UMK: osa 3, pe 10.2.

Euroviisut 2012 Bakussa

Ketkä neljä olivat mielestäsi parhaat ja täten jatkopaikan ansainneet?

Iconcrash – We Are The Night
51
20%
Aura Pineda – Kunpa vois
31
12%
Freeman & uusi Fantasia – Noitanainen
43
17%
Leola – Rytmit rikkoutuu
42
17%
Ville Eetvartti – Lasikaupunki
46
18%
Kaisa Vala – Habits Of Human Beings
38
15%
 
Ääniä yhteensä: 251

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: UMK: osa 3, pe 10.2.

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Viisulavalla Bakussa näkisin mieluummin Iconc hah Spyro pääsi jatkoon. Epäuskoni määrää on vaikea kuvata. Mutta mutta näillä mennään ja järjestelen ajatukseni uudelleen.
Love shine a light

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: UMK: osa 3, pe 10.2.

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Aura Pinedan putoamisen myötä sanon tämän vuoden Suomen viisuille heippa! Riittäähän noita kuunneltavia muissakin maissa. Ihan paskaa koko UMK!!
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7141
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK: osa 3, pe 10.2.

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Annoin viimesen mahdollisuuden ja katsoin pitkinhampain tämän jakson ja kun Wolf ainoona ,joka kiinnosti ei menny jatkoon jätän klubikeikka osat ja finaaliin väliin .
Yksikään veisu ei mua innosta ja varsinkaan en halua heitä katsoa ...mullle ihan sama kuka voitta piste.

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16195
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: UMK: osa 3, pe 10.2.

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Itse olisin pudottanut Auran lisäksi Iconcrashin. :joojoo: Auran tylsäkkeen putoaminen oli siis jees, mutta Iconcrashin live oli jotain aivan järkyttävää enkä millään olisi päästänyt sitä klubille. :eiei:

Ja Ville oli toki joukon paras. :ylppis:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: UMK: osa 3, pe 10.2.

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Minusta tää jakso oli jo ihan siedettävä. Hyviä biisejä ja tuomaritkin puhui ihan asiaa (tosin sitä tennissukkaheeboa tekisi aina mieli heittää jollain kun se avaa suunsa). Kaisa Vala oli tosi positiivinen yllätys, pidin aiemmin biisiä ihan turhana mutta sehän on tosi mielenkiintoinen ja tyttö itse erittäin hyvä esiintyjä.
Mutta Iconcrash Bakuun. Ei kahta sanaa :peukku: .
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Tontsa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4130
Liittynyt: 07 Tammi 2010, 18:01
Paikkakunta: Vaasa

Re: UMK: osa 3, pe 10.2.

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

The Spyro sai yleisöäänistä 75%, Jessica 18% ja Martina 7%
http://satumaa.yle.fi/umk/2012-02-10/th ... ment-83755

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: UMK: osa 3, pe 10.2.

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Tää ois muuten ollu jännää ellei kaikkia jatkoon pääsijöitä tietäis etukäteen :rofl: Leola ois saanu päästä, siellä oli laulutaitoo enemmän ku Noitanaisella tai Lasikaupungilla. Iconcrash viisuihin :joojoo:
Viimeksi muokannut Ansarin, 10 Helmi 2012, 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: UMK: osa 3, pe 10.2.

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Minä olen ihan tyytyväinen tähän artistikattaukseen, joka meille tarjoillaan. En mä tästä tositelevisiotyylistä vieläkään pääse yli, mutta rytmin ohjelmassa olen löytänyt.
Raipatirai

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: UMK: osa 3, pe 10.2.

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Aura Pinedan ja Leolan tiputtaminen olivat kyllä järkytyksiä. Kaisa Vala ja Iconcrash olisivat saaneet multa lähtöpassit.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6531
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK: osa 3, pe 10.2.

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Oikeat tippuivat. Jessica tai Martinan olisin tahtonut jatkoon, mutta joo... oikeastaan ei edes jaksaisi kiinnostaa koko UMK. Pernillan takia voin tätä latteaa showta vielä seurata. Onneksi muiden maiden karsinnat eivät ole ihan näin kuraisia.

Avatar
Andyliini
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 247
Liittynyt: 17 Tammi 2010, 18:11
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: UMK: osa 3, pe 10.2.

Viesti Kirjoittaja Andyliini »

Kyllä se huhu sitten piti kuin pitikin paikkansa. Nolo moka, mutta sattuuhan sitä.

Vähän jäin lopussa jännittämään Iconcrashin puolesta, mutta tulihan se jatkopaikka sieltä. Klubikeikkahan on juuri tällä hetkellä käynnissä, että jos joku siellä sattuu oltta maistelemaan musiikin kera, niin haluaisin joitakin kommentteja kuulla.

