UMK 2012: Yleinen keskustelu

Euroviisut 2012 Bakussa

Suosikkisi TOP12:sta?

Aili - Mun taivas
7
4%
Aura Pineda - Kunpa vois
6
4%
Freeman & Uusi Fantasia - Noitanainen
10
6%
Iconcrash - We are the night
28
17%
Jari & Taika - Aamuyön ikuisuus
2
1%
Kaisa Vala - Habits of human being
28
17%
Kirahvi nimeltä Tuike - Sinisulkien viimeinen
3
2%
Leola - Rytmit rikkoutuu
8
5%
Mica Ikonen - Antaa mennä
2
1%
Pernilla Karlsson - När jag blundar
43
25%
Stig - Laululeija
8
5%
Ville Eetvartti - Lasikaupunki
24
14%
 
Ääniä yhteensä: 169

Avatar
Jonnuli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1841
Liittynyt: 14 Helmi 2007, 14:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Jonnuli »

phale kirjoitti:Joo, minäkin pahoin pelkään että kilpailun jatkoon päätyvät aivan toiset biisit. Mutta eihän sitä koskaan tiedä...
Mie taas tiedän jo nyt, että sinne valitaan ihan muut viisut, kun mistä minä pidän :heh: Millonkahan viimeksi Suomelta on valittu semmonen kappale, jota mie kannatin? Ei varmaan ikinä! :heh: Mut kyllä siitä pettymyksestä on joka kerta selvitty :hali:
Yllättäviä viisubongauksia:
"Kirkkobändi soitti luojani munia" -akuankka13

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5350
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

kaivanto kirjoitti:
Huilumies kirjoitti:Saisiko nämä kaikki ladata jostain? Nyt ne joutuu yksitellen klikkaamaan päälle YLEn Areenassa. Mieluummin voisi olla soittolista.
Huilis, alkaako viisufanius jo noin pahasti laimentua :heh:

Tosifani latailee ja kuuntelee kiihkolla uusia biisejä ympäri Eurooppaa vaikka ne olisi ripattu monona TV:stä...
Se nyt vaan olisi kätevämpää jos olisi lista, jäisi kädet vapaiksi :joojoo:

Freemanilla on näillä näkymin paras biisi, mutta sekään ei aivan huippu.

Iso peukku ruotsinkielisen suomenruotsalaisbiisin mukanaololle pitkästä aikaa :peukku: mutta voisi tämä Pernilla Karlssoninkin biisi olla vetävämpikin.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11530
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja romualdo »

samaa minäki ihmettelin miksei näitä voi kunnella (YLE:n kiusantekoa?) kaikki 40 putkeen ilman klikkauksia, vähänki kauempaa ei oikein taho erottaa (+100% suurennuslasi-kohdalla, oik.alareunasta) mikä soi äsken ja mikä seuraavaks... hankalaa, sais kissan kanssa pötkötellä sohvalla ja vaan kuunnella vaikka randomina kaikki...ilman keskeytyksiä!

Noora edelleen kärjessä ja myös se hidas banjobiisi , buahhaa balladeja siis molemmat ... kiva on myös kaimani ARto :n esitys... mut kuunnellaan lisää, missä muuten Antero on?
Viimeksi muokannut romualdo, 07 Marras 2011, 10:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Andyliini
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 247
Liittynyt: 17 Tammi 2010, 18:11
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Andyliini »

---
Vaikka tiettyjen apuohjelmien käyttö olisikin lain mukaan sallittua, Viisukuppilassa on ollut ja tulee edelleen tapana, ettei täällä neuvota, opasteta ja kannusteta niiden käyttöä vaan noudatetaan sekä järjestäjän (tässä tapauksessa YLE) tahtoa että artistien tekijänoikeuksia.

T: Ylläpito

----
Eurovision all year long!

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11530
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja romualdo »

mutku ei osaa (eikä voi tehdä?) noita lataushommia... enkä halua biisejä pihalle vaan tupaan soimaan... Noora edelleen kärjessä muine balladeineen, ja mikä se miellyttävä "tanssiyhtyekin" on, miähiä kaikki... mut naiset on vahvoilla tänä vuonna...

