Baunilha e chocolate (jäätelöpulinaa)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja blackburn »

KÄYKÄÄ FAZERIN KAHVILASSA MAISTAMASSA FAZERIN OMAI JÄÄTELÖITÄ JA OSTAKAA NORDIC -JÄTSKIANNOS!! :uujee:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Pete »

Pete kirjoitti:Soleron Fruít Ice Ananas -tikut ovat hyviä ja vähäkalorisia. :peukku: Niitä myydään kuuden kappaleen paketeissa.
Noita myydään näköjään myös yksittäin. Saman merkin kookosmehujää on myös hyvää. :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Pete »

Rainbow'n Delizione-suklaa on erittäin hyvää! :uujee:

Maitosuklaa-hunaja-mantelinougat 100 g

Energiaa | 2270 kJ/540 kcal
Proteiinia | 6,5 g
Hiilihydraattia | 56 g
Rasvaa | 32 g

Muodoltaan (ja osittain maultaan) suklaa on Toblerone-kappakopio.

Kuva
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Pete »

Toki laitan tähän ketjuun kolmannen peräkkäisen viestin.

Carte D'Orin Rocky Road (suklaajäätelöä, vaahtokarkkeja ja karamellisoituja pekaanipähkinän paloja) on ihan hyvää.
Riskinä seniorilaumat

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

Minulla ei ole muuta asiaa, kun se että onpa jäätelöpaketin hinta nousuut :shock: Joku perusmansikka litran paketissa taisi maksaa lähemmäs kolme euroa, kun viime vuonna sitä sai jollain 1,49. Läskivero on iskenyt jäätelöönkiin :jaatelo: Aika harvoin onneksi edes tekee mieli jätskiä. Ei ainakaan näillä hirmupakkasilla, kun palelen muutenkin jatkuvasti :brr:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
Maarushka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3115
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Maarushka »

Samaa olen hämmästellyt itsekin, viimeksi tänään kaupassa käydessäni. Mulle nyt maistuu jäätelö paukkupakkasillakin, mutta taitaa vähän harventua herkutteluhetket hintojen noustessa.
I don't want more choice, I just want nicer things!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Pete »

Fazerin uusi "Pehmeän tummaa suklaata, mantelia ja päärynää" on aivan perseestä. :shock: En osta toiste. :eiei:

Kuva
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

^ Kissa! :ihana: :surrur:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kesän uutuusjäätelöt ovat tulleet! :aurinko: :tapu:

Alkajaisiksi ostin Suklaa-Nougatrae Classicin ja Puffet Colan. Hyviä olivat molemmat! :peukku:

KuvaKuva

Muoks. Nyt tosin huomasin, että Puffet Colassa on kahdeksaa lisäainetta, joten se oli sitten ensimmäinen ja viimeinen nauttimani kyseinen jäätelö! :mulk:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Maarushka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3115
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Maarushka »

Mmm, tuo Classic kuulostaa herkulliselta! Itse olen nauttinut viime aikoina tätä lajiketta Kuva.

Tän ketjun nimihän voisi olla Baunilha e chocolate :miettii:
I don't want more choice, I just want nicer things!

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Täällä ainakin myydään sellasia painonvartijoiden jätskejä jotka on vähäkalorisia ja tosi hyviä :kuolaus: Niitä on kahta makua: minttu-suklaa, ja honeycomb. Yhdessä jäätelöannoksessa on ainoastaan vähän yli 100kcalia ja ne on oikeesti tosi hyviä :kuolaus:

Innostuin kerran syömään 500ml Häagen-Daszin jäätelöä kerralla :puna:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Pete, testaat niin monia tuotteita, että suosittelen sinulle oman blogin perustamista. :peukku: Blogissa voisit esitellä erilaisia herkkuja, joita kävijät sitten saisivat myös kommentoida. :)

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Onko tuo hienovarainen vihjaus, että älä nyt tänne jatkuvasti noita tunge. :mrgreen:

On kyllä joskus käynyt blogi mielessä, mutta kun makuaistini on niin huono, että osaan kuvailla itse makukokemusta vain lähinnä sanoilla "hyvää" ja "pahaa". Ei ne nyt oikein riitä. :rofl: Tänne uskallan laittaa noita lyhyitäkin kommentteja, kun oletan, että itseisarvo on uuden tai vastikään löytämäni tuotteen olemassaolosta kertominen. :puna: Makuerot kun voivat olla niin suuria. :joojoo:

Valion KaneliOmena-jäätelö on huomattu täälläkin. :joojoo: Pitää kokeilla sitä joskus, kun tietää olevansa paikassa, jossa laktoosivaivat jäävät omaan tietooni. :mrgreen: Tai sitten vaan laktoositabletit esiin.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19791
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Minä voisin kyllä seurata Peten blogia erilaisista tuotteista. Tuota Suklaa-Nougatrae Classicia ainakin pitää maistaa, mutta jos et olisi kertonut täälä, en tietäisi siitä mitään. :joojoo:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Pete »

Hei sinä lisäainemömmöstä pitävä! :megafoni:

Osta Pingviini Popcorn-Kinuski Mix -jäätelö! Siinä on kunnioitettavat 10 E-ainetta (E322, E471, E401, E412, E440, E452, E160a, E150c, E904 ja E901).