Leolan olisin päästänyt jatkoon Kaisa Valan sijaan, mutta menee se näinkin. Tässä semissä ei ollut yhtäkään huono kappaletta, jonka olisin välttämättä halunnut putoavan. Minulle on tärkeintä se, että Iconcrash pärjää. Ja tästä eteenpäinhän pääosa jatkoonmenijöistä valitaan puhelinäänestyksellä, joten uskon Iconcrashin olevan vahvoilla.

Niin, ja itse äänestin The Spyroa tuossa puhelinäänestyksessä, joten mielestäni se meni oikein. Kappale on kuitenkin noista kolmesta se vähiten geneerinen tusinatuote. Arvelin jo etukäteen, että se voisi mennä jatkoon, sillä jo YLEn sivuilla fanisuosiota näytti olevan runsaasti.
Eurovision all year long!

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16963
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK: osa 3, pe 10.2.

Viesti Kirjoittaja Happy »

Jaksoa en päässyt näkemään, koska olen ollut eilisestä lähtien ulkomaissa, mutta nyt kun mukamas Leola, Aura, Jessica ja Martina ovat pudonneet, ja Spyro voittanut ylivoimaisesti puhelinäänestyksen.. en tiedä tulisiko nyt normaalistakaan viisukarsinnasta mitään, kun äänestäjät puhumattakaan tuomareista tekevät vain vääriä ratkaisua. Tää on kyllä täyttä pas****.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16963
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK: osa 3, pe 10.2.

Viesti Kirjoittaja Happy »

Pidin koko ohjelmaa jo täytenä katastrofina kun kuulin jatkoonmenijät, ja nyt tuolta pudotetaan niitä ainoita hyviä potentiaalisia kappaleita, siis tää menee koko ajan HUONOMPAAN suuntaan, arvelin että pohja oli jo ensimmäisessä jaksossa saavutettu, mutta näemmä koko ohjelma voi vajota silmissäni alemmaskin.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6308
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK: osa 3, pe 10.2.

Viesti Kirjoittaja mariah »

kaisa vala oli hyvä,siinä ois hyvä edustaja bakuun! :tuuletus: :pliis: freemanin ja iconcrashin oisin tiputtanu..en kestä jos (ja varmaanki kun) toi iconcrash tän kisan voittaa,en kelpuuta! Soulseek

Avatar
Dana123
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 862
Liittynyt: 23 Touko 2011, 15:13

Re: UMK: osa 3, pe 10.2.

Viesti Kirjoittaja Dana123 »

Martinan tai Jessican olisi se jatkopaikka pitänyt saada :ylppis:
No, I can't even read the news today
cause everything reminds me of yesterday

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: UMK: osa 3, pe 10.2.

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Pidän paljon The Spyro ”Teleport My Heart” :tapu: .....niin toivon että bändin livelaulu toimii. Jos niin on niin ilman muuta The Spyro Bakuun. :joojoo:
Sääli kun Jessica Wolff ”Better” ei päässyt heti 12 parhaan joukkoon, niin silloin hän ei olisi tarvinnut kilpailla The Spyron kanssa nettiäänestyksessä.

Mutta näillä mennään. :peukku:

Avatar
+ Viisut +
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5052
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 09:46

Re: UMK: osa 3, pe 10.2.

Viesti Kirjoittaja + Viisut + »

No, eipähän saatu Pernillaa parempaa mukaan yleisöäänestyksestä. Pernilla Bakuun! :peukku:
Who's the one that has the right?
Treat us wrong and tell us what is right?
Bringing crowd against the squad

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: UMK: osa 3, pe 10.2.

Viesti Kirjoittaja skidi »

Mansikka kirjoitti:Minusta tää jakso oli jo ihan siedettävä .
Mä taas en ehtinyt nähdä viimeviikkoista ja ihmettelin, että mikä hitto tää on. Idols! Siis oisivat keksineet sitten jotain omaperäisempää, jos piti laulukilpailuformaatti kerta uudistaa. Tuomarit olivat ihan turhia ja juontajat yhä ärsyttäviä. Miksi mä tällaista haluaisin katsoa? Tekisivät tuomarointinsa jossain muualla kuin kameroiden edessä ja näyttäisivät meille ihan vaan ne biisit.

Mutta joo. Mä olin ihan varma, että se Ville-Kalle-Jesperi olisi varma putoaja. Freemania epäilin myös, vaikka se nyt "livenä" kuulostikin siedettävämmältä. Myös pudottamisten perustelut ihmettivät vähän, mutta UMK.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: UMK: osa 3, pe 10.2.

