Italia 2011: Raphael Gualazzi – Madness of love

Euroviisut 2011 Düsseldorfissa

Raphael Gualazzi – Madness of love

*****
24
23%
****
21
20%
***
19
18%
**
10
10%
*
31
30%
 
Ääniä yhteensä: 105

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Italia 2011: Raphael Gualazzi – Madness of love

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Onhan tämä teknisesti taitava ja ihan kivaa jammailua, vaan kun ei kosketa yhtään mitään tunteita, tuntuu niin samantekevältä. En ikinä etsisi tarkoituksella tällaista kuunneltavakseni, ei tule sitä fiilistä että haluaisi kuulla yhä uudelleen ja uudelleen.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Italia 2011: Raphael Gualazzi – Madness of love

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Se on todella harvinaista jos mieslaulajan ääni saa korvat särkemään... Tämä tekee niin ajoittain. :heh: Italia-tähti nostaa kahteen. Ensi vuonna sitten uudestaan.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Tontsa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4130
Liittynyt: 07 Tammi 2010, 18:01
Paikkakunta: Vaasa

Re: Italia 2011: Raphael Gualazzi – Madness of love

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

Finaalissa sijoitus 18-25? :mitvit:
Itse en oikein usko kovinkaan korkeaan sijoitukseen, eivätkä tuomaritkaan tätä pelasta. :roll:

harmus
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 93
Liittynyt: 28 Touko 2010, 21:18

Re: Italia 2011: Raphael Gualazzi – Madness of love

Viesti Kirjoittaja harmus »

Tämän loppu tuo mieleen jonkin James Bond tunnarin, ja muutenkin tämä sopisi nykybondeihin. Elokuvamusiikkia, mutta hyvää sellaista. Tämä on ehdottomia suosikkejani finaalissa. Ei riivi yhtään ja paranee kuuntelukerrasta toiseen.

Juhis
Siemailija
Siemailija
Viestit: 185
Liittynyt: 13 Huhti 2005, 20:33
Paikkakunta: Kouvola

Re: Italia 2011: Raphael Gualazzi – Madness of love

Viesti Kirjoittaja Juhis »

Buon, buon, buon... erittäinkin hyvä kappale, mulle vitosen sakissa, mutta taitaa jäädä huomenna huonommille sijoitukselle.

Avatar
heimohilse
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 348
Liittynyt: 19 Helmi 2007, 15:23
Paikkakunta: pks

Re: Italia 2011: Raphael Gualazzi – Madness of love

Viesti Kirjoittaja heimohilse »

Tämä on ainoita biisejä, jotka jaksaa kuunnella kokonaan ihan vaan musiikkina.

Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1799
Liittynyt: 25 Touko 2009, 23:19

Re: Italia 2011: Raphael Gualazzi – Madness of love

Viesti Kirjoittaja Mr Kite »

Mihin kummaan perustuu Italian toinen sija ??!!

Antakaapas viisaammat tulla arveluja, vastauksia !!

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Italia 2011: Raphael Gualazzi – Madness of love

Viesti Kirjoittaja toivo »

eurooppa halus mielistellä italiaa, että ens vuonnakin osallistuisi euroviisuihin. :heh:

Parasta Italian viisussa oli, että se ei ollut tekemällä tehty kliseinen euroviisu.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Italia 2011: Raphael Gualazzi – Madness of love

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

SIIS TÄH?! :eeek:

Pidän viisusta neljän tähden verran, mutta tuo sijoitus silti ihmetyttää. :shock:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Italia 2011: Raphael Gualazzi – Madness of love

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Sitten sekin, että raadit tykkäsivät taitavasti tehdystä musiikista, joka ei auo mitään uusia uria.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
heimohilse
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 348
Liittynyt: 19 Helmi 2007, 15:23
Paikkakunta: pks

Re: Italia 2011: Raphael Gualazzi – Madness of love

Viesti Kirjoittaja heimohilse »

Voisin kuvitella, mikä poru siitä syntyisi Italiassa, jos joku ehdottaisi, että tilataan ensi vuoden Italian euroviisukappale Ruotsista. Mutta ei sentään, italialaisilla on sentään joku tolkku näissä hommissa.

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: Italia 2011: Raphael Gualazzi – Madness of love

Viesti Kirjoittaja entropia »

Voi pylly kun Italia osallistuu varmaan seuraavanakin vuonna näihin kisoihin. Ei tarvis!

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Italia 2011: Raphael Gualazzi – Madness of love

Viesti Kirjoittaja sziget »

Tämä meni niin oikein. :tuuletus:

Oletan raatien panoksen olleen merkittävä. San Remossa tyypin lahjakkuuden tajusi jokainen, veihän hän nuorten sarjan voiton lisäksi lehdistö- ja jurypalkinnot. Tämän takia raateja ei pidä ikinä koota euroviisufaneista: he äänestäisivät vain niitä samoja tanskoja ja ruotseja kuin kaikki muutkin. Jos diggaa jazzvaikutteita, kannattaa kiertää viisufoorumit kaukaa. :mrgreen:
Rousku kirjoitti:Sitten sekin, että raadit tykkäsivät taitavasti tehdystä musiikista, joka ei auo mitään uusia uria.
Tänä vuonna mikään ei ollut niin uutta ja raikasta näissä ympyröissä kuin Italia.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7150
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Italia 2011: Raphael Gualazzi – Madness of love

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Mitäs hittoa Italia toinen! :shock: Mä en voi käsittää tän noinkin korkeaa sijoitusta.

