Alankomaat 1983: Bernadette - Sing me a song

Alankomaat 1983: Bernadette - Sing me a song

*****
4
9%
****
17
40%
***
12
28%
**
7
16%
*
3
7%
 
Ääniä yhteensä: 43

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13257
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Alankomaat 1983: Bernadette - Sing me a song

Viesti Kirjoittaja AntSa »

:alankomaat:
Kuva
Maa: Alankomaat
Vuosi: 1983
Kappale: Sing me a song
Esittäjä: Bernadette
Säveltäjä: Piet Souer
Sanoittaja: Martin Duiser
Kapellimestari: Piet Souer
Sijoitus: 7./20
Pisteet: 66
Sanat: http://www.diggiloo.net/?1983nl
Karsinnan tulos: http://natfinals.webuda.com/70s_80s/Net ... s1983.html

23.2.1983 oli Alankomaiden kansallisen Eurovisio-karsinnan aika. Haagissa organisoidun karsinnan päätähtinä lauloivat 5 valikoitua artistia - kukin kahden ehdokaslaulun voimin. Alueraadit valitsivat 24-vuotiaan vaaleaverisen Bernadetten edustamaan maataan Müncheniin, Eurovision 28. laulukilpailuihin sävelmällä Sing me a song ("Laula minulle laulu"). Laulussa solisti pyysi kuulijaansa laulamaan hänelle laulun. Laulun joka voisi olla iskelmää, balladia, bluesia, folkia tai vaikkapa lastenlaulukin. Alueraatien valinta ei ollut millään muotoa ylivoimainen, sillä toiseksi sijoittunut Vulcano-yhtye hävisi Bernadettelle ainoastaan pisteellä edustuspaikan.

Täsmälleen kahden kuukauden päästä Alankomaiden karsinnoista olikin sitten usean eurooppalaisen tv-katselijan katse kiinnittynyt Müncheniin ja Saksan liittotasavallan isännöimiin laulukilpailuihin. Alankomaat, Bernadette ja Sing me a song lukeutui kilpailussa ennakkosuosikkien joukkoon. Laulu saikin mukavasti pisteitä peräti kuudeltatoista maalta, joista korkeimmat, 12 pistettä Sveitsiltä. Lopputuloksena Bernadettelle merkittiin tuloslistoihin sangen ansiokas seitsemäs sija. Paitsi että solisti siis halusi hänelle laulettavan, oli hänenkin laulullaan ystäviä ympäri Euroopan.

Kilpailujen jälkeen Bernadette perusti hetkiseksi yhdessä Ingrid Petersin kanssa lauluduon Double Trouble. Bernadetten heleä ääni on tullut tunnetuksi myös mm. Disney-elokuvien hollanninkielisistä versioinneista: Hän on laulanut niin elokuvien tunnuslauluja kuin dubannut rooleissakin. Nyt on puolestaan sinun vuorosi laulaa Bernadettelle; onkohan valintasi iskelmää vaiko kenties folk-henkinen lastenlaulu? Laulun oheen tähtiä, kiitoksia!

Alankomaiden karsinta 1983

Mystique - Rendez-vous
Vulcano - Met jou d'rbij
Bernadette - Soms
Deuce - Computer games
Music Hall - Stop die show
Mystique - Op zo'n dag
Bernadette - Sing me a song
Vulcano - Een beetje van dit
Deuce - Stopwatch
Music Hall - Voulez-vous danser
Kuva
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Dino78
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 549
Liittynyt: 04 Helmi 2007, 14:15

Re: Alankomaat 1983: Bernadette - Sing me a song

Viesti Kirjoittaja Dino78 »

Minä laulan hänelle 5 tähden edestä... tää on ihana ja vuotensa paras :ihana: :kuolaus:

yksi mun kaikkien aikojen lemppareita... TÄÄ ON NIIIIIN HYVÄ!
On niiiin könni. (TomppaJr:n legendaarinen humalaviesti eräänä la-yönä)

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Alankomaat 1983: Bernadette - Sing me a song

Viesti Kirjoittaja romualdo »

ai täää, kiwa, parhaita Hollanninviisuja, varsinki -no heillä olikin aika tylsähkö -80 luku... tämä oli siis parhaita yhdessä -80 (WAAUUUU!!!) ja -88 (OHHHH!) ja -90 ( *köh köh*, no ainakin se kansallisten karsintojen verkkainen versio,...!) kanssa... toi muija laulaa aika hyvin, ja on syötävän hyvän näköinen, ääni on kristallin..ei vaan jäätyneen kanaalin varteen laituriin muodostuneen jääpuikon kirkas... ja hän muuten muistuttaa norjalaisten iskelmäjumalatarta Ellen Nikolaysenia... huh ku mä ootan että sais taas kuulla senkin elämääsuuremmanjavähintäänyhtäihanan viisun....) ihana kohta tuossa... kohdassa.... 2:10 misä tulee tuo verkkaisempi kohta ja sit taas nopeutuu....! :rakkaus: kuoro tuo lisäpisteet (kyllä, olen hulluna solistin ja kuoron päällekkäislaulantoihin....!!! mm. saksa -80) .... ja hellyin tänään antamaan jopa 5 pistettä, mikä on siiss tooosi paljon puukenkäläisten lauluille..... (ja aika harvinaistakin.... sevvverran "muovisina" olen minäkin heidän viisujaan hyvin usein pitänyt.....!!! !!! ???)
Viimeksi muokannut romualdo, 24 Syys 2018, 22:05. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8838
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Alankomaat 1983: Bernadette - Sing me a song

