Mistä musiikkityylistä pidät eniten?

Muzika i ti - asiakeskustelua musiikista, joka ei ole Euroviisuja
Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Mistä musiikkityylistä pidät eniten?

Viesti Kirjoittaja Violette »

Niin, mistä? Ei kai kaikki viisufanit pelkkää homohumppaa kuuntele. :heh:

Itselleni ehkä parhaiten iskee mikä tahansa melodinen ja hyvin laulettu ja mieluiten myös hyvin tuotettu musiikki. Pop eri muodoissaan, etenkin dancepop, trancepop on ehkä kaikkein parasta mitä tiedän (esim. Kate Ryan). Ihan trancekin menee. Ruotsalainen schlager kuuluu ehdottomiin suosikkeihin. Ja perversionihan on eurooppalaiset pop/danceyhtyeet tai edes jotain sinne päin olevat, jotka laulavat omalla kielellään. Viime aikoina on tullut kuunneltua esim. Islannin Páll Oscaria ja Belgian K3-tyttöbändiä. :joojoo: Viisuista ja viisukarsinnoista tulee aina bongattua uusia ihastuksia.

Rockistakin kyllä tykkään, saa olla vähän raskaampaakin. Viime aikoina olen kuunnellut siitä tyylilajista lähinnä CMX:n vanhempaa tuotantoa (ysärin loppupuoli) ja Nightwishiä.

Tällä hetkellä käynnissä on myös (lähinnä poikaystäväni toimesta) Suomi-iskelmään perehdyttäminen. Joistakin biiseistä pidän paljonkin, mutta valitettavasti suurin osa on liian "humppaa" minulle.

Kunhan melodia ja laulaja ovat hyviä niin lähes kaikki menee... Biisistähän se on loppupeleissä kiinni.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Zei
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 291
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 22:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mistä musiikkityylistä pidät eniten?

Viesti Kirjoittaja Zei »

Eurodancea sen olla pitää! :tuuletus: Vocaltrancekin kelpaa. :heh:

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Mistä musiikkityylistä pidät eniten?

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Eurodisco, Eurodance, Italodisco, Disco, Dance, Trance :tuuletus:

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Mistä musiikkityylistä pidät eniten?

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Motown-klassikot ja erityisesti jos laulajina on naiset. :ihana: Sitten 1970 -luvun poppi ja discomusa. :tuuletus: Kasari hiljalleen alkaa myös iskeä... erityisesti TW:n avustamana italodisco on lyönyt läpi. :surrur: Sitten rakastan musikaaleja, klassista musiikkia ja ennen kaikkea kuolaan vielä elokuvamusiikkia. :kuolaus:

Melodista musiikkia sen olla pittää. :uujee:
Raipatirai

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Mistä musiikkityylistä pidät eniten?

Viesti Kirjoittaja skidi »

Pahanpa pistit :miettii: En taida oikein olla mikään genrefani, vaan monenlaisesta musiikista löytyy sellaista, mikä miellyttää. Kauniit melodiat iskevät ehkä parhaiten. Iskelmämusiikkiin minua on siedätetty pienestä pitäen, ja saattaa olla, että olen siitä hieman traumatisoitunut. Iän myötä olen alkanut jonkin verran suomihumpasta pitämäänkin. Raskaampikin musiikki saattaa mennä (ja olihan minulla teninä jonkinlainen - onneksi lyhyt - hevivaihe). Olen Violetten kanssa samaa mieltä siitä, että se on biisistä hyvin paljon kiinni. Olen biisifani, en artisti- tai genrefani.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Mistä musiikkityylistä pidät eniten?

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^sama täällä - paitsi että mulla artisti ts. tulkinta on todella tärkeä osa kokonaisuutta.