Siis tää kappale on edelleen ihan surkean huono & mitäänsanomaton.. Jazzmusiikki ei vaan iske muhun yhtään.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
shan_na
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 227
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 20:30

Re: Italia 2011: Raphael Gualazzi – Madness of love

Viesti Kirjoittaja shan_na »

Mä oon varmaan sivistymätön moukka, mut en vaan jaksa enkä ymmärrä tällaista musiikkia. Näköjään muu Eurooppa jaksaa ja ymmärtää tai sitten Italialla on paljon ystäviä. Mä taidan jatkossakin skipata tän, kun viisulevyä kuuntelen.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Italia 2011: Raphael Gualazzi – Madness of love

Viesti Kirjoittaja toivo »

Mää en kans odottanut että tän tyyppisellä musiikilla vois pärjätä hyvin euroviisuissa.

... Vai onko tää Italia, taas niitä maita jolle tulee pisteitä, millä tahansa viisulla? Uus kestomenestyjä viisuihin? niitä toki tarvitaan... :jupinaa:

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: Italia 2011: Raphael Gualazzi – Madness of love

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Olen iloinen siitä, että vihdoin ja viimein myös musiikilla on merkitystä viisuissa. Ei ollut turhia hömpötyksiä esityksessä mukana kuten hiekkataiteilijaa, vain se olennainen eli musiikki. Minua tympii se, että tanssiin panostetaan hurjasti ja sitten itse musiikki kärsii kuten ruotsalaisilla tänä vuonna. Ehdottomasti oikea sijoitus!
Love shine a light

Avatar
Tontsa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4130
Liittynyt: 07 Tammi 2010, 18:01
Paikkakunta: Vaasa

Re: Italia 2011: Raphael Gualazzi – Madness of love

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

Miten tämä järkyttävä kipale sijoittui toiseksi!? :jupinaa: Hyi hirveä.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Italia 2011: Raphael Gualazzi – Madness of love

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Italia oli kyllä musiikin juhlaa sen Ranskan horrorin jälkeen. Varmaan muuten sai ylimääräistä nostettakin juuri kontrastista.
mpappa kirjoitti:Olen iloinen siitä, että vihdoin ja viimein myös musiikilla on merkitystä viisuissa. Ei ollut turhia hömpötyksiä esityksessä mukana kuten hiekkataiteilijaa, vain se olennainen eli musiikki. Minua tympii se, että tanssiin panostetaan hurjasti ja sitten itse musiikki kärsii kuten ruotsalaisilla tänä vuonna. Ehdottomasti oikea sijoitus!
ei tanssissa ja muussa ole mitään vikaa, jollei sillä peitellä biisillistä ja laulullista onttoutta. Ja jos myös se muu on hyvää ja näkemyksellistä.
sziget kirjoitti:Tänä vuonna mikään ei ollut niin uutta ja raikasta näissä ympyröissä kuin Italia.
No viisuympyröissä raikkaudet ja uutuudet eivät ole sitä välttämättä oikeassa elämässä. Taitava tämä kyllä oli ja kiva, mutta perinteinen. Italia oli itsellä niukasti puntarin top10 ulkopuolella, vähän unohtui, mutta taisi se olla paras finaalissa noista lukuisista jazz-, tai akustinen pop retroista. Kuten sanottu, huomaan pitäväni niistä monista, mutta ilmiönä tämä turvallisen hyvämakuinen, hyvään makuun suorastaan lukittu siten ettei yritäkään tavoitella riskejä ja uusia avaruuksia kuten taiteen pitäisi, on laajempana muoti-ilmiönä ummehtunut ja taaksepäin katsomisessaan hieman surullinen.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5195
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Italia 2011: Raphael Gualazzi – Madness of love

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Sanat eivät riitä kertomaan, kuinka täydellisen ällistynyt olen Italian kakkossijasta. Ja ennen kaikkea TÄMÄN KAPPALEEN kakkossijasta! Tämä on aivan käsittämätöntä. :shock:

Hurrrjasti toivotan Italialle joka tapauksessa onnea tästä sijoituksesta! Hieno tulos. :peukku: Vaikken biisistä itse niin kamalasti välitä, niin onhan tämä hauskaa, että kaikkien näiden vuosien poissaolon jälkeen italialaiset nappaavat heti mitalisijan! :tapu:

Tervetuloa ensi vuonnakin mukaan kisaan, Italia. <3
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
JokuESC
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1594
Liittynyt: 24 Helmi 2010, 17:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Italia 2011: Raphael Gualazzi – Madness of love

Viesti Kirjoittaja JokuESC »