Viesti Kirjoittaja AntSa »

+ Viisut + kirjoitti:No, eipähän saatu Pernillaa parempaa mukaan yleisöäänestyksestä. Pernilla Bakuun! :peukku:
Olen kyllä aivan toista mieltä. Jos halutaan tuore, ensimmäinen UMK-voittaja miksi valittaisiin koko jatkavan osion vanhanaikaisin ehdokas? :mitvit:

Meillä on VILLE EETVARTTI, KAISA VALA, STIG, MICA IKONEN, ICONCRASH... :peukku:

Nämä ovat aivan hulppeat karsinnat!!! Ihan itkettää!!! :ihana: Nautitaan nyt oikein. :tuuletus:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: UMK: osa 3, pe 10.2.

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

Täytyy sanoa, että oli huomattavasti paremmin koostettu ja jotenkin dynaamisemmin editoitu kuin tuo viimeviikkoinen. Kappaileita kuultiin mielestäni jopa sopivasti, että sai käsityksen livetasosta, tuomariston jutut mukavia hyvää palautetta ym. Hyvä jakso sinäänsä.

^^ Edellistä kommentoidakseni Pernilla ei mielestäni edusta millään tavalla vanhaa toisaalta ei sen kummemmin uutta musiikkiakaan. Se, että yle korostaa hakevansa "uutta musiikkia" ei tarkoita, että haetaan jotakin tekotaiteellista, modernia tai omituisen rajoja rikkovaa, "uusi" musiikki voi olla monenlaista.
Näistä vanhanaikaisimpana kappaleena, artistina sekä kappaleelta että yleiseltä tyyliltään pidän Freemania, joka on ihan väärässä kilpailussa, muut kohtuullisen uutta musiikkia.

Pernilla laulaa ruotsiksi (tuntuu hyvältä, raikkaalta, erilaiselta ja UUDELTA korvaan, kun on kuultu Suomea ja englantia niin paljon), kappaleessa on tokin vanhoja sävyjä ja vivahteita, mutta kyseessä on upealla äänellä varustettu nuorekas naisartisti ja tyylikäs kaunis kappale upealla toisella kotimaisellamme. Ehdottomasti paras Bakuun! :)

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5964
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK: osa 3, pe 10.2.

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Nyt kun Jessica ei päässyt jatkoon, niin Bakuun pitää ehdottomasti lähettää Iconcrash. Selvästi paras kaikista! :joojoo:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: UMK: osa 3, pe 10.2.

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Ja kuten blogissanikin olen kertonut, minulla ei ole mitään vanhaa vastaan. Olenhan kuitenkin ns. vanhan tavan viisufani, myöskin.

Mutta jos nyt haetaan UUDEN MUSIIKIN KILPAILUN VOITTAJAA, niin minusta tuon Pernillan voitto olisi taantuma vanhaan. Toisaalta sitähän täällä ihanassa viisuparatiisissa toivotaankin..

Eletään hyvin jännittäviä aikoja. Ehkä jotain murtuukin? Jää nähtäväksi! <3

Sitä ei sopine kiistää että tämä KARSINTA on ollut puhuttavin miesmuistiin! :tuuletus: HYVÄ YLE! :tuuletus:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
TantePätsi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1538
Liittynyt: 08 Touko 2007, 19:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK: osa 3, pe 10.2.

Viesti Kirjoittaja TantePätsi »

Tädistäkin tämä oli editoitu lähes katsottavaan muotoon, vaikka olisi ne kappaleet voinut soittaa kokonaan + 1001 muuta valitusta.

Juryn perusteluja täti ei ymmärrä. Yksi on liian amatöörimäinen mutta pääsee jatkoon, toineen liian ammattimainen eikä pääse, yksi katsoo kattoon ja pääsee jatkoon, toinen katsoo kattoon eikä pääse. Ehkä näistä perusteluistakin olisi voinut editoida ymmärrettävän paketin.

Mutta tädin valinta on Ville. Sitä on kaunista katsoa, ja ainoa, minkä voi kuvitella isolle lavalle televisioitavaksi.

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Re: UMK: osa 3, pe 10.2.

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

mariah kirjoitti:kaisa vala oli hyvä,siinä ois hyvä edustaja bakuun! :tuuletus: :pliis:
Olet niin oikeassa.
Kisassa on tarkoitus etsiä UUTTA musiikkia ja sitä Kaisa Vala tekee antaumuksella. :ihana:
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK: osa 3, pe 10.2.

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Onneksi Ville ja Kaisa menivät jatkoon. Freemanin (vaikka onkin puntarini kärjessä) putoamisesta en silti olisi pettynyt, mutta jatkoon män. Ville tai Kaisa (kirjoitin ensin Kaista :heh: ) sais voittaa tän. :joojoo:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Juhis
Siemailija
Siemailija
Viestit: 185
Liittynyt: 13 Huhti 2005, 20:33
Paikkakunta: Kouvola

Re: UMK: osa 3, pe 10.2.