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Nätti kappa, neljä tähteä.
Qaj.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Alankomaat 1983: Bernadette - Sing me a song

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

:stara: :stara:

Paikoitellen ihan ok ja paikoitellen huono... Kuitenkin parempi kuin muistinkaan :shock:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Alankomaat 1983: Bernadette - Sing me a song

Viesti Kirjoittaja romualdo »

vielä noista karsinnoista, ajattelin ensin että hohhhhhoijaakkkaa melkoista "tuubaa" taas tulosa mut vilkaisempa kun en muista noista juuri montaakaan..... ja mitä ... Music Hall Group yllätti, Stop Die Show, waauuuttsiiiwau mikä taideteos ja mitä liikuntaa, tämän tämän olisin halunnut sinne latotansseihin... munscheniin..... iliman muuuta!!! mutta keskivertomaku se on mikä aina ratkaisee... eivät suinkaan intohimoisimmat ESC-fanit ..... ja niimpä Bernadotte oli toossi turvallinen ja ei turhan pröystäilevä, ei turhan näyttävä ja liikunallinen eikä varsinkaan mitenkään etno.... biisi vaan perusTURVA- ja huoltoliiton suosittelema yleiseurooppalainen rytkelmä.... katsokaa myös toiseksi sijoittunut Vulganon hitti Een Beetje Van Dit.... hyvät hyssykät tuon ajan pastellinvärisävyistä muotia pöllösilimälaseineen..... ja toinenkin Music Hall Groupin esitys on ihan mukiin eikun tuoppiin menevä... tosim sen yleiseuropelainen kaupunkien luetteleminen ärsyttää varmaan muitakin (miksei mainosteta järvien, vuorien, jokien, viehättävien pikku kylien nimiä... miksei suurten ajattelijoitten nimiä.... miksi tunkkaisen saastuneita hermostuttavia kaupunkeja pitää mainostaaa joka käänteessä...) kuin minua eli nämä naputteli jälleen eräs maalaisjätkä..... )
Viimeksi muokannut romualdo, 30 Syys 2010, 06:09. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Alankomaat 1983: Bernadette - Sing me a song

Viesti Kirjoittaja Roope »

On kyllä ihan loistavat karsinnat :tapu: Bernadettelle kolme :aikut:

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alankomaat 1983: Bernadette - Sing me a song

Viesti Kirjoittaja lharju »

Apua, mikä toi Rendez-vous tuolla Hollannin karsinnoissa on? :shock: Sehän oliskin ollut hupaisaa, jos se olisi valittu, niin sitten kisoissa olisi ollut kaksi maata laulamassa lähes samalla kielellä samannimistä laulua.

Sing me a songissakin on sellaista iskelmän tenhoa, mitä on vaikea sanoilla selittää. Vaikka tietoisesti pystyn ymmärtämään laulun olevan todella keinotekoinen englanninkielisine otsikoineen ja sen jatkuvan hokemisen takia, niin kasariviisun helppo kuunneltavuus yltää neljään tähteen. Mun mielestäni ihan ansaittu huippuvoden TOP-10-sijoitus!
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19771
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Alankomaat 1983: Bernadette - Sing me a song

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Hyvä oli. Voisi todellakin olla monta erti musiikkityyliä ja kyllä onnistunut sekoitus olinkin. Neljä tähteä annoin.

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Alankomaat 1983: Bernadette - Sing me a song

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

En erityisemmin pidä laulajan lapsekkaasta äänestä enkä nimifraasin jatkuvasta toistelusta. Kappaleessa on kuitenkin hyvä rytmi. Haluaisin antaa kaksi ja puoli, mutta jää nyt kahteen.
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13257
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Alankomaat 1983: Bernadette - Sing me a song

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Lapsena rakastin tätä! Hieman aikuisemmalla iällä välillä kyllötti. Tänään tuntuu taas hyvältä. Ehkä Bernadetten ääni on kuitenkin makuuni hivenen liian "kirkas". :heh: Mutta todella mukanaanvievä 3-minuuttinen. Antaudun laulamaan. :joojoo:

NELJÄ! :uujee:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Alankomaat 1983: Bernadette - Sing me a song

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

Keltaisten esiintymisasujen kavalkadi sai jatkoa tästä Bernadetten vahvan 80-lukuhenkisestä viisusta. Nimifraasia hoettiin vähän turhan paljon, mutta kokonaisuus oli kuitenkin niin onnistunut, ettei se tässä alkanut ärsyttää. Klassisen hyvän viisun ainekset olivat hyvin edustettuina, heikoin lenkki oli ehkä tuo Bernadetten persoonallinen ääni, joka minunkin makuuni oli hieman liian kirkas tai heleä, etenkin suhteessa kappaleen vahvaan komppiin.

