The Voice of Finland

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

Nyt on levyyn tutustuttu..
Oih toi Saara Aalto on ihana - siinä jää Mikko Herraset ja kaikki muutkin kauas tosta. :ihana:
Loistava sovitus, upea kapple, loistava laulu, hyvä tulkinta + ranskan kieli..
Kappale on muuten todella hieno - vaikkei aiemmin ollutkaan kovin tuttu itselleni.
Muita keskinkertaisuuksia ei sitten tarvitsekkaan kuunnella. :roll:
Mikko Herrasta en pistä vahingossakaan enää kertaakaan päälle - se oli siis aivan hirveä,
eikä sen livelaulukaan mitenkään häikäise.
En pidä sen tavasta lausua sanoja, sillä on mun mielestä tylsä ääni, esiintyminenkin jää kylmäksi. :eiei:
Lauri & Eveliina huomattavasti parempia studioversioina.
Härmä & Kaikuranta jäävät jotenkin jalkoihin - ei muistu sovitukset mieleen, kummatkin aika pliisuja.

Avatar
Sundance
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 523
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 15:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja Sundance »

Monen viikon tauon jälkeen pääsin katsomaan perjantaista lähetystä. Jaksan edelleen ihmetellä, miten huippukorkea tämän kisan taso on. Viihdettä alusta loppuun.

Kimmo Härmä oli ehdoton ykkössuosikkini, joten hänen putoamisensa kirpaisi. Mikko Herrasen tulkinta jätti kylmille väreille. Saara Aalto ei edelleenkään ole minun kuppini teetä.

Kim Koskinen on myös upea laulaja, mutta voisiko joku vähän stailata sitä? Mikä se korttipaita oli? :tajutkaa:
My beauty will save the world - Verka

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Sundance kirjoitti:Kim Koskinen on myös upea laulaja, mutta voisiko joku vähän stailata sitä? Mikä se korttipaita oli? :tajutkaa:
Mietin, että liittyiköhän se jotenkin samaiseen James Bond leffaan, josta se biisi on :miettii:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Colby kirjoitti:5 minuuttia 26 sekuntia Saara Aaltoa on ihan mahdoton suoritus. Vielä kun biisi on tuollainen, mitä en kyllä kuuntelisi kenenkään esittämänä... Kunpa Sipolalta olisi ollut vaikka Hurtsin Stay-versiointi tällä levyllä, kun ei tuota Nickelbackia kukaan jaksa. Eveliinankaan biisiä ei oikein jaksa kuunnella, vaatii kyllä joko live-tilanteen tai baariympäristön, että toimisi mulle :heh: Louhela ja Härmä odotetusti umpitylsiä.

Nyt lähtee Lauri Mikkola soimaan nonstoppina 24/7, jotta Lauri pääsisi ansaitusti finaaliin!
Sama täällä... Ei sitä Saaraa kuuntele erkkikään :eiei: Eilen laitettiin PIRUUTTAAN Mikko Herranen soimaan repeatillä ja mentiin saunaan :heh: Ihan vain siksi, että Herranen saisi enemmän kuuntelua, kuin Saara :hihi: Tänään on sitten kuunneltu muutakin, muttei vahingossakaan Saaraa :hahaha:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Albatrossi

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja Albatrossi »

Voffiin on todellakin satsattu. Puitteet on hienot, bändi on loistava, taustat kunnossa ja ääni kuulostaa tv:ssä aika hyvältä.

Jollain tavalla Saaraa kyllä kunnioitan. Tinkimättömyys, harjoittelu ja halu mennä eteenpäin, hyviä merkkejä artistille.
Sille ei voi mitään, jos persoona jakaa ihmisiä. Minusta Saara oli nyt hyvä ja jatkopaikka ei todellakaan vääryys.

Herranen ei täysin onnistunut ja laulu ja äänipuutteet tuli esille, vaikkakin loppua kohti parani. Biisikin oli varmasti
vaikea saada sovitetuksi noin lyhyenä. Hirmuisen arvostettu biisi vaikkei minusta niin huikea ole, hyvä kuitenkin.

