Yleinen MF-allas

Vapaata viisukeskustelua

Sytyttääkö Melodifestival-musiikki?

Förstås!
89
70%
Delvis
22
17%
Jag vet inte.
9
7%
Inte alls.
8
6%
 
Ääniä yhteensä: 128

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Yleinen MF-allas

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Rakas naapurimme Ruotsi sattuu olemaan suosittu viisuympyröissä. Itsekin olen niin hurahtanut, että saattaisin harkita muuttoa sinne, jotta voisin lähettää ehdokkaan siihen soppaan. Siksi päätin aloittaa yleisen MF-keskustelun.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Yleinen MF-allas

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

No KYLLÄ sytyttää. Itse asiassa enemmän, kuin minkään muun maan viisumusiikki (Suomen karsintojen jälkeen). Levyhyllystäni löytyy varmasti ruotsalaisten "viisukytkös"-artistien levyjä enemmän kuin muita yhteensä ja melkein kaikki MF-biisitkin kautta aikojen.
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Yleinen MF-allas

Viesti Kirjoittaja lharju »

Melodifestivalenin pahin oikeusmurha:
Arja Saijonmaan Högt över havet hävisi yhdellä ainokaisella pisteelle kammottavalle Fyra bugg och en coca-cola -renkutukselle. Äsken kuuntelin taas tuon Arjan viisun ja sitä kuunnellessa piti taas löydä päätä seinään ja ihmetellä, että "Miksi, Oi Miksi..." :why:
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Yleinen MF-allas

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Minä taas palvon Tanian Åh sjuttiotalia. Persoonana Anne-Lie Rydé on mahtava!
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Yleinen MF-allas

Viesti Kirjoittaja male »

Minä kun en ole kamalasti MF:ää seurannut ennen viime vuosia niin traumaattisena vuotena todettakoon 2003. Kaksi loistobiisiä: Not a sinner nor a saint ja Crazy in love ja sitten Ruotsi valitseekin Famen, joka olisi saanut flopata kunnolla niin olisivat saaneet sitä mitä kerjäsivät.

Ruotsin karsinnoissa on aina tosi monta hyvää ja menevää popbiisiä, mutta ärsyttävää on kun mukaan otetaan jotain tosi huonoja vain siksi että ne olisivat eri genreä vaikka jatkoon kuitenkin pääsevät ne samat kuten aina.

Tuntuu kyllä ihmeeltä jos Ruotsi enää nykypäivänä balladia valitsisi kun rallatukset ovat tosi hyvin menestyneet. No, ehkä ensi vuonna kun Las Vegas ei menestynyt... No, itse toivon että jatkavat samalla rallatuslinjalla.
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Yleinen MF-allas

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Minua taas raivostuttaa se, ettei Ruotsi uskalla lähettää viisua omalla kielellään. Ja nyt perustelen esim. Det gör ontin teknisen rakenteen parempaa sopimista melodiaan. Sandra Dahlberghan sanoi, että olisi laulanut Istanbulissa ruotsiksi ja sehän näkyi tuloksissa. :( Eli SVT:lläkin taitaa olla paha anglomania. Se siis kielipuolueellisuudesta tällä kertaa...

Mutta muuten esimerkiksi Ruotsi on hyvä esikuva siitä, kuinka kansan suosikit laulavat itselleen sopivia lauluja. Ylen kannattaisi ottaa siinä suhteessa SVT:stä, että uskaltaa laittaa maalle tyypillistä iskelmämusiikkia karsintoihin saakka - ja vaikka kisoihinkin asti. Sen sijaan SVT:n kannattaa ottaa YLEstä mallia lukitun kielisäännön mukaisesti. :)
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33145
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Yleinen MF-allas

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kyllä joka vuosi Ruotsin karsinnoista se päähän halon lailla hakkaava biisi löytyy; tänä vuonna se oli Jessican Om natten. Harmi vain, että ruotsalaisten maku ei käy yhteen omani kanssa... :/
Riskinä seniorilaumat

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Yleinen MF-allas

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Justpa eilen tuota katselin, kun ko. biisistä tykkään minäkin, mutta on Jessican esitys kyllä melko pliisu.

