Ruotsi 2011: Eric Saade – Popular

Euroviisut 2011 Düsseldorfissa

Eric Saade – Popular

*****
70
41%
****
32
19%
***
29
17%
**
24
14%
*
16
9%
 
Ääniä yhteensä: 171

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41963
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ruotsi 2011: Eric Saade – Popular

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Tai boy?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Ruotsi 2011: Eric Saade – Popular

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Ja kaikista typerintä on, että "my body wants you girl" lainia ei olisi ollut yhtään pakko kirjoittaa. Noissa sanoissahan ei ole paljon ideaa muutenkaan, toisiinsa liittyviä irrallisia sloganeja ja siksi tilalle olisi voinut keksiä jonkun vähän vähemmän kökön.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30500
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Ruotsi 2011: Eric Saade – Popular

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Kaiken sanoituskritiikin keskellä sanoituksen älyttömin kohta on säästynyt huomiolta, nimittäin kaksi ensimmäistä säettä: "Stop, don't say that it's impossible 'cos I know it's possible". :stupido:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruotsi 2011: Eric Saade – Popular

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Timoteus kirjoitti:Kaiken sanoituskritiikin keskellä sanoituksen älyttömin kohta on säästynyt huomiolta, nimittäin kaksi ensimmäistä säettä: "Stop, don't say that it's impossible 'cos I know it's possible". :stupido:
mitä hölmöö tossa on? :mitvit:

Mä en nää näissä sanoissa mitään sen hölmömpää kuin monissa muissakaan pop-biiseissä. Tarinakin selkeesti ymmärrettävissä: Tyttö, johon Eric on ihastunut, ei oo kiinnostunut Ericista. Eric haluaa tytön ja haluaa kuuluisaksi, koska kuvittelee silloin tytön olevan hänestä kiinnostunut... :mitvit: :heh:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30500
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Ruotsi 2011: Eric Saade – Popular

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

JeSSSe kirjoitti:mitä hölmöö tossa on? :mitvit:
Älä sano, ettei kyseinen kohta ole hölmö, sillä tiedän sen olevan hölmö.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41963
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ruotsi 2011: Eric Saade – Popular

Viesti Kirjoittaja Rousku »

JukkaV kirjoitti:Muoviselle esitykselle ja homojen päiväunelle tasan 1 tähti.
Jos solisti olisi homojen painajainen ja esiintyisi yksin keskellä lavaa pönöttäen, heltyisitkö toiseenkin tähteen?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruotsi 2011: Eric Saade – Popular

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Rousku kirjoitti:
JukkaV kirjoitti:Muoviselle esitykselle ja homojen päiväunelle tasan 1 tähti.
Jos solisti olisi homojen painajainen ja esiintyisi yksin keskellä lavaa pönöttäen, heltyisitkö toiseenkin tähteen?
Jos kappale olis ruotsiks, niin JukkaV antais tälle viis tähteä. Mutta eeeei, kun tämä lauletaan englanniksi, niin tottakai tämä on yhden tähden biisi :heh:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2011: Eric Saade – Popular

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Timoteus kirjoitti:Kaiken sanoituskritiikin keskellä sanoituksen älyttömin kohta on säästynyt huomiolta, nimittäin kaksi ensimmäistä säettä: "Stop, don't say that it's impossible 'cos I know it's possible". :stupido:
Mä tykkään tuosta kohdasta. :puna: Mun mielestä tää on kiva sparrausbiisi ja tuo kohta varsinkin.

