Terminal 3 (Matkustaminen)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Kuinka monessa maassa olet vieraillut?

vain Suomessa
5
4%
1-5
33
24%
6-10
29
21%
11-15
22
16%
16-20
11
8%
21-30
20
15%
31-40
5
4%
41-50
4
3%
51-
6
4%
 
Ääniä yhteensä: 135

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8853
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Terveisiä lentokentältä, lähden Fuerteventuralle. :uujee:
Qaj.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Tulin eilen kahden viikon matkalta Phuketista! :uujee: Loma oli yksi mukavimmista ikinä! Asuimme Merlin Beach Resort nimisessä hotellissa Tri Trang beachillä, noin 4km Patong Beachiltä Karon Beahille päin. Meitä oli 11 - minä, vanhempani, kolme sisarustani, kahden heidän puolisonsa, isoäitini, sekä veljeni kaksi lasta. Ennakko-odotuksistani huolimatta hotellimme oli todella kiva ja hyvin suunniteltu. Siellä oli kolme isoa allasaluetta, joista yksi koostui aktiviteettialtaasta ja lasten altaasta, yksi oli aika perus, ja yksi oli ns. quiet pool, jonne lapset eivät saaneet tulla riehumaan. Hotellilla oli myös privaattiranta, joskin vähän keskeneräinen, eli siis täynnä kiviä ja korallin paloja. Mutta hotelli oli todella kauniillla sijainnilla, ja sivussa kaikesta hälinästä, mutta kuitenkin vain 15min taksi/bussimatkan päästä Patongista. Hotellissamme oli paljon suomalaisia, joiden joukossa oli mm. näyttelijä Martti Suosalo (ja vaimonsa Virpi Suutari, elokuvaohjaaja) sekä Lenni-Kalle Taipale perheineen. Hotellissa oli onneksi kuntosali, jossa kävin jotain tekemässä (yleensä juoksemassa) about joka toinen päivä. Rikoin mm. yhden juoksumaton, kun se ylikuumeni :)

Suurin osa päivistä koostui auringonotosta, uimisesta, drinksuilusta (olin ainoa joka piti yhden maksavapaapäivän, muut eivät yhtäkään, paitsi tietenkin raskaana oleva siskoni) sekä päivittäisestä reissusta Patong Cityyn veljeni tai jonkun muun kanssa. Kävin myös muutaman kerran snorklaamassa. Yksi päivä lähdimme seikkailemaan kallioille ja matka olikin hieman haastava ja löysimme itsemme kiipeilemästä jossakin viidakosta. Mutta löysimme parin tunnin päästä mutaisina takaisin hotelliin :mrgreen:. Hui ku tää pelkäs käärmeitä! Yksi päivä teimme kokopäivän reissun veneellä. Reissuus sisältyi käynti James Bond saarella, kajakointia laguuneissa sekä pomppimista laivan kannelta mereen :mrgreen: . Sekä tietenkin autossa istumista, sillä Phuket on erittäin ruuhkainen saari. Yksi päivä teimme veljeni kanssa reissun Phuket Towniin, joka on saaren pääkaupunki, ja oikea paikallinen kaupunki, turismi ei ole paljoa vieläkään sinne yltänyt, sillä siellä ei ole rantoja. Harmittaa, ettemme koskaan käynyt Kamala Beachillä, kuten suunnittelimme. Siis ihan vaan sen nimen perusteella. Karon Beachille teimme kyllä reissun.

Teetin itselleni kaksi todella hienoa pukua. Nyt on ainakin oikean kokoiset puvut! :peukku: Ei ollut kovin halpoja, kuten yllättäen ei mikään ollut Patongilla. Turismin myötä Phuket on kallistunut hirveästi muutamassa vuodessa, minkä takia shoppailut jäi odotettua vähemmälle. Pieni olut maksoi baarissa 2,5e, ravintola-ateriat lähes 5e, muutaman kilometrin tuktukmatkasta veloitettiin yli 5e, ja erilaiset käsikorutkin maksoivat muutaman euron. Osaan kyllä hyvin tingata, mutta ei sekään oikein enää auttanut tuossa turmismin turruttamassa rahastuslandiassa. Mutta eihän se tyhmä ole joka pyytää, vaan se joka maksaa. Hieronnat tosin olivat halpoja - tunnin kokovartalohieronta 6e.

