelta jäljessä, koska "tieto" siitä, millä viisuissa menestytään, perustuu aina menneisyyteen.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1799
Liittynyt: 25 Touko 2009, 23:19

Re: Nina Lassander - Cider Hill

Viesti Kirjoittaja Mr Kite »

jv kirjoitti:^Kun istuin salissa lauanataina, olin melko lailla samaa mieltä voittajasta kuin puhelinäänestäjät, mutta kun katsoin kisan rauhassa telkkarista sunnuntaina, oli ihan yhtä selvää, että suosikkini superfinaalista olisi ollut juuri Cider Hill. Tämä on niin herkkä, kaunis ja tyylikäs kappale. Itse asiassa arvelen, että tämä olisi pärjännyt Oslossa, ei kun Baerumissa, paremmin kuin tylsäksi kritisoijat osaavat aavistaakaan.
Eilen illalla kuuntelin ja katselin tämän Ninan Cider Hillin muutamaan kertaan tuolta YouTubesta. Kyllähän tämä kaunis laulu on ja esittäjä on hurmaavan kaunis ja esitys oli kokonaisuutena tyylikäs. ...Tuli mieleen viime vuoden Islannin laulaja (Yohanna) ja laulu (Is it true) ja hänen kakkostilansa viime vuonna viisuissa......joten miten Nina olisi mahtanut menestyä Oslossa ? Olisiko menestynyt paremmin vai huonommin kuin Kuunkuiskaajat :mitvit:

Vaikea arvioida, koska Ninan laulu on kuitenkin niin erilainen kuin Kuunkuiskaajien. Ehkä olisi menestynyt paremmin - ehkä ei :mitvit:

No, jossittelu on jossittelua....

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: Nina Lassander - Cider Hill

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Kerrankin mukavaa, että mun suosikki pärjäsi näinkin hyvin.

Superfinaalin paras!
Love shine a light

TOTUUDENPUHUJA

Re: Nina Lassander - Cider Hill

Viesti Kirjoittaja TOTUUDENPUHUJA »

Edea oli minustakin väärä valinta, minkä olen jo sanonutkin monesti, koska äänestys ESCissä muuttui just silloin. Mentaliteettini perustuu tulevaisuuteen, enkä yritä katsoa edellisvuosista, millä pärjäisi nyt. Vedän vain johtopäätöksiä menestyneistä kategorioista ja tyyleistä kunakin vuonna ja siitä lieviä projisointeja seuraaviin vuosiin. Joka vuosi on uusi tilanne, olipa edellisvuonna ollut mitä tahansa. Joka vuosi tilanne nollautuu, ja kärkeen saattaa nousta yhtäkkiä balladi, tekno, disco, pop, etno, laulelma, hymistely jne. Rybakin voitto ei vaikuta mielipiteeseeni tänä vuonna, eikä Kuunkuiskaajien fanittamiseni liity siihen. Kun -98 Kaasinenkaan (Jaria toivoin) ei päässyt ESCiin, nyt on hyvä vuosi paikata sekin tilanne, koska mielestäni sopivaan saumaan tuli oikeanlainen voittaja ottaen huomioon karsinta10nikön. Eli kun taas valta 50% ammattilaisilla on, ja toisaalta puolet kansalla, KK oli kirkkaasti paras valinta.

Olen joka vuosi kuin leija avoimena viisujen menestysbiisien suhteen ennen kisoja ja mikään edellisvuosien naru ei vedä minua mihinkään. Siihen pyrin. Kategorioissakin olen tosi varovainen, ja sen edelle ajaa aina se, onko itse sävellys hyvä. En siis toki ala tolkuttamaan, että kun viime vuonna voitti etno, tänäkin vuonna kaikki etnot on kärjessä. Mutta nyt sattuu olemaan niin, että uskon KK:n olevan ESC-finaalissa.

Avatar
Sahara
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 421
Liittynyt: 23 Touko 2006, 09:57
Paikkakunta: Kreikka

Re: Nina Lassander - Cider Hill

Viesti Kirjoittaja Sahara »

Heti ensikuulemalta tämä oli ehdokkaista paras. Kaunis, helposti kuunneltava.

