Say aa aa aa (Hammaslääkäripulina)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Rousku »

En nyt ehkä ihan tyytyväinen ole tämän juurihoidon lopputulokseen, vaikka operaatio ilahduttavan kivuttomasti sujuikin, muutamastakin syystä. Ensinnäkin olisin halunnut enemmän informaatiota keraamisesta paikasta ennen tilaamista - paikasta, kuten kuvittelin, mutta joka osoittautuikin kruunuksi. Eli oma laidoiltaan täysin ehjä ja virheetön hammas piti hioa ihan nysäksi, johon se kruunu sitten jollakin sementillä lättäistiin, ja minulle siis tuli täysin yllärinä se, että yhden hoitokerran jälkeen hammasta ei siis ollutkaan olemassa. En olisi halunnut menettää niin paljon omia kudoksiani! (Paitsi rasvakudosta mutta se on eri juttu.)

Toiseksi tämä hammas on nyt kipeä! Ei toki likikään yhtä kipeä kuin ennen hoitoa, enkä tiedä kehtaako tätä kivuksikaan sanoa, mutta sillä lailla ikään kuin hipaisuarka. Puremaan pystyy hyvin, mutta esim. pestessä hammas tuntuu erilaiselta kuin muut, hieman aristavalta, ja samoin kun hammastikulla putsaan sen viereiset välit, tai jos kielellä räplään kruunun harjaa. Ja tämä hoito sentään valmistui jo ennen joulua joten luulisi että tilanne olisi normalisoitunut jo, mutta minusta tuntuu että muuttuu huonommaksi. No, 31. päivä on vielä suuhygienisti, ehkä kysyn hänen mielipidettään.

Hammaslääkäri oli vähän hassu, kyseli koko ajan neuvoa hammashoitajalta, ja kruunua kiinnittäessään kutsui kokeneemman kollegan paikalle. En oikein tiedä, mitä siitä ajattelisin. Periaatteessa arvostan sitä että kysyy jos ei tiedä tai haluaa muita näkemyksiä, mutta käytännössä tästä nyt syntyi hieman epävarma vaikutelma. Ja sitten hammaskiven poisto ultraäänellä (uusi kokemus) tuntui todella häijyltä, mieluummin se entisenmallinen käsityökalusorkkiminen minulle kiitos!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Kävin syyhygienistillä tänään ja uusi aika on jo ensi kuun lopulla. Hammaskiveä on minulla aina niin joudun kaksi kertaa peräkkäin käydä. Minulla on mukava hammaslääkäri, hän puhuu paljon ja yritän vastata vaikka minulla on paljon ”työkaluja” suussa. Sanoin hänelle tänään että kyllä me olemme hyvä pari. :heh:

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^ Mukavata kuulla Wilson, että suuhygienistillä käynti voi olla iloinen kokemus. Niin sitä pitää. :uujee:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja entropia »

Siskoni kertoi, että eilen baarissa joku miehekäs bodari oli koko illan itkenyt hänelle hammaslääkäriaikaa, jonka hän oli vasta varannut. :hihi:

oxox
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 366
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 21:03

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja oxox »

Hei te mahti-ihmiset siellä näytön toisella puolella!

Onko kellään kokemuksia hampaiden valkaisusta? Minulla on siis syntymästä saakka ollut jostai syystä kaksväriset hampaat ja se on häirinnyt minua todella pahasti! Vaihtelee kuinka voimakkaasti se väriero näkyy, mutta oli päivä hyvä tai huono niin aina se siellä on näkyvissä.
Miten on, kannattaako kipittää kunnon hampaidenvalkaisuun (mihin? missä parhaat tulokset ja hyvä hinta? pk-seutua kiitos!) vai jotai apteekin/tms. ihmetuotteita kehiin?

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja entropia »

oxox kirjoitti:Hei te mahti-ihmiset siellä näytön toisella puolella!

