Mica Ikonen - Antaa mennä

Euroviisut 2012 Bakussa

Mica Ikonen - Antaa mennä

*****
2
3%
****
10
13%
***
28
35%
**
24
30%
*
15
19%
 
Ääniä yhteensä: 79

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Mica Ikonen - Antaa mennä

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Kyllä minä tästä vieläkin pidän, Mican ääni on kiva ja biisi ja tarina rullaa kivasti eteenpäin. C-osa todella hyvä. Vähän tulee Antti Kleemola mieleen juu, mutta onneksi tykkään Kleemolan materiaalista. :mrgreen:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Maarushka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3115
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mica Ikonen - Antaa mennä

Viesti Kirjoittaja Maarushka »

Tää on ihan jees ja olen aina pitänyt (salaa) Micasta. Metro Livessä kerrotaan, että biisi käännetään englanniksi, jos voitto osuu kohdalle.
I don't want more choice, I just want nicer things!

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Mica Ikonen - Antaa mennä

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Micasta olen aina tykännyt. XL-viitosenkin aikana hän oli mun mielestä varsin symppis poika. On sitä edelleen. Ei voi olla paha ihminen, eihän! Tämän finaalipaikka oli kyllä aikamoinen yllätys mulle. Luulin, että jotain tarkoituksen mukaisesti huutavia Moobseja olis jatkoon valittu, mutta onneksi niin ei sitten käynytkään. Ihan mukavaa, radioystävällistä mainstream-iskelmäpoppia. Pääsee soittolistoilleni, mutta Bakun matka taitaa jäädä mukavantuntuiselta kundilta haaveeksi.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Mica Ikonen - Antaa mennä

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Sellasta letkeää taustamusaa, tän tahdissa ajelisi mieluusti kauniina kesäpäivänä. Harmiton ja vähän mauton, sopii hyvin Micalle.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Mica Ikonen - Antaa mennä

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Mica on tosi hyvä laulaja, mutta samat fiilikset kuin aluksi - miksei sille ole annettu parempaa ja tiukempaa menopalaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mica Ikonen - Antaa mennä

Viesti Kirjoittaja Margot »

Eihän tämä huono missään nimessä ole. Kuulostaa valitettavasti vaan vähän siltä, että entinen poikabändiläinen kaivautuu haudastaan ja laulelee viimeisillä voimillaan jotain väsynyttä.
What color is your life?

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3677
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mica Ikonen - Antaa mennä

Viesti Kirjoittaja Subculture »

Biisin säveltäjä on ex-Kemopetrol muusikko eli Laura Närhen bändikaveri.

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Mica Ikonen - Antaa mennä

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Subculture kirjoitti:Biisin säveltäjä on ex-Kemopetrol muusikko eli Laura Närhen bändikaveri.
Viittaatko tällä biisin jatkonpääsyn syyhyn vai muuten vain kerrot?
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Mica Ikonen - Antaa mennä

Viesti Kirjoittaja romualdo »

tää on siis hei tosi giva, tulee mieleen huikean hyvä, no se letkeys mikä putosi meijän vinaalista, Osmo Ikosen viimeisin taidenautinto.... niin niin just se.... tää menköön kans ihan hyvien länsituulien kera niin pitkälle ku mahista... ei kuitenkaan Ailin ym. edelle... tai samase... yksinumeroinen sijaluku odottaa meitä jälleen vaihteeksi bakustadissa .....

"Lyhdyn surullinen katse kadun viileissä kasvoissa. Kulkija nostaa kauluksensa kuunnellen. ..."
Eräs viisuhistoriamme hienoimpia tekstejä, Märkää Asfalttia, Tamara Lund 1966, 3.sija, Toivo Kärjen ja ... kenen hitto vie oli tämä All the time top 3:een päässyt lyriikkamme .... !??

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Mica Ikonen - Antaa mennä

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Jotenkin tässä kappaleessa tulee vähän mieleen ARTo, se ei vain ole niin jämäkkä. Hieno biisi, onneksi pääsi jatkoon. Nostan tätä vähän ylöspäin puntarissani.. 4,4 näin aluksi.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3677
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mica Ikonen - Antaa mennä

Viesti Kirjoittaja Subculture »

Samiasd kirjoitti:
Subculture kirjoitti:Biisin säveltäjä on ex-Kemopetrol muusikko eli Laura Närhen bändikaveri.
Viittaatko tällä biisin jatkonpääsyn syyhyn vai muuten vain kerrot?
Se oli toteamus ja taustatieto tälle biisille, ei kannanotto.

Avatar
Sarppa
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 340
Liittynyt: 03 Elo 2005, 20:19
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Mica Ikonen - Antaa mennä

Viesti Kirjoittaja Sarppa »

Tää on just sellainen biisi, joka joutuu Radio Novan kesäsoittoon ja johon kyllästyy kolmannen soittokerran jälkeen. Ja lopuksi sulkee koko radion kun ei vaan jaksa kuunnella samaa biisiä kerran tunnissa. Säälistä kaksi tähteä.