Minäkin olin yllättynyt tämän pärjäämisestä, vaikka mulla tää biisi oli puntarissa sijalla 8. Hyvä että pärjäsi, tosi kiva biisi :tuuletus:

ESC-fani
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 526
Liittynyt: 07 Elo 2010, 00:05
Paikkakunta: Tampere

Re: Italia 2011: Raphael Gualazzi – Madness of love

Viesti Kirjoittaja ESC-fani »

Siis aivan hirveä kappale! Viimeiseksi tämän olisi pitänyt jäädä, tai edes häntäpäähän, mutta miten ihmeessä toiseksi, kas kun ei voittanut... Tavallaan olisin nyt jälkikäteen jopa toivonut tälle voittoa, niin olisi kruunannut nämä kisat...
I was in Kyiv 2017

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: Italia 2011: Raphael Gualazzi – Madness of love

Viesti Kirjoittaja mpappa »

^^Minusta nimenomaan Ruotsin viisussa peiteltiin sillä pompöösillä ylöspanolla sitä laulullista heikkoutta.

Tanssiosat eivät saa olla esityksen pääasia, vaan se laulu ja laulaminen. Tanssille on sitten ihan omat kisansa myös Eurovision piirissä.

Mutt Italian kappale valtavan hieno, melkein liian hieno viisulavalle....
Love shine a light

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Italia 2011: Raphael Gualazzi – Madness of love

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

mpappa kirjoitti:Tanssiosat eivät saa olla esityksen pääasia, vaan se laulu ja laulaminen. Tanssille on sitten ihan omat kisansa myös Eurovision piirissä.
En totisesti ole normiruotsihumpan ystävä, ja pitkälti samaa mieltä, mutta minusta tämän vuoden Ruotsi oli kuitenkin Ruotsiksi inhimillisen oloisesti esitetty. Siis karismaattisesti, mikä kompensoi laulusoundia yms. Biisikin oli hönöydestään huolimatta erittäin iskeväksi ja tehokkaaksi sovitettu. Actionia oli liikaa, luulen että ilman lasikaappeja olisi ollut parempi ja sijoittunut vieläkin paremmin (joskin sijoitus oli kyllä nytkin aika lailla yläkanttiin siihen nähden mihin itse sen olisin laittanut).

Tanssia ja visuaalisuutta saa olla: tunnettuna esimerkkinä nyt vaikka David Bowien showt 1970-luvulta loistavia, eivätkä yhtään pois musiikilta, vaan luovat kokonaistaidetta, mutta toki sen musiikin pitää olla samalla tasolla.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: Italia 2011: Raphael Gualazzi – Madness of love

Viesti Kirjoittaja mpappa »

^ En vastusta tanssiosia viisuissa, en. Esimerkiksi Hora din Moldovaa en osaisi kuvitella ilman sitä tanssia. Mutta jos se kaikki muu touhuaminen esityksessä varastaa pääosan, niin sitä en kannata.

Mutta kylläpä Italian viisua rökitetään ihan suotta! :draamaa:
Love shine a light

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Italia 2011: Raphael Gualazzi – Madness of love

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Minä luulin että äänestys oli pedattu niin että Italia tekee hirrrmu nousun sieltä jostain ja voittaa, muttei nyt ihan. :kups:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Italia 2011: Raphael Gualazzi – Madness of love

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Upeaa, että Italia palasi vuosien jälkeen näin hienolla esityksellä! :tapu: Pelkäsin aluksi, ettei tämä "vaikeasti avautuva" biisi uppoa eurooppalaisiin, mutta toisin kävi. Tervetuloa takaisin, Italia! :ihana:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Italia 2011: Raphael Gualazzi – Madness of love

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Kisojen suurin positiivinen yllätys. IHANA ITALIA! :rakkaus:

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Italia 2011: Raphael Gualazzi – Madness of love

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Taidan rakastaa kyseistä viisua ja esitystä. :ihana:
I am not that desperate and you are not that lucky.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Italia 2011: Raphael Gualazzi – Madness of love

Viesti Kirjoittaja Rousku »

ta1ja kirjoitti:Italia oli kyllä musiikin juhlaa sen Ranskan horrorin jälkeen. Varmaan muuten sai ylimääräistä nostettakin juuri kontrastista.
Minun korvissani kuulosti livenä paremmalta kuin studioversiona, oikein mukavasti groovasi. Raikkaat puhaltimet tunkkaisesti orkestroidun Ranskan jälkeen. Olin kyllä odottanut, että keskimääräiselle kuuntelijalle Italia olisi vain toipumishetki Ranskan aiheuttaman pökerryttävän elämyksen jälkeen, mutta toisinpäin taisi ne elämykset nyt mennä.
toivo kirjoitti:Mää en kans odottanut että tän tyyppisellä musiikilla vois pärjätä hyvin euroviisuissa.
Ihan hyvä että joku näyttää että voi pärjätä muullakin kuin muovisella poppiksella, vaikkei se muu omaa suosikkityyliäni olisikaan ja vaikka muovi onkin hyvä materiaali moneen tarkoitukseen.
Viimeksi muokannut Rousku, 15 Touko 2011, 14:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Lukittu