Suomen Idols

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen Idols

Viesti Kirjoittaja Pete »

Maarushka kirjoitti:Susanna Erkinheimo:
 Blondie - Call me

Sini Tuominen: Keri Hilson - Lose control
Ina Forsman: Paloma Faith - Stone cold sober
Torsten Borg: Kari Jobe - Steady My Heart
Tiina Puskala: Pink – Fu**in´ Perfect
Niina Kähönen: Jessie J - Nobody's perfect
Nämä biisit eivät niminä sano mitään, mutta muutaman noista olen varmaan joskus kuullut. :miettii: Kun ei Suomen radioiden mainstream nappaa, niin ei. :eiei:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Suomen Idols

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Ihankko oikkeesti Blondien vuoden 1980 hitti "Call me" ei sano mittään? :shock: Olisiko ees Mona Caritan suomenkielinen versio "Soita mulle" tuttu? Tai ees CatCatin tuoreempi sovitus :mitvit:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen Idols

Viesti Kirjoittaja Pete »

Haluan korostaa, että nimenä ei sano mitään. :eiei: Varmasti olen sen kyllä kuullut. :joojoo: Blondie-bändinkin tiedän vain nimeltä - en edes tiedä, onko sen pääsolisti mies vai nainen. Syntynyt olen vuonna 1985, jos sillä saa jotakin anteeksi. :mrgreen:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Re: Suomen Idols

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

Ihan oikea putosi eli Ina Forsman oli viikko sitten hyvä, mutta muuten ei niin miellyttävä. :puna:
Tosin en pitänyt jännittyneestä Susanna Erkinheimosta, vaikka Blondien "Call me" kuuluu lempilauluihini.

Sini Tuominen on kyllä kaunis, mutta kun kyseessä laulukilpailu, joten putoamisvaarassa taas
jo viikon päästä. Olin kyllä aika kriittinen tänään, kun myöskään Torsten Borg ei ollut makuuni.


1. Diandra Flores
2. Niina Kähönen
3. Arttu Kettunen (hienoa että joku laulaa suomeksi)
4. Tiina Puska
5. Heikki Tuomi
- - -
6. Torsten Borg
7. Susanna Erkinheimo
8. Ina Forsman
9. Sini Tuominen
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomen Idols

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Diandra on loistava, mutta myös Torsten on vakuuttava. Molemmilla on jotenkin kirkasta mitä ovat, musikaalisuuden lisäksi. Niina kanssa, muut ovat esiintyessään joko väärässä paikassa tai laululliset puutteet ovat liiallisia. En tajua, että sellaista mitä se lääkäri päästi ulos katsellaan läpi sormien. Voi toimia opiskelijabileissä mutta eihän tuollaista voi kuunnella.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: Suomen Idols

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

Mun täytyy todella ihmetellä taas, että mitä se Arttu tekee jatkossa... :roll:
Siis vaikka nyt ei kuultukaan kamalaa tönkkö englantia nähtiin erittäin huono esitys.
Kyseessä on hieno kappale, mutta ainakaan mua tämä veto ei sytyttänyt, en nähnyt mitään tulkitaan kappaleessa, laulu oli katkonaista (pitkät äänet huonoja), sävelheittoa siellä täällä, esiintyminen ei mitenkään parasta luokkaa.
Ilmeisesti tuollainen tavallinen suomalainen luonne vetoaa naisiin...
Myöskään kappale ei ole sellainen, jonka haluaisin keikan alkuun kuulla.

Ihmettelen myös Inan tippumista - Heikki, Sini, Arttu ja Tiina olivat omassa listassani hänen takanaan - toki Ina ei parhaimmillaan ollut (vrt. viime viikko), mutta kyllähän tollasen menevän kappaleen tollasella esityksellä vois kattoa keikan alkuun.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomen Idols

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Vilsku kirjoitti:Ilmeisesti tuollainen tavallinen suomalainen luonne vetoaa naisiin...
Eipä sekään niin kauheesti innostanut, mutta hauskempi kuin se lääkäri. En sanoisi sitä itkupilliä ihan tavalliseksi suomalaiseksi, mutta naisiin se vetoaa kyllä sillä herkyydellään, en ole immuuni. Huono englantikin sopii siihen sapluunaan hyvin ja vilpitön ujo yritys :heh:, se että on eksyksissä eikä alexanderstubb. Mutta ei noista pojista tällä kaudella Torstenia lukuunottamatta ole mihkään tyttöjen rinnalla. Harmi että Ina putosi.

