UMK 2012: Yleinen keskustelu

Euroviisut 2012 Bakussa

Suosikkisi TOP12:sta?

Aili - Mun taivas
7
4%
Aura Pineda - Kunpa vois
6
4%
Freeman & Uusi Fantasia - Noitanainen
10
6%
Iconcrash - We are the night
28
17%
Jari & Taika - Aamuyön ikuisuus
2
1%
Kaisa Vala - Habits of human being
28
17%
Kirahvi nimeltä Tuike - Sinisulkien viimeinen
3
2%
Leola - Rytmit rikkoutuu
8
5%
Mica Ikonen - Antaa mennä
2
1%
Pernilla Karlsson - När jag blundar
43
25%
Stig - Laululeija
8
5%
Ville Eetvartti - Lasikaupunki
24
14%
 
Ääniä yhteensä: 169

Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1799
Liittynyt: 25 Touko 2009, 23:19

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mr Kite »

JuhaUK kirjoitti:Kun kuitenkaan edes koko Kuppila, eikä varsinkaan Kuppila mediana, ole yksimielisesti sitä mieltä, ettei UMK-tiimi tiedä mitä tekee. Voi olla, ettei tulos kaikkia miellytä, mutta se ei välttämättä tarkoita sitä, ettei siellä tiedettäisi mitä tehdään.

Tuo viimeinen ihan yleisempänäkin pohdintana.
Yleisempää pohdintaa siis. Toivotaan, että UMK-tiimi tietää mitä tekee.
Vaikka kai hekin ovat erehtyväisiä, virheitä tekeviä ihmisiä kuten me muutkin.
Mutta toivottavasti oppivat mahdollisista erehdyksistään, virheistään sitten jatkossa - ja tulevina vuosina UMK:sta tulee yhä suurempaa suosiota nauttiva upea, hieno, onnistunut tapahtuma / kilpailu :peukku:

'

Avatar
TantePätsi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1538
Liittynyt: 08 Touko 2007, 19:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja TantePätsi »

Tämä on niin liikaa tädin heikolle sydämelle:
Ennen piti jännittää, kuka Suomea edustaa kisoissa, nyt pitää jännittää, mitä ihmettä Uuden musiikin kilpailussa vielä tapahtuu.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11530
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja romualdo »

ööö Margotin kysymykseen ^^ tuota kysykää vaan multa, mä oon ollu jo kauan pihalla ja männyntaimikossa tästä keskustel... UMK-ideoinnista... siis tuostajoukosta valitaan 3 eteenpäin noille klubikeikoille ketkuttamaan ihtiään... eli Freemanni, tuo rokkibändi sekä A. Pineda ... joo, ... muilla ei jakoa enää täsä vaiheessa. Ja tämä oli vain minun veikkaukseni... !

"Mitä kiihkeämmin tunnen, sitä enemmän tunnen olevani olemassa." Nivelle de La Chaussee.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Sillä ei ole mitään väliä, millä tavalla kukin maa kolmiminuutisensa valitsee, ainoastaan lopputulos ratkaisee. Tuikkikoon tänä vuonna Kirahvi Laululeijana ja laulakoon Better. Muutamia esiintyjiä lainatakseni. Bakun lavalla ratkaisee se, olemmeko trendien harjalla vai aallonpohjalla. Uskoisin tänäkin vuonna Suomen finaalipaikkaan. Ja siellä ainakin 50 pisteeseen. :peukku:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Pohjois-Karjalan Radio hehkuttanut tänään jo moneen otteeseen, että tänä iltana selviää UMK:n kuusi finalistia. :mitvit:
Olen Radio Suomesta eilisen ja tämän päivän aikana kuullut ainakin Stigin, Ailin, Auran ja Pernillan.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^Bassoradio mainitsee joskus Stigin, mutta ei soita biisiä. Näin underground-Helsingissä. :joojoo:
Mitäs MuzaMaza on mieltä ( ja muutkin), millä biisillä me erotumme Bakussa myönteisesti?
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

AntSan uusi blogi, tuhti paketti lueskeltavaa! :ihana:

http://yle.fi/alueet/kymenlaakso/2012/0 ... 28050.html

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8897
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

