Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Euroviisut 2011 Düsseldorfissa

Paradise Oskar – Da da dam

*****
103
45%
****
53
23%
***
39
17%
**
21
9%
*
14
6%
 
Ääniä yhteensä: 230

Avatar
tomato
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2312
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:17

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja tomato »

i wanna be a toy kirjoitti:Ruottalaiset tykkää Oskarista :joojoo:
http://wwwc.aftonbladet.se/vss/special/ ... 27,00.html
Vai ruotsinsuomalaiset? Hyvä anyway :)

Avatar
Salka Valka
Siemailija
Siemailija
Viestit: 125
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 23:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja Salka Valka »

^ Varmaan ruotsinsuomalaisetkin, mutta niitä on vain muutama prosentti ruotsalaisista (viitisen?). :)

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1411
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Salka Valka kirjoitti:^ Varmaan ruotsinsuomalaisetkin, mutta niitä on vain muutama prosentti ruotsalaisista (viitisen?). :)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ruotsinsuomalaiset

Axel-Oskar hymyä kehiin ja paljon :joojoo:
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Avatar
manic
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1057
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 17:32
Paikkakunta: helsinki

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja manic »

Kuva

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja toivo »

Mää oon miettinyt et miksei radiokanavat soita tätä dadaa damii? No, tänään kun tulin äsken kotiin niin voicelta tuli tää suomen viisu! :tapu: Onkohan muut radiokanavat soitelleet tätä, radio vegalta oon kuullut ainakin ja joltain ruotsalaiselta kanavalta. :mitvit:

Vai että saksalaiset lehdet ovat nostaneet suomen yhdeksi voittaja ehdokkaaksi? :shock: En tiedä onko hyvä vai huono asia että Suomea on alettu hehkuttamaan jopa voittajaksi (taas). Eikös viime vuonnakin isäntämaa Norjan media huomionnut kuunkuiskaajat yhdeksi suosikseen? Ja Belgradissa kohuttiin, että Suomi olisi voittanut oman seminsä?
Ja Suomen media hehkutti finaalipäivänä 2007, että Suomi "jää" neljänneksi viisuissa tjsp.
.... Ja sitten vielä Suomen media heittää lisää löylyä kiukaalle ja voi jopa vääristää asioita, niinkuin tänään iltapäivä lehdessä oli otsikko, Eurooppa ihastui paradise oskariin tai Paradise Oskarista yllätys voittaja? Voihan ne tietenkin pitää paikkaansakin... :mrgreen:

Ja siitä paidasta. Välillä oli sitä mieltä et se on ruma, mutta nyt oon taas sitä mieltä että se on tosi hieno ja sopii kantajalleen ja esitykseen. On vaan ikävä lukea kommenteja ulkomaalaisilta ja suomalaisilta kaikkialta että paita vaihtoon ja esitys on muuten hyvä, mutta ruma paita pilaa esityksen. Eikös PO halunnut että ihmiset keskityttyisivät siihen kappaleeseen eikä vaatteisiin, nyt se paita on kerännyt negatiivista huomiota paljonkin, vaikka tarkoitus varmaan oli että vaatteet ei olisi kovin huomiota herättäviä? Olisi varmaan sit kannattanut valita vaikka ihan valkoinen t-paita esiintymisasuksi. :niinpa: Toivottavasti se paita ei ole syy, että ihmiset jättää äänestämättä.

Sit mää oon ihaillut sitä, että miten se oskari osasi vetää sen niin luonnollissesti ja aidosti sen biisinsä läpi, vaikka sitä biisiä on harjoiteltu ja laulettu varmaan sata kertaa, niin se ei näyttänyt semmoiselta viimesen päälle harjoitellulta jokainen liike ja ilme vaan se tuli tosi luonnostaan se esitys ja laulu. Toisin kun joku azerbaijanin esitys, missä jokainen ilme ja liike oli peilin edessä harjoiteltu viimeisen päälle. :eiei:

Ja sitten vielä niille jotka vieläkin syyttää tätä tom dise kopioksi. Ehkä jotain sammaa on toki, mutta PO on söpömpi, parempi biisi, mielenkiintoisemmat vaatteet, parempi laulu ääni, hienompi lava (tausta) ja parempi sanoitus. Ja toivottavasti parempi sijoitus!

