Terminal 3 (Matkustaminen)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Kuinka monessa maassa olet vieraillut?

vain Suomessa
5
4%
1-5
33
24%
6-10
29
21%
11-15
22
16%
16-20
11
8%
21-30
20
15%
31-40
5
4%
41-50
4
3%
51-
6
4%
 
Ääniä yhteensä: 135

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Minä vietän tämän viikon Lontoossa. :joojoo: Tulee olemaan hauskaa selvittää asioita mun tankeroenglannilla. No ehkä ne ymmärtää. :heh:

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Olipas kivaa, mahtavaa ja upeaa olla pitkästä aikaa reissussa! Monelle Lontoo on varmaan jo ihan has been -juttu jossa ollaan käyty sata kertaa jne mutta mulle kyseessä oli eka matka Iso-Britanniaan ja eka matka noin isoon kaupunkiin. Tein monia muitakin asioita ekaa kertaa, esimerkiksi olin ensimmäistä kertaa metrossa... :puna:

Oltiin tyhmiä perusturisteja, ja kierrettiin ihan kaikki perusnähtävyydet läpi. Big Ben ja parlamenttitalo oli oikein vaikuttava, Westminster Abbeyssa nyt ei ollut ulkoapäin hirveesti mitään mutta toki oli siistii nähdä sekin livenä. Madame Tussauds oli yks kivoimmista paikoista ja kannatti maksaa tyyriit liput. London Eye kauhistutti mua korkeenpaikankammosena hurjasti, mutta alkutärinän jälkeen jopa nautin siitä reilusta puolen tunnin ajelusta. Lisäksi ilma oli silloin I-HA-NA, aurinko paistoi ja oli itse asiassa laskeutumassa juuri ja koko kaupunki näkyi upeassa auringonpaisteessa! Harrodsilla oli ihan mukavaa ja kallista tietenkin, Hard Rock Cafe se vasta kallis olikin mutta pitihän se nyt kokea ja supertyyriit t-paidat ostaa itselleni ja tuliaisiksi veljelleni. Hyde Park, Green Park ja mitä niitä nyt oli olivat kaikki mukavan virkistäviä kokemuksia keskellä kaupunkia. Buckinhame Palace oli musta yllättävän kiva paikka ja tykkäsin istuskella siinä Victorian muistomerkillä muiden turistien seassa. :mrgreen: Tower of London ja Tower Bridge olivat nekin ihan kokemisen arvoisia, vaikkei kummastakaan maksettu että olisi sisään päästy eikä näin ollen kumpakaan sykähdyttänyt mitenkään isosti. Sitten oli vielä British Museum joka oli todella vaikuttava kokemus!

Oxford Street taisi muodostua meidän lempparipaikaksi, kun kuuden päivän matkalla ehdittiin kolmena päivänä siellä käydä, ja niistä yksi (tiistai) vietettiin pelkästään niitä kauppoja kierrellen. Primark. <3 Ja ne kaikki muutkin kaupat. :kups: Rahaa meni muttei se mitään! Meidän hotelli sijaitsi Earl's Courtin kaupunginosassa josta pääsi metrolla todella mukavasti Piccadilly Linea tai District Linea pitkin kaikkiin tärkeimpiin paikkoihin suoraan. Yleensä meidän pitkän ja raskaat päivät päättyivätkin iltaisin Piccadilly Circukselle, jossa istuskeltiin Eros-patsaan juurella ihmisiä katsellen ja siitä sitten valuttiin metrolla hotellille elpymään ja nukkumaan, jotta jaksoi taas seuraavana päivänä. Ihan työstä se kaupunkin kiertäminen kävi eikä ollut todellakaan mikään rentouttava biitsiloma. :heh: Fish and chipsit syötiin yhtenä päivänä, enkä kyllä digannut siitä kalasta. Mäkkäriä käytettiin yllättäen vaan kerran. :heh: Kaiken kaikkiaan ihan s*aatanan kiva matka ja lähtisin uudestaan Lontooseen ihan vaikka heti!