MuzaMaza kirjoitti: Olen Radio Suomesta eilisen ja tämän päivän aikana kuullut ainakin Stigin, Ailin, Auran ja Pernillan.
Nämä + Mica Ikonen ja JariTaika niin inhokkini ovat finaalia varten kasassa. :yrjo: Tai no Ailin kappaleen päästäisin kyllä mielelläni Bakuun. :)
Juurovissön kirjoitti:Mitäs MuzaMaza on mieltä ( ja muutkin), millä biisillä me erotumme Bakussa myönteisesti?
Kirahvit. :ihana: Ei (ehkä) kaikkien mielestä positiivisesti erottuva viisu, mutta silloin ainakin olisin ylpeä siitä, että olen suomalainen.
Qaj.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

akuankka13 kirjoitti:
Juurovissön kirjoitti:Mitäs MuzaMaza on mieltä ( ja muutkin), millä biisillä me erotumme Bakussa myönteisesti?
Kirahvit. :ihana: Ei (ehkä) kaikkien mielestä positiivisesti erottuva viisu, mutta silloin ainakin olisin ylpeä siitä, että olen suomalainen.
Oikein nasevasti sanottu, suorastaan nerokkaan loistavasti ja muutenkin viehättävän erinomaisesti. Etten sanoisi jopa täydellisesti. :peukku:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Sen enttiäänestyksen tulos julkaistaan viikon päästä. Satumaan UMK-sivuilta bongattua: Äänestyksen voittaja julkistetaan 10.2. klubikeikalla ja saman illan UMK-lähetyksessä. Ja toki myös meitinkin etusivulla jo kerrottu. :mrgreen:
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Disclaimer: Sisältää pahaa mieltä

Minusta formaatissa sinänsä ei ole mitään katastrofaalista muun kuin lähinnä tuomariston suppeuden ja minikokoisen finaalin suhteen. Ainoa asia mikä minua itkettää tämänvuotisissa "Suomen karsinnoissa" on se että oman musiikkimakuni mielestä tämänvuotinen kattaus on ihan käsittämätöntä mätää p*skaa. Jos 40:stä kappaleesta ei halua kuunnella toista kertaa kuin kahta laulua (joista korkeintaan toinen voi päästä yleisöäänestyksestä jatkoon), ei voi olla kovin tyytyväinen maansa karsintoihin. Olen samaa valittanut toki jo parina vuonna aiemminkin, mutta pahimman painajaiseni toteutumisen myötä voin vain todeta että alaspäin voitiin sittenkin tulla jopa viime vuosista. Ja roimasti.

Minun Eurovision Laulukilpailuni koostuu Vanhasta Musiikista, jota maustaa parista hassusta eurooppalaisesta maasta tulevat oudot, kokeelliset ja monesti huonot edustussävelmät. Jos Uusi Musiikki on tällaista kuin tämäniltainen UMK-ohjelma esittelee, ei Uusi Musiikki kiinnosta minua tippaakaan.

Kuudesta esitellystä kappaleesta toinen on toistaan huonompia ja turhempia - minua ei kiinnosta pätkääkään kuka pääsee jatkoon ja kuka ei. Tuomarit kehuvat juuri niitä asioita jotka omasta mielestäni ovat eniten syvältä.

Onneksi finaali-iltana tulee Putouksen finaali ja MF-semi, UMK:n voi sitten katsoa pikakelauksella vaikka seuraavalla viikolla.

Olen jäärä. Pitäkää nuorisomusiikkinne. :heh:
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8897
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Veikkaan, että finaalissa nähdään Iconcrash, Stig, Pernilla, Mica, Freeman ja The Spyro.
Qaj.

Nellie
Vessajonossa
Vessajonossa
Viestit: 61
Liittynyt: 18 Maalis 2010, 23:42

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Nellie »

^^Olin juuri tulossa kertomaan oman mielipiteeni tämän vuoden kisoista. Näköjään ei tarvinnutkaan, sillä tuossapa se tulikin. Voin allekirjoittaa melkein joka sanan :( .

Muoks. Ensimmäistä kertaa ikinä, voisin jättää Suomen finaalin katsomatta...

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

Jvvv kirjoitti:Onneksi finaali-iltana tulee Putouksen finaali ja MF-semi,
UMK:n voi sitten katsoa pikakelauksella vaikka seuraavalla viikolla.