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

Ruottalaiser antaneet viime vuosina enempi pisteitä meille, kuin me heille :mitvit:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Saage
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 258
Liittynyt: 09 Tammi 2010, 21:12
Paikkakunta: Pori

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja Saage »

toivo kirjoitti: Onkohan muut radiokanavat soitelleet tätä, radio vegalta oon kuullut ainakin ja joltain ruotsalaiselta kanavalta. :mitvit:
NRJ soittaa! :joojoo: eilen ainakin kaksi kertaa....
I've never been afraid of the highest heights
Or afraid of flying now
I've never been afraid of the wildest fights
Not afraid of dying
But now I want off this ride cuz your scaring me and I don't like where were going

Avatar
Shewolf
Siemailija
Siemailija
Viestit: 170
Liittynyt: 08 Touko 2010, 21:48
Paikkakunta: Savoy

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja Shewolf »

Suomi saanut kuulemma Ruotsilta täydet pojot jossain äänestyksessä. En tiedä pitääkö paikkaansa.. Jostakin mies oli saanut tietoonsa. Tiiä häntä sitten. Ja mitäpä sen väliä. Hieno hommeli, että finaaliin mentiin. :surrur:
Viimeksi muokannut Shewolf, 12 Touko 2011, 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja toivo »

Ei suomi oo ruotsilta vielä saannut yhtään mitään. :jupinaa:

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Niinpä, eihän Ruotsi saanut äänestää ykkössemissä. Jotkut ovat kyllä nyt käyneet vähän ylikierroksilla :heh:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Shewolf
Siemailija
Siemailija
Viestit: 170
Liittynyt: 08 Touko 2010, 21:48
Paikkakunta: Savoy

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja Shewolf »

Mies on sit sekoillu.. Oiskohan tuo ollu se Aftonbladetin äänestys. Mies ei siis seuraa viisuja. Mua on turha syyttää ylikierroksilla käymisestä.

Avatar
Shewolf
Siemailija
Siemailija
Viestit: 170
Liittynyt: 08 Touko 2010, 21:48
Paikkakunta: Savoy

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja Shewolf »

toivo kirjoitti:Mää oon miettinyt et miksei radiokanavat soita tätä dadaa damii? No, tänään kun tulin äsken kotiin niin voicelta tuli tää suomen viisu! Onkohan muut radiokanavat soitelleet tätä, radio vegalta oon kuullut ainakin ja joltain ruotsalaiselta kanavalta.
YLE:llä soittavat ainakin paljon. Siis Raadio Suomessa ja kerran tai kaks oon kuullut YleX:ltäkin. Mitenhän noi ulkomaiset kanavat sitten..?

Avatar
Hattivatti
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 87
Liittynyt: 01 Touko 2005, 00:05

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja Hattivatti »

Alunperin en pitänyt tästä mutta olen muuttanut mieleni. Kaiken humun ja hulinan keskellä tämä rauhoittaa ja tekee hyvän mielen. PO esiintyi semissä upeasti ja nyt pidänkin tälle täysillä peukkuja :peukku:

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Ohhoh! Molemmat semit nähtyäni minusta Suomi on kaikkein paras koko joukosta! Jopa ylivoimaisesti! Se tv:n läpi tunkema Oskarin karisma ja rentous on jotain ainutlaatuista. :tuuletus:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

xoda
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 206
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 12:49

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja xoda »

Minulla taas fiilikset laski Suomen pärjäämisen suhteen, kun kakkossemistä meni jatkoon Romania, Ukraina ja Tanska maailmanparannusteemalla. Suomi on toki sympaattinen ja aito, mutta pelkäänpä että unohtuu.

Mielellään olisin väärässä.

xoda
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 206
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 12:49

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja xoda »

Minulla taas fiilikset laski Suomen pärjäämisen suhteen, kun kakkossemistä meni jatkoon Romania, Ukraina ja Tanska maailmanparannusteemalla. Suomi on toki sympaattinen ja aito, mutta pelkäänpä että unohtuu.