Mä en taas ollenkaan ymmärrä Heli Kajon suosiota - mun korvaan se kappale on outo.

Makuasioita siis. Eli te, jotka "eivät kertakaikkiaan voi ymmärtää tämän menestymistä", niin uskokaa pois, että meitäkin on, joiden mielestä tää oli se paras.

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: Nina Lassander - Cider Hill

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Täysin sammaa mieltä kuin edellinen.
Love shine a light

TOTUUDENPUHUJA

Re: Nina Lassander - Cider Hill

Viesti Kirjoittaja TOTUUDENPUHUJA »

Ihmettelen hieman kaipuuta irkkuballadeihin, aivan kuin se olisi jotain ihannoitavaa viisuissa. Mutta itse Irlantikin tippui semissä omalla irkkulaulullaan Helsingissä 07. Ei tyylissä mitään vikaa, mutta kun sävellys on Just a little bitiäkin tylsempi, en voi käsittää tämän nousua kakkoseksi.

Hyöty teki 2004 Anna Stenlundille kakkoseksi tulleen kantrivaikutteisen mandoliinibiisin. Lassanderin biisissä on pyritty samantyyppiseen konseptiin: nyt irkkutyylisellä barokkisembalo -konseptilla.

Ehkä ilmassa on myös naiivia ajattelua tyyliin "tehdään tähän eurooppaa miellyttävä irkku-teema, niin sitä äänestetään". Mutta kaikki tällaiset lisäyritelmät eivät paina pätkääkään ESCissä, kun sävellys on unettava.

Irkku- ja barokkiteema on minusta tässä irrallinen ja päälle liimattu elementti, kuten italian kieli Hietasen biisissä.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Nina Lassander - Cider Hill

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Eikös tämä nyt kuitenkin sijoittunut tyylillisesti vähän barokkia myöhempään aikaan?

Olisikin oikeaa barokkityyliä muhkeine säkkäräperuukkeineen! Nehän oikeastaan muistuttavat kasarikampauksia, ja 80-luvunhan on jo pitkään pitänyt olla tulossa muotiin (ja kieltämättä jotain vaikutteita jo näkyy). Ja legginsit herroille jalkaan niin olisivat olleet sekä muodikkaita että muistuttaneet sorjia sääriään esitteleviä barokkiajan herrasmiehiä! Kas näin. (Verka-jalat meets Next Time -tukka meets Carola 2006 -viitta?)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5345
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nina Lassander - Cider Hill

