Super-extra-wonder-shop (shoppailua)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Shoppailu on...

Ihanaa! Innostun aina shoppaamisesta!
91
43%
Mukavaa, mutta ei se nyt niin kummoista ole.
52
25%
Tarpeellista. Voiko shoppaamisesta muka saada nautintoa?
22
10%
Vaivaannuttavaa. En tiedä mitä ostaa, eikä oikein jaksaisi, mutta pitäisi...
33
16%
Siis mikä shoppailu? Minä pidän vielä vuoden 1982 turkoosia tuulipukuani.
14
7%
 
Ääniä yhteensä: 212

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Nehaka kirjoitti:Ihmisethän ovat koko ajan vain isompia.
Ehkä siksi, että nyt isommat ihmiset voivat olla tyytyväisiä kun edelleen mahtuvat "vanhaan kokoonsa". :hihi:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Totta! :heh: En tullut ajatelleeksi tätä pointtia ollenkaan. Mutta onko siis kaikkia kokoja heitetty alaspäin ja nyt siis kaupoissa myytäisiin kokoja 30 ja 32? Vai onko pienimmät koot tuhottu ja päätetty, että kaikki maailman ihmiset ovat pienimmillään entisen 36:n kokoisia?
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Naali »

Mututuntumalla sanoisin, että kokoja ei ole oikeasti kovinkaan paljon muutettu. En varmasti ole lihonut saati epämuodostunut niin paljoa, että käyttäisin edelleen "samoja" tai vähän entistä isompia kokoja kuin muutama vuosi sitten. Eri kaupoissa koot ovat kylläkin aivan erilaisia.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Margot »

En mäkään ole huomannut kokojen muuttuneen (vaikka oma kokoni on kyllä vaihdellut jonkin verran). Ainakin mittataulukot näyttää edelleen ihan samanlaisilta kuin joskus vuosia sitten.
What color is your life?

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

siis TÄH!!!

ONKO miestenkin farkkujen koot muuttunu? apua. no mutta onneks mulla on myös vaaka joka kertoo edistyksen (nimim. 90kg 2008 -----> 72kg 2010) xD toivottavasti sitä ei ole muokattu.

MINÄ OSTIN tänään Jack&Jonesista ihananvioletin kaulus-tee-paidan, mustan liivin ja hopeisen kravatin.
makso 90 euroo, eli lähes kymmenesosan mun saksanmatkan säästöistä :heh: mut ei voi mtn ku oli pakko saada päällepantavaa synttäreille.
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42003
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Koska Mono ja kaappi on lukittu, avaudun täällä: Nykyinen suippeneva kenkämuoti on ihan syvältä. Varpaani, etenkään isovarpaiden kärkikolmannekset, eivät mahdu mihinkään. Jos ostan kengät, joihin varpaat mahtuvat, niin nilkan ja kantapään kohdalta ne ovat vaarallisen löysät ja/tai tippuvat jalasta. Siis saako mistään mittasuhteiltaan meille räpyläjaloille soveltuvia kenkiä? Varpaille paljon tilaa (myös korkeussuunnassa), ja heti päkiän jälkeen kapenee radikaalisti? Korkeutta voisi kyllä piisata päkiän jälkeenkin, mutta kapeat pitäisi olla. Ei tarvitse olla sievä ja siro eikä sisäkäyttöön soveltuva, mieluummin semmoinen vähän rouheampi tai urheilullisempi malli. Saa maksaa jos on hyvä. MIllaisia ne Doc Martensit on, olisiko niistä apua?
Rise, angel, shine, love!

greece
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 468
Liittynyt: 10 Kesä 2009, 10:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja greece »

^^On taas tullu shopattuu vähän liikaa...mut ei se mitään :heh: ...Ostin nimittäin kaulaliinan tossa viikonloppun ( One Waysta ) , sitte ostin viikolla semmosen kivan mustan paidan, missä on sellaset olkatoppaukset/rypytykset ( myös One Waysta) ...Sitte ostin yhen ruudullisen hupparin Onlysta ja sitte kans farkut Ginasta ( tosin siitä nyt on jo vähän aikaa )......Ja sitte tietysti paaljon meikkejä :roll: ..inhoon ko ne loppuu niin nopeest ni pitää olla koko ajan ostamassa...ja kaikki rahat menee sitte :niinpa: ..