Mielellään olisin väärässä.

Avatar
rewind
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 579
Liittynyt: 26 Touko 2008, 09:35

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja rewind »

Voihan paitagate. Vaikka kuinka sitä paitaa katson, en vaan mitenkään näe siinä mitään rumaa :mitvit:
El Robocop!

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja Margot »

Suomen jälkeen esiintyvät Bosnia ja Tanska. Ei kauhean hyvä juttu...
What color is your life?

tanza80
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 16
Liittynyt: 15 Tammi 2011, 14:10

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja tanza80 »

no eihän suomi oikeasti tuu pärjäämään, mutta kunhan muistettaisiin että finaalipaikkakin on oikeasti tosi hieno juttu! :tapu:

Avatar
Salka Valka
Siemailija
Siemailija
Viestit: 125
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 23:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja Salka Valka »

Margot kirjoitti:Suomen jälkeen esiintyvät Bosnia ja Tanska. Ei kauhean hyvä juttu...
...Tanskalle ja Bosnialle! :heh:

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

:tapu: Oikea asenne!

Mun mielestä se ei ole myöskään mikään ongelma, koska biisit edustavat kuitenkin ihan genrejä ja esitykset eroavat hyvin paljon toisistaan (Osku lavalla yksin, Dino jammailijajenginsä kanssa ja Tanskalla bändinsä) Hyvin Suomella menee! :peukku:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja rosetta »

xoda kirjoitti:Minulla taas fiilikset laski Suomen pärjäämisen suhteen, kun kakkossemistä meni jatkoon Romania, Ukraina ja Tanska maailmanparannusteemalla.
Ukrainallako maailmanparannusteema, avaisitko tuota vähän..? :mitvit: Itse en näe siinä minkäännäköistä sellaista...

Ja Romanian ja Tanskan "maailmanparannukset" eivät minusta ole läheskään yhtä aitoja kuin Suomen, ainakin minulle tulee niistä vaikutelma että kunhan nyt jotain on keksitty sanoituksiksi, ei niillä ole samanlaista tarkoitusta ja sanomaa kuin Suomen biisissä (tosin saatan olla hieman puolueellinenkin)... :heh:

Avatar
Dryad
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 204
Liittynyt: 18 Helmi 2008, 18:34
Paikkakunta: Kuopio

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja Dryad »

rewind kirjoitti:Voihan paitagate. Vaikka kuinka sitä paitaa katson, en vaan mitenkään näe siinä mitään rumaa :mitvit:
Eilen katsottiin uusinnan uusintana Oskun esitystä. Isä huokaili lumoutuneena nuoren pojan heleästä äänestä ja lavakarismasta. Äiti oli pitkään hiljaa ja mietiskeli. Kun kommentti viimein tuli, se koski Oskarin vaatetusta: housut on hyvät, mutta paidassaan näyttää kuulemma ihan joltain lahkolaiselta :rofl:
Kaikesta huolimatta olen sitä mieltä, että paita vaihtoon ennen finaalia.

Avatar
Boomboomchakachaka
Maistelija
Maistelija
Viestit: 43
Liittynyt: 12 Touko 2011, 16:26

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja Boomboomchakachaka »

En ensin pitänyt Suomen viisusta ollenkaan. Mutta, kuinka ollakaan, tuo semifinaaliesitys ja Paradise Oskar vei sydämeni! Se tuli jotenkin niin aidosti, Axel oli kauhean suloinen esiintyessään. Tuli tosiaan jotenkin ruudusta läpi suoraan sydämeen :ihana: Kappalekin oli hyvä, kevyt hengähdystauko sielulle siinä disco- ja rokkijytkeessä. ( Ja minä kyllä rakastan discojytkettä...) Minulla on suuret odotukset ja toiveet Suomen menestyksen suhteen lauantaille. En yhtään ihmettelisi vaikka voitettaisiin.

