Facebook Uh Oh Oh (keskustelua Facebookista)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Löytyykö profiilisi Facebookista?

kyllä
166
85%
ei
30
15%
 
Ääniä yhteensä: 196

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Jonnuli kirjoitti:Me ollaan nyt virallisesti kavereita :vonkaus: :hali:
Jee! :tapu: :hali:

Mä olen kyllä alkanut vähän karsia kaverilistaa. Miksi pitäisin siellä ihmisiä, joiden kanssa mulla ei ole MITÄÄN yhteistä? :draamaa: (Ja ei, en puhu kuppilalaisista. )
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Joku koira oli pyytänyt minua kaverikseen Facebookissa! :uujee:
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Magnum kirjoitti:Joku koira oli pyytänyt minua kaverikseen Facebookissa! :uujee:
Mullakin on pari kissa- ja pari koirakaveria :heh:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Aintsu kirjoitti: Mä olen kyllä alkanut vähän karsia kaverilistaa. Miksi pitäisin siellä ihmisiä, joiden kanssa mulla ei ole MITÄÄN yhteistä? :draamaa: (Ja ei, en puhu kuppilalaisista. )
mä taas tein alunperin päätöksen, että en hyväksy kaveripyyntöjä sellaisilta ihmisiltä, joiden kanssa en ole puhunut ja joiden kanssa ainoa yhteinen asia on sama koulu tai paikkakunta. eihän siinä ole mitään järkeä olla kavereita facebookissa ja kohdatessamme mahdollisesti oikeassa elämässä ei kummallekaan tulisi mieleenkään moikata tai edes huomata toisiamme! tuntuu, että joillekin facebookin tarkotus on saada mahdollisimman monta "kaveria".

nyt mulla on tasan sata kaveria ja kaikki on semmosia, joiden kanssa pidän yhteyttä joko netissä tai IRL :) eli mun ei ees oo tarvinnu karsia alunperinkään :mrgreen: moni mun kaveri kyllä on sanonu samaa, että on alkanu poisteleen turhakkeita kaverilistalta :D
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Tontsa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4130
Liittynyt: 07 Tammi 2010, 18:01
Paikkakunta: Vaasa

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

Onkos kellään ketään julkkiksia facebookissa kaverina? :uujee:

Avatar
Metsis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3253
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 14:26
Paikkakunta: Turku

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Metsis »

Mäkin oon miettinyt tota kaverilistan karsimista. Mulla ei "oikeessa elämässä" oo todellakaan sellasta määrää kavereita, mitä mun kaverilista antaa olettaa. Toisaalta on mun mielestä ihan okei, jos joku mun entisen kotikunnan asukeista on halunnut mut kaveriksi pyytää, ihan hyvin voin feedistä sensuroida heidän statuspäivityksensä jos ei kiinnosta ja päinvastoin. En kuitenkaan aio feisbuukissa huudella mitään arkaluontoisia asioita. Jos esimerkiksi päivittäisin parisuhdestatusta niin sehän olis ihan diskovalo. :rofl: Ja ihan hyvin jotkut mun "oikeen elämän" kaverit voi ihmetellä, et mitä tollaset hintit käy mun statuksissa aina huutelemassa. :heh:

Mitä noihin julkkiksiin tulee niin mulla on kaverilistalla vaan yksi "julkkis". Muistaakseni. :mitvit: Ja hänen kanssaan oon ollut muutenkin tekemisissä, että varmasti tuntee ja muistaa mut muutenkin kuin fanina. :joojoo: Mä oon miettiny tota asiaa niin päin, että jos musta nyt jostain syystä pamahtais yhtäkkiä julkkis niin tyhjenis kaverilista kyllä lähes kokonaan enkä hyväksyis muuta kuin sellasia "oikeita kavereita", sellasia joiden kanssa on tekemisissä vähintään kuukausittain ja joihin voi luottaa. Se on tietysti jokaisen julkkiksen asia että mihin fb-profiiliaan käyttää, useimmilla varmaan mainostaminen on aika tärkeetä. Ja mistä sitä ees tietää et ketkä kaikki julkkikset pitää profiiliaan itse pystyssä. Mulle ainakin semmonen aitous ois tosi tärkeetä. :joojoo:
Katsos, onni on kuin päivänpaiste, mitä kirkkaampi paiste on, sen mustempi varjo vierelläsi. Pilvisellä säällä ei ole varjojakaan.
Hilja Valtonen - Neekerityttö peilaa