Voutilainen oli yllättäen tänään aivan kujalla.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: Suomen Idols

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

ta1ja kirjoitti:
Vilsku kirjoitti:Ilmeisesti tuollainen tavallinen suomalainen luonne vetoaa naisiin...
Eipä sekään niin kauheesti innostanut, mutta hauskempi kuin se lääkäri. En sanoisi sitä itkupilliä ihan tavalliseksi suomalaiseksi, mutta naisiin se vetoaa kyllä sillä herkyydellään, en ole immuuni. Huono englantikin sopii siihen sapluunaan hyvin ja vilpitön ujo yritys :heh:, se että on eksyksissä eikä alexanderstubb. Mutta ei noista pojista tällä kaudella Torstenia lukuunottamatta ole mihkään tyttöjen rinnalla. Harmi että Ina putosi.

Voutilainen oli yllättäen tänään aivan kujalla.
Mun täytyy kyllä sanoa että todellakin laulullisesti tän vuoden naiset pesee miehet 100-0.
Torsten on hyvä, mutta mua ärsyttää siinä se että se on teinityttöjen suosikki, en voi sille mitään. :roll:
Hyvä Torsten on, mutta juuri sellainen yli 10v tyttöjen suosikki, jota he äänestävät vaikka vetäisi kuinka penkin alle.
Lisäksi saan siitä vähän sellasen ylimielisen kuvan, ehkä se on vaan minä, mutta... en osaa selittää.
Osaahan se kyllää laulaa :joojoo:
Silti laulutaidollisesti toivon, että Arttu lentää pihalle mahdollisimman pian...
Pelkään, ettei näin käy (esim. Top 15 tulokset kertovat jotain).

Avatar
JokuESC
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1594
Liittynyt: 24 Helmi 2010, 17:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen Idols

Viesti Kirjoittaja JokuESC »

Ranskalaisin viivoin:

-Niina oli eilen paras :surrur:
-Inan ei ois pitänyt tippua
-Sini oli huonoin ja reippaasti
-En ymmärrä miksi Artusta ei tykätä, musta se on kiva, laulajana ja ihmisenä (näin TV:n perusteella :heh: )
-En ymmärrä myöskään Torsten hehkutusta, minusta hän on ihan ok..
-Diandra on aina hyvä, ei hyvä vaan huikea!
-Laura Voutilainen näytti joltain ylä-asteelaiselta pahistytöltä :joojoo:
-Tommi Liimatainen on ärsyttävä.

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9498
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen Idols

Viesti Kirjoittaja kwak »

Viime jakson paras vitsi tuli Heikki Tuomelta: "Parasta olisi, jos minun kaltaiset ihmiset tulisivat kuuntelemaan minua" :rofl: :stupido:
Keep your head high above the water

Avatar
Maarushka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3115
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen Idols

Viesti Kirjoittaja Maarushka »

Idolsin sivuilta löytyy taas lista sunnuntaina kuultavista kappaleista
Susanna Erkinheimo: Madonna - Like A Prayer

Diandra Flores: Kelly Clarkson - What Doesn't Kill You

Sini Tuominen: Rihanna - Take A Bow

Arttu Kettunen: Tehosekoitin - Hetken tie on kevyt

Torsten Borg: James Blunt - You're Beautiful

Tiina Puska: Fergie - Big Girls Don't Cry

Niina Kähönen: Kelly Rowland - When Love Takes Over

Heikki Tuomi: Chris Cornell - Black Hole Sun
Mielenkiintoisia valintoja, ainakin ns. paperilla tuntuvat sopivan esittäjilleen. Tosin Sinillä on taas tylsääkin tylsempi kappale.
I don't want more choice, I just want nicer things!