Onhan siellä paljon hyviä vastustajiakin, mutta toisaalta, koskettaako mikään niistä lauluista niin paljon kuin Oskun? Ja joo, olen varmasti puolueellinen ja mulla on vaaleanpunaiset lasit päässä, mutta ei haittaa! :rakas:

Hyvä Suomi! :suomi:

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1411
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Oi oi - yritän epätoivoisesti metsästää uutisia Oskarin Dysselinpäivistä, mutta niitä tuntuu olevan aika nihkeästi löytyvillä - olisi kiva tietää enemmään esimerkiksi Euroviisuklubin hurmauksesta :ihana:
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

xoda
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 206
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 12:49

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja xoda »

rosetta kirjoitti:
xoda kirjoitti:Minulla taas fiilikset laski Suomen pärjäämisen suhteen, kun kakkossemistä meni jatkoon Romania, Ukraina ja Tanska maailmanparannusteemalla.
Ukrainallako maailmanparannusteema, avaisitko tuota vähän..? :mitvit: Itse en näe siinä minkäännäköistä sellaista...

Ja Romanian ja Tanskan "maailmanparannukset" eivät minusta ole läheskään yhtä aitoja kuin Suomen, ainakin minulle tulee niistä vaikutelma että kunhan nyt jotain on keksitty sanoituksiksi, ei niillä ole samanlaista tarkoitusta ja sanomaa kuin Suomen biisissä (tosin saatan olla hieman puolueellinenkin)... :heh:
Sellainen fiilis tuli Ukrainasta, eilen vasta näin ja kuulin kappaleen ensimmäistä kertaa. Onneksi kyseessä taitaa tosiaan olla tylsästi rakkaussuhteen kuvaus luonto, enkelit jne. vertauksilla.

Pelkäsin, että Tanska esiintyisi Suomen jälkeen ja niinhän siinä melkein kävi. Kaksi vaaleaa pohjoismaalaista poikaa (Tanskalta jäi laulaja eniten mieleen) maailmaa parantamassa, molemmilla hyvä esitys ja kappale, kappaleet ovat toki eri genreä. Asiaa voi kyllä lähestyä niinkin, että parempi esittää saman teeman kappale ennen muita. Kuitenkin Suomen tehon näkisin juuri nopeatempoisten kappaleiden ja valoshown keskellä/jälkeen.

Anteeksi nyt tämä pessimismi, minä oikeasti ajattelin ekan semin jälkeen, että Suomella on mahdollisuudet vaikka mihin. :lohduton:

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1411
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Jos aloitusshow on tarpeeksi äänekäs ja vauhdikas - mitä en ollenkaan epäile saksalaisten ollessa kyseessä - on Oskarilla hyvät mahikset erottua. Seuraavana tuleva BH:n tiukka balkanilaispoljento, tamppaus, pyrot, punaiset taustat menee ihan eri sfääriin ja vaikka Dino on Dino, ei esitys ollut ihan parhaimmillaan semissä (vaikkakin varma finalisti). Tanskalla puolestaan on eri genren biisi - vaikkakin teemassa on paljon samaa ( ja söpössä laulajassa ). Itse asiassa Tanska ja BH ovat keskenään enemmän samankaltaisia rytmikkääseen taustaan pohjautuvia, kun Da Da Dam on selvä balladi.

Oskar vetää maton muiden jalkojen alla - uskokaa pois. Jos esitys on samanlainen lämmin ja sympaattinen ja herkkä ja ihana, kuin oli semissäkin Oskar taistelee voitosta! :ihana: :ihana:

Oskar - ihan yhtä rento ja iloinen fiilis lavalle, niin hyvää tulee :tuuletus:
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Avatar
tomato
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2312
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:17

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja tomato »

Puhelinäänestyshän alkaa heti eli siinä mielessä aloituspaikka on hyvä.

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1411
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

tomato kirjoitti:Puhelinäänestyshän alkaa heti eli siinä mielessä aloituspaikka on hyvä.
Täysin samaa mieltä sillä järjestyshän on tämä:
1. Kuva ( Aloitusnumero)
2. "Europe, Start voting NOW!!!!!!"
3. Kuva
4. Peter is smart, ....
5. :tapu: :tapu: :tuuletus: :tuuletus: :tapu: :tapu:
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Viesti Kirjoittaja Wadde »

:rofl:

Lukittu