Facebook Uh Oh Oh (keskustelua Facebookista)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Löytyykö profiilisi Facebookista?

kyllä
166
85%
ei
30
15%
 
Ääniä yhteensä: 196

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42010
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Open source -vaihtoehto, onkohan niitä muitakin? (Joo en ole itse kokeillut.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Prinsessa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5602
Liittynyt: 02 Joulu 2007, 11:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Prinsessa »

Mulle selvisi äsken, että ei-fb-kaverinikin näkevät juttuja, joita muut ovat kirjoittaneet tai linkittäneet seinälleni. :draamaa: Tämä tuli ilmi, kun veljeni oli käynyt kurkkimassa profiiliani (emme ole kavereita fb:ssä) ja kyseli, miksi *eräs kuppilalainen* <3 hänen siskoaan ja mitä tarkoittaa kännipuhelu. Thänks, facebook! :heh:
"Jaa, niiden vehkeiden kuuluu hammaslääkärissä mennä suuhun."
-Jennibot

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja skidi »

Juu, mäkin huomasin saman omasta profiilistani joku aika sitten. Se olikin kauhean kivaa :)
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Oi miten miellyttävä yllätys! :ihana:

Pystyykö tuota estämään mitenkään? Mä olen kuvitellut koko ajan, että mulla on tiukimmat mahdolliset yksityisyysasetukset.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Kyllä mun facebookissa ainakin pystyy yhä privacy settingsien kautta ja profiilisivulta pystyy jopa tarkistamaan miltä se näyttää. :raaps:
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Huojentavaa kuulla, koska kävin tarkistamassa omat asetukseni, ja samoilta ne yhä näyttivät kuin ennen tätä uudistusta.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Facebook (ehkä) kopiokappa VR:stä eli "toimii kuin unelma"? :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Naali »

Mutta onko tuo nyt niitä uudistuksia, jotka riippuvat kavereitten asetuksista? Niin älytöntä kuin se onkin. Siis että omat tykkäykset menee virtaan vaikka mitä tekisit ja linkatut jutut voivat näkyä kelle sattuu johtuen siitä, millaiset asetukset sillä linkanneella kaverilla on.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Violette »

Mullakin on edelleen seinä piilotettuna visusti kaikilta paitsi kavereilta, tarkistin vielä. En sit tiiä onko tuo joku uudistus, joka taas kerran tulee porukalle asteittain. En kyllä sitten tiedä mitä Facebookin kanssa teen, jos kaikki jutut muka jatkossa näkyy kenelle tahansa. Täytyy varmaan lopettaa sen käyttö sitten, sääli, kun on niin pirun kätevä yhteydenpidossa ja muutenkin. :(
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Googleplussaan kaikki joukolla. :joojoo: Voi Jouko-parkaa. :joojoo:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Naali »

Siis nämä ominaisuudet ovat olleet käytössä jo hetken, ehkä viikon verran. Kaikki ei näy kaikille, mutta niistä, joissa on nimenne linkattuna, ei voi tietää, keille näkyvät, koska ne riippuvat linkkaajan asetuksista. Tämä koskee myös kaikkia jo kauan sitten linkattuja, esimerkiksi tagattuja kuvia voi näkyä useammille kuin ennen.

(Toivottavasti nyt olen tajunnut tämän jutun edes oikein, enkä selitä taas jotain ihan lööperiä.)
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Mutta ovathan ne tagatut kuvat näkynyt aikasemminkin kaikille kuvan lataajan ystäville? Tagin poistamallahan se kuva ei ole vaan tullut sinne "photo of you" -kohtaan? Vai puhutaanko me ihan eri asiasta? :heh:

Muistaakseni asetuksissa saa myös määritellä, että ketkä saa tagata sua ja mihin. Auttaisko se sitten tuohon asiaan?
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Violette »

Naali kirjoitti:Siis nämä ominaisuudet ovat olleet käytössä jo hetken, ehkä viikon verran. Kaikki ei näy kaikille, mutta niistä, joissa on nimenne linkattuna, ei voi tietää, keille näkyvät, koska ne riippuvat linkkaajan asetuksista. Tämä koskee myös kaikkia jo kauan sitten linkattuja, esimerkiksi tagattuja kuvia voi näkyä useammille kuin ennen.

