UMK 2012: Yleinen keskustelu

Euroviisut 2012 Bakussa

Suosikkisi TOP12:sta?

Aili - Mun taivas
7
4%
Aura Pineda - Kunpa vois
6
4%
Freeman & Uusi Fantasia - Noitanainen
10
6%
Iconcrash - We are the night
28
17%
Jari & Taika - Aamuyön ikuisuus
2
1%
Kaisa Vala - Habits of human being
28
17%
Kirahvi nimeltä Tuike - Sinisulkien viimeinen
3
2%
Leola - Rytmit rikkoutuu
8
5%
Mica Ikonen - Antaa mennä
2
1%
Pernilla Karlsson - När jag blundar
43
25%
Stig - Laululeija
8
5%
Ville Eetvartti - Lasikaupunki
24
14%
 
Ääniä yhteensä: 169

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

En tajua mitä täällä oikein tapahtuu, kun viestit tulee monta kertaa ja sitten kun poistaa toisen niin toinenkin poistuu. No joo, mutta mulla oli kommentti MF:stä että vaikka en-niin-vähänkään kammoksu scglager-humppaa, niin tänä vuonna ekan semin perusteella ruotsalaiset ovat skarpanneet aivan loistavasti, ja MF:t ovat modernimpia aja ajankohtasempia kuin minun mielestäni ennen. Lisäksi viihdyttäviä ja Isosti tehtyjä joka saa UMK:n näyttämään siltä mitä se on, kotikutoisten demobiisien ohjelmalta. Toivottavasti lopussa tuotanto parantuu paljon.

Ja sellainen itselle uusi huomio, että äänestyksessä vaan biisin nimi joka kertoo että tosiaan etsitään sitä kappaletta.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Onkos tästä ollut puhetta? :mitvit:

"Pääset ystäväsi kanssa Uuden Musiikin Kilpailun finaaliin yhden lipun hinnalla. Tarjous on voimassa ystävänpäivään 14. helmikuuta asti. Voit hankkia kampanjaliput Lippupalvelusta."

Liput 15-20 euroa. Mitäs me fanit maksettiin niistä alelipuista. Nelisenkymppiä. Hauskaa. :rofl:

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

:draamaa: Fanit 40€/hlö, muut 20€/2hlö? No joo

Mieleeni on myös palautunut tuottaja Anssi Aution väite, että häntä kylmäsi kun hän tajusi keitä kaikkia SUURIA nimiä tuomaristo tiputti pois, kun he eivät tienneet keitä tiputtivat. Siis joo, toihan on ihan jees systeemi, että ei annettaisi tuomarien tietää, että kuka kipaleen esittää, mutta korjatkaa jos olen väärässä: Siis demoversioissa lauloivat ihan lopulliset esittäjät?

Näin ollen herää kysymys, että eivätkö nämä kovanimiset alan ammattilaiset muka tietäneet, että demolla laulaa Movetron, Antti Tuisku, Anna Abreu, Nightwish, Chisu, Anna Puu, The Rasmus, Sunrise Avenue, Tarja Turunen, Jari Sillanpää, Jenni Vartiainen, Kaija Koo, Juha Tapio....... (leikitellään nyt ajatuksella, että nämä kaikki kisaan hakivat :heh: )

Siis ihan nyt vain muutaman mainitakseni, jos kerran tuottajaa oikeen KYLMÄSI kun hän tajusi keitä tuomariston onnistui tiputtaa jatkosta. Tuohan on siis ymmärrettävä niin, että TODELLA isoja nimiä on pyrkinyt mukaan. Onko minun siis uskottava tuo väite, että nämä kaikki ISOT nimet onnistuttiin pudottamaan jatkosta? Ettei ihan vahingossakaan tuomaristo pitänyt yhtäkään heistä niin hyvänä, että paikka TOP40 joukkoon olisi irronnut? Siis ihanko oikeesti? :surrur:

Ja toinen asia, mitä olisi tapahtunut jos tuomaristo olisi valinnut jatkoon kaikki nämä suuret ja tunnetut nimet, jotka mahdollisesti hakivat kisaan. Teoriassa siis meillä voisi nyt olla tilanne, että UMK:ssa olisi jatkossa 12 Suomen musiikkitaivaan kirkasta tähteä.... Nämäkö sitten olisi pistetty klubikiertueelle petraamaan lavaesiintymistään? Heillekö olisi annettu ohjeita miten parantaa? Hekö olisivat kädestä pitäen opetelleet laulamaan nuotilleen? Ihanko oikeesti? Vuosikausia keikkailleet ja tai muuten vaan suurta kansansuosiota nauttineet, kokeneet artistit muka pistettäisiin läpi jostain treenausmankelista..... Elekää viittikö huijata..... :shock:

