Terminal 3 (Matkustaminen)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Kuinka monessa maassa olet vieraillut?

vain Suomessa
5
4%
1-5
33
24%
6-10
29
21%
11-15
22
16%
16-20
11
8%
21-30
20
15%
31-40
5
4%
41-50
4
3%
51-
6
4%
 
Ääniä yhteensä: 135

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Margot »

^ OT, mutta onpa teillä pitkä kesälomakausi. Kiva kyllä, että lomaa voi pitää muulloinkin kuin kesällä.
What color is your life?

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

Violette kirjoitti:Lisäksi espanjalaisten seurassa on rentouttavaa lomailla, kun siellä ei jengi koskaan stressaa mistään. <3 Mañana, mañana. <3
Tosin minulle tuo mañana, mañana -meininki on stressaavaa, ei rentouttavaa. Asioiden pitää lomallakin tapahtua hyvässä järjestyksessä ja ajallaan. Ilmankos Saksa onkin suosikkilomamaitani... :heh: Kaksijakoinen persoonani pitää kyllä tämän saksalaisen tyylin ohella lomailusta slaavimaissa.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Me lähdetään jouluna Kristiina Katariina -risteilylle! :peukku: Laiva lähtee Kap Verdeltä, menee Atlantin yli, ja päätyy Badbadokselle Antiguan ja jonkun muun saaren kautta. Hirveen kivaa ylittää Atlantti ja päästä vihdoin Karibialle, joskin lyhyesti! :uujee:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Margot kirjoitti:^ OT, mutta onpa teillä pitkä kesälomakausi. Kiva kyllä, että lomaa voi pitää muulloinkin kuin kesällä.
Syys- vai lokakuun lopussako se virallinen kesälomakausi päättyykään? Meidän firmassa onneksi ei ole ollut vaikeuksia pitää viimeistä lomaviikkoansa loka-, marras-, tai kuten viime vuonna - joulukuun aikana. :ihana:

Nimim. vika kesälomaviikko vasta loppuvuonna vuodesta 2001 '79
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Violette »

Aancon kirjoitti:Me lähdetään jouluna Kristiina Katariina -risteilylle! :peukku: Laiva lähtee Kap Verdeltä, menee Atlantin yli, ja päätyy Badbadokselle Antiguan ja jonkun muun saaren kautta. Hirveen kivaa ylittää Atlantti ja päästä vihdoin Karibialle, joskin lyhyesti! :uujee:
Kuulostaapa tosi hienolta reissulta :surrur: Itsekin haluaisin joskus tuollaiselle risteilylle.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Margot »

^^ Mun ainoassa "oikeassa" työpaikassa kesälomakausi loppui syyskuun loppuun, joten kiinnitin huomiota tuohon, että jossain se on vielä pidempi.
What color is your life?

escan
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 454
Liittynyt: 30 Touko 2009, 19:16

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja escan »

Aancon kirjoitti:Me lähdetään jouluna Kristiina Katariina -risteilylle! :peukku: Laiva lähtee Kap Verdeltä, menee Atlantin yli, ja päätyy Badbadokselle Antiguan ja jonkun muun saaren kautta. Hirveen kivaa ylittää Atlantti ja päästä vihdoin Karibialle, joskin lyhyesti! :uujee:
Kuulostaa kyllä ihanalta matkalta, vaikka itse en kyllä kenties erään kuuluisan elokuvan takia uskaltaisi lähteä Atlantin ylittävälle laivamatkalle.. Nauttikaa ja rentoilkaa joka tapauksessa oikein kunnolla! :D

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Aancon kirjoitti:Me lähdetään jouluna Kristiina Katariina -risteilylle! :peukku: Laiva lähtee Kap Verdeltä, menee Atlantin yli, ja päätyy Badbadokselle Antiguan ja jonkun muun saaren kautta. Hirveen kivaa ylittää Atlantti ja päästä vihdoin Karibialle, joskin lyhyesti! :uujee:
Rouva haaveili tuosta reissusta. Epäilin, että laivalla ei olisi ollut kuin eläkeläisiä, mutta onhan siellä näemmä nuorempaakin väkeä.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Terveisiä vaan naapurin suuresta ihmeestä Venäjältä ja Pietarista! :hei: Kotiin pääsin kuuden aikaan illalla eli melko tuoreita kuulumisia saatte nyt. :surrur:

Pietarikin on varmaan ihan passé niinku Lontoo ja kaikki ovat siellä käyneet ainakin Leningradin aikaan, mutta minä en ollut koskaan käynyt, ja kyllä oli upee matka! Viipurissa tosin olin joskus pikkupoikana käynyt, mutta muistikuvat ovat hatarahkot, joten periaatteessa eka matka Venäjälle, käytännössä ei.

Mulla oli ensinnäkin maailman hulvattominta matkaseuraa: nuorekas 69-vuotias mummoni ja hänen nuorekas reilu seitsemänkymppinen ystävänsä. :heh: Oon ollut heidän kanssa aiemmin Tallinnassa, joten ei oltu ekaa kertaa tällä kokoonpanolla matkassa. Toimin sit tulkkina, oppaana ja yleisenä turvamiehenä kun milloin oli kateissa passi, kännykkä tai koko käsiveska. :rofl: Perjantaiaamuna lähdettiin bussilla järjestetylle matkalle (kuriositeettina: mun lukion äikän opettaja oli samalla matkalla, samoin mun ex-varuskunnan varapäällikkö (nainen, kapteeniluutnantti arvoltaan) ja hänen seuranaan saman varuskunnan vaatevaraston kaksi työntekijää). Rajanylitysepisodi Vaalimaalla, joka jo sinällään on kokemus ja sitten pitkin Karjalaa kohti Pietaria. Kuski oli todella ammattitaitoinen ja piti kokoajan luentoa missä ollaan ja kertoi historiaa. Oli todella mielenkiintoista kuulla "Vanhan Suomen" historiaa. Sitten Pietariin ja majoittuminen vanhaan kunnon hotelli Moskovaan joka oli kyllä kunnon hehtaarihalli. Meidän huone oli käytävän viimeinen, ja eihän se käytävä ollutkaan kun melkein 300 metriä pitkä. :) Sai aina kunnon lenkit juostessa huoneeseen ja takas.

Säät oli ihan paskat. :) Jos Lontoossa hemmoteltiin, niin nyt sitten tuli kaikki niskaan. Räntää, vettä, kauhee tuuli ja kylmä. Ei annettu sen haitata, vaan kaikki otettiin irti. Ekana päivänä käytiin testaamassa Pietarin metro joka oli todellakin niin syvä kuin olin kuullut, käveltiin Nevskiä pitkin, juotiin kaakaot Astoria-hotellin kahvilassa ja käytiin Iisakin kirkossa. Niin, ja tapeltiin taksikuskin kanssa hinnasta jonka lopulta sain tingittyä. :heh: Illalla ruokaravintolan löytäminen oli tuskaa, kun kaikki paikat oli täynnä. Lopulta löydettiin yksi italialainen todella viihtyisä paikka, jossa tosin oli loppu niin pizzat kuin lasagne. Lopulta englanti-venäjä-solkkauksen jälkeen saatiin isot lautaset, joiden keskellä oli pieni pihvi ilman mitään lisukkeita. Saa siinä sitten iso mies syödyksi. :)

Lauantaina sää oli superkakka aamulla, mutta onneksi päästiin hotelliaamiaisen jälkeen lämpöisen bussin kanssa kaupunkikierrokselle, jota veti miellyttävä suomea puhuva venäläisnainen joka tiesi KAIKEN ja selosti kyllä todella hyvin kaiken Pietarin suurista nähtävyyksistä. Mua kiinnosti hurjasti Pietarin historia kun oon siitä niin paljon lukenutkin ja nyt se kaikki konkretisoitui mun silmien edessä. Kiertoajelu päättyi Palatsinaukiolle josta mentiin Talvipalatsiin ja Eremitaasin kierrokselle. :kups: Upee paikka! Ihan huikee. Nyt oon taas vähän sivistyneempi ihminen, kun oon nähnyt mm. Leonardo da Vincin taidetta livenä. :heh:

