Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Euroviisut 2011 Düsseldorfissa

Paradise Oskar – Da da dam

*****
103
45%
****
53
23%
***
39
17%
**
21
9%
*
14
6%
 
Ääniä yhteensä: 230

Hometown
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 270
Liittynyt: 16 Tammi 2009, 22:47

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja Hometown »

Axel teki saman minkä Suomen karsinnoissa: tuli täydellisestä tuntenattomuudesta, esitti kauniin yksinkertaisen balladin luontevasti ja sympaattisesti - ja voitti koko kisan. En enää ihmettelisi vaikka tämä korjaisi koko potin lauantaina. Tämä juttu nyt kertakaikkiaan saa ihmiset puolelleen.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Leo kirjoitti:Minusta on aika hurjaa, jos ruotsalaisbloggari arvioi blogissaan PO:n eilisen esityksen kaikkien aikojen parhaaksi esitykseksi sitten v. 1968 Cliff Richardin :tapu:
Linkkiä? :uujee:

Ruut
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 19:12
Paikkakunta: Turku

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja Ruut »

Mulle tuli väistämättä eilisestä esityksestä vahvasti Pikku Prinssi-fiilis. Söötti vaaleatukkainen poika, taustalla suuri maailma. Paidassakin oli jotain Pikku Prinssiä, vaikka väri ei natsaakaa kirjan kuvituksen kanssa. Olenko ainut jolle tuli tällaisia mielleyhtymiä?

En uskonut finaalipaikkaan, kun aina se menee niin että hyviäkin piisejä jää finaalista ulos. Olen kai skeptinen kun uskon, että sinne finaaliin ollaan menty taas sijalta yhdeksän tai kymmenen, eilisten äänten perusteella siis. Täytyy kyllä myöntää, että eilisessä sakissa tämä esitys ei olisi voinut olla enemmän edukseen. Onneksi tämä lähti, eikä Saara Aallon päälleliimattu imelä Disneyballaadihömppä!

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Täytyy sanoa, että niin paljon kuin olenkin tätä dissannut ja pitänyt tylsänä, niin eilen tää oli eilen illan koskettavin esitys. Olen kyllä erittäin ylpeä meitin Oskarista. :tapu: :hali: Toivottavasti olemme top5:ssä. :peukku:
Raipatirai

tanza80
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 16
Liittynyt: 15 Tammi 2011, 14:10

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja tanza80 »

Finaalipaikka on todella hieno saavutus, ja esitys kertakaikkiaan mahtava :tapu: Tippa tuli linssiin. Kuitenkin finaali on aivan eri juttu, niinkuin ollaan jo monena vuonna nähty :puna: Mielestäni pääsy 15 parhaan joukkoon olisi jo todella hyvä juttu. Tottakai on lupa odottaa Paradise Oskarilta vaikka mitä, kunhan muistetaan, ettei taas hehkuteta liikaa ja sitten petytä. :mrgreen:

BruiseViolet
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 418
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 23:56

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja BruiseViolet »

Jonnuli kirjoitti:Olin ihan varma, että tänne joku olisi jo lainnaillut minuakin :heh: Ihan reilukerho etsiä Suomen finaalin jälkeisiä katkeria kommentteja, jonnekkin sekin turhautuminen on purettava :draamaa: Itse en ole kääntänyt kelkkaa/takkia/sivua, minusta viisu on tylsä ja sävel suorastaan huono :sorivaan: Mutta, täytyy sanoa että viisusta on tehty hieno esitys, tausta oli ihan mahtava ja Oskari lauloi paljon paremmin kuin Suomen finaalissa. Näistä on pakko antaa kredittiä Suomen tiimille. Ja finaalia on kiva katsoa kun Suomi on mukana.
Ainahan joku niitä vanhoja kommentteja alkaa kaivelemaan. Itse suorastaan T-O-I-V-O-N että joku kaivaa ne minunkin negakommentit tuolta finaaliketjusta esiintymispaikkaarvonnan jälkeen, jos Oskar menestyy siitä huolimatta hienosti. :draamaa:

Mulle tuli melkein itku silmään kun katsoin Oskarin hymyä finaalinmenon varmistumisen aikana. On siinä vaan uskomattoman söpö poika. <3

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ :joojoo: mikään ei ole kivempaa kuin olla väärässä Suomen suhteen silloin kun ei itse oikein usko biisiin syystä tai toisesta.

E:
Ruut kirjoitti:Mulle tuli väistämättä eilisestä esityksestä vahvasti Pikku Prinssi-fiilis.
Samoin. Luulen kyllä vähän että sitä haettiinkin.
Viimeksi muokannut ta1ja, 11 Touko 2011, 17:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

mangolassi

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja mangolassi »

Kerrankin on ollut tosi hienoa olla väärässä. :tuuletus: Ei jäätynyt meitin Paradise Oskar stagelle. Loistavan luonnollinen veto oli, ihan yllättynyt olen.