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8897
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Tätä on varmaan jo kysytty, mutta onko kellään tietoa milloin nämä jatkoonpääsyt (12 radiokuunteluun, 8 klubikeikoille jne.) ilmoitetaan? :mitvit:
Qaj.

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Etusivultamme: Seuraava vaihe Uuden Musiikin Kilpailussa on näillä näkymin 27. tammikuuta, jolloin selviää (noin) kaksitoista jatkoonmenijää.
Sitä en tiedä varaako YLE itselleen oikeuden sitten valita usemman kuin 12 kappaletta jatkoon kun olivat noin sen muotoilleet. Jatkoon päässeet selviävät joka tapauksessa tuona päivänä Yle TV2:ssa klo 21.00. alkavassa ohjelmassa. :joojoo:
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Niin kauan pitää jaksaa odottaa! Aika piinaavaa, varmaan myös artisteille. :draamaa: UMK on niin lähellä, mutta silti kovin kaukana...

Mun mielestä on tavallaan hyvä, että tarkkaa jatkoonmenijöiden määrää ei ole ihan päätetty.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19792
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Eikö artisteille kerrota asiasta jo aiemmin, mutta he eivät saa levittää tietoa julkisesti?

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19792
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Pakko sanoa, että kyllä on heikko taso. Ensimmäisellä kuuntelukerralla huonoilta kuulostaneet eivät ole kuulostaneet paremmilta muutaman kerran jälkeen ja jotkin, joista aluksi pidin, ovat alkaneet tylsistää. Lisäksi suosikkini eivät pärjää fanitusbarometrillä. :lohduton: Toivottavasti finaaliin pääsee edes joku seuraavista: Petra, Jessica Wolff, MOOBS, ARTo tai Martina. Jos ketään noista ei finaalissa nähdä, ei sieltä löydy ketään, jonka ehdottomasti tahtoisi Suomea edustamaan. Ja näistä karsinnoista ei löydy ketään tämän vuoden "Saara Aaltoa" eli täydellistä ehdokasta. :roll: Pitäisiköhän ottaa finaaliin kyltti, jossa lukee "Euroviisukarsinnat takaisin!2?

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11530
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja romualdo »

no en sanoisi enää että heikohko taso... suomenkieliset esitykset (paitsi ei se räppi) rynnivät mulla kärkeen, toki ne kaksi engl. balladia siellä kärjen tuntumassa, mutta ehkä Noora saa antaa tilaa Jari & Taika-bändille, Freemanille ym ..... !
Puntarin teko menee pakostakin loppukuulle, koska on ensimmäinen äänestyskatsaus?

Ja siis anteeks antamattoman syrjivää ettei saamenkielisiä ole mukana, vain näitä leveäperseisiä lantalaisia... no mitäpä sitä näinkin kristilliseltä yhteiskunnalta voi muuta odottaakaan...
mutta mielenkiintoista... viisumainos pyörii radiossa.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Nightwishin uusi Storytime-single on silkkaa Abbaa! :surrur:

Ehdotankin, että YLE voisi nätisti kiittää UMK-kisailijoita mielenkiinnosta ja sijoittaa koko kisabudjetin yhteen ainoaan biisiin, joka tilattaisiin säveltäjävelho Tuomas Holopaiselta. Joku söpö ja taitava laulajatyttö sitä vetämään tekoripset tötteröllä, niin koko karsintaruljanssi on sillä hoidettu. Eikä tartte kilpailla Putouksen tai Idolsin kanssa katsojaluvuista ja itkeä kun kukaan tavallinen kaduntallaaja ei tiedä tästä kisasta yhtään mitään. Järjestetäänkö kansalaiskeräys. Olen (tekoripsetöntä) silmää räpäyttämättä mukana. Minne voi tehdä rahalahjoituksen.