Onko kellään kokemuksia hampaiden valkaisusta? Minulla on siis syntymästä saakka ollut jostai syystä kaksväriset hampaat ja se on häirinnyt minua todella pahasti! Vaihtelee kuinka voimakkaasti se väriero näkyy, mutta oli päivä hyvä tai huono niin aina se siellä on näkyvissä.
Miten on, kannattaako kipittää kunnon hampaidenvalkaisuun (mihin? missä parhaat tulokset ja hyvä hinta? pk-seutua kiitos!) vai jotai apteekin/tms. ihmetuotteita kehiin?
On kokemusta. :heh: Karbamidiperoksidi on parasta, mitä korkeampi pitoisuus sen parempi. Ei vahingoita hampaita eikä edes vihlo! Jos haluat tehdä sen kotona, niin edullisin ja paras vaihtoehto on mielestäni Dentaworks, jonka tuotteissa on 22% karbamidiperoksidipitoisuus. Heidän kauppansa on oikein tunnettu ja luotettava. Tosin netissä jotkut puljut kauppaavat edullisesti myös 35% pitoisuuden omaavia tuotteita. Käytännössä tämä menee niin, että he lähettää sulle paketin, jossa on omiin hampaisiin muotoiltavat muotit. Näihin muotteihin sitten aina lisätään valkaisuainetta pieni määrä ja muotit isketään hampaisiin 1-2 tunniksi. Eron huomaa vähitellen. Hinta Dentaworksilla on 30-päivän paketille muistaakseni joku 50 euroo.

Hammaslääkäreillä ja yksityisissä puljuissa kertavalkaisun hinnat on jo satoja euroja. 200 eurosta ylöspäin. Hollywood Smile käyttää laseria, mikä heidän mukaansa on markkinoiden paras valkaisu. No ainakin monet missiturhakkeet käyttää ko. puljua ja heillä on ainakin ihan kivan valkoiset hampaat. Sitten on jotain puljuja, jotka käyttää 80-100% karbamidiperoksidia kertavalkaisuna.

Suomalaisista apteekeista ei mun kokemuksen mukaan löydy mitään tarpeeksi tujua tavaraa oikeesti hyviin tuloksiin.

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

Juurihoitoon joutui yksi hampaani, joka on jonkin aikaa säteillyt kylmän ja kuuman aiheuttamaa kipua eripituisia aikoja yläleukaani. Hampaassa ei ollut mitään näkyvää vikaa, mutta vuosi sitten siihen jouduttiin tekemään hyvin syvä paikkaus. Lääkäri jo silloin vähän epäili, että saattaa myöhemmin alkaa oireilla, kun hammas ei tuntenut lainkaan kipua, vaikka porattiin syvälle.

No, nyt oli sitten juurihoidon ensimmäinen hoitokerta. Ei se ollut ollenkaan paha, mitä nyt ne kaikki vempaimet häiritsivät, kun joutui aika pitkään tuolissa makaamaan. Puudututettuna ei tuntunut mitään kipua, vain ultraääniporan ääni sai kylmiä väreitä aikaan. :heh: Puudutus sinänsä on minusta erittäin epämukavaa, siitä on nyt yli neljä tuntia aikaa ja vasta nyt vaikutus alkaa poistua. Normaaleissa paikkauksissa kärsin mieluummin hetken kipua kuin tuntikausien puudutusvaikutusta. :draamaa: Juurihoito tietää vielä kaksi hoitokertaa, kun väliaikainen paikka avataan ja laitetaan uusi lääkehoito ja sitten vielä lopullinen paikka. :roll:

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36597
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Keksin kauhuleffan/-kirjan aiheen hammaslääkäristä. :rofl: Mielikuvitukseni on kiero. :lohduton:
Meow cat, please meow back.

fulda
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 10
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 16:38

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja fulda »