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Aion ostaa tuotapikaa polkupyörän ja pyöräillä sillä aina sään salliessa yliopistolle. :joojoo:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

oxox
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 366
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 21:03

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja oxox »

Hullut Päivät koituvat mun (tai ainakin palkan) kohtaloksi. Eilen päätin satsatata huolella, ja rahaahan paloi sitten elokuviin, urheiluvaatteisiin ja ruokaan. Nam! :mrgreen:

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Aancon kirjoitti:Aion ostaa tuotapikaa
Luin ekaks, että aiot ostaa tupakkaa ja melkein jo aloitin saarnaamisen... :heh:
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19794
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Itse en ole käynyt hulluilla päivillä. Kävin kyllä itäkeskuksessa päivää ennen hullujen päivien alkua ja kaikkialla oli keltaisilla muoviliinoilla peitettyjä hyllyjä, joiden alla oli tuotteita.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Mansikka kirjoitti:
Aancon kirjoitti:Aion ostaa tuotapikaa
Luin ekaks, että aiot ostaa tupakkaa ja melkein jo aloitin saarnaamisen... :heh:
Kyllä mä sitäkin ostan :puna: Anna palaa vaan :puna:

Mulla ei oo vieläkään pyörää. :niinpa: Sen sijaan ostin neljällä punnalla wokkipannun! :uujee:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

Citymarketeissa on euron päivät, ainakin pääkaupunkiseudulla. Itsellä tarttui mukaan kaikkia herkkuja, mutta en aio laittaa niitä Facebookin :heh:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
Metsis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3253
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 14:26
Paikkakunta: Turku

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Metsis »

Nehaka kirjoitti:Totta! :heh: En tullut ajatelleeksi tätä pointtia ollenkaan. Mutta onko siis kaikkia kokoja heitetty alaspäin ja nyt siis kaupoissa myytäisiin kokoja 30 ja 32? Vai onko pienimmät koot tuhottu ja päätetty, että kaikki maailman ihmiset ovat pienimmillään entisen 36:n kokoisia?
En mä ainakaan ole nähnyt missään kokoja 30 ja 32, eli parempi mennä vaan sinne lasten osaston puolelle. :heh: En tajua miksei noita kokoja voida myydä Suomessa kun Keski-Euroopassa ne ovat kuitenkin ihan yleisiä. :roll: Sama juttu kengissä, nykyinen 36 on mulle korkeakorkoisessa juhlakengässä aivan uskomattoman suuri, sit taas jos ostaa lasten osastolta kolmevitosen niin pikkuvarpaan sais leikata pois, kun niissä on niin kapea lesti. Nyt kun oli kovassa huudossa ne varsitennarit niin en voinut ostaa niistä ees kolmeseiskaa, koska varpaat ei mahtuneet leveydeltään sisälle kenkään. :eeek: En tajua! :eiei:
Katsos, onni on kuin päivänpaiste, mitä kirkkaampi paiste on, sen mustempi varjo vierelläsi. Pilvisellä säällä ei ole varjojakaan.
Hilja Valtonen - Neekerityttö peilaa

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6531
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Hulluilla Päivillä olen käynyt keskiviikkona ja torstaina ja tuhlasimpa siellä 50 euron Stockan lahjakortin. Ja sillähän ostin levyjä ja kirjoja hyllyyn. Myös 1,43€ tuli ostettua karkkia. Hullut Päivät on kyllä aina yksi syksyn ja kevään koho kohdista. Tunnelma, kun on siellä, niin ihana, kun on ihmisiä ja melua ja kaikkea... :jihuujippii:

oxox
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 366
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 21:03

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja oxox »

Hanhis kirjoitti:Hulluilla Päivillä olen käynyt keskiviikkona ja torstaina ja tuhlasimpa siellä 50 euron Stockan lahjakortin. Ja sillähän ostin levyjä ja kirjoja hyllyyn. Myös 1,43€ tuli ostettua karkkia. Hullut Päivät on kyllä aina yksi syksyn ja kevään koho kohdista. Tunnelma, kun on siellä, niin ihana, kun on ihmisiä ja melua ja kaikkea... :jihuujippii:
Itsekin pidän tapahtumasta kovin, vaikka monet tulevatkin sinne ihan väärällä asenteella.

1. Miten täällä on näin paljon tungosta? Ihan kamalan paljon ihmisiä! -> Ihanko tosi? Et varmaankaa ole ainoa, joka haluaa sen plasmatelkkarin halvalla...

2. KIIRE KIIRE KIIRE!! Kaikki pois alta heti nyt, että ehdin ostaa espressokoneen, telkkarin, imurin, jakkupuvun ja pari vauvan bodya. -> Tunkeminen ei auta. Go with the flow ja suunnittele etukäteen reittisi.

3. Missä teillä olisi tuotetta X? Ai mitä loppu? Miten on mahdollista, että tuote on loppunut kun te sitä esittessä mainostatte? -> Jep, sitä tilataan vain se 1 rajattu erä. Jos saavut 10 min ennen sulkemista, et voi olettaa, että tuotetta (esim. sitä plasmatelkkaria) on vielä jäljellä.

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Onko kukaan nähnyt kaupoissa, joiden hinnat mahduvat opiskelijan budjettiin, pitkää, mustaa villakangastakkia? Vanha takkini on aivan hajalla ja jo kuusi talvea kestänyt, joten olisi aika ostaa uusi. Olen monena syksynä etsinyt, mutta ei löydy. Nuorisomuoti ei tunnu tällaista tyyliä tällä hetkellä suosivan. Kalliimmilta liikkeiltä ja merkeiltä löytyy, mutta esteenä on aina hinta, joka lähtee jostain 400 eurosta tai sitten aikuisten liikkeiden koot, joissa pieninkin koko on laihalle teltta.

Takin pitäisi myös olla yläosastaan vartaloa myötäilevä eikä mikään teltta. Eli haussa olisi ruipelolle sopiva suhteellisen halpa malli. Hintahaitari saisi olla jotain 100-300, mutta sen lähemmäs kolmea sataa kipuavan pitäisi sitten olla jo täydellinen unelmien täyttymys.
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

greece
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 468
Liittynyt: 10 Kesä 2009, 10:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja greece »

Ostin sellasen ison ristikaulakorun ....ja sitte ostin kynsilakkaa....ja sitte yks sellanen neulepaita on ostoslistalla seuraavaks.....ja sitte Lady GaGa The Fame Monster - nuottikirja...

Avatar
Chardonnay
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 212
Liittynyt: 20 Elo 2010, 18:37

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Chardonnay »

Keltainen GaGa-peruukki :tuuletus: :heh: Halloween juu Halloween en tietenkään pidä sitä muuten päässäni :rofl:
[color=#4000FF][b]Cause, I Heard they got so pretty big cock here in Helsinki, Finland. Welcome to the Monsterball. Now dance you Motharfukkars![/b][/color]

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Onko Gagan keltaisessa sitten jotain vikaa?
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16653
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Nehaka kirjoitti:Onko kukaan nähnyt kaupoissa, joiden hinnat mahduvat opiskelijan budjettiin, pitkää, mustaa villakangastakkia?
En Suomessa, mutta muualla sitäkin enemmän. Omani ostin Brysselissä celio*:sta, hinta oli jotain luokkaa 40€, ja hyvin on palvellut.

Avatar
Chardonnay
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 212
Liittynyt: 20 Elo 2010, 18:37

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Chardonnay »

Jónsì kirjoitti:Onko Gagan keltaisessa sitten jotain vikaa?
Eikun ihan turhaan ostin keltaisen peruukin :kups: Haluaisin pitää sitä aina päässäni,mutta työni ei salli sitä. Tyydyn pitämään sitä vapaa-ajallani.
[color=#4000FF][b]Cause, I Heard they got so pretty big cock here in Helsinki, Finland. Welcome to the Monsterball. Now dance you Motharfukkars![/b][/color]

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16195
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Jos ylimääräistä rahaa löytyy kolmatta sataa tuhatta euroa ja tarvetta on käytetyille, mustille vaatteille, on tässä vallan erinomainen vaihtoehto :vonkaus:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33165
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Pete »

Ostin Citizen-rannekellon! :uujee: Edellinen kelloni meni kuutisen vuotta sitten intissä rikki, ja nyt vasta sain ostettua uuden. :puna: Akateemisesta tuli ostettua muutamia joululahjoja ja Minskin kartta.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Chardonnay
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 212
Liittynyt: 20 Elo 2010, 18:37

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Chardonnay »

Eräänlaisen huulille tarkoitetun pumpun, eräänlaista voidetta joka liukastaa ja ison värisevän sauvan.
[color=#4000FF][b]Cause, I Heard they got so pretty big cock here in Helsinki, Finland. Welcome to the Monsterball. Now dance you Motharfukkars![/b][/color]

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Mä ostin uuden hienon brittilippukuvioisen lakanasetin :ihana: Brittilippu :ihana: Uuden puhtaat lakanat :ihana:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Aancon kirjoitti: Brittilippu :ihana:
:ihana:

Mä en ole ostanut mitään pitkään aikaan. :eiei: Ja tarvisin vaikka mitä.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Chardonnay kirjoitti:Eräänlaisen huulille tarkoitetun pumpun, eräänlaista voidetta joka liukastaa ja ison värisevän sauvan.
:heh: Aiku se siellä omakivailee :heh:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

oxox
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 366
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 21:03

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja oxox »

Aancon kirjoitti:Mä ostin uuden hienon brittilippukuvioisen lakanasetin :ihana: Brittilippu :ihana: Uuden puhtaat lakanat :ihana:
Rakastan kaikkia lippusysteemejä. Rakastan mun ruotsinlippupyyhettä ja oon todella kade kaveri usa-pyyhkeestä. :kups:

escan
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 454
Liittynyt: 30 Touko 2009, 19:16

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja escan »

Ostin tällä viikolla matkalta Fendin Spy -laukun, joka on AIVAN IHANA! :D Ostin sen käytettynä, eli hinta ei kirpaissut itseasiassa ollenkaan, ja laukku on silti edelleen erittäin hyvässä kunnossa :)

Vastaa Viestiin