Sitten siitä bilettämiststä. Patong City on by far hurjin biletyskaupunki missä olen ikuna naamaani näyttänyt. Kaupunki on iltaisin kuin yksi suuri disco, josta jytke kuuluu kilometrien päähän. Baareja on vierivieressä, jokaisessa tanssii tyttöjä tangoilla (tai lady boytä, you never know) ja seksikauppa näkyy ihan kaikkialla. Paritusyritykset ovat jatkuvia. Jännä kulttuuri tuo Lady Boy kulttuuri. Patong on lähinnä heteromiehille, mutta oli siellä poikakatujakin, joskin en niissä päässyt käymään :( Ihmisiä on kuin muurahaisia ja viina virtaa kaikkialla. Sitä on vaikea selittää, se täytyy nähdä itse. Tai ehkä ei, riippuu ihmisestä. Varsinkin Bangla Road on melkoisen hurja paikka, ja siellä oli hauska drinksuilla muutamana iltana. Katu täyttää niin suuresti ihmisistä öisin, että se suljetaan kokonaan autoilta. Veimme pikkuveljeni kanssa yksi ilta isoveljeni ja hänen vaimonsa Bangla Roadille muutamille, ja vaikka oli kivaa, veljeni vaimo näki painajaisia paikasta koko seuraavan yön. Kävimme iltaisin Patongilla yhteensä kolme kertaa, sen enempää minäkään en jaksanut. Olihan kuitenkin kyseessä perheloma. Onneksi asuimme Patong Beachista sivussa, sillä se ei todellakaan ole mikään perhelomakohde, vaikka monet sinne perheimeen varmaan matkustaakin vastoin parempaa ymmärrystä. Patongin Hard Rock Cafe on myös hauska paikka. Siellä oli vaahtobileet ja Rihannashowt ja jotkut tyttökilpailut. Hieno kuppila!

Patong City on myös oikein hyvä shoppailukaupunki kojuineen ja kauppakeskuksineen, vaikkakin huijausyritykset ovat melkoisia. Oli siellä kolme Starbucksiakin :ihana:

Anyway, on jälleen pakko todeta, että Thaimaa on kyllä ehdottomasti yksi maailman kivoimmista maista, olisi vaikka kuinka turistirysä. Ruoka on parasta maailmassa, maisemat ja luonto uskomattoman upeita, rannat mielettömiä, ilmasto täydellinen ja ihmiset ystävällisiä. Kulttuuriakin löytyy, kunhan jaksaa etsiä. Phuketissakin on kymmeniä temppeleitä ja moskeijoita. Ai niin, käytiin myös Phuket Museumissa, joka oli kaikessa kämäsyydessään sympaattinen paikka :D Tämä oli viides kerta kun olin Thaimaassa, eikä todellakaan jää viimeiseksi. Jokin siinä paikassa vaan on, ei ihme että on niin suosittu kohde. Ehkä se on täydellinen yhdistelmä kaikkea. Huonona puolena on kieltämättä tuo seksiturismi, joka on joissain paikoissa aika räikeetä, mutta senkin voi välttää valitsemalla paikan oikein. Khao Lakissa ei moiseen esim törmää lähes ollenkaan, kun taas Pattaya ja Patong on Bangkokin ohella pahamaineisimmat paikat.

Viimeiseksi asiaksi sanottakoon, että otimme 150€:n juoksubaarin yhtenä iltana Patongilla veljeni kanssa :mrgreen: Tämä johtuu siitä, että meitä' selvästi yritettiin huijata. Olimme hieman Coyote Ugly-tyylisessä baarissa ja joimme muutamat oluet ja pelasimme jotain peliä tanssityttöjen kanssa, ja sitten tuli tuollainen lasku. Mutta eipähän lähtenyt perään eikä myöhemminkään meitä tunnistanut. Ehkä he kokeilivat onneaan - joko saa varmasti 10e, tai mahdollisesti 150e. Onneksi oli järki päässä :mrgreen:

Hauskinta matkassa oli kuitenkin ehkä se, että sai viettää kaksi viikkoa yhdessä kaikkien perheenjäsenten kanssa :ihana: Varsinkin pikkuveljeni kanssa tutustuttiin taas paljon paremmin :ihana:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