Itselle kolisee sellainen, kuten jossain jo aiemmin sanoin, jossa mennään vesille, jotka eivät ole ihan turvallisia, jossa raavitaan rajoja, tavalla tai toisella, sen voi tehdä niin monin keinoin, riipaisevasti tai verevän iloisesti svengaten. Kunhan ollaan laajalla ja voimakkaalla tunneskaalalla liikkeellä - ei niin että pitäisi olla voimakasta noin väkivahavasti, vaan siten että voima pitää teoksen sillä pinnalla mille se on asetettu, muista vastaelementeistä ja sisäisistä intentioista riippuu miten paljon sitä tarvitaan. Ja kun tehdään herkkää tehdään sitä oikeasti alttiiksi asettuen. :mrgreen:

:mrgreen: Edellinen oli tietenkin aika pateettista - Mutta esimerkkeinä klassisesta putoaa moderni Rautavaara-Saariaho-Pärt, tai 1800-1900-luvun taitteen romantiikka, klasarilaulajista esim. Helena Juntunen. Kantrista diggaan todella paljon, samoin 1960-luvun folkia ja protestilauluja, Brucea River levyyn saakka, heviä / metallia, melodiseeen painottuen tutut Sabbath, Dio, AC/DC klassikkoina, sitten Bowien Berliinin kautta ja Scary Monsters levyä, Kate Bushia, U2:n popmart kautta, Nirvanaa erityisetsi unplugged, Pelle Miljoonaa, Siekkareita, Apulantaa, Maija Villkumaata, ai niin motown+chicago saundia ja 1970-luvun funkia ja discoa, unohtamatta suomalaisia tangoja ja iskelmiä: Carolaa ... eiköhän tossa jo ole mutta lista kyllä jatkuisi

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mistä musiikkityylistä pidät eniten?

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

Dance,ihanat 70-luvun discobiisit jousisoittimineen,80-luvun vähän "agressiivisempi" dance musiikki lehmänkellon kilkatuksineen,tyyliin Dead or Alive (mikäli se jollekin on vielä epäselvä :heh: )Divine,Cerrone,80-luvun house (tehtiinkö sitä edes muulloin ),high-energy,italodiscoon olen jo vähän kyllästynyt ja sitten turkkilainen pop musiikki ihanan kielensä vuoksi, kuulostaa taivaalliselta kun sitä lauletaan :kups:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mistä musiikkityylistä pidät eniten?

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

i wanna be a toy kirjoitti:lehmänkellon kilkatuksineen
More cowbell. :uujee:
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Mistä musiikkityylistä pidät eniten?

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Klodvig kirjoitti:
i wanna be a toy kirjoitti:lehmänkellon kilkatuksineen
More cowbell. :uujee:
:rofl: yks parhaista ikinä

ikävä vaan että vaikeuttaa ko. biisin kuuntelemista enää repeilemättä
http://www.youtube.com/watch?v=fZOHY7Z5eaQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Mistä musiikkityylistä pidät eniten?

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Jaa, no siirrän nyt sitten tänne sen mitä aiemmin inhokkimusiikkiketjuun kirjoitin suosikkeja koskien ;)

Elikkä lähimpänä sydäntä on kaikennäköinen rock, metalli (paitsi ei "örinähevi" ;)) ja latinomusiikki (siis ei mikään Ricky Martin tms. vaan aito sellainen, esim. kuubalainen).

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Mistä musiikkityylistä pidät eniten?

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Vahvat ja kauniit melodiat, mahtipontinen sovitus, rytmikkyys, etnisyys... :surrur:

Nämä kun saisi yhdistettyä, siinä olisi aikamoisen täydellinen paketti näin yleistettynä. :D Olettekin jo luetelleet aika lailla samoja tyylejä, joista pidän. Niihin voisi lisätä vielä kreikkalaisen musiikin, suorastaan rakastan. :surrur:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Mistä musiikkityylistä pidät eniten?