Sanokaa suoraan vaan, että UMK:ssa tarkoitus on päästää ei-niin-isot-nimet esille. Sanokaa se suoraan, älkääkä yrittäkö uskotella, että teoriassa, SIIS TEORIASSA, olisi mahdollista, että 12 finalistia olisivat suuria nimiä, kunhan vain heidän kappaleensa olisivat olleet parhaimmasta päästä. Juu ei, mä veikkaan, että tyyli on ollut
"Movetron (ynnä muut, joita tiputtaessa tuottajaa muka kylmäsi), juu ei kiitos, liian tuttu nimi. Seuraava" :draamaa:

Tämä siis vain mun mielipide. Pyydän anteeksi, jos se jotakuta loukkaa. :joojoo:
Mutta mun on vain niin kauheen vaikea tajuta, että jokaikinen suuri nimi olisi onnistuttu tiputtamaan. Ettei yksikään lähettänyt tarpeeksi hyvää demoa? Nämä kaikki 40 olivat siis parempia kuin yhdenkään suuren nimen?

Kaikki tässä tämä formaatin rakenteessa vaan huutaa, minun mielestä, että tässä ei ollu tarkoituskaan antaa niille kirkaimmille nimille mahdollisuutta. Olettaen siis, että sellaisia edes haki mukaan.
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Clara
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3116
Liittynyt: 29 Elo 2004, 19:59

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Clara »

Gentedimare

Tekstisi on kuin suoraan minun näppäimistöltä, niin samoissa ajatuksissa olen kanssasi tästä loistokkaasta :shock: Uuden musiikin kilpailusta ja karsinnasta :jupinaa:
gentedimare kirjoitti::draamaa: Fanit 40€/hlö, muut 20€/2hlö? No joo
Juuri näin :niinpa:

Tuli sit järjestäjille hätä negatiivisesta julkisuudesta ja nyt tarjoillaan armopaloja :yrjo: jos vaikka jotakuta sattuisi kiinnostamaan ja saapuisi vielä paikan päälle kisaa katsomaankin.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

rosetta kirjoitti:
Mickey Joe kirjoitti:Ruotsissa ei tulisi kuulonkaan, että tuottaja toteasi lähetyksessä: "Muistakaa, ettei tässä etsitä mitään euroviisua!"

Jos näin kävisi, niin moinen kommentti päätyisi Expressenin ja Aftonbladetin etusivulle ihmettelyjen kera :eeek: .
Sen mitä olen Ruotsin karsintoja seurannut, niin kyllä siellä puhutaan lähinnä vain Melodifestivalenista eikä pahemmin viitata euroviisuihin.
Totta. Melodifestivalenissa ei euroviisuista juurikaan puhuta yhtikäs mitään. Tokihan se ohimennen mainitaan, että myös kansainväliseen edustustehtävään tuo voittaja joskus sitten menee... sitä sääntöihin kirjattua pykälää tosin ei korosteta, että jos voittajaesittäjä ei ole SVT:n mieleen, voi tv-yhtiö vaihtaa hänet/heidät kansainväliseen finaaliin. MF-voitto on Ruotsissa jo niin kova juttu, että ESC on vain pieni lisäbonus ja samalla myös riski, sillä jos menestys on kehnoa, on luvassa Aftonbladetin julkinen nöyryytys ja takapakkia uralle.

Sagapon kanssa samaa mieltä :hali:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja mpappa »

No voi hyvänen aika tätä mustamaalaamisen määrää...
Love shine a light

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

gentedimare kirjoitti::draamaa: Fanit 40€/hlö, muut 20€/2hlö? No joo
Mutta onhan tässä se puoli, että fanit saivat valita paikkansa sieltä ihan eturiveistä. Ei ole meinaan ihan sama seisoa jossain kentällä valovuodenpäässä lavasta, josta näkee pienen hippusen valoja tms., kuin aivan lavan etuosassa!
Mutta täytyyhän ne paikat kuitenkin jotenkin täyttää.. ja eikös nuo liput ollu OGAEN kautta 35 euroa tai jtn. (ihan kuin se mitään muuttaisi :DD)

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19794
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Eikös yksi lippu ollut vielä vähän aikaa sitten alkaen 30 euroa? Ja nyt pääsee jo kaksi 20 eurolla. Ei tosin ole ihme, sillä Lippupalvelun sivuilta katselin, että lippuja on yhä myymättä paljon, jopa E-katsomon kutosriviltä. Huonoimmin myyvät ovat yhä lähes tyhjiä. Tosin kun ottaa huomioon finalistien tason ja tunnettavuuden ja sen, ettei muidenkaan esiintyjien esiintymistä ole juuri julkisuudessa hehkutettu, en ihmettele lippujen huonoa myyntiä.