Neljä tähteä päädyin antamaan, hivenen heikot sellaiset kuitenkin. :joojoo:

Avatar
Leo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 08 Touko 2006, 20:46

Re: Alankomaat 1983: Bernadette - Sing me a song

Viesti Kirjoittaja Leo »

Hurmaava Bernadette lauloi viehkosti kauniin iskelmä&lastenlaulu -tyylisen euroviisun. Huippuvuoden 1983 parhaimmistoa ja Hollanti-puntarissani verraten korkealla. Yläasteen luokaltamme muutama tyttö lauloi tätä välitunneilla :ihana: Kyllä minä laulun laulan Bernadetelle ja annan eiliseen tapaan viitosen. :heh:

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Alankomaat 1983: Bernadette - Sing me a song

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Lapsuusaikani ihanin vuosikerta. :ihana: Yksi kaikkien aikojen kovimmista vuosikerroista, kuten varmaan moneen kertaan olen sitä jauhanut. Unohtakaa se yliarvostettu 1985. Nää on paljon tasokkaammat skabat! :draamaa: :heh:

Bernadettekin saa erittäin vahvan nelosen. Tuo mieleen muistoja ja tämä on EUROVIISU! Mie tykkeen. <3

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5195
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Alankomaat 1983: Bernadette - Sing me a song

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Aika kökkö laulelma kaikkine hokemineen. Enkä tykännyt Bernadetten äänestäkään.

** tähteä.
Viimeksi muokannut Valkealalainen, 31 Heinä 2012, 22:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1799
Liittynyt: 25 Touko 2009, 23:19

Re: Alankomaat 1983: Bernadette - Sing me a song

Viesti Kirjoittaja Mr Kite »

Muistutti jotain musikaalilaulua. - Periaatteessa tässä oli ainekset koossa ainakin suht´koht hyvään viisuun. Kokonaisuus pysyi kasassa kivasti. - Taitava laulaja, mukava sovitus, kohtalaisen hyvä melodia, onnistunut esitys. - Mutta jotenkin tästä jäi jonkin verran "kylmä" vaikutelma. Olisiko yhtenä syynä ollut Bernadetten viileähkö laulunääni. Viisusta/esityksestä tuli jotenkin liian "kliinisen puhdas" vaikutelma........Ja laulun nimeä toistettiin minusta liikaa.

Kolme tähteä.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alankomaat 1983: Bernadette - Sing me a song

Viesti Kirjoittaja sziget »

Miksi aina pitää laulaa laulu? Tässä tuoreempia otsikoita. :uujee:

Laula minulle veistos
Laula minulle pizza
Laula minulle teatteriliput
Laula minulle moottorisaha
Laula minulle koiravaljakko
Laula minulle EU:n päätöslauselma
Laula minulle talvi- ja jatkosota
Laula minulle omatunto
Laula minulle das Ding an sich
Laula minulle viisi tähteä


En varmasti laula vaan klikkaan. Ja neljä. Parasta oli laulajattaren kirkas ääni.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Dublin
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 282
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 18:49

Re: Alankomaat 1983: Bernadette - Sing me a song

Viesti Kirjoittaja Dublin »

Vuodesta 1983 löytyy monta euroviisuhelmeä, ja tämä on yksi niistä. Ko. vuoden orkesterisovitukset toimivat ehkäpä kaikkein parhaiten euroviisujen historiassa. Tämän kuulee Alankomaiden lisäksi mm. I-B:n ja Suomen esityksistä, jotka ovat livenä parempia ja tuoreempia kuin levyversiot.

Puukenkämaan edustaja nappasi tällä kertaa hyvin vahvat neljä tähteä.

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36595
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alankomaat 1983: Bernadette - Sing me a song

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Aika hyvä hollantiviisuksi. :uujee: Vahvat kolme täältä miellyttävälle balladille. Tai mikä tämä nyt on...
Meow cat, please meow back.

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2673
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alankomaat 1983: Bernadette - Sing me a song

Viesti Kirjoittaja inomu »

Mukavan reipas laulu. Alun perusteella voisi luulla, että kyseessä on joku lastenlaulu. 3 tähteä.
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Alankomaat 1983: Bernadette - Sing me a song

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Ai niin, tämä pääsiäistipunen! :mrgreen: Bernadetten ääni on hieman liian kimakka makuuni. Sävellyskin on jokseenkin lapsellinen. Kolme tähteä.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
1sapappa P1ngv11n1
Siemailija
Siemailija
Viestit: 168
Liittynyt: 30 Joulu 2014, 18:34

Re: Alankomaat 1983: Bernadette - Sing me a song

Viesti Kirjoittaja 1sapappa P1ngv11n1 »

.
Viimeksi muokannut 1sapappa P1ngv11n1, 25 Kesä 2020, 08:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Alankomaat 1983: Bernadette - Sing me a song

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Onpa Bernadettella laaja ääniala, vaikka en näin kirkkaista naisäänistä yleensä pidäkään. Kappale vaan laulajaan nähden köykäinen. Kaksi tähteä.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Vastaa Viestiin