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

Rousku kirjoitti:
Huilumies kirjoitti:En kerta kaikkiaan ymmärrä tämän menestymistä. Luulin, että esiintyminen heti Heli Kajon huippuvetävän teoksen jälkeen tämä olisi katsojillekin vaikuttanut suurena Lässähdyksenä. Eihän biisistä todellakaan muista mitään melodiaa edes...
Melodiahan tässä juuri on parasta. Myönnän ettei se ole tarttuvin tai vetävin mahdollinen, kuten eivät yleensäkään tuollaiset laajakaariset ole, mutta se tuottaa esteettistä mielihyvää. Nina myös lauloi paremmin kuin Heli.
Olen pahoillani, mutta tämä oli minulle finaalin kiinnostamattomin kappale. Melodia ei meinannut todellakaan tarttua millään. Kuunneltuani tämän ainakin 5 kertaa (1 alun yleiskuuntelu + 1 eka semi + 1 autossa Tohlopista kotiin + 2 finaalissa) en muistanut kappaleen melodiasta yhtään mitään. Äsken katsoimme vaimon kanssa viisufinaalin uudestaan, ja ”vihdoin” se jäikin soimaan päähän (koska ”uusin” opittu niin yleensä tekee, muuthan osasin ennestään… paitsi ehkä Hietasen biisin). Nyt kun osaan melodian, totean jälleen kerran että onpa tavallinen ja mitäänsanomaton, vaikka sanoma olisi kuinka hieno (eikä sekään ole hieno, ei tuollainen ole mitenkään persoonallinen tarina).
Stormi kirjoitti:
TOTUUDENPUHUJA kirjoitti: Kansa ei aina tiedäkään, mikä on ESCissä parasta, ja siten Suomelle parasta. Cider Hill ei menisi unettavuudellaan läpi semistä: yhtä laadukkaita biisejä, mutta tarttuvia, on muilla tarjota. Cider Hill -biisi ja Eläkeläisten biisi eivät kummatkaan ole nykyhetken ESC-kamaa, vaikk kansa niitä fanittaisikin. Siksi ne pitäisi eliminoida ennen kuin niitä voi edes äänestää.. kärkeen pilaamaan Suomen mainetta.
Väitätkö sitten, että Kuunkuiskaajat oli se paras vaihtoehto? Romanialaistyylinen humppa kappale? Eihän Euroopassa ees ymmärretä kappaleen sanoja... Liekö näistä mitään tekstitystäkään? Kyllä Cider Hill olisi ollut ainakin Kuunkuiskaajia ja Eläkeläisiä parempi vaihtoehto jo englanninkielisyydenkin takia :heh: Lisäksi kappale on kaunis ja nimikin hyvä (käännettynä Siiderimäki?). Cider Hill :peukku:
Lähdetkö Stormi siitä, että kaiken on oltava ”tuttua ja turvallista”? Etkö voi ajatella sellaista ajatusta, että juuri eksotiikka ja erikoisuus tuovat pisteitä? Jos kappale on hyvä, voi kansalliskieli olla vielä pisteenä i:n päällä. Jos kappale on tylsä ja tasapaksu, englannin kieli voi tehdä siitä vieläkin tylsemmän, kuten mielestäni juuri Cider Hillin tapauksessa. Älkää hyvät ihmiset kuvitelko, että vain englanninkieliset kappaleet pärjäisivät!! Teräsbetoninkin suomihevi pääsi Belgradin finaaliin 2008. Ja sijoittui paremmin kuin Waldo’s People 2009.

[off-topic CH-ketjussa]Kuunkuiskaajat olivat todella se paras vaihtoehto! Eikä heidän kappaleensa ole ”romanialaistyylinen” vaan suomalais-slaavilais-mustalaistyylinen. Tytöt itse korostivat viimeksi mainittua vaikutetta, joka on Suomessakin elävä vähemmistö.[/off-topic]

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Nina Lassander - Cider Hill

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^En vieläkään tiedä, mistä tässä laulettiin, kun en yleensä kuuntele sanoja, vieraskielisiä varsinkaan. Biisi vain tehoaa ilman "hienoa" sanomaakin :peukku:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Mickey Joe
Maistelija
Maistelija
Viestit: 47
Liittynyt: 04 Kesä 2006, 20:11
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nina Lassander - Cider Hill

Viesti Kirjoittaja Mickey Joe »

Cider Hill <3 <3 <3 Arvasin, että mahdollisuuksia on!

Ei tosiaan mikään rekkakuskilesbokappale :surrur: , vaan ennemminkin kuin Islannin Johanna :ihana: viime vuonna.

Ja Markku Haussila :surrur: <3 :rakkaus: :vonkaus:

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5345
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nina Lassander - Cider Hill

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

Niin, siis anteeksi jo etukäteen Nina Lassanderin kappaleesta pitäville, enhän minä kiistä että oli kappaleella hyviäkin puolia ja että se oli kappale muiden joukossa tässä finaalissa. Enkä jaksaisi tätä mollata, kun kerta on edelleen aihetta suureen riemuun, kun oikea kappale eli "Työlki ellää" voitti :tuuletus: Mutta todellakin, pidän Eläkeläisten kolmattakin sijaa suurempana "ihmeenä" juuri sitä, että "Cider hill" pääsi niinkin korkealle kuin 2.sijalle. :eeek: Se on jotenkin aivan selittämätöntä, kun tietää, millaisia vaihtoehtoja oli tarjolla.