Eikös vuonna 2005 Suomen karsintojen semifinaaleihin päästetty ihmisiä sisään ilmaiseksi, ettei tarvinnut kuvata tyhjiä penkkejä? Tällä kertaa niitä tyhjiä penkkejä vain on huomattavat määrät enemmän, joten tällä kertaa ei riitä laittaa hallin oveen eteen ilmoitusta "Tule katsomaan Uuden musiikin kilpailua ilmaiseksi." Tulee antamaan todella hyvän kuvan kilpailusta, jos 25. helmikuuta Hesarissa on miljoonan lukijan luettavilla ilmoitus "Tule katsomaan ensimmäistä Uuden musiikin kilpailua ilmaiseksi."

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8898
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Hauskaa. :)
Qaj.

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Vilsku kirjoitti:
gentedimare kirjoitti::draamaa: Fanit 40€/hlö, muut 20€/2hlö? No joo
Mutta onhan tässä se puoli, että fanit saivat valita paikkansa sieltä ihan eturiveistä. Ei ole meinaan ihan sama seisoa jossain kentällä valovuodenpäässä lavasta, josta näkee pienen hippusen valoja tms., kuin aivan lavan etuosassa!
Mutta täytyyhän ne paikat kuitenkin jotenkin täyttää.. ja eikös nuo liput ollu OGAEN kautta 35 euroa tai jtn. (ihan kuin se mitään muuttaisi :DD)
Toki, mutta millekä paikoille noita lippuja nyt myydään? Voihan nekin olla todella hyville paikoille, jos lippukauppa ei ole käynyt. Tuskin jäähalli nyt niin täyteen tulee, että nuo "2hlö yhden hinnalla" joutavat piippuhyllylle :surrur:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Margot »

Apua, Loimaan Seurahuoneelle maksaa siis about saman verran sisään kuin tonne finaaliin, jos nyt tarttuu tohon kaksi yhden hinnalla -tarjoukseen. :rofl: Olen kyllä entistäkin onnellisempi siitä, ettei Suomen karsinta ole mulle koskaan ollut mikään elämän ja kuoleman kysymys. Näkisin silti mielelläni ensi vuonna viisukarsintojen paluun.
What color is your life?

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Niin missä ja minkä kampanjalinkin takaa tuollaisia alennuslippuja on tarjolla, kun lippupalvelusssa liput ovat edelleen 30-40 euroa.

http://www.lippupalvelu.fi/event/uuden- ... a/HEJ2502A

Tilaa ei ole kentällä lähikatsomoissa, takana jonkun verran ja sitten reunoilla alakatsomossa jne.

Minusta kaikkiin tilaisuuksiin liittyy riski, että jos ostaa aikaisin kun välttämättä haluaa paikalle ja hyville paikoille, niin voi joko voittaa, kun tapahtuma tulee nopeasti täyteen tai sitten vähän hävitä, kun se ei tulekaan ja saatetaan aloittaa jotain kampanjoita.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

No tuollahan se lukee ajankohtaista osiosta. Hyvää Ystävänpäivää :surrur:
http://satumaa.yle.fi/umk
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