Olen jäärä. Pitäkää nuorisomusiikkinne. :heh:
Jvvv tiivisti hyvin ajatukseni, joten eipä siihen juuri ole mitään lisäämistä. Ki-toos. :hali:
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Tulikohan nyt 400 000 katsojatavoite täyteen tällä kakkosjaksolla? :hihi:

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20452
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Itse tulen katsomaan koko finaalin alusta loppuun, kävi sitten miten tahansa. En anna jonkun UMK'n ja amatöörimäisten tuomarien pilata Suomen karsintafinaalia. Kannustan suosikkejani loppuun asti.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja itikka »

Jvvv kirjoitti:Disclaimer: Sisältää pahaa mieltä

Minusta formaatissa sinänsä ei ole mitään katastrofaalista muun kuin lähinnä tuomariston suppeuden ja minikokoisen finaalin suhteen. Ainoa asia mikä minua itkettää tämänvuotisissa "Suomen karsinnoissa" on se että oman musiikkimakuni mielestä tämänvuotinen kattaus on ihan käsittämätöntä mätää p*skaa.
Itse asiassa olen täysin eri mieltä Jvvv:n kanssa. Kattaus ei totaalisesti poikkea aikaisemmista vuosista ja tänä vuonna on hyvä se, että biisit jopa tuotetaan uudelleen ja live-esiintymiset tarkistetaan ennen finaalia. Mutta oma kritiikkini kohdistuu itse formaattiin, joka päinvastoin Jvvv:n mielipidettä on aivan katastrofaalinen. Formaattia kun nimittäin ei nähdäkseni ole. Kaikki muuttuu koko ajan, esim:
- ensin oli säännöt, jotka kielsi kappaleiden esittämisen ja sitten äkkiä TOP40-kappaleiden pitikin promota itseään minkä ehtivät
- kilpailu on nyt kilpailu ilman sääntöjä, koska YLE muuttaa niitä koko ajan, koska formaatti ei ole valmis
- tulee nettisuosikki ja sitä pitäisi äänestää. Kuitenkaan ei aluksi kerrottu, minne asti se pääsee, ja nyt ei tiedetä milloin se ilmoitetaan
- Ylen ilmoituksen mukaan nettisuosikilla on mahdollisuus jopa voittaa koko kisa, mutta tätä kappaletta ei sitten ole esim. UMK-levyllä

Formaatti on asia, jossa yleisö tietää mitä seuraavaksi tapahtuu. Esim. Idolssissa on ensin koelaulut, sitten teatteriviikonloppu, ja sitten ryhmistä äänestetään finalistit joita viikottain tiputetaan. Kaikille on selvää, mitä seuraavassa ohjelmassa tapahtuu. Tätä UMK ei ole. Miksi äänestää/seurata ohjelmaa, jos sen etenemisestä ei ole mitään selvää kuvaa/kirjattuja selkeitä sääntöjä?

Jo nuo sääntösekoilut ja nettiäänestyksen voittajan unohtaminen CD:ltä kertoo, ettei YLE:llä ole mitään valmista formaattia, vaan tämä vuosi on täysin tuulesta temmattu "formaatti" joka muuttuu jatkuvasti tekijöiden yllättävien oikkujen mukaan ja pikapalavereissa syntyneiden pikaideoiden pohjalta. Ehkä ensi vuosi on sitten selkeämpi jos yleläiset dokumentoivat tänä vuonna toteutetun ohjelmasarjan ja toistavat sen ensi vuonna. Mutta formaatiksi tätä tämän vuotista ei voi hyvällä tahdollakaan sanoa, koska hieman hutaisten tehty tämä karsintana on ja kaikkea ei ole alusta asti loppuun jaksettu miettiä.
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