Illalla syötiin yhdessä Pietarin hienoimmista ravintoloista, enkä oo kyllä koskaan illallistanut niin hulppeassa ravintolassa. Kaikki oli ruuasta lähtien viimeisen päälle, tarjoilijat olivat kuin vanhoista elokuvista jäykkine liikeineen ja ah, kaikki oli upeaa ja fiiniä. Oli kaviaaria, aitoa shamppanjaa ja venäläistä vodkaryyppyä. Illan kruunasi huikea venäläinen varietee ja nautin koko illasta suuresti. Kiva rahvaankin syödä tyyrissä paikassa joskus. :) Kaikki oli jo etukäteen maksettu, matkatoimisto siis järjesti koko homman ja oli koko rahan väärti. Yöllä sitten vielä hotellin aulabaarissa seurattiin suomalaisten känniläisten sekoilua ja huorien osto-operaatioita.

Tänään käytiin vielä hotellin vieressä sijainneessa Alexander Nevskin luostarissa (lavrassa) jossa oli juuri ortodoksimessu menossa ja se oli myös upea kokemus! Sitten bussilla Kronstadtin kautta Viipuriin, jossa viivyttiin roinaa myyvien babushkojen piirittämänä tunnin verran ja ehdittiin kiertää lähinnä vaan kauppahalli läpi. Sitten rajalle jossa vielä tax-freesta perinteinen viinanhakureissu ja sit vaan kohti kotia.

Tykkäsin Venäjästä ja Pietarista todella paljon! Ei yhtään vastanut ennakkokäsityksiä. Tai no vähän. :heh: Mutta paljon turvallisempaa oli kuin mitä ajattelin. Ja musta oli vaan kivaa, että ilotytötkin saivat toimia hotellissa niin avoimesti, musta se vaan "kuuluu" venäläiseen tyyliin, ainakin näin suomalaisen näkökulmasta. Ainut miinus säälle ja vähän miinusta myös hotellin aamiaisjärjestelyille, jotka eivät olleet ihan loogiset. Muuten tykkäsin. Seuraavaksi Venäjällä sitten Moskova joskus. :peukku:

Tulipa pitkä tarina mokomasta Pietarin matkasta. :D

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Hurrican kirjoitti: Pietarikin on varmaan ihan passé
:aivanmaassa:
Hurrican kirjoitti: Tykkäsin Pietarista todella paljon! Ei yhtään vastanut ennakkokäsityksiä. Tai no vähän. :heh: Mutta paljon turvallisempaa oli kuin mitä ajattelin.
:uujee:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

Aancon kirjoitti:Me lähdetään jouluna Kristiina Katariina -risteilylle! :peukku: Laiva lähtee Kap Verdeltä, menee Atlantin yli, ja päätyy Badbadokselle Antiguan ja jonkun muun saaren kautta. Hirveen kivaa ylittää Atlantti ja päästä vihdoin Karibialle, joskin lyhyesti! :uujee:
Minä olen juuri kotiutunut viikon Välimeren-risteilyltä Kristina Katarinalta! :uujee: Jospa ensin aloittaisin tästä laivasta ja sitten kohteista. Olen kerran aiemmin ollut varustamon edellisellä aluksella eli Kristina Reginalla, vanhalla Borella (joka viettää nyt eläkepäiviään Turussa alkuperäisellä Bore-nimellä hostellina toimien). Katarina on valmistunut 1980-luvulla Puolassa Neuvostoliiton valtion varustamon tilaamana Konstantin Simonovina (joku voi muistaa sen risteilyt Helsingistä silloiseen Leningradiin) ja uusittu sittemmin risteilyliikenteeseen Välimerellä paikallisen varustamon toimesta. Kristina osti aluksen toissa vuonna ja teki siihen lähes täydellisen ehostuksen. Mikään luksusristeilijähän tuo ei ole, mutta mukava perustyylikäs alus (ainakin näin laivaharrastajan näkökulmasta). Meidän Antonia-luokan ulkohyttimme kaipaa vielä kunnostusta, oli vähän nuhjuinen (remonttia tehdään edelleen pikkuhiljaa). Yleiset tilat ovat tyylikkäät, ja hyttiluokkia on tosiaan monia pienistä sisähyteistä suuriin Kolumbus-luokan sviitteihin.