Avatar
JokuESC
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1594
Liittynyt: 24 Helmi 2010, 17:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja JokuESC »

Mulla meni kylmiä väreitä koko Akselin esityksen ajan :ihana: Nolon viime vuoden ja ehkä sitä edellisenkin jälkeen, saa olla taas ylpeä Suomen edustajasta.. En mäkään uskonut lopussa kun 3 maata oli jäljellä, että Suomen lippu sieltä tulisi, mutta kun tuli, niin tuli NIIN hyvä fiilis, että eurooppalaiset oikeasti arvostaa tuota esitystä. Tykkään tollasesta rauhallisesta esityksestä missä ei oo mitään ylimäärästä hälinää taustalla. HYVÄ SUOMI! :suomi:

Avatar
Euro2009
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 551
Liittynyt: 10 Helmi 2009, 18:53

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja Euro2009 »

JokuESC kirjoitti:Mulla meni kylmiä väreitä koko Akselin esityksen ajan :ihana: Nolon viime vuoden ja ehkä sitä edellisenkin jälkeen, saa olla taas ylpeä Suomen edustajasta.. En mäkään uskonut lopussa kun 3 maata oli jäljellä, että Suomen lippu sieltä tulisi, mutta kun tuli, niin tuli NIIN hyvä fiilis, että eurooppalaiset oikeasti arvostaa tuota esitystä. Tykkään tollasesta rauhallisesta esityksestä missä ei oo mitään ylimäärästä hälinää taustalla. HYVÄ SUOMI! :suomi:
Minä olen ollut ylpeä kaikista 2000-luvun suomen esiintyjistä. Kuunkuiskaajatkin viime vuonna oli niin hyviä, että.. :tuuletus:

Ei se voitto vaan ... omaperäisyys. Hyvä :suomi: ja kaikki peukut ja varpaat ylös Oskarille (ja Akselille) :peukku: .. da da dam
euro2009

Avatar
Valeri
Siemailija
Siemailija
Viestit: 124
Liittynyt: 01 Marras 2004, 16:42
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja Valeri »

Olen tosi onnellinen Oskarin puolesta. Hän on ansainnut huomion ja suosion. Laulu ei ole kaksinen, mutta minkäs teet. Svenska Ylen lähetystöristeilypätkässä kuultiin Frauen regier'n die Welt ja joku Oskarin oma sävellys, joka oli ihan toista luokkaa kuin DDD. Niistä vasta kuuli, miten ihana sävy hänen laulannassaan on, kun biisissä on mitä tulkita. "Briteissä teinitytöt äänestäneet kilvan Oskaria", väitettiin ESC Insightissa. Mistäköhän ne tuollaiset tietää.

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

Oli kyllä mahtava esitys, todella aito ja herkkä, erottui selkeästi Georgian ja Maltan välissä.
Esiintymispaikkana 1:s paikka ei ehkä ole paras, mutta tuskimpa sen vaikutus on niin suuri.
Epäilen sitä paitsi, että suomen kappale voisi jopa toimia alussa esitettynä, kaikki ovat silloin varmasti katsomassa (nekin jotka loppua kohden nukahtelevat, suomessakin esitysaika myöhäinen...) lisäksi kun nykyään saa äänestää heti niin ei tämä esiintymispaikka niin suuri ongelma uskoakseni ole :)
Da da dam, da da dam, da da da dam... :)

Avatar
Tontsa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4130
Liittynyt: 07 Tammi 2010, 18:01
Paikkakunta: Vaasa

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

Kyllä tämä nousee puntarissani viiden parhaan joukkoon vähintään. :ihana: :draamaa:

BruiseViolet
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 418
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 23:56

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja BruiseViolet »

Ilmeisesti BBC:n brittikommentaattori oli eilen illalla kuvaillut Oskaria sanalla 'smug'. Oon nyt kolmella eri saitilla huomannut joidenkin brittien omaksuneen tuon sanan Axelista puhuessaan ('smug little boy', 'a smug cock' jne). Ilmeisesti kommentaattoreilla on joihinkin katsojiin suurikin vaikutus (ihan näin ohimennen...)

greece
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 468
Liittynyt: 10 Kesä 2009, 10:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja greece »

Oli paljon parempi ko odotin ..Suomen paras viisu sitten Waldo's Peoplen :joojoo: ....toivottavasti pärjää finaalissa huonosta esiintymispaikasta huolimatta :peukku: ......välillä esitys meni vähän turhan cheesyksi vois vähän poika rajottaa tota virnuiluaan, mut muuten oli kyl hyvä esitys :)

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Biisille en ole lämmennyt, mutta maapallon visuaalisuuden magnetismiin luotan, mitä tulee äänimäärään. HYVÄ SUOMI :tapu: !

xoda
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 206
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 12:49

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja xoda »

BruiseViolet kirjoitti:Ilmeisesti BBC:n brittikommentaattori oli eilen illalla kuvaillut Oskaria sanalla 'smug'. Oon nyt kolmella eri saitilla huomannut joidenkin brittien omaksuneen tuon sanan Axelista puhuessaan ('smug little boy', 'a smug cock' jne). Ilmeisesti kommentaattoreilla on joihinkin katsojiin suurikin vaikutus (ihan näin ohimennen...)
Smug little boy= smart young man.