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: Suomen Idols

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

Maarushka kirjoitti:Idolsin sivuilta löytyy taas lista sunnuntaina kuultavista kappaleista
Susanna Erkinheimo: Madonna - Like A Prayer

Diandra Flores: Kelly Clarkson - What Doesn't Kill You

Sini Tuominen: Rihanna - Take A Bow

Arttu Kettunen: Tehosekoitin - Hetken tie on kevyt

Torsten Borg: James Blunt - You're Beautiful

Tiina Puska: Fergie - Big Girls Don't Cry

Niina Kähönen: Kelly Rowland - When Love Takes Over

Heikki Tuomi: Chris Cornell - Black Hole Sun
Mielenkiintoisia valintoja, ainakin ns. paperilla tuntuvat sopivan esittäjilleen. Tosin Sinillä on taas tylsääkin tylsempi kappale.
Oi kivoja biisivalintoja :joojoo:
Ainoastaan Arttu pelottaa, taitaa tuhota upean biisin omalla esityksellään.. :roll:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomen Idols

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ Artulta en odota mitään ihmeitä, mutta Heikin valinta se vasta kauhistuttava onkin. Ei tainnut moneen oikeaan nuottiin osua viime sunnuntaina ja sitten painelee esittämään Soundgardenin ikonista biisiä :sohva: . Chris Cornell on kuitenkin eräs parhaimpia ja taitavimpia laulajia ikinä - tulee mieleen se toinen lääketieteen opiskelija joka torppasi tiensä sillä karaokeversiolla Wicked Gamesta.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9498
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen Idols

Viesti Kirjoittaja kwak »

Tuomarien toiveita suomenkielisistä kappaleista ei ole paljoa kuunneltu. :hihi: Niinan When love takes overia odotan! :uujee:
Keep your head high above the water

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Suomen Idols

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Minä en ymmärrä tuon Heikin mukanaoloa muutenkaan, aika epävireinen huutaja, eikä ulkonäkökään miellytä. Jospa nyt uppoaisi jo pinnan alle, ei kai tuomaritkaan sitä pelasta, vaikka jostain syystä siitä pitävätkin.

Tiina on toinen josta vaan en tykkää yhtään ja kolmas on Sini.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: Suomen Idols

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

Heikki laulaa ainakin omasta mielestäni paremmin kuin Arttu (se ei silti kyllä ole paljon vaadittu).
Kummatkin täysin hirvittävän kamalia ja mukana olo turhaa. :heh:

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Suomen Idols

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Ihan hyviä biisivalintoja taas. Erityisesti tykkäsin Susannan biisivalinnasta, mukavan erilainen ja hauska nähdä, millaisen version hän siitä esittää. :peukku: Mut Heikki ja Sini! Valitkaa nyt herranen aika jotain ihan muuta välillä ja poistukaa omalta mukavuusalueeltanne. Argh! Olen pitkään pitänyt Sinistä, mutta nyt musta tuntuu että ois aika tippua. Tai sit Heikin.
kwak kirjoitti:Tuomarien toiveita suomenkielisistä kappaleista ei ole paljoa kuunneltu. :hihi:
No ei onneksi! :uujee: En muutenkaan tajua sitä Lauran outoa kommenttia "olemme Suomessa, laulamme suomalaisille ihmisille joten pitäisi laulaa suomen kielistä musiikkia". Just. :stupido: Suomeen kaivataan ehdottomasti enemmän englanniksi laulavia popartisteja.

Avatar
JokuESC
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1594
Liittynyt: 24 Helmi 2010, 17:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen Idols

Viesti Kirjoittaja JokuESC »

Odotan niin innolla tota Niina "When love takes over"ia! Ihana biisi ja Niina on ihan huikee, tulee varmasti törkeen hyvä esitys. Ihanaa että Niina laulaa tollasta uudempoo musaa. Myös Diandran biisivalinta kuulostaa mielenkiintoiselta, hyvä biisi tuokin. Luulen että Sini tulee olemaan taas jälleen se heikoin.. Gosh, miksi Idolsin pitää tulla vaan kerran viikossa!? Noita huikeita laulajia kuuntelis useemminki! :surrur:

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen Idols

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Vilsku kirjoitti:Mun täytyy todella ihmetellä taas, että mitä se Arttu tekee jatkossa... :roll:
Arttu taitaa olla ainoa, joka on laulanut suomeksi. Lisäksi laulaa tunnettuja kappaleita. Ainakin mun äiti on valittanut, että ärsyttää, kun tyypit laulaa biisejä, joita hän ei ole ikinä kuullutkaan.

Arttu on aivan varmasti jatkossa ensi sunnuntainkin jälkeen.