Härmä oli hyvä ja esiintyi hyvin. Paljon parempi kuin tangossa, mutta viimeinen voima äänestä puuttuu.

Sipola oli tylsä, laulaa edelleen varmasti ja oikeastaan aika hyvä ääni, mutta jotenkin oli harmaa, biisikään ei nyt sytyttänyt.

Mikkola on hyvä, monipuolinen ja notkea äänenkäyttäjä. Kuuluikin jatkoon. Levylaulajaksi kiitos.

Eveliina oli pirteä ja suoriutui ihan mukavasti, mutta rahkeet eivät vaan vielä riittäneet.

Tanja oli parempi nyt, mutta tuollaisen klassikon valinta rohkeaa, siihen pitää saada oikeanlainen tunnelma. Ei huono ollenkaan ja Tanjan äänestä tykkään ja ehkä olisin valinnut mieluimmin hänet kuin Jessen. Tanjaan tais vaikuttaa pitkään kestänyt sairastelu.

Jesse lauloi taas minkä osasi eli hyvin. Biisi oli taas kykyjen mukaan täysosuma, mutta minua ei jostain syystä vaan sytyttänyt. Tosin en tykkään tuosta Edelmanin kappalesstakan. Epäilen Jessen kykyjä vaativampien laulujen kohdalla, mutta Jessehän voi osoittaa minun olevan väärässä.

Aki on niin varma ja tekee kaiken hyvin. Tyylinsä ei ole minun makuuni mutta tuo tasoa Paulan tiimiin. Ansaittu jatkopaikka.

Antti onnistui mielestäni aika hyvin ja luulin pääsevän jatkoon. Minusta Antin kehonkieli oli vähän jäykkää, kaikki esitykset hiukan kävellen ja sit haara-asennossa seisten kädet hivenen sivuilla, hivenen koomista :roll: .

Amanda selviytyi paremmin kuin edelliskerralla. Äänikin kuulosti suht mukavalta. Ei sentään mikään sytyttävä esitys muttei floppikaan.

Kim lauloi paremmin kuin kertaakaan ennen ja Kim uskalsi jo liikkuakin. Kim on kehittynyt hämmästyttävän nopeasti. Nuo teatraaliset liikkeet näyttivät luontevilta ja luontaisilta. Minusta on erikoinen yhdistelmä ääntä ja teatraalisuutta suhteessa ulkoiseen olemukseen. Ta1jaa lainatakseni suomeksi levyllä haluaisin ehdottomasti kuulla. Minulle ei tuu yhtään reppanafiilistä Kimistä, enempi tosiaan Lenni-Kallen mukaan luonnonlapsi ja vähän kaikessa.

Heti ei uskoisi Kimin pelanneen tennistä nuorempana ihan kilpailumielessä sarjatasolla.

Albatrossi

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja Albatrossi »

Colby kirjoitti: Nyt lähtee Lauri Mikkola soimaan nonstoppina 24/7, jotta Lauri pääsisi ansaitusti finaaliin!
Kymmen soittoa päivässä yhtä esitystä kohden menee äänestykseen, vaikka kuuntelis kuinka monta kertaa päivässä, luin jostain.

Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja Colby »

Albatrossi kirjoitti:Kymmen soittoa päivässä yhtä esitystä kohden menee äänestykseen, vaikka kuuntelis kuinka monta kertaa päivässä, luin jostain.
Niinhän se näköjään olikin :heh: No, eipä nuo ylimääräiset kuuntelut haittaakaan, kun oon jättänyt Mikko H:n, Amandan, Laurin ja Jessen biisit yöksi soimaan nonstoppina :heh: Pitää siis luoda uusia Spotify-tilejä :tosion: :rofl:
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja Hazel »

tonywerner kirjoitti:Tänään on sitten kuunneltu muutakin, muttei vahingossakaan Saaraa :hahaha:
Jossain on kuunneltu kuitenkin :hahaha: :hali:
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Suomen euroviisuedustaja olisi pitänyt valita tämän kisan kautta! :joojoo:

