Super-extra-wonder-shop (shoppailua)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Shoppailu on...

Ihanaa! Innostun aina shoppaamisesta!
91
43%
Mukavaa, mutta ei se nyt niin kummoista ole.
52
25%
Tarpeellista. Voiko shoppaamisesta muka saada nautintoa?
22
10%
Vaivaannuttavaa. En tiedä mitä ostaa, eikä oikein jaksaisi, mutta pitäisi...
33
16%
Siis mikä shoppailu? Minä pidän vielä vuoden 1982 turkoosia tuulipukuani.
14
7%
 
Ääniä yhteensä: 212

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Serduchka kirjoitti:
Clas Ohlson kirjoitti:Kiinteä puhallin, joka levittää lämpöä huoneeseen.
Toisaalta mun kämppä on useimmiten kuin sauna (myös talvisin), joten tarvitsenkohan tuollaista? :heh:
Tuostahan saa myös lämpöpuhallustoiminnon pois päältä, eli voi toimia vain koristeena. :joojoo:
Clas Ohlson kirjoitti:Voidaan käyttää myös ilman lämmitystoimintoa.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Kohta tulee täyteen neljä vuotta tässä asunnossa, enkä vieläkään ole saanut shopattua kattolamppuja. En vain osaa päättää millaiset haluaisin :sekava:. Enkä haluaisi ostaa mitään sellaista, minkä kohta kuitenkin kiikutan kirppikselle. Enkä ole perillä nykyisistä valaistusteknisistä vaihtoehdoista, enkä tiedä onko tuo olohuoneen paljaana roikkuva sokeripala sellainen, johon osaan tai edes saan kytkeä lampun (siinä on 2x4 reikää). Entiset lamput taisin luovuttaa erossa eksälle, tai ehkä joku niistä hajosi, ja muuatta typerää plafondia en halua ottaa käyttöön. Olenkin tuossa ketjuäänestyksessä valinnut "vaivaannuttavaa" -vaihtoehdon.

Ihan selvästi tarvitsisin vaimon päättämään asioista ja shoppaamaan puolestani! Tai no, voisin minä kameliksi toki lähteä shoppailureissuille mukaan. Ja ehkä jonkin pikku veto-oikeuden pidättäisin itselläni.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Investoin vihdoin uuteen tietokoneeseen. Jimm’s laittoi tiskiin tarjouksen josta en voinut kieltäytyä. Summa oli reilu nelinumeroinen. Uutukaisella sitten pärjääkin seuraavat viisi vuotta.

2K gaming, täältä tullaan. :uujee:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ai täällä olikin tämä Serdun lämpöpatterikeskustelu.
Serduchka kirjoitti:Enpä ole tullut ajatelleeksi. Täydellä teholla ovat menneet, vaikka eivät olekaan kovin kuumat. :shock: Väänsin hieman pienemmälle. Katsotaan nyt, tapahtuuko muutosta.
No, tapahtuiko? Jos vain hieman väänsit niin ehkä et edes huomannut mitään.

Omat shoppailut ovat siinä pisteessä, että muuan nettirättikauppa josta olen joskus jotain ostanut tyrkyttää sähköpostitse 25 %:n alennusta koko tuotevalikoimastaan. 11 potentiaalista tuotetta olen löytänyt, mutta ehkä en niitä kaikkia kuitenkaan tilaa kotiin sovitettavaksi. Työlästä päättää mitä valitsen ??? Kyllä pitäis olla shoppailuassari!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Yritän shopata tuotteen nimeltä "Organowood Puunsuoja 01", mutta kamalan työlästä löytää kauppa, josta sitä saisi! Valmistajan sivulla on kyllä lueteltu jälleenmyyjät, mutta kun sama valmistaja tekee lukuisia muitakin tuotteita, niin se tarkoittaa että jälleenmyyjä myy niistä jotakin, mutta ei välttämättä koko valikoimaa. Olen joutunut jopa tarttumaan puhelimeen ja jonottamaan päästäkseni kuulemaan eioon.