:tapu: Mahtava raportti. Tahtoo Thaimaahan! :kups:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Kiitos mielenkiintoisesta raportista! :joojoo: Vaikka Thaimaa ei ole koskaan erityisemmin kiehtonut mua, kyllä kahden viikon loma auringossa ja lämmössä kelpaisi. :ihana:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Aancon kirjoitti:Coyote Ugly-tyylisessä baarissa
Laulettiinko siellä Can't fight the moonlight?
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16626
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Jónsì kirjoitti:
Aancon kirjoitti:Coyote Ugly-tyylisessä baarissa
Laulettiinko siellä Can't fight the moonlight?
Mietin aivan samaa :rofl:

Hauska matkakertomus! Itse menen ensimmäistä kertaa tänä vuonna, Chiang Maihin. Tarkkaa aikaa en vielä tiedä, mutta joskus neloskvartaalilla.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Jónsì kirjoitti:
Aancon kirjoitti:Coyote Ugly-tyylisessä baarissa
Laulettiinko siellä Can't fight the moonlight?
Ei :eiei: Baaritiskitytöt olivat itse asiassa todella apaattisia. Niinkuin oli suurin osa tanssijoista Patongilla. Taitaa olla turtuneita koko touhuun, tai sitten tanssii vauhdilla vasta kun rahaa vaihdetaan.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19783
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

New Yorkin lentokentät eivät Frommer'sin kyselyn mukaan ole kovin hyviä. :sorivaan:

http://matkailu.fi.msn.com/n%c3%a4m%c3% ... ent%c3%a4t

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Aancon »

^Ei ihme että tuolla listalla on Manilan kenttä. Se on kyllä kamalin noista suurista.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Entä JFK? Onko se oikeasti ihan hirveä? Selviääkö tällainen viaton tyttö sieltä hengissä? :mitvit:

Kyselee eräs Nykin matkastaan panikoiva :heh:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Ei ole JFK hirveä. Mun mielestä se on oikeastaan ihan kiva ja palvelutkin aika hyvät. No worries! :hali: Ja yhdellä seinällä on tosi hieno seinämaalaus maailman kaupungeista :mrgreen:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Kiitos, nyt mua ei enää pelota! :mrgreen: :hali: Ja toki se on varmasti ruuhkainen, mikä saattaa välillä olla kaoottista.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Mie lähden sunnuntaina 5 pv:n kylpylälomalle Pärnuun. Otan kaikkia kylpylähoitoja ja kauneushoitoja ja käyn uimassa spa:ssa ja rentoudun ihanasti :uujee:

Miulla on hirveesti suunnitelmia ihan elokuun puoliväliin saakka, missä kaikissa kohteissa aion reissata:

-helmikuun lopulla varattu risteily Stokikseen Siljalla
-huhtikuussa Lahteen teatteriin ja hotelliviikonloppu
-maaliskuussa Baltic Princess -risteily
-toukokuussa Turkuun Caribiaan
-toukokuun lopulla Lontooseen
-kesäkuussa Tampereelle hotellilomalle ja Särkänniemeen
...
-elokuussa Riikaan
:peukku:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33121
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Laukut on nyt pakattu. Lähden liian aikaisin huomenaamuna Teneriffalle viikoksi. Mukana on viisivuotias poika. Silti odotan matkaa innolla. :tapu:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Aurinkoista reissua Petelle! :hali:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Mihin päin Teneriffaa Pete matkustaa? :uujee:
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33121
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Playa de las Americas taisi olla paikka. :miettii: Nyt lähtee aurinkorantalomakohdeneitsyys! :shock:

Kiitos Aintsu! :hali:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Aurinkoista matkaa! Jos pidät(te) minigolfista, käykää ehdottomasti siinä tunnelmallisessa puttauspaikassa jonkun keskustan kortteleista sisällä, ja nimenomaan illalla juhlavalaistuksessa. :peukku:
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja skidi »

Pete kirjoitti:Playa de las Americas taisi olla paikka. :miettii:
Minä olen ollut siellä :uujee: Olin viisivuotias. Muistan vuokra-automatkan jonnekin, sedät jotka viheltelivät teini-ikäisen serkkuni perään ja valkoisen suklaan ( :mitvit: ). Niin, ja oksennustaudin. Neljäntoista hengen seurueestamme kolme ei sairastunut siihen. Minä olin yksi niistä. Vanhempani taas muistavat, että minua ei saanut suostuteltua syömään juuri mitään. Se saattaa olla yksi syy siihen, miksi en sairastunut.