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Even kappale on näistä toiseksi soitetuin Spotifyssä. :ihana:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Albatrossi

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja Albatrossi »

MuzaMaza kirjoitti:Suomen euroviisuedustaja olisi pitänyt valita tämän kisan kautta! :joojoo:
:joojoo:

Tässä semifinaalin kappaleet:

Michaelin talli:

Saara Aalto: Over The Rainbow (Judy Garland. Eva Cassidyn versio myös yksi inspiraation lähteistä)

Mikko Herranen: Pretender (Foo Fighters)



Elastisen talli:

Lauri Mikkola: Living For The City (Stevie Wonder)

Mikko Sipola: Living On A Prayer (Bon Jovi)



Paulan talli:

Jesse Kaikuranta: Hetken Tie On Kevyt (Tehosekoitin, Laura Närhen versio)

Aki Louhela: When A Man Loves A Woman (Percy Sledge. Michael Boltonin versio inspiroinut myös)



Laurin talli:

Amanda Löfman: Can't Hurry Love (Supremes)

Kim Koskinen: I Don't Want To Talk About It (Rod Steward)



Jäljellä olevien taso on niin hyvä, ettei voi kun mielenkiinnolla ja innolla odottaa semifinaalia.
Hyvin erilaisia biisejä, joten shown kannalta mukavasti vaihtelua.

Toivottavasti Kimin ja Akin rajut flunssat eivät tuhoa heidän esityksiään. Toivottavasti muut nyt pysyisivät terveenä.

Avatar
Maarushka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3115
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja Maarushka »

Lauri Mikkola jäi finaalista, voi elämä sentään! On Mikollakin toki hieno ääni, mutta Laurilla on sitä jotain ekstraa, tähtiainesta. :draamaa:
I don't want more choice, I just want nicer things!

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6309
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja mariah »

kyllä meni oikeet finaaliin,paitsi laurin ois pitäny mennä mikon sijaan :lohduton: kyllä saara voittaa ja niin toivonki. viikon päästä äänet saaralle! :tuuletus:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33177
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja Pete »

Lauri on hieno esiintyjä, mutta eihän hänen levyään olisi kukaan ostanut. Voi surku, miten kamala musiikkimaku hänellä. :eiei:

Kim taitaa kisan voittaa, mutta itse kannatan Jesseä. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Jotenkin Michael Moen arvostus nousi todella, pisteiden jako oli Herrasen ja Saaran välillä meni juuri oikein. Vaikka se Saaran esitys olikin sitä ihan hirveää disneykitschiä, mutta se laulaa upeasti, eihän siitä mihinkään pääse.

Lauri olisi kyllä saanut olla finaalissa. Akin olisin myös laittanut Jessen edelle, Jesse on ok, muttei tuo kauheasti mitään uutta suomirokkipoppiin.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Olen kyllä niiiiiiin pettynyt Elastiseen. :niinpa: Miten se voi "kääntää kelkkansa"? Noita harmaanbeigejä kolmen markan bonjoveja on kolmetoista tusinassa. :draamaa: Suomessa ei vaan näköjään saa svengata ja pitää hauskaa lavalla. :jupinaa:

Avatar
Maarushka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3115
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja Maarushka »

^ Sanos muuta, Laurin esittelyn kohdalla vielä mainitsi lähteneensä alunperin etsimään juuri tämänkaltaisia laulajia mukaan kisaan.

Mä olin varautunut sokeriyliannostukseen Saaran ja puhkikulutetun klassikon yhdistelmästä, mutta lopulta huomasinkin tykkääväni. Laurin ja Paulan tiimien osalta oikeat meni jatkoon. :joojoo:
I don't want more choice, I just want nicer things!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Mikko Sipolan soundi on kyllä todella hieno, tänään sen kuuli todella. Jos Springsteen laulaisi joskus Bon Jovia se voisi kuulostaa tuolta ellei raspeilisi. Mutta biisivalintojen keskikaistainen tylsyysei lupaa hyvää siitä muuten.