[quote="itikka"][
Formaatti on asia, jossa yleisö tietää mitä seuraavaksi tapahtuu. Esim. Idolssissa on ensin koelaulut, sitten teatteriviikonloppu, ja sitten ryhmistä äänestetään finalistit joita viikottain tiputetaan. Kaikille on selvää, mitä seuraavassa ohjelmassa tapahtuu. Tätä UMK ei ole. Miksi äänestää/seurata ohjelmaa, jos sen etenemisestä ei ole mitään selvää kuvaa/kirjattuja selkeitä sääntöjä?
quote]
´
Itseasiassa pakko nyt sanoa, että finalisteja ei äänestetä Idolsissa ryhmistä, vaan TOP 15:sta joukosta tänä vuonna, eli tässä mielessä myös Idols on sortunut tähän formaattikaavan rikkomiseen.
Mielestäni yksi jännitysmomentti tässä koko formaatissa on se, ettei tiedetä kuinka monta tai miten tai milloin tippuu, kyllähän se kieltämättä sapettaa välillä, ettei tiedä tai Yle tekee jatkuvia uudistuksia, mutta muutama seikka olisi hyvä nostaa esiin:
1) Yle on lähtenyt muuttamaan euroviisukarsinnan suuntaa se on postiviista, sitä samaa vanhaa 5:stä 3 jatkoon ( 6 -4 etc.) tapaa kutsuartisteineen ei olisi kukaan jaksanut.
-> Nyt saadaan niitä tuntemattomien (ja tunnettujenkin) artistien parhaita kappaleita, eikä C-puolia kuten Anssi Autio ylen taholtakin kommentoi.
2) Ei formaattia yhdessä päivässä rakenneta, ylelle on käynyt epäonnea sattumuksia, varmasti myös mokia, mutta sormella osoittelu on typerää. Ensivuonna on kaikki jo huomattavasti selkeämpää.
3) Esittelemäsi Idolskin uudistuu jatkuvasti ja uusia sääntöjä vaiheita tms. otetaan tarpeen mukaan, samaa tekee myös yle.

Mielestäni nettisuosikki asia oli typerästi hoidettu, myönnettäköön, mutta muuten on positiivista, että yle edes tekee jotain, eikä tyydy samaan vanhaan kaavaan!
Myös finalistien vähäinen määrä ei miellytä, mutta joku voi olla ihan eri mieltä! :)

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

eurovision.tv:kin osaa uutisoida, että ensi viikolla jatkaa kolme. :rofl: Kahdeksanhan siellä on, kun neljä+1 on jo valittu. Vai sittenkin yhdeksän. Ylen uutisen mukaan kymmenen jatkaa tällä hetkellä. :rofl2:
Next Friday the remaining six acts will be featured in the third show, and a further three will proceed to the next stage.
Uuden Musiikin Kilpailun pudotuspeli alkoi - jatkossa vielä kymmenen kappaletta
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

MrMemory kirjoitti:Ylen uutisen mukaan kymmenen jatkaa tällä hetkellä. :rofl2:
Niin, neljä tässä jaksossa jatkoon päässyttä ja kuusi seuraavan jakson biisiä. Se yleisöäänestyskappale ei ole vielä periaatteessa mukana.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Joo, joo, kyllä minä tiedän he periaatteessa tarkoittavat, mutta kuinka moni muu tämän kaiken tajuaa, joka ei käänteitä seuraa joka päivä. :heh:
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja itikka »

Vilsku kirjoitti:
itikka kirjoitti:Formaatti on asia, jossa yleisö tietää mitä seuraavaksi tapahtuu. Esim. Idolssissa on ensin koelaulut, sitten teatteriviikonloppu, ja sitten ryhmistä äänestetään finalistit joita viikottain tiputetaan. Kaikille on selvää, mitä seuraavassa ohjelmassa tapahtuu. Tätä UMK ei ole. Miksi äänestää/seurata ohjelmaa, jos sen etenemisestä ei ole mitään selvää kuvaa/kirjattuja selkeitä sääntöjä?
Itseasiassa pakko nyt sanoa, että finalisteja ei äänestetä Idolsissa ryhmistä, vaan TOP 15:sta joukosta tänä vuonna, eli tässä mielessä myös Idols on sortunut tähän formaattikaavan rikkomiseen.
Tietenkin formaattia voidaan muuttaa, mutta se tiedetään ennakkoon. Samoin Melodifestivalenin formaattia muutetaan melkein vuosittain, mutta niistä muutoksista ilmoitetaan, kuten tuosta Idols-muutoksestakin on ilmoitettu ennen tuotannon aloittamista (itsehän en Idolsia seuraa, joten sen muutokset on mennyt ohi, mutta ilmeisimmin tuossa vaiheessa ei vielä olla ja sen kohdan muutokset viestistäsi päätellen tiedossa kuitenkin on)
Vilsku kirjoitti:Mielestäni nettisuosikki asia oli typerästi hoidettu, myönnettäköön, mutta muuten on positiivista, että yle edes tekee jotain, eikä tyydy samaan vanhaan kaavaan!
Ne asiat, jotka positiiviseksi koen, luettelinkin. Ja ne onneksi koskee itse biisejä ja niiden jatkojalostamista ja esiintyjän esiintymiskykyjen testausta. Ne ovat todella hyviä uudistuksia vanhaan malliin verrattuna. En siis itke vanhan formaatin perään. Mutta sen perään itken, että uusi formaatti ei ollut valmiiksi mietitty ja pureskeltu ennen käyttöönottoa. Tästä vuodesta jää siksi itselleni varsin amatöörimäinen ja tuuliviirimäinen maku YLEn "formaatista". Tänä vuonna "formaatti" ei ole katsojaystävällinen ja selkeä, kun ei se ilmeisesti tekijöillekään ole ollut selkeä alusta asti.
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Ja esctoday uutisoi, että:
Second elimination in UMK