Itse en kuulu Arttu-faneihin, mut mun mielestä biisivalinnoilla on aika iso merkitys.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Suomen Idols

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Hurrican kirjoitti:En muutenkaan tajua sitä Lauran outoa kommenttia "olemme Suomessa, laulamme suomalaisille ihmisille joten pitäisi laulaa suomen kielistä musiikkia". Just. :stupido: Suomeen kaivataan ehdottomasti enemmän englanniksi laulavia popartisteja.
Luetteleppa pitkän ja menestyksekkään uran tehneet englanniksi laulavat suomalaiset artistit ja yhtyeet :)
Nightwish, Him, The Rasmus ja Hanoi Rocks? :heh:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomen Idols

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^Stratovarius (vaikka nykyisellään yskiikin), Sonata Arctica, Amorphis, Apocalyptica, Children of Bodom ja Sunrise Avenue ainakin unohtuivat noista nimistä ... Poets of the Fall, Tarot, Negative, Von Hertzen Brothers, The69Eyes (ei juuri nyt kai?), Lordi, Ensiferum, Finntroll (paitsi että se tekee myös ruotsiksi) Turisas, Swallow the sun, Insomnium. ... Reckless lovea ei kai tähän vielä lukea, mutta niillä lienee kansainvälinen mahdollisuus,. Nämä itselle tulee heti mieleen, enkä tunne indiempiä tai popimpia englanninkielisiä jos niitä on.

Samaa mieltä Hurricanin kanssa. Suomen kieli on tärkeä, mutta juuri nyt levy-yhtiöt tuntuvat keskittyvän ainoastaan suomenkielisiin, tuntuu vähän siltä, että hyvin, tai ainakin jotenkin alkaneen musiikkiviennin suhteen ollaan luovutettu, ainakin mitä tulee siis levy-yhtiöihin. Vailla levy-yhtiöitä olevat bändit lähtevät ulkomaille omalla riskillään, omin järjestelyin, jälleen. Suomen kielellä ei ulkomaille yritetä, ellei olla Värttinä tai Moonsorrow. Rajansa silläkin, kuinka moni suomen kielellä esiintyvä artisti Suomessa tällä hetkellä elättää itsensä keikkailulla ja oman musiikin levytyksillä, tanssi-iskelmän ulkopuolella siis.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: Suomen Idols

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

Wadde kirjoitti:
Vilsku kirjoitti:Mun täytyy todella ihmetellä taas, että mitä se Arttu tekee jatkossa... :roll:
Arttu taitaa olla ainoa, joka on laulanut suomeksi. Lisäksi laulaa tunnettuja kappaleita. Ainakin mun äiti on valittanut, että ärsyttää, kun tyypit laulaa biisejä, joita hän ei ole ikinä kuullutkaan.

Arttu on aivan varmasti jatkossa ensi sunnuntainkin jälkeen.

Itse en kuulu Arttu-faneihin, mut mun mielestä biisivalinnoilla on aika iso merkitys.
Sanoin ehkä vähän väärin, siis itse en varsinaisesti ihmettele sitä, että Arttu on jatkossa.
Ja uskon myös, että (valitettavasti) jatkaa vielä kisassa useamman viikkoa (esim. sijoittui TOP 15 äänestyksessä 5:n parhaan joukkoon..)
Tarkoitin vain sitä, että miten ihmiset äänestävät henkilöä, joka on laulutaidollisesti keskiverto, eikä edes lavakarisma tai mikään muukaan esiintymiseen liittyvä (tulkinta tms.) pelasta näitä esityksiä, niin että voisin niitä hyvänä pitää. :joojoo:
Hyviä pointteja, arvatenkin kappalevalinta vaikuttaa, mielestäni myös luonne ja naisiin vetoaa toki tuo ulkonäkökin (kai :mitvit: ), tosin ihmettelen niitä, jotka luulevat, että Idols on kauneuskilpailu.. :heh:

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Suomen Idols

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Katsoin tänään ensimmäistä kertaa tätä, itseasiassa vain Cheekin takia. :heh:

Niinasta en pitänyt, Matt Cardle lauloi tämän taannoin miljoona kertaa parempin brittien X Factorissa. Tuomarien kehuja en tajunnut. Artun äänestä pidän, biisivalinta niin yllätyksetön kuin olla ja voi. Artikulaatiotakin voisi parantaa vielä. Tiinan laulamasta biisistä en pidä yhtään, eikä Tiinankaan versio iskenyt. Sinistäkään en pitänyt, lausuminen oli vähän pyllyllään välillä. Loppukiekaisut hirveitä. Susannan esitys oli visuaalisesti hienoin ja laulusuorituskin meni ihan hyvin. Heikistä en pitänyt ja biisikään ei ollut tuttu. Karismaa kuitenkin löytyy. Diandran veto oli kiva, vaikka meni vähän huutamiseksi. Torstenin biisi valinta älyttömän mauton ja esityskin meni aika huonosti.