Avatar
Dryad
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 204
Liittynyt: 18 Helmi 2008, 18:34
Paikkakunta: Kuopio

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Dryad »

MuzaMaza kirjoitti:Nightwishin uusi Storytime-single on silkkaa Abbaa! :surrur:

Ehdotankin, että YLE voisi nätisti kiittää UMK-kisailijoita mielenkiinnosta ja sijoittaa koko kisabudjetin yhteen ainoaan biisiin, joka tilattaisiin säveltäjävelho Tuomas Holopaiselta. Joku söpö ja taitava laulajatyttö sitä vetämään tekoripset tötteröllä, niin koko karsintaruljanssi on sillä hoidettu. Eikä tartte kilpailla Putouksen tai Idolsin kanssa katsojaluvuista ja itkeä kun kukaan tavallinen kaduntallaaja ei tiedä tästä kisasta yhtään mitään. Järjestetäänkö kansalaiskeräys. Olen (tekoripsetöntä) silmää räpäyttämättä mukana. Minne voi tehdä rahalahjoituksen.
Olin hetki sitten Nightwish-foorumilla ja hetkeksi sekosin kommenttisi luettuani, että missäs foorumilla tällä hetkellä seikkailenkaan... :heh:
Kannatan ehdottomasti sydämeni pohjasta ehdotustasi :kiitos:

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Haluaisin nimimerkki MuzaMazalta ja muiltakin tätä kisaa jatkuvasti kritisoivilta nyt pikkaisen perusteluja tähän negatiivisuuteen. Onko teidän mielestänne oikeasti nämä 40 tyrkkyä jotain täysin erilaista meininkiä kuin edellisinä vuosina? Onko muka viime vuosina teidän mielestänne Suomen karsinnat ollut täynnä "niitä oikeita euroviisubiisejä"? Oliko esimerkiksi Da Da Dam "oikea euroviisubiisi"? Mikä on "oikea euroviisubiisi"? Tekö sen linjaatte?

Minua surettaa tämä katkeruus ja negatiivisuuden lietsominen täällä. Ok, UMK:n linja peitellä itse euroviisuja on kieltämättä pyllystä, mutta artisteissa on paljon sellaisia, joiden ykköspäämäärä on päästä Bakuun. Jos vihaisit viisuja sydämesi pohjasta etkä haluaisi tähän instituutioon mitenkään sotkeutua, niin lähtisitkö ylipäätään tähän kisaan mukaan? Et.

Ei tämä nyt ainakaan sillä parane, että täällä kitistään ja vingutaan siitä, kuinka pitäisi joku Nightwish ottaa tilalle ja sanoa 40 artistille että kiitos ja morjens. Toivottavasti tuo kommenttisi MuzaMaza oli vain vitsi. Me viisufanit voimme edelleen olla innoissamme näistä viisukarsinnoista ja tuoda itse viisuja koko ajan esille. Mutta jos kaikki koko ajan julistavat joka foorumilla, kuinka nämä 40 biisiä on p*skaa, niin mitä jää jäljelle?

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36814
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Olen yrittänyt vikistä samaa mitä Wadde, mutten ole saanut mitään järkevää tekstiä aikaan. Kiitos siis, että loit sen puolestani, yhdyn mielipiteeseesi. :hali:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1870
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Possu »

Mun mielestä nykyinen malli on raikas ja hyvää vaihtelua viime vuosiin. Piste.

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Olen samaa mieltä kuin Wadde. :hali: Ei tämä taso mun mielestä ole yhtään sen huonompi kuin esimerkiksi viime vuonna. Itseasiassa se on jopa parempi. :peukku: Mielelläni kuulisin myös muilta UMK-vihaajilta perusteluja onko tosiaan muka biisit tänä vuonna niin huonoja.
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Andyliini
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 247
Liittynyt: 17 Tammi 2010, 18:11
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Andyliini »

Minä olen myös edellisten kanssa samaa mieltä, että täältä kuuluu kyllä välillä kummia kommentteja. Toki on totta, että tuomarit eivät ole kovin viisuystävällisiä, muuta ihmettelen suuresti, että vaikka kuunneltavissa on peräti 40 kappaletta, yhdestäkään ei löydy mitään koukkuja?