Regina oli hyvin eläkeläispainotteinen, mutta Katarinan myötä varustamo on laajentanut markkinointiaan myös nuorempien ja lapsiperheiden suuntaan (laivalla on mm. ulkouima-allas), mutta kyllä ainakin tällä reissulla perinteinen kohderyhmä oli parhaiten edustettuna. :heh: Tavallaan onneksi, koska hieman jännitin etukäteen, onko kovinkin paljon mesovia lapsia matkalla, mutta ei ollut kuin muutama ja nekin onneksi rauhallisia tapauksia. Laivalta on turha odottaa vilkasta bile-elämää, suomalainen perinteinen tanssimusiikki kotimaisten esiintyjien voimin (tällä risteilyllä tähtiesiintyjänä Tiina Räsänen) tuskin täyttää tätä kriteeriä. :rofl: Mutta jos pitää rauhallisesta ja vapaamuotoisesta laivamatkailusta erittäin mielenkiintoisiin kohteisiin ilman pitkiä jonoja (ja kestää eläkeläisten sähläämistä tai peräti huvittuu siitä), halutessaan osallistuu ammattitaitoisesti järjestetyille retkille tai tutustuu kohteisiin omatoimisesti, Katarina on oikein hyvä valinta. Jos laiva ja sen aktiviteetit ovat pääasia, kannattaa valita jokin isojen risteilyvarustamoiden aluksista.

Risteilymme alkoi Barcelonasta. Kaupunki oli mielenkiintoinen, mutta ainakin minulle yksi päivä Espanjaa oli ihan tarpeeksi. Tuulisen ja laivaa kivasti keinuttaneen yön jälkeen saavuimme Touloniin, joka oli juuri sellaista välimerellistä Ranskaa, kuin olin odottanutkin. Kiva, positiivisella tavalla hieman rähjäinen kaupunki. Aurinko paistoi ja oli lähes 20 astetta lämmintä. Seuraavana päivänä oli vuorossa Katarinan ensi vierailu Elban saarella Portoferraiossa. Osallistuimme retkelle, jonka kohteina olivat Napoleonin kesähuvila ja kaksi pientä kaupunkia. Kerrassaan ihana saari, sinne haluaisi paremmalla ajalla uudestaan. Seuraava kohde oli Napoli ja sieltä tehty retki Pompeihin. Historian ystävälle loistava kohde, harmi kyllä sää oli pilvinen ja muutama vesikuurokin tuli. Napoli oli todella ruma ja kaoottinen kaupunki, kiva oli nähdä, mutta en kaipaa takaisin. Erinomaista pitsaa tuli kyllä nautittua. :peukku:

Sitten oli vuorossa rentouttava meripäivä, joka oli aurinkoinen ja lämmin, kannella oli mukava oleilla ja aurinkoa rakastavat saivat paahtaa itseään lepotuoleissa suurten maininkien keinuttaessa laivaa rauhallisesti, mutta välillä varsin voimakkaastikin. Meripäivän jälkeen seurasi minun eniten odottamani kohde eli Montenegron Kotor - vihdoin taas Balkanille. Enkä turhaan ollut odottanut, paikka oli tosiaan paratiisi maan päällä. Kotorin lahti on taivaallisen upea, vuonomainen korkeiden vuorten ympäröimänä. Pilvisestä säästä huolimatta olo oli aivan satumainen. Kotorin kaupunki on ihana pikkukaupunki vuorten juurella. Sitä ympäröi vuorelle nouseva kaupunginmuuri, mekin patikoimme lähes 300 metrin korkeudelle vuorelle vanhaa linnoitusta katsomaan ja ihailemaan tajuttoman upeita maisemia. Illalla söimme todella kivassa pienessä Cesarica-ravintolassa, jota suosittelen lämpimästi, jos joku Kotoriin eksyy.