A-katsomossa on kolme tyhjää paikkaa, B-katsomossa yksi ja C-katsomo täynnä. D-, E, ja F-katsomoissa näkyy olevan tilaa mutta siitä alkaa oleen itse lavalle jo vähän matkaa eli näkyvyyskin varmasti huonompi.
ta1ja kirjoitti:Minusta kaikkiin tilaisuuksiin liittyy riski, että jos ostaa aikaisin kun välttämättä haluaa paikalle ja hyville paikoille, niin voi joko voittaa, kun tapahtuma tulee nopeasti täyteen tai sitten vähän hävitä, kun se ei tulekaan ja saatetaan aloittaa jotain kampanjoita.
Totta. Voisin vaan kuvitella mikä poru olisi syntynyt myös siitä, jos ei oltaisikaan saatu fanikatsomoa eteen.
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^^ ok. Muzamazan viestistä saa sellaisen kuvan, että kaksi lippua saisi yhden hinnalla ja lippujen hinnat vaihtelisivat 15-20e. Minä ymmärsin, ehkä vain minä mutta kuitenkin, sen niin, että lipun hinnaksi muodostuu 15-20e : 2, mutta näinhän ei käy, vaan ilmeisesti järjestelmäteknisistä syistä lipun hinta on merkitty puoleen alkuperäisestä ja ostorajoitus on 2 kpl, jolloin kampnjahinnaksi yhdelle lipulle tulee se puolet normaalihinnasta eli 15-20e. Ainakin minun koeostoni kohdalla hinta muodostui näin. En vienyt loppuun, mutta varatessa siis.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

kais(t)a kirjoitti:Totta. Voisin vaan kuvitella mikä poru olisi syntynyt myös siitä, jos ei oltaisikaan saatu fanikatsomoa eteen.
En mä ainakaan poraa edes nyt. En edes kiukuttele. En ole vihainen. En raivoa. En potki. Kunhan sanoin "No joo"
Mutta onhan tää nyt aika hauskaa kuitenkin, myönnä myönnä :heh:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Musta kivuus on hauskaa. :heh: Tai sitten musta on tullut sen verran tosikko, että musta jokaisen asian kääntäminen negatiiviseks ei oo millään muotoa hauskaa. :sorivaan:
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

kais(t)a kirjoitti:Musta kivuus on hauskaa. :heh: Tai sitten musta on tullut sen verran tosikko, että musta jokaisen asian kääntäminen negatiiviseks ei oo millään muotoa hauskaa. :sorivaan:
Viisufanin ei ole pakko pitää tästä formaatista, jos sen mielestä se ei ole hyvä. Eläköön erilaiset mielipiteet.

Itse pysyin hiljaa pitkään. Annoin mahdollisuuden ja katsoin mitä tuleman pitää. Mutta omalla sietokyvyllänikin on rajansa ja nyt liian moni asia sotii tätä formaattia ja varsinkin sen toteutusta vastaan. En kyennyt enää vaikenemaan.

Jos se jonkun mielestä on jokaisen asian kääntämistä negatiiviseksi, niin se on sitten voi voi :draamaa:

Yritin, mutta liian moni asia näiden kuukausien aikana meni poskelleen ja jos en ymmärrä, niin en sitten vaan ymmärrä. :roll: En mä rupea väkisin kehumaan ja ylistämään, jotta ohjelman tekijöillä ois hyvä mieli
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Euro2009
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 551
Liittynyt: 10 Helmi 2009, 18:53

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Euro2009 »

En pidä tämän vuotisista ehdokkaista kenestäkään. Mutta euroviisufanina vuodesta 70 pidän peukkuja Aura Pinedalle. Jokin genre 79-90 luvuille näyttää tuomaristossa olevan. Pelle Miljoona ykkösenä näyttää olevan tuomariston mieleen. Isät ja Äidit näyttää tykkäävän Freemannin ajetaan tandemilla jutuista. Mutta jos kerran haetaan sitä uutta musiikkia niin sitä sitten kai löytyy muttei minulle. Aura Pineda ainoa joka jotenkin kosketti musiikillaan. Jotain uutta ja hyvää hänellä ( nämä kaksitoista kuuntelin.. kolmastoista toivottavasti Jessica Wolff). UHG taas :rakkaus: :lohduton: YLEn annan :kuolaus:
euro2009

Avatar
Mickey Joe
Maistelija
Maistelija
Viestit: 47
Liittynyt: 04 Kesä 2006, 20:11
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mickey Joe »

Totta. Melodifestivalenissa ei euroviisuista juurikaan puhuta yhtikäs mitään.
Olen samaa mieltä Tonyn (ja Sagapon) kanssa Melodifestivalenia koskevista faktoista :lukee:

Mutta kun ihmettelin Harri Hakasen tokaisua "Muistakaa, ettei tässä etsitä mitään euroviisua", niin viittasin sillä
- kuten hän itsekin - euroviisukappaleeseen ([eurovisions]låt, [melodifestival]låt yms.),
enkä tietenkään kansainväliseen loppukilpailuun.

Eli sulta meni Tony niin sanotusti mun pointti ohi...