Avatar
Diggari
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 750
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mica Ikonen - Antaa mennä

Viesti Kirjoittaja Diggari »

Tämä soitettiin aamuradiossa kun olin aamiaisella, ja nythän tämä sitten pyörii päässä, vaikka "taak KAAsi ke VENnä" ärsyttää mahdottomasti. Grrr... En tiedä tykkäisinkö jos kääntyisi nopsaan enkuksi, jossa painotukset saa paremmin kohdalleen.

Vesna
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 493
Liittynyt: 15 Maalis 2011, 13:54

Re: Mica Ikonen - Antaa mennä

Viesti Kirjoittaja Vesna »

Oon luullut että Mica laulaa "Takasin mennä" :D

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Mica Ikonen - Antaa mennä

Viesti Kirjoittaja toivo »

Tulee mieleen Martti Saarisen "se alkaa taas" ym tusina biisit. Tylsä. Miten tämmönen voi päästä näin pitkälle?

Avatar
TantePätsi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1538
Liittynyt: 08 Touko 2007, 19:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mica Ikonen - Antaa mennä

Viesti Kirjoittaja TantePätsi »

Niin kovin keskinkertaista. Ainoa piristys on artiKUUlaTio ja PaiNOOOtus. Esiintyjähän on energinen, mutta kun itse teos ei ole.

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Mica Ikonen - Antaa mennä

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

En ole vieläkään jaksanut kuunnella tätä kymmentä sekuntia pidempään. Mica on toki mainio esiintyjä mutta biisinsä niin yhdentekevä ettei tosikaan.
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Mica Ikonen - Antaa mennä

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Joo, edelleen hirveä sääli, että kappale on niin keskinkertainen ja lattea kuin on. Micalle hastetta, vieläkin muistan kuinka loistavan, loistavan version se tarjoili Tartu Mikkiin ohejlmassa ja lauloi muut ihan pihalle..
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Mica Ikonen - Antaa mennä

Viesti Kirjoittaja Happy »

Live-esityksessä Mican ääni oli aivan jumalattoman hyvä, vaikka kappale olikin vähän huono.. ,mutta minun puolestani vaikka tämä edustamaan Bakua, kun ei ole oikein parempaakaan tarjolla..
Mutta Micalle iso plussa.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
MrMemory
Kondiittori
Kondiittori
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mica Ikonen - Antaa mennä

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Tässä Mica keikkailee.

"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mica Ikonen - Antaa mennä

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Mua oikeesti pelottaa että tää voittaa. :apuva:
Meow cat, please meow back.

Viisuihminen
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 91
Liittynyt: 07 Touko 2011, 20:50

Re: Mica Ikonen - Antaa mennä

Viesti Kirjoittaja Viisuihminen »

Mun mielestä laulu ei toiminut.. Tulee väkinäisesti pelkästä kurkusta.. mutta kuten yleisessä keskustelussa sanoin, voi olla että kaikki johtuu meidän uudesta uljaasta telkusta (sisustukseen sopiva litteä :heh: ), jossa äänentoisto ei ole paras mahdollinen. Ehkä sitten kun saadaan viriteltyä siihen kaiuttimet niin kaikki valaistuu :mrgreen:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Mica Ikonen - Antaa mennä

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Voin tässä tunnustaa että mulla on v*ttuilumielessä haetut omistuskirjoituksella olevat XL5-nimmarit :puna: , mutta Mica Ikonen on kyllä yksi tämän maan parhaimpia miesesiintyjiä. Se saa tämän kaiken vaikuttamaan niin helpolta ja kivalta, rullaavalta. Loistava poppari, näistä Ikosistakin ehdottomsti rennompi ja antavampi, mä näkisin että jätkässä olisi ainesta paljon puuttuvaksi suomalaiseksi miespuoliseksi megapoppariksi, robbie williamsiksi tms :peukku: . Kunnon biisejä vaan Micalle nyt!!!
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Mica Ikonen - Antaa mennä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Juuh, eivät kaikki pysty tuollaista revittelyä esittämään noin luontevasti. Esitys oli niin pätevä, että kai pitää nostaa tämä tyhjänpäiväisyys sen ansiosta kolmeen tähteen.
Rise, angel, shine, love!

Bandido
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 350
Liittynyt: 28 Tammi 2012, 03:12

Re: Mica Ikonen - Antaa mennä

Viesti Kirjoittaja Bandido »

Kertosäe kopio Robbie Williamsin Strong biisistä.

Avatar
PikkuGwyneth
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2227
Liittynyt: 20 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mica Ikonen - Antaa mennä

Viesti Kirjoittaja PikkuGwyneth »

Tykkään Micasta hirveästi. :ihana: Mutta menikö klubikeikan veto nyt yliyrittämisen puolelle?

Biisi ei oikein toiminut livenä. Levyltä vielä menetteli. A-osa junnaa ja B-osa meni turhaan huutamiseksi.