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Facebook toimii loistavana markkinapaikkana! :tapu: Olen saanut myytyä yhden lampun Facebookin kautta ja nyt kauppa käy myös muille ylimääräisille huonekaluille. :joojoo: Meinasin tässä jo laittaa lehteen ilmoitusta, mutta Facebookin kautta saa kirjoitettua pidempiä viestejä ja laittaa kuvia mukaan ilmaiseksi. Tietenkin näkyvyys ei ole vielä kovin laajaa, mutta ehkä nämä ryhmät saavat vielä tuulta purjeisiinsa, joissa myydään, ostetaan, vaihdetaan ja lahjoitetaan tavaraa. :joojoo:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

voda07
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 26 Heinä 2010, 14:18

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja voda07 »

Naali kirjoitti:Mun yksi kaveri oli liittynyt ryhmään "Lopettakaa euroviisut!". Teki mieli poistaa kavereista saman tien. :roll:
Siis ainakin nimensä perusteella kuulostaa vielä täysin asialliselta:) Saahan sitä olla mitä mieltä haluaa... Eräs kaveri viittasi euroviisuihin homoviisuina tm. :roll:

Olen Facebookissa ollut jo yli vuoden, kun alkoi kaikki muut jo ollakin siellä. Onhan se helpottanut yhteydenpitoa tuttuihin. Kaveripyynnöt puolitutuilta ovat vähän hankalia. Toisaalta ei viitsisi ottaa ketä tahansa kavereihin (vaikka profiilin ja päivitykset voikin piilottaa) mutta sitten taas loukkaantuuko pyytäjä jos ei hyväksy? Tähän mennessä olen torjunut joitakin pyyntöjä ja poistanutkin kaksi kaveria. Loppujen lopuksi olen hyväksynyt kaikki ihmiset, jotka muistan joskus tavanneeni, saa nähdä muuttuuko tämä periaate joskus ja karsin kaverilistaani entisestään... Nuo kaksi poistamaani ihmistä olivat sukulaisia, mutta tajusin sitten etten tuntenut heitä juuri ollenkaan.

Minun kaverilistalta on itse lähtenyt tähän mennessä vain yksi ihminen lopullisesti. Hän lähti Facebookista kokonaan. Kaksi ihmistä lähti vähäksi aikaa pois Facebookista.

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Minulle on ruvennut sateleen kaveripyyntöjä sitä kautta, että olen kommentoinut vieraskielisellä viisusivustolla. Tokihan sitä nyt sillä perusteella kaveripyynnön hyväksyy, että hän tykkää kirjoituksestani :draamaa: (jos joku tällä perusteella kaveripyynnön hyväksyy, en tarkoita hänen mielensä tästä kommentistani pahoittuvan).

Viisusydämistyneitä FB-kavereita ei ole yhtä kädellistäkään, joten olen tosi otettu siitä, että on saanut rakkaasta harrastuksestaan ääntä pitää ilman että olisi minkäänlaisen naljailun kohteeksi joutunut... tai sitten tilapäivitykseni ja muut ovat jokaisen estolistalla :rofl: .