Onko kukaan käynyt hoidattamassa hampaitaan täällä http://www.megaklinikka.fi/? Hinnat vaikuttavat uskomattoman halvoilta ja hammaslääkäriin pääsee lähes jonottamatta. Jotenkin epäilyttää kun on niin halpaa ja helppoa.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Poskihampaan sisäpinnalta lohkesi syödessä iso pala hammasta ikivanhan amalgaamipaikan vierestä :femme: Olen luultavasti nielaissut sen, toivottavasti en saanut kovin paljon elohopeaa sisuksiini. Jäljelle jäänyt jämä raapii kieltä inhottavasti. Koetan miettiä, miten hoidattaisin tilanteen, ei sitä tuollaiseksi voi jättää kun kerran on kariesinfektion saanut. Mitenkähän tuollainen korjataan julkisella puolella? Ainakin joutuisin jonottamaan kiireettömänä kunnes hammas mätänee kiireelliseksi. Tekisi mieli kaivattaa se amalgaamihöskä ulos ja pistää koko hoidon tilalle posliinikruunu, mikä maksaa ns. maltaita. Teettääkö homma viimekertaisella kundilla, joka osasi kyllä puuduttaa mutta ei oikein muuten vakuuttanut, vai mennäkö vaihteeksi johonkin cerec-hoitolaan?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja entropia »

fulda kirjoitti:Onko kukaan käynyt hoidattamassa hampaitaan täällä http://www.megaklinikka.fi/? Hinnat vaikuttavat uskomattoman halvoilta ja hammaslääkäriin pääsee lähes jonottamatta. Jotenkin epäilyttää kun on niin halpaa ja helppoa.
Tää tulee kyl vähän myöhässä, mutta ei toi mitään k*setusta ole, vaan esimerkki kilpailuyhteiskunnasta, jossa tuotanto ja hammaslääkärin hyväksikäyttö on viety äärimmilleen. Hammashoitaja hoitaa kaikki valmistelut ja viimeistelyt. Hammaslääkäri vaan tulee, tekee varsinaisen toimenpiteen ja menee. Perusterveydenhuollossahan hammaslääkäri ja -hoitaja toimii yleensä yhdessä.

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja entropia »

Rousku kirjoitti: Ainakin joutuisin jonottamaan kiireettömänä kunnes hammas mätänee kiireelliseksi. Tekisi mieli kaivattaa se amalgaamihöskä ulos ja pistää koko hoidon tilalle posliinikruunu, mikä maksaa ns. maltaita. Teettääkö homma viimekertaisella kundilla, joka osasi kyllä puuduttaa mutta ei oikein muuten vakuuttanut, vai mennäkö vaihteeksi johonkin cerec-hoitolaan?
Jos se hammas on ihan "hirveen kipee" niin pääset kyllä hoitoon suht. nopeastikin. :)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Mutta jos liioittelee vaivojaan, eikö ole vaarana joutua tarpeettomiin tutkimuksiin ja hoitoihin, jotka maksavat nekin? Nyt selvisin muovipaikalla (jonka kestävyyttä kyllä vähän epäilen); jos olisin voivotellut ja vaikerrellut, kai vähintään olisi röntgenkuvattu juuret, ehkä varmuudeksi poistettu vanhaa amalgaamia jotta nähdään mitä sen alla ehkä on, ja sitten kyhätty pahimmassa tapauksessa kruunu?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Kävin eilen hammastarkastuksessa. Hammashoitaja sanoi, että mulla on hyvin hoidetut hampaat, eikä hammaskiveäkään ollut. Kiitos sähköhammasharjani. <3 Ainut vaan, että hammaslankaa pitäisi käyttää, mutta senhän mä jo tiesinkin. Olen aika laiska käyttämään sitä. :puna: Kirjoitan itselleni muistutukseksi, että kolmen vuoden päästä kuulemma olisi hyvä seuraavan kerran käydä, eli syksyllä 2014. :joojoo:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Uskaltauduin noin viiden vuoden tauon jälkeen hammaslääkäriin kun löysin hampaastani valtavan reiän. Homma tuli hoidettua nopeasti kuntoon runsailla puudutuksilla ja hammaslääkäri ja -hoitaja molemmat ymmärsivät kipupelkoni ja siihen suhtauduttiin tunkemalla lisää puudutusainetta. :heh: Lopulta ei sattunut yhtään, vaikka ahdistikin hirveästi.