Kimistä tykkäsin ehkä eniten. Täytyy kuitenkin sanoa että kun VHB tuli lavalle niin tajusi että ei nämä copver-kilpailut kuitenkaan ole kuin perjantaiviihdettä eikä niillä ihan hirveästi ole sen kanssa tekemistä mistä musiikissa on kokonaisvaltaisesti kyse. Jännä bändi VHB - sairaan ärsyttävä ulkomousiikillisesti, mutta upeaa musiikkia, upea livenä aina kun näkee.

Herranen on niin bändisolisti, että kyllä alkoi toistaa itseään. Akin aloitus oli aivan killrei, mutta sitten vähän - ei saanut ihan pidettyä samaa vääntö' loppuun. Jos Aki olisi valinnut kanrtimpia biisejä tuon aikuisviihteen :heh: sijaan olisi voinut olla jatkossa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja Colby »

ta1ja kirjoitti:Jotenkin Michael Moen arvostus nousi todella, pisteiden jako oli Herrasen ja Saaran välillä meni juuri oikein. Vaikka se Saaran esitys olikin sitä ihan hirveää disneykitschiä, mutta se laulaa upeasti, eihän siitä mihinkään pääse.
Mulla taas Monroen arvostus kyllä vähän lässähti tän illan jälkeen. Musta alkaa tuntua, että tää peli on pedattu Saaralle. Sen nyt annetaan voittaa, jotta voittais joskus elämässään jotain... Tuotantotyyppejä kävi kuiskimassa Miken korvaan jotain just vähän ennen kun piti pisteitä alkaa jakaa. Ja oon vakuuttunut siitä, että hänen käskettiin jakaa pisteet noin, jotta Saaran jatkoonpääsy varmistettiin. Jos kansaa oltais kuunneltu, niin Mikko ois ollu oikeutetusti niiiiiin jatkossa.

Ja tapaus Mikko Sipola vs. Lauri Mikkola. Ei vaan voi käsittää. Kaikki kunnioitus Mikko Sipolalle, hän on mun mielestä kisan kolmanneks paras, mutta Lauri olis kuulunut finaaliin, enkä millään meinaa pystyä käsittämään miten Mikko sai niin paljon enemmän yleisöääniä? Suomi kaipaa Laurin tyylistä artistia! Toivon todella, että hänestä kuullaan vielä. Minä ainakin haluan kuulla ja niin varmasti suurin osa Logomon yleisöstäkin. Sen verran kovat bileet oli Laurin esityksen aikana menossa! Sipola kyllä veti hyvän version Living on a prayeristä ja lauloi ja esiintyi hyvin, mutta kyllä Lauri silti oli parempi.

Paulalta meni oikea mies jatkoon. Ehdottomasti. Olkoon Louhela miten kokenut ja taitava tahansa, niin ei tulkitse yhtä hienosti kuin Jesse. Ja muutenkin persoonana tylsämpi. Tähkän tiimin ois voinu tiputtaa kokonaan ja päästää molemmat Elan laulajat finaaliin :joojoo:

Finaaliin ei ole (vielä) lippuja, mutta kai niitäkin pitää yrittää saada. Se vaan, että luultavasti finaalista tulee varsinainen antikliimaksi, kun joku reppana lätsä-Kim tai kylmä ällö-Saara voittaa. Peukut pystyssä siis Jessen ja Mikon puolesta! Ja taas Spotify laulamaan! :)
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja phale »