Mutta hyvää matkaa Pete! :hali:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33121
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Oi, minigolf juhlavalaistuksessa kuulostaa mainiolta ja oksennustauti kamalalta! :uujee: Kiitos matkatoivotuksista. :hali: Nyt pitää yrittää mennä nukkumaan, koska herätys on klo 4.00! :jihuujippii:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Pete kirjoitti:Mukana on viisivuotias
skidi kirjoitti:Olin viisivuotias
Menneisyyden skidi Peten mukana? :eeek:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Hauskaa matkaa Petelle! :surrur:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Ate
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3480
Liittynyt: 15 Marras 2004, 20:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Ate »

Hyvää matkaa Petelle :aurinko:

Itse palattiin lauantaina Israelin reissulta. Oli kyllä erittäin mieleenpainuva matka :heh: Mennessä lennettiin Aqabaan Jordaniaan, josta sitten 8 hengen porukka jatkoi rajanylityspaikalle. Kaikki muut pääsivät passintarkastuksesta normaalisti läpi, myös Miik, mutta minun passia katsoessaan aseistettu mieshenkilö pyysi siirtymään sivummalle ja kysyi kenen kanssa matkustan. Sitten minut ja Miik istutettiin kahdelle jakkaralle, matkalaukut sivummalle, aseistetun miehen vartioidessa meitä. Yksitellen meidät sitten haastateltiin. Miksi olet tullut tänne? Mitä teet täällä? Mitä sukunimi tarkoittaa? Minkä maalaisia vanhemmat ovat? Isovanhemmat? Niiden nimet? Miksi sinulla on tuollainen parta (Miikille)? Oletko itse pakannut laukkusi? Onko siellä aseita? Jne jne :heh: Lopulta muun porukan jo kauan istuessa bussissa, päästiin mekin passintarkastuksesta läpi. Luulen, että tämä kaikki johtuu siitä, että sukunimeni alkaa Al-kirjaimilla. :draamaa:

Vaihdoksen myötä meille sattui Tripadvisorissa Eilatin toiseksi parhaaksi arvioitu hotelli. Dan Eilat oli todellakin tähtiensä arvoinen! Hotelli sijaitsi n. 1,5 km päässä keskustasta (jossa ei kauheasti ollut nähtävää) ja ihan uimarannan ääressä. Huone oli iso, siisti ja mainostettu merinäköala oli todellakin merinäköala :surrur: Huone käytiin siivoamassa useaan kertaan joka päivä. Allasalue oli suojaisa ja iso. Siellä sitten maattiinkin lähes koko ajan.

Hintaan kuulunut aamiainen oli ihan parasta <3 Kymmeniä erilaisia salaatteja, juustoja, hedelmiä, vihanneksia, myslejä, muroja, jugurtteja, kalaa, omien toivomusten mukaan paistettua omelettia, tuoretta leipää ja lisäksi jälkiruokapöytä, josta löytyi mm. mansikkavaahtoa, juustokakkua, tiramisua ja muita herkkuja. Ja kaikki tietysti kosheria :uujee: Aamiaisella pärjäsi monesti koko päivän eikä muuta tarvinnut syödä :heh:

Keskiviikkona meidän piti lähteä päivämatkalle Tel-Aviviin. Aamulla otettii taksi, joka vei meidät sitten kahta kaistaa ja jatkuvaa ylinopeutta ajaen vuoristoteitä Ovdan lentokentälle. Kuski lähti heti pois ja me jäätiin tuijottamaan tyhjältä näyttävää kenttää, joka oli porteilla suljettu. Viereisen sotilastukikohdan kopissa istuneelta naiselta sitten kysyttiin, että mistä me päästään sisälle. Nainen ei osannut kertoa.
Siinä sitä sitten oltiin 75 kilometrin päässä Eilatista, keskellä aavikkoa, suljetulla lentokentällä. Meillä ei ollut mitään ruokaa tai juomaa mukana. Kentällä ei käynyt ketään. Muutamia autoja näkyi ajavan kilometrien päässä menevällä maantiellä. Kahden ja puolen tunnin seisoskelun jälkeen olin jo ihan valmis lähtemään kävellen Eilatin suuntaan. Sitten paikalle alkoi ilmestyä työntekijöitä ja muita matkustajia. Portilla kävimme tiedustelemassa, että miksi me ei päästy lennolle. Selvisi, että lentolipussamme oli ristiriitaista tietoa. Lähtöpaikkana oli Ovda (ETH). Ovda oli tuo kyseinen kenttä, jossa seisoskelimme. ETH taas Eilatin keskustassa sijaitseva lentokenttä, josta lentomme ilmeisesti olisi lähtenyt :heh:
Takaisin Eilatiin pääsykään ei ollut niin helppoa. Minibussit ja taksit eivät menneet siihen suuntaan. Eräs bussikuski sitten lupautui viemään meidät takaisin Eilatiin ja päästiin vihdoin ja viimein takaisin hotellille juomaan.