Jos tavaraa oikeasti halutaan kaupaksi niin eikö tämä saatavuustiedotus meille kuluttajille kannattaisi hoitaa paremmin?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Rousku kirjoitti: 22 Huhti 2018, 20:40
Serduchka kirjoitti:Enpä ole tullut ajatelleeksi. Täydellä teholla ovat menneet, vaikka eivät olekaan kovin kuumat. :shock: Väänsin hieman pienemmälle. Katsotaan nyt, tapahtuuko muutosta.
No, tapahtuiko? Jos vain hieman väänsit niin ehkä et edes huomannut mitään.
Rehellisesti sanottuna en muista enää, mitä tuolloin tarkalleen ottaen tapahtui. :rofl: Olin unohtanut koko tapauksen, mutta kaipa kaikki kääntyi ihan hyvin, kun tuon jälkeen on tullut vähän kaikkia muita ongelmia vastaan.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^No sinähän voit tsekata, ovatko patterisi nyt täysillä vai eivät. En tarkoita että kokeilet tuntuvatko lämpimiltä (tuskin tähän aikaan vuotta tuntuvat), vaan voiko niitä säätää kuumemmalle vai ei.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Mielestäni kokeilin sitä jo silloin?
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Äh, ilmeisesti en osaa selittää asiaa. Ehkä ei tarvitse. Palataan, jos rupeat taas kärsimään kuumuudesta. (Luulisi sinua vihreänä energiansäästönkin kiinnostavan.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Mistä sinä tiedä, mikä minä olen poliittiselta suuntautumiseltani? :shock: Olet nimittäin väärässä, sillä olen nykyisin enemmän myös Vasemmistoliittoon päin... okei, lopetetaan tämä keskustelu, ettei ihan off topiciksi mene. :roll:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Verkkokauppa.comissa oli tarjouksessa Logitechin G-sarjan näppäimistö, malli G413. Se oli peräti puoleen hintaan, joten päätin pistää tilaukseen. Ensimmäistä kertaa ikinä näpyttelen tässä mekaanisilla näppäimillä, ja voin todeta kokemuksen olevan varsin miellyttävä. Luulin sen "klikkauksen" häiritsevän, muttei se tunnu olevan ongelma. Korkeiden näppäinten takia osa käsistäni tuntuu välillä ottavan kiinni CTRL-näppäimiin vahingossa, mutta eiköhän sekin ole tottumiskysymys. Kenties jonkinlainen rannetuki korjaisi asian. :miettii:

Hintaan 39,90€ erittäin laadukas ja pätevä pelinäppis. :joojoo:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Pitää lähteä shoppaamaan laskin ja opetella sen käyttö. En edes tiedä, mitä ominaisuuksia tarvitsisin. Normaalisti lasken kaiken Excelillä, mutta se ei varmaan saa olla tentissä mukana.

Mahdollisesti jopa omistan laskimen. Voi olla että jotain 12 vuotta sitten olisin samanlaisessa tilanteessa ostanut laskimen, jota en sitten edes tarvinnut ja en ole sen jälkeenkään tarvinnut, mutta en yhtään enää muista, missä se mahdollisesti olisi. Olen voinut heittää menemäänkin. Excel on niin kätevä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

^ Itse taas noista kahdesta jostain syystä osaan oikeastaan vain käyttää laskinta, vaikkakin olen kyllä aikoinaan käynyt enimmäkseen Exceliin keskittyvän kurssin. :hihi:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Rousku »

No nyt minulla on laskin. Ovatpa nämä kauheita halkoja entisiin malleihin verrattuna! Vielä kun oppisin käyttämään. Ehkä olisi pitänyt hommata suosiolla joku mummomalli vain. (Toisaalta mummomallin laskut laskisi kynällä ja paperillakin.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kävin ostamassa taas 10 leffalippua Hulluilta päiviltä. Hinta oli yllättäen sama kuin viime vuonna eli 87 euroa.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Shoppasin S-marketista homejuuston. Arvelin kyllä, että hyllynreunahinta on väärä, kun se oli jotain 4,50 kilo, kysyin yhdeltä myyjältä ja hän vahvisti että niin siinä lukee. No juu, kyllä minäkin osasin lukea. Kassalla tietysti neljänneskilon möhkäleestäni laskutettiin se 4,50, mistä välittömästi valitin. Tuntui että ei vois vähempää kiinnostaa (joo ymmärrän ettei kassan palkoilla vilpittömästi kiinnostakaan, mutta käsittääkseni aktiivinen pyrkimys korjata virhe olisi osa toimenkuvaa), ja luvattiin viedä valitustani eteenpäin. Olen vieläkin ihan tuohtunut!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Black Friday on taas täällä. Ei ole mitään ostettavaa tällä erää, mutta kyttään CDON:sta mahdollisia tv-sarjatarjouksia (ainakin Ash vs Evil Dead 3. kausi ja Gotham 4. kausi, jälkimmäinen julkaistaan vasta joulukuun alussa, mutta jos olisi ennakkotilauksessa tarjouksessa)... voi olla kuitenkin etten jaksa tilata yksittäisiä julkaisuja jos ei tule kasattua suurempaa erää. Nyt ei ole ostoslistalla paljoakaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Koko illan olen päivystänyt tarjouksia. Lopulta mukaan tarttui televisio ja varavirtalähde. Pitää katsoa, tuleeko vielä jotain kiinnostavaa. Ainakin sarastusherätyskello kiinnostaisi.

Harmi vaan, että suuri osa verkkokaupoista on ihan jumissa. Varsinkin kymmenen aikaan kaaos oli käsin kosketeltavaa.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Rousku kirjoitti: 09 Loka 2018, 19:20 Pitää lähteä shoppaamaan laskin ja opetella sen käyttö. En edes tiedä, mitä ominaisuuksia tarvitsisin. Normaalisti lasken kaiken Excelillä, mutta se ei varmaan saa olla tentissä mukana.