Mutta halko-musiikkia mun makuun löytyy kyllä vuosittain useammankin biisin verran. Tänä vuonna oli jotenkin ooooooikein hyvä vuosi.
Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Yleinen MF-allas

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Joo, Vi kan gunga iski kuin kolme halkoa. Eikä Alla flickor tai Att älska dig jäänyt kauaksi samasta tunteesta. (Om nattenia en ole edes kuullut, hyi häpeä)

//Nyt olen kuullut Om nattenin, ja onhan se hyvä. Mutta tietyssä vaiheessa kuulostaa vähän liikaa Det gör ontilta...
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Yleinen MF-allas

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

No, joo, mutta on sitä aiemminkin MF:iä pidetty. Olenko ainoa, joka oikeasti pitää Tanian Åh sjuttiotalista? Samoin Lena Ph:n Om igen on mielestäni upea, joka tosiaankin olisi ansainnut edustuspaikan.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Yleinen MF-allas

Viesti Kirjoittaja lharju »

Jónsì kirjoitti:Nyt olen kuullut Om nattenin, ja onhan se hyvä. Mutta tietyssä vaiheessa kuulostaa vähän liikaa Det gör ontilta...
Vai mitenköhän päin se nyt olikaan? lol
male kirjoitti:traumaattisena vuotena todettakoon 2003. Kaksi loistobiisiä: Not a sinner nor a saint ja Crazy in love ja sitten Ruotsi valitseekin Famen, joka olisi saanut flopata kunnolla
No sanopa muuta. Ehkä Famen kohtuuttoman hyvän menestyksen takia me pelkäsimme, että Las Vegaskin tulee pärjäämään. Kun Famen perusteella saattoi luulla, että Ruotsi pääsee aina TOP-5:teen, oli biisi minkälainen tahansa :niinpa:
Give me your love oli niin monta kertaa kuultu ja ammattimaisesti tehty, että se jätti kuuntelijan ihan kylmäksi... ja sijoittui viidenneksi kun tarjolla olisi ollut monia omaperäisempiäkin kappaleita...
JukkaV kirjoitti:Minua taas raivostuttaa se, ettei Ruotsi uskalla lähettää viisua omalla kielellään. Ja nyt perustelen esim. Det gör ontin teknisen rakenteen parempaa sopimista melodiaan.
Olen ainakin sitä mieltä, että Det gör ontin kääntäminen englanniksi oli NIIN TURHAA, NIIN TURHAA. Kun paketti toimi niin hiton hyvin, sataprosenttiseksi, niin miksi piti tehdä tuollaisia muutoksia. No, tietysti täällä ollaan mielissään kun nuoretkin innostuvat viisuista enemmän kun englannin kieltä... ja niin vissiin :niinpa:

Lena Ph:n paras viisutyrkky on ehdottomasti Dansa i neon! Sääli, että se osallistui niin kovatasoisena vuonna, sillä eihän se voinut mitenkään Arjaa päihittää. Mutta tuo MF87 on kyllä ihan oikeasti todella traumaattinen vuosi: kaksi AIVAN upeaa klassikkoa ja sitten voittajaksi valitaan jotain tuollaista huttua...
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Yleinen MF-allas

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Iiihanan vilpitön ja aito apinaorkesteri! :mrgreen:
Kuva
:peukku:
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Yleinen MF-allas

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

lharju kirjoitti:Lena Ph:n paras viisutyrkky on ehdottomasti Dansa i neon!
Ei nyt sentään, sen paikan saa yllättäen Det gör ont. Ansaitusti. Ja Om igen on myös loistava!
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Yleinen MF-allas

Viesti Kirjoittaja itikka »

Jónsì kirjoitti://Nyt olen kuullut Om nattenin, ja onhan se hyvä. Mutta tietyssä vaiheessa kuulostaa vähän liikaa Det gör ontilta...
Eikös juuri MF-välinumerossa todistettu, että melkein kaikki Ruotsin edustuskappaleet Waterloosta Take me to your heaveniin kuulosta Det gör ontilta. ;)

Hih.. ja mieleen tulee ihanat pojat mikkitankoneen... :rofl:
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Yleinen MF-allas

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Jos mietitään Lenan 1980-luvun yrityksiä verrattuna sen vuoden voittajaan, niin:
- 1986 Kärleken är evig on parempi kuin Lassen ja Monican hassuttelu,
- 1987 Dansa i neon on jotakuinkin samaa luokkaa kuin Boogaloo, mutta Högt över havet on selkeästi "Högt över de båda",
- 1988 Om igen on mahtava, mutta niin on myös Stad i ljus! En osaa sanoa, kumpi on parempi.