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ Mäkin tykkään kreikkalaisesta musiikista (tosin ei tämän vuoden viisun tyylisestä :nohyi:, vaan aidosti kreikkalaisesta), samoin turkkilaisesta.
Niitäkin kuulee täällä aika paljon, molemmilla mm. omat radioasemat (se diaspora ;)), niitä on hauska kuunnella vaikkei jutuista mitään ymmärtäisikään :D

(Totta puhuen useimmat radiojuontajat höpöttävätkin niin typeriä, että on melkeinpä etu ettei ymmärrä...)

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Mistä musiikkityylistä pidät eniten?

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Mäkin pidän enemmän perinteisemmästä tyylistä, mutta kyllä nuo poppiksetkin menettelee :D Esim. Elena Paparizoun musiikki uppoaa, kun siinä on sekoiteltu molempia genrejä.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mistä musiikkityylistä pidät eniten?

Viesti Kirjoittaja Margot »

Tää on mulle ihan kauhea kysymys, koska olen kahdella tapaa genrevammainen. Ensinnäkin olen täysin kykenemätön tunnistamaan genrejä. :heh: Ehkä suurin ongelmani on se, että mulle selviää monien suosikkieni olevan rockia vasta, kun joku muu kertoo sen mulle (luulen niitä popiksi). Toiseksi mulla on sen verran sekalainen musiikkimaku, etten oikein tunnista siitä mitään yhtenäistä linjaa.

Jos heitän epämääräisesti, että tykkään popista, rockista, iskemästä ja dancesta, niin en toivottavasti mene ihan kamalasti metsään.
What color is your life?

Avatar
Dimsku.
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1064
Liittynyt: 31 Joulu 2007, 19:30
Paikkakunta: Espoo

Re: Mistä musiikkityylistä pidät eniten?

Viesti Kirjoittaja Dimsku. »

melkein kaikki musiikkityylit käy, paitsi joku hevi tms. :eiei:
eniten kuitenkin tykkään popista, rockista ja turbo-folkista :peukku:
FISH FINGERS ARE SO FREAKING HOT, just like Leonardo DiCaprio
- Anna

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Mistä musiikkityylistä pidät eniten?

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Puhuttiinkin vähän aikaa sitten Margotin kanssa, että kuuntelen todella monenlaista musiikkia. Vaikea nimetä mitään yksittäistä suosikkimusiikkityyliä, kun suosikkeja löytyy useammasta genrestä. Ehkä kuitenkin painottuen rockiin, metalliin ja avantgardeen. Ainakin niitä tulee kuunneltua eniten, vaikka monet lempibändini/-artistini edustavatkin muita lajeja.
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11528
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Mistä musiikkityylistä pidät eniten?

Viesti Kirjoittaja romualdo »

katso Aintsun vastaus, eli se mitä ESC parhaimmillaan edustaa... myös kotimainen iskelmä, hyvä iskelmä kautta maailman... ja laulelma jopa kantaaottavat poliittiset... etno ja melodisuus siis ...

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Mistä musiikkityylistä pidät eniten?

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Hevi ja muu raskaampi rokki on parasta. Latinorytmit kolahtaa myös ja klassiselta puolelta löytyy vaikka mitä helmiä.

Avatar
Carlsberg
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 21:12

Re: Mistä musiikkityylistä pidät eniten?

Viesti Kirjoittaja Carlsberg »

Rokkia ja heviä . Ja jazzia lisäksi. Pystyn kyllä kuuntelemaan lähes kaikkea ärsyyntymättä
paitsi joitakin uudempia (suomalaisia) artisteja joilla on älyttömät sanoitukset.
Kasari-ysäri-suomirock ei myöskään uppoa.
Rock´n´Roll kid forevermore

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11528
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Mistä musiikkityylistä pidät eniten?