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruotsi 2011: Eric Saade – Popular

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Mä tykkään kans, enkä tajua mitä niin ihmeellistä siinä on.
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Ruotsi 2011: Eric Saade – Popular

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

Mä ihmettelin eilen miten tää Popular kuulostaa niin tutulta:



Ihan sama melodia ja samanlaisia sanoituksia jossain kohin :joojoo: I I I Will Be Popular
LOBODA

Avatar
BronZe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1367
Liittynyt: 27 Marras 2003, 23:12
Paikkakunta: Turku

Re: Ruotsi 2011: Eric Saade – Popular

Viesti Kirjoittaja BronZe »

Brittney Spear on plagaatti!!! :megafoni:

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruotsi 2011: Eric Saade – Popular

Viesti Kirjoittaja Roope »

Christer ehdotti huikean tehokasta teollisuusimuria sirpaleiden poistamiseen lavalta Dysselissa :imuri: :rofl:

http://www.expressen.se/noje/melodifest ... es-glasbur

Avatar
esc2010
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 723
Liittynyt: 11 Loka 2009, 19:35
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ruotsi 2011: Eric Saade – Popular

Viesti Kirjoittaja esc2010 »

Roope kirjoitti:Christer ehdotti huikean tehokasta teollisuusimuria sirpaleiden poistamiseen lavalta Dysselissa :imuri: :rofl:

http://www.expressen.se/noje/melodifest ... es-glasbur
On tästäkin tehty suuri ongelma. :draamaa:

Saage
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 258
Liittynyt: 09 Tammi 2010, 21:12
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2011: Eric Saade – Popular

Viesti Kirjoittaja Saage »

Biisin sanat SUCKS, mutta kyllähän tää jää päähän soimaan ja jollain tasolla tykkään tästä :uujee: nohh, Manboy oli kuitenkin parempi mun mielestä!
I've never been afraid of the highest heights
Or afraid of flying now
I've never been afraid of the wildest fights
Not afraid of dying
But now I want off this ride cuz your scaring me and I don't like where were going

Avatar
Sahara
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 422
Liittynyt: 23 Touko 2006, 09:57
Paikkakunta: Kreikka

Re: Ruotsi 2011: Eric Saade – Popular

Viesti Kirjoittaja Sahara »

Ei hitto, ei tässä näin pitänyt käydä...!
Mä olen alkanut tykätä tästä. :heh:

Avatar
TantePätsi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1538
Liittynyt: 08 Touko 2007, 19:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2011: Eric Saade – Popular

Viesti Kirjoittaja TantePätsi »

Voi possumi-kullat, te olette vain kateellisia, kun ette ole itse tehnyt näitä ihastuttavia sanoja. Ericin laulamana ne ovat vielä kauniimpia! Oih! Ei popin ole tarkoituskaan olla älykästä.

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Ruotsi 2011: Eric Saade – Popular

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

En ymmärrä, miksi näistä sanoista on nyt tehty niin iso numero? :mitvit: Paljon typerämpiäkin sanoituksia on viisuissa (muista pop-kappaleista puhumattakaan) kuultu lukemattomia.

Toinen hämmästykseni aihe on jokavuotinen Ruotsin loppuun asti hiottujen esityskokonaisuuksien toistuva mollaaminen. Onko mukana kateutta siitä, että ruotsalaiset osaavat tämän(kin) asian paremmin kuin suomalaiset? Tai moitteet ruotsalaisten liiallisesta omahyväisyydestä, kun kehtaavat laulaa olevansa suosittuja tai sankareita. Voi hyvää päivää sentään. :shock: No, minä voin onneksi nauttia tästäkin ruotsalaisviisusta ihan täysillä. :cool:

Avatar
Sundance
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 523
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 15:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2011: Eric Saade – Popular

Viesti Kirjoittaja Sundance »

Leonardo kirjoitti:Toinen hämmästykseni aihe on jokavuotinen Ruotsin loppuun asti hiottujen esityskokonaisuuksien toistuva mollaaminen. Onko mukana kateutta siitä, että ruotsalaiset osaavat tämän(kin) asian paremmin kuin suomalaiset? Tai moitteet ruotsalaisten liiallisesta omahyväisyydestä, kun kehtaavat laulaa olevansa suosittuja tai sankareita. Voi hyvää päivää sentään. :shock: No, minä voin onneksi nauttia tästäkin ruotsalaisviisusta ihan täysillä. :cool:
:hali: Itse en olisi asiaa osannut paremmin sanoa.
My beauty will save the world - Verka