2 acts eliminated in Finland, 11 more in the running
:heh:

Jäämme mielenkiinnolla odottamaan, mitä seuraava jakso tuo mukanaan. :uujee:
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

itikka kirjoitti:Mutta sen perään itken, että uusi formaatti ei ollut valmiiksi mietitty ja pureskeltu ennen käyttöönottoa. Tästä vuodesta jää siksi itselleni varsin amatöörimäinen ja tuuliviirimäinen maku YLEn "formaatista". Tänä vuonna "formaatti" ei ole katsojaystävällinen ja selkeä, kun ei se ilmeisesti tekijöillekään ole ollut selkeä alusta asti.
Tätä ei olisi voinut paremmin ilmaista. :hali: Juuri tuo kaoottisuus ja sekavuus saa mut näkemään punaista UMK:n suhteen.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8897
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

The Spyro kertoo facesivuillaan aika suorasti päässeensä jatkoon ja klubikeikalle. Jotenkin minusta vain tuntuu, että tuomarit eivät ole osanneet päättää jatkoonpääsyä Spyron ja jonkun toisen artistin välillä ja sitten sopineet, että "järjestetäänpäs se meidän sisäpiirisuosikki jatkoon sitten toisin keinoin". :roll: Eli tämä koko puhelinäänestyskin olisi vain pelkkää lavastusta, jolla yritetään pitää Jessican ja Martinan fanit tyytyväisinä.
Qaj.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30498
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

^ Puhelinäänestyksen lavastaminen olisi petos, siis ihan rikoslain mielessä. Sellaiseen syyllistymällä YLE ottaisi oikeusjutun riskin, mikä tuntuu aika kaukaa haetulta tällaisen karsinnan sivujuonteen vuoksi.

Sääntönatsit voisivat kyllä vaatia The Spyron hylkäämistä, sillä onhan tuo ilmoitus niin läpinäkyvä. UMK:n säännöt:
1.3. Kilpailijat eivät saa kertoa julkisuuteen kilpailuprosessin eri vaiheista, tuloksista tms. ennen 17.2.2012 klo 22.00. Ylellä on oikeus hylätä kilpailija(t), jo(t)ka ei(vät) noudata salassapitovelvollisuutta tai muita kilpailun sääntöjä.
Tosin eihän noilla muillakaan säännöillä ole ollut merkitystä, joten tuskin tälläkään.

Äänestyksen tuloksessa ei ole minusta mitään kovin yllättävää. Tällaisen äänestyksen voittaa se, joka saa faninsa parhaiten masinoitua ja jolla on mitä masinoida. Viisufanisuosion kanssa äänestyksellä on melko vähän tekemistä ja kansansuosion kanssa ei senkään vertaa. Yrittäkää vaikka huviksenne arvioida, kuinka suuri osa 192 000 katsojasta 1) oli kanavalla aivan ohjelman loppusekunneilla, 2) huomasi äänestyksen olemassaolon, 3) tajusi kupletin juonen, 4) vaivautui UMK:n nettisivuille, 5) kuunteli kappaleet, 6) viitsi uhrata rahaa suosikkinsa äänestämiseen. Ei siitä kovin suurta määrää jää jäljelle. :heh:

The Spyro tuskin muuten oli mikään YLE:n erityinen suosikki. Ensimmäisessä lähetyksessä bändiä ei esitelty lainkaan toisin kuin Jessica ja Martina.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30498
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Samalla sääntöjä etsiessä tuli huomattua, että "formaatti" taas vaihteeksi elää. Elää tällä kertaa hyvään suuntaan mutta haloo, YLE, eikö näitä asioita olisi voinut miettiä jonkin verran etukäteenkin. :heihaloo: :rofl:

http://satumaa.yle.fi/umk/nain-umk-etenee
6. TOP8 ja yleisöäänestyksen voittaja esiintyvät klubikeikalla Helsingissä DOMissa 10.2. Tuomaristo karsii kilpailijoista kaksi. TOP7 julkistetaan ohjelmassa 17.2.