Colby kirjoitti:Mulla taas Monroen arvostus kyllä vähän lässähti tän illan jälkeen. Musta alkaa tuntua, että tää peli on pedattu Saaralle. Sen nyt annetaan voittaa, jotta voittais joskus elämässään jotain... Tuotantotyyppejä kävi kuiskimassa Miken korvaan jotain just vähän ennen kun piti pisteitä alkaa jakaa. Ja oon vakuuttunut siitä, että hänen käskettiin jakaa pisteet noin, jotta Saaran jatkoonpääsy varmistettiin. Jos kansaa oltais kuunneltu, niin Mikko ois ollu oikeutetusti niiiiiin jatkossa.
En sano, etteikö tämä olisi mahdollista, mutta hieman tällaisen salaliittoteorian uskottavuutta kyllä kaihertaa kysymys, että miksi ihmeessä tuotanto tällaista oikein tekisi? En ymmärrä mitä syytä heillä olisi suosia jompaa kumpaa artistia, etenkään selvästi yleisöön vedonneen ja faneja saaneen kustannuksella. Ei siinä olisi mielestäni mitään järkeä. Joko valinta on heille suunnilleen yhdentekevä, tai sitten jopa päinvastoin he olisivat voineet haluta ennemmin sen suositumman voittavan.

Ehkä jos joku taustalla häärivä levy-yhtiö näkisi toisessa selkeästi enemmän potentiaalia, niin sillä voisi ollakin intressejä vaikuttaa asiaan, mutta en ainakaan itse osaa nähdä tällaista eroa Saaran ja Mikon suhteen.

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Kyllä oli eilen taas huippuohjelma ja solistit olivat parhaimmillaan esityksissään. Onneksi minun suuri suosikkini meni jatkoon Mikko Sipola :kups: . Tästä miehestä on aineksia vaikka mihin. Lauri Mikkola oli parhaimmistoa myös ja pidin myös Amanda Löfmanista. Voi sanoa että kaikki olivat tasokkaita eilen. :tapu:

Tämä formaatti voittaa YLE’en UMK kilpailun ylivoimaisesti ja myös esiintyjät ovat minusta yhtä hyviä kuin UMK laulukilpailussa.

Puntarini:

9,8-Mikko Sipola
8,8-Amanda Löfman
8,7-Lauri Mikkola
8,4-Kim Koskinen
8,3-Mikko Herranen
8,2-Jesse Kaikuranta
8,1-Saara Aalto
8,0-Aki Louhela

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Colby kirjoitti:Ja tapaus Mikko Sipola vs. Lauri Mikkola. Ei vaan voi käsittää. Kaikki kunnioitus Mikko Sipolalle, hän on mun mielestä kisan kolmanneks paras, mutta Lauri olis kuulunut finaaliin, enkä millään meinaa pystyä käsittämään miten Mikko sai niin paljon enemmän yleisöääniä?
Koska Suomi on tämmönen maa. Meillä pärjää rokkarit ja mukarokkarit. Ja kun Sipola vielä lauloi koko Suomelle rakkaan BonJovi veisun, niin hellurei.

Katso nyt yleisöääniä. Jatkoon olisivat menneet Mikon ja Kimin lisäksi Herranen. Ei Suomessa ymmärretä Laurin kaltaisia artisteja, svengaajat on pienen piirin suosikkeja. Ei koko kansansuosikkeja. Aki Sirkesalo oli poikkeus..... :draamaa:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
JokuESC
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1594
Liittynyt: 24 Helmi 2010, 17:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja JokuESC »