Kuva

Maku on taattua lisäainemömmökamaa, ja kaloreita yhdessä tuutissa on rikkaat 280 kcal. Jos näitä syömällä et saa syöpää, niin et sitten millään. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5195
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Pete kirjoitti:Hei sinä lisäainemömmöstä pitävä! :megafoni:
Kerrankin minulle ihan henkilökohtaisesti suositellaan jotakin! :uujee:

No ei, se oli huumoria. :heh: Mutta en kyllä ihan oikeasti ymmärrä tätä meuhkaamista kaiken maailman lisäaineista. Eivät ne ole sentään mitään myrkkyjä! :draamaa: Minua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään, kuinka paljon erilaisia lisäaineita syömissäni elintarvikkeissa on. :ylppis: Mutta karttakoot rauhassa lisäaineita he, joita asia häiritsee. :joojoo:
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

mua ärsyttää suuresti noissa lisäaineblaablaassa se, kun ihmiset vaan tuijottaa niitä koodeja ja kauhistelee jos niitä on paljon. Monet niistä lisäaineistahan on kuitenkin ihan normaaleja asioita mitä syödään muutenkin ja mitkä on täysin vaarattomia. Toki osa lisäaineista on suurina määrinä haitallisiakin, mutta mä en usko, että niillä on syövän syntyyn ihan älyttömän suurta vaikutusta, verraten vaikkapa tupakointiin.

Esim E322 = Lesitiini http://fi.wikipedia.org/wiki/Lesitiini
E440 = Pektiini http://fi.wikipedia.org/wiki/Pektiini
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Noiden lisäaineiden vaarallisuushan perustuu pitkäaikaiseen käyttöön, koska lisäaineet poistuvat kehosta melko hitaasti.
Kissoilla on tutkittu niiden valmisruoissa olevia lisäaineita lähes koko niiden elinkaaren ajan. Tutkimus osoitti, että pennusta asti pelkkiä valmisruokia syöneillä eläimillä oli kymmenvuotiaina kertynyt elimistöön todella paljon eräitä lisäaineita, vaikka niitä oli ruoissa ihan sallittu määrä. Tämän takia itse esim. syötän kissoille etupäässä raakaruokaa ja valmisruoan ostan lisäaineettomana eläinkaupasta.

Sama pätee ihmisten ruokiin. Jos syöt jäätelön silloin tällöin, lisäaineet (ne haitallisetkaan) eivät juuri vaikuta elimistöösi mitenkään. Mutta jos syöt useamman tuutin päivässä kymmenen vuoden ajan, niin ainetta on jo kertynyt elimistöösi haitallinen määrä. Ja jos syöt pääasiassa einestuotteita ja muita valmisruokia, niin sama juttu. Jos taas teet pääsääntöisesti ruokasi itse ja syöt eineksiä silloin tällöin, ei niitä lisäaineita ehdi todennäköisesti elinaikanasi kauheasti kehoosi varastoitua.

Maalaisjärki kannattaa tässäkin pitää mukana :)
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Pete kirjoitti:Osta Pingviini Popcorn-Kinuski Mix -jäätelö! Siinä on kunnioitettavat 10 E-ainetta (E322, E471, E401, E412, E440, E452, E160a, E150c, E904 ja E901).
:eeek: Beta-karoteenia :eeek: Mehiläisvahaa. :eeek: Rasvahappoja. :eeek:
:roll:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Violette »

Pete kirjoitti:Hei sinä lisäainemömmöstä pitävä! :megafoni:

Osta Pingviini Popcorn-Kinuski Mix -jäätelö! Siinä on kunnioitettavat 10 E-ainetta (E322, E471, E401, E412, E440, E452, E160a, E150c, E904 ja E901).