Kotorissa illalla alkanut vesisade jatkui varsin rankkana edelleen risteilyn viimeisenä aamuna laivan saapuessa Dubrovnikiin. Vanhakaupunki oli hieno, ja onneksi sadekin taukosi päivällä. Kotoriin verrattuna Dubrovnikissa vähän häiritsi turistien suuri määrä, mutta kyllä sinne sekaan vielä mahtui, kesällä voi olla tukalampaa. Rähjäiseen Napoliin verrattuna nämä Balkanin helmet ovat ihailtavan puhtaita, siistejä ja turvallisia paikkoja. Dubrovnikissa suosittelen aivan mainiota Taj Mahal -ravintolaa, joka nimestään huolimatta tarjoilee bosnialaisia erikoisuuksia kuten ćevapeja (naudanlihapötkylöitä sarajevolaiseen tapaan), joita nautimme. Sitten olikin aika palata laivalle odottamaan lentokenttäkuljetusta. Bussi ajoi maisematietä pitkin vuoren rinteellä, josta oli upea näköala merelle.

Erittäin antoisa matka ja rentouttava loma. Erilaisia maita ja paikkoja, helmenä Balkanin kohteet. :ihana: Sää olisi etenkin loppumatkasta voinut olla parempikin, mutta sehän on ensisijaisesti varustautumis- ja asennekysymys.

Tämän pitkän raportin jälkeen onkin taas aloitettava matkalaukun pakkaaminen - tällä kertaa tosin pieni laukku riittää, kun lähden huomenna työmatkalle Vilnaan kolmeksi päiväksi. Parin viikon aikana omaan karttaani tulee siis neljä uutta maata: Espanja, Montenegro, Kroatia ja Liettua. :uujee:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33165
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Niin oli kiva matkakertomus ja ja ja! :peukku: Oliko tuo Tiina Räsänen se sama Iina, joka kilpaili Garyn kanssa Suomen viisukarsinnoissa vuonna 2004 svengaavalla "I don't need to go" -kappaleella? :uujee:

Muoks. Vilna on hieno paikka. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja itikka »

Kiitokset Leonardolle matkakertomuksesta. :uujee:
Risteilymatkustaminen on tosiaan mukava tapa nähdä tutustua useita eri matkakohteita kerralla. Itse olen risteillyt pari kertaa Royal Caribbeanin laivoilla. Kristiina Katariinalla on varsin mielenkiintoisia kohteita ja reittejä verrattuna RC:n reitteihin. Harmi vain, että kaltaiselleni maakravulle pienempi laiva taitaa keinua liikaa ja nuo mielenkiintoisemmat kohteet jää Kristiina Katariinalla kokematta. :puna:

EDIT: Olisihan tähä keskusteluun voinut itsekin tuoda jotain sisältöä :mrgreen: Pääsiäinen meni Varsovassa. Kuvia ja matkakertomus (tekstin kieli vaatinee vielä muokausta ja lisää oikolukua) blogissa http://hajatelmat.blogspot.com/
Ensi viikonloppuna viikonloppupyrähdys Amsterdamiin ja alle kuukausi Bakun reilun parin viikon matkaan :tuuletus:
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

greece
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 468
Liittynyt: 10 Kesä 2009, 10:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja greece »

Pariisista takasin :surrur: Muuten oli kiva kaupunki, oli vaan vähän turhan iso muutaman päivän kohteeksi. Lisäksi liikaa turisteja kaikkialla ja ihan törkeen kylmä sää.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Aancon »

greece kirjoitti:Pariisista takasin :surrur: Muuten oli kiva kaupunki, oli vaan vähän turhan iso muutaman päivän kohteeksi. Lisäksi liikaa turisteja kaikkialla ja ihan törkeen kylmä sää.
Pariisissa on omien kokemuksieni mukaan aina pasca sää :roll:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33165
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Viime vuoden pääsiäisenä Pariisissa oli upea sää! :draamaa:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16653
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Lontoo lupaa koko viikoksi sadetta. Kauheen yllättävää :heh: Sateenvarjo siis mukaan :miettii:

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

itikka kirjoitti:Kiitokset Leonardolle matkakertomuksesta. :uujee:
Kiitos, ja kiitos itsellesi mielenkiintoisesta Varsovan matkakertomuksesta! Elävästi tuli mieleen oma vierailuni etenkin siinä hienossa puistossa - ravistelin oravaa housunlahkeestani oikein kunnolla, kun säikähdin sen yllättävää kipuamista ylös lahjetta. :eeek: Muutenkin oli hyvin samankaltaisia kokemuksia Varsovasta, hieno kaupunki sekin. Olen aina ihaillut puolalaisten ponnistusta ja päättäväisyyttä rakentaa vanhakaupunki kuninkaanlinnoineen täysin vanhannäköiseksi uudestaan raunioista tai oikeastaan pelkästä tiilimurskasta, niin lohduttomia ovat kuvat kaupungista sodan jälkeen. Suomessa ei ikinä olisi tehty moista kulttuuritekoa.
Pete kirjoitti:Oliko tuo Tiina Räsänen se sama Iina, joka kilpaili Garyn kanssa Suomen viisukarsinnoissa vuonna 2004 svengaavalla "I don't need to go" -kappaleella? :uujee:

Muoks. Vilna on hieno paikka. :joojoo:
Tuosta en ole varma, mutta joku tangokuningatar oli kyseessä.

Jep, jep. :joojoo: Vilna on tosiaan oikein hieno kaupunki. Edelleen olen sitä mieltä, että Riika on Baltian pääkaupungeista upein, mutta Vilna menee selvästi kakkoseksi. Tänne pitää tulla lomamatkalle nauttimaan kaupungista, työmatkalla kun ei juuri kaupungille ehdi ja kokouskin illallisineen on samassa Holiday Inn -hotellissa, jossa majoitun. Onneksi liettualainen kollegani halusi näyttää vanhaakaupunkia ja kierrätti minua autolla lenkin kaupungila - vapaa-aikaa kun oli vain tunnin verran. Eilen illalla olisi ollut vähän enemmän aikaa, mutta silloin satoi kaatamalla. Toivottavasti huomenna on samanlainen kaunis sää kuin tänään, kun silloin jää pari tuntia vapaata aikaa ennen kuin pitää lähteä kentälle. :peukku:

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Kesälomamatka varattu! :uujee: tai no, lennot vasta.

Ensin Napoliin, jossa kaks yötä. Napolista lautalla Sisiliaan, jossa olis tarkoitus kierrellä kymmenisen päivän verran. :uujee:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Magnum »

JeSSSe kirjoitti:Kesälomamatka varattu! :uujee: tai no, lennot vasta.

Ensin Napoliin, jossa kaks yötä. Napolista lautalla Sisiliaan, jossa olis tarkoitus kierrellä kymmenisen päivän verran. :uujee:
Tervemenoa! Napoli vaikuttaa oikein viehättävältä paikalta:

Kuva

Kuva

Kai sieltä sentään saa parasta pizzaa Italiassa...
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

LOVELY! :rofl: Joo, ei siellä tosiaan oo tarkoitus olla kuin nuo kaksi yötä. Sen verran, että ehtii nähdä vähän sitä ja ympärystöä.
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Toni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18635
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 12:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Toni »

JeSSSe kirjoitti:Napolista lautalla Sisiliaan, jossa olis tarkoitus kierrellä kymmenisen päivän verran. :uujee:
Muistakaa käydä kuvankauniissa Taorminassa! :ihana:

Mulla on edessä nyt kaksi reissua ensi kesälle. :ihana: Toivoisin, että olisi rahaa reissata vielä syksyn pimeimpinä hetkinä johonkin. :miettii:
"Mutta siis kaikkihan on pornoa, jos sitä katsoo oikein." (Margot)

greece
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 468
Liittynyt: 10 Kesä 2009, 10:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja greece »

^Oi Sisilia :surrur: .. Parhaat paikat mun mielestä oli just Taormina ja sitten kans Siracusa <3
Ite lähen toukokuussa Kreikkaan :surrur:

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16653
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Magnum kirjoitti:Kai sieltä sentään saa parasta pizzaa Italiassa...
Ja sieltä pääsee Caprille. Mutta siinä ne hyvät puolet sitten onkin.