Viesti Kirjoittaja romualdo »

etellisen hönkäykseeni lisään että tietysti balladit ja kaunolaulannat, juuri nyt laulelee Iskelmäradiossa ed.mennyt Mauno Kuusisto, juont. Tarja Närhi.... jeeee! Kertokaa se hänelle, Novgorodin ruusut .... lavatansseissa hän sai pitää päänsä ja esitti kansanlauluja... (ja operetteja...), "minun korvani ei siedä kuunnella sitä (rockia) ... rauhallisempia musiikkijuttuja... kauheesta huutamisesta.... mitä nykymusiikki tahtoo vähän olla ...!" kiitos kauneista tulkinnoistasi Mauno, soikoon kaunolaulantasi toisessa ulottuvuudessa iäti .....

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Mistä musiikkityylistä pidät eniten?

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Ainakin last.fm'n mukaan soitetuimmat ovat rock, pop, hiphop, alternative rock, punk rock, pop punk, elektroninen, rap, dance ja akustinen.
Eli suhteellisen kaikkiruokainen olen.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

voda07
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 26 Heinä 2010, 14:18

Re: Mistä musiikkityylistä pidät eniten?

Viesti Kirjoittaja voda07 »

rosetta kirjoitti:^ Mäkin tykkään kreikkalaisesta musiikista (tosin ei tämän vuoden viisun tyylisestä :nohyi:
Jaa-a... Luulin jo että muistan hyvin ainakin suosikkini eri vuosilta, mutta piti tämän kohdalla jäädä miettimään että kuka se edustikaan Kreikkaa vuonna 2008... Vaikka "My Secret Combination" olikin minun suosikkini tuona vuonna. En siis ehkä olekaan vielä ihan täysviisuhörhö :mrgreen:

Musiikkimakuni on aika laaja, enkä oikein osaa nimetä yhtä suosikkigenreä. Enkä toisaalta läheskään aina ole varma laulun genrestä. Kreikkalaisesta ja turkkilaisesta musiikista pidän. Helena Paparizou on ihan loistava laulaja ja kumpanakin vuotena euroviisuissa suosikkini. Siis sanotaanko rock, pop ja etno.
Mutta loistavia lauluja löytyy aina balladeista heviin :tuuletus: Mutta hevi iskee harvimmin. Vaikea edes sanoa sitä, miksi joku laulu on hyvä - se vain "iskee" :joojoo:

greece
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 468
Liittynyt: 10 Kesä 2009, 10:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mistä musiikkityylistä pidät eniten?

Viesti Kirjoittaja greece »

En nyt oikeen tiedä näistä musatyyleistä, mut tykkään eniten sellasesta ilosesta, menevästä, tanssittavasta ja hauskasta musiikista missä on hyvä ja tarttuva melodia, ja laulajalla on kivan kuulonen ääni :joojoo: eli vaikka esim. Lady GaGa ja Ke$ha.....Mut sitte tykkään myös tosi paljon esim. Rihannasta ja Taio Cruzista eli kai jonkinsorttisesta R'n'b musasta ja sit myös pienissä määrissä HipHopista/Rapista tyyliin Kanye West..........Ja sitte tykkään kanssa semmosista ko Linkin Park ja My Chemical Romance eli jotain Rockjuttua...ja sitte myös paljon italialaisesta ja kreikkalaisesta musasta + tietysti euroviisuista :joojoo:......

Avatar
Robert
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 74
Liittynyt: 20 Touko 2012, 17:35

Re: Mistä musiikkityylistä pidät eniten?

Viesti Kirjoittaja Robert »

Vastaukseni on rock kerta sitä tulee kaikista eniten kuunneltua. Sitten taitaa tulla metallimusiikin eri tyylilajit. esim. Breaking Benjaminilta. Yhtälailla ehdoton suosikkini on rapcore, pop rap ja pop rock, Hollywood Undeadin ja Aron Erlichmanin puolelta. Kuuntelu rajoittuu oikeastaan näihin kahteen kun ei Eminem tai 50 Cent jne. kiinnosta..

Countryn osuus elämässäni on vähentynyt aivan liikaa, vaikka tyylistä pidänkin..
Wie viele Seelen hast du?
Warum bist du so schön wenn du weinst?

Vastaa Viestiin