Ketkä äänestivät Nina Lassanderiä? ??? Tarkoitan siis ryhmää, en yksilöitä joita tietysti löytyy joka lähtöön. En etsimälläkään löydä suurta ihmisryhmää, jota Cider hill voisi miellyttää. Jos pitää "kauniista (ja englanninkielisistä) balladeista", niin sellaiseksi Cider hill oli varsin keskinkertainen ja latteamelodinen, ei voi verratakaan esim. johonkin "Empty room":iin. Sitäpaitsi balladitehoa söi esitys mielestäni aika pahasti: melodian potentiaalinen tunnelma hukkui sateenvarjoshown alle, lavalla oli aivan liikaa liikettä... Jos edes sanomasta ei saada kummempaa selkoa, niin kuinka ihmeessä tämä on näin moneen iskenyt??

En siis ymmärrä, miten noin monet äänestivät juuri tätä, kun vaihtoehtoina oli:

- suomenruotsalaisille Sister Twister ja Linn, joilla molemmilla oli repäisevämmät kappaleet

- balladien ystäville Antti Kleemola ja Pentti Hietanen

- vanhahtavan pukeutumisen ja tyylin ystäville Maria Lund ja Heli Kajo

Jokainen yllä mainituista on mielestäni omassa viiteryhmässään parempi kuin lattea Cider hill. Erityisesti, kuinka noin moni voi heti Heli Kajon esityksen jälkeen preferoida kuitenkin Nina Lassanderia?!

Ymmärrän erittäin hyvin Eläkeläisten suosion: repäisevää ja (muka)hauskuutta, hyvä meno ainakin. Samoin ymmärrän Eläkeläisten inhoajia: junttimaisuutta, esineväkivaltaa, kökköhuumoria...

Mutta siis tämä Ninan kakkossija (sijojen 4.-10. sijasta). Löytyykö parempaa esimerkkiä keskinkertaisuuden ylistyksestä? Kuinka tämä oli mahdollista? Ei mene ymmärrykseen, että ihmisiä miellyttäisi keskinkertaisuus yli onnistuneiden persoonallisten ideoiden. Tulee ihan mieleen eräs toinen Nina, joka pääsi 10 vuotta sitten edustajaksemme asti :roll:

(Ajatusleikki: kuvitelkaa että nimeäisin Slovakian suosikkikappaleekseni leppoisan mutta tavallisen ja latteahkon "Kým nás máš", kun muut vaihtoehdot olisivat syvällinen ja karismaattinen ”Modlitba”, reipas raskasrokki "Nekonečná pieseň" tai tunnelmallinen taidepläjäys ”Let’ tmou”. Kyllä tekin ihmettelisitte!)

Jos te ymmärrätte näitä viiteryhmäasioita paremmin, niin kertokaa. Sillä aikaa todellakin huokaisen helpotuksesta, ettei Cider hill päässyt edustuskappaleeksemme :) Se olisi ollut minulle jopa vaikeampaa sietää kuin Hulluna humpasta (vaikka olisi esitetty englanniksi), joka sentään olisi ollut persoonallinen lisä viisuihin. Cider hill ei olisi antanut kerrassaan mitään uutta Euroviisujen historiaan.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Nina Lassander - Cider Hill

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Huilumies kirjoitti:En siis ymmärrä, miten noin monet äänestivät juuri tätä, kun vaihtoehtoina oli:
- suomenruotsalaisille Sister Twister ja Linn, joilla molemmilla oli repäisevämmät kappaleet
Lienee niitäkin suomenruotsalaisia, jotka pitävät rauhallisemmasta musiikista. Jos he halusivat äänestää omiaan, ei muita jäänyt jäljelle kuin Cider HIll. Sitten en ihmettele yhtään, jos jotakuta ärsytti noiden rokkareiden heikompi englannin ääntämys niin että äänet menivät ammattitaitoisemmalle esitykselle.
Huilumies kirjoitti:- balladien ystäville Antti Kleemola ja Pentti Hietanen
Pidän hyvistä balladeista, ja minulle Hietanen oli kyllä ihan liian siirappinen. Kleemolan biisi muuten vain ei ole sen vähempää keskinkertainen kuin Cider Hill.
Huilumies kirjoitti:- vanhahtavan pukeutumisen ja tyylin ystäville Maria Lund ja Heli Kajo
Onko tällainenkin viiteryhmä olemassa?
Huilumies kirjoitti:kuinka noin moni voi heti Heli Kajon esityksen jälkeen preferoida kuitenkin Nina Lassanderia?!
Nina lauloi paremmin. En yhtään ihmettele, jos joku Helistä, Mariasa ja Ninasta valitsee Ninan, sillä kahden muun äänen voi kokea ärsyttävänä ininänä. Heli sitä paitsi ei laulanut järin puhtaasti. Vielä jos on niitä, jotka laskeskelevat että kansainvälisessä kisassa englanninkielinen laulu pärjää paremmin.