Elador
Maistelija
Maistelija
Viestit: 49
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 16:30

Re: Ruotsi 2011: Eric Saade – Popular

Viesti Kirjoittaja Elador »

Suomalaiset euroviisufanit vaan rakastaa kaikkea mitä Ruotsilta tulee. :niinpa: Itse olen poikkeus. Tylsä rallatus-biisi. :eiei:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30500
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Ruotsi 2011: Eric Saade – Popular

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Leonardo kirjoitti:Toinen hämmästykseni aihe on jokavuotinen Ruotsin loppuun asti hiottujen esityskokonaisuuksien toistuva mollaaminen. Onko mukana kateutta siitä, että ruotsalaiset osaavat tämän(kin) asian paremmin kuin suomalaiset?
Piti ihan silmäillä ketjun viimeiset viisi sivua läpi mutten näe mitään tällaista. Päinvastoin, esitystä ovat kehuneet nekin, jotka eivät ole innostuneet biisistä.

Hyvin korkealle jalustalle olet Ruotsin nostanut, jos muutamakin poikkipuolinen sana heti hämmästyttää. Ihan vapaasti toki mutta ei kai meidän muidenkin ole pakko suhtautua yhtä kritiikittömästi? Ainakaan viime vuosien tulostasosta päätellen viisupyhättö Ruotsissa ei tehdä kaikkea oikein – tai edes paremmin kuin Suomessa.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruotsi 2011: Eric Saade – Popular

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

Minustakin kappaleen sanat ovat vähän hupsut, mutta kanssani Melodeja katsonut ystäväni samaistui niihin todella. "Tää biisi on niin mulle. Tää on niinku just mun elämästä." :heh: Eli siis sanat voivat olla toisen mielestä täyttä huttua ja taas toisen (tässä tapauksessa teinipojan) mielestä kovinkin relevantit. :joojoo:
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Ruotsi 2011: Eric Saade – Popular

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

Timoteus kirjoitti:Piti ihan silmäillä ketjun viimeiset viisi sivua läpi mutten näe mitään tällaista. Päinvastoin, esitystä ovat kehuneet nekin, jotka eivät ole innostuneet biisistä.
Mollaamisista pääosa on ollut noissa MF-ketjuissa, eikä tarkoitukseni ollut väittää, että mollaaminen olisi kohdistunut nimenomaan Ericin esitykseen. Ajattelin vain sanoa sen tuon sanoituskommentin kanssa samassa viestissä, vaikka muuten parempi paikka olisi ollut ehkä tuolla MF-finaaliketjussa.

Tuloksissa mitattuna (Ruotsin onnistumisesta) olen ihan samaa mieltä kanssasi, mutta silti pidän MF-tuotantoa suomalaista vastaavaa huomattavasti ammattimaisempana - ja minua paremmin viihdyttävänä.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2011: Eric Saade – Popular

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mäkin tykkään tosta alkulauseesta. :puna: Ehkä se tekstinä on vähän hassu, mutta laulettuna se mun mielestä toimii.
What color is your life?

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36810
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ruotsi 2011: Eric Saade – Popular

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Minusta tuntuu että avauslauseen hupsuus tulee varmistamaan kuka on korkealla tämän sanoituskisassa. :hihi: :rofl:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30500
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Ruotsi 2011: Eric Saade – Popular

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Leonardo kirjoitti:Tuloksissa mitattuna (Ruotsin onnistumisesta) olen ihan samaa mieltä kanssasi, mutta silti pidän MF-tuotantoa suomalaista vastaavaa huomattavasti ammattimaisempana - ja minua paremmin viihdyttävänä.
OK. Toki Ruotsin karsinta onkin paljon Suomen karsintaa ammattimaisemmin toteutettu, joskaan en pidä vertailuasetelmaa kovin reiluna. MF on kansallisista karsinnoista megalomaanisin ja sen rinnalla useimpien muiden maiden karsinnat näyttävät piirikunnallisen tason puuhastelulta.