Eilisen valinnat menivät 50/50 oikein ja väärin. Olisin itse päättänyt eritavalla Michaelin ja Elastisen finalistit (äänestin itse Lauri Mikkolaa), mutta Paulan ja Laurin valinnat menivät oikein. Finaali on tästä huolimatta todella kovatasoinen koska finaalissa ei ole yhtäkään heikompaa tai keskitasoista laulajaa! Tällä hetkellä soisin voiton Jesselle joka on äärimmäisen upea ja koskettava tulkitsija, mutta kuten sanoin, kuka vaan finalisteista ansaitsee voiton.
Toivottavasti tämä formaatti jatkuu myös ensivuonna! :uujee:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Colby kirjoitti:Musta alkaa tuntua, että tää peli on pedattu Saaralle. Sen nyt annetaan voittaa, jotta voittais joskus elämässään jotain... Tuotantotyyppejä kävi kuiskimassa Miken korvaan jotain just vähän ennen kun piti pisteitä alkaa jakaa. Ja oon vakuuttunut siitä, että hänen käskettiin jakaa pisteet noin, jotta Saaran jatkoonpääsy varmistettiin.
No ei todellakaan. Päin vastoin, Miken korvaan on takuulla kuiskinut yksi jos toinenkin rokkiuskottavuuden, miehekkyyden yms suomalaisten arvojen perään huutava painostusta Mikon voitton varmistemisesta. Jopa levy-yhtiö varmaankin näkee siinä enemmän. Rake Eskolinin mietteistä tämä oli luettavissa. Ja silti Mike oikeasti lahjakkaana piti kiinni Saaran lahjakkuudesta. Voi olla, että tunnisti myös sen, kuinka ns. uskottavuus on sellainen asia, joka tasapäistää ja siksi näki että Saara kaipaa enemmän tukea koska se uskottavuusmasiina toimii Saaraa vastaan. Olen varma, että äänesti täysin omien mietteidensä mukaisesti ja jakoi pisteet ansion mukaan.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
jukkanen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 553
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 09:11

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja jukkanen »

Mielenkiintoista havainnointia ja spekulointia:
http://nalleosterman.blogspot.com/2012/ ... andin.html
"Mitä tapahtui Voice of Finlandin semifinaalilähetyksen kulisseissa?"

----

Lisätään tähän nyt vielä sen verran, että itse en aktiivisesti eilistä kisaa katsonut.
Niiden vähien pätkien perusteella, jotka huomiokynnykseni ylittivät sanon vain:
-Saara kuulosti ylivoimaisesti parhaalta, kuulosti erinomaiselta
-Lauri lauloi kai hyvin ja mokasi järkyttävän huonosti myyvällä kappalevalinnalla, en kuunnellut pitkästi
-Herranen huusi liian suoraan jotkin kohdat, jotka olisivat kuulostaneet paremmilta laulettuina, kappalevalinta olisi ollut ihan hyvä
-Kimiä en kuullut, en ollut paikalla
-Kun Jesse aloitti taas kerran ihan samalla tavalla laulamisen poistuin kauemmas rakennuksessa ja suljin korvani, kaikella on rajansa
-Sipola jauhoi taas sitä samaa tylsän tasaista, sen puoli minuuttia mitä jaksoi hädin tuskin kiinnostaa kuunnella
-Amanda lauloi ihan hyvin, mutta ei lähellekään voittajatasoisesti. Siitä nyt vain puuttuu "se jokin".

Oliko siellä vielä joku muu?
Ai niin, se Louhela. En kuunnellut.

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

Olin ihan varma yleisön reaktion ja tuomarien kommenttien perusteella - että Herranen jyrää itsensä finaaliin selvin luvuin.
Spotify kuuntelukin näytti niin selvältä (top listoilla Mikko Herranen 69 ja Saara Aalto 87). Lopulta parhaiten kuitenkin kävi. :ihana:
Ja lopulta ei se yleisönkään piste-ero niin valtava ollut - spotifyssa 12 ja puhelinäänissä 8:n pistettä/prosenttia..
Noihin spotifyn tuloksiin vaikutti varmasti myös se, että Saaran kappaleen pituus oli 5:26 ja Mikolla n. 3 minuuttia.. sillä spotify laskee aina yhden kuuntelun kun kappaleen sekuntimäärä täyttyy (esim. sinä kuuntelet 30 sek - vaihdat kappaletta, joku muu kuuntelee 2 min, 3 henkilö 3 min ja viimeinen neljäshenkilö 26 sek = 5:26 = 1 kuuntelu)