Viesti Kirjoittaja Juhis »

Nyt kun mun suosikki (Aura Pineda) tippui, hehkutan Kaisaa. Kaisa Vala ja Habits of Human Beings voittoon!

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: UMK: osa 3, pe 10.2.

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

AntSa kirjoitti:Ja kuten blogissanikin olen kertonut, minulla ei ole mitään vanhaa vastaan. Olenhan kuitenkin ns. vanhan tavan viisufani, myöskin.

Mutta jos nyt haetaan UUDEN MUSIIKIN KILPAILUN VOITTAJAA, niin minusta tuon Pernillan voitto olisi taantuma vanhaan. Toisaalta sitähän täällä ihanassa viisuparatiisissa toivotaankin..

Eletään hyvin jännittäviä aikoja. Ehkä jotain murtuukin? Jää nähtäväksi! <3

Sitä ei sopine kiistää että tämä KARSINTA on ollut puhuttavin miesmuistiin! :tuuletus: HYVÄ YLE! :tuuletus:
Nyt kyllä yleistit pahemman kerran! :D
Hah. "Pernillan voitto olisi taantuma vanhaan. Toisaalta sitähän täällä ihanassa viisuparatiisissa toivotaankin.." liitit yhteen sen että monet viisukuppilalaiset eivät ole UMK:sta pitäneet tai ehkä ovat jopa sitä (kärjistettynä) vihanneet. Itse pidän konseptista, enkä koe että musiikkimakuni olisi todellakaan mitään "perinteistä euroviisutyyliä" (jos sellaista edes voi sanoa olevan). Kappale koskettaa, siinä on upea sanoitus ja kiva sävellys, yksinkertaisesti kaunis ja tyylikkäästi esitetty esitys, laulajalla miellyttävä ääni! :)

Ei sopine ei, puhuttavuus vain on mielestäni ollut ikävän negatiivista, kun positiivisiakin asioita olisi voinut löytää, silti en usko että Pernillan voitto olisi taantuma vanhaan, konsepti määrittää itse itsensä, ei niinkään voittaja!

Bandido
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 350
Liittynyt: 28 Tammi 2012, 03:12

Re: UMK: osa 3, pe 10.2.

Viesti Kirjoittaja Bandido »

TantePätsi kirjoitti: yksi katsoo kattoon ja pääsee jatkoon,
Meni niin silmät ristiin tuota lukiessa, että luin "katsoo jatkoon ja pääsee kattoon". :heh:

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: UMK: osa 3, pe 10.2.

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

TantePätsi kirjoitti: Juryn perusteluja täti ei ymmärrä. Yksi on liian amatöörimäinen mutta pääsee jatkoon, toineen liian ammattimainen eikä pääse, yksi katsoo kattoon ja pääsee jatkoon, toinen katsoo kattoon eikä pääse. Ehkä näistä perusteluistakin olisi voinut editoida ymmärrettävän paketin.

Mutta tädin valinta on Ville. Sitä on kaunista katsoa, ja ainoa, minkä voi kuvitella isolle lavalle televisioitavaksi.
Tädin kanssa hyvin samoja aatoksia. Tuomarointi suoraan kuin jostakin alakoulujen henkisistä kilpailuista. Masentavaa katsottavaa kun tämä viisihenkinen porukka tenttaa Herra Freemania ja kumppaneita. Huh.

Ja Villestä täsmälleen samaa mieltä. Minäkin näen Ville Eetvartin isolla lavalla vetämässä palkeet reveten kisabiisiään. Ei tartte pelätä osaako laulaa. Osaa. Hyvä ääni. Karismaattinen olemus ja isolle EUROVISIOLAVALLE käypä biisi. Kunhan vielä vedetään englanniksi, niin aukeaa ulkomaalaisillekin. Paras paketti, sillä Iconcrash ei nyt aivan vakuuttanut. Mutta hyvä kakkonen se silti mulla vielä on. Haluaisin nähdä suoraan kameroille vedettävän esityksen. Kaikilta.

Juhis
Siemailija
Siemailija
Viestit: 185
Liittynyt: 13 Huhti 2005, 20:33
Paikkakunta: Kouvola

Re: UMK: osa 3, pe 10.2.

Viesti Kirjoittaja Juhis »

Ei se Muzamasa se Ville Eetvartin kappale ihan paras paketti ollu. Ei se huono ollu. Sannoo toenen Lieksan mies. Kyllä jos näestä pittää valita niin se on Kaesa Vala tae Aekonkräs. :)

Lukittu