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja skidi »

Kaveri lähetti juuri viestin, jossa hän tiedusteli, olenko suuttunut jotenkin, kun olen poistanut hänet kavereistani. Omalla listallani hän kyllä näkyy, samoin minä näyn hänen listallaan, kun itse käyn katsomassa. Pari päivää sitten minulta katosi yksi serkku, joka kylläkin ilmestyi seuraavana päivänä takaisin luultavasti edes tietämättä poistuneensa. Eli tekniikka temppuilee, ei ihmiset. :joojoo: Toisaalta on kamalan jännää, miten tällaiset asiat voivat vaikuttaa ihmissuhteisiin, toisaalta taas ihan tajuttoman harmittavaa.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Violette »

^Totta! Nykyajan kauheat draamat saanevat alkunsa siitä, kun joku on poistanut jonkun kavereistaan tai peittänyt seinän :apuva:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Itsehän taannoin poistin yhden ihmisen kavereistani, koska hän oli piilottanut minulta näkyvistä aivan kaiken. Ja kyllä, puhun eräästä kuppilalaisesta.
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Violette »

^Et taida tarkoittaa meitsiä. :shock:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

En tällä kertaa. :heh: Minusta vaan ei ole mieltä pitää kaverina "kaveri" josta ei tiedä mitään tai joka ei haluakaan että tietäisin.
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Naali »

Pidän vittuuttani erästä entistä kaveriani kaverinani niin, ettei se näe multa juuri mitään. Muha-haa.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6309
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja mariah »

liityin viimenki naamaan kamujen "painostuxesta" :heh: ihan mukava paikka vaikka kelasin ensin iha muuta :)

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Alaikäinen tytär on ainoa, joka ei seinääni näe, muutoin periaatteeni on, etten sellaista kamupyyntöä edes hyväksy, jos koen, etten halua näkevän seinääni.
Klodvig kirjoitti:---Minusta vaan ei ole mieltä pitää kaverina "kaveri" josta ei tiedä mitään tai joka ei haluakaan että tietäisin.
:peukku:


Facebookailuni on pintaliitoelämää, mutta silti, minulle FB-kamuus tarkoittaa sitä, etten kohtele toista ja enkä tule itse :roll: maisesti kohdelluksi. Kai se on sitä, kun kokee, että Facebook on julkinen asioimispaikka, jossa yhteydenpito on kommentoimista, tykkäilyä, pelaamista tms. Jos keskinäinen Facebookailu tapahtuu asetuksien vuoksi vain ja ainoastaan yksäritse, en näe pointtia FB-kamuyhteydessä, koska useimmillehan voi lähettää yksärin ilman FB-kamuyhteyttäkin.Tällaisia kamuyhteyksiä FB-listallani ei enää ole eikä tule olemaankaan.

Henkilökohtaisesti arvostan enemmän heitä, jotka ovat suoralta kädeltä kamupyyntöni hylänneet kuin heitä, jotka ovat sen hyväksyneet, mutta ovat samantien osoittaneet asetuksillaan, etteivät halua kommunikoivan kanssani kuin vain ja ainoastaan yksäritse. Käytännössähän synttärionnitteluakaan en voi hoitaa kuin yksäritse, toisin kuin mikä on Facebookin yleinen ja muiden FB-yhteyksiensä tapa, onnitella profiilisivullaan...

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Äläkäähän mua ainaskaa poistako :eiei: Se ei oo kivaa.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Minä taidan tänään poistaa kaikki Facebook-kaverini, koska olen niin mulcq ämmä. :joojoo:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mä poistan välillä sellaisia, joihin mulla ei ole mitään suhdetta eikä ole koskaan ollutkaan. Siis esimerkiksi entisiä opiskelukavereita, joiden kanssa en koe olleeni kaveri edes opiskeluaikoina. Tosin säilytän sellaiset, jotka selvästi ovat kiinnostuneita kuulumisistani, vaikkei ollakaan koskaan oltu erityisen läheisiä.

Sitten joskus harvoin tulee poistettua ihmisiä dramaattisemmista syistä eli koska en vaan syystä tai toisesta kestä jotain ihmistä. Tällaista on tapahtunut vain pari kertaa.