Avatar
Euro2009
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 551
Liittynyt: 10 Helmi 2009, 18:53

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Euro2009 »

YLE hakee erilaista kappaletta euroviisuihin. Ei saa puhua euroviisuista ettei YLE pahastu. Muistakaa nyt on UMK ja neljä viisi viisasta päättää ettei vain mitään meille tyhmille sopimatonta pääse YLEn seulan läpi. Annan YLElle :yrjo:
euro2009

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

gentedimare kirjoitti:
Viisufanin ei ole pakko pitää tästä formaatista, jos sen mielestä se ei ole hyvä. Eläköön erilaiset mielipiteet.
Tästä olen jopa ihan samaa mieltä. :mrgreen: Mitä yritin sanoa on se, että osa keskustelusta, ja vain osa enkä nyt suoraan tarkoita ketään, on mennyt sellaiseksi, että tekee järjestävä taho mitä tahansa, tekevät ne väärin.

Hyvin hyvin kärjistettyjä esimerkkejä:

"Viisut pitäis saada kiinnostamaan kyllä suurempaa yleisöä -> Oikeesti ne ,joita ei kiinnosta viisut, saisivat olla katsomatta viisuja. "

"Onko noi viisut aina pakko pitää jossain Pirkkahallissa tai Turun Caribiassa? -> Heh, meinaavat muka saaa jäähallin täyteen Helsingissä. "

"Miksi ihmiset ei tajua että viisut on muutakin kun Abbaa? -> Viisut ei sais olla muuta kun Abbaa. "

"UMK on p****, ylen pitää heti muuttaa sääntöjä ja vähentää tuomareitten valtaa -> No niin, taas ne on muuttanu sääntöjä,yleisö saa äänestää, #"¤¤#""#. "

Ja ei, kaikkien ei todellakaan tarvitse tykätä formaatista, se ei varmasti ole täydellistä. Kunnollisen kritiikin avulla varmasti asioihin pystyy vaikuttamaankin paremmin kuin pelkillä #¤%#¤-viesteillä ja hyvä niin, koska uskoisin, että tämän kanssa eletään myös tulevaisuudessa. Ja uskoisin, että siitä olemme samaa mieltä vaikka formaatista emme. :joojoo: Ja vaikka kaikki eivät tykkääkään niin jotkut tykkää. Korviinkantautuvat perseennuolemis-vihjailut ei siis tunnu reilulta. Ja ei, tätä viimeistäkään kommentia ei ole suoraan osoitettu kenellekään. Minä toivon, että ne, jotka nauttivat, saavat nauttia ja todellakin toivon, että ne, jotka eivät tästä nyt nauti, nauttivat tästä vuoden tai parin päästä muutoksineen, jos tällä jatketaan. Se on varmasti kaikkien kannalta sitä mun toivomaa kivuutta.
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7141
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Itse pidän perinteisistä viisukarsinnoista ja jätän muissakin maissa erilaiset kokeilut väliin .
Jos Umk jatkuu muinakin vuosina samanlaisena siirryn seuraamaan muitten karsintoja valitettavasti .
Ei voi vähempää kiinnostaa kaikenlaiset reality moskat ja artistin etsimiset jne ...Jos finaalissa on itse viisutyrkykkäät ja niissä on jotain kuunneltavaa / katseltavaa voin vaivautua ( umk top 12 ei innosta ja 3 äänestyksessä vain Wolf)

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Margot »

ta1ja kirjoitti:^^ ok. Muzamazan viestistä saa sellaisen kuvan, että kaksi lippua saisi yhden hinnalla ja lippujen hinnat vaihtelisivat 15-20e. Minä ymmärsin, ehkä vain minä mutta kuitenkin, sen niin, että lipun hinnaksi muodostuu 15-20e : 2, mutta näinhän ei käy, vaan ilmeisesti järjestelmäteknisistä syistä lipun hinta on merkitty puoleen alkuperäisestä ja ostorajoitus on 2 kpl, jolloin kampnjahinnaksi yhdelle lipulle tulee se puolet normaalihinnasta eli 15-20e. Ainakin minun koeostoni kohdalla hinta muodostui näin. En vienyt loppuun, mutta varatessa siis.
Mäkin kyllä ymmärsin alun perin, että lippujen hinta olisi tosiaan nyt 15-20 euroa jaettuna kahdella. Eihän ne sitten niin hysteerisen halpoja olekaan, jos (kun) näin ei olekaan.
What color is your life?