Muuten matka oli erittäin onnistunut! Aurinkoa riitti lähes joka päivälle, lämpöä 20-23 astetta ja iltaisinkin tippui vaan n. 14 asteeseen. Israelilaiset olivat todella ystävällisiä ja hotellialueella kielitaitoisia. Aseet kädessä kulkeviin ihmisiinkin tottui nopeasti :mrgreen:

Aion ehdottomasti mennä toistekin Israeliin :joojoo: Ainakin tuo Tel-Aviv on vielä nähtävä :heh:
"Kyllä Suomen luonto on sitten kaunis. Varsinkin, kun se palaa."
-Miik-

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

^ No hui mitä sattumuksia! Itsehän olisin ollut ihan löysät housussa noissa molemmissa tilanteissa. :heh: Mutta hauska kertomus, näitä on aina kiva lukea! Onneksi matka oli muuten onnistunut. :peukku:

Petellekin aurinkoista Kanarian lomaa! :surrur: Rantalomat on niitä parhaita. Mulla ei oo mitään matkakuulumisia, muita kun että pääsen ehkä ensi kuussa Lontooseen. Ehkä. Kovasti on suunniteltu ja rahatkin löytyisi, mutta ei saada vaan aikaiseksi tilata. :mrgreen: En ole koskaan käynyt Lontoossa, ja pohdinkin lähinnä sitä, että pitäisikö mielummin lähteä johonkin etelään hakemaan rusketus, jota tuli ikävä vanhoja kuvia katsellessa. :miettii:

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Ate kirjoitti:Miksi olet tullut tänne? Mitä teet täällä? Mitä sukunimi tarkoittaa? Minkä maalaisia vanhemmat ovat? Isovanhemmat? Niiden nimet? Miksi sinulla on tuollainen parta (Miikille)? Oletko itse pakannut laukkusi? Onko siellä aseita? Jne jne :heh: Lopulta muun porukan jo kauan istuessa bussissa, päästiin mekin passintarkastuksesta läpi. Luulen, että tämä kaikki johtuu siitä, että sukunimeni alkaa Al-kirjaimilla. :draamaa:
No hui. :shock: Tuota vastaanottoa ei varmaan ihan heti unohda :heh: Mäkin olisin Hurricanin tavoin todennäköisesti saanut elinikäiset traumat. :draamaa:

Mutta kuulosti kyllä todella mielenkiintoiselta reissulta, toivottavasti vielä jonakin päivänä pääsette Tel-Aviviin asti. :mrgreen:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Margot »

Rupesin kiivaasti miettimään, miten kääntäisin Aten sukunimen, jos joutuisin tuollaiseen tilanteeseen enkä kyllä olisi osannut. :shock: Aika hurjaa! "Miksi sinulla on tuollainen parta?" :rofl:
What color is your life?

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Hurjia juttuja Atella. :shock: Mä olisin varmaan ihan raukka ja neuvoton noissa tilanteissa. Mutta kiva, että matka oli muuten onnistunut! :peukku: :hali:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

En taidakaan lähteä koskaan reissuun Ate Al-sukunimen kanssa. :rofl: Hui mikä terroristi! :heh:
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Ilmottauduin hauskalle matkalle Tallinnaan! :uujee:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Ate
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3480
Liittynyt: 15 Marras 2004, 20:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Ate »

MrMemory kirjoitti:En taidakaan lähteä koskaan reissuun Ate Al-sukunimen kanssa. :rofl: Hui mikä terroristi! :heh:
Kauheen pelottava :heh: Olisinkohan tällä sukunimellä koskaan edes päässyt Tel-Avivin koneeseen :rofl: Kaapannut olisin :joojoo:
"Kyllä Suomen luonto on sitten kaunis. Varsinkin, kun se palaa."
-Miik-

Vastaa Viestiin