7. Yleisö saa äänestää TOP7:stä viisi varmaa finaaliin menijää. Äänestää voi 17.2.-23.2.

8. Viisi eniten yleisöääniä saanutta pääsee suoraan finaaliin. Kaksi vähiten ääniä saanutta esiintyy suorassa lähetyksessä perjantaina 24.2. Tuomarit valitsevat heistä kuudennen finalistin seuraavan päivän finaalilähetykseen.

9. TOP6 esiintyy 25.2.2012 Helsingin Jäähallin finaalissa. Yleisö äänestää voittajan kaksivaiheisessa puhelinäänestyksessä.
Vai oliko tämäkin kaikki jo tiedossa enkä vain itse ollut kärryillä. Luulin yleisön pääsevän äänestämään vasta finaalissa.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Dana123
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 862
Liittynyt: 23 Touko 2011, 15:13

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Dana123 »

siis mulle alkaa vähän jo toimimaan toi UMK, mut en tajuu sitä kun tuomaristolla on mielipide "tässä ei etsitä euroviisuu" niin et miks ihmeessä voittaja pääsee euroviisuihin jos koko formaatis ei etsitä euroviisu edustajaa. Mä niin toivon et Checkmate nousis takas kisaan koska oli porukan paras. Tosin better on kisan toisiks paras et jatkopaikka myös hänelle olisi ansaittu. Katookohan tätä ohjelmaa kukaan muu kun me viisufanit?
No, I can't even read the news today
cause everything reminds me of yesterday

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Jospa formaatti on hakusessa koska yle on halunnut varata option muutoksiin palautteen perusteella? Monista sääntöjen olisi pitänyt olla etukäteen kivitauluun hakattuina, mikä varmasti helpottaisi seuraamista, mutta entäpä jos näitä muutoksia toteutetaan oikeasti näin ekalla kerralla nyt heti eikä ensi vuonna senkin mukaan mitä matkalla ilmenee? :miettii: No, eikö moni toivonutkin sitä yleisöäänestystä aikaisempaan vaiheeseen?
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
Kosti-71
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6834
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 01:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Kosti-71 »

Itikkaa mukaillen, miekin haluaisi tähän kisaan selvät säännöt jotka eivät muutu koko ajan.
itikka kirjoitti: Kaikki muuttuu koko ajan, esim:
- ensin oli säännöt, jotka kielsi kappaleiden esittämisen ja sitten äkkiä TOP40-kappaleiden pitikin promota itseään minkä ehtivät
- kilpailu on nyt kilpailu ilman sääntöjä, koska YLE muuttaa niitä koko ajan, koska formaatti ei ole valmis
- tulee nettisuosikki ja sitä pitäisi äänestää. Kuitenkaan ei aluksi kerrottu, minne asti se pääsee, ja nyt ei tiedetä milloin se ilmoitetaan
- Ylen ilmoituksen mukaan nettisuosikilla on mahdollisuus jopa voittaa koko kisa, mutta tätä kappaletta ei sitten ole esim. UMK-levyllä
Ja nämä Timoteuksen informoidut uudistukset laittavat pääni taas entistä enemmän sekaisin.

"6. TOP8 ja yleisöäänestyksen voittaja esiintyvät klubikeikalla Helsingissä DOMissa 10.2. Tuomaristo karsii kilpailijoista kaksi. TOP7 julkistetaan ohjelmassa 17.2.

7. Yleisö saa äänestää TOP7:stä viisi varmaa finaaliin menijää. Äänestää voi 17.2.-23.2.

8. Viisi eniten yleisöääniä saanutta pääsee suoraan finaaliin. Kaksi vähiten ääniä saanutta esiintyy suorassa lähetyksessä perjantaina 24.2. Tuomarit valitsevat heistä kuudennen finalistin seuraavan päivän finaalilähetykseen.

9. TOP6 esiintyy 25.2.2012 Helsingin Jäähallin finaalissa. Yleisö äänestää voittajan kaksivaiheisessa puhelinäänestyksessä."

Mä olen tippunut totaalisesti kärryiltä. Vai olikohan se kenties tämän formaatinkin tarkoitus. Kaikki on niin ihanan yllätyksellistä.
Onnistumiset nostavat itseluottamusta. T: ikuinen sinkku

Lukittu