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36849
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

kais(t)alta viisaita sanoja. :peukku:
Meow cat, please meow back.

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Ihana Kaista! :hali: Suurkiitokset hienosta viestistäsi. Ilahdutti kovasti. Minä olen aivan innoissani tästä tämän vuoden tasosta ja toivoisin kunnioitusta näistä lauluista pitäviäkin kohtaan. Itse olen ylpeästi vähemmistössä ja nautin tämän vuoden ehdokkaista. :draamaa:

"Mä oon aivan hullaantunut tähän UMK:hon, aivan hullaantunut".. (Ibi Loven ääni ja pyörähdys :heh: )
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

AntSa kirjoitti:Minä olen aivan innoissani tästä tämän vuoden tasosta ja toivoisin kunnioitusta näistä lauluista pitäviäkin kohtaan.
Niin, jos joku täällä esittää eriävän mielipiteen ohjelman formaatista ja sen toteuttamisesta, niin tarkoittaako se sitä, että ei suhtaudu kunnioittavasti tämän kilpailun tasosta pitäviä kohtaan?

Ei minusta, enkä oikein käsitä tätä argumenttia nyt? :eiei:

En voi puhua muiden puolesta, mutta itse ainakaan en ole mielestäni ollut epäkunnioittava kenenkään musiikkimakua kohtaan? En ole ilkkunut, naureskellut enkä pilkannut teitä, jotka formaatista, sen toteutuksesta ja kappaleista pidätte. Olen vain ilmaissut oman pettymykseni, onko se sitten epäkunnioittavaa? :mitvit:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Minäkin olen tuuliviirin lailla puolustanut ja kritisoinut ko. formaattia ja takki on melkein kulunut puhki, kun se on kääntynyt ympäri niin monta kertaa. Huomasin kuitenkin, että kaikki kritiikkini on kohdistunut kaikkeen muuhun kuin itse ohjelmaan, joka on mielestäni hieno. Milloin kukakin vuotaa ja mitä ja kaikki negatiivisuus vie mielenkiintoa itse ohjelmalta. Minusta Uuden musiikin kilpailu TV-OHJELMA on ajan hengessä toimiva tosi-tv-formaatti, jolle voisi olla tilausta muuallakin. Saatan olla eri mieltä siitä, mitkä kappaleet tuomariston olisi pitänyt valita ohjelmaan mukaan, mutta formaatti on mielenkiintoinen. Minusta paljon mielenkiintoisempi, kuin esimerkiksi Idols ja The Voice, jossa lauletaan niitä iänikuisia ikivihreitä biisejä. Sehän nyt ei ole mitään uutta, että Yleisradion viihdeohjelmia ei katsella ja tai että live-konserttiin eivät liput myy.
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3677
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Subculture »

YLE on reagoinut nopeasti yleisöpalautteissa saatuun kritiikkiin ja saanut muutokset istumaan yllättävästikin jo valmiiseen sapluunaan. Formaattiahan oli kuvattu jo pitkälle ja seuraavien vaiheiden osallistujat oli valittu, kun mukaan saatiin vielä tuo ylimääräinen yleisöäänestys.

Nyt katsojien valtaa valintoihin on taas lisätty roimasti. Kuudesta finaaliesityksestä yleisö saa valita peräti viisi (alun perin oli puhetta yhdestä katsojavalinnasta).

Luulen, että ensivuonna yleisövalinnat on vahvasti mukana myös heti tuossa top 40 vaiheessa. Tänä vuonnahan top 12 oli valittu jo ennen 40 biisin julkaisua.

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Niin. Kun tämä formaatti on aika suora kopio Idolsista niin miten tätä ei olla vieläkään loppuun hiottu? Tietysti yleisön pitää saada osallistua äänestämiseen, sehän se on se, mikä pitää mielenkiinnon yllä :joojoo: .
Sinänsä tämä on ihan mielenkiintoinen kokeilu, mutta en ole ihan varma, onko tämä oikeanlainen formaatti biisikilpailulle. Idolsissa homma toimii kun laulaja laulaa kolme sekuntia jostain tutusta hittibiisistä (siitä pystyy jo tunnistamaan hyvän laulajan) mutta tuntemattomalle biisille kolmen sekunnin pätkä ei riitä mihinkään. Ainakin ohjelma- aikaa pitäisi lisätä per jakso ja niitä jaksojakin saisi olla rutkasti enemmän jotta kappaleet tulisivat edes vähän tutuiksi.
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Lukittu