Minä löysin niitä jo ensimmäisellä kuuntelukerralla, eikä enempää ole tarvittu. Minä aion nauttia talvisesta UMK-taipaleesta TV:ssä ja radiossa täysin siemauksi.

BTW, onko missään sanottu, minkälainen tuomaristo valitsee tuosta sakista 12 jatkoon? Olen jotenkin tähän mennessä käsittänyt, että se ei ole sama, kuin esiraati.
Eurovision all year long!

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8897
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Minusta tämän kisan taso on järkyttävän hyvä, ja ainakin neljäsosan lähettäisin hymysuin Bakuun.
Sitten on tietysti myös niitä, joille ei mikään kelpaa.
Qaj.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Wadde. Ensinnäkään en kirjoittanut, että pitäisi ottaa tilalle Nightwish, vaan ehdotin, että kisabiisin voisi tilata suoraan Tuomas Holopaiselta.

UMK-skabaa koskevat perusteluni olen tuonut jo aikaisemmin esiin.
http://blogit.iltalehti.fi/martti-heikk ... s-martina/

Eipä ole fiilikset paljoa muuttuneet reilussa viikossa. Miksi mun pitäisi tuulettaa näitä biisejä vaan sen takia, että ne nyt ovat valikoituneet 40 parhaaksi, jos en oikeasti innostu tässä vaiheessa oikein yhdestäkään. Ehkä näitä ei olisi pitänyt tuoda vielä demovaiheessa kaiken kansan kuultavaksi. Tai sitten olisi pitänyt julkistaa pelkät finalistit. Mene tiedä. Kun en tästä UMK:sta innostu, niin en innostu. Sori, jos se ei edusta "Kaikkien euroviisufanien", "Olemme innoissamme UMK-karsinnoista" mielipidettä.

Nimimerkki Kaivanto oli tiivistänyt omat ajatuksensa varsin hyvin 1. marraskuuta kirjoittamassaan kommentissa. Allekirjoitan ne tässä vaiheessa kisaa vallan mielelläni.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11530
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja romualdo »

joo ei täsä ny auta yhtään ruvetea matkimaan ällö-kolumnisti-tv-kriitikko Markoa... ja muutenkin näitä oman pesän likaajia on toki Viisukuppilassakin, nautitaan täysin siemauksin näistä uudesta 40:sta musiikillisesta Uudesta Ihmeestä !
(Toki näiltä eväiltä ei voi ehkä enää odottaakaan mitään sellaisia viime vuosina nähtyjä huippukappaleita kuten mm. Vaaratar, -07, Kosketa mua -07, Valaise yö -08 tai Surrender -09, mut top top vertailu, lauluthan ovat vielä aivan liian tuoreita ja osa on yhä kuulematta...?

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Vielä se, että olen sen verran HC-Euroviisufani, että jo pelkkä nimenmuutos UMK:ksi on järkyttänyt ihan tarpeeksi mun pientä maailmaani. Pidettäisiin nyt edes jostain perinteisestä kiinni. Nää on Euroviisut! :draamaa: :heh:

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11530
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja romualdo »

nii en tiejä miten naapurimaasa hc-fanit on suhtautunu ku heijän karsintansa on ollut ties miten kauan nimellä Melodifestival .... ?



jk: kappas, nim. TonyWerner oli myös blogissaan viitannut näihin melodifestivaleihin... pakina jonka luin juuri äsken... hymyn hyrinää mahan pohjassani tuntien....
Viimeksi muokannut romualdo, 09 Marras 2011, 23:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

romualdo kirjoitti: ja muutenkin näitä oman pesän likaajia on toki Viisukuppilassakin
En kutsuisi kaikkea esitettyä kritiikkiä oman pesän likaamiseksi. Lämpimikseen paskaksi haukkuminen sitä voi olla, mutta ei kai tässä yksipuoluejärjestelmän mukaista hymistelyäkään toivottavasti odoteta, vaikka valikoima yksipuolisuuttaan paistaakin.