Heti perään uusi matkauutinen: lähden pääsiäisenä Pietariin! Oon aina halunnut käydä Pietarissa ja nyt se melko todennäköisesti toteutuu! Oikeastaan esteenä on enää työvuorojen siirtäminen jollekkin halukkaalle.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

^ Vautsi, oli ilmeisesti tosi hyvä reissu! :hali: Tällaisia matkakertomuksia on aina kiva lukea. Itsekin todennäköisesti kahlaisin kaikki nuo "perinteiset" nähtävyydet läpi, jos Lontooseen eksyisin. Jossain vaiheessa on kyllä tarkoituksena valloittaa myös Brittien saaret, mutta tuolloin matkakohteena tulee olemaan Liverpool.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Aancon »

^^Primark :ihana: Ihanan halpa! :joojoo: Oxford Street on mielestäni ehkä maailman kivoin katu :joojoo:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Callahan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1020
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 20:35
Paikkakunta: Turku

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Callahan »

Hei vaan, kokeneet maailmanmatkaajat! :hei:

Vinkatkaa joku hyvä sivusto, jonka kautta selaatte ja vertailette lentoyhteysksiä ja -hintoja. Vai pläräättekö sinnikkäästi eri yhtiöiden sivuja erikseen?

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

En ole kokenut maailmanmatkaaja, mutta itse käytän Ebookersia ja Semboa lentojen vertailemiseen. Myös monia muita mutta noita pääasiassa. :joojoo:

Edit. Olen myös tilannut monta matkaa noilta sivustoilta ja hyvin on kaikki toiminut. Etenkin Sembosta olen löytänyt monesti Air Berlinin lentoja huomattavasti halvemmalla kuin samoilla ajankohdilla yhtiön omilta sivuilta. :shock:
Viimeksi muokannut Hurrican, 05 Maalis 2012, 19:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Callahan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1020
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 20:35
Paikkakunta: Turku

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Callahan »

Tsekataanpas noi. :uujee:
Kiitsa! :hali:

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

En ole kokenut maailmanmatkaaja minäkään, mutta kaverini ovat ja he keskustelivat vähän aikaa sitten aiheesta. Kuulemma käyttävät halvatlennot.fi -sivustoa.
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Itse olen käyttänyt pariin kertaan lentovertailu.fi -sivustoa. On tosi simppeli ja toimiva! Mutta ei kai noissa mitään hirveitä eroja ole/voikaan olla?
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Callahan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1020
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 20:35
Paikkakunta: Turku

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Callahan »

Kiitokset hyvistä vinkeistä! Matkakuumeisemppoo! :eeek:

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Callahan kirjoitti:Hei vaan, kokeneet maailmanmatkaajat! :hei:

Vinkatkaa joku hyvä sivusto, jonka kautta selaatte ja vertailette lentoyhteysksiä ja -hintoja. Vai pläräättekö sinnikkäästi eri yhtiöiden sivuja erikseen?
Jos etsii lentohotellipaketteja, Supersaver on lähes poikkeuksetta halvin. Pelkkiä lentoja bookatessa Poptravel on kokemukseni mukaan halvin.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Ate
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3480
Liittynyt: 15 Marras 2004, 20:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Ate »

Minä käytän edellisten mainitsemien lisäksi vertaa.fi-sivustoa :joojoo:
"Kyllä Suomen luonto on sitten kaunis. Varsinkin, kun se palaa."
-Miik-

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

Toukuussa lähden joko Malesiaan tai Turkkiin :) Saa nähdä minne lähden :)
LOBODA

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Minä lähden viikonloppuna Tampereelle. :)
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Aancon »

^ Kiva kuulla :)
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9511
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja kwak »

Ate kirjoitti:Minä käytän edellisten mainitsemien lisäksi vertaa.fi-sivustoa :joojoo:
Minä käytän juuri tuota pääasiassa. :joojoo: Tykkään kovin! :peukku:

Lähden ylihuomenna (taas) Ruotsiin. :uujee:
Keep your head high above the water

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

kwak kirjoitti:Lähden ylihuomenna (taas) Ruotsiin. :uujee:
Hei :uujee: Mäkin lähden :) Kenties törmäillään? :)
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9511
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja kwak »

Ehkäpä, jos hyvä tuuri käy! :uujee:
Keep your head high above the water

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Minä lähden viikonlopuksi Tukholmaan. :surrur:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

^ Eikä, ihan tajuton yhteensattuma! Mäkin lähden! :uujee:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

Teistä Ruotsiin lähtijöistä ( :peukku: ) tuli mieleen ruotsalaistaustainen Travellink, jota olen käyttänyt monien matkojen varaamiseen. Pidän sivuston selkeästä tavasta esittää vaihtoehdot ja hyvin toimivasta mahdollisuudesta etsiä sellaisia lentoja, joissa matkakohteita on useita, ts. paluulento tapahtuu eri kaupungista.