Maku on taattua lisäainemömmökamaa, ja kaloreita yhdessä tuutissa on rikkaat 280 kcal. Jos näitä syömällä et saa syöpää, niin et sitten millään. :joojoo:
Oli pakko maistaa tätä, kun bongasin kaupassa ja kuulosti niin eksoottiselta. Tykkäsin makuyhdistelmästä kyllä, mutta eihän tuo terveellistä ole. Sisältää mm. kovetettua kasvirasvaa :ihana: , jota pitäisi vältellä. No, tuskinpa haittaa jos tuollaisen silloin tällöin syö, kunhan ei ota jokapäiväiseksi tavaksi.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja skidi »

En olisi ikinä uskonut sanovani tätä, mutta Maraboun Caribbean-kausisuklaa, jossa on banaania, on varsin hyvää. Tosin siinä maistuu enemmän kookos kuin tuo paholaisen hedelmä, jota on siedettävän vähän.
Kuva
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Naali »

Kuulostaa erittäin mun suklaalta! Pitänee metsästää. :surrur:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Onko kukaan testannut sitä jäätelöä mistä muuttuu karhuksi :heh: Mä kun en aio montaa jäätelöä tänäkään kesänä syödä, niin kysyn ensin mielipiteitä, etten vahingossakaan kokeilisi mitään, mikä ei ole ihan tajunnan räjäyttävää :mrgreen:
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Ben & Jerry's Nordic water peace on tajunnan räjäyttävää, mutta annoskoko on todennäköisesti liian suuri karppaavalle. :heh:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Hazel »

No, jos sinä päivänä syö muuten vaan kananmunia, lihaa ja kurkkua, niin ehkä sen hiilarimäärän kestää :heh: . Pakko tota on yksi kokeilla.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Prinsessa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5602
Liittynyt: 02 Joulu 2007, 11:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Prinsessa »

Taidan rakastaa nimiSuloisuus skidiä tuon Maraboun Caribbean-suklaan tuomisesta tietoisuuteeni. Ostin sitä tänään ja makuhermoni taisivat saada orgasmeja. :kups: Ihan törkeen hyvää. :ihana:
"Jaa, niiden vehkeiden kuuluu hammaslääkärissä mennä suuhun."
-Jennibot

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Violette »

Oliko mun tosiaan pakko tulla lukemaan tätä ketjua? :rofl: Tai oikeammin, oliko teidän pakko mainostaa täällä tuota suklaata?? :rofl: Koska pakkohan sitä oli kauppareissulta mukaan ottaa, koska siinä on kookosta. Ja saako pieninä levyinä? No ei saa! Pakko syödä koko 180 g!!! Laiharini kiittää. :stupido: (Ja te, jotka aattelette, ettei oo pakko syödä kaikkea, niin voin kertoa, että totta kai on. Jos teillä on se paljon puhuttu itsekuri niin rypekää rauhassa omassa erinomaisuudessanne ja halveksikaa minua. : pyssyohimolla: )
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41955
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Viimeksi kaupassa käydessäni oli jostain syystä yksi levy juuri tuota suklaata kassahihnan vieressä lojuksimassa, mutta en langennut ostamaan sitä :ylppis: Olisiko sen joku haksahtamaisillaan ollut laihdutuskuurilainen siihen viime hetkellä jättänyt :miettii:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Voisiko joku OBH Nordican pienen jäätelökoneen omistava neuvoa, miksi mulla tarttuu aina osa kulhon reunoihin kiinni. Teen kaikki ihan ohjeen mukaan, otan kulhon pakastimesta just ennen valmistamista ja aineet on jääkaappikylmiä. Olen myös tehnyt eri koostumuksista, mutta sama juttu. Muuten toi kone on tosi hyvä, kun siinä saa pieniä annoksia.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Jäätelöbaari suklaalisukkein

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Violette kirjoitti:Oliko mun tosiaan pakko tulla lukemaan tätä ketjua? :rofl: Tai oikeammin, oliko teidän pakko mainostaa täällä tuota suklaata?? :rofl: Koska pakkohan sitä oli kauppareissulta mukaan ottaa, koska siinä on kookosta. Ja saako pieninä levyinä? No ei saa! Pakko syödä koko 180 g!!! Laiharini kiittää. :stupido: (Ja te, jotka aattelette, ettei oo pakko syödä kaikkea, niin voin kertoa, että totta kai on. Jos teillä on se paljon puhuttu itsekuri niin rypekää rauhassa omassa erinomaisuudessanne ja halveksikaa minua. : pyssyohimolla: )
:heh:

180g on vielä suhteellisen pieni määrä, no worries, ei se laihari siitä varmaankaan kärsi. :hali: Itse huolestun siinä vaiheessa jos karkin kerta-annos kohoaa 300grammaan... :puna:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Vastaa Viestiin