Noi salaliittoteoriat on kyllä just niin :roll:
Mä uskon, että Mike otti Saaran jatkoon ihan omasta tahdostaan.
Jos tuo yllä linkattu kirjoitus pitäisi paikkansa ja tuotantoyhtiö haluaisi edes sen yhden naisen finaaliin, niin mikseivät sitten Tähkälle kuiskailleet? :heh:
Ja jos kerran tuotantoyhtiö olisi nuo äänet päättänyt niin mikseivät sitten olisi halunneet samantien luoda niin suurta kliimaksia, että Herranen tippuu vaikkapa ihan 2:lla pisteellä? Miksi juuri 70-30.
Uskon, että Mike äänesti omasta tahdostaan niillä perusteilla jotka antoi - jatkopaikan sai laulaja, joka ei yhtäkään säveltä koko kilpailussa ole väärin laulanut.

Ei muuten kenenkään Saara fanin kannata eksyä TVOF:in faceseinälle tai kotisivuilla, siellä on ollut jos jonkinmoista Saaran hu*rittelua ja haukkumista. Sen vielä ymmärrän (pitkin hampain :heh:), ettei joku ymmärrä ylidramaattista esiintymistä - sillä Suomessa itseään ei saa tuoda esille millään tavalla. Ymmärrän väkisin jopa sen, etteivät suomalaiset halua uskoa, jonkun olevan todella hyvä siinä mitä tekee vaan etsivät virheitä väkisin.. Mutta se, että Saaraa haukutaan ylimieliseksi? laskelmoivaksi? kylmäksi (ihmisenä - ei tulkitsijana)? huomionhakuiseksi?

Mielenkiintoista että jokatoinen suomalainen tuntuu tuntevan Saara Aallon henkilökohtaisesti?
Itse ainakin tv:n välityksellä olen hyvin positiivisen kuvan Saarasta saanut.
Vai eikö ihminen saa yrittää tuoda itseään esille? Eikö yksinkertaisesti saa yrittää tehdä haluamaansa juttua (johon valitettavasti kuuluu myös julkisuus ja se itsensä esille tuominen?

Saara on liian hyvä tällaiseen kateelliseen maahan. :roll:

// Edit: Oletteko huomanneet muuten Paula Koivunimen tavan tuomaroida - kaikki miesesiintyjät (varsinkin naisen omat) kehutaan maasta taivaaseen ja esitysten jälkeen kyynelehditään oikeen herttaisesti, mutta esim. Saaran kohdalla tyydytään sellaiseen peruskohteliaaseen "juu olihan se hyvä kiitos" - tyyliseen juttuun. Ja se oli mielestäni säälittävä temppu Koivuniemeltä sanoa Mikko Herrasen esityksen jälkeen, että "nyt kaikki äänestäkää Mikkoa tms" - miten musta tuntuu että se on kokoajan yrittänyt pudottaa Saaran jatkosta? Musta tuntuu vähän muutenkin, että se on niin ovela - että yrittää pedata omalle laulajalleen voittoa.. :heh:

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja phale »

Kuten Vilsku jo kommentoikin, eikö tuotannon olisi tosiaan kannattanut säätää tulos huomattavasti tasaisemmin ja vähemmän huomiota herättävästi, jos heillä oli kerran tilanne tiedossa ja halu siivittää Saara jatkoon? Ehkä tuottaja yrittikin saada Michaelin antamaan pisteitä hieman tasaisemmin tai jopa kääntämään tilanne Mikon eduksi, tietäen että muuten tuloksesta syntyy kohu?

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Arvostan suuresti Nalle Östermania, poikkeuksellisen hyvä, itsenäinen, itsenäisesti ajatteleva ja tinkimätön rockjourmalisti joka pääsääntöisesti onnistuu kirjoittamaan asiasta eikä henkilöistä ja henkilöimällä silloinkin kun latelee tiukkaa tekstiä. Härmägeddon on upea kokoelma kirjoituksia. Näitä ei ole montaa.

