Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you free

Euroviisut 2012 Bakussa

Engelbert Humperdinck – Love will set you free

*****
34
28%
****
35
28%
***
34
28%
**
16
13%
*
4
3%
 
Ääniä yhteensä: 123

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1953
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Mulle tulee tuosta esityksestä koko ajan mieleen Markku Laamanen Talentissa. Siinä voiskin olla Suomen ensi vuoden edustaja. Ainakin, jos tää pärjää. Musta tuntuu, että tämä joko voittaa tai sitten floppaa kunnolla. Toivon tuota ensinmainittua vaihtoehtoa. :surrur:
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Ihanko oikeasti näin monet tykkäväät tästä? :shock: Nyt on siis tosiaan minun vuoroni ihmetellä, mitä ihmiset tässä näkevät... Itse en yhden kuuntelukerran jälkeen muista tästä mitään, en melodiaa enkä muutakaan, niin "mieleenjäävä" tämä on... Ei herättänyt juuri mitään tunteita.

Ja ei, en todellakaan kuulu niihin, jotka naureskelivat laulajan iälle edustajan julkistamisen jälkeen (kuten täältäkin voi tarkistaa), joten minkäänlaisesta ikärasismista ei ole kyse; tämä kappale ei vain sytytä. :sorivaan:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ En minäkään tajua. Harmittaa, en minä pääse tuon lopun ohi. Pitäisin ihan mielelläni, biisi on hyvinkin kaunis ja vanhan miehen tulkitsemana se voisi olla ihanan liikuttava ja riipaiseva yhtä aikaa, näistä on esimerkkejä, esim. tietenkin Johnny Cashiltä mutta myös vaikkapa Tauno Palolta - Engelbertillä olis säilyneemmän äänensä turvin ollut monipuolisempi työkalupakki käytössään. Tässä ei nyt kuitenkaan lopussa luoteta biisiin eikä tulkintaan, vaan on haluttu torttua tortun päälle, eikä kyse ei ole edes pelkästä nostatuksesta, vaan siitä miten se on toteutettu, millaisin valinnoin, millaisin modulaatioin, kuinka kovasti ampuen.

Ikärasistista olisi olla suhtautumatta tähän jotenkin muutoin kuin mihin muuhun ehdokkaaseen hyvänsä. Ei ikä, asema tai tyylilaji hienoutta, tyylitajua tai syvyyttä takaa. Pidätän kyllä oikeuden muuttaa mielipidettäni mikäli live kääntää asiat voitoksi.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Tässä on jotain kivaa, ehkä tuo ihana englanti tai tuo tausta, mutta hakkaa kyllä muutaman liirumlaarum-slovarin kevyesti. Ei kuitenkaan mitään asiaa kärkikahinoihin.
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Mäkin alan vähän muuttaa mieltäni tuon lopun suhteen, useamman kerran kuunneltuna se onkin aika ärsyttävä, jopa vähän koominen. Sääli, sillä muutenhan tämä on oikeasti kaunis laulua ja Engelbert tulkitsee sen herkästi ja koskettavasti. Ajattelin antaa tälle ensin jopa viisi tähteä, mutta nyt tuon lopun takia tulee vaan neljä.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja Rousku »

JuliaS kirjoitti:Näyttää menneen vedonlyöntioddseissakin ennakkosuosikkien joukkoon heti.
Britit ovat innokkaita vedonlyöjiä :joojoo:
Rise, angel, shine, love!

Nisan24
Siemailija
Siemailija
Viestit: 165
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 14:34
Paikkakunta: Suomi

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja Nisan24 »

No aika tylsä. Vaikka onhan humperdickkeilillä aika komia ääni.. :miettii:
Live that you might find the answers,
Love and life will give you chances.
From your flaws learn to forgive
You can't know before you live.

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Komealla viisulla tyhmä loppu. Parasta mitä britit ovat tarjonneet viisuihin pitkään aikaan, mutta siltikin se wau jäi jonnekin. Kolme ja puntarin paremmalle puoliskolle, mutta ei ihan top10 kamaa.
Love shine a light

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Pertti saa valitettavasti vähän lyriikkamiinuksia, ja putoaa viidestä neljään tähteen. Biisin sanat on mun mielestä jotenkin vähän masentavat.. Katsoo, jos pääsen yli tästä. Jos ja kun Pertti hurmaa livenä, näin voi käydäkin.
Viimeksi muokannut JuliaS, 22 Maalis 2012, 10:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

Niin kaunis ja perusloppuhuipennus ihan mahtava <3 5 tähteä
LOBODA

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2103
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja Albin »

Tää on outo.. kolme pistettä.. kun on niin outo :puna: Tässä on jotain niin hyvää että voi vielä kevään aikana nousta paljonkin tai sitten ei... Tykkään ja en tykkää... saapas näkee! ( :mitvit: )

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5195
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Tässä on jotain tosi kivaa, lähinnä melodiassa. Loppupuolelta odotin alun perusteella enemmänkin, mutta odotukseni eivät nyt oikein täyttyneet. Olisin ehkä kaivannut hieman toisenlaista, mahtipontista lopetusta... Ääh, en osaa selittää.