Oma veikkaukseni on, että superfinaaliin tämän biisin kantoivat ennen muuta ykkösryhmän eli rauhallisempaa ja/tai ammattitatoisempaa musiikkia suosivien suomenruotsalaisten äänet. Superfinaalissa taas eläkeläisten vastustus jakautui aika tasan kahden muun vaihtoehton välille. Jos on sitä mieltä, että Työlki ellää on renkutus, jossa on ihan liian monta säkeistöä ja sitten vielä ne junttiäijät taustalla heilumassa (vaikka laulusta pidänkin niin ymmärrän että näin voi ajatella), niin valinta on Cider Hill.
Huilumies kirjoitti:melodian potentiaalinen tunnelma hukkui sateenvarjoshown alle, lavalla oli aivan liikaa liikettä...
No tästä olen samaa mieltä, paitsi että ne on kyllä päivänvarjoja. Vaikka ehkä jotkut näkivät koreografian sopivan hyvin siihen cembalokrumeluuriin, ja ajattelivat että cembalo on varmaan viisuissa kova sana kun sitä ei ole ennen kuultukaan.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Nina Lassander - Cider Hill

Viesti Kirjoittaja Roope »

Nina on ilahduttavasti päässyt ESC-radiossa soittolistalle :tuopit:

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Nina Lassander - Cider Hill

Viesti Kirjoittaja romualdo »

tottahan toki, näin jälkeenpäin on saanut vaan ihastella tätä tyylikästä kaunista kappaletta, varsinkin kertosäe on lumoava! vaatii varsinkin tietynlaisen hyvin rentoutuneen mielentilan...

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1859
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: Nina Lassander - Cider Hill

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Kuulin tämän radiosta vähän aikaa sitten ja ihan mukavalta kuulosti! Tämä olisi miellyttänyt ns.länsieurooppalaista musiikkimakua eniten, jos olisi päässyt kisoihin. Miellyttävä pikku kappale.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Nina Lassander - Cider Hill

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Nina on esiintymässä heinäkuun viimeinen lauantai Jaakon Päivillä Pietarsaaressa, mukana on myös Salem Fakkiiri (ruohtin karsintojen kakkonen) sekä Geir Rönning ... vois kyl käydä kuuntelemassa Ninaa ja Geirii... ! Wilssoniki silloin tuu pois sieltä saaresta!

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Nina Lassander - Cider Hill

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Ai nyt ruvetaan sit spekuloimaan, missä Ninan menestys ois ollu?

Missä musiikkivideo? Vai tehdäänkö yhdessä ilman sateenavarjoja? Missä artisti? Missä median kiinnostus?
Kuulin muuten tänään Jumbon kauppakeskuksen eräässä urheilukaupassa Salem Al Fakirin biisin, joka sijoittui Ruotsissa kolmoseksi. Joku kysyi, miten joku voi laulaa noin kauniin kappaleen, mikähän tämä on? :niinpa:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13257
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Nina Lassander - Cider Hill

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Nina Lassander Bettina kiertueella-ohjelman vieraana. Ensimmäinen lähetys ohjelmasta nähtiin eilen. :telkku: Ninan osuus alkaa kohdasta 24:40.

http://areena.yle.fi/ohjelma/96b2cb94bc ... e76fbfa8ca

Nina suunnittelee mm. oman levy-yhtiön perustamista.
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Nina Lassander - Cider Hill

Viesti Kirjoittaja Roope »

Kiitos linkistä :kiitos:

Nina sanoi olleensa onnensa kukkuloilla Euroviisuissa :uujee: , olivatkohan siiderikukkuloita :tuopit:

Lukittu