Entäpä 2004?
- Min kärlek ja Här stannar jag kvar voittivat tämän selkeästi minun henkilökohtaisella listallani.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Yleinen MF-allas

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

itikka kirjoitti:Eikös juuri MF-välinumerossa todistettu, että melkein kaikki Ruotsin edustuskappaleet Waterloosta Take me to your heaveniin kuulosta Det gör ontilta. ;)
Alla schlagerlåter heter Det gör ont från början.
Tjsp.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Yleinen MF-allas

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Pistetään nyt vaikka tänne: Espoon Merituulen Kodin Ykkösessä oli MF2005-kokoelmaa hintaan 7,95€ puolisen tusinaa kappaletta.
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Yleinen MF-allas

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

itikka kirjoitti:Eikös juuri MF-välinumerossa todistettu, että melkein kaikki Ruotsin edustuskappaleet Waterloosta Take me to your heaveniin kuulosta Det gör ontilta. ;)
No sehän on jo vanha vitsi, että Ruotsi on voittanut Euroviisut neljästi - ja aina samalla kappaleella.
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Yleinen MF-allas

Viesti Kirjoittaja lharju »

No niinpä.
Mutta miksi yhtä yleisesti ei viljellä tätä samaa vitsiä Irlannin suhteen. Siis nehän ovat voittaneet todellakin seitsemän kertaa aina samanlaisella laululla.
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Yleinen MF-allas

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

lharju kirjoitti:Siis nehän ovat voittaneet todellakin seitsemän kertaa aina samanlaisella laululla.
:shock: Ei nyt sentään. The voice ei ainakaan sovi muottiin, muut voivatkin.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Yleinen MF-allas

Viesti Kirjoittaja lharju »

The Voice poikkeaa niistä muista yhtä paljon kuin Diggiloo Myrskytuulesta...
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Yleinen MF-allas

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Kuunteletteko te näitä biisejä ollenkaan? Sehän on aivan täysin erilainen musiikillinen juttu. :shock:
Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Yleinen MF-allas

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

lharju kirjoitti:The Voice poikkeaa niistä muista yhtä paljon kuin Diggiloo Myrskytuulesta...
Jos puhut Alexandros Panayin Myrskytuulesta, niin kyllä. :cool:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Yleinen MF-allas

Viesti Kirjoittaja Naali »

Jvvv kirjoitti:Pistetään nyt vaikka tänne: Espoon Merituulen Kodin Ykkösessä oli MF2005-kokoelmaa hintaan 7,95€ puolisen tusinaa kappaletta.
Sinne! Pitääkin katsoa aukiolot...
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Yleinen MF-allas

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Eiköhän se 12-21 ole huomenna auki, levyt ovat siellä Ruåtsilevyjen kolossa, vastapäätä top20-hyllyä... :peukku: Menee kyllä aika halvalla - kaikkia muita ruotsalaisia levyjä kyllä myyvät vuositolkulla täydellä hinnalla. Ehkä niille on tukusta eksynyt muutama hajakappale halvalla.
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Yleinen MF-allas

Viesti Kirjoittaja Naali »

Ilmeisesti vain kuuteen, mutta enköhän ehdi. Siis jos herään ajoissa. Yötyöläisellä on vähän heikkoa tuo aamulla herääminen. :roll:

En ole muuten ikinä käynyt tuolla Merituulessa, joten hyvä vähän kotiseutumatkailla. Onneksi olen sentään ajanut ohi, että tiedän, mihin olen menossa :rofl:

Intoilen jo nyt. Niitä on sitten parasta olla siellä kans!
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Yleinen MF-allas

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

:shock: Merituulihan on lähes Espoon Mekka! Mutta vain koska siellä on Kodin 1. Ettei tarvii Lippulaivaan saakka ajaa. Mutta onneksi syksyllä saadaan Selloonkin Anttila! Vielä kun pystyttäisivät sellaisen Tapiolaan niin hyvä olisi... :peukku: Ja tosiaan, voi olla että Kodin Ykkösessä pihtaavat aukioloaan vain kuuteen asti.

Jottei mene ihan offtopiciksi, totean että Lasse's Diggiloo-favoriter (2CD) on aikas loistava levy - paljon MF-biisejä, monia kansainvälisten hittien ruotinkielisiä covereita ja muutamia alkuperäishittejäkin. Erikoismainintana: Canneloni Macaroni ja Johnny Loves Me. Ja nyt lähtisi vielä halvalla CDonista (5,95€).
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Yleinen MF-allas

Viesti Kirjoittaja Naali »

Nyt on levy! :D Naapurit kärsikööt. Muahaa.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Yleinen MF-allas

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Heja Naali! :peukku: :peukku: :peukku: :peukku: :peukku:
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Yleinen MF-allas

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Minen lähde mihinkään Merituuleen, johan siinä levyn hintakin jo nousee seutulipun verran, mutta koluan kyllä keskustan Fanttiloiden Ruotsi-hyllyt varmuuden vuoksi. Kampissakin täysin uusittu Anttilan levyosasto, ties mitä kivaa sieltä löytyy.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Vastaa Viestiin