Mahdollisesti jopa omistan laskimen.
Melkein heti kohta kun olin shopannut uuden laskimen, löysin sen vanhan. Kumpaakaan en osaa käyttää, ja kumpaakaan en tentissä tarvinnut. Omistan siis jo kaksi turhaa laskinta :stupido:. Tässähän voisi olla alku kivalle keräilyharrastukselle!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Pete »

Ostin Tokyokanista punapaputahnaa.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Pete kirjoitti: 23 Marras 2018, 21:02 Ostin Tokyokanista punapaputahnaa.
Minäkin ostin japanilaistuotteita, nimittäin paikkakuntani japanilainen ravintola Maruseki lopetti :lohduton: , satuin eilen kulkemaan ohi ja huomaamaan, että tänään on irtaimiston loppuunmyynti :uujee:. Niinpä ryysin paikalle ja saalistin itselleni pieniä soijakastikekippoja. Sellaisia olen jo pidemmän aikaa suunnitellut hankkivani kun niille on oikeasti käyttöä (olen joutunut turvautumaan jos jonkinlaisiin korvikkeisiin), mutta en vain ole tiennyt, mistä niitä saisin. Nyt siis melkein kävelivät syliini. Ostin sitten saman tien syömapuikkoja ja sarjan vähän persoonallisempia aterimia (joista tosin tuntuu irtoavan nikkeliä), pari muutakin kippoa ja kivitarjottimen.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Olen nyt virallisesti Android-perheen jäsen. Apple sai painua kuuseen 70 prosentin marginaaliensa ja tuhannen euron ständiensa kanssa. Olen onnellinen ihkauuden OnePlus 7 Pron omistaja. :uujee:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
jiiii
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1054
Liittynyt: 05 Helmi 2019, 21:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja jiiii »

Kävin kahdessa eri Primarkissa viime viikon aikana 5 kertaa Saksassa. Jokaisella kerralla joitakin vaatteita nappasin mukaan :)
"Suomi voi lähettää joko Paskana tai paskan"
-TomBoi

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Löysin Big Momma -elokuvan ja sen kaksi jatko-osaa Porin Patakirppikseltä neljällä eurolla. :uujee: :shock: Kaksi ekaa olivat ruotsinkielisessä yhteispakkauksessa, mutta tarkastin takaa, että löytyy suomenkieliset tekstitkin.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16170
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Lähi-cittari valittiin maailman parhaaksi kaupaksi. :peukku: Perjantaisin se on muutoinkin aivan täynnä, mutta tänään odotan vieläkin pidempiä jonoja. :heh:

(Euroopan parhaaksikin kehuttu sushi on muuten 19,90 €/kg)
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Minua on kiinnostanut käydä turistireissulla Järvenpäässä ihan tuo cittarin takia. Piankos tästä sinne junalla saapuisi (no joo, se tietysti hyytyy Hyvinkään jälkeen johonkin pöpelikköiselle rataosuudelle). Juurikin tuo sushi kiinnostaa, onko niin hyvää kuin väitetään.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Miten joku Citymarket voidaan valita maailman parhaaksi kaupaksi? :raaps: Mutta siis tosi hienoa jos joku suomalainen kauppa on semmoisen tittelin saanut.

Piti pistäytyä tänään Tampereen Rakennustorilla hakemassa ikkunapaperia ja muutenkin vähän fiilistellä inspiraatioita. Järkytyksekseni sain tietää että se on lopettanut toimintansa! Mistä nyt ostan pigmentit ja muut maalitarvikkeet, sekä hypistelen vanhoja tapettimalleja, en kestä.. :parku:

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Onko bensalenkkareille omaa ketjua? En kyllä sopisi sinne, mutta tänään voisin yhden viestin sellaiseen ketjuun riipaista. Menköön tällä kertaa sitten shoppailuun.

Ostin uuden auton. :uujee: Tai siis minulle uuden. Volkkari on merkki ja Bora Bora on asian nimi. Toivottavasti tulevat kilometrit ovat turvallisia.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Puutarhuri kirjoitti: 08 Marras 2019, 18:45 Miten joku Citymarket voidaan valita maailman parhaaksi kaupaksi? :raaps:
Minulle tuli yllärinä tieto, että noissa Citymarketeissa on jotain eroja. Ilmeisesti sitten kun kerran joku niistä on valittu parhaaksi. :heh:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16170
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Kauppias on kyllä viime vuosina panostanut valtavasti sekä valikoimaan että asiakaskokemukseen, ja kyllä se kokemuksen perusteella erottuu monesta muusta kaupasta edukseen. :joojoo:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Vastaa Viestiin