Minustakin nimimerkki Kaivanto on varsin hyvin tiivistänyt harminaiheita. Itse en kuitenkaan kaipaile isoja nimiä tai levy-yhtiöitä välttämättä mukaan. Vierastan kuitenkin sitä, että esimerkiksi näyttää siltä että jo tunnetut tekijät on karsittu ihan lähtökohtaisesti. Kuten moni muukin asia, kuten monet genret.

Kuten olen sanonut, täällä on hyviä kappaleita ja ilahduttavia löytöjä. Tätä varjostaa kuitenkin se, että 40 laulun valikoima parustuu niin suppeaan makuun perustuvaan yksipuoliseen tyylilajiin. Tässä nimenomaisessa kapeakatseisuudessa ärsyttää lisäksi se, että se liittyy ja edustaa jatkuvaa käynnissä olevaa ylemmyyden määrittelyä, jossa niin kauan kuin minä olen poprock-musiikkia kuunnellut vajaa 40v, tämä UMK-genre on katsellut muita nenänvarttaan pitkin. Kyse ei siis ole pelkästään viisuista vaan paljon laajemmasta keskustelusta. Ja Suomessa lisäksi, kaikesta urbaanista hipster liberaalisuudestaan huolimatta, mukaan sotketaan kansallinen projekti, suomalaisuuden määrittely, häpeä ja kunnia täysin perussuomalaisessa hengessä. Kuten musiikkilehdissä on aiemmin pitkin vuosia eri yhteyksissä kirjoitettu ja kuten Hesarin Mari Koppinen kirjoitti keväällä puhtoisen aidosta, suomalaisesta Paradise Oskarista rappeutuneen Euroopan viisubanaliteettien keskellä.

Mistä päästäänkin viimeiseen kohtaan. Paitsi että UMK-uudistaa viisuja, se itseriittoisesti väittää, että nyt valitaan aidosti parhaaksi koettu kappale. Ikään kuin aiemmin näin ei olisi tehty ja kaikki tätä edeltänyt suomalainen viisumusiikki olisi huonoa. Ja kuten sanoin toisaalla, tällä vähättelyllä ja nyt-on-kaikki-toisin asenteella se vaan pahentaa suomalaiseen viisuiluun liittyvää pahinta ongelmaa. Sitä, ettei se itse tykkääminen riitä, vaan että ulkopuolinen, etenkin ulkomaalainen tykkäämättömyys mitätöi oman tykkäyksen ja sitä paitsi viisut nyt joka tapauksessa tekevät hyvästäkin paskaa, koska KÄÄK! Euroviiisut. Mikä nyt tällä kertaa sitten takaisi, että uusi ja ihmeellinen jolle sydämensä antaa, ei muutu kollektiivisesti yhdellä napsautuksella huonoksi, kun joku ulkopuolinen niin sanoo. Niinhän on aina ennekin käynyt ja käy juuri paraikaa UMK:n itsensä toimesta.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Minusta UMK- kokeilu on ihan ok ja mukavaa vaihtelua mutta hei haloo! Olishan se nyt hyvänen aika sentään mahtavaa jos Holopainen tekaisisi Suomelle edustusbiisin :tajutkaa: ! Ihanko oikeasti jollakulla olisi jotain sitä vastaan?

Ja jos tämän kisan voittaa joku Jari & Taika niin odotan suurella mielenkiinnolla tulevaa keskustelua siitä paljonpuhutusta UUDESTA musiikista :heh: .
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Mansikka kirjoitti:Minusta UMK- kokeilu on ihan ok ja mukavaa vaihtelua mutta hei haloo! Olishan se nyt hyvänen aika sentään mahtavaa jos Holopainen tekaisisi Suomelle edustusbiisin :tajutkaa: ! Ihanko oikeasti jollakulla olisi jotain sitä vastaan?.
Ei kai olisi mitään vastaan, mutta olisihan sekin nyt vähän tylsää. Tai siis erittäin tylsää: ei nettidemoja, ei esikarsintoja, Suomen finaalia ... :heh:
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Andyliini
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 247
Liittynyt: 17 Tammi 2010, 18:11
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Andyliini »

Ja minulla on ihan muutenkin. Herra on mielestäni yhtä yliarvostettu kuin yhtyeensäkin. En näe mitään erityistä kyseisen herran tekeleissä.