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Hmm..kesällä ois Mallorca :) meillä on siel oma asunto Puerto Pollensa nimisessä pienessä satama kylässä.
<3

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Haluaisin toivottaa kaikille Melodeihin matkustaville oikein hauskaa Tukholman reissua! :tapu:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Hurrican kirjoitti:Olipas kivaa, mahtavaa ja upeaa olla pitkästä aikaa reissussa! Monelle Lontoo on varmaan jo ihan has been -juttu jossa ollaan käyty sata kertaa jne mutta mulle kyseessä oli eka matka Iso-Britanniaan ja eka matka noin isoon kaupunkiin. Tein monia muitakin asioita ekaa kertaa, esimerkiksi olin ensimmäistä kertaa metrossa... :puna:
.
Montako yötä olit Lontoossa?

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja blackburn »

HEI TSEKKAA TÄÄ!

Onko kenelläkään tietoa siitä, että miten lentomatkustaminen onnistuu, jos on sairaalloisen obeesi? Kun me suunnitellaan matkaa Riikaan serkkuni kanssa, joka on graavisti obeesi, ja mie haluan matkustaa sinne lentäen, mutta serkkuni mietti, että mahtuuko hän lentokoneen istuimeen. Lento Riikaanhan kestää vain 1,5h, joten ei sitä epämukavuutta kuitenkaan kauaa kestä, eri asia jos matkustaisi vaikka Thaimaaseen, jonne lento kestää 10h, niin siinä perse voi alkaa puutua jos istuu pienessä tuolissa suhteessa perseen kokoon. Miun mutsi kertoi, että hän matkusti nuorempana Lontooseen erään graavisti obeesin naissukulaisensa kanssa, ja lähtiessä koneessa se sukulainen oli ensin pusertanut toisen perseensä tuoliin, ja sen jälkeen pusersi toisen perseen, ja mutsi mietti, että mitenköhän se pääsee irti tuolista kun lento on perillä.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Aancon »

^Jos on niin lihava ettei mahdu penkkiin joutuu mielestäni ostamaan kaksi paikkaa :miettii:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

blackburn kirjoitti:Montako yötä olit Lontoossa?
Olin viisi yötä, eli maanantaiaamuna lennettiin ja lauantai-iltana tultiin takaisin Suomeen. Oli oikein sopiva matkanpituus: ehdittiin nähdä kaikki mitä haluttiin (no, ehkä National Galleryyn olisin halunut tutustua sisältäkin muttei se menetys niin suuri ollut) mutta enempää ei olisi jaksanut, kun kokoajan oltiin menossa ja alkoi jo väsyä. Seuraavan kerran jos (kun) menen Lontooseen, niin voisin ottaa jonkun parin-kolmen yön matkan kun ei enää tarvitsisi kaikkia nähtävyyksiä ryysätä läpi. :miettii:

Mitä tulee tuohon lihavuusasiaan, niin joillain lentoyhtiöillä tosiaan pitää vissiin ostaa kaksi paikkaa jos on todella lihava. Minusta olisi kyllä todella epämieluisaa olla niin tuhdissa kunnossa, että pitäisi edes miettiä miten mahdun esim. lentokoneeseen. :puna:

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Aancon kirjoitti:^Jos on niin lihava ettei mahdu penkkiin joutuu mielestäni ostamaan kaksi paikkaa :miettii:
Siinä Pikku Britannian tekijöiden lentokenttäohjelmassahan joku isokokonen joutu ostaan kaks paikkaa...toinen riviltä 17, toinen 28 :heh:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja blackburn »

JeSSSe kirjoitti:
Aancon kirjoitti:^Jos on niin lihava ettei mahdu penkkiin joutuu mielestäni ostamaan kaksi paikkaa :miettii:
Siinä Pikku Britannian tekijöiden lentokenttäohjelmassahan joku isokokonen joutu ostaan kaks paikkaa...toinen riviltä 17, toinen 28 :heh:
:rofl:

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

blackburn kirjoitti:ensin pusertanut toisen perseensä tuoliin, ja sen jälkeen pusersi toisen perseen
:shock:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Vastaa Viestiin