Muakin ärsyttää, jos aivan kaikki piilotetaan multa. Tällä hetkellä sellaisia on vain yksi, mutten oikein viitsi häntä poistaa, kun kyseessä on entinen työkaveri, jonka kanssa saatan hyvinkin olla vielä joskus tekemisissä ja jonka itse asiassa juuri näin ohimennen töihin liittyen. Eiköhän tämäkin tapaus jossain vaiheessa laittaisi seinänsä taas näkyviin (kuten ennen oli), jos olisimme enemmän tekemisissä.

Sitten on yksi hämmentävä tapaus, jonka seinä pomppii jatkuvasti näkyviin ja pois. :mitvit: Lisäksi välillä näen häneltä statuspäivityksiä, mutten pääse silti hänen seinäänsä lukemaan. Hämmentävä tapaus enkä oikein usko, että hän tekee tota tahallaan, vaan kyse on jostain teknisestä viasta. En oikeastaan kyllä edes tunne koko tyyppiä, vaan hän on tutuntuttu enkä ole edes sen tuttuni kanssa enää henk.koht. tekemisissä. Facebook on ihanan normaali
paikka. :rofl:

Olen varmaan kirjoittanut tän saman viestin jo joskus tähän ketjuun. :heh:
What color is your life?

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Margot kirjoitti: Tosin säilytän sellaiset, jotka selvästi ovat kiinnostuneita kuulumisistani, vaikkei ollakaan koskaan oltu erityisen läheisiä.
:hali: Ilmaisit muutamalla sanalla sen, mitä ajoin takaa aiemmassa omassa kommentissani.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Mun mielestä on ainki kivaa olla Margotin facebook-kaveri vaikkei olla ikinä ees tavattu! :uujee: :hali:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
.rïošhïn.
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 910
Liittynyt: 10 Maalis 2007, 19:04
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja .rïošhïn. »

Aancon kirjoitti:Mun mielestä on ainki kivaa olla Margotin facebook-kaveri vaikkei olla ikinä ees tavattu! :uujee: :hali:
:joojoo: :joojoo:
Tumumba, tumayo, gumulong dahil sa iyo
Tumawa, lumuha, nabaliw dahil sa iyo
Kinuha ang wala, nadapa dahil sa iyo
Sumulong, umurong, lumipad dahil sa iyo
Mahal ko
Hahanapin ko kahit saan pa man


Lyrics from Hahanapin Ko by AEGIS

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Margot »

Voi teitä. :puna: :hali: Minusta kuppilalaiset ovat kivoja FB-kavereita, vaikka kaikkia en ole tavannut koskaan ja osan vain kerran tai pari. Kuulutaan kuitenkin kaikki samaan yhteisöön. :joojoo:
What color is your life?

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja skidi »

Aancon kirjoitti:Mun mielestä on ainki kivaa olla Margotin facebook-kaveri vaikkei olla ikinä ees tavattu! :uujee: :hali:
Mustakin on kivaa on Margotin facebook-kaveri vaikka me ollaan tavattu! :uujee: :hali:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Margot »

^ Niin, edes mun näkeminen luonnossa ei ole saanut sua tulemaan järkiisi. :hihi: :hali:
What color is your life?

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Onko kukaan vaihtanut Facebookissa sähköpostiosoitettaan? Mun pitäis vaihtaa, mutta en uskalla, jos en sitten vaikka pääsekään enää sinne, kun sinne kirjaudutaan sillä mailiosoitteella :heh: . Mun tuurilla siinä käy just niin :mrgreen:
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Voit esim. ensiksi laittaa sinne rinnalle sen toisen sähköpostiosoitteen. Kirjautua voi millä tahansa osoitteella joka on tiedoissasi.
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Ok, kiitos avusta! :hali:
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Margot »

Juu, ei siinä mitään kauheeta tapahdu. :) Mulla taitaa olla kolmas tai neljäs sähköpostiosoite käytössä FB-urani aikana.
What color is your life?

Vastaa Viestiin