Kyllä fiksut sen tajuavat. :)

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja Margot »

^ Ei smug kyllä tarkoita lähellekään samaa kuin smart.

http://www.sanakirja.org/search.php?id=205343&l2=17
What color is your life?

Avatar
TantePätsi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1538
Liittynyt: 08 Touko 2007, 19:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja TantePätsi »

Oskarin esitys oli harvinaisen tyylikäs ja hallittu Suomen tai minkä tahansa maan viisuksi. Lisäksi Osku on niin koskettavan suloinen. Täti ennustaa voittoa Suomelle.

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Nyt minua alkoi jänskättämään.
Love shine a light

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Margot kirjoitti:^ Ei smug kyllä tarkoita lähellekään samaa kuin smart.

http://www.sanakirja.org/search.php?id=205343&l2=17
Ei tietenkään, koska sen oikea suomennos on:
6. iloinen kuin peipponen


:mrgreen:
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1923
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja Haksis »

On vain yksi tunne nyt. Suomi nousee puntarissa todella paljon.

Suomi tulee voittamaan viisut 2011 :joojoo:

xoda
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 206
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 12:49

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja xoda »

Margot kirjoitti:^ Ei smug kyllä tarkoita lähellekään samaa kuin smart.

http://www.sanakirja.org/search.php?id=205343&l2=17

Ei tietenkään.
Halusin vain korjata joidenkin brittiläisten käsityksen Axelista- se omahyväinen pikkupoika =(oikeasti) fiksu nuori mies.

Booster
Siemailija
Siemailija
Viestit: 125
Liittynyt: 29 Huhti 2009, 16:47

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja Booster »

Booster kirjoitti: Ja kaiken kukkuraksi poika ei pysy edes nuotissa joten ei tartte jännittää mennäänkö finaaliin.
[/quote]

Edelleen odotan joka kertsin "Pläää-neeeet" kohdassa äänenmurrosmaista kiekaisua, ei se vaan kuulosta hyvältä vaiks finaalipaikka tuli...
Ja biisi on edelleen SnoozeFest, vaikka finaaliin meni.

Mutta esitys oli kyl LOISTAVA, ja pallonkuva taustalla poikkesi mukavast muista epileptikon painajaisista joita screenillä nähtiin.

Ja brittimediassa suomalaisia on aikaisemminkin pidetty omahyväisinä (smug), ihan muissa kuin viisuyhteyksissä.
Unkarin Kati come to Daddy - ei tartteis Euroopalta kysellä et entäs mun tarpeet.... ;-)

Avatar
Leo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 08 Touko 2006, 20:46

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja Leo »

Wadde kirjoitti:
Leo kirjoitti:Minusta on aika hurjaa, jos ruotsalaisbloggari arvioi blogissaan PO:n eilisen esityksen kaikkien aikojen parhaaksi esitykseksi sitten v. 1968 Cliff Richardin :tapu:
Linkkiä? :uujee:
Ylen teksti-tv:n sivu 391/2 mainittiin Kulturbloggen -sivu. :tapu:

Booster
Siemailija
Siemailija
Viestit: 125
Liittynyt: 29 Huhti 2009, 16:47

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja Booster »

Suomi onpi sitten tällä hetkellä vedonlyöjien suosikki Top Scandinavian "luokassa".....
Ennen ekaa semiä oltiin 4.sijalla takana ainoastaan Islanti

Katellaan tilanne uudelleen kun Saden poika Suosioituu...

http://www.oddschecker.com/specials/tv/ ... andinavian
Unkarin Kati come to Daddy - ei tartteis Euroopalta kysellä et entäs mun tarpeet.... ;-)

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1411
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

http://kulturbloggen.com/?p=35510

Tossa linkki Kulturbloggenin juttuun :D
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1411
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Jos osais kieliä, nii vois seurata laajemmin ulkomaiden mielipiteitä Oskarista :ihana:
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1859
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Olen todella onnellinen siitä, että finaalipaikka tuli kuin tulikin. Esitys meni paremmin kuin kertaakaan aikaisemmin, vilpittömät onnittelut Oskarille :tapu: !

Tässä kappaleessa on jokin merkillinen juttu, joka vangitsee kuulijan, jos kuulija malttaa pysähtyä kuuntelemaan. Joissakin kommenteissa olen huomannut sanottavan, että tällä kappaleella on "sielu" tai "hyvä aura". Jotain tällaista siinä täytyy olla, myös itse laulaja on niin sympaattinen ja valoisa, ettei finaaliin pääsy ole ollenkaan ihme. Sitten vielä mahtava taustakuva, niin siinäpä oivallinen paketti. :ihana:

Lukittu