Lisäksi ei tarvinnut kuunnella niitä ainaisia saarnoja harjaamisesta, lankaamisesta, energiajuomista jne. :tuuletus: Kiitos YTHS kun kohtelette minua aikuisena ihmisenä, joka osaa itsekin ottaa selvää.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Violette »

^YTHS on kiva! :ihana: Tosin kaipa toi riippuu enemmän henkilöstä kuin työnantajasta.

Pitäisipä muuten taas itsekin vihdoin mennä sinne suuhygienistille ronkittavaksi. Kun saisi aikaiseksi varata ajan! :niinpa:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Pelkopotilaita ymmärtävät hammaslääkärit. <3 Lapsuuteni ja nuoruuteni aikana eräs hammaslääkäri aiheutti minulle järkyttävän pelon ja vasta aikuisena hakeuduttuani kunnollisen hammaslääkärin hoitoon tajusin, ettei hammaslääkärikäynnin tarvitse sattua eikä hammaslääkärin kuulu nöyryyttää potilastaan. Selvisi myös, ettei hammaskiveä tarvitse poistaa metallipiikillä veri lentäen. :roll:
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Itselläni lohkesi viime perjantaina takimmaisen alaposkihampaan yksi "sakara", ja koko loppuillan se reagoi todella ärhäkällä vihlonnalla niin kylmään, kuumaan kuin hammastahnaankin. Kunnalliseen päivystykseen ei viikonloppuna päässyt (soitin lauantaina) kun ei ollut kaikki hampaat irti, mutta kiltti ajanvaraustäti suositteli Yliopiston Apteekista saatavaa paikka-ainetta, joka kuulemma on samaa kuin mitä hammaslääkäri laittaa väliaikaiseksi paikaksi. Sitä sörssäsin muovisella jäätelölusikalla takahampaani autioon kulmaan. Vaikka melkein kaikki aine lähtikin päivän myötä pois, piti se vihlonnan tehokkaasti poissa iltaan asti.

Maanantaina pääsin heti aamukahdeksalta kunnalliseen päivystykseen, jossa lääkärisetä laittoi muovipaikan lohjenneen palasen paikalle.
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kallis, apteekista ostettu vaahtoamaton hammastahnani pärskyy hampaita pestessäni ärsyttävästi vessan peilikaappiini. Ei viitsisi sitä jatkuvasti pestä! :niinpa:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Violette »

Minulla taas lentää roiskeita peiliin aina kun lankaan hampaita. Jotenkin onnistun sillä langalla sinkauttamaan hammastahnapisaroita peiliin. No, onneksi sen voi puhdistaa melko vaivattomasti. Silti vähän ärsyttää. En vaan osaa :heh:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

mä en oo ikinä käyttäny hammaslankaa :eeek:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

On se niin kiva, että sillä samalla hetkellä kun poistuu oikeus valtion maksamaan täyshoitoon, niin viisaudenhammas päättää jysähtää ihan törkeen kipeeksi. :rakkaus: Eli koko viikonlopun on ollut taka-alahampaan ien ja limakalvot tosi hellinä, ihan haavaumia täynnä ja muutenkin rikki se pinta sieltä, ja tulevana hammaslääkärinä ehdinkin jo diagnosoida itselleni perikoroniitin, eli viisaudenhampaan kasvun aiheuttaman kivuliaan ientulehduksen. Näköjään tossa mun linkissäkin todetaan että Esimerkiksi puolustusvoimissa, jossa varusmiehet ovat juuri ns. viisaudenhammasiässä, perikoroniitti on merkittävin hammaslääketieteellinen ongelma palveluskelpoisuuden kannalta --. Tosiaan noin kuukausi takaperin jo kävin intin suuhygienistillä, joka totesi että viisurihan se sieltä puskee ja aiheuttaa pientä nirhamaa, muttei mitään vakavaa. Joulunpyhät menikin ihan hyvin, kunnes viime viikon lopulla tää nyt äityi tähän pisteeseen ettei oikein uskalla enää edes syödä. Eilisen vielä kituutin särkylääkkeillä ajatuksella "kyllä se siitä huomenna kun vaan hyvin purskuttelen suuni".