Kansainvälisessä kisassa erot kapenevat, kun kaikilla on sama lava, sama ohjaus ja muutenkin samat puitteet. Niistä lähtökohdista Ruotsi ei ole mitään kateutta herättävän ihmeellistä saanut loihdittua vuosiin. Muutama muu maa kylläkin.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4901
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Ruotsi 2011: Eric Saade – Popular

Viesti Kirjoittaja toivo »

mää en vaan tykkää tästä yhtään. mun mielestä tästä paistaa läpi yliyrittäminen. Hampaat irvessä, veren maku suussa lähetään voittamaan euroviisuja, niin että lasitkin räjähtelee! :termari: Yksi tähti siis tälle.

mut on tää silti parempi, kun se viime vuoden määkivä lammas

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: Ruotsi 2011: Eric Saade – Popular

Viesti Kirjoittaja entropia »

Onpas Linda Bengtzing huono häviäjä. :heh: Hän sai vähiten puhelinääniä ja muun muassa Expressenissä tilitti, ettei aio enää ikinä osallistua Melodifestivaleniin! :draamaa: Hän haluaa edustaa jotain muuta maata, missä arvostetaan hänen energiaansa. :ylppis: Lisäksi Eric ei olisi saanut voittaa vaan Dannyn olisi pitänyt.

BTW Eric Saade seurustelee edelleen Molly Sandenin kanssa, ainakin eilisen haastattelun mukaan :ylppis: (tästä oli puhetta aikasemmin :heh: )
Viimeksi muokannut entropia, 14 Maalis 2011, 21:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: Ruotsi 2011: Eric Saade – Popular

Viesti Kirjoittaja entropia »

Täydelliset äänimäärät on nyt nähtävissä: https://www.pirab.se/FTP/Kund17055/Kund ... 202011.pdf
Love Generation sai ekalla kierroksella toiseksi eniten ääniä, vain noin 700 vähemmän kuin Linda Bengtzing ja toisella kierroksella jäi noin 5000 äänellä Nicken taakse pudoten Andra Chanseniin. :draamaa: Tosin Andra Chansenissa Sara Varga voitti Love Generationin jo sitten hieman reilummin...

Ensimmäisessä Semifinaalissa Jenny Silver sai ensimmäisellä äänestyskierroksella toiseksi eniten ääniä Pernilla Anderssonin kanssa (sama äänimäärä), mutta taipui Swingflyille 5000 äänellä toisella äänestyskierroksella.

Ihan tyhmää olla toinen äänestyskierros! Menis vaan suoraan kaks eniten ääniä saanutta finaaliin, niin oltais nähty siellä Jenny Silver ja Love Generation. :niinpa:

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Ruotsi 2011: Eric Saade – Popular

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Eric sai yli 100 000 ääntä enemmän ku Danny! :tapu:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Ruotsi 2011: Eric Saade – Popular

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Mun oma suosikkini finaalissa oli Danny. :kups: Mieletön energia, loistava popbiisi ja uuh mikä mies! :kuolaus: :ihana: Se biisi olisi mennyt kirkkaasti puntarini ykköseksi! :tapu:

Mutta ei tämä Eric Saadekaan huono ole. :peukku: Olen ehkä vain vähän kyllästynyt jo tähän biisiin. Kun kuulin tämän ensimmäisen kerran olin ihan myyty. :kups: Ja ensivaikutelmahan on viisuissa tärkeää, joten uskon ja itseasiassa toivonkin tälle menestystä. Esitys on loistava ja kappale toimii viisubileissä! :peukku:

Neljä tähteä. :joojoo:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Lukittu