Pitää kuitenkin muistaa että kaiken kirjoittamansa perusteella Österman omaa aika punkin identiteetin ja inhoaa suuria levy-yhtiöitä, tuotantoja jne. Usein aivan varma että sieltä päin tulee pelkkää petosta ja paskaa. Mokomalle jakoi esimerkiksi juuri levyarvostelussa yhden pisteen viidestä, ja perusteluista jäi päällimmäiseksi tunne, että kaikki lähti siitä, kun Sakara (Mokoma-miesten oma levy-yhtiö) oli solminut jakelusopimuksen Sonyn kanssa.

Mutta eiväthän nämä formaatit myöskään pelkkää "totta" ole ja varmasti kaikenlaista tapahtuu. Österman ei, kuten sanookin, tiedä mitä puhuttiin. Ovat voineet keskustella ihan mistä tahansa ja miksi olisivat tehneet sen noin näkyvästi jos tarkoitus oli formaattiin nähden toimia sen periaatteita vastaan.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Albatrossi

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja Albatrossi »

Monroen joukkue:

Saara lauloi aivan upeasti vaikka sovitus oli niin outo, etten meinannut tunnistaa biisiä vaika tiesin :puna: . Hyvä muttei tullut ihon alle.
Herranen heittäytyi satasella mutta ei tullut tämäkään ihon alle. Jotenkin laulu kuulosti jopa heikolta aluksi, mut loppua kohti homma parani ja paljon. Täysillä en syttynyt, vaikka Mikko sitä anoi.
Todella vaikea valinta, mulle melkein sama kumpi finaaliin, mut ehkä kuitenkin lopulta Saara.

Elan joukkue: Mikkolan show oli parasta vaikka laulu vähän kärsi.
Sipolan ääni hyvä ja toimii kuten tähänkin asti. Mikkolan kuitenkin olisin finaaliin halunnut rikastutttamaan. Biisi oli minun makuun

Paulan joukkue: Kumpikaan ei sytyttänyt. Jesse on tasaisen hyvä ja biisien valinta vaikuttaa herkkysasteeseen. Parempi kuin edellinen veto, mutta minuun ei vaan kolahda täysillä.
Akin aloituksen jälkeen tais kurkkukipu hiukan rajoittaa laulamista, viimeinen vaihde oli hukassa.
Aki monipuolisempi, mutta Jessellä oma tyyli paremmin hanskassa. Vaikea pari, hiukan olisin Akiin kallistunut, mutta mulle melkein sama. Jessen voitto olisi ainakin tältä tuntumalta pettymys.

Tähkän joukkue: Amanda oli viihdyttävä ja ehkä omimmillaan nyt. Liikkuminen ja laulu tuotti taas loppua kohti hievenen ongelmia, mutta parasta Amandaa, jäi hyvä mieli eikä tuntunut täytenumerolta.
Kim tuntui olevan aika tunteikkaalla päällä ja muutenkin usein aika surumielisen ja itkuisenkin oloinen. Vähän kuin muissa maailmoissa, tais muuta asiat vähän painaa. Itse kappaleen veti hyvin ja eikä ollut mikään imitointiveto, pidin.
Ihan selvä valinta, joka meni oikein. Oikeastaan alusta asti Kim on tuntunut ainoalta oikealta finaaliin Tähkän joukkueessta.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

MuzaMaza kirjoitti:Suomen euroviisuedustaja olisi pitänyt valita tämän kisan kautta! :joojoo:
Ja sitten säveltää voittaja-artistille joku biisi vain :mitvit:
Hazel kirjoitti:
tonywerner kirjoitti:Tänään on sitten kuunneltu muutakin, muttei vahingossakaan Saaraa :hahaha:
Jossain on kuunneltu kuitenkin :hahaha: :hali:
Niin on, mutta pääasia että Herrasta kuunneltiin enemmän. Se oli mun pointti, rakas ystävä :hali:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Vastaa Viestiin