Sain muuten tosi hyvää palvelua kunnallisesta ajanvarauksesta! Ei ollut mikään elämäänsä kyllästynyt täti-immeinen, vaan reippaan kuuloinen ja ystävällinen oli. Varasin aikaa n. klo 9.30 ja sain sen jo 10.55 mikä mielestäni on kyllä todella nopeasti, kun olin varautunut menemään jopa vasta huomenna. :shock:

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Minulla on aika tänään hammaslääkärillä sekä hammashoitajalla ja mukavaa meillä oli taas. Heti kun tulin sisään niin alkoivat puhua Euroviisuista ja että heidän suosikki on Venäjän mummot. :heh:

Ei ollut reikiä vaan poistettiin hammaskiveä ja uusi aika on kuukauden kuluttua.

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja entropia »

^Just ton takia olis kiva olla hammaslääkäri, että sitten kun siihen työhön löytäis sen rutiinin ja ammattitaidon, niin vois oikeesti rennosti vaan keskustella sen työparin kanssa kaikesta mukavasti työn lomassa. Rentoo, haastavaa, positiivista ja rauhallista työtä.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Hammaslääkärissä käyminen on kyllä sikäli mukavampaa kuin parturissa käyminen, että ei tarvitse keksiä juteltavaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Mun toinen viisaudenhammas alkaa nyt oireilla. :niinpa: Tästä varmaan pari kuukautta eteenpäin se sattuu ihan sikana ja sit pitää mennä päivystyksen kautta vetämään se pois. :niinpa:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Olipa kerrankin tehokasta toimintaa. :uujee: Soitin perjantaina hammashoidon ajanvaraukseen, mutta sieltä ei kukaan vastannut, joten jätin heille soittopyynnön. Eilen sitten sieltä soitettiin, kysyttiin mikä on ongelmani ja ehdottivat päivystykseen jo eiliselle aikaa. Eilinen ei sopinut minulle, joten pääsin tänä aamuna päivystykseen. Siellä jonottamisessa meni eniten aikaa, noin 45 minuuttia. Sitten pääsin sisään huoneeseen ja kerroin, että viisaudenhampaani on oireillut. Lääkäri katsoi suuhuni ja sanoi, että ei ihme, jos on ollut suu kipeänä, koska hammas on tehnyt jo isoa reikää poskeen. Suu puudutettiin ja hammasta alettiin kaivaa pois. Siinä kaivamisessa meni aikaa yhteensä varmaan minuutti, yllätyin että joko se hammas on ulkona. :eeek: Ja rehellisesti tuo toimenpide sattui vähemmän kuin hyttysen pisto. Inhottavaahan se tietysti on, mutta ei se juurikaan sattunut. Tänään sitten otetaan rauhallisesti: liikunta on kielletty ja pitää syödä viileitä ja pehmeitä ruokia. :cool: Mielikuvani suomalaisen hammashoidon laadusta sai tänään vain vahvistusta. :peukku:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Mulla ei nyt ole oikein varaa käydä taas hammaslääkärissä, vaikka paikattavaa olisi. Onneksi työpaikkani Latviassa maksaa siellä puolet hammashoitokäynneistä aiheutuvista kuluista, joten käyn sitten siellä! :peukku: Tosin, olisihan se varmasti mukavampaa Suomessa :apuva: Mutta kun viimeksi maksoin 350€ koko käynnistä, en todellakaan halua tällä hetkellä maksaa sellaisia summia moiseen pa*kaan.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

^ Eihän se kunnallisella puolella maksa noin paljon. :shock: Ja eikö Weewakin nimenomaan käynyt ihan tavallisessa hammaslääkärissä, eikä millään yksityisellä :mitvit:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Niihinhän on kuukausien jono! :shock:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Vastaa Viestiin