Ja tämäkin on mielipide.
Eurovision all year long!

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Andyliini kirjoitti:Herra on mielestäni yhtä yliarvostettu kuin yhtyeensäkin. En näe mitään erityistä kyseisen herran tekeleissä.
Hämmentävän moni ihminen mm. Euroopassa on kanssasi eri mieltä :mrgreen: .
Ja voisihan TH kaivella pöytälaatikkonsa perukoilta useammankin tekeleen niin saataisiin kunnon finaalikin aikaiseksi :joojoo: . No joo, saahan sitä haaveilla...
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Mansikka kirjoitti:Ihanko oikeasti jollakulla olisi jotain sitä vastaan?
Mulla olisi. :mrgreen: Se nyt vaan sotisi vähän mun toiveita vastaan avoimesta kilpailusta, jossa kaikilla olisi mahdollisuus. Jos Tuomas Holopainen haluaisi tehdä kappaleen ja osallistua sillä, niin mikään ei häntä estäisi. :mrgreen:

Ja mitä tulee siihen paljon puhuttuun negatiivisuuteen täälläkin, niin ei kai se yllätyksenä tullut? Valitettava tosi asia kun on, että joka vuosi sitä tulee. En sano etteikö kritisoida saisi, mutta useasti (ei kaikilla) kaava on joka vuosi vähän samaa. Aluksi kaikki on kauniisti sanottuna kuraa, sitten kaikki onkin ehkä ihan ok ja pian meillä onkin ihan huiput karsinnat ja viimeistään toukokuussa meillä on maailman paras edustaja. (Jos ette usko niin lukekaa vanhoja ketjuja, se avartaa. :heh: ) Eniten ehkä harmittaa se, että kun täällä joku kritisoi ja haukkuu, niin se on korkealentoista kriitiikkiä aina ja kun joku muu haukkuu, niin se onkin junttimaisen moukkamaisen törkeää ja tietämätöntä käytöstä. Ja sitten mietitään miksi viisufanien mielipiteestä ei niin välitetä. Ja tämä ei koske varmastikaan jokaista kirjoittaa eikä henkilökohtaisesti ketään tiettyä, vaan on minun oma, ilmeisesti kuitekin jokseenkin vahva yleistys muun muassa Kuppilasta. Halusinpa avautua. :puna:
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Minun fiiliksiäni ainakin dissaavan viisufanikastin järjestelmällinen alasajo häiritsee jopa siinä määrin, että pysyn paremmalla tuulella, kun luen viisukuppilaa (jonka pitäisi olla minulle se kaikkein tutuin ja turvallisin paikka) päivä päivältä vähemmän. Olen tullut niin vanhaksi, etten jaksa nousta barrikadeille, vaan vetäydyn omaan kolooni tykkäämään omista jutuistani - toisaalta vähän niinkuin ennen vanhaan, ennen kuppiloita ja internettejä ja tätä ylitsevuotavaa sosiaalisen median hyökyaaltoa. Toisaalta siis taannun takaisin vauvaksi, kuten kunnon vanhuksen tuleekin.
Odotan jo kauhunsekaisin tuntein Melodifestivalenia, jota viime vuonna päädyin boikotoimaan, mutta hetken mielijohteesta palasin fanittamaan taas tänä vuonna. Oi kuinka nautinkaan siitä, kuinka joka kuppilaviestissä verrataan kuinka paljon parempia ne ehdokkaat siellä maassa, jonka musiikkivienti on suuruudeltaan 18-kertainen Suomen vastaavaan verrattuna, ovat :apuva:
No onhan minulla henkireikänä tuo blogi, jossa voin yksikseni avautua, että minusta Suomen EUROVIISUehdokkaat ovat parempia, kuin Latvian.

Waddelle iso :hali:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Lukittu