On paljon miksauksesta kiinni, saadaanko biisin groovekoukut kuulumaan ja taustalaulut balanssiin.
Kymmenen sientä.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Mica Ikonen - Antaa mennä

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ ei minusta. Toki makukysmys, mutta kyllä minusta ehdottomasti silloin pitää ampua, kun on rahkeita ja taitoa tehdä se sulavasti (vrt. Villen töksähtävä siirtymä) ja biisi siihen antaa mahiksen. Tämä biisi hyötyy suunnatomasti Mican revittelyistä - se on muutenkin nostattavaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Albatrossi

Re: Mica Ikonen - Antaa mennä

Viesti Kirjoittaja Albatrossi »

Mica on ollut mulle aikamoinen yllätys. Minulla ei ollut mitään mielikuvaa aikaisemmin Micasta. Tiedän kyllä XL5:n, mutta en ole koskaan kuunnellut sitä :puna: .

Harvinaisen luontevaa lavalla olemista, laulaa hyvin ainakin tuon pätkän perusteella. Laulu kuulostaa ja näyttää helpolta ja niinpä revittelykin onnistu pinnistelemättä. Yliyrittämistä tai revittelyä ei ollut mielestäni yhtään. Yleensä minua häiritsee se, kun aina pitää revitellä ollakseen "kunnon tulkitsija" ja pilataan biisien nyanssit. Mica tiesi missä mennään.

Harmi, etten ole nähnyt sitä Tartu Mikkiin- jaksoa. Tuntuisi sopivan just poppis-biiseihin.

Kappale valitettavasti on vaan pikku nätti. Olisi kiva kuulla englanniksi.

Hyvistä biiseistä on nykyään pulaa eli mistä sellainen saataisiin Micalle.

Avatar
PikkuGwyneth
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2227
Liittynyt: 20 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mica Ikonen - Antaa mennä

Viesti Kirjoittaja PikkuGwyneth »

ta1ja kirjoitti:^ ei minusta. Toki makukysmys, mutta kyllä minusta ehdottomasti silloin pitää ampua, kun on rahkeita ja taitoa tehdä se sulavasti (vrt. Villen töksähtävä siirtymä) ja biisi siihen antaa mahiksen.
Joo, tuo on kyllä totta.

Selittelen vähän omaa kirjoitustani. Oon nähnyt Mican keikan, ja olin siellä ihan tohkeissani! Revittely oli luontevaa ja tapahtui juuri oikeissa kohdissa. Mutta keikkatilanne on niin erilainen kuin yhden biisin veto. Keikalla yleisö ja bändi ehtivät keikalla lämmetä ja päästä samalle aaltopituudelle. Yleensä jos on loistava laulaja (kuten Mica), niin suurimmaksi osaksi riittää, että laulaa kohtuullisen "normaalisti", ja muutamissa kohdissa revitellään. Laulajalla itsellään voi tulla sellainen harha, että se "normaali" laulanta ei "kuulosta miltään", ja koko ajan tulee reviteltyä (etenkin tilanteessa, jossa vedetään vain yksi biisi). Mutta se "normaali" laulanta voi kuulostaa kuitenkin rennoimmalta ja luontevimmalta.

Mun mielestä ylipäätään tämmöiset tilanteet (kilpailut), missä vedetään vaan yks biisi ja kaikki ruotivat sitä hemmetin tarkkaan, ovat musiikin ja muusikon kannalta keinotekoisia.
Kymmenen sientä.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Mica Ikonen - Antaa mennä

Viesti Kirjoittaja romualdo »

TomppaJr kirjoitti:Mua oikeesti pelottaa että tää voittaa. :apuva:
mitäs pelättävää tässä...on. Jos ei Aili niin sitten tämä Bakuun, koska kundin jännän käheän seksikäs ääni on ylivoimaisesti paras, Mr Voice tänä vuonna, kyllä, siinä missä Christer Sjögren on Mr Voice Ruohtin karsinnoissa, ylivoimain... no ei, onhan siel Dannykin mut siis, no kakat, mitäs mä ny rupean töpeksimään .... no okei, sanotaan silti että erittäin ylivoimainen.... onhan tuol Christerillä n. 1000 kertaa enemmän kokemusta ja lavakeikkoja kuin muilla osanottajilla siellä .... joo, sikäläisittäin siis ja Mica taas sit meillä, konkari jos kukaan yhdessä Nunun eli Freemanin ohella ....
tosi hyvä veto, ja biisi .... ja no, kundin hiukset pois, ei tollaista lättähattukampausta vaan kaljupääks ennemmin.... ja siishen maalataan suomen lippu ... no ei sentääs, täältä riittää näitä hyviä stailaus ym. vinkkejä solisteille, toivottavasti he käyvät tunnon tarkasti nämä meidän sivustot läpitte tiimiensä kanssa .... :hihi:

"Hän on luotu kuulemaan, hän on luotu tuntemaan. Kuuntele kun kertoo hän, silloin on hänkin saanut ystävän." Ystävä -78 Katri-Helena Koistinen/Kalaoja finnish selection/2nd place
Viimeksi muokannut romualdo, 16 Helmi 2012, 23:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Lukittu