Kyllä tämä kappale tällaisenaankin menee.

***
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
daa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1483
Liittynyt: 11 Maalis 2005, 22:20
Paikkakunta: Kuopio/Jyväskylä

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja daa »

Näin koskettavan hieno biisi on Englebertille tehty :ihana: Ihana yllätys, odotin jotain ihan muuta...
Life Looks Better in Spring

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7149
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Olipas tämä ihan mukava kappale :). Pidän tästä hieman & sen takia alkuun annan tälle kolme tähteä. Pitää myöntää, että odotin jotain ihan muuta. Saa nähdä kuinka Iso-Britannian käy Bakussa.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
terorero
Siemailija
Siemailija
Viestit: 108
Liittynyt: 16 Touko 2007, 00:57
Paikkakunta: Manse
Viesti:

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja terorero »

Ihan ok ja kaunis sinällään, mutta ei jää mieleen. Tämän saattaa pelastaa se, että on Iso-Britanniasta ja esittäjänä vanha mies. Jos tän vetäisi joku muu pienemmän maan edustaja, niin kukaan tuskin muistaisikaan tätä kappaletta siinä muiden biisien välissä.
Ja tällä hetkellä soi Ive - Sunlight
http://www.youtube.com/watch?v=ddYWdN-iQMU

Avatar
esc2010
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 723
Liittynyt: 11 Loka 2009, 19:35
Paikkakunta: Vantaa

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja esc2010 »

Alku on hieno ja antaa odottaa hienompaa loppua mutta valitettavasti vain junnaa paikoillaan. :lohduton: Kaksi tähteä.

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

Parempaa briteistä ja Engelbertiltä kuin odotin. :) Vähemmän on toisinaan enemmän. Melodia on kokonaisuutena latteahko, joten viisi tähteä jää papparaiselle haaveeksi, mutta neljä kyllä irtoaa minultakin.
Ikä asiasta toteaisin sen verran, että tykkään, kun mukana on varttuneita/konkareita, mutta yleisesti eläke-ikäiset voisi olla eläkkeellä myös näistä kekkereistä. Toki Engelbertti vaikuttaa siltä, että klaaraa homman kunnialla vielä tuossakin iässä, mutta kaikki ei...
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Ihme_Mies kirjoitti: yleisesti eläke-ikäiset voisi olla eläkkeellä myös näistä kekkereistä.
Ja kaikki alle 20- vuotiaat junioriviisuihin :joojoo: .
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Ihme_Mies kirjoitti:a yleisesti eläke-ikäiset voisi olla eläkkeellä myös näistä kekkereistä. Toki Engelbertti vaikuttaa siltä, että klaaraa homman kunnialla vielä tuossakin iässä, mutta kaikki ei...
Suvaitsen olla eri mieltä. Ei kyllä kaikki nuoremmatkaan näitä kekkereitä klaaraisi, se on selvä. :heh: Ne, jotka klaaraavat, saavat mielellään olla mukana, ovat sitten minkä ikäisiä tahansa. (Toki alaikäraja on oltava, koska tämä on niin hurja pyöritys, saisi puolestani olla vaikka 18...) Diversiteetti on hyvästä! Iäkkäämmät ovat kyllä yleensä aliedustettuja näissä tsembaloissa. Onneksi Enkelpertti ja mummot näyttävät tänä vuonna, että heilläkin on annettavaa. :uujee:
Like a monument to all the time we spent

Unna
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 677
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 19:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja Unna »

Yllätyin siitä, että tämä on näinkin herkkä ja tunteellinen kappale. Ihastuin ensikuulemalta. Loppunostatus on tosiaan hieman eri maata muun biisin kanssa, mutta en anna asian häiritä. :ihana:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja rosetta »