Muuten ei kovin kommentteja lähetyksestä. Noi tyyli-idoli jutut oli ihan naurettavia, koska ei kukaan noista näyttänyt niiltä idoleiltaan. Hirveä myötähäpeä Lauraa kohtaan. Tommi ja Jone ovat kuin kopioita toisistaan. Cheek oli paras. :joojoo:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: Suomen Idols

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

Sini oli ihan oikeutettu putoaja, ei kovin vahva esitys tänään. :eiei:
Silti Heikki ja Arttu huonompia tänään, eikä Tiinakaan erityisen vahva.
Arttu oli jälleen kerran huono, mielestäni tulkinta oli kehno, laulutaidossa ei varsinaisesti vikaa, äänestä en tykkää,
esitys kylmä - allekirjoitan Cheekin kommentit tämän osalta täysin. Alkuperäinen tuhannesti parempi, vaikkei tämäkään sinäänsä ollut maailman kamalinta roskaa, jota pelkäsin... Huonoin silti ehdottomasti.

Diandran esitys oli upea, vauhdikas, nopea tempoinen ja silti niin puhdas :ihana:
Niina oli tänään hyvä, esiintyminen erittäin paljon parempi, kuin aiemmin.
Tiina ja Torsten olivat tasaisia, kummallakin kohtuu tylsä esiintyminen, .
Torstenin laulu oli mielestäni jotenkin vaisua.
Susannan saamaa ylistystä en ymmärtänyt, vaikka oli ihan hyvä :joojoo:

Jonkinlainen pikalista:
1. Diandra
2. Niina
3. Susanna
4. Tiina
5. Torsten
6. Sini
7. Heikki
8. Arttu

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen Idols

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Sini oli mun suosikki. :aivanmaassa:

Avatar
Colby
Barista
Barista
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen Idols

Viesti Kirjoittaja Colby »

Olin yllättynyt, kun tää jakso oli yllättävän hyvä. Mulla tässä on selkeesti kaks porukkaa: hyvät ja ei-niin-hyvät. Niina on kai ihan hyvä, mutta ei tuu ihon alle (Lauri Tähkää lainatakseni). Torsten taas on yliarvostettu. Koelauluissa oli kyllä hyvä ja ehkä sen jälkeenkin jossain välissä (en muista), mutta näissä suorissa lähetyksissä ainakin ollut todella mitäänsanomaton. Ihme pihisijä. Tiina Puska... ehkä laulaa hyvinkin, mutta sen olemus on niin harmaa, että joutais jo kotio tuosta kisasta. Ja Arttu ei ois pitänyt päästä läheskään näin pitkälle.

Diandra on suvereeni suorittaja, toivoisin enemmän tulkintaa. Upea ääni ja laulanta ___. Susannasta pidän "hahmona" ehkä eniten. Tosin on ollut vähän epätasainen. House of the rising sun ja tän iltainen Like a Prayer oli täysosumia, mutta esim. Rehab-esitystä oli aika vaivaannuttavaa katsoa. Tuntuu, ettei oikein kukaan tykkää Heikistä, mutta mä tykkään. Ei tosiaan mikään kisan paras laulaja (muttei tosiaan huonoinkaan), mutta loistava esiintyjä! Ja hänen musiikkimakunsa vaikuttaa olevan aika lähellä omaani, joten voisin kuvitella kuuntelevani hänen tuotantoaan tulevaisuudessa.