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

UFOPOLI kirjoitti:
Magnum kirjoitti:Kai sieltä sentään saa parasta pizzaa Italiassa...
Ja sieltä pääsee Caprille. Mutta siinä ne hyvät puolet sitten onkin.
Plus että Pompeji on vieressä, jos historia kiinnostaa. Kuten omassa matkakertomuksessani jo sanoinkin, oli Napoli harvinaisen ruma kaupunki, vaikka tuollaisia Magnumin linkittämän kuvan kaltaisia jätekasoja ei kaupungilla nyt ollutkaan. Valitettavasti jätekasojakin silti näkyi, sillä sataman lähettyvillä oli aidattu alue, jota ensin luulin kaatopaikaksi, mutta sitten jätekasojen seassa näkyi myös hökkeleitä ja tajusin, että alue oli jokin romanien asuttama kaatopaikan ja slummin yhdistelmä. Aika järkyttävä näky. :lohduton:

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16195
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Pompeji on kyllä vierailemisen arvoinen. :joojoo: Napolissa emme tuolloin käyneet (sattui muuten samalle päivälle tämän kanssa, oli kiva katsoa italialaisella selostuksella :heh: ), mutta eipä varmaankaan menetetty juuri mitään.
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Aancon kirjoitti:Me lähdetään jouluna Kristiina Katariina -risteilylle! :peukku: Laiva lähtee Kap Verdeltä, menee Atlantin yli, ja päätyy Badbadokselle Antiguan ja jonkun muun saaren kautta. Hirveen kivaa ylittää Atlantti ja päästä vihdoin Karibialle, joskin lyhyesti! :uujee:
Ei lähdetäkään :)

Sen sijaan varasimme matkan Vietnamista. Ollaan ensin kolme yötä Saigonissa nauttimassa suurkaupungin vilinästä, ja sitten menemme rantalomakohteeseen löhöämään. Onneksi siinä on vieressä jokin paikallinen pikkukaupunki :peukku: Kiva nähdä uusi maa Aasiassa! :uujee:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Hurrican kirjoitti:Kesälomamatkan suunnittelu on nyt tullut siihen vaiheeseen, että pähkäillään kolmesta vaihtoehdosta: Kreeta, Kypros ja Rodos. :rullaati:
Ei mennäkkään mihinkään näistä. :) Sen sijaan varattiin matkat Turkkiin, Sideen. Jee, Turkki, jee, en oo koskaan käynyt (tai no, vauvana kuulemma, mut sitä ei lasketa joten periaatteessa saan nyt yhden uuden maan listoille). Hotelli on todellinen lomaparatiisi kaikilla mausteilla, mutta sitähän mää kysyinkin. :joojoo: Tulis jo elokuu, et pääsen käristää mun valkosta nahkaa sinne yli 30 asteen ihaniin helteisiin ja 10000 neliön uima-altaaseen! :surrur:

Edit. Vietnam on varmasti upee paikka, kivaa joulumatkaa teille vaan sinne! En ole kade. :) En kestä, että mun viestin alusta tuli noin samanlainen Aanconin kanssa ihan vahingossa. :rofl:

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Aancon »

^ :rofl:

Hauskaa matkaa teillekin! :peukku:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Toni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18635
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 12:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Toni »

Kaksi kuukautta lähtöön! :tuuletus: Joko saa pakata?! :tapu:
"Mutta siis kaikkihan on pornoa, jos sitä katsoo oikein." (Margot)

Vastaa Viestiin