JuliaS kirjoitti:
Ihme_Mies kirjoitti:a yleisesti eläke-ikäiset voisi olla eläkkeellä myös näistä kekkereistä. Toki Engelbertti vaikuttaa siltä, että klaaraa homman kunnialla vielä tuossakin iässä, mutta kaikki ei...
Suvaitsen olla eri mieltä. Ei kyllä kaikki nuoremmatkaan näitä kekkereitä klaaraisi, se on selvä. :heh: Ne, jotka klaaraavat, saavat mielellään olla mukana, ovat sitten minkä ikäisiä tahansa. (Toki alaikäraja on oltava, koska tämä on niin hurja pyöritys, saisi puolestani olla vaikka 18...) Diversiteetti on hyvästä! Iäkkäämmät ovat kyllä yleensä aliedustettuja näissä tsembaloissa. Onneksi Enkelpertti ja mummot näyttävät tänä vuonna, että heilläkin on annettavaa. :uujee:
Tällä kertaa olen JuliaS:n kanssa täysin samaa mieltä ;)

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5195
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Tiedättekö, olen myyty tälle kappaleelle! Tämä on IHANA! :kups: Rakastan tuota melodiaa. Ja Engelbertin ääni sopii tähän aivan täydellisesti. :ihana: Ei ihme, että tämä jäi niin paljon häiritsemään ensimmäisen kuuntelun jälkeen!

Sanonpahan vaan, että puntarini ykköspallille on mukavasti tunkua. Tämä on yksi vahvimmista ehdokkaista sinne.

*** > ****
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

rosetta kirjoitti: Tällä kertaa olen JuliaS:n kanssa täysin samaa mieltä ;)
Ihanaa, herttainen yksimielisyys. :joojoo:
Like a monument to all the time we spent

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ Eikös olekin :heh:

On tämä kappale nyt jo muutaman kuuntelun jälkeen parempi, ensimmäisellä kerralla kun ei tehnyt oikein mitään vaikutusta. Itse asiassa se, että sanoituksen idea aukeni kokonaan (kun näin ne kirjoitettuna kokonaisuudessaan) vaikutti varmaan suuresti tähän... Ei kuitenkaan ollut ihan sitä tusinahöttöä mitä kuultuna päättelin.
Kaunishan tämä siis on, mutta tekeekö finaalin avaajana tarpeeksi suuren vaikutuksen..?

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

rosetta kirjoitti:tekeekö finaalin avaajana tarpeeksi suuren vaikutuksen..?
Ehkä ne Engelbertin kultivoidussa tiimissä keksivät jotain häikäisevän korkealuokkaista ... jospa näemme vaikkapa alushoususodan :uujee:

75-vuotias euroviisuedustaja: Naiset heittelevät yhä alushousuja
Naisfanien alusvaatteiden heittelyyn mies suhtautuu huumorilla.

- Minun pitäisi heittää omani heidän päälleen, mies naureskelee
No, vakavammin. Ei tämä mitenkään lempimääni musiikinlajia tai lähestymistapaa edusta, mutta puolustanee paikkaansa kisassa kunniakkaasti, vaikka sitten tästä ensimmäisestä lähtöruudustakin.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Minun pitäisi heittää omani heidän päälleen
En aivan kestä tätä lausetta :rofl2:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33080
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja Pete »

ta1ja kirjoitti:mies naureskelee
Luin tuon ensin, että piereskelee. :rofl:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2103
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja Albin »

Minä pidän tästä kappaleesta kaksi ja puoli minuuttia. Sen jälkeen puolessa minuutissa tapahtuu jotain jota en kestä.
Alku 5 plus.. Loppu 3 miinus = 2 ** :mitvit:

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

UFOPOLI kirjoitti:
Minun pitäisi heittää omani heidän päälleen
En aivan kestä tätä lausetta :rofl2:
En mäkään. :rofl: Huumorimiehiä!

Tunnelmallinen ja vanhanaikainen kappale, joka tämä charmikas Enkelipertti tulkitsee uskottavasti. Toivon, että britit menestyvät!
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Viisuihminen
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 91
Liittynyt: 07 Touko 2011, 20:50

Re: Iso-Britannia 2012: Engelbert H. – Love will set you fre

Viesti Kirjoittaja Viisuihminen »

Tää on mun mielestä ihana :rakkaus: :ihana: Taustakuvaksi tai taustalle tanssimaan charmööristi vanhentunut pariskunta ja mä :parku: liikutuksesta (mä oon aina ihastellut vanhoja pareja joiden rakkaus on säilynyt). En tosin kuunnellut sanoja, että sopivatko visiooni :mrgreen:, mutta go Engelbert go!! :peukku:

Lukittu