Tänään:
1. Susanna
2. Diandra
3. Heikki
--
4. Niina
5. Torsten
6. Arttu
7. Tiina
8. Sini
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

towel+1964-
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 79
Liittynyt: 24 Touko 2010, 22:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen Idols

Viesti Kirjoittaja towel+1964- »

Susanna oli ihan karmivan huono mielestäni.
Heikki ei tosiaan ole laulajan paras, mutta sillä on hyvä rento tyyli, sellainen tyyppi jonka vois oikeassa elämässä kuvitella kaverikseen.
Arttu? Mitä se enää tekee tuolla? Tai miksi ylipäänsä on päässyt koelauluista jatkoon? Täysin väritön, mun silmissä ei ulkonäköä, mun korvissa ei lauluääntä. Ja tuota eilistä Tehiksen biisiä en voi sietää..
Niina, Diandra ja Heikki mun suosikit.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Suomen Idols

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Sinin putoamisen tiesi jo ennen jaksoa... Oli viimeksi niin huono ja putoamisuhassa ja nytkään ei onnistunut räjäyttämään pankkia. Seuraavaksi tuleekin mielenkiintoista, kun kaikki jatkossa olevat ovat aika tasaisia ja eri tyylisiä... vaikea sanoa kuka putoaa, kun oma inhokkini Arttu pääsee nytkin aina ekana jatkoon? Toivottavasti finaali on kuitenkin kahden tytön välinen vai ehkä Suomen teinitytöt äänestävät jonkun keskitasoisista pojista kuitenkin sinne finaaliin? Diandrasta tykkäsin enemmän mahtipontisten balladien tulkkina, kuin popparipissiksenä, mutta hyvä se on edelleen. Eilisistä ehdoton suosikkini oli Susanna, joka yllätti mut ihan täysin! Aikaisemmin yhtä heikkoimmista pitämäni onnistuikin lähes täydellisesti ja biisin sovitus oli jotain infernaalisen hienoa! Siis kertakaikkiaan yksi Suomen Idolsin kautta aikojen parhaista vedoista! Tiina on jotenkin söötti, kun se on niin pikkunen ja mä jotenkin tykkään pienistä ihmisistä :heh: Ja onhan hän nyt ihan taitavakin... Niina jättää mut jotenkin etäiseksi, vaikka onkin katraan parhaita laulajia. Kai siellä taustalla kytee vielä vähän sitä ujoutta ja pelkoa? Heikki herättää ristiriitaisia tunteita. Toisaalta pidän tyylistään ja toisaalta en. Laulustaan en kyllä kauheasti pidä ja taitaakin olla teknisesti heikoin suorittaja sillä alueella. Esiintyä kyllä kiistatta osaa. Torstenista alkaa kyllä mennä maku, kun tulee unettavaa balladia viikko toisensa jälkeen zzz
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Re: Suomen Idols

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

Sunnuntaina 4. Idols-finaali kuulostaa seuraavalta;

Arttu Kettunen: Anssi Kela - Milla

Niina Kähönen: Etta James - At Last

Torsten Borg: Johnny Cash - I’m On Fire

Susanna Erkinheimo: Sheryl Crow - Tomorrow Never Dies

Diandra Flores: Johanna Kurkela - Prinsessalle

Tiina Puska: Kelly Clarkson - The Trouble With Love Is

Heikki Tuomi: Crash - Sugared
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
Colby
Barista
Barista
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen Idols

Viesti Kirjoittaja Colby »

Arttu Kettunen: Anssi Kela - Milla :yrjo:
Tämä ei voi olla mitään muuta kuin huono

Niina Kähönen: Etta James - At Last :mitvit:
Ei kuulosta tutulta.

Torsten Borg: Johnny Cash - I’m On Fire :raaps:
Odotukset nollilla.

Susanna Erkinheimo: Sheryl Crow - Tomorrow Never Dies :tapu:
Etukäteistunnelma odottava. Vaikuttais Susannalle sopivalta biisiltä. Jee!

Diandra Flores: Johanna Kurkela - Prinsessalle :tuuletus:
Ainoa joka uskalsi valita suomenkielisen kappaleen :peukku: Ja tää on niin nättikin!

Tiina Puska: Kelly Clarkson - The Trouble With Love Is :mitvit:
Ei oo tuttu biisi. Turhanpäiväisen kuuloinen poppis, josta on vaikea tehdä hyvää. Varsinkin jos on tollanen harmaa hiirulainen.

Heikki Tuomi: Crash - Sugared :eeek:
Pelottaa miten sopii Heikin äänelle tämä. Ei muutenkaan mitään mun suosikkibiisejä...
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Vastaa Viestiin