(Toivottavasti nyt olen tajunnut tämän jutun edes oikein, enkä selitä taas jotain ihan lööperiä.)
No ei mua tuollainen haittaa. Taginsa voi onneksi poistaa. Mua vähän kyllä ärsyttää, että kuka tahansa voi tagata musta mitä tahansa kuvia. Harvemmin tietenkään mitään noloa tulee, koska suurin osa ymmärtää kyllä maalaisjärjellä mikä on ok ja mikä ei, mutta joskus tulee yllätyksiä. :roll: Muuten se ei mua siis haittaa, mutta kun joidenkin mielestä on ihan ok tagata kaiken maailman känniörvellyskuvia. Olen miettinyt tuota taggausmahdollisuuden rajoittamista. Sellainen ominaisuus olisi kätsy, että täytyy itse hyväksyä kaikki kaverin tekemät taggaukset ennen kuin ne tulevat näkyviksi kenellekään. :raaps:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Naali »

Hei sen saa nykyään sillee, että ne tägit voi tarkistaa ennen kuin ne läsähtää sun profiiliin. Jostain asetuksista...
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Violette »

^ :uujee: Hyvä tietää! Täytyypä heti laittaa. :hiips: Kiitos! (Voi olla, että tollanen on ollut aiemminkin, mutta en mä jaksa olla koko ajan niin perillä näistä kaikista.)
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Odotan ihan mielenkiinnolla koko elämänstoorini julkituloa, kun kuitenkaan juurikaan mitään tieto-kohtiin en ole laittanut :roll: ... Ihmettelen pelotteluhenkistä uutisointia siitä, kuinka "Facebook tulee tietämään sinusta kaiken" ja jätetään mainitsematta, että eikös se kuitenkin riipu siitä, mitä tietoa/kuvaa sinne itsestäsi laitat. Vai olenko ymmärtänyt väärin ja ilman, että voisin asialle mitään tehdä, tässä ihan piakkoin elämäni on kuukautiskiertoinfoa myöten Facebookissa...? :draamaa: :rofl:

Siinä määrin epämääräistä mielikuva tulevasta kuitenkin on, että itse olen toistaiseksi blokannut jokaisen omalta seinältäni ja tutustun aikanaan ihan rauhassa elämänstoorini julkituloon. Sinänsä mitään hätkähdyttävää ei kyllä pitäis olla luvassa, kun valokuvat on enimmäkseen keikoilla otettuja, tilapäivittelyni enimmäkseen tyhjänpäiväistä liipadaapailua ja tiedän muutoinkin mm. keitä on omasta tai vastapuolen aloitteesta kamuyhteyksistäni poistunut tai kamupyyntöni inspiroimana minua estotoiminnoillaan muistaneet.

voda07
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 26 Heinä 2010, 14:18

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja voda07 »

Tosiaan täälläkin mielenkiinnolla odotellaan Timelineä. Eipä sillä oikein paljon voi olla tietoa ajalta ennen, kuin rekisteröidyin FB:hen - syntymäpäivä ja koulut. Facebookin kirjautumisen jälkeen tietty tilapäivitykset. Kuviahan en juurikaan ole Facebookiin lataillut.

Avatar
Prinsessa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5602
Liittynyt: 02 Joulu 2007, 11:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Prinsessa »

kais(t)a kirjoitti:Kyllä mun facebookissa ainakin pystyy yhä privacy settingsien kautta ja profiilisivulta pystyy jopa tarkistamaan miltä se näyttää. :raaps:
Joo, mäkin luulin sen takia, että kaikki on ok. Asetuksina on, että seinältä ei näe muut kuin kaverit mitään ja se tarkastelu näyttää seinän tyhjänä. Kaikesta huolimatta kuitenkin totuus on toinen, niinkuin nyt selvisi. Näkyy juttuja, vaikka ei pitäis näkyä mitään. :niinpa:
"Jaa, niiden vehkeiden kuuluu hammaslääkärissä mennä suuhun."
-Jennibot

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

^ Tämäpä miellyttävää! :ihana:

Mitäköhän kaikkea mun sivuiltakin sitten pystyy kurkkimaan? :apuva:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja skidi »

Aintsu kirjoitti: Mitäköhän kaikkea mun sivuiltakin sitten pystyy kurkkimaan? :apuva:
Kuka hyvänsä facebookin käyttäjä näkee seinältäsi tiedotteen, että olet vaihtanut profiilikuvaa sekä yhden sellaisen kyselyjutun, joka koskee fb:n uudistumista. Tiedän sen, koska eräs feikkiprofiili kävi asian juuri tarkistamassa :puna:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

^ Okei, no tuon kanssa voin elää! :mrgreen: Kiitos feikille tarkistuksesta! :hali:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

Timeline on aika maqee waude :uujee: Mä tykkään.
LOBODA

Avatar
Prinsessa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5602
Liittynyt: 02 Joulu 2007, 11:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Prinsessa »

Mäkin haluan jo ton timelinen! Miks kaikki uudistukset tulee mulle viimesenä. :niinpa:
"Jaa, niiden vehkeiden kuuluu hammaslääkärissä mennä suuhun."
-Jennibot

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Mikä se timeline oikeestaan on? :puna:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36861
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Siivosin Facebookin kavereita oikein kovalla kädellä. :uujee: Sain yli puolet veks ja nyt kavereinani ovat enää tärkeimmät ja he, joiden kanssa tulee joskus puhuttuakin. Kippilulaisia en poistanut, elkää huolehtiko. :heh: Tuli kauhean vahva olo, kun kaikki ketjukirjeenlevittelijät eivät enää ole facekavereitani. :rofl: Ai miten niin säälittävä (ehkä) elämä?
Meow cat, please meow back.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Violette »

Tuli mieleen kun törmäsin FB:ssä keskusteluun statusten rajaamisesta (eli siitä, että jotkut jutut näkyvät vain joillekin kavereille). Harrastatteko te tätä? Miksi/miksi ette?

Mä en ole luonut mitään kaveriryhmiä, eli kaikki päivitykseni näkyvät oletusarvoisesti kaikille kavereilleni, paitsi niille, joilta seinäni on kokonaan piilossa. En vaan ole keksinyt syytä, miksi minun pitäisi rajata esim. viisulinkit muilta kuin viisukavereilta. Voihan heitäkin kiinnostaa? Ja jos ei kiinnosta, niin ehkä osaavat hypätä linkin yli? En usko että mun FB-kaverit nyt niin hirveästi häiriintyvät jakamistani linkeistä, statuksista yms. En toisaalta myöskään käytä FB:tä esim. ammatilliseen verkostoitumiseen ainakaan tällä hetkellä, joten mua ei kauheasti haittaa, että kaikki FB-kaverini esim. tietävät että lähden lauantaina viisuristeilylle. :heh:

Joillakin kuulemma syynä rajaamiseen on se, ettei jaksa lukea seinältään "ei kiinnosta!!!" -kommentteja. Mulle ei ole tällaisia tullut, ja ne, jotka niitä kirjoittelevat, eivät kyllä näe multa enää mitään päivityksiä. Muutenkin ihmettelen, etteivät ihmiset vaan osaa hypätä yli epäkiinnostavaa statuspäivitystä, linkkiä tms., vaan pitää nähdä vaivaa kirjoittaakseen, ettei kiinnosta?? :mitvit:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Aancon »

^Mä en ole koskaan rajannut mitään enkä varmaan aiokaan. Poistaisin mieluummin sellaset kavereistani, joille en halua statuksiani jakaa :joojoo: Mulle ei ole koskaan tullut mitään "ei kiinnosta" kommentteja, mutta luulen että aika moni on rajannut mut ulos aktiivisuuteni takia :joojoo: Olen suunnitellut poistavani muutaman tusinan "kavereistani" ja varmaan sen teen tässä pian :joojoo:

Edit: Minäkin luulen että ihmiset kyllä osaavat skipata päivityksiä ja linkkejä :joojoo: . Eiköhän kaikille joilla on vaikka yli 100 kaveria tule newsfeediin aika paljon "ei kiinnostavia" asioita. Mutta sellasta se facebook on.
Viimeksi muokannut Aancon, 30 Marras 2011, 21:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Aancon kirjoitti:Olen suunnitellut poistavani muutaman tusinan "kavereistani" ja varmaan sen teen tässä pian :joojoo:
Tarkotatsä esim. meitsii?
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16196
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Itse olen sattuneesta syystä rajannut suurimman osan viimeaikaisista statuspäivityksistäni niin, että suurin osa sukulaisista ja muutama muu siihen päälle eivät näe niitä. Kyseessä on kuitenkin loppujen lopuksi suhteellisen pieni määrä, jotka eivät niitä näe.
Viimeksi muokannut ESC93, 30 Marras 2011, 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Aancon »

^^ :joojoo:

No ei sentään. En halua poistaa ketään kuppilalaista :ihana: . Tarkoitan sellaisia, jotka ovat vaikka olleet kanssani samassa lukiossa tai yläasteella ja joiden kaveri en ikinä ollut (monia vihaan), mutta joiden kaveriksi olen facebookissa päätynyt alkuvillityksen aikana :)
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Vastaa Viestiin