Oscar-gaala

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja entropia »

Metsis katkas mun monologin. :lohduton: :uujee:

Sori oon hiukka väsynyt täällä, ehkä voi päätellä näistä kommenteista!

The Lost Thing voitti parhaan animoidun lyhytfilmin pystin. (En osaa näitä pystien nimiä suomeksi, käännään vaan kapulana, sori).

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja entropia »

Suomee oli, kun Shaun Tan vaimo on suomalainen. :tapu:

Avatar
Metsis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3253
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 14:26
Paikkakunta: Turku

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja Metsis »

Jep, suomea maailmankartalle!

Toy Story 3:lle parhaan animaatioleffan pysti. Erittäin ansaittu myös omasta mielestäni, en oo kyllä mitään leffaa pitkään aikaan nauranu niin paljon kuin sitä. :rofl: :rofl:
Katsos, onni on kuin päivänpaiste, mitä kirkkaampi paiste on, sen mustempi varjo vierelläsi. Pilvisellä säällä ei ole varjojakaan.
Hilja Valtonen - Neekerityttö peilaa

Avatar
Metsis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3253
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 14:26
Paikkakunta: Turku

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja Metsis »

Käsikirjoituspystit Social Network (sovitettu) ja King's speech. Ennakkosuosikit siis avasivat tilinsä. :joojoo:
Katsos, onni on kuin päivänpaiste, mitä kirkkaampi paiste on, sen mustempi varjo vierelläsi. Pilvisellä säällä ei ole varjojakaan.
Hilja Valtonen - Neekerityttö peilaa

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja entropia »

Hyviä puheita on kuultu jo tänään , tosin muutama nimenlatelupuhe + thank God :jupinaa:

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja entropia »

Marilyn Monroe -transu! :kups: <3

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja entropia »

In a Better World voitti, vi*tu jee, härligt Denmark! :tapu: :tuuletus:

Avatar
Metsis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3253
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 14:26
Paikkakunta: Turku

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja Metsis »

Nyt se Balen Oscari jaetaan. :tuuletus:
Katsos, onni on kuin päivänpaiste, mitä kirkkaampi paiste on, sen mustempi varjo vierelläsi. Pilvisellä säällä ei ole varjojakaan.
Hilja Valtonen - Neekerityttö peilaa

Avatar
Metsis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3253
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 14:26
Paikkakunta: Turku

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja Metsis »

Jee se voitti! :heh:

Mä en näistä puheista niin välitä. Sanoisivat vaan että tänk juu ja poistuisivat paikalta. Emma-gaalassakin eilen ärsytti kun känniset suomalaiset yrittää keksiä jotain elämää suurempaa sanomista.
Katsos, onni on kuin päivänpaiste, mitä kirkkaampi paiste on, sen mustempi varjo vierelläsi. Pilvisellä säällä ei ole varjojakaan.
Hilja Valtonen - Neekerityttö peilaa

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja entropia »

entropia kirjoitti:In a Better World voitti, vi*tu jee, härligt Denmark! :tapu: :tuuletus:
Tässä elokuvassa näyttelee suomalaissyntyinen Satu Helena Mikkelinen eli taas aasinsilta Suomeen. :tapu:

Avatar
BronZe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1367
Liittynyt: 27 Marras 2003, 23:12
Paikkakunta: Turku

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja BronZe »

Siis en edellenkään voi sietää tota yhtä kommentaattoria. Se on niin ärsyttävän ylimielinen, eikä oikeasti kovin hyvin edes tiedä mistä puhuu: "Incendies on kyllä ennakkosuosikki", "Geoffrey Rush on itse asiassa todennäköinen voittaja". Molemmissa tapauksissa siis ne oikeat ennakkosuosikit voittivat. :roll: Tää tyyppi oli jo useampi vuotta sitten ihan samanlainen idiootti, enkä tajua mitä se edelleen tekee siellä. :jupinaa:

Parhaan vieraskielisen elokuvan palkinnon voittaneen In A Better Worldin ohjaaja Susanne Bier ohjasi viisuisan elokuvan Livet är en schlager kymmenisen vuotta sitten.

Avatar
Metsis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3253
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 14:26
Paikkakunta: Turku

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja Metsis »

Jes, mahtavaa, paras musiikki Social Networkille! Ihan mieletön äänimaailma kyseisessä leffassa. :kups:
Katsos, onni on kuin päivänpaiste, mitä kirkkaampi paiste on, sen mustempi varjo vierelläsi. Pilvisellä säällä ei ole varjojakaan.
Hilja Valtonen - Neekerityttö peilaa

Avatar
Metsis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3253
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 14:26
Paikkakunta: Turku

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja Metsis »

Noniin, Inceptionille lisää palkintoja. :tapu: Mä en kyllä tajua noiden kaikkien äänipalkintojen eroja tai en ainakaan itse osaisi arvioida. :heh: Kohta varmaan niitä paremmin mun ymmärrykseen sopivia visuaalisia palkintoja kuten lavastus ja PUVUSTUS. :tapu:
Katsos, onni on kuin päivänpaiste, mitä kirkkaampi paiste on, sen mustempi varjo vierelläsi. Pilvisellä säällä ei ole varjojakaan.
Hilja Valtonen - Neekerityttö peilaa

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja entropia »

Inception ansaitsee ehdottomasti jonkun äänipalkinnon (en mäkään kyl huomaa eroa... :heh: ).

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja entropia »

Mun mielestä on tosi noloo pitää puhe paperista tollasessa tilanteessa. :draamaa: Mun on pitäny pitää 15 minuutin puhe ruotsiksi syöpää havaitsevasta mikrosirusta ilman muistiinpanoja. Opettelin sen kyllä aika hyvin ulkoa! Sit joku fluentti ei jaksa nähdä vaivaa... Pyh!

Avatar
Metsis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3253
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 14:26
Paikkakunta: Turku

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja Metsis »

KYLLÄ! Coleen Atwood! :tuuletus: :kiitos: :kups: Jejejeje.
Katsos, onni on kuin päivänpaiste, mitä kirkkaampi paiste on, sen mustempi varjo vierelläsi. Pilvisellä säällä ei ole varjojakaan.
Hilja Valtonen - Neekerityttö peilaa

Avatar
BronZe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1367
Liittynyt: 27 Marras 2003, 23:12
Paikkakunta: Turku

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja BronZe »

Elättelen toiveita, että I See the Light olisi yllätysvoittaja parhaan laulun kategoriassa, mutta Randy Newman sen kuitenkin vie. :roll:

Tangled. :ihana:

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja entropia »

Oprahin meikittömänä nähneenä täytyy vain todeta, että kyllä ne saa ihmeitä aikaan! Kiva toi musiikkiparodia. :rofl:

Avatar
Metsis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3253
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 14:26
Paikkakunta: Turku

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja Metsis »

Musiikkiparodia oli mahtava. :rofl:
Katsos, onni on kuin päivänpaiste, mitä kirkkaampi paiste on, sen mustempi varjo vierelläsi. Pilvisellä säällä ei ole varjojakaan.
Hilja Valtonen - Neekerityttö peilaa

Avatar
BronZe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1367
Liittynyt: 27 Marras 2003, 23:12
Paikkakunta: Turku

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja BronZe »

Tän vuotisten Oscareiden huvittavin ehdokkuus on ehdottomasti Hereafter parhaiden erikoistehosteiden kategoriassa. Elokuva-akatemian mukaan sen erikoistehosteet olivat paremmat kuin muun muassa Tronin tai uusimman Narnian. Hereafterissa ei taida ensimmäisen 10 minuutin jälkeen edes olla muita kohtauksia, joissa on käytetty erikoistehosteita. :heh:

Avatar
Metsis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3253
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 14:26
Paikkakunta: Turku

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja Metsis »

Leikkaus Social Network - Ohjaus King's speech. Tiukka taisto parhaan elokuvan pystistä. :eeek:
Katsos, onni on kuin päivänpaiste, mitä kirkkaampi paiste on, sen mustempi varjo vierelläsi. Pilvisellä säällä ei ole varjojakaan.
Hilja Valtonen - Neekerityttö peilaa

Avatar
Metsis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3253
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 14:26
Paikkakunta: Turku

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja Metsis »

Natalie! :tuuletus: Puvun malli on muuten vähän samanlainen kuin veljenvaimon hääpuvussa, jonka tein. Hänelläkin oli tuollainen vauvamasu. :joojoo:
Katsos, onni on kuin päivänpaiste, mitä kirkkaampi paiste on, sen mustempi varjo vierelläsi. Pilvisellä säällä ei ole varjojakaan.
Hilja Valtonen - Neekerityttö peilaa

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja entropia »

King's speech siis paras elokuva. Mä lähden nyt suihkuun (vedin samalla yötreenit :heh: ) ja sitten nukkuun. Kiitoksia seurastanne ja kuulemiin!

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Metsis kirjoitti:Jep, suomea maailmankartalle!

Toy Story 3:lle parhaan animaatioleffan pysti. Erittäin ansaittu myös omasta mielestäni, en oo kyllä mitään leffaa pitkään aikaan nauranu niin paljon kuin sitä. :rofl: :rofl:
Todellakin. Tosin mä en ole yhtä paljon itkenyt mitään leffaa kuin sitä. :heh:
Raipatirai

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

Olipas yhtä tylsä gaala kuin erään suositun sarjan 21. kausi. Snoozefest. Mä rakastan silti James Francoa, vaikka sille ei sovi ollenkaan juontajan hommat. Anne sen sijaan oli ihan ok. Ihana Melissa Leo :ihana: I love f-bombs.

Ihan oikeille mäni oscarit. Tosin olisin toivonut The Kids are all rightille edes yhtä academy awardia.
LOBODA

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Tämäkin ketju aika nostaa ylös...

Taitaa olla tulossa poikkeuksellisen tylsä gaala-yö, koska en ole tainnut nähdä yhtään nyt ehdolla olevista elokuvista, ellei nyt sit teknisisissä kategorioissa ole jotain. Pitänee tarkistaa...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mitenkä ne ovat päätyneet taas Billy Crystaliin. Eikö niiden pitäny uudistaa gaalaa jokunen vuosi sitten...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja hra47 »

hra47 kirjoitti: Taitaa olla tulossa poikkeuksellisen tylsä gaala-yö, koska en ole tainnut nähdä yhtään nyt ehdolla olevista elokuvista, ellei nyt sit teknisisissä kategorioissa ole jotain. Pitänee tarkistaa...
The Girl with the Dragon Tattoo, senpä olen nähnyt. Ja Tintin seikkailut (musiikkikategoria). John Williamsilla olikin taas kaksi ehdokkuutta (pitkästä aikaa?)
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
BronZe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1367
Liittynyt: 27 Marras 2003, 23:12
Paikkakunta: Turku

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja BronZe »

Viime hetken veikkaukset iltaa varten.

Paras elokuva: The Artist
Paras miespääosa: George Clooney - The Descendants
Paras naispääosa: Meryl Streep - The Iron Lady
Paras miessivuosa: Christopher Plummer - The Beginners
Paras naissivuosa: Octavia Spencer - The Help
Paras ohjaaja: Martin Scorsese - Hugo
Paras alkuperäinen käsikirjoitus: Midnight in Paris
Paras sovitettu käsikirjoitus: The Descendants
Paras kuvaus: The Tree of Life
Paras lavastus: Hugo
Paras puvustus: The Artist
Paras leikkaus: The Artist
Paras äänitys: Hugo
Parhaat äänitehosteet: Hugo
Parhaat erikoistehosteet: Rise of the Planet of the Apes
Paras maskeeraus: The Iron Lady
Paras laulu: "Man or Muppet" - The Muppets
Paras musiikki: The Artist
Paras animaatioelokuva: Rango
Paras vieraskielinen elokuva: A Separation (Iran)

Parhaan ohjaajan kategoriassa saattaa hyvinkin käydä samalla tavalla kuin viime vuonna, että tuoreempi kyky vie Oscarin konkarin nenän edessä. Hazanavicius on itse asiassa varmaankin suurempi ennakkosuosikki kategorian voittajaksi, mutta uskon kuitenkin siihen, että parhaan elokuvan ja parhaan ohjauksen pystien menevät tänä vuonna vihdoinkin eri osoitteisiin. Yksi mielenkiintoisimmista taistoista käydään parhaan naisnäyttelijän kategoriassa, jossa Meryl Streep (The Iron Lady) ja Viola Davis (The Help) kisaavat voitosta ja Michelle Williams (My Week Marilyn) voisi yllättää Adrian Brodyn tapaan ja nousta takavasemmalta voittajaksi.

Parhaan elokuvan ehdokkaiden taso on tänä vuonna todella heikko. Muissakin kategorioissa koettiin tänäkin vuonna ihan järkyttäviä oikeusmurhia, joista Michael Fassbenderin (Shame) ja Tilda Swintonin (We Need to Talk about Kevin) jääminen ilman ehdokkuutta olivat ne suurimmat. Näyttelijöistä omat suosikkini voittajiksi ovat Demián Bichir (A Better Life), Glenn Close (Albert Nobbs), Nick Nolte (Warrior), Janet McTeer (Albert Nobbs), mutta valitettavasti kukaan heistä ei tule ansaittua Oscar-voittoa tänään juhlimaan. :lohduton:

Avatar
BronZe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1367
Liittynyt: 27 Marras 2003, 23:12
Paikkakunta: Turku

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja BronZe »

hra47 kirjoitti:Mitenkä ne ovat päätyneet taas Billy Crystaliin. Eikö niiden pitäny uudistaa gaalaa jokunen vuosi sitten...
Tänä vuonna gaalan ohjaajaksi oli alunperin valittu Brett Ratner (Rush Hour 1/2/3, X-Men: The Last Stand), joka hankki Eddie Murphyn hoitamaan ohjelman juontamisen. Ratner päästi kuitenkin suustaan muutama kuukausi sitten homofobisia kommentteja, joiden takia hänet pistettiin vaihtoon ohjaajan tehtävistä. Tämän takia Murphy päätti jättää gaalan juontamatta ja hänen tilalleen palkattiin